Recenze
Renault 1.8 16V
Technické info
Přezdívka auta Scénik Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vaca".
Popis vozu
.:Historie:.
Když v 80´ letech přislo na svět první MPV Renault Espace o pár let se později se začalo uvažovat o dalším minivanu. Už v roce 1991 byl stejnojmenný koncept Scénic. Vznikl od modelové řady Megane a proto se do roku 1999 jmenoval Renault Mégane Scénic .Při jeho seznámení se světem koncem roku 1996 ho pustil Renult na trh s dvěma zážehovými motory 1.6 (66kw) a 2.0 (85kw) a dva vznětové motory 1.9 dT (69kw) a 1.9 dTI (72 kw). Asi o ½ roku se přidal 1.4 (55kw) 1.9 D(48kw). V roce 1999 prodělal Scénic modernizaci a zbavil se jména Megane. Prišel s novými motory zážehové : 1.4 16V (70 kW), 1.6 16V (79 kW) a 2.0 16V (103 kW) a vznětový s vstřikováním common-rail 1.9 dci (79kw) později ješte s motory 1.8 (85 kw) ,(v zahraničí 1.8 (88kw)) a 1.9 dTi (59 kW) a 1.9 dCi (75 kW).
Pak se ještě objevilo „SUV“ RX4 s vyšší světlou výškou a oplastovanou karoserií.
.:Jízda:.
Jízda se Scénikem je typicky francouzsky měkká. Podílí se na tom naladění odpružení a příliš měkké čalounění. Nejsvižněji se dát jet s motory 1.6,1.8,2.0. Scénic je typické rodinné auto už díky „autobusovému“ sklonu volantu a vyhlédu z auta na vozovku.
.:Design:.
Je to určitě vec vkusu. Je si dosti podobný s Meganem.
.:!Náš scénic!:.
Rodinné auto,které se hodí na dlouhé cesty, kvůli spotřebě. Při plném plynu umí jet momentálně i za 25 l/100km
.:Výbava:.
- aut. klima
- ABS
- 6X airbag
- zámek převodovky MĚDVED BLOK
- CD přehrávač se 6 reproduktory
- přední okna elektricky ovládaná
- pod volantem ovladač rádia
- klimatizovaná přihrádka na 3 plechovky
- loketní opěrka
- palubní pc
- zámek převodovky MEDVĚD BLOK
- PAX,systém na dojezd s defektem
+ mnoho prostoru na odkládání věcí
.:Menší postřehy:.
Ideální na zaučování řízení - ani moc silné,ani moc slabé. Při vybírání motoru byla volba jasná - 1.8 16V. 1.6 byla slabá a 2.0 má vyšší povinné ručení,takže 1.8 byla optimální.Spotřeba- podle TP :město:10,3 mimo:6,3 kombi:7,7. Normálně ale jezdíme za 8,1 -9l/100(80% činí město), dojezd na plnou nádrž při spotřebě 8,1l/100 je okolo 750 km,podle palubního počítače,myslím že tolik to určitě není.
Při jízdě (aspoň někteří)poznáte,že je to francouz, a to díky pružení,víc se o něm dočtete dál.
.:Něco z TP:.
Hmotnost : celková = 1815 Kg
pohotovstní = 1290 kg
užitečná : 525 kg
Celkové rozměry: Délka = 4169 mm
Šířka = 1719 mm
Výška = 1675 mm
Rozvor= 2654 mm
nejvyšší povolená rychlost : 189 km/h
k smíchu : barva : zlatostříbrná metal :D:D:D blbost
Silné stránky
1) Motor - Srdce vozu - nejlíp se s ním jezdí ve městě, na dálnicí taky v pohode...
Rychlá jízda - táhnout záčína tak na 2500 tis,samozřejmě záleží na zvoleném převodu a končí někde na 5400 tis.,,nejvyšší výkon 85(přesně 84,2)kw je při 5750 ot/min,164 Nm při 3750ot/min. + Skvělý zvuk od 4000 tis. otáček!!Prostě motor nemá chybu. Když se dupne na plyn není to špatné.
2)Kufr - vleze se tam dost, a navíc je v něm tolik prostoru ,že se nám v něm za jízdy prochází pes...(zlatý retrívr).
3)Podvozek – Skvěle drží stopu i pří rychlé jízdě, jenom se to nesmí přehánět aby se auto nepřevrátilo,kvůli těžišti.....Njn,fyzika a její zákony..
4)Pohodlí - I po jíždě dlouhé asi 1400 km (za 15 hodin) vás nebolí záda,a pokud ano tak chiropraktika určitě nepotřebujete:).
5)Prostor - Na zadních sedadlech bez problémů převezete tři dospělé chlapy.Pokud jedou jenom tři osoby(2 vepředu a 1 vzadu) a kufr je plný zavazadel,dost se jich ještě vejde vedle pasažéra vzadu, 2-3 cestovní tašky bez problémů převezete.
6)Klimatizace - V létě se bez zaplé klimošky nedá dojet ani za roh. Určitě důležitá věcička.
