Diskuse

Škoda Octavia (2002)

21.1.2010

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza777". Auto jsem koupil jako ojete od prvniho majitele. Bylo celkem v zachovalem stavu a bylo videt…

 

Škoda Octavia (Honza777)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto David-Kos

    David Kos 21.01.2010  06:45

    Serviska

    Tomu říkam prima kup! Měl jsi ses na to vykašlat, tvrzení že auto je v pořádku i když nemá servisní knížku, je pro mě výsměch. Ano souhlasím s tím, že předělaných vozů je spousty a dokonce i ve velkých bazarech. I já bych měl o tom co vyprávět. Každý dbá na to aby vnějšek vozu byl dobře prodejný a ne na to zda bude vůz spolehlivě sloužit dalším lidem tak jak by měl. Škoda těch počátečních investic. Já když kupuji vůz tak stav laku a nějaké ty odřeniny u mě nehrají tak podstatnou roli. Ono se to někdy i vyplatí. Radši drobná oprava laku než oprava celého vozu. Takže příště s kupem ojeté auta raději nepospíchat a pokud se něco nezdá, i když to bude sebemenší maličkost, radši hledat dál.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.01.2010  08:26

      « Re: Serviska

      A co kdyz ta koupe byla pres znameho, ktery mi to auto doporucil jako velice kvalitni a ja se na nej spolehl. Dal mu pet tisic a doufal a veril, ze mi doporuci kvalitni auto? Co pak delat s timhle chovanim? Mimoto, ty zavady se projevovaly postupne, v prubehu mesice. Pri predvadeci jizde bylo vse ok, vsechno vypadalo dokonale, vsechno jsem proveroval plus jsem proste veril cloveku, ktery mi auto vyhledal.
      • 00 Reagovat !

        foto mobilcarl

        mobilcarl 21.01.2010  09:20

        « Re: Re: Serviska

        já bych mu nyní udělal hodně negativní reklamu. Btw: co to je za známého, že si nechá za doporučení auta dát 5 tisíc. Za to jsou 3 plný nádrže. Jinak já myslel, že 74kw se dávalo jen před faceliftem, já mám rok výroby 2001 a mám tam 75kw a spolehlivost, výkon i spotřeba zatím OK. I když je možný, že ta tvoje okta je předělaná z předfaceliftový na faceliftovanou verzi. Doufám, že příště budeš mít větší štěstí. Tyhle podvodníci s autama mě štvou vždycky když to někde slyším.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.01.2010  09:28

          « Re: Serviska

          Auta jsem se zbavil po mesici a pul ... to proste neslo s tim jezdit ... prodelal jsem na nem hodne. Ve VTP bylo 74kW
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.01.2010  13:32

          « Re: Re: Re: Serviska

          Ahoj, chtěl bych se zeptat ,když tu řešíte ty dvě rozdílné 1.6tky.Někde jsem se dočetl a myslím ,že dokonce tady na MACZ,že ta starší 74Kw verze jezdila lépe,svižněji a za menší spotřebu Konkrétně u VW Bora/Jetta. Nevíte někdo co je na tom pravdy? Mám bohužel zkušenosti jen s 75Kw verzí...
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.01.2010  17:14

            « Re: Serviska

            Tam neni moc velkej rozdil ... mozna upravena ridici jednotka? Sam nevim, nepatral jsem po tom, ale je to jen asi mala evoluce stareho motoru ... aby se nereklo ... na netu bude nekde nejake info o tom
          • 00 Reagovat !

            foto David-Kos

            David Kos 21.01.2010  20:51

            « Re: Re: Re: Re: Serviska

            Jedná se o stejný motor, jen prodělal, mírnější úpravy kvůli emisní normě Euro. Takže ta co má 74kW plní Euro3, kdežto ta co má 75kW Euro4, jež se dávali od OI po faceliftu. Velké výkonové rozdíly to ale nejsou.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 22.01.2010  01:08

              « Re: Serviska

              Jen skromny dotaz. Jaky mas nazor na motory 1.4 44kW a 50 kW vyrabene v letech 1999 - 2002 ?
              • 00 Reagovat !

