Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia II Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 104 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubik.jenda".

Úvod:
O autě Fabia se toho napsalo již hodně, tudíž se domnívám, že Vám nic nového nesdělím. Nicméně Vám rád sdělím své zkušenosti, třeba Vám to pomůže s výběrem nového vozu.

Zkušenosti s autem Fabia mám bohaté, začínal jsem na první generaci, tu netřeba komentovat. Dnes mám generaci druhou, verze 01/2010 "mini facelift" = Euro5, odstranění problému s přehříváním oleje, zesílené nápravy, nová převodovka s delšími převody a nový koncernový volant.

Proč Škoda Fabia?:
Škodovku, byť je to z 80% germán miluji! Jelikož mi je 20, auto vetší třídy si dovolit nemůžu. Nicméně Fabky obecně mám rád a tu svou Mandarinku miluji stejně tak, jako předchozí Berušku.

Motor, převodovka:
Pod kapotou mi tepe tříválcové srdíčko 1.2 HTP 6V 44kw. Jde o snad nejvíce propíraný motor VW. Výkonem sice nikterak neoplývá, nicméně na tři válce dobrý. Jen pro zajímavost, po dobrém zajetí lze krátkodobě dosáhnout rychlosti 190km/hod čemuž můžeme poděkovat nové převodovce. V úvodu jsem se zmínil o problému s přehříváním oleje. Jde o to, že v tomto malém motůrku je malý objem oleje (2,9L), který se velmi rychle zahřeje nejen díky provozu, ale hlavní problém je blízký kontakt držáku katalyzátoru s vanou na olej, tzn. olej je ohřívám motorem + externě z rozžhaveného úchytu. Výsledkem toho byly velké karbonové usazeniny v motoru. Bystřejší uživatelé si také mohly všimnout změny zvuku motoru cca po 7000 km od poslední výměny oleje. Přesně v tomto období (dle stylu jízdy) je olej díky teplotě naprosto zničen a jeho mazací schopnosti jsou mizerné a díky tomu snižuje životnost HTP. Lze jen doporučit měnit olej v půlce servisního intervalu. Jednou doma, pak v servise (po 15 000 km). Každopádně popisujeme zde moji Mandarinku, která již tento problém nemá. I tak, ale měním olej po 10 000 km.
Spotřeba tohoto motoru je hodně závislá na stylu jízdy, terénu a provozu. Já jezdím s dlouhodobou spotřebou 6,3l/100km. Ve městě je běžná spotřeba mezi 6,5l - 12l (dle provozu). Mimo město běžně jezdím 4,5l - 6l. Kombinace pak vychází na 6,3l/100km. Rekord ve spotřebě mám 3,0l/100km, na 20km trase, mimo obce a stylem jízdy do 80 km/hod to je ale extrém. Další extrém je, když ženete tohoto malého dorostence po dálnici 170km/hod to nemá problém ukázat i 13l/100km, při dodržování 130km/hod jezdím za 6,8l/100km.
Abych Vám trochu přiblížil, jak je nová převodovka odstupňovaná, rozepíšu Vám zde běžné rychlosti v otáčkách motoru:
50km/hod 3gear 2500 ot., 4gear 1900ot.
90km/hod 4gear 3200 ot., 5gear 2800ot.
100km/hod 5gear 3000ot.
130km/hod 5gear 3800ot.
140km/hod 5gear 4000ot.
190km/hod 5gear 6000ot.
Ještě plánuji chip od cimbu na 48kw, dodá to auto víc životu a ochotněji se vytáčí, výhodou je lepší předjíždění a lepší akcelerace ve vyšších rychlostech. To na doporučení pana Jandy z cimbu udělám až po 30 000km.
Jinak tankuji pouze palivo od Benziny Verva 100 (98oktan odsiřený) nebo Schell V-power (95 oktan odsiřený), díky tomu motor dostává to, co má = kvalitní žrádlo. Nechápu, jak někdo může tankovat do nového motoru UniCorn nebo podobné blivajzy. Jde o to, že prémiové benzíny neobsahují síru, čímž nezanáší vstřikovací trysky a prodlužují životnost motoru + oleje v něm.
Interiér/výbava:
Moje Mandoška je ve výbavě Abmiente Magic Plus, tzn. mlhovky, MaxiDot, radio Beat s AUX, el. okna, el. zrcátka vyhřívané, speciální čalounění sedadel, SUNset (tmavé okna), 4x repro. Vyjmenoval jsem zde pouze příplatkovou výbavu. To vše za 205 000,- Kč.
Interiér je v černo/bílém provedení a nikde nejsou žádný díry a plasty palubovky jsou krásně měkčený.
Tvary, dílenský zpracování atp. není třeba komentovat = paráda za ty prachy.

Exteriér:
Vše krásně v metalickém oranžovém laku. Na jaře 2011 plánuji koupit nové ALU kola origo Škoda Trinity 17". Jinak tmavé okna s 15% propustností světla dodávají auto šmrncovnější vzhled. SUNset je skvělý, svítí slunce = skla se zatmaví, je šero = skla zesvětlí, je tma = skla se zatmaví (kvůli oslňovaní).

V tuto chvíli mám za sebou 11 měsíců provozu a najeto 23 000km. Žádný problém nebyl. Ťukanec taky ne, musím to zaťukat, ťuk ťuk.

Silné stránky

Kvalitní dílenské zpracování
Nové technologie karoserie = vyšší životnost bez rzi
Spotřeba paliva při dodržování rychlostních limitů
Nízká cena
Spolehlivost
Prostornost interiéru

Slabé stránky

Spotřeba hodně závislá na stylu jízdy
Motor 1.2HTP vyžaduje větší péči

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 11 000 km v servise zjistili, že přes těsnění u vodní pumpy slzí kapalina, vše vyměnili v rámci opravy za nové = OK!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mandarinku jsem kupoval ve VISTAcar Hodonín, zde také auto pravidelně servisuji. Mám ověřenou poctivost servisu!!! Nikam jinam nikdy nepojedu. Přístup prodejců skvělé. Jelikož jsem pracoval v autopůjčovně, mám zkušenosti a věřte, moc poctivých není!!! Takže čtenáři od Hodonínská, jezděte tam!

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Ty vychytávky v kufru mě dostávají :-)

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
6
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra dokumentu Karel se odkládá

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra…

Vdova po zpěvákovi Karlu Gottovi (†80) Ivana Gottová (44) onemocněla koronavirem. Virus covid-19 jí zkomplikoval…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k Poháru, který nemá

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k…

Nejlepším brankářem sezony 2019/20 byl před druhým finálovým šturmem mezi Dallasem a Tampou vyhlášen Connor…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…