Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 1.8 TSI DSG Elegance

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia 1.8 TSI + 7° DSG Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAN".

Auto bylo koupené jako ojeté s 23500 km. Vyrobeno bylo v 03/2009.
Výbavový stupeň Elegance doplňuje balíček Elegance Plus (střešní okénko, parkovací senzory vpředu, litá 16" kola Crateris), xenony s AFS, cornery, Light Assistant se stmívacími zrcátky (vnitřní i vnější), paket Dynamic Red, tříramenný kožený volant s řazením DSG, MDI, zástěrky za přední i zadní kola.

Silné stránky

Dynamika.
Vzhled.
Ergonomie, interiér.
Motor - tichý, kultivovaný, dostatečně silný, bylo toho o něm napsáno už dost. Má pěkný zvuk ve vyšších otáčkách.
Převodovka - zkrátka výborná.
Bohatá výbava - prakticky nic nechybí. Stěrače stírají (automaticky), světla svítí (automaticky), převodovka převoduje (automaticky), klimatizace klimatizuje (automaticky).
Stmívací vnější zrcátka. Elektricky ovládaná, vyhřívaná, sklápěcí, stmívací, s osvětlením nástupního prostoru. Co chtít po zrcátku víc?

Slabé stránky

Moc toho není, ale abych sem přece jen něco napsal...
Ovládání MDI s připojeným iPodem Classic (80 GB) přes rádio Swing. Točí se jen jedním kolečkem, protože interpret vždycky začíná na "A" a nelze jet dozadu, tak to chvilku trvá. To s Columbusem nebo Amundsenem je to hned.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádná porucha. Značkový servis pro první prohlídku (na 31000 km dle WIV) a výměnu oleje jsem vybíral podle toho, kde mi umožnili přivézt si vlastní olej a zůstat u vozu. Ze tří servisů v okolí to nebyl problém jen u jednoho. Tam mi také při prohlídce namazali "pirelky" Konkorem a odstranilo se tak slabé povrzávání (bylo slyšet za jízdy při přejezdu nerovností...motor je tichý). Auto zřejmě nachytalo hodně prachu při cestování po jižních krajích.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupené jako referenční vůz ze Škoda Auto. Uživatele dobře znám, takže vím, jak se s autem jezdilo. :-)

1.8 TSI + 7° DSG - skvělá kombinace

Sedmistupňové DSG řadí jednoduše jak po másle; ačkoliv dvě spojky máslo neobsahují, jsou suché, na rozdíl od 6° DSG. Tato převodovka se mi zdá rychlejší než právě šestirychlostní DSG, které znám z Octavie nebo Superbu (ale s motorem 2.0 TDI). Je to znát hlavně na rozjezdech. Je krásné, když se ve městě rozjíždíte na padesátku a okamžitě tam skáče dvojka, trojka, čtyřka, pětka, ručička otáčkoměru stoupá a hned zase padá... a než jedete osmdesátkou (pochopitelně za městem), je tam sedmička. Převodovce nedělá problém nechat zařazený vyšší stupeň a držet motor okolo 1500 otáček. Motor je sice pružný, ale převodovka není líná řadit. Když přijde stoupání, podřadí na chvilku tak, že to ani nepoznáte.

Styl jízdy ovlivňuje pouze pravá noha. Rád se svezu svižně, užívám si rozjezdy. Při těch razantnějších řadí DSG stejně plynule jako při normální jízdě, lehce nad 4000 otáček, kde leží vysoký točivý moment i výkon. Motor zbytečně nevytáčí víc. To až když posunete páku do polohy S, dovolí motoru točit přes 6000 otáček. Spolucestujícím v té chvíli určitě nebudete cukat krční páteří (jak to někteří umí s manuální převodovkou při rádoby sportovním rozjedu). Co se týče předjíždění, tak je možná dobré si ručně podřadit, ale převodovka reaguje docela rychle i tak; člověk se v té chvíli nemusí soustředit ještě na řazení. Navíc s 1.8 je předjíždění většinou radost.

Kouzelná je kombinace klasického tempomatu a automatické převodovky: po stisknutí "Resume" se o nic nestaráte, auto zrychluje krásně i z malých rychlostí. Kupříkladu když jedete v klidném provozu po okreskách s nastavenou rychlostí na 100 km/h, tak před vesnicí ťuknete do páčky, případně podřadíte na volantu, za vesnicí jen znovu ťuknete do páčky tempomatu.

Ruční řazení pákou (voličem) jsem snad ještě nepoužil. Často jen podřazuji pádlem na volantu. Rozhodně nejsem přítelem řízení jednou rukou, levý loket z okénka, pravá ruka položená na řadičce manuální převodovky. Ale je to každého věc; mě v autoškole učili mít ruce "za 10 dvě", i když je dnes mám ve "3/4 na tři", tak je mám většinou celou cestu na volantu, ze kterého ovládám také muziku.

Mezi výhody automatů obecně považuji i příspěvek k aktivní bezpečnosti. Prostě je to o starost méně, člověk se může víc soustředit na provoz. A takové popojíždění v koloně je s DSG vyloženě radost, kterou si naštěstí dopřávám jen zřídka. Nemyslím si, že bych se ochudil s tímto automatem o možnost sportovní jízdy, ani že bych si jízdu nějak méně užil, protože neřadím ručně. Ani nikomu neberu názor, že ruční řazení je lepší, ale málokdo, kdo delší čas jezdí s moderním automatem, se asi vrátí k manuálu.

