Recenze

10 Majitel

Renault 1.8 16V

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8
Renault , foto 9 Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12 Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 17 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 20 Renault , foto 22 Renault , foto 23 Renault , foto 24 Renault , foto 25 Renault , foto 26 Renault , foto 27 Renault , foto 28 Renault , foto 29 Renault , foto 30 Renault , foto 31 Renault , foto 32 Renault , foto 33 Renault , foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Scénik Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vaca".

Popis vozu

.:Historie:.

Když v 80´ letech přislo na svět první MPV Renault Espace o pár let se později se začalo uvažovat o dalším minivanu. Už v roce 1991 byl stejnojmenný koncept Scénic. Vznikl od modelové řady Megane a proto se do roku 1999 jmenoval Renault Mégane Scénic .Při jeho seznámení se světem koncem roku 1996 ho pustil Renult na trh s dvěma zážehovými motory 1.6 (66kw) a 2.0 (85kw) a dva vznětové motory 1.9 dT (69kw) a 1.9 dTI (72 kw). Asi o ½ roku se přidal 1.4 (55kw) 1.9 D(48kw). V roce 1999 prodělal Scénic modernizaci a zbavil se jména Megane. Prišel s novými motory zážehové : 1.4 16V (70 kW), 1.6 16V (79 kW) a 2.0 16V (103 kW) a vznětový s vstřikováním common-rail 1.9 dci (79kw) později ješte s motory 1.8 (85 kw) ,(v zahraničí 1.8 (88kw)) a 1.9 dTi (59 kW) a 1.9 dCi (75 kW).
Pak se ještě objevilo „SUV“ RX4 s vyšší světlou výškou a oplastovanou karoserií.

.:Jízda:.

Jízda se Scénikem je typicky francouzsky měkká. Podílí se na tom naladění odpružení a příliš měkké čalounění. Nejsvižněji se dát jet s motory 1.6,1.8,2.0. Scénic je typické rodinné auto už díky „autobusovému“ sklonu volantu a vyhlédu z auta na vozovku.

.:Design:.

Je to určitě vec vkusu. Je si dosti podobný s Meganem.

.:!Náš scénic!:.

Rodinné auto,které se hodí na dlouhé cesty, kvůli spotřebě. Při plném plynu umí jet momentálně i za 25 l/100km

.:Výbava:.

- aut. klima
- ABS
- 6X airbag
- zámek převodovky MĚDVED BLOK
- CD přehrávač se 6 reproduktory
- přední okna elektricky ovládaná
- pod volantem ovladač rádia
- klimatizovaná přihrádka na 3 plechovky
- loketní opěrka
- palubní pc
- zámek převodovky MEDVĚD BLOK
- PAX,systém na dojezd s defektem
+ mnoho prostoru na odkládání věcí

.:Menší postřehy:.

Ideální na zaučování řízení - ani moc silné,ani moc slabé. Při vybírání motoru byla volba jasná - 1.8 16V. 1.6 byla slabá a 2.0 má vyšší povinné ručení,takže 1.8 byla optimální.Spotřeba- podle TP :město:10,3 mimo:6,3 kombi:7,7. Normálně ale jezdíme za 8,1 -9l/100(80% činí město), dojezd na plnou nádrž při spotřebě 8,1l/100 je okolo 750 km,podle palubního počítače,myslím že tolik to určitě není.
Při jízdě (aspoň někteří)poznáte,že je to francouz, a to díky pružení,víc se o něm dočtete dál.
.:Něco z TP:.

Hmotnost : celková = 1815 Kg
pohotovstní = 1290 kg
užitečná : 525 kg
Celkové rozměry: Délka = 4169 mm
Šířka = 1719 mm
Výška = 1675 mm
Rozvor= 2654 mm
nejvyšší povolená rychlost : 189 km/h
k smíchu : barva : zlatostříbrná metal :D:D:D blbost

Silné stránky

1) Motor - Srdce vozu - nejlíp se s ním jezdí ve městě, na dálnicí taky v pohode...
Rychlá jízda - táhnout záčína tak na 2500 tis,samozřejmě záleží na zvoleném převodu a končí někde na 5400 tis.,,nejvyšší výkon 85(přesně 84,2)kw je při 5750 ot/min,164 Nm při 3750ot/min. + Skvělý zvuk od 4000 tis. otáček!!Prostě motor nemá chybu. Když se dupne na plyn není to špatné.
2)Kufr - vleze se tam dost, a navíc je v něm tolik prostoru ,že se nám v něm za jízdy prochází pes...(zlatý retrívr).
3)Podvozek – Skvěle drží stopu i pří rychlé jízdě, jenom se to nesmí přehánět aby se auto nepřevrátilo,kvůli těžišti.....Njn,fyzika a její zákony..
4)Pohodlí - I po jíždě dlouhé asi 1400 km (za 15 hodin) vás nebolí záda,a pokud ano tak chiropraktika určitě nepotřebujete:).
5)Prostor - Na zadních sedadlech bez problémů převezete tři dospělé chlapy.Pokud jedou jenom tři osoby(2 vepředu a 1 vzadu) a kufr je plný zavazadel,dost se jich ještě vejde vedle pasažéra vzadu, 2-3 cestovní tašky bez problémů převezete.
6)Klimatizace - V létě se bez zaplé klimošky nedá dojet ani za roh. Určitě důležitá věcička.
V zimě se interiér zahřívá asi 15-20 minut.Teplota se pak ustálí a neklesá.
7) Se Scénikem se parkuje lip jak se feliciou.

