Škoda Fabia (2011)
8.7.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vfjr". Často jsem si pročítal Vaše recenze o autech (některé opravdu zajímavé) a tak jsem se rozhodl,že…
Škoda 1,2Tsi (vfjr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 20.09.11 19:13
« Re: Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
Ale já se tady nebavím o skladových nebo předváděcích vozech.Tam se sleva samozřejmě uhraje pěkná.Jedná se o auto které si sám sestavím do puntíku podle svých představ.V případě monte carla jde o auto vyrobené v omezené serii (podle výrobce). V tom případě je sleva ještě menší.Kdybych chtěl golfa taky bych si ho sestavil sám a nečekal bych co jim zbyde ve skladě nebo jakou výbavu mají zrovna u prodejce jako předváděčku. -
Jetty 20.09.11 19:11
« Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
Záleží jak kde (u kterého prodejce), ale oproti této ceně (konfigurátor) by jsi se dostal minimálně o 50tis níž (můžeš mi věřit, za posledního 2,5 roku jsem kupoval 2 nové VW).
Nicméně důležité je, že máš z auta radost a investice nelituješ. To, kolik tě to stálo může být každému ukradené - jsou to tvoje peníze...
Takové ty kecy o tom, kolik jsi prodělal, jsou u aut dost mimo. Obecně totiž samotná koupě auta je prodělečná...
Jinak třeba podvozkově je na tom Golf lépe, ale třeba na druhou stranu - vozíš o metrák míň, což vzhledem k výkonu taky není k zahození :yes:
Jinak výrazu Thomasina "slušná atmosféra 1.4" se musím smát. To se nedá s 1.2TSI ani srovnávat (jízdně i spotřebou)... Zas má ale pravdu s tím šestikvaltem, spotřeba na dálnici u 5st leze zbytečně nahoru.
Osobně se mi nové fábie vůbec nelíbí (úzké vysoké), ale přiznávám, že tahle má něco do sebe a líbí se mi, takže za mě určitě :yes: (navíc hezká kola a i ten interiér je trochu jinde oproti sérii).
Měj se, přeju ať slouží a nezlobí ;-) -
Thomasino 20.09.11 18:59
« Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
xganga, k těm otáčkám kolem 1500: Když jedeš skoro krokem a chceš pokračovat třeba z ostré křižovatky, většina aut to zvládne na dvojku a nemusíš dávat na chvilku jedničku v otáčkách, ale Fabka 1,2 TSI to nedávala a dusila se, kdežto ve stejných situacích 2,0 TSI (nebo i Fabia 1,4 atmosféra) díky objedmu motoru to bere ještě před tím než zabere turbo. Ale vzhledem k objemu motoru 1200 se to dá bohužel čekat. Musel jsem častěji řadit jedničku, což pak zdržuje a zvyšuje spotřebu, protože za chvilku hned zase řadíš dvojku :-O Samozřejmě když ten motor držíš trochu pod krkem, krásně táhne a má chuť do života, ale spotřeba je pak kolem 9-10 litrů...
U aut těchto velikostí bych osobně preferoval motory 1,4 atmosféra, 1,6 atmosféra a pak až u "sportovnějších" modelů 1,4 turbo, 1,6 turbo... To je aspoň můj názor... Ale doba si bohužel žádá své :-O :-O :'-(
P.S.: Herbi_TSI: to je jedno kde se to řeší, pokud to teda majiteli recenze extra nevadí, aspoň tu bude mít brzo přes 400 příspěvků a nebudeme muset stále klikat kvůli lepší přehlednosti příspěvků na "diskuze chronologicky" ;-) -
Thomasino 20.09.11 18:51
« Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
Nevím jaké máte povědomí o výši slev u různých automobilek, ale obecně u Škodovky jsou slevy minimální (kolem3-5%, max. někdy vyjímeně 7%), kdež to u VW se sleva běžně pohybuje v rozpětí 6-10% u auta do výroby, u skladovek klidně až 12-15% - ale také záleží na modelu, akčních nabídkách importéra či financování Škofinu apod. Stačí se podívat na stránky VW a skladové auta ihned k odběru u jednotlivých dealerů... Takže u Golfa se dá dostat z ceníkové ceny opravdu hodně dolů, jen je třeba hledat a smlouvat ;-) :-)
Třeba u Renaultu a Opelu jsou ty slevy dokonce v řádech desítek procent, ještě před dvěma lety nebylo problém u Opelu sleva 25%. Ale jak je to u Opelu nyní nevím, znám nyní jen Škodu, VW, Hyundai atd. -
"-- skrytý --" 20.09.11 18:20
« Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
