Recenze

9 Majitel

Fiat Seicento 1.1 Team

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Seicento, foto 1 Fiat Seicento, foto 2 Fiat Seicento, foto 3 Fiat Seicento, foto 4 Fiat Seicento, foto 5 Fiat Seicento, foto 6 Fiat Seicento, foto 7 Fiat Seicento, foto 8
Fiat Seicento, foto 9 Fiat Seicento, foto 10 Fiat Seicento, foto 11 Fiat Seicento, foto 12 Fiat Seicento, foto 13 Fiat Seicento, foto 14 Fiat Seicento, foto 15 Fiat Seicento, foto 16 Fiat Seicento, foto 17 Fiat Seicento, foto 18 Fiat Seicento, foto 19 Fiat Seicento, foto 20 Fiat Seicento, foto 21 Fiat Seicento, foto 22 Fiat Seicento, foto 23 Fiat Seicento, foto 24 Fiat Seicento, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Sejko Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:17800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1108 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 88 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 180 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "1989vrabcak1989".

Fiat Seicento, rok výroby 2001. To uz bola modernizacia auta. Zacal sa do neho montovat len motor 1.1 a starsi 0.9 sa prestal vyrabat. Asi najlapsie sa da rozoznat od svojho starsieho predchodcu, oblejsimi hranami, krajsim dizajnom, boli pouzite aj ine farby v interieri...vlastne cely automobil bol zmeneny "od hlavy az po pätu". Vybava mojho vozu nie je sice luxusna, no co potrebujem ku kazdodennemu pouzivaniu postacuje. Je tam elektricke otvaranie okien, imobilizer, opierky hlavy na prednych aj zadnych sedadlach, centralne zamykanie. Do buducna planujem dokupit autoradio a mozno o palec vacsie kolesa s diskami. Kedze som iba mesiac opravneny jazdit, nemal som to este kedy kupit. Auto totiz nie je uplne moje. Dostal som ho do ruk od mojej tety. A ona muziku moc neoblubuje(ma 64 rokov:D )!

