Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Combi II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:497 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 481 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "M.a.r.c.o.".

Na úvod bych rád začal menší historií. Škoda Fabia II Combi je mé v pořadí třetí auto. Začínal jsem se Škodou Favorit 135 LS vínové barvy (Ferda), kterou jsem dostal od dědy, když jsem v 18 letech obdržel řidičák. Jezdil jsem s ním cca 2 roky. Za tuto dobu se ceny oprav vyšplhali na neúnosnou hodnotu a další peníze byli potřeba investovat. Poté jsem měl půjčený vůz Škoda Fabia II 1.2 HTP 12V.
Po dvou letech se Fabia 1.2 HTP musela vrátit a nastal čas výběru nového auta, tentokrát na podstatně delší dobu než 2 roky. S Fabií jsem byl celkem spokojený. Ani ten motor se mi nezdál nejhorší, asi to bylo tím, že nejvíce najetých kilometrů bylo absolvováno ve dvou osobách. I když občasné cesty do školy po dálnici Mladá Boleslav – Praha se dali pohodlně zdolávat rychlostí tak kolem 110 Km/h (6,5 l/100), stotřicítka by znamenala spotřebu asi jako se Superbem 3.6 V6 . I z tohoto důvodu padla tentokrát volba na motor 1.4 16v, a aby se dalo pohodlně cestovat i na hory rozhodl jsem se tentokrát pro kombíka. Vzhledem k tomu, že příplatek byl akčních 5000 kč nebylo se téměř o čem rozhodovat.

Výbava: původně jsem zamýšlel koupit Ambiente plus, která obsahovala klimatizaci zdarma plus nějaké drobnosti navíc. Nakonec, se ale objevil akční model Magic. Který vychází z výbavového stupně Ambiente. K této výbavě, která zahrnuje mimo jiné např.: el. zrcátka, el. přední okna, vše v barvě karoserie, palubní počítač, rádio přípravu + 4 reproduktory, dálkově ovládané centrání zamykání dále přidává rádio Beat, Maxi-DOT, metalízu, klimatizaci, speciální čalounění Magic a Sunset.

Já jsem si dále přidal za velmi příjemných 5 500 Kč paket Magic Plus, který obohacuje výbavu o 15“ kola z lehké slitiny Antares a černé střešní ližiny. Dále jsem si připlatil za Rádio Dance, další 4 reproduktory vzadu, mechanické zabezpečení řazení Construkt a za plnohodnotnou rezervu (zvedák auta, klíč na kola).

Na autě jsem zaznamenal další změny, které se týkají modelového roku 2010. Jsou jimy:

- Nový volant
- Výklopná schránka na brýle (mé se tam stejně nevejdou)
- Schránky pod předními sedadly
- Schránky v zadních dveřích (dříve jsem tam měl pouze prohlubeň)

Cena:

Auto bylo zakoupeno přímo v zákaznickém centru v Mladé Boleslavi, prodejce nabízí opravdu velké slevy i na akční model. Suma sumárum 270 000 Kč mi za takto vybavený vůz připadá skvělé.

Dále se budu věnovat jednotlivým částem vozu:

Motor:

Motor mě velmi mile překvapil svým výkonem a celkem příjemným zvukem. I při velkém stoupání na okresce není potřeba podřadit. Opravdu velký rozdíl oproti 1.2 HTP, se kterou jsem najezdil cca 20 000 km. Jistě, není to žádný závoďák, ale mě plně dostačuje. 90% km najezdím ve dvou osobách.

Jízda:

Jízdní vlastnosti hodnotím velmi dobře. Nejen, že má auto jisté jízdní chování, navíc i docela slušně brzdí a to i v mém případě, kdy na zadních kolech jsou bubnové brzdy. Je to určitě dáno celkem malou váhou 1075 Kg. Také řazení má přesně vymezené dráhy a je skvělé, i když bych uvítal vyšší tuhost. Jinak Auto je i při přejíždění nerovností na 195 mm širokých kolech komfortní a podvozek umí dobře odfiltrovat rázy.

