Seat Altea XL (2010)
22.7.2010MOTIVACE Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311…
Seat Altea XL (Technoid)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- ... 23.07.2010 08:28 mango
- Motor 1.4.TSI 25.07.2010 10:45
- spotreba 25.07.2010 18:41
- Funkce, která jsi neznal 25.07.2010 19:03
- 3-ka na 120 26.07.2010 22:06 mango
- zajíždění 27.07.2010 12:22
- Spřízněné duše 29.07.2010 08:41
- Volant 18.08.2010 16:18
- Pískání 17.03.2011 21:55 woody-alien
- Škubání 18.04.2011 23:44 Ronault.
- Nová ibiza 21.04.2011 10:13
- spotreba 30.04.2011 16:21 keo3200
- Zdravím 06.06.2011 23:21 Delfin2
- krasavec 11.07.2011 13:05 berysek
- konec záruční doby 12.06.2012 06:31 Brandon Walsh
- Mrzutost 27.07.2012 21:55 woody-alien
- Trable Starosti Injection 09.08.2012 23:39 Ronault.
- Tybrďo, na tom tvojem autě 05.09.2012 11:03 Stejsn
- palivo shell 28.09.2012 15:21 hp21
- Dálnice 12.03.2014 23:08 Nerez
- Dvojitá podlaha v kufru. 31.12.2014 11:12 spacirmen
-
mango 23.07.2010 08:28
...
Seat s TSi-čkem je podle mě velmi dobrá volba :yes: Ať slouží co nejlépe a nejlevněji :-)-
escorpion 23.07.2010 16:44
« XL
Altea XL je veľmi dobrá voľba. Priestrannosť na úrovni, motor dostačujúci na dané auto, gratulujem. Seaty podľa vlastnej skúsenosti sú veľmi spoľahlivé autá (jeden sme mali a 2.ešte máme v rodine). Tiež som miestami poškuľoval po XL, ale s motorom 1,8 TSI + DSG.
Každopádne, prajem veľa šťastných a spoľahlivých kilometrov :yes:-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.07.2010 14:39
« Re: Re: Re: Re: XL
S tím se nedá než souhlasit. Alteu v defacto té samé konfiguraci jako má technoid (krom winterpaketu) jsem kupoval cca před 3měsíci a rozdíl proti Oct.kombi s tou samou výbavou a motorem byl skoro 100k. Takže volba byla jasná a dnes s odstupem času jsem moc rád, že to takhle dopadlo. S Alteou jsem moc spokojený. Možná jediné, co mi trochu vadí je poměrně "nízká" loketní opěrka, ale koukal jsem do orig. příslušenství a mají nějakou polstrovanou (na přidělání na stávající), takže při prvním servisu doobjednám..
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 25.07.2010 10:45
Motor 1.4.TSI
Jenom info o motoru 1.4 TSI. Tento motor není ten samej , který vyhrál již několikrát po sobě titul motor roku. Tento motor správně 1.4 TFSI má to samé přeplňování jako 1.8 TFSI tedy jenom turbem , kdežto vítěz ankety motor roku je motor , který má dvojité přeplňování a to kompresorem i turbem. Koncern Škoda ho dává pouze do jediného modelu Fabia RS a koncer Seat ho má v pouze v modelu Ibiza FR a Cupra-
-
"-- skrytý --" 25.07.2010 18:48
« Re: Motor 1.4.TSI
TSI/TFSI jsou pouze obchodní známky, stejně jako quattro a 4motion. Dříve se značil TFSI, byl ale přeznačen na TSI. TAk tomu bylo např. i u Golfu GTI, a Audi jednoduše píše na zadek 1.2T, 1.4T, 1.8T, 2.0T, přičemž ve svých propagačních materiálech o těchto motorech hovoří jako o TFSI. U ostatních značek se tyto motory souhrnně značí TSI i v brožurách, ať už tam roots je nebo není ;-)-
"-- skrytý --" 23.08.2010 09:18
« Re: Re: Motor 1.4.TSI
Hoonzo
Nějaký rozdíl přece jenom je mezi TSI a TFSI
Rozdíl mezi TFSI a TSI je, že TFSI pracuje s homogenní a vrstvenou směsí a TSI pouze s homogenní. Ta vrstvená směs je, že to vstříkne jen část benzínu a pak je tzv. dovstřik podle potřeby- zatížení, rychlost atd.. funguje pouze do čtvrt přidání plynu. A proč vrstvená směs? emise.