Silné stránky

1.Motor-Vzhladom na to, ze auto je lahke(okolo 750kg), jedna-jednotka sa s nim doslova hra. Auto ide za plynom. Nema sice otackomer, ale mozem povedat na akom stupni som ako rychlo isiel. 1. st.-40km/h, 2.st.-70km/h, 3.st-100km/h, 4.st.120km/h, 5.st.-160km/h. Nie je to ziadny lenivec!!! Porazil som s tym v meste Pandu, Fabiu(1.2 aj 1.4!), Matiza, a par sedanov. Vo svojej triede ma stale jedno z nejlepsich zrychleni a t.j. 13.8 s!!!Na dialnici sa motor zacne ozyvat az za 140km/h. Pritom na trojke ma famozny zvuk, ktory si casto vychutnavam.
Pri rychlosti 95km/h a piatom zaradenom stupni zacne mat motor nepravidelny zvuk no hned za 100-kou sa to zase da do normalu. Ak mate rovnaky problem napiste mi. V mojom pripade to robi od novoty, takze je mozne, ze to tak ma byt.
Aj pri plnom zatazeni(3 osoby a plny kufor) nestraca "dych". Auto taha do kopca, dokaze bez mensich tazkosti prdbiehat kamiona na pomerne kratkych usekoch. Na trojke taha az do 100, no idealne je ho udrzovat na 80km\h. Na stvorke je to uz pre neho trapenie(samozrejme, stale hovorim o plnom zatazni, ak je lahke taha aj na 4.st)
2.Podvozok-ziadna elektronika, ktora by sa mohla po..., iba klasicke zavesienie kolies na vzperach McPerson. Auto sa priam tesi do zakrut, podvozok je dostatocne pritvrdeny, takze sa ani moc nenaklana(samozrejme, ze BMW s DSC je na tom lepsie:D)!
13 palcove kolesa su adekvatne k autu, no mozno do buducna nasetrim na 14 palcove hlinikove disky. Aj so zakladnym dezenom som presiel po blatovom useku. A ked je sucho, tak sa z neho stava maly tereniak:D Preslo sa s nim uz vela vymletych terenov.
3.Spotreba-Ja som este nemal vela casu na vyskusanie spotreby, ale pokial s nim jazdila teta alebo tatino vzdy s velmi lahkou nohou, malo spotrebu 5.5l/100km. NEKECAM, to bola celodenna spotreba na jeden vylet, ktory sme prevazne jazdili po okreskach striktne 90 alebo sem-tam ked sa tato pozabudol 110.No nechybali ani serpetiny a dialnice(tam sme isli stale 140km/h-inak fakt otrasna dialnica medzi Brnom a Prahou-FUJ)
4.Bezpecnost-ANO NEZMYSEL, VSAK? Kazdy spravny motorista si urcite cita aj crash testy a urcite vie ako dopadlo Seicento. Za ochranu posadky dostalo iba 1 hviezdicku! No z mojich vlastnych skusenosti mozem povedat, ze to urcite neni "pojazdna rakva"! Ked malo 4 roky narazilo do nas IVECO dodavka(chvalabohu ta najmensia) v 50km/h zozadu. Ja som sedel vzadu(vtedy tusim prvykrat priputany). Ta rana bola riadna. Vyviazol som bez zraneni, tatino mal otraz mozgu a teta tiez od opierok predpokladam. Auto malo skrcenu celu zadnu cast az po kufor. Ten naraz od Iveca nas otocil o 180stupnov, akurat sme isli odbocovat a on nas chcel obehnut. Mozno sme mali vtedy iba stastie, ale uznajte bude nieco aj v tom aute!
5.Vzhlad-Niekomu sa paci niekomu nie. Kazdy si chvali to svoje. Neviem ci sa mi paci z malych auto niektore viac ako prave toto. A baby na mna tiez letia :D, staci parkrat zahrabat a mam ju omotanu okolo krku :D !
6.Brzdy-Maju ostry nastup no nevädnu ani po opätovnom brzdeni a daju sa davkovat! Ked som s nim prvykrat jazdil, trochu ma to hadzalo, musel som si zvykat+spojka je tuha, takze sa nemusim s nou moc hrat, auto mi neskapina ako na autoskole pri Fabii 1.2HTP, nic proti majitelom, ale otrasnejsie auto som este nesoferoval.
7.Svetla-Po dokupeni hmlovych svetiel sa zvysila bezpecnost pre mna aj okoloiducich aut v hustom dazdi ci hmle. Uz aj predtym svietili halogenky velmi dobre, nie tak ako tatkova 105-ka s lampasikmi namiesto ziaroviek:D
8.Vybava-V tej dobe naprosto bezkonkurencna. Za 240000Sk som mal el. okna, imobilizer, centralne zamykanie. Felda vtedy ponukala imobilizer a tonovane skla(prave medzi tymito dvomi autami sa rozhodovalo).

Slabé stránky

Kazde auto ma aj slabe stranky. Ja som objektivny, takze nemam problem zkritizovat svoje auto.
1.Miesto-Dvaja sa v nom odvezu pohodlne, no styria maju problem strcit vzadu nohy.Kufor tiez neohuri.
2.Velmi sa spini. Je haklive na dazd, auto je vzdy vzadu tak zasvinene, ze sa neda ani SPZ precitat.
3.Prevodovka by mohla byt aj presnejsia
4.NEVZBUDZUJE RESPEKT! Takze uz mam par "milych" skrabancov z parkoviska od inych aut z dveri!
5.Pre lepsi pocit bezpecia by som rad mal v nom aspon ABS, ale to sa dalo dokupit v priplatkovej vybave spolu s airbagmi.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned v zaruke mu vypovedala riadiaca jednotka. Kedze moja teta je invalid, moc toho nenajazdi, takze nejake hrozne drahe poruchy z viny auta este ani nastat nemohli, ved ma iba 16700Km! No kamosi spominali, ze nie je poruchove.
Okrem toho po tej vaznej havarii nas stala spoluucast na oprave 40000SK a celkova skoda pomaly prevysila nadobudaciu cenu auta(215000SK-oprava). Uz bolo na odpis, ale teta to vtedy s nimi vyjednala a oni spravili vynimku, ked je invalid.
Inak klasika vymena oleja po 5000Km.To bola jedina financna vec, co sme museli zaplatit z vlastneho vrecka. Teraz po 20000 km ho caka zase vymena(3500Sk si mozem nachystat tentokrat vsak uz z mojeho vracka :( .Olej do neho davam SELENIU, tak ako doporucuje vyrobca. A som verny aj benzinu V-POWER 95. Ti co ho tankuju, vedia preco som mu verny!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

