Recenze

10 Majitel

Seat Leon 1,9 TDI PD 77 kW, Stylance

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 47 Seat Leon, foto 48 Seat Leon, foto 49 Seat Leon, foto 50 Seat Leon, foto 51 Seat Leon, foto 52 Seat Leon, foto 53 Seat Leon, foto 54 Seat Leon, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Leon II Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:61000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 341 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Doktorskej".

Auto jsme zakoupili v autorizovaném servisu u známého, s celkem výraznou slevou oproti ceníkové hodnotě. Nutno podotknout, že před koupí jsme zvažovali také koncernový VW Golf, který v takřka stejné výbavě vyšel o cca 60 tisíc dráž. Značkou jsou sice obě auta nesrovnatelná, i když každý ví, že technika je stejná, nicméně designem jde o nebe a dudy. Všichni ti, kteří před koupí označovali Seat za "cikánskou ..." nakonec museli uznat, že se jedná o velmi povedené auto. Mě osobně se Leon velmi líbí, pověst snad kazí jen jeho bratříčci, tedy Altea a propadák v podobě Toleda III, u kterého jsem dlouho přemýšlel, jak mohli auto s výborně vybudovanou pozicí tak pokazit.

Co se týče výbavy, vybrali jsme "zlatou střední cestu" - tedy pod továrním označením Stylance. Auto má takřka vše, co je na pohodovou cestu potřeba. Od tempomatu až k digitální dvouzónové klimatizaci. K naprosté nirvaně chybí možná vyhřívání sedadel (zejména v zimě je neochota dieselu k rychlému zahřátí patrná) či multifunkční volant, ale ruku na srdce, kdo by si na tohle stěžoval. Auto má v podstatě vše, co je dnes standartem k pohodlné jízdě na střední i větší vzdálenosti a slouží k plné spokojenosti!

Silné stránky

- spotřeba
- spotřeba
- spotřeba
- a zase ... dlouhodobě za 5,6 l nafty. Auto dokáže jet za 4,5 l na dálku, nejvíc snad za 7,5 l (s průměrnou rychlostí 130 km/h a na hranici fyzikálních zákonů). V naprosté většině případů s tímhle motorem nad 6 l prostě nelze jet. Ať už s autem plně naloženým nebo při využití plného potenciálu motoru

- design - "auto emocion" není v případě leonu jen prázdné heslo. Oproti usedlému golfu a nemastné neslané octavii je Leon designově vybroušeným klenotem. Jsem si vědom toho, že spadá do kategorie aut, která se líbí, nebo nelíbí a není nic mezi

- nedá mi, abych neodbočil a nezmínil menší delikatesu. Vnější klika zadních dveří je výstřelek, který vzbudil nemalý ohlas odborné veřejnosti. Jedni hodnotí kladně, druzí nadávají na kopírování od Alfy. Nicméně tento detail dokresluje velmi povedený design exteriéru. Nevím zda hodnotit kladně či záporně, ale polovina lidí, kteří do auta sedají poprvé mají pocit, že se jedná o "třídvéřák" a domáhají se vstupu předními dveřmi. Na druhou stranu to dodává autu sportovnější dojem :-)

- nízká pořizovací cena oproti koncernovým sourozencům (dlouhodobě je seat označován za nejlevnější značku koncernu). Technika, která bije v útrobách nabízí velmi dobrý poměr ceny a užitné hodnoty

- zavazadlový prostor - za tuhle položku si vysloužím jistojistě kritiku všech čtenářů. Když jsem poprvé viděl kufr leonu, zarazila mě vysoká nákladová hrana. Srovnání absolutních čísel se sesterskou octavií je boj předem prohraný, ale jednu věc si prostě neodpustím. Za necelé dva roky používání byl kufr leonu naprosto dostačující ať už pro letní dovolenou ve 4 lidech, středně velké i velké nákupy nebo při cestách za sportem....