Co se týče quatro a 4motion, tak quatro používá Audi je to stálý pohon všech kol a základní poměr je 40:60 a přes diferák torsen se poměr může měnit. 4motion používa VW a je to připojitelný pohon přes spojku Haldex.
-
"-- skrytý --" 23.08.2010 10:41
« Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI
Vážená lopato,
quattro v A3 a TT je přes Haldex ;-) Všechny koncernové čtyřkolky s motorem napříč mají systém Haldex.
A ne, mezi TFSI a TSI není ani ten rozdíl, co píšeš. Záleží na kódu motoru, nikoli na nálepce na zadních dveřích.
Proč vrstvená směs? Protože SPOTŘEBA! Emise se při spalování vrstvené směsi kvůli přebytku kyslíku hůře odstraňují a tvoří se i nezanedbatelné množství částic (dokonce i v benzínovém motoru). Taky proto od EU5 platí limit částic i pro přímovstřikové benzínové motory. Je to jeden z důvodů, proč se neujal Golf IV 1.6 FSI - potřeboval vysokooktanové palivo a složitý katalyzátor, jenž byl nutný kvůli likvidaci oxidů dusíku za chudých podmínek, stál tehdy DM4000,-. To auto bylo extrémně drahé, benzín 98 okt. byl drahý a provoz tak vyšel dráž, než u Golfa s normálním motorem.-
"-- skrytý --" 23.08.2010 14:30
« Re: Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI
Vážený Hoonzo
Souhlas haldex je VW e jenom u motorů napříč
Souhlas i s částí o EU5
Zůstanu u těch nálepek původně měl označení TSI jen motor 1.4 s kopresorem a turbem první motor přeplňovaný jenom turbem a přímím vstřikem byl 2.0 TFSI jehož základem je 2.0 FSI pak následoval 1.8 TFSI teprve po tomto motoru se sjednotil popis na TSI.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 25.07.2010 18:41
spotreba
Gratulujem k vyberu! Objednal som si taju istu, ale v bielom :-) Mala byt vyrobena minuly tyzden, ale asi mali v Spanielsku siestu... :-) Mam jednu otazku - aku to ma spotrebu pri tachometrovych 140 km/h na dialnici. Dik. Velas stastnach kilometrov!-
Technoid 26.07.2010 18:57
« Re: spotreba
I kvůli čekání jsme brali skladové auto. Při 140 km/h točí motor na šestý stupeň kolem 3000 ot/min a spotřeba kolísá v závislosti na náklonu - na zhruba rovině to teď nezajeté bere kolem 6,5, ale už s mírným stoupáním roste spotřeba ke zhruba 11. Práce s plynem, pokud chce člověk nízkou spotřebu, je oproti TDI poněkud těžší, nebo se to poddá časem. ;-)-
"-- skrytý --" 26.07.2010 21:15
« Re: Re: spotreba
hmmmm... ta spotřeba je dost drsná - u XL 1.9 jsem při tachometrových 130 z počítače odečetl 6.8 okamžité spotřeby. Tolik si moje oktávka bere až při nějakých 160, ale oktávka taky narozdíl od Altey nemá čelní plochu starožitné šatní skříně. Nicméně nevím, do jaké míry to bylo na rovině, ono už mírné stoupání spotřebu citelně zvedne, a s tempomatem ho řidič vůbec nemusí pocítit. Např. když se blížím od Heilbronnu ke Stuttgartu, je tam takový tunel. Já jako řidič mám pocit, že jedu z kopce, ale údaj na počítači hovoří, že cesta jde příkře nahoru... -
"-- skrytý --" 27.07.2010 07:38
« Re: spotreba
dik za odpoved. celkom si ma prekvapil :-) ja by som bol spokoj ny, keby to bolo do 7,5...ale nebudem sa hnevat ani na tych 6,5 :-) ale prezijem aj 8,5...jazdil som s oktavkou 1,8TSI a to bolo 9 litrov. ale motor to bol paradny!-
-
Hanz_R32 08.01.2011 17:09
« Re: Re: spotreba
jak jsi na tm se spotřebou po nějakém čase? zajímalo by mě srovnání 1,4 TSI s mým 1,4 TCe v Scénicu. Mám dlouhodobý průměr těsně pod 8,4l. Čistě město 10,5 dálnice 130-140 je kolem 9l. Za 7-7,5l jezdí při 130 Octavia nebo Golf 1,2 TSI, s Alteou 1,4 TSI se podle me pod 8 na dálnici nedostaneš. Abych jel kolem 7l, musím na dálnici max 110. Ale oproti mýmu autu máš mnohem delší kvalty, mě na 6ku při 130 točí nesmyslných 3500. Zas jednou se mi povedlo při striktním dodržování 90 mimo obec jet na 100km trase bez převýšení za 6 a chlup, takže jet relativně úsporně s turbobenzínem jde, ale je to extrémně závislý na pravé noze a na spotřeby dieslů se stejně člověk nikdy nedostane-
Technoid 09.01.2011 19:54
« Re: Re: Re: spotreba
Zrovna jsem dnes aktualizoval spritmonitor, takže celkově se moje dlouhodobá spotřeba při takřka 9000 ujetých kilometrech pohybuje kolem 8,6 l/100km. Po dálnici jezdím na tempomat na 130 dle GPSky, spotřeba se pohybuje kolem 7,8 l/100km. Nejhorší je to po městě, jezdím celkem krátké trasy a jízda čistě po městě znamená spotřebu lehce přes 10 l/100km. Jinak dnešní jízda po okreskách, než jsem najel na dálnici, tak palubní počítač ukazoval 5,7 l/100km, ale dálnice to pak rychle pokazila. Po okreskách jezdím předpisově 90 km/h na šestku. Podle zkušeností s Fabií s EU5 řadím celkem brzy, tak kolem 2000 ot/min. Ale motor se snažím netrápit, včas podřazuji. Chce to opravdu jemnou pravou nohu, u dieselu to bylo o mnoho méně citlivé.
-
-
jack ripper 18.02.2011 18:09
« Re: Re: spotreba
s takou spotrebou ako uvadzas s nasim motorom 1,4TSi na dialnici vobec nerataj.... jedine ked pojdes 110kmh) ale na 130kmh to nie je realne..... urcite nad 8 litrov.....skor rataj 8,5....
tu mas moje skusenosti s AlteouXL 1,4TSi po 34tis km....
ohladom spotreby - ja dokazem mesto urobit aj okolo 7-7,5, treba vsak ist skor ustalene bez predbiehania, bez prudkych manevrov, zaradit 4ku a ist ustalene tych cca 55 na tacho....
uz som urobil vecer o 21,30 aj spotrebu 5,9 v meste... ak vsak musis byt na semafore zakazdym prvy a prvy z neho aj odist, tak sa nediv spotrebe nad 10....
tento motor je skvely pre ukludneneho otca rodiny... pri sportovej jazde sa nedostanes pod 9...
okresky sa daju jazdit bez problemov pod 6... zasa to vsak chce trocha chladnu halvu a nie neustale podradovanie do 3 a predbiehanie s vytacanim motora na 5tis otacok.... ale pri ustalenej cca 95 kmh na 6ke to ide na 4,5-5 litrov .....