                foto David-Kos

                David Kos 22.01.2010  08:19

                « Re: Re: Serviska

                Tak s 1,4 50kW ve fábce jsem neměl možnost se svézt. Ale měl jsme tehdy tu slabší se 44kW, pravda, byla slabá na tak už těžkou Fábku, ale jezdit se sní také svižně dalo, když se umí. Rozhodně jsem měl lepší pocit z jízdy, než v těch prvních HTP od kámoše. Na to že to bylo slaboučké byl motor hodně živý již odspodu. byl jsme s ním spokojený (spolehlivost) a mile i překvapený. Jen ta spotřeba (průměr 7l/100km) hlavně ve městě byla hodně vysoká, mnohdy přes 10l/100km. Zkrátka malý český tank. Hlučnost bych neřešil, páč to má rozvod poháněný řetězem a s tím nic člověk nenadělá. Další nevýhodou je že chvilku než se ohřeje hodně neochotně reaguje na přidání plynu. S kolísáním otáček ve volnoběhu jsem problém až na dva případy neměl, vždy jsme to vyřešil přidáním plynu. Prý je to i u těchto motorů problém, a to i u 50kW verze. Ale jinak tento motor co jsme měl hodně chválím, i přes velkou zastaralost mě dostal vždy do cíle a nikdy mě nenechal ve štychu. Asi je to dáno že byl konstrukčně jednoduchý a nenáročný na údržbu. Je to takový malý držák.... na dlouhé cesty se opravdu nebojí (Itálie 2x ročně, jednou se podíval Finska). >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 22.01.2010  09:56

                  « Re: Serviska

                  Tak asi zalezi jak se motor zajede, jakej se pouziva olej ... ona ta 50tka pak umi pekne veci ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto David-Kos

                    David Kos 22.01.2010  17:22

                    « Re: Re: Serviska

                    Věřil bych klidně tomu... :-) A co se týče oleje, vždy jsem ho měnil jednou za rok nebo po 15000km, dle toho co nastalo dříve, aniž bych ho musel dolejvat. Zkrátka jsme měl asi to štěstí, ono někdy platí co kus to originál. Ale stejně si myslím že to měl asi spíše vliv na to že jsme to autí dával na pravidelné servisní prohlídky. Ne že bych to nezvládl, ale mám radši když mi za to někdo ručí, že to udělali pořádně. Sice mě to vyjde dráž, ale mám klidné spaní.
            • 00 Reagovat !

              foto mobilcarl

              mobilcarl 22.01.2010  22:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Serviska

              75kw má taky Euro 3
              • 00 Reagovat !

                foto David-Kos

                David Kos 23.01.2010  13:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Serviska

                Pokud je to tak, jak tvrdíš....nevím, já mám OII a Euro4. Možná je to i tím že to je novější model. Netuším. Není náhodou ještě někdo kdo by to mohl ještě upřesnit?
                • 00 Reagovat !

                  foto Special-line

                  Special-line 23.01.2010  14:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Serviska

                  Pokusím se to napsat z materiálů co mám doma.

                  Od začátku je motor samozřejmě 1,6/74 kW splňující normy EU 2.

                  V prosinci 1997 se montuje zlepšený motor 1,6/74 kW s novým řízením motoru splňující normu EU 3 D, která zatím platila jen v Německu a jako oficiální EU 3 začala platit až později. Tyto motory mají na krytu nápi 1,6 SR.

                  V říjnu 2000 facelift, nový motor 1,6/75 kW EU 4, který se ale zatím nenabízel pro český trh.

                  Podle katalogu z května 2001 (mohl se mnotovat i dříve) je v nabídce motor 1,6/75 kW s EU 4, který vlastně žije dodnes.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 24.01.2010  16:37

                    « Re: Serviska

                    To je good info ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.01.2010  09:43

        « Re: Re: Serviska

        Serviska sice není přímo záruka kvality, ale je to hodně velké plus. Když jsem v létě vybíral auto, prošel jsem tolik bazarů a není ani k uvěření jaké vraky tam prodávají. Nakonec jsem odkoupil služební Felicii, sice s velkým nájezdem ale pravidelně servisovanou v autorizovaném servisu. Byla náhoda, že se taková koupě naskytla. Jinak bych nejspíš jezdil v nějakém stočeném křápu, i když by to třeba byla "lepší" značka než Škoda. S jídlem ale roste chuť a tak mě celý tenhle kolotoč čeká v blízké době na novo. Chtěl bych něco trošku silnějšího a reprezentantivnějšího ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.01.2010  09:59

          « Re: Serviska

          No pred touhle octavii jsem mel fabii combi v super stavu, dodnes lituji ze jsem ji prodal. To byl hotovej mazel ... 1.4 50kW
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.01.2010  13:20

            « Re: Re: Serviska

            Ona Octavia není vyloženě poruchové vozidlo, takže při koupi člověk není tak opatrný. Osobně jsem najezdil spoustu kilometrů s dechtovou 1.9 TDI 66kW. Tam byla vadná váha vzduchu (klasika) a zvlněné přední kotouče. Jinak se k tomu autu nikdy nikdo nechoval moc pěkně a přesto nic vážného.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.2010  08:59

    Cena

    Jen tak pro zajímavost, kolik si za tu Oktu dal peněz?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.01.2010  09:27

      « Re: Cena

      Koupena v kvetnu roku 2008 za 185 tisic ...
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 21.01.2010  16:00

    Dostal me ... natahl me cca o 50 tisic, mozna vic.