To co tady píšeš přece vůbec není pravda.Kdybych k tomu dealerovi zašel jak píšeš tak bych se za stejnou výbavu na které trvám zaplatil podle VW konfigurátoru platil 543 300 Kč. To je o cca 150000 víc než u škodovky.Kdybych uhádal hodně dobrou slevu tak o 130000. -
-
Ondřej Šámal 20.09.11 17:50
« Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
Ač jsem odpůrcem turbomotorů ve sportovních autech, tak u aut na běžné ježdění jsou mnohem lepší volbou, než atmosféry. Ten efekt vyššího točivého momentu je neoddiskutovatelný, turbobenzíny prakticky poskytují podobné výhody, jako diesely (dostatek síly v nižších a středních otáčkách). Upřímně, jezdit s benzínem, respektive s jakýmkoliv menším motorem pod 1500 otáček, je kravina, to je pásmo velkých motorů s osmistupňovým automatem. Vyšší spotřeba na dálnici je daň všech malých aut, která jsou koncipována na ježdění po městě a okolí, takže mají kratší převody. Ale jinak souhlasím, dnešní metodika měření je v praxi absolutně nevyužitelná, turbomotory mají větší rozsah spotřeby, chce se to s nimi naučit jezdit a používat je prakticky jen ve středním pásmu, žádné skopičiny. -
Thomasino 20.09.11 16:36
« Downsizing, aneb cesta do záhuby :-)
Rozdíl mezi Fabkou a Golfem je opravdu značný. Monte Carlo se mi také líbí (zvláště tato červeno-černá kombinace je super), ale chtějí za to neuvěřitelnou cenu 8-s 8-s Každopádně jsem si minulý týden udělal velmi dobrý obraz o motoru 1,2 TSI, když jsem měl svoje auto na 3 dny v servise (odešla vodní pumpa, stává se to u motorů 1,8 TSI a 2,0 TSI celkem často, pak dám do novinek) a měl jsem půjčenou v rámci garance mobility Fabii II 1,2 TSI. Jel jsem kus po dálnici (bohužel jen pětikvalt, jak to mohou vůbec prodávat bez šestikvaltu!!), pak jezdil po městě a při stejném stylu jízdy (ani ne závodním, ani ne super-ekonomickým) jako s mým GTI a motorem 2,0 TSI jsem měl spotřebu jen o litr nižší !! :-O ;-\
Čekal jsem mnohem větší rozdíl, zvláště když je Fabia o dost menší a lehčí auto. Evidentně stále platí i u turbomotorů, že objem ničím nenahradíš, ten chybějící krouťák dole je u 1,2 TSI prostě znát, pod 1500 otáček to chcípá a nejede to... O jízdních vlastnostech ani nemá moc cenu psát, to je samozřejmě obrovský rozdíl, zadní obyčejná náprava co poskakuje na drobných nerovnostech je hodně cítit...
Z mého pohledu je cesta tzv.downsizingu úplně k ničemu, jde jen o papírové spotřeby, nyní mnohem více záleží na stylu jízdy než u klasických atmosfér :-( :-( Ale chápu, že třeba u mého GTI kdyby byl na přední nápravě těžký šestiválec, tak by to mělo sice lepší zvuk, ale bylo by to více nedotáčivé a více by to žralo. Ale pokud jsou ty motory už moc malé, tak je to k ničemu. Místo 1,2 Turbo by bylo stále lepší slušná atmosféra 1,4 nebo 1,6... Až budu kupovat druhé auto na běžné ježdění, určitě chci atmnosféru, např. jetý Focus II 1,6 benzín, nebo i30 1,6 benzín - celkem povedený motor co má chuť do otáček, ale zase v řízení by mohlo být mnohem více citu.. -
Ronault. 20.09.11 14:57
« Re: Re: Re: Nic ve zlém:-)
Jenže Golf je prostornější... a celkově o třídu lepší auto. A viděl jsem 63 kW TSI Golfa s automatickou klimatizací, Alu koly, tempomatem, nějakými dalším pakety, takže lépe vybavený než tahle Fabka za 322 000 Kč, proč tedy Fabku? ;-) A ten rozdíl mezi těmi auty je, stačí se projet. -
Herbi TSI 20.09.11 14:57
« Re: Re: Re: Nic ve zlém:-)
Ad vestavěná navigave:
Je myslím v pořádku, když si někdo dokoupí vestavěnou navigaci(pokud není v základu) do auta za milión a půl. Připouštím,tam by ta přenosná nemusela vypadat moc stylově, ale cpát předraženou a népříliš dokonalou navigaci do "lidovky" jako je fábie?? Ty peníze šly investovat rozhodně líp...A to nemluvím o možnosti, že si tu svou přenosnou můžu klidně vzít sebou a používat třeba někde ,kde autem nezajedeš... Teď to myslím upřímně, nepřál bych ti, abyse tvoje Carlo stalo obětí lidí, kteří tyhle věci kradou ve velkém...
Ad: klimatizace je tam rozhodně digitální...alespoň jsi k tomu VW dealerovi mohl zajít pro srovnání, než jsi zvolil Carlo....