- kožený volant - ačkoliv o interiéru se hodlám zmínit především v souvislosti se slabými stránkami vozu, nelze se nezmínit. Nejsem žádný světoběžník, ale pár aut mi rukou prošlo. Kožený volant v leonu je balzámem na duši. Když jsem ho poprvé uchopil, zmocnil se mě pocit, že byl stvořen, či snad dokonce předurčen nějakou vyšší silou. Samozřejmě přeháním, ale neporným faktem zůstává, že pocit z volantu je velmi příjemný. Daleko příjemnější, než ve mě zanechaly volanty nového Passatu či Mondea. Možná agresivnější dojem by dokreslila červená nit prošívání, ale i tak je volant znovu a ještě jednou velmi povedený.

Slabé stránky

- hlučnost motoru - ve skutečnosti není ani tak slabou stránkou. Kdo si koupí diesel, musí počítat s větší hlučností, než u benzínu. Na druhou stranu je potřeba podotknout, že dunění, které se objevuje pod 1500 otáček je opravdu zvukem nepříjemným. Nezbývá než zvyknout si na motor a naučit se s ním pracovat. Zimní chladný start připomíná zvuk V6 TDI, zlé jazyky tvrdí, že věrohodnější je přirovnání k traktoru...

- interiér - v seatu by měli vystudovat vysokou se zaměřením na interiér. Nebo si aspoň dodělat střední. Seat prostě interiéry dělat neumí. Ve skutečnosti mi přijde interiér Leonu první generace mnohem povedenější než současné. Nechám stranou červeno-bílé agresivní podsvícení, které se buď líbí nebo nelíbí (já hodnotím kladně, agresivní barva podsvícení zapadá do celkového designového konceptu auta). Dále je zde problém dílenského zpracování. Nejde o to, že by věci neseděly tak, jak mají, ba naopak. Otravné je spíše povrzávání plastů - např. když člověk vezme za madlo dveří...
Co se týče budíků, musím zmínit display palubního počítače. Nevím přesně, jak je tomu dnes, ale v době pořízení vozu byla většina leonů dodávána s malým displayem, který ukazuje pouze počítadlo km a hodiny/údaje palubního počítače (dochází tedy k paradoxní situaci, kdy palivoměr s ukazatelem teploty chladící kapaliny jsou obří a display zabírá jen malou část tubusu). Zatímco verze cupra/FR/dnes možná standartně mají display zvětšení na úkor palivoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny, což se mi jeví jako lepší řešení, neboť display je pak schopen ukazovat několik údajů najednou (např. teplotu hodiny atd.). Dále umístění držáků nápojů před řadící pákou (vejde se max kelímek s kávou, protože cokoliv většího překáží při řazení) a mezi sedadly (opět tak na kelímek s kávou, ale na ten je zase držák dost velký) protože jinak překáží lokti. Celkově je toto pojetí středového tunelu dosti nesmyslné. Doporučuji od začátku uvažovat o loketní opěrce za nemalý přípatek, jinak má středový tunel žalostné využití. Dále spílám záslepkám, které nacházejí využití pro ovladače vyhřívání sedadel, kdo ho nemá, působí záslepky v interiéru přímo kýčovitě. Nelogické je také umístění ovladače výstražných světel, na němž mám věčně položený mobil nebo jiné věci. Uvítal bych spíše přemístění tohoto ovladače např. mezi výdechy větrání. Jak jsem chválil kožené čalounění volantu a řadící páky, která je decentní a přijde mi povedená, nepochopím ledabyle vyvednou plastovou ruční brzdu. Povedené jsou naopak chromované doplňky interiéru.

- stěrače - mám-li na nějakou část Leona zásadní výhrady, jsou to stěrače. Třikrát fuj a jejich původce nechť se smaží v pekle! Nejde o jejich umístění, jak by se mohlo zdát, umístění shledávám vtipné a je to jeden z prvků, který dokáže auto odlišit. Jedná se bohužel o jejich funkčnost. Sázku na daný typ stěračů bych označil za vabank. Bohužel se nevyplatila. Nemluvím o funkčnosti u daného kusu, známý si stěžoval na stejnou věc u Tuarega, kde jsou použity podobné, postavené na stejném principu. Když se k tomu přidají ostřikovače, které místy rozprašují tekutinu spíš na zaklínadlo, dokáží spolu v kombinaci přivodit infarkt. Nepomohla ani výměna stíracích gumiček, řešením je snad jen si zvyknout...

- výhled vzad - výhled vzad je trochu slabší stránkou. Praktičnost byla omezena na úkor designu, opět velmi povedeného. V kombinaci se senzory je však vše v naprosté pohodě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vozidlo je pravidelně servisováno v autorizovaném servisu včetně různých hloupostí, jako jsou prohlídky před zimou atd.

Nutno podotknout, že Leon nás zatím nikdy nenechal na holičkách. Za dva roky se nestalo, že by vypověděla službu autobaterie (u předešlé fabie nebylo ojedinělé), nebo se objevila svítící kontrolka (po zkušenostech s fabií taky hodnotím kladně).

Vozidlo utrpělo menší oděrky laku způsobené většinou ostatními řidiči = dobráky, co vám sedřou lak z nárazníku a odjedou. Po tom, co nám opilý řidič obral celý bok (přední blatník, levé přední dveře, levé zadní dveře) byly všechny oděrky a drobná poškození laku opraveny spolu s poškozenými díly. Zkušenosti s autoservisem hodnotím velmi kladně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi příjemné prostředí a ochotní lidé

Postřehy a poznámky pod čarou :-)

Pruh nad předním sklem se setkal s pozitivním ohlasem okolí a přispěl také k odlišení auta od šedi průměru. Mimoto slouží jako sluneční clona, od té doby, co je na autě, jsem nemusel používat clonky (jen spolujezdci, neboť vězte, že pruh není zrcátko :-D ). Bohužel na semaforech je pruh spíše omezujícím prvkem, musím se pak v autě naklánět, abych na semafor viděl. Až vedle mě na křižovatce zastaví policajt, bude si nejspíš myslet, že mám pár deci pod kůží.
Stále uvažuji nad mračítky na přední světla, která jsou dle mého názoru šukézní a mřížkou bez znaku. Oboje dodává vozu ještě agresivnější vzhled.

Rád bych věnoval pár slov výběru barvy. Hned na začátek musím zanadávat nad informacemi, které poskytuje oficiální stránka Seatu. Pokud si někdo zkoušel vybrat barvu tam, určitě ví o čem mluvím. Vzorník poskytne pouze něco jako skicu auta, jak vypadá v dané barvě. Chápu, že i sebelepší fotka barvu zkreslí, ale čím víc fotek, tím lepší obrázek si člověk dokáže udělat o tom, jak budoucí auto bude vypadat. Dochází tedy k velmi trapné situauci, kdy pokud někdo není rozhodnut, kterou barvu chce (auto viděl u známého, v provozu - v té době těžko, leonů jezdilo míň než "šafránu"; či kdekoliv jinde) musí se rozhodnout podle iluzivních skic na oficiálním webu, nebo podle toho, jaké vozy je schopen prodejce předvést a to se vsaďte, že celou paletu nemá snad žádný prodejce na světě. Dlouho jsme něvěděli, pro jakou barvu se rozhodnout. Ten z Vás, který by volil univerzální stříbrnou (předchozí auta byla stříbrná a nebylo, co zkazit), podle mého názoru prohloupí, neboť můj subjektivní názor zní - jestli stříbrná u většiny aut nic nezkazí a naopak, Leonu prostě nesluší...Dlouho jsme váhali nad černou barvou, ve která činí Leon sexy, hot, nebo chcete-li cool. Jenže černé auto samá starost, nakonec padla volba na barvu s označením "Lluvia modrá", i když by se dala označit možná za zelinkavou či stříbrnou při troše dobré vůle. Můj subjektivní názor zní, že vybraná barva je pěkná. Menší nečistoty celkem kryje, tudíž není potřeba každé smítko prachu leštit. Označil bych ji také za nadčasovou, neboť, řekl bych, přetrvá všelijaké trendy....

Při prohlížení fotek kolegů leonistů jsem si vzpomněl na jednu věc, která mi zdvihla mandle už při koupi auta. Jak hodnotím exteriér Leona známkou 11 z desíti možných, je zde něco, co mé hodnocení snižuje na 10,99. Tou je víčko nádrže :-! Celkový uhlazený design auta dokáže narušit i taková hloupost, jako je malý kus plastu, sloužící k uchopení víčka nádrže. Nepochopím, proč víčko nelze otevírat z interiéru vozu (je to celkem bezproblémový způsob, člověk si na něj v pohodě zvykne a když ne, tak prostě udělá pár kroků navíc a hlavně víčko pak nekazí celkový dojem).
Jde to u všech jiných koncernových aut, šlo to u předchozí generace Toleda i Leonu, opravdu nevidím jeden rozumný důvod, proč musel pan prase-konstruktér nyní tak zkazit.

Z trochu jiného soudku: jednadevítka se stala za léta strávená na trhu dle mého názoru opravdu legendou. Motor dodává autu slušnou dynamiku, i když si myslím, že byla výkonová unifikace na 77 kW jednoznačně chybou. Myslím si, že devatenáctka dokázala v minulosti, že je vhodná i pro vyšší výkony než 77 kW (viz RS verze nebo i normální 96 kW verze ve všech koncernových vozech). Nemyslím si, že by stejných 77 kW mělo pohánět od nejmenších koncernových vozů (fabie s 1040 kg) přes o třídu větší Octavie, Golfy, Leony (1345 kg) až k Passatu a k mému velkému údivu i Transporteru. Posledně jmenovaný jsem měl možnost vyzkoušet po určitý čas. Myslím si, že na dodávku byl výkon motoru celkem poddimezovaný, což bylo patrné při větším zatížení, kdy auto prakticky nejevilo snahu zrychlovat...

 

Novinky v recenzi

29.12.2008 00:00

Dnes jsem přidal link na spritmonitor.de na počítadlo spotřeby. Abych to správně okomentoval, hrozivá spotřeba, kterou vykazuje reálné měření je hrubě zkresleno nikoliv nepravdivými údaji ale spíše tím, že s autem se celou dobu měření jezdí převážně po městě. Palubní počítač ukazuje stabilně o 0,4 l méně, než je reálná hodnota, nicméně s autem není problém jet bez jakéhokoliv snažení za 5,2 l a když se člověk trochu snaží, tak klidně i za 4,8 l. Samozřejmě, že toho nelze dosáhnout poskakováním po km po městě...

9.2.2008 00:00

Fešák absolvoval servisní prohlídku a těší se na další porci kilometerů. Btw. dlouhodobá průměrná spotřeba klesla na 5,3l na 100 km a to se vyplatí :-)

23.1.2008 00:00

23. 1. Po cca 45 000 km první prasklá žárovka na předním světle. Na to, že téměř celé dva roky platí nesmyslné denní svícení myslím dobrý výkon...


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jak jsem již uvedl, nenechal mě leon nikdy na holičkách. Možná se to zdá jako samozřejmost u dvouletého auta, ale kdo znáte ten pocit, když otočíte klíčkem a motor ni neškytne? Pak je vědomí toho, že máte takřka zánovní vůz k ničemu. Zdravím do Boleslavi.

praktičnost
9

Sníženou známku uděluji za nepraktický středový tunel. Myslím, že např u Altei je daleko praktičtější i s integrovanou loketní opěrkou. Na tomhle by měli zamakat...Nápaditá je odkládací schránka v sedadle řidiče...

prostornost
9

Leon nebyl určen, aby odvozil kvanta nákladu, přesto je zavazadlový prostor většinou dostačující. Místo v předu je luxusní, zadní sedadla poskytují dle mého názoru slušnou míru pohodlí...