dialnica ja o inom- uvedom si o kolko mas vacsiu celnu plochu- ved oproti Octavii ides s o 10cm vyssim autom.... adekvatne teda musi byt aj vacsia celna plocha....
ked pojdes ustalenou cca 135kmh dosiahnes spotrebu okolo 8 v pohode aj so zapnutou klimou (ja mam dokonca tu horsiu a smadnejsiu klimu - poloautomaticku...), ak vsak ides auto vytacat a blbnut za volantom rovnako sa velmi rychlo dostanes na hranicu 10... ked som sa odviazal s plne nalozenym autom v Chorvatsku na dialnici som kuril 180 podla tacho a okamzita spotreba bola 17,0
posledna dovolenka bola dokonca s truhlou na streche a spotreba bola na trase Martin - Split pri priemernej rychlosti tesne nad 100kmh (islo sa prakticky na hranici pokuty ci uz dialnice resp potom Budapest- Sahy- Zvolen-Martin po okreskach) s priemerom 8,9litra.....na take velke auto a truchlu na streche aj tak dobra spotreba.....
1,4TSi si si vybral sice skvely motor ale nie je to motor na dialnice, to si mal ist potom skor do 1,8TSi alebo do "kachli" , nie do benzinu.....tento motorcek je na na velkos auta sice "postacujuci" ale nie je na sportovu jazdu..... jedine za cenu vysokej spotreby.... takze uvas si sam co chces, ci dobry pocit z jazdy ale zaplateny vysokou spotrebou, alebo velmi dobru a nizku spotrebu ale za cenu komotnejsej jazdy......
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 25.07.2010 19:03
Funkce, která jsi neznal
Všechny ty funkce se daly v oktávce přes počítač aktivovat během minuty ;-) U Ibizy to jde taky.
Já měl doma během několkika víkendů Alteu 2.0 TDI, Toledo 1.9 TDI i XL 1.9 TDI. Všechno bezvadný tichý auta s pohodlnými podvozky, co seděly jak přibitý :-) A ty sedačky byly boží, kam se na to hrabe VW a škodovka. Taky mě překvapila absolutní necitlivost na boční vítr. To byla bomba při předjíždění náklaďáků - facka, kterou znám ze starší oktávie, se nekonala :-)-
Technoid 26.07.2010 19:02
« Re: Funkce, která jsi neznal
U služebního auta mne nějaké fíčury moc nebraly, byl jsem celkem v šoku z přechodu mezi Fabií a Oktávkou. :-) Na podvozek si zvykám, chování je oproti Oktávce maličko jiné, ale je fakt, že si zatím nemůžu stěžovat, na silnici to sedí pěkně. Dneska jsem jel po delší době v Oktávce a s těma sedačkama to je fakt, zvykl jsem si hned na komfort sedaček Altey, které mají oproti těm v Oktávce mnohem lepší boční vedení. A ten výhled při vyšším posezu je boží. :-)
-
-
mango 26.07.2010 22:06
3-ka na 120
...to teda bych čekal víc, protože když to porovnám s mojím Swiftem, tak na 3-ku to jde do cca 135km/h... Ale máš větší auto, jiné převody, atd atd atd... takže pohoda :-)-
Technoid 26.07.2010 22:19
« Re: 3-ka na 120
Taky jsem se ještě nedostal na omezovač, zatěžuju postupně... Ale auto je to fakt těžký - prázdný skoro 1500kg. Jinak z převodů ještě tolik moudrý nejsem, jede to v širokém rozsahu zařazených rychlostí, záleží jen, jak moc to chci točit. Na 6-ku se dá jet 90km/h při 2000 ot/min, to bych u benzínu nečekal. Míval jsem Citroen AX 1.1i a tam bez vyšších otáček nic moc jízda.-
-
erbe 23.12.2010 12:40
« Re: Re: Re: 3-ka na 120
Jo na 3ku to musi ist pod obmedzovacom 130+ urcite. Ono problem je skor v tom, ze 1.4TSI nema zmysel nad 5000ot tocit, lebo uz vyrzne vadne. Ono to sice vadne od 4500ot akonahle zacne klesat krutak ale nad 5000 je to uz vyrazne citit, lebo uz nestupa ani vykon. Velmi podobne ako motory TDI akurat v mensom. Pre cloveka ktory je zvyknuty na linearny zatah atmosferickeho benzinoveho motora az po obmedzovac je to celkom neprijmna skutocnost.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 27.07.2010 12:22
zajíždění
Bejt tebou ho zajíždim "na nulovou spotřebu oleje" ;-) To by znamenalo ještě tak 3000 km jezdit v klídku a často měnit otáčky, avšak nevytáčet.