Jízdní vlastnosti jsou rorhodně o dost lepší!! Rozdíl tříd prostě nepokoříš sportovníma tlumičema a pružinama i kdybys tam dal kola třeba z Laborghini.Radši ani nebudu mluvit o všech plastech v interiéru a palubní desce, tam je ten rozdíl přímo kosmický...
Pokud bereš za lepší výbavu pár spoilerů, štítků a prahové lišty(ty jsem si sice taky dokoupil), tak se asi nemáme o čem bavit....jinak to bude asi tím, že chceš být za každou cenu vidět a realita ti uniká.
Pokud jsem to napsal příliš ostře, tak se omlouvám, ale z toho co tu čtu, prostě nemůžu jinak....
Rád zopakuji,že se mi Monte Carlo líbí, ale jak už v téhle diskusi někdo napsal, jeho cena je někde okolo 300 tisíc. Pak by mohla být PROSTĚ CHYTRÁ i cenová politika... -
matii 20.09.11 14:14
« Re: Re: Nic ve zlém:-)
Tisíc lidí tisíc chutí. Zase tam nemáš vestavěnou navigaci, jen manuální klimošku a podobně. Někdo zkrátka větší auto nepotřebuje a upřednostňuje třeba design a plnou vybavenost před trochu lepšími jízdními vlatnostmi. Já osobně nejsem přesvědčen, že tahle Fábka je za ty peníze horší volba než tvůj Golf. Když pojedete stejnou ulicí, vsadím se, že se za červeným Monte Carlem otočí víc lidí, než za černým Golfem. Záleží, co každý upřednostňuje. -
Herbi TSI 20.09.11 07:37
« Nic ve zlém:-)
Zdravím,
opravdu povedený stylingový kit....,ale já jsem za stejné peníze pořídil Golfa VI (komfort a sport paket) 1.2 TSI 77Kw 6st převodovka!!...přidali nejenom sadu koberců, ale i sadu originál elektronů VW + zimní Dunlopy a veškerou povinnou výbavu....
Jak říkám Monte carlo se mi líbí, ale cena, kterou uvádíš postrádá logiku...
Vždyť všichni mluví o tom, jak je VW předražený...,co ja pak tahle Škodovka?? -
mango 31.07.11 18:51
« Už chápu proč
Ahoj, dneska jsem měl možnost se na chvíli svézt ve verzi, kterou máš právě ty. A až dneska jsem poznal o čem to auto je a jak zcela jiné je od ostatních "fóbií, fábek, apod..". Na papíře je jedna věc, názory ostatních druhá, ale vlastní zkušenost je k nezaplacení !! Možná se mi podaří jí mít na víkend, tak se užijeme ještě víc :-) Přeju hodně šťastných kilometrů a hodně zvednutých palců od ostatních účastníků provozu ;-) :yes: -
ViktorMPI 21.07.11 21:52
« Pěkné MC
Dobrá práce Benetu :yes: . Opravdu pěkná Fabia, jen na to tažné oko vzadu bych vzal černý sprej :D.
Taky mi přijde Amundsen dostatečně rychlý. Ty novější už mají to, co jsi přesně vyfotil (náhled na celkovou trasu), což mi trochu chybí, možná to nechám někdy přehrát. -
v3jc3 13.07.11 21:17
« Re: Konecne pekna fabie
Souhlasím, jediná hezká Fábie na trhu, dokonce se mi líbí víc než RS a to je ten problém, protože RS by mělo být TOP modelem i po designové stránce. Model Monte Carlo se vztahuje ke 110 letem MOTORSOPORTU Škodovky... Logika Škodovky -> koncernu VW jde mimo mé chápání -
drack2 13.07.11 16:02
« Konecne pekna fabie
Pamatuji se, jak jsem na ni koukal na ruzyni, kde ji hned na zacatku kampane meli vystavenou. Fak povedeny a vkusny tuning jinak ne uplne pekneho auta. Na exterier fabie jsem si musel dlouho zvykat... timto modelem meli celu radu uvest.
PS: nehodnotim cenotvorbu ceske skodovky, ale to, ze to auto je podle me prijemne a hezke. -
PeT-a (RSKa) 12.07.11 11:07
« Re: Pekna Fabia, ale mirekk ma pravdu.
Každému se líbí něco jiného a každý je ochotný dát peníze za něco jiného....
Naopak já si myslím, že za takovou Fabii se každý otočí, protože právě na každém rohu jezdí ty obyčejné HTPčka bez výbavy a když tak projedeš tady s tím, tak máš zaručenou pozornost ....
Navíc škodovka je kvalita a k moři se s ní dá jet určitě taky ;)
Mě se naopak třeba vůbec ale vůbec nelíbí ten Auris ....
Takže věc vkusu, pro mě je to stylovka, takže palec hore :yes: