Rozdíl mezi Fabkou a Golfem je opravdu značný. Monte Carlo se mi také líbí (zvláště tato červeno-černá kombinace je super), ale chtějí za to neuvěřitelnou cenu 8-s 8-s Každopádně jsem si minulý týden udělal velmi dobrý obraz o motoru 1,2 TSI, když jsem měl svoje auto na 3 dny v servise (odešla vodní pumpa, stává se to u motorů 1,8 TSI a 2,0 TSI celkem často, pak dám do novinek) a měl jsem půjčenou v rámci garance mobility Fabii II 1,2 TSI. Jel jsem kus po dálnici (bohužel jen pětikvalt, jak to mohou vůbec prodávat bez šestikvaltu!!), pak jezdil po městě a při stejném stylu jízdy (ani ne závodním, ani ne super-ekonomickým) jako s mým GTI a motorem 2,0 TSI jsem měl spotřebu jen o litr nižší !! :-O ;-\
Čekal jsem mnohem větší rozdíl, zvláště když je Fabia o dost menší a lehčí auto. Evidentně stále platí i u turbomotorů, že objem ničím nenahradíš, ten chybějící krouťák dole je u 1,2 TSI prostě znát, pod 1500 otáček to chcípá a nejede to... O jízdních vlastnostech ani nemá moc cenu psát, to je samozřejmě obrovský rozdíl, zadní obyčejná náprava co poskakuje na drobných nerovnostech je hodně cítit...
Z mého pohledu je cesta tzv.downsizingu úplně k ničemu, jde jen o papírové spotřeby, nyní mnohem více záleží na stylu jízdy než u klasických atmosfér :-( :-( Ale chápu, že třeba u mého GTI kdyby byl na přední nápravě těžký šestiválec, tak by to mělo sice lepší zvuk, ale bylo by to více nedotáčivé a více by to žralo. Ale pokud jsou ty motory už moc malé, tak je to k ničemu. Místo 1,2 Turbo by bylo stále lepší slušná atmosféra 1,4 nebo 1,6... Až budu kupovat druhé auto na běžné ježdění, určitě chci atmnosféru, např. jetý Focus II 1,6 benzín, nebo i30 1,6 benzín - celkem povedený motor co má chuť do otáček, ale zase v řízení by mohlo být mnohem více citu..