Ještě snad pár slov ke spotřebě.
Dlouhodobou spotřebu mám desetinu nad 7 litrů běžného Naturalu 95 podle MFA (podle účtenek za benzín je to přesně 7,2 l/100 km za posledních 12 tisíc km), dlouhodobou průměrnou rychlost mám 59 km/h. Častou trasu 55 km po silnicích 1. třídy a po okreskách jezdíme většinou za 6 litrů s průměrnou rychlostí 60 km/h. Po městě to také není tak hrozné, pokud nejde vyloženě o pětiminutové jízdy. Cesta devadesátkou na tempomat znamená spotřebu 5 litrů, vyzkoušeno na trase 50 km v klidném provozu. Ale koho by to bavilo, že?

Myslím si, že příplatek jak za motor 1.8, tak především za výborné DSG se vyplatí. Já tedy určitě nelituji.

 

Novinky v recenzi

2.6.2011 22:27

Vůz je na prodej!

Zkouším auto prodat. U nás to bude oříšek. "Jó, pane, kdybyste měl dýzl, to by byla jiná! Benzín dneska nikdo nechce. Já vystavim na internetu oktávku s TDI a hned mi volá deset lidí. Za tohle vám dáme tak maximálně ..." A dostanu nabídku 50% ceny nového auta, ale i mnohem méně. Nemyslím si, že by měla Octavia po dvou letech ve výborném stavu stát polovinu. Kdysi jsem četl, že auta stojí polovinu zhruba po 4 letech. A každá desetina původní ceny je celkem dost. Nevýhodou tohohle auta je unikátní kombinace (podle bazaristů sice zajímavá, ale nikdo ji nechce) 1.8 TSI + 7° DSG, těch fakt moc nenajdete. Na mobile.de jsem našel 10 aut z roku 2009 (výbavy podobné a ceny mimochodem začínají tam, kde si to představuju já), na českých serverech nic. Ceny u nás jsou navíc bohužel deformované spoustou dotažených stočených skládanek, kde už podle fotek je vidět, že něco nehraje. Překvapilo mě, kolik je to zánovních aut... U každého inzerátu pět vykřičníků a nápisy TOP STAV, ale pak zjistíte, že to bylo pod vodou třeba... to se mi stalo.

Kdyby měl někdo zájem, ozvěte se mi. S prodejem nespěchám. Auto vypadá pořád stejně, viz aktuální fotky. Akorát levý blatník jsem naličko odřel, jedno kolo taky, čelní plocha občas schytala nějaké ty kamínky, ale při 65 tisících už lak nemůže být jako na novém autě. Jinak mu ovšem nic není.
Uznávám, nenabízím český sen: voktáfku f kombajnu f dehtu f metle (akorát ty hlíny to má; ale nemusí, mám doma ještě zimní plecháče). Je to žihadlo. Vypadá nenápadně, ale je to takové malé RS.

3.11.2009 16:05

spotřeba za 10.000 km

Spočítal jsem spotřebu za posledních 10 tisíc kilometrů podle účtenek za benzín. Vyšlo mi 7,29. Mohlo to být o desetinu lepší, ale před měsícem jsem absolvoval více než stokilometrovou jízdu s plynem na podlaze, neustálé brždění a zrychlování v poměrně hustém provozu... Spotřeba myslím byla okolo 15. Tak to dopadne, když mi někdo zavolá z letiště, abych mu do necelé hodiny přivezl z domova zapomenutou občanku. Stihl jsem to doslova na minutu.
Posledních 1000 km je už na zimních gumách 205/55 R16, stejný rozměr měly i letní. Aerodynamiku jsem zhoršil i montáží zástěrek, se kterými jezdíme cca 5000 km. Hodně dlouhodobá spotřeba je 7,3.

19.10.2009 16:27

poklice lítaly

Říkal jsem si, že je asi zbytečné informovat motoristickou veřejnost o tom, že jsem přezul na zimní. Jenže se stala taková nemilá věc: jakmile jsem se skoronovými plechovými 16" koly ujel 20 kilometrů, zahučel jsem pravou stranou postupně do menší, ale dosti hlubobé díry ve zcela novém asfaltu, který experti vytvořili v Liberci u Globusu směrem na Prahu, tam kde se teď provoz převádí do jednoho pruhu na druhou stranu. Takovouhle díru potká člověk jednou za rok, navíc byla tma, pršelo nebo co to padalo. Rána to byla pěkná, musel jsem uklidnit spolucestující, že tohle jako nic není. A říkal jsem si, že jestli tam zůstaly poklice, tak jsou nejen hezké, ale taky spolehlivé. No, nezůstaly. Vracel jsem se pro ně za dvě hodiny. Mohl jsem si vybírat z bohaté nabídky 20 - 30 poklic, pohužel většinou menších průměrů. A že tam byly opravdu pěkné kousky. Našel jsem sice ty svoje dvě, ale je mi pomalu jasné, že příští zimu nechci trávit na plechových discích. Už když jsem to přehazoval, tak se mi chtělo plakat :) Viz fotogalerie.

10.10.2009 03:30

Další fotografie

Určitě přidám pár dalších zajímavých fotek, ačkoliv Octavie po faceliftu je u nás již jistě dobře známá. Ovšem díky možnosti kombinovatelnosti výbav u Škody vlastně člověk málokdy narazí na dva stejné vozy.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…