K obycajnym ludom sa spravali slusne, k mojej tete este lepsie:-D

Plan

Planujem aj decentne upravy na karoserii ako napr. striebornu koncovku vyfuku alebo cierne folie na zadnych oknach. Mozno ho prelepim dvoma bielymi pasmi cez celu karoseriu-co poviete, bolo by to "cool"? Chcem do neho dat autoradio so 6 reprakmi, som strasne zvedavy kam ich nacpem. Asi pojdu styri dopredu a dva dozadu(nie na kryt bat. priestoru-to by uz fakt nebolo miesto v kufri).
A pre tych, co moc neveria, ze som siel na nom 160, pozrite si prosim video, ktore najdete dole.Upozornujem, ze toto Seicento neni moje(mozno ho majitel trochu upravil aby dostal z neho 180).

 

Novinky v recenzi

13.8.2007 00:00

Konecne je opravene. Vymenil sa naraznik, vytmelil, nastriekal prevaleny stlpik a vymenil olej(2500SK), vraj uz bolo na case aj ked nema este 20000Km. Auto bolo znova opravovane v autorizovanom servise Fiat v Nitre. Cela oprava sa vysplhala az na 27000Sk co je dost! Spoluucast 10000Sk. Hotove bolo do piatich dni. Po vymene oleja je motor tichsi, kultivovanejsi(uz neklepoce na volnobehu) a este radsej sa vytaca do otaciek!

20.7.2007 00:00

Noo, tak mam nieco nove. Po troch mesiacoch soferovania mi teta na jeden den "ukradla" Sejko, isla s nim iba do mesta na nakupy
(mal som ist s nou, lae ked ja tak nenavidim nakupy). Z mesta sa vratila bez zasterky a s natrhnutym naraznikom. Este neni opravena ta prevalena cast a uz je tu dalsi "uraz"! Hruza! Som zvedavy, ci jej poistovna nevypoveda poistku :D

30.6.2007 00:00

Takze mam nieco nove. Skoda, ze nie prijemnu vec. Rano pridem k autu a prve co si vsimnem, ze mam nad lavim zadnym okno preliacinu o velkosti dlane. Den pred tym bola silna burka, mozno to teda nie je cudzim zavinenim, no viem ze prave tam je dost tvrdy plech, cize to musela byt riadna rana(vid foto).
Bol som s tym uz na poistovni a tam ma nemilo prekvapili. Oprava sa pocita na 12000SK. Urcite to nenecham tak a pojdem s tym do servisu. Ked to bude opravene, dam vediet kolko to nakoniec stalo aj s robotou a kolko som musel doplacat. ALE AK TO UROBIL NEJAKY OZRAN, MA STASTIE, ZE SOM HO NEPRICHYTIL. Zakrutil by som mu krkom!!!

31.5.2007 00:00

Az teraz ma napadlo, ze som mal ale mesiac a pol dozadu problem s autom. Ako kazde sobotne rano som aj spolu s tatkom isli nieco vybavovat do mesta a co nevidim pod Sejkom. Bola pod nim kaluz oleja. Najprv som si myslel, ze to je motorovy olej, ale neskor sa zistilo, ze to bol olej z prevodovky. Manzeta povolila a 2,5L sajrajtu sa "valalo" v mojej luxusnej garazi(vid. foto) :D
V servise nas ubezpecovali, ze to je bezne u seicenta, vraj mali uz takych pripadov vela. Cela oprava aj s robotou vysla na 5000Sk, co sa mi zda dost, naviac, ked pred opravou to malo byt maximalne 3500Sk(mozno tam vtedy este nepocitali robotu). Prevodovka ide odvtedy tuhsie a presnejsie(no 5.st by mohol byt stale presnejsi!).