Slabé stránky

1) Pružení by mohlo být tužší,ale frantík je frantík...

2) Loupá se barva z plastů v interiéru.

3) Strohá barva interiéru,ale to neřeším.(dynamika a praktičnost
je hlavní) .

4) Řadící páka má moc dlouhé dráhy řazení.

5) Spotřeba, s kterou se musí počítat v této kombinaci motoru a auta.

6) Žárovky - rychle se opotřebovávají,nevim čím to je.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na prohlídky se jezdí pravidelně,vše bez problémů.I když některé věci zrovna levné nejsou.
Navštěvujeme Bors Renault,nebo když to de levněji tak u známého v servisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když se auto kupovalo,tak mi auta nic neříkali,ale vše proběhlo hladce bez problémů.
Jinak scenic byl pořízen koncem roku 2001 v Renault Bors Břeclav za ne zrovna malou částku. Prodejce nám nabídl exkluzivně scenika s motorem 1.8 a s výše uvedenou výbavou,buď ber nebo neber...

Drobnosti

Sklon volantu - řidič(otec) má 185 cm a ja jako syn mam 175 cm a volant mi v te poloze vyhovuje

Co se týče popisu zkušeností z oblasti servisu,koupě,náhradních dílů apod. k tomu nemám co psát,protože je mi 15,takže auto není moje a já nemám zkušenosti v této oblasti,víc k tomu napíšu až za 3 roky,kdy začnu scénika plnohodnotně využívat(snad)

 

Novinky v recenzi

7.6.2008 00:00

Otec da na auto 16ky,sice ne litaky ale aspon neco;)

20.4.2008 00:00

Tak scenda prodělal opravu klimatizace,přestal dobře chladit tzn. 12 tis. Kč v čudu

7.4.2008 00:00

Dnes je Scenik rok na MACZ.Přidány nové fotky z Velikonočního mytí

5.2.2008 00:00

Přídáno video,ocení milovníci zvuků motoru ;). Tata by mě hnal kdyby to viděl,njn sem tak trochu vůl,tůrovat nezahřáte auto :D:D:D

16.1.2008 00:00

Scenda opět prošel bez problémů STK a emise :)

17.9.2007 00:00

Částečne jsem přepracoval popis vozu.

8.9.2007 00:00

25.8 jsme při cestě do Břeclavi po dálnici D2 jsme zkoušeli maximalku. Bohužel to otce napadlo když bylo zrovna mírné stoupání. Jeli sme 190 km/h při 5250 ot/min. takže mysim že 200 km/h by mohl scénic dát.

6.9.2007 00:00

Tak sem zjistil že renault dával do scenica dva motory 1.8,první měl našich 85 kw / 115 PS a druhy-novejsi 88 kw/120 hp,zrychloval z 0-100 za 10.3 sekundy a maximalku mel okolo 118 mph.

24.7.2007 00:00

Přidal sem fotky,po dlouhé době

9.7.2007 00:00

V sobotu jsme byli na výletě. Trasa - Břeclav-Wasserfall u Schneebergu byla dlouhá 328,5 km. Za Vídní jsme museli hodně předjíždět,takže motor byl často v otáčkách a i takovém předjíždění byla spotřeba podle papírů - 7,7 l/100.

24.6.2007 00:00

Dnes jsmě měli půjčeného scénica novější generace 1.9dci 88kw.Zkoušeli jsme dynamyku motoru. I přes vyšší točivý moment a o 3kw+ jsem se s otcem shodl že benzín je pružnější. Ale musím pochválit dobrý zvukový projev už od 2800 tis/min. I ldyž je nafta úspornější,bral bych benzín kvůli lepšímu výkonu a dynamice.

27.5.2007 00:00

Na okruh se nejede. Dozvědeli jsme se že auta se na okruhu ťukají
a poodobně,a navíc po pořádném přečtení podmínek,jsem se dozvěděl že neplatí na okruhu pojistka,máte všecku odpovědnost na
sobě,takže všem,kteří chtějí zkusit okruh,radím,aby si pořádně přečetli podmínky a poptali se známých jak to tam probíhá apod.

2.5.2007 00:00

Možná se 31.5 pojedem se Scénicem do Brna na okruh,pokud budou fotky dodam je sem


Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7

francouzský podvozek...

jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
9

super

spotřeba
7

mohla by byt okolo 0l/100 ;-) ale mysim že je v normě

hlučnost motoru
8

motor musim slyšet

kvalita sedadel
7
brzdy
8

Ostré

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…