Recenze

7 Majitel

Seat Malaga Seat Malaga 1,5 glx

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Malaga, foto 1 Seat Malaga, foto 2 Seat Malaga, foto 3 Seat Malaga, foto 4 Seat Malaga, foto 5 Seat Malaga, foto 6 Seat Malaga, foto 7 Seat Malaga, foto 8
Seat Malaga, foto 9 Seat Malaga, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Malaga Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:218000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1450 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "apexcutter".

Tento kus "poctivé" španělské strojařiny se dostal do péče automobilového fanatika před dvěma měsíci. Ne, prokristapána, nekoupil jsem ji!!! S rozpaky jsem ji přijmul jako vyřazený kus vozového parku mého děda. Naposledy jsem podobně doprovázel na poslední cestě Forda Fiestu 1,3i, což bylo skvělé a zábavné auto, na kterém jsem získal ostruhy. Vytvořili jsme si mezi sebou silné citové pouto. Měla mě opravdu ráda a ušetřila mě nepříjemných problémů, když mě na naší poslední cestě varovala před prasklými brzdovými hadičkami, prostřednictvím svlečeného rozvodového řemene- vskutku zářný příklad altruismu.
Malaga má však ještě pár stovek kilometrů před kapotou, pojďme se jí proto podívat na zoubek.
Design pochopitelně reprezentuje dobu svého vzniku, kdy designéři používali pravítko a tužku. Hlavně teda to pravítko. Na autě nenajdete jedinou oblinu nebo záhyb. Taková kubistická kreace, nebo auto emoccion ze staré školy. Já však vidím ve svém voze duchovní odkaz Fiatu 131. Působivý je zejména černý B sloupek, který navozuje dojem bezrámových oken.
Motor: Jedná se o 1,5 litrový napříč uložený řadový čtyřválec s osmiventilovým rozvodem, pod který se podepsali( a SEAT to strašně moc chtěl) chlapíci z Zuffenhausenu. Nikde se mi nepodařilo zjistit, co přesně měli v motoru na starosti, ale nějakou práci určitě odvedli, protože 63 kw z 1,5 litrového objemu je na poměry tehdejší doby skvělý výsledek-no jen se rozpomeňte na parametry mnohem novějších motorů. Ve spojení s 970 kg těžkým autem zajišťuje poměr 90 koní na tunu, což se přibližně rovná čtyřkovému golfu Traktor Drnkot Injection PD 96 kw s osmi červenými íčky. Ale nejsem zase takový zavylý odpůrce TDI abych tvrdil, že jsem rychlejší, to opravdu ne. Ačkoli 114nm při 3500 otáčkách je hodnota veskrze atmosfericky benzínová, motor jde za plynem již od nízkých otáček bez protestů. Plné sešlápnutí plynu při 2000 otáčkách vyvolá v prvních sekundách reakci srovnatelnou s meganem 1,5dci(když odečtete turboefekt). Reakce na plyn je SKVĚLÁ. V porovnání s moderními agregáty, které pracují v součinnosti s ústředím strany zelených, kdy při každém sešlápnutí plynu se řídící jednotka pro jistotu zeptá Martina nebo Kaťušky, zda je to košér vůči květinkám, funguje tento motor opravdu na jedničku.
Dost bylo chvály. Zvukový projev je příšerný. Točit motor nad 3500 je vyloženě nepříjemné pro vaše uši. Bohužel zde, je hranice, kdy motor nabídne nějaký výkon. Srdceryvný jekot ale odrazuje od dalšího zkoumání spektra otáčkoměru, ačkoli motor jde do otáček na poměry osmiventilů ochotně. Na volnoběh je akustika "okořeněna" karbonem zanesených zdvihátek ventilů, což ovšem není jeho chyba, že? V současné době motor neudrží otáčky na volnoběh a při vyšlápnuté spojce. Toto má na svědomí patrně některý z elementů řetězce: řídící jednotka-lambda-snímač otáček-snímač teploty-váha vzduchu-rozdělovač. Potřebnou diagnostikou už nikdo nedisponuje, z čehož plyne, že se žádná oprava konat nebude. Ani ji nechci. Tahle vada mě totiž naučila MEZIPLYNY i při brždění, konkrétně metodou heel and toe (díky rozmístění pedálů), a z tohoto mám obrovskou radost!!! Poslední charakteristikou mého motoru, a to nikde jinde neuvidíte, je Vůně!! ano, je to tak. Motor má totiž propálené všechna těsnění, takže olej se na motoru pěkně škvaří a auto kouří, jako kdyby vařilo. Společně s netěsností palivového systému, kdy se při razantnější jízdě dostává benzín i tam, kde by něměl, vytváří odstavené auto skutečně originální a nezaměnitelné aroma. (pro hnidopichy- nejvíce smradu je kvůli těsnění olejové vanny, když jej chcete vyměnit, musí ven i převodovka- děkuji nechci).
Podvozek