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat Seicento 1.1 Team

Další vozy Fiat Seicento



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto, ktore nie je nadupane elektronikou sa nema z coho kazit! NIKDY ma nenechalo na ceste, ani len defekt som este nemusel menit!

praktičnost
7

So svojou dlzkou 3.4 metra sa zaparkojem aj do vacku:D. Ma aj odkladacie priestory, skoda, ze ani jeden nie je krytý a tiez mi tam chybaju drziaky na napoje. S vyssim podvozkom som presiel aj riadne vymlety teren bez problemov.

prostornost
6

Ako sa to vezme. Vpredu kralovske pohodlie, vzadu to je utrpenie pre nohy. Ale pre mna s mojou Zuzkou nam plne postacuje:D

jízdní vlastnosti
10

Nemam vyhrady. Auto sa chova neutralne ak viete ako na neho!!!

jízdní komfort
7

Tvrdy podvozok znamena modriny na zadku. V kabine dost prenika hluk od kolies a vo vyssich rychlostiach je aj neprijemne citit vietor.Myslim vsak, ze to je vseobecny problem vsetkych malych aut. Aj ked je pocut odvalovanie,nemusim vyrazne zvysovat hlas.

provozní náklady
10

Spotreba v mojom style(po meste svizne, mimo mesto sviznejsie a na dialnici 140) jazdy ostava dlhodobo na 6.5 litra, ale je aj mensia. Myslim, ze tomu prispieva aj V-Power 95

náhradní díly
9

Vsetko sa kupovalo vzdy u autorizovaneho predajcu, takze od toho sa odvija aj cena nahradnych dielov(nove ramienka na stierace-1300Sk kus). Myslim, ze niektore diely su zbytocne predrazene, ale aj tak mi este zostane na jedlo:D

výkon motoru
10

Som len zaciatocnik, ale vasnivy motorista, mne to na zaciatok staci. Som v podmienke na dva roky nemienim prijist o tu karticku v mojej penazenke, takze sa krotim. Sejko vsak casto pyta pravy opak a ja mu doprajem:D

spotřeba
10

6 litrov na sto kilometrov, je vpohode. Na jednu plnu nadrz prejde zhruba 600 kilometrov.

hlučnost motoru
10

Ani v 140-ke sa nejako zvlast neozyva do kabiny!!!Ale inak je krasne lahodiaci sportovym usiam...ta trojka nema chybu.

kvalita sedadel
9

vpredu super, vzadu prilis kolme sedenie, co nie je vzdy pohodlne! A opierky vzadu na ruky(vid. foto) su tiez neni pohodlne na dlhe cestovanie.

brzdy
10

Tomu som venoval zvlast kapitolu, vid silne stranky!

zavazadlový prostor
6

Aaale no na nakupy postaci a na dovolenku pre dvoch tiez, samozrejme so zlozenymi sedadlami:D Ked som bol na tyzdnovom vylete s rodinou (3 osoby), mali sme nabaleny cely kufor a na zadnych sedadlach bol iba dodatocny nakup z Tesca(4 kabele)






Blesk.cz

Příliš ošklivá pro Hollywood? Hvězda Ledového království přiznala těžké začátky

Příliš ošklivá pro Hollywood? Hvězda Ledového…

Anna z Ledového království rozhodně není žádná křehulinka. Než se stala sestrou královny Elsy, řešila detektivní…

Postapokalyptický svět je plný drsných draků! Recenze remaku Panzer Dragoon

Postapokalyptický svět je plný drsných draků!…

Čtvrtstoletí stará videohra Panzer Dragoon z konzole Sega Saturn si nyní v novodobé podobě prostřílela cestu…

 

iSport.cz

Sportovci na sítích: umělec Northug, Kreuzigerův ďábel a svalovec Ronaldo

Sportovci na sítích: umělec Northug, Kreuzigerův…

Není vyhnutí! Koronavirus ovlivňuje i to, co sportovci ze svých životů sdílí na sociálních sítích. Z většiny…

TOP 10 mizerných posil Komety: Kašík, zámořské úlety či nechytající Fin

TOP 10 mizerných posil Komety: Kašík, zámořské úlety…

Pokud jste klíčový hráč, máte v Brně sladký život. Boss Libor Zábranský vás zahrne platovým luxusem a takřka…

 

Reflex.cz

Deník z intenzivky: Pacient ve vážném stavu si vzal svoji partnerku za ženu přímo v nemocničním pokoji

Deník z intenzivky: Pacient ve vážném stavu si vzal…

Máme dost lůžek? Je dost plicních ventilátorů? A hlavně: bude dost personálu, který by je obsluhoval? Na to, čím…

Online glosář Reflexu o koronaviru: Ministr Vojtěch by měl dostat veřejně na holou

Online glosář Reflexu o koronaviru: Ministr Vojtěch…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…