Recenze

9 Majitel

Fiat Seicento MICHAEL SCHUMACHER 1000 limited!

7.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Seicento, foto 1 Fiat Seicento, foto 2 Fiat Seicento, foto 3 Fiat Seicento, foto 4
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Auticko Rok výroby 2000 Koupeno ojeté palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Auto som zaobstaraval pre moju milu. Kedze soferovala malo a davno, pozeral som sa po nejakom zacvikovom stroji. Zhodou okolnosti byvala kolegyna z prace predavala Seicento Sporting vo velmi vzacnej limitovanej 1000-kusovej edicii Michael Schumacher. Bolo rozhodnute. Idealny stroj na totalne zhumplovanie. I ked ma technicku do oktobra 2017, davam mu maximalne 3 mesiace zivota. Mam taku skusenost, ze klaviristi pedagogovia hulvatsky zaobchadzaju so spojkou, plynom a vlastne potazmo celym autom. Podla mna sa jedna o kompenzaciu nepretrzite hromadeneho hnevu zo ziakov a prejavy latentnej agresivity. To tvrdim ako psycholog aj ked len samozvany. K autu mala moja draha polovicka tieto vyhrady:
"a) ked sa blika smerovkou doprava-dolava, preco treba s packou smerovky pohybovat hore-dole? Nelogicke.
b) ked sa odbocuje vlavo, stlaca sa lava smerovkova packa dole. Preco to nie je urobene symetricky, ze by sa pri odbocovani vpravo zase stlacala prava smerovkova packa dole? Pitome. (na pravej packe je ovladanie stieracov).
c) pri zastavovani vozidla treba okrem brzdy sucasne stlacit aj spojku. R&D nedotiahnute."
Zaskolovanie sme zapocali po cestach tretich tried (nechcel som prilis traumatizovat chodcov v meste), a na offroadovych cestach v ceskych lesoch a hajoch (tam sme naopak celkom pekne vystrasili asi dva tucty spiacich Kani Lesnich). Prvy rozjazd predznamenal, ze sluch netreba predcenovat a naopak treba nadejnu vodicku oboznamit aj s funkciou otackomera s tym, ze nie je moc dobre prekracovat cislicu "6". To plati v rezime neutralu ale aj beznej jazdy. Dalej, pred samotnym rozbehom je dobre mat predstavu, zhruba ktorym smerom su natocene kolesa. Pamatam si len panicky uprk deti z ihriska, do ktoreho sme boli vmrsteni potencialom 55 koni a 700kg vahy a pretazenim 1.18G (spatne analyzovana historia akcelerometra sony z3c). To sa uz zaroven bavime o ultrakratkom sprevodovani a ultrakratkej tvrdej spojke. Ked sa autu naklada nepatricne, ma maniere splaseneho byka (syndrom "skackaveho benzinu"). Brzdy su jedovate, a ked sa brzdovy pedal len tak bezstarostne stlaci nadoraz, zastanes prakticky na fleku a vsetko nepripevnene v interieri sa rozplesti o predne sklo. Mam mierne obavy, ze jedneho dna z tej civavy, co vozievame v aute, vyrobime brabantika. Je totizto nepriputana a stoji celu cestu na mojich kolenach. Ked sme uz pri nej, v aute navodzuje skoro idealnu atmosferu na vyuku – kazdu chvilu sme stresovani hlasitym vystekavanim na cyklistov a motorkarov. Dalej uz len par poznamok z mojho zapisnika (z pohladu spolujazdca):
- bez toho aby sme sa o to vyslovene snazili, kombinujeme viacere prvky nebezpecnej jazdy.
- tesne predtym, nez sme zacali predbiehat cyklistu sme dostali aquaplaning. Nakoniec vsetko dobre dopadlo, zostal len mierne vystresovany a ostriekany vodou. Podla nasho nazoru bol v stave - bez akehokolvek objektivneho obmedzenia – pokracovat do ciela.
- otacali sme sa pri priehrade a keby som v pude sebazachovy neskocil po rucnej brzde, tentokrat by sme sa okupali aj s autom
- pri odstavovani auta zaradime jednotku vypneme motor a hned na to pustime spojku, takze auto vzdy poskoci dopredu. Dedukujem, ze ked sa otoci klucikom zapalovania dolava, motor ma este trochu zotrvacnosti.
- statisticky kazda piata prejdena krizovatka sa spatne komentuje slovami "a kto tam mal vlastne prednost?"
- den sebareflexie. Dotazujeme sa na pumpe, ci existuje nalepka na zadne sklo Prasa v trojuholniku a pod tym text "ridim jako prase". Nie. Kupujeme si teda 2 nalepky "Z", jednu z nich umiestnujeme aj vpredu.
- robim rebricek impulzov, ktore dokazu ostatnych vodicov najviac vytocit. Podla mna vedie ten pripad, ked zaciname niekoho predbiehat a pritom sme uz predbiehani.
- auto je perfektne, nenasli sme ziadnu chybicku krasy...len svetla sa nam uplne nepozdavali. Po 80 kilometroch jazdy v noci sme zistili, ze tie svetla co sme mali zapnute, boli len parkovacky. Cize chyba na nasej strane.

 


Další vozy Fiat Seicento



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Moderátorka (31) rádia Kiss v přímém přenosu přiznala nádor v mozku

Moderátorka (31) rádia Kiss v přímém přenosu…

Fanoušci rádia Kiss již nějakou dobu tušili, že se s oblíbenou moderátorkou Bárou Tlučhořovou (31) děje něco…

Barvy na vlasy zvyšují riziko rakoviny prsu, varuje nová studie! Ostražitost je na místě, řekla česká onkoložka

Barvy na vlasy zvyšují riziko rakoviny prsu, varuje…

Barvíte si vlasy? Pak zbystřete! Nová americká studie zveřejněná v International Journal of Cancer přinesla…

 

iSport.cz

Krásná slovenská hokejová reportérka bojuje o zrak! Co se stalo u střídaček?

Krásná slovenská hokejová reportérka bojuje o zrak!…

Nedělní zápas slovenské hokejové extraligy mezi Banskou Bystricí a Popradem; pro krásnou reportérku Slovenské…

Hlas Dortmundu o kotli i kamarádu Gottovi: Psal jsem mu v den smrti!

Hlas Dortmundu o kotli i kamarádu Gottovi: Psal jsem…

Až dnes večer vyběhnou hráči Slavie Praha na trávník věhlasného Signal Iduna Parku, kdysi nazývaného…

 

Reflex.cz

Ostravská tragédie a regulace střelných zbraní: Nenechme se vyprovokovat k unáhleným krokům

Ostravská tragédie a regulace střelných zbraní:…

Celou republikou otřásla tragédie, která se dnes odehrála ve Fakultní nemocnici Ostrava. Zcela zbytečně tam…

Zápisky českého vězně: Respekt odsouzených k dozorcům mizí, může za to i vedení věznic

Zápisky českého vězně: Respekt odsouzených k…

Uniforma odjakživa vzbuzovala mezi lidmi respekt a úctu. Potkal-li někdo strážníka na obchůzce, smekl před ním…