Dálnice je na zajíždění nevhodná.-
Technoid 27.07.2010 19:04
« Re: zajíždění
Já myslím, že se celkem snažím, do otáček to zatím moc často neženu a když už, tak dávám pozor, aby byl motor delší dobu v provozní teplotě. S tou dálnicí to bude horší, jsou prázdniny a děti šíbujeme z jednoho konce republiky na druhý, při přespříštím přesunu už budu muset nasadit i zahrádku, budeme dětem převážet kola k druhé babičce. Ale to bude na tachometru už přes 2000, tak to snad nějak dopadne... ;-)
-
-
"-- skrytý --" 29.07.2010 08:41
Spřízněné duše
To je dáno hlavně tím, že průměrný Čech nechápe Seat jako normální auto. Podivej, co Ibiz jezdí např. v sousedním Německu. Vem si to taky takhle - Golfa nebo Oktávku ti ukradnou skoro pod zadkem, zatímco za Leonem se nikdo ani neotočí. Zvláštní, když ukradené auto během několika hodin rozeberou na náhradní díly, takže z tohoto pohledu na značce nezáleží ;-)
Další věc je použití tvrdých plastů v interiéru. Průměrný čech a český motoristický novinář je posedlý plasty měkčenými, které v tomhle autě nenajdeš. Co naplat, že v těchto Seatech je vše zpracováno perfektně, všechno lícuje a nic nevrže. Prostě jsme vychováváni tak, že auto bez měkčených plastů je jako celek nevyhnutelně laciné, takže automaticky předražené. Že se někomu ta palubní deska nelíbí je naprosto v pořádku, je to čistě věc chuti. Já zas nechápu, jak se někomu můžou líbit současné peugeoty...-
Brandon Walsh 29.07.2010 09:02
« Re: Spřízněné duše
:yes: tak k tomuto sa priklanam a ked pocujem plastovy svet v seate a hnusny interier tak sa len smejem hlavne ze octa 1 ho ma na zozratie >:D-
Matt26 09.08.2010 12:20
« Re: Re: Spřízněné duše
No jo páni, každý si chráni a obhajuje to svoje. To je tiež v poriadku. Veď ste obaja seaťáci a Zino teraz 2násobne zaujatý keď objednal nového Leonka k čomu gratulujem ;-) (dúfam že slušný motor). >:D
O tom že interiér je aký je sa dá debatovať. Zažil som pri práci x seatov od Ibizy až po Alteu a Toledo a po 100+ vrže tak či tak a nájdu sa ja nejaké tie nedokonalosti keďže je to veľmi náchylné na poškrabanie. A aj keď sa nechcem hádať, tak vskutku nepochopím ako sa to môže niekomu páčiť. Podľa mňa sa na to dá len zvyknúť. Žeby v 21. storočí niekto nepoznal do interiéru inú farbu ako šedú...šedý tvrdý plast, šedý volant, šedé všetko a hnusný strieborný dekor plácnutý pod budíky ako päsť na oko.