Spotřeba:

Zatím mám najeto pouze 500 km, takže průměrná spotřeba je 7,5. Auto nijak nešetřím, zhruba 300 Km absolvovalo na dálnici a zbytek okreska a město. Nejsem žádný louda, ale i tak si myslím, že svižnější způsob používání vozidla bude znamenat spotřebu kolem 6,5 – 7,0 l. Jen to chce dobře zajet

Interiér:

Interiér je celkem pohodlný, dovedu si představit, že spousta lidí tohle auto používá jako rodinný vůz. Zavazadlový prostor je obrovský (já ho asi moc nevyužiju). Bez problémů mi stačil zavazadelník krátké Fabie. Jinak interiér je kvalitně zpracovaný, plasty mají malé spáry, nikde nic nevrže a navíc je všude plno praktických přihrádek na různé drobnosti.

Posaz za volantem:

Díky nastavitelnému volantu se usadíte celkem pohodlně a pokud upřednostňujete vyšší pozas bude vše v pořádku. Já Bych si rád ale sedl níž a nohy více natáhnul. I při nejnižší poloze sedadla se sedí příliš vysoko, což je jistě zapříčiněno shodností auta se Škodou Roomster.

Design:

Kombinace: karoserie combi + metalíza Zelená Artic + litá kola Antares + Sun set + střešní ližiny dělají toto auto pohledné.

Audio:

Rádio Dance je povedený přístroj, nejen že velmi hezky v interiéru vypadá ale i hezky hraje. To je dáno především tím, že vůz má reproduktory i vzadu. Pouze 4 přední, které mělo mé předchozí auto, nestáli za nic. Rozlišuje složky, čte názvy, navíc komunikuje s palubním počítačem Maxi dot. Celkově vzato velká spokojenost.

Silné stránky

- Jisté jízdní vlastnosti
- Dobré brzdy
- Celkem živý motor
- Prostorný interiér
- Kvalitní zpracování
- Robustnost karoserie
- Dobrá spotřeba

Slabé stránky

- Vyšší posaz za volanten
- Nekožený volant se slabým věncem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné - nové auto.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ceníková cena – akční sleva – sleva – sleva = skvělá cena. Maximální spokojenost.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat mozek. Recenze Gears Tactics

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat…

Drsňácká sci-fi série se vrátila s prvním žánrově odlišným spin-offem, který není překvapivě akční řežbou, ale…

Dominika Gottová zpátky v Česku! Na letišti čekal nový ctitel s dary!

Dominika Gottová zpátky v Česku! Na letišti čekal…

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika Gottová (47) má dost bouřlivý život a poslední týdny rozhodně nebyly…

 

iSport.cz

Berbra a spol. vyšetřuje etická komise. Proč vynechala „Chřestýše“?

Berbra a spol. vyšetřuje etická komise. Proč…

Etická komise Fotbalové asociace ČR zahájila disciplinární řízení se 17 z 20 osob, které jsou trestně stíhány v…

Vydra zůstává, Burnley využilo opci. Nemilé překvapení, říká agent

Vydra zůstává, Burnley využilo opci. Nemilé…

AKTUALIZOVÁNO | Reprezentační útočník Matěj Vydra prodloužil smlouvu v Burnley do léta 2022. Autor dvou…

 

Reflex.cz

Že o otevírání obchodů rozhodne PES? Tak to Andy žere v boudě granule a při venčení očůrává rohy

Že o otevírání obchodů rozhodne PES? Tak to Andy…

V záplavě optimistických prohlášení ANOministrů, kteří jsou spolu se svým řídícím orgánem Andrejem Babišem už…

Opoziční strany mají jasno, že chtějí porazit Babiše. Mají jasno i v tom, jak budou společně vládnout?

Opoziční strany mají jasno, že chtějí porazit…

Postaví se ve sněmovních volbách v příštím roce Andreji Babišovi a ANO dva velké velké bloky opozičních stran a…