jízdní vlastnosti
10

Škoda, že nelze udělit lepší známku. Na podvozek leonu a jeho naladění nelze než pět ódy a oslavné písně. Vyžehlí za Vás nejednu složitou situaci, je výborně čitelný, dovolíte si víc než ostatní a to i přes těžší diesel na přední nápravě.

jízdní komfort
8

Spíše sportovnější naladění podvozku není příslibem komfortního svezení a nelze leon označit za pohovku. Kdo chce, zvykne si a já jsem nadmíru spokojen. Celkově bych označil naladění podvozku jako tvdé, což ještě umocňují 16´litá kola - velmi pěkná

provozní náklady
10

Prostě diesel. Na nádrž 850 km radius jako víno, spotřeba dle palubního PC dlouhodobě 5,5l, jinak není problém jezdit i o litr méně. Náklady na km se pohybují od 1,5-2,0 Kč/km

výkon motoru
9

Jak jsem již zmínil, uškodila dle mého názoru unifikace výkonu u devatenáctek. Motor nemá s autem potíže, dynamika je kvalitní, nicméně třicet kobylek by dalo heslu "auto emocion" další rozměr, ač diesel se nekupuje pro sportovní zážitek...

spotřeba
10

Dal bych klidně i víc, bylo-li by to možné. Na spotřebu si u tohoto motoru nebude stěžovat snad nikdo. TDI je jednoznačně legendou.

hlučnost motoru
8

Hlučnost kazí celkový dojem z vozidla i kouzlo motoru samotného. Vyšší hlučnost motoru jsem schopen tolerovat, i když prostě nechápu absenci plastového krytu motoru. Dunění v nižších otáčkách je celkem nepříjemné...

kvalita sedadel
10

Jednoznačná spokojenost. Tvarování sedadel naplňuje účel vozu. Nejedná se o křesílka pověstná pro francouze, ale pohodlná sedadla, která vám řeknou, co se děje s vozem a nevyklepou z váš duši, drží v zatáčkách....

brzdy
10

Když jsem poprvé šlápl na brzdu, málem jsem ochutnal plast volantu... Brzdy jsou ostré, ale zároveň dobře čitelné. Hodnotím kladně.

zavazadlový prostor
9

Znovu a znovu, nejde o auto, se kterým budete stěhovat širší příbuzenstvo, kufr má vysokou nakládací hranu. Nicméně ve většině případů pojme vše, co od něj budete chtít...






Blesk.cz

Odborníci o novém trendu na TikToku: Tahání za vlasy s lupnutím pokožky může být nebezpečné!

Odborníci o novém trendu na TikToku: Tahání za vlasy…

Některé trendy na TikToku mohou být užitečné, občas se ale na této sociální síti roztrhne pytel s videy, která…

Testovali jsme toaletní papíry: Tři hrozí ucpáním trubek, zjistila laboratoř! Který se vyplatí?

Testovali jsme toaletní papíry: Tři hrozí ucpáním…

Potravinový Sherlock vám přináší unikátní, nepotravinový test! Pod lupu si vzal třívrstvé toaleťáky a jejich…

 

iSport.cz

Šéf etické komise: Největší darebáci už nepískají. Tresty? Přísné i spravedlivé

Šéf etické komise: Největší darebáci už nepískají.…

Na konci listopadu se Etická komise pustí do šetření korupční kauzy. Jisté je, že bude trestat. „Ale…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš nikdy, nikdy neodstoupí. On a jeho ekonomicko-mediální holding s námi budou i nadále

Andrej Babiš nikdy, nikdy neodstoupí. On a jeho…

Jestli si někdo myslí, že minulý týden skončily volby, mýlí se. Bylo to autentické referendum o politickém…

V jakém stavu je prezident? Hradní gang už neví, co by. Teď ale proti sobě poštval i doktory

V jakém stavu je prezident? Hradní gang už neví, co…

Stav našeho pana prezidenta je stále velkou neznámou. Na poslední zveřejněné fotografie vypadá jako Dominika…