Možno som zaujatý, ale nepovedzte mi že "moderný peugeot" nevyzerá vo vnútri lepšie: [odkaz]
-
Brandon Walsh 09.08.2010 12:31
« Re: Re: Re: Spřízněné duše
mato suhlasim novy peugeot je vo vnutri krasny otec ked vyberal pred nedavnom auto boli sme z neho "hotovy" jemu sa nechcelo ani vystupit ale zvonku nove peugeoty podla mna "pest na oko" pre kupcu >:D posledny pekny peugeot je tvoj :yes: seat ma vsetko sede v zakladnej vybave keby si si presiel doplnkovu da sa vymenit vsetko a vyzera to dost zabavne napriklad moj plan do bucucnosti stredovy panel s odtlackom pneumatiky >:D -
-
Matt26 10.08.2010 00:22
« Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Na farby sa nejazdí a nehraje? Aha, tak preto má Bavorák či Audi, Mercedes, Lexus... 5stranový zoznam príplatkovej výbavy s 20odtieňmi sedačiek 10 odtieňmi obloženia prístrojovky a 3 farbami stropu. Účel plnila aj palubka v 105ke.
U mňa je dizajn interiéru, ergonómia a pohodlie rozhodne ešte dôležitejšie ako dizajn exteriéru. Lebo zvonku sa na auto pozeráš, ale vo vnútri v aute žiješ. 100tis. km sú stovky hodín za jeho volantom.
Je to ako doma v obývačke. Stačila by aj stolička a 16" telka, ale lepšie je kožená rohová súprava a plazma ;-)-
Technoid 10.08.2010 19:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Ale jasně, je to hezké, mít auto individualizované, sladit barvy, nemám nic proti, ale jak jsem už napsal, pokud to nevrže, co řešit. Osobně se palubkou mazlit nechodím, mnohem víc mne zajímá praktičnost, pohodlnost sedaček, boční vedení, úchop volantu, ergonomie ovládacích prvků, jestli je vše tam, kde má být. Třeba mne u Altey překvapilo, kde je spínač varovných světel, ale zase na druhou stranu, při prudkém brždění se spustí samy pomocí EBA.
U mne to jednoznačně vyhrála užitná hodnota/cena, děti mne nekopou do zad, zásuvek na 12V je dost, AUX vstup taky máme, takže pohoda, já se taky nijak netísním a navíc - na koncernovou strohost jsem už 8 let každodenního ježdění zvyklý, tak mi vlastně nemůže nic chybět, když jsem neměl možnost výrazného srovnání, podobné je to i v Passatu. Jo, seděl jsem v BMW 5 s x-drivem, ale interiér byl také strohý, tam byly jiné vychytávky, jako sedečky s vyjížděcí bederní podporou, head-up displej, všechno funkce, nic okázalého.
-
-
-
"-- skrytý --" 09.08.2010 22:20
« Re: Re: Re: Spřízněné duše
samozrejme, ze dizajn exterieru aj interieru je subjektivna zalezitost. mne sa tiez nepacila predchadazujuca modelova rada, ale sucasna je podla mna uz celkom vkusna. no a dalsia vec je samozrejme kolko to stoji...cize porovnavat auto za 16.000 EUR s niecim drahsim...nezmysel. osobne sa mi paci octavia v interieri viac, mozno aj nova 308... ale zaplatit si len za to 3-5.000 EUR navyse...no jednoducho nie! a tento tyzden sa stanem dufam, ze stastnym majitelom novej altey XL 1.4TSI Style.-
Technoid 10.08.2010 19:46
« Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Musím souhlasit, že design palubky nebyl u předchozí verze právě nejšťastnější, ale po faceliftu se mi to líbí mnohem víc, ovládací tlačítka mají standardní velikost, displej není jako z kalkulačky... V noci to hezky rudě žhne. Jinak gratulace k novému vozu a doufám, že se objeví také recenze, ať tu je někdo další s 1.4TSI. :yes:
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 18.08.2010 16:18
Volant
