Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1.2 TSI Elegance

8.77 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia II Elegance Rok výroby 2010 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sushi".

...docela hodně propíraná motorizace faceliftované Fabie II, takže uvidíme. Až to hodím na značky a projedu, doplním svoje první pocity.



Takže v pátek 18.6.2010 jsem se konečně dočkal.
Hned na začátku musím říct, že mi Škodovka jako značka vůbec nepřipadala jako rozumná volba příštího auta. Ale asi to bylo dáno tím, že mi tuto představu deformovaly stroje z mého mládí jako např. Š100, Š105, Š130 atd. ( takže skoro všechny :-)).
To co mi ale parkuje od pátku u domu je ale úplně někde jinde!
Možná je to dáno prvotní euforií, ale podle všeho tohle nadšení hned tak neopadne. :-)

Začnu tedy pěkně shora:

Bílá střecha byla jasnou volbou. Tuto kombinaci jsem viděl v katalogu Škodovky a určitě to bude věcí názoru každého jedince. Ale s klidem můžu říct, že 99% těch, co nad bílou střechou ohrnovalo nos, nakonec kývlo že je opravdu hezká. A nezřídka uslyšíte větu "...jééééé, český MiniCooper !!!" :-D
Další "očikoulící" kombinací byl výběr barvy interiéru. Pokud nehodláte jezdit v novém autě špinaví jako prasata, vozit mokré psy nebo fungovat jako taxík, nevidím problém. Jasně, jednou příjde první flek od zmrzliny, rozlité coly nebo tak něco, ale s tím se bohužel musí počítat a rozhodně záleží na údržbě. Ale béžová vypadá opravdu dost luxusně.

Delší dobu zabralo taky přemýšlení nad výběrem výbavy. A nakonec jsem došel k jednoznačnému závěru... JAK UŽ, TAK UŽ !!! Doplňovat výbavu Elegance už je možné tuším pouze o navigaci (kterou už v dnešní době skoro všichni mají) a MDI (Mobile Deviace Interface - listování a přehrávání souborů přímo na rádiu, uložených např. na USB Flashdisku). Tohle je snad jediné čeho lituju, že jsem si nepřiplatil. Jinak i v tomhle udělala Škodovka obrovský skok kupředu. Myslím, že i dost nároční posluchači hudby budou s rádiem Swing a osmi repro nadmíru spokojeni. Jinak výbava Elegance zahrnuje věci jako např.: vyhřívané přední sedačky (25% nebo 100%ní výkon vytápění), MAXI Dot display, couvací senzory, Climatronic atd. atd.
Co se týká místa uvnitř vozu, tak hodnotit můžu zatím jen místo řidiče. Díky výškovému nastavení sedadla a volantu ve čtyřech směrech, se tam uvelebí opravdu každý. ale podle hodnocení těch, co se vezli v zadu: pokud nemáte ramena jak Rambo nebo výšku basketbalisty, tak i tam je místa dostatek. Co mě ale docela nemile překvapilo, byl schod po sklopení opěradel zadních sedadel. Pokud byste si tedy chtěli přivézt třeba tabuli skla, tak tenhle nehezký přechod při zvětšení kufru musíte docela hodně "řešit".

No a celé tohle jede díky 1,2 !!! TURBO !!! :-D
Párkrát se mi stalo že při odpovědi na motorizaci tohodle auta hodně lidí nepochopí význam zkratky TSI, a proto reaguje takovým tím neuznalým "...hm", takže odpověď zní často "...tohle je jedna dvojka TSI.....turbo" :-)
A to turbo je i docela cítit. Zátah je opravdu od velmi nízkých otáček ale pokud chcete využívat jeho "síly", musíte jej udržet plné. To znamená připravit se na předjíždění mírným sešlápnutím plynu a držet jej v "pohotovosti". Jinak je prodleva do zátahu turba nehezké cca 1-2 sekundy. Pokud si tohle ale osvojíte, jde vykouzlit opravdu usměvné výrazy na tvářích předjížděných. Maximálku jsem z pochopitelných důvodů nezkoušel, ale do 140 km/h motor zrychluje pěkně plynule, bez sebemenší známky slábnutí.

A konečně spotřeba. Tohle je kapitola sama pro sebe.
Hodně lidí mi tvrdilo, že než se auto zajede, tak že mě sežere. Já mám najeto 330 km a průměrnou spotřebu mi to ukazuje 5,9L. A to nejsem žádný loudal a docela často si užívám právě toho že to má turbo.
Tady ale hooooodně záleží, jestli vy jedete jak chce auto, nebo auto jede jak chcete vy!
MaxiDot totiž ukazuje právě zařazenou rychlost a pokud uzná za vhodné, šipkou a vyznačením vhodné rychlosti naznačí že je čas řadit nahoru či dolů. Pokud na tu šipku kašlete a plyn přišlápnete, šipka zmizí, znázorněný je aktual. rychlostní stupeň a spotřeba je adekvátní stylu jízdy. Pokud ale posloucháte auto a řídíte se jeho volbou rychlostí, nezřídka se vám stane, že ve městě to po vás při klidné jízdě a při cca 1400 ot/min chce zařadit pětku. :-O Pak se spotřeba dostáva při 50km/h na pětku a lehkým šimráním plynu někam k 3,8-4,5L. Toto je vlastní zkušenost při plynulém projetí městem. Ranní courání se ucpaným městem bude samozřejmě o něčem jiném. Pokud ale člověk nejede stylem " na příštích světlech musím být první", spotřeba bude někde kolem 6-6,5L. Ale na přesné měření je u mě jěště hodně brzo.


Takže zatím tolik, časem se ukáže.




Silné stránky

Vzhled a barevná kombinace střecha-lak-interiér.
Motor a jeho přeplňování - střela to sice není, ale ostatní řidiče jde velmi často překvapit. :-D
Základní výbava: ve stupni Elegance naprosto vše, co i náročnější řidič potřebuje

Slabé stránky

Zadní kufr: né jeho velikost ale při jeho zvětšení nepříjemný přechod mezi jeho dnem a sklopenými opěradly
Podvozek: tahle motorizace by si opravdu zasloužila přitvrdit nastavení podvozku. :-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupováno v Autoservis Czudek, Návsí, okr. Fr.-Místek. Naprostá spokojenos, velmi příjemný přístup.

...

Výbava: Elegance - což už v základu obsahuje např.: digitální klimatizaci, vyhřívané přední sedadla, parkovací senzory, tempomat atd., interiér v barevné kombinaci Onyx/Ivory.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 TSI Elegance

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
10

tady by měli tu bodovací škálu rozšířit

náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Pohřeb Tomáše Garrigue Masaryka: Zastavená doprava, 3800 policistů a půl milionu smutečních hostů

Pohřeb Tomáše Garrigue Masaryka: Zastavená doprava,…

Je tomu 83 let, kdy byl pohřben zakladatel Československé republiky, prezident osvoboditel, tatíček Tomáš…

Prostituce, drogy, hazard: Opevněné město Kowloon nerespektovalo žádné zákony

Prostituce, drogy, hazard: Opevněné město Kowloon…

Po druhé světové válce čelil britský Hongkong masívnímu přívalu čínských imigrantů, které nebylo kde ubytovat.…