    Ahoj - a já se ptám proč? Německy warum? jak tě natahl o 50tis korun? :-O

    Jinak recenze poněkud kratší a fotek také méně než je obvyklé, poprosím tě slušně o doplnění a pak až tam bude 40x fotek a víc a 400x vět tě rád ohodnotím abys byl spokojen ... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.01.2010  17:13

      « Re: Dostal me ... natahl me cca o 50 tisic, mozna vic.

      Aha ... no tve rady si vazim, ale jde mi o neco jineho, diky za hodnoceni
  • 00 Reagovat !

    foto fan-mj

    fan.mj 21.01.2010  18:24

    nechapem hodnoteniu mojho auta

    ;-\ čo prekaža zda sa ti snaď, že máš lepšie foto, recenziu či auto? ja ti mám dať aké známky?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.01.2010  19:55

      « Re: nechapem hodnoteniu mojho auta

      Lip to nedam ...
  • 00 Reagovat !

    foto Kubyyyk

    Kubyyyk 21.01.2010  18:36

    Měli jsme Octávky dvě...

    První byla samozřejmě předfaceliftová, kupovala se jako nová (někde v recenzi mám i fotky 2 s mojí Ibizou). Byl stříbrná, rok 1999, motor 1,8 20V Turbo, táta na ní najel 285.000 km a pak jsme jí prodali známému někdy před 4 lety. Dnes má na tachometru 360.000 km a skutečně je stále skoro jako nová. Ono hodně jde o to, jak se člověk k vozu chová...

    Druhá byla už druhá generace z roku 2007, byla služební, zase stříbrná 1,9 TDI a na ní se furt něco kazilo, v interiéru to vrzal jak blázen, prodala se po roce a půl s najetými 90.000 km.

    Jinak musím říct, že tě upřímně lituju. Tajy teď řeším výber nového vozu pro sebe, byl jsem se na spoustu aut podívat a někdy jsem se některých věcí skutečně zhrozil. Nejlepší a nejzábavnější story mám se Superben z roku 2003, najeto něco kolem 100.000 km, černý, plná výbava, první majitel, "nikdy nebouraná" -> u kamaráda v servise se zjistilo, že auto je v podstatě složeno ze 2 aut. Takže dnes se nedá již věřit skoro ničemu!!! ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.01.2010  19:52

      « Re: Měli jsme Octávky dvě...

      Ja uz jdu pouze do noveho. Uz ani jinou moznost nevidim. Proste si auto zajedu a budu vedet o vsem co s nim bude ... u tech octavii je fakt ze rocniky 1999 - 2000 byly v celku povedene, jak TDi tak 1.8turbo motory ... proste drzaky, kdyz se o to clovek staral.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.01.2010  20:08

        « Re: Re: Měli jsme Octávky dvě...

        Když si pročteš pár recenzí zde, uvidíš, že ani nové auto není 100% jistota, že bude vše v pořádku. Je to vždycky sázka do loterie, ale nové je bezpečnější.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 22.01.2010  01:06

          « Re: Měli jsme Octávky dvě...

          Noo ... mas pravdu. Patecni serie, kdy je delnik jiz unavenej? A prijela divoka sada soucastek a sroubecku? A zrovna tahle prevodovka se moc nepovedla ... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 22.01.2010  12:20

        « Re: Re: Měli jsme Octávky dvě...

        Podle mě jsou nejlepší bazary takové ty přidružené ke značkovým prodejcům. Tam je podle mě nejmenší riziko podvodu. Z takového bazaru mám i tu svojí. Do áček nebo es už nepáchnu, tam mě odrazuje přinejmenším povýšený přístup k zákazníkovi. Auta tam mají sice nablýskaná, ale bližší ohledání velmi často odhalí nezmiňované opravy.

        Dobré zboží pak bývá i v těch středně velkých bazarech v malých městech (např. Milín u Příbrami, Olbramovice).
        • 00 Reagovat !

          foto David-Kos

          David Kos 22.01.2010  17:29

          « Re: Re: Re: Měli jsme Octávky dvě...

          Máš recht.....já bych toho mohl klidně vyprávět, když jsem své autí hledal zrovna v Áčkách. Ještě štěstí že jsem nebyl takový naiva!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…