Recenze

10 Majitel

Renault 1.8 16V

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8
Renault , foto 9 Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12 Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 17 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 20 Renault , foto 22 Renault , foto 23 Renault , foto 24 Renault , foto 25 Renault , foto 26 Renault , foto 27 Renault , foto 28 Renault , foto 29 Renault , foto 30 Renault , foto 31 Renault , foto 32 Renault , foto 33 Renault , foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Scénik Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vaca".

Popis vozu

.:Historie:.

Když v 80´ letech přislo na svět první MPV Renault Espace o pár let se později se začalo uvažovat o dalším minivanu. Už v roce 1991 byl stejnojmenný koncept Scénic. Vznikl od modelové řady Megane a proto se do roku 1999 jmenoval Renault Mégane Scénic .Při jeho seznámení se světem koncem roku 1996 ho pustil Renult na trh s dvěma zážehovými motory 1.6 (66kw) a 2.0 (85kw) a dva vznětové motory 1.9 dT (69kw) a 1.9 dTI (72 kw). Asi o ½ roku se přidal 1.4 (55kw) 1.9 D(48kw). V roce 1999 prodělal Scénic modernizaci a zbavil se jména Megane. Prišel s novými motory zážehové : 1.4 16V (70 kW), 1.6 16V (79 kW) a 2.0 16V (103 kW) a vznětový s vstřikováním common-rail 1.9 dci (79kw) později ješte s motory 1.8 (85 kw) ,(v zahraničí 1.8 (88kw)) a 1.9 dTi (59 kW) a 1.9 dCi (75 kW).
Pak se ještě objevilo „SUV“ RX4 s vyšší světlou výškou a oplastovanou karoserií.

.:Jízda:.

Jízda se Scénikem je typicky francouzsky měkká. Podílí se na tom naladění odpružení a příliš měkké čalounění. Nejsvižněji se dát jet s motory 1.6,1.8,2.0. Scénic je typické rodinné auto už díky „autobusovému“ sklonu volantu a vyhlédu z auta na vozovku.

.:Design:.

Je to určitě vec vkusu. Je si dosti podobný s Meganem.

.:!Náš scénic!:.

Rodinné auto,které se hodí na dlouhé cesty, kvůli spotřebě. Při plném plynu umí jet momentálně i za 25 l/100km

.:Výbava:.

- aut. klima
- ABS
- 6X airbag
- zámek převodovky MĚDVED BLOK
- CD přehrávač se 6 reproduktory
- přední okna elektricky ovládaná
- pod volantem ovladač rádia
- klimatizovaná přihrádka na 3 plechovky
- loketní opěrka
- palubní pc
- zámek převodovky MEDVĚD BLOK
- PAX,systém na dojezd s defektem
+ mnoho prostoru na odkládání věcí

.:Menší postřehy:.

Ideální na zaučování řízení - ani moc silné,ani moc slabé. Při vybírání motoru byla volba jasná - 1.8 16V. 1.6 byla slabá a 2.0 má vyšší povinné ručení,takže 1.8 byla optimální.Spotřeba- podle TP :město:10,3 mimo:6,3 kombi:7,7. Normálně ale jezdíme za 8,1 -9l/100(80% činí město), dojezd na plnou nádrž při spotřebě 8,1l/100 je okolo 750 km,podle palubního počítače,myslím že tolik to určitě není.
Při jízdě (aspoň někteří)poznáte,že je to francouz, a to díky pružení,víc se o něm dočtete dál.
.:Něco z TP:.

Hmotnost : celková = 1815 Kg
pohotovstní = 1290 kg
užitečná : 525 kg
Celkové rozměry: Délka = 4169 mm
Šířka = 1719 mm
Výška = 1675 mm
Rozvor= 2654 mm
nejvyšší povolená rychlost : 189 km/h
k smíchu : barva : zlatostříbrná metal :D:D:D blbost

Silné stránky

1) Motor - Srdce vozu - nejlíp se s ním jezdí ve městě, na dálnicí taky v pohode...
Rychlá jízda - táhnout záčína tak na 2500 tis,samozřejmě záleží na zvoleném převodu a končí někde na 5400 tis.,,nejvyšší výkon 85(přesně 84,2)kw je při 5750 ot/min,164 Nm při 3750ot/min. + Skvělý zvuk od 4000 tis. otáček!!Prostě motor nemá chybu. Když se dupne na plyn není to špatné.
2)Kufr - vleze se tam dost, a navíc je v něm tolik prostoru ,že se nám v něm za jízdy prochází pes...(zlatý retrívr).
3)Podvozek – Skvěle drží stopu i pří rychlé jízdě, jenom se to nesmí přehánět aby se auto nepřevrátilo,kvůli těžišti.....Njn,fyzika a její zákony..
4)Pohodlí - I po jíždě dlouhé asi 1400 km (za 15 hodin) vás nebolí záda,a pokud ano tak chiropraktika určitě nepotřebujete:).
5)Prostor - Na zadních sedadlech bez problémů převezete tři dospělé chlapy.Pokud jedou jenom tři osoby(2 vepředu a 1 vzadu) a kufr je plný zavazadel,dost se jich ještě vejde vedle pasažéra vzadu, 2-3 cestovní tašky bez problémů převezete.
6)Klimatizace - V létě se bez zaplé klimošky nedá dojet ani za roh. Určitě důležitá věcička.
V zimě se interiér zahřívá asi 15-20 minut.Teplota se pak ustálí a neklesá.
7) Se Scénikem se parkuje lip jak se feliciou.

Slabé stránky

1) Pružení by mohlo být tužší,ale frantík je frantík...

2) Loupá se barva z plastů v interiéru.

3) Strohá barva interiéru,ale to neřeším.(dynamika a praktičnost
je hlavní) .

4) Řadící páka má moc dlouhé dráhy řazení.

5) Spotřeba, s kterou se musí počítat v této kombinaci motoru a auta.

6) Žárovky - rychle se opotřebovávají,nevim čím to je.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na prohlídky se jezdí pravidelně,vše bez problémů.I když některé věci zrovna levné nejsou.
Navštěvujeme Bors Renault,nebo když to de levněji tak u známého v servisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když se auto kupovalo,tak mi auta nic neříkali,ale vše proběhlo hladce bez problémů.
Jinak scenic byl pořízen koncem roku 2001 v Renault Bors Břeclav za ne zrovna malou částku. Prodejce nám nabídl exkluzivně scenika s motorem 1.8 a s výše uvedenou výbavou,buď ber nebo neber...

Drobnosti

Sklon volantu - řidič(otec) má 185 cm a ja jako syn mam 175 cm a volant mi v te poloze vyhovuje

Co se týče popisu zkušeností z oblasti servisu,koupě,náhradních dílů apod. k tomu nemám co psát,protože je mi 15,takže auto není moje a já nemám zkušenosti v této oblasti,víc k tomu napíšu až za 3 roky,kdy začnu scénika plnohodnotně využívat(snad)

 

Novinky v recenzi

7.6.2008 00:00

Otec da na auto 16ky,sice ne litaky ale aspon neco;)

20.4.2008 00:00

Tak scenda prodělal opravu klimatizace,přestal dobře chladit tzn. 12 tis. Kč v čudu

7.4.2008 00:00

Dnes je Scenik rok na MACZ.Přidány nové fotky z Velikonočního mytí

5.2.2008 00:00

Přídáno video,ocení milovníci zvuků motoru ;). Tata by mě hnal kdyby to viděl,njn sem tak trochu vůl,tůrovat nezahřáte auto :D:D:D

16.1.2008 00:00

Scenda opět prošel bez problémů STK a emise :)

17.9.2007 00:00

Částečne jsem přepracoval popis vozu.

8.9.2007 00:00

25.8 jsme při cestě do Břeclavi po dálnici D2 jsme zkoušeli maximalku. Bohužel to otce napadlo když bylo zrovna mírné stoupání. Jeli sme 190 km/h při 5250 ot/min. takže mysim že 200 km/h by mohl scénic dát.

6.9.2007 00:00

Tak sem zjistil že renault dával do scenica dva motory 1.8,první měl našich 85 kw / 115 PS a druhy-novejsi 88 kw/120 hp,zrychloval z 0-100 za 10.3 sekundy a maximalku mel okolo 118 mph.

24.7.2007 00:00

Přidal sem fotky,po dlouhé době

9.7.2007 00:00

V sobotu jsme byli na výletě. Trasa - Břeclav-Wasserfall u Schneebergu byla dlouhá 328,5 km. Za Vídní jsme museli hodně předjíždět,takže motor byl často v otáčkách a i takovém předjíždění byla spotřeba podle papírů - 7,7 l/100.

24.6.2007 00:00

Dnes jsmě měli půjčeného scénica novější generace 1.9dci 88kw.Zkoušeli jsme dynamyku motoru. I přes vyšší točivý moment a o 3kw+ jsem se s otcem shodl že benzín je pružnější. Ale musím pochválit dobrý zvukový projev už od 2800 tis/min. I ldyž je nafta úspornější,bral bych benzín kvůli lepšímu výkonu a dynamice.

27.5.2007 00:00

Na okruh se nejede. Dozvědeli jsme se že auta se na okruhu ťukají
a poodobně,a navíc po pořádném přečtení podmínek,jsem se dozvěděl že neplatí na okruhu pojistka,máte všecku odpovědnost na
sobě,takže všem,kteří chtějí zkusit okruh,radím,aby si pořádně přečetli podmínky a poptali se známých jak to tam probíhá apod.

2.5.2007 00:00

Možná se 31.5 pojedem se Scénicem do Brna na okruh,pokud budou fotky dodam je sem


Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7

francouzský podvozek...

jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
9

super

spotřeba
7

mohla by byt okolo 0l/100 ;-) ale mysim že je v normě

hlučnost motoru
8

motor musim slyšet

kvalita sedadel
7
brzdy
8

Ostré

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Snový start Barcelony, trefil se i Messi. Suárez zazářil za Atlético

Snový start Barcelony, trefil se i Messi. Suárez…

Fotbalisté Barcelony zvládli premiéru pod vedením trenéra Ronalda Koemana a vykročili do nové sezony španělské…

Pardubice, co je s vámi?! Tvrdě zaklekneme, řekl kouč Razým

Pardubice, co je s vámi?! Tvrdě zaklekneme, řekl kouč Razým

Letní natěšení na nové Dynamo s čerstvým logem a posilněnými ambicemi vyprchává. A to tak že fest. Hokejové…