Podezírám inženýry seatu, kterí vyvíjeli Malagu, z toho, že strávili 20 let v izolaci, nebo to byli extrémně líní tvorové, kteří vyhrabali výkresy nějakého prototypu z dob Franca a podle nich postavili auto. Kritika směřuje na zadní nápravu, opatřenou výkyvnými polonápravami a odpruženými listovými pery s teleskopickými tlumiči. Tahle archaická koncepce patří do šedesátách let, eventuelně devadesátých let v USA))). Předek tvoří McPharson, zkonstruovaný z žalostně poddimenzovaných ramen kulatého průměru. Takže když trefíte nějakou díru, můžete rovnou na geometrii. Nerobustnost podvozku zapříčinila již odstraněné "nastavení"- negativní odklony a rozbíhavost(vše v extrémních hodnotách). Použitá technologie tedy žalostná, výsledek překvapivě dobrý. A to z jediného důvodu: auto se chová neutrálně a při ubrání plynu v zatáčcce přetáčivě!!! V utažených vinglech vám Malaga sama pomůže odsazením zadku. Prostě skvělé auto ze staré školy.( Nyní je tato schopnost omezena použitými pneumatikami- spoustu přilnavosti vzadu, žádná vpředu). Pokud se dnes takto chovají napr. ostré hatchbaky, jsou automaticky stavěny do role krále segmentu. V souvislosti s podvozkem nelze nezmínit nízkou hmotnost(970kg), která je hlavním faktorem ochoty ke změně směru. Ta zůstala za očekáváním. Jednak díky uložení motoru( nad osou přední nápravy a díky proporcím olejové vanny poměrně vysoko, dále měkým odpružením s vysokým zdvihem a rozbředlému řízení, o kterém bude řeč později.
Samozřejmě, že auto ani zdaleka nedosáhne příčného přetížení jako moderní vozy. Je nestabilní, houpe se a naklání se. Na okresce nemáte šanci dostat z vozu rychlost jako třeba u fabie. Ačkoli v exaktních datech prohraje podvozek s kterýmkoli modernějším soupeřem, svým projevem je však podvozek pro MNE zábavný, charakterní a uspokojivý. Pokud bychom si odmysleli zvukový doprovod zavěšení, je jízdní komfort o 30% lepší než moderních podvozků s tužším nastavením( s-line, m-paket atd.) Jo, hold sportovat se dnes musí za každou cenu...
Řízení
Bylo by... dobré, nebýt cca 0,2 otáčky "široké" mrtvé zóny kolem středové polohy. Není to záležitost technické chyby konstrukce, nýbrž únavy materiálů z dlouholoté služby. Říká se tomu vůle v řízení, a tady je opravdu, ale opravdu VELKÁ. V krajnějších polohách, jak jistě všichni potvrdí, překonává toto řízení bez posilovače, kterékoli moderní auto. V souvislosti s řízením tohoto auta můžeme použít slova jako nebo cit a zpětná vazba. O řízeních s hydralulickými posilovači, nedej bože elektrohydraulickými se dá hovořit akorát o umělém odporu. Prý Porshe a trošku i BMW a Ford to umějí i s posilovačem, ale tady to máte zadarmo a černé na bílém.!! Další vadou je extrémně pomalý převod- mám podezření, že se do vývoje vložili soudruzi z Vysokého Mýta. Budete přehmatávat, přehmatávat a zase přehmatávat. Takový pokus o skandinávský flick může klidně skončit loktem vyskleným bočním okýnkem...
Brzdy
Tady se nebudu moc rozepisovat. Účinkem žalostné, charakterem houbovité.
Převodovka
Disponuje ultra dlouhými drahami ala Alra Romeo 33 (řízeno ve verzi 1,7 QV!). S patřičně rázným zacházením se ale můžete dočkat bleskové změny stupňů. Akorát přitom narazíte buď na palubní desku, nebo budete otírat spolujezdci stehno))). Z převodovky vychází bohatý repertoár zvuků od šustění, škvrčení, mruvlením konče.
Pozice za volantem
Bmw nečekejte. I vozy koncernu VW jsou asi......tisíckrát lepší. Lepší je Megane. Lepší je i Clio!!! horčí je jen...Avia?

Silné stránky

uvedeno v popisu

Slabé stránky

uvedeno v popisu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servis? copak kradu?

 


Další vozy značky Seat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela pavilon hrochů, slaví 89. výročí

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela…

Hroši hurá do čisté vody! Pavilon těchto savců v Zoo Praha se v pondělí v nové premiéře znovu otevřel, zoo tím…

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem! Nedočkavé čekání plné otázek

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem!…

Půvabná herečka Veronika Arichteva (34) už se zřejmě nemůže dočkat svého prvního potomka a ostatně její fanoušci…

 

iSport.cz

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o tom nechce slyšet

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o…

Potlesk pro jabloneckého Tomáše Čvančaru. Přiznal se k faulu a pomohl odvolat gól v duelu proti Opavě (4:1). Tak…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…