Jestli byl předtím rovně a teď je šejdrem, tak se ti tam asi něco hnulo. Auto je v záběhu, součástky si sedaji, takže je to na podobný věci náchylnější...-
Technoid 18.08.2010 18:40
« Re: Volant
No to si právě myslím, že nebyl, zdálo se mi to od začátku šejdrem, ale říkal jsem si, že to snad není u nového auta možné, kontroloval jsem tlak pneu a ten byl O.K. Jel jsem kolem prodejce, tak jsem se stavil na konzultaci. Uvidíme, v úterý jde Altea na kontrolu, jsem sám zvědavý, co tomu řeknou. Jinak na jízdě, ani při brždění není žádný problém, nikam to netáhne. Technik prohlásil, že to mohlo být blbě z výroby. :-(
-
-
woody-alien 17.03.2011 21:55
Pískání
Jo, tak tohle dobře znám. >:D
Relativně nedávno jsem ve Vitaře řešil vrzání palubky. Tedy myslel jsem že vrže palubka. Poté co jsem z auta odstranil snad všechno co by ten zvuk mohlo způsobovat mě konečně napadlo podívat se pod sedačky. Já jsem si tam zašoupl takový umělý šuplíčky na mapy a podobně, no a po dvou letech se nějak jeden z nich dostal do drobného kontaktu s konstrukcí sedačky a sem tam si vrznul. 8-s
Málem mě z toho trefilo. :-) -
-
-
Ronault. 20.04.2011 23:11
« Re: Re: Škubání
Vím, že jsem tě nepotěšil, ale z druhé strany si myslím, že lepší je to nepodcenit a zatlačit na servis dokud záruka je. Jinak asi bych dnes hodně zvažoval, jestli si nepřiplatit záruku, auta jsou komplikovanější a komplikovanější. Těch 5 let je podle mě ideál. Po těch 5 letech už problém nebude, za 5 let se vytvoří dostatek druhovýrobců a hlavně i neautorizovaní servisáci se naučí auto opravovat lépe než zpočátku. Vidím to na své Laguně. Když auto bylo staré 3 roky, tak čtečku karet uměl "opravit" výměnou jen Renault, dnes vím o mechanicích a dokonce i na forech jsou návody pro trochu zručnější lidi s mikropajkou, kteří ji opravdu opraví a ne jen vymění, za pár korunek.
-
-
-
"-- skrytý --" 21.04.2011 10:13
Nová ibiza
A neni to fakt STčko? :-)
Jinak já mám v techničáku taky chybu - prodloužili mi tam auto o 10 cm. -
keo3200 30.04.2011 16:21
spotreba
Ahojte všetci. Pre mesiacom som kúpil Alteu 1,4TSi s 92kW. Spotrebu som pri prvej nádrži veĺmi neriešil a jazdil som hlavne mimo mesto okolo 8l/100km. Teraz mám najazdených cca 2000km a spotreba mi vychádza 6,5l/100km. Ale jazdím mimomesto predpisovo do 90km/h, mestu sa vyhýbam ako čert krížu. -
Delfin2 06.06.2011 23:21
Zdravím
Pekné autičko a motor tak isto úžasný :yes: Ja som s ním veľmí spokojný.Koľko máš priemernú spotrebu?.. určite ,už máš aj niečo odjazdené.Gratulujem a prajem veľa pekných km a krásnych ciest s Aletou XL ;-) Jednoznačné 10b :yes: -
Brandon Walsh 12.06.2012 06:31
konec záruční doby
v cechach nemaju seaty 4 roky ? a ak pocas tych 4 servisujes v autorizovanom dalsi rok gratis ? :-O -
woody-alien 27.07.2012 21:55
Mrzutost
To ti tedy nezávidím. Je opravdu k naštvání, když motor, kterej je jinak uživatelsky přívětivej, takhle blbne. Je kolem těch TSIček v poslední době rozruchu víc než je zdrávo. Nejsem sice moc lekavej, bez problémů jsem jezdil i s motory se špatnou pověstí, ale zas když člověk uvažuje o novém autě, tak tohle mu na důvěře nepřidá. ;-\
Napiš pak, jak to dopadlo s reklamací.-
Nerez 28.07.2012 08:11
« Re: Mrzutost
Pamatuju si, kdy si někdo posteskl nad novými malými motory TSI od VW, že přežíjí záruku a pak se rozsypou. Dotyčný byl označen za hlupáka. Nyní se ukazuje, že daleko od pravdy nebyl. Bohužel spousta motorů se rozsype ještě v záruce.
1.8 TSI, to je alespoň držák :yes:-
Technoid 05.08.2012 12:07
« Re: Re: Mrzutost
Mne celkem udivuje, že když se dneska podívám do nabídky skladových aut tam, kde jsem auto kupoval, tak tam žádné auto není s 1.4TSI. Mají maximálně 1.2TSI, nebo 1.6CRD. Na druhou stranu se mi nechce věřit, že by auto s tímhle motorem mělo mít výdrž jen 45 tisíc km.
Zítra jedu na výměnu oleje, tak budou opravovat i motor. Je to nepříjemné a doufám, že to odstraní, protože jinak to jezdí dobře, pohodlí je OK. Po předchozí opravě to jezdilo jako drak. Jen ta spotřeba, ale s tím jsem se už nějak smířil...
-
-
-
Ronault. 09.08.2012 23:39
Trable Starosti Injection
No koukám, že další problémové TSI. Tohle mě taky odrazuje do budoucna k těmto motorům. Když si vemu, že v podstatě můj motor do prvních potíží udělal 280t km, tak tohle je docela průser. V současnosti asi bude nejlepší motor do této kategorie aut od VW 1,6 TDI... Škoda, moc krásně 1,4 TSI i 1,2 TSI jedou. :-| Jsem zvědavý, jak se bude chovat nový 1,2 TCe, starší verze montovaná do Clia byla bez větších potíží, ale taky byla konstrukčně jednodušší a oproti 1,2 TSI žravější. -
hp21 28.09.2012 15:21
palivo shell
píšeš, že jsi bral převážně Shell a nic moc, já vím pouze o jedné Shellce kde to jede, jinak na většině mi ty auta prostě nějak nejedou,pociťuji jakousi nechuť motoru zrychlovat, táhnout a pokud ho poslouchám je takoví (nevím jak pospat, méně kultivovaný), nevím zda-li je to nekvalitou Shellu nebo to mím převážně francouzkým vozům nechutná a nechutnalo ;-\ Ale ani služební roosmter se po Shellu zrovna nemůže utlouct (u menších objemů je sakra poznat, když palivo není košér)Takže Shellce se raději vyhýbám, jinak nemohu pochopit jak někdo může brát u ONA (zvlášť nafťáci.......) :no: -
Nerez 12.03.2014 23:08
Dálnice
Hele, když najedeš na dálnici a nastavíš pohodové tempo kolem 100 km/h tak spotřeba musí být nižší než na okresce ne?-
-
Nerez 19.03.2014 22:12
« Re: Re: Dálnice
Jasně, ale jak říkáš, manželce klesá spotřeba, protože se vyhýbá dálnici a jede po okreskách. Když na dálnici dá 100 km/h, bude v práci rychleji než po okresce a s nižší spotřebou. Tak jsem to myslel ;-)
Ale osobně taky raději jezdím po okreskách a vesnicích, než po dálnicích :yes:
-
-
-
spacirmen 31.12.2014 11:12
Dvojitá podlaha v kufru.
Vlastním už 4 rokem Alteu Xl 1,9 TDI 77kw a jsem s ní velice spokojený. Ale už dlouho
scháním dvojitou podlahu do kufru. Píšete že jste ji odložil a nepoužíváte ji. Nechcete ji
prodat? Koupil bych ji i s držákama na bocích.