V zimě se interiér zahřívá asi 15-20 minut.Teplota se pak ustálí a neklesá.
7) Se Scénikem se parkuje lip jak se feliciou.
Slabé stránky
1) Pružení by mohlo být tužší,ale frantík je frantík...
2) Loupá se barva z plastů v interiéru.
3) Strohá barva interiéru,ale to neřeším.(dynamika a praktičnost
je hlavní) .
4) Řadící páka má moc dlouhé dráhy řazení.
5) Spotřeba, s kterou se musí počítat v této kombinaci motoru a auta.
6) Žárovky - rychle se opotřebovávají,nevim čím to je.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na prohlídky se jezdí pravidelně,vše bez problémů.I když některé věci zrovna levné nejsou.
Navštěvujeme Bors Renault,nebo když to de levněji tak u známého v servisu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Když se auto kupovalo,tak mi auta nic neříkali,ale vše proběhlo hladce bez problémů.
Jinak scenic byl pořízen koncem roku 2001 v Renault Bors Břeclav za ne zrovna malou částku. Prodejce nám nabídl exkluzivně scenika s motorem 1.8 a s výše uvedenou výbavou,buď ber nebo neber...
Drobnosti
Sklon volantu - řidič(otec) má 185 cm a ja jako syn mam 175 cm a volant mi v te poloze vyhovuje
Co se týče popisu zkušeností z oblasti servisu,koupě,náhradních dílů apod. k tomu nemám co psát,protože je mi 15,takže auto není moje a já nemám zkušenosti v této oblasti,víc k tomu napíšu až za 3 roky,kdy začnu scénika plnohodnotně využívat(snad)
Novinky v recenzi
Otec da na auto 16ky,sice ne litaky ale aspon neco;)
Tak scenda prodělal opravu klimatizace,přestal dobře chladit tzn. 12 tis. Kč v čudu
Dnes je Scenik rok na MACZ.Přidány nové fotky z Velikonočního mytí
Přídáno video,ocení milovníci zvuků motoru ;). Tata by mě hnal kdyby to viděl,njn sem tak trochu vůl,tůrovat nezahřáte auto :D:D:D
Scenda opět prošel bez problémů STK a emise :)
Částečne jsem přepracoval popis vozu.
25.8 jsme při cestě do Břeclavi po dálnici D2 jsme zkoušeli maximalku. Bohužel to otce napadlo když bylo zrovna mírné stoupání. Jeli sme 190 km/h při 5250 ot/min. takže mysim že 200 km/h by mohl scénic dát.
Tak sem zjistil že renault dával do scenica dva motory 1.8,první měl našich 85 kw / 115 PS a druhy-novejsi 88 kw/120 hp,zrychloval z 0-100 za 10.3 sekundy a maximalku mel okolo 118 mph.
Přidal sem fotky,po dlouhé době
V sobotu jsme byli na výletě. Trasa - Břeclav-Wasserfall u Schneebergu byla dlouhá 328,5 km. Za Vídní jsme museli hodně předjíždět,takže motor byl často v otáčkách a i takovém předjíždění byla spotřeba podle papírů - 7,7 l/100.
Dnes jsmě měli půjčeného scénica novější generace 1.9dci 88kw.Zkoušeli jsme dynamyku motoru. I přes vyšší točivý moment a o 3kw+ jsem se s otcem shodl že benzín je pružnější. Ale musím pochválit dobrý zvukový projev už od 2800 tis/min. I ldyž je nafta úspornější,bral bych benzín kvůli lepšímu výkonu a dynamice.
Na okruh se nejede. Dozvědeli jsme se že auta se na okruhu ťukají
a poodobně,a navíc po pořádném přečtení podmínek,jsem se dozvěděl že neplatí na okruhu pojistka,máte všecku odpovědnost na
sobě,takže všem,kteří chtějí zkusit okruh,radím,aby si pořádně přečetli podmínky a poptali se známých jak to tam probíhá apod.
Možná se 31.5 pojedem se Scénicem do Brna na okruh,pokud budou fotky dodam je sem
Přidat názorDiskuse: Renault 1.8 16V
- Re: Okruh brno 29.10.2009 05:43 vrkuboy
- Re: 10b :) 31.01.2008 13:54
- 10b :) 30.01.2008 23:12
- Re: 9b 17.01.2008 17:45
- zdravím 09.11.2007 18:08 David Silver
- Hodnocení 27.10.2007 08:48 Konwi
- Re: objektivní 26.10.2007 22:01
- objektivní 26.10.2007 14:55 romaario
- Re: Re: Pěkná recenze, 25.09.2007 09:23 Poustnik
- hodnotenie 17.09.2007 21:31
- hodnotenie 17.09.2007 21:20
- Re: Re: Poraďte 17.09.2007 20:46
- Re: Poraďte 17.09.2007 18:01 jmurjr (H22A7)
- Poraďte 17.09.2007 17:49
- Re: Pěkná recenze, 06.09.2007 18:29
- Pěkná recenze, 06.09.2007 18:14 Poustnik
- 10b 06.09.2007 15:15
- recenze 09.08.2007 13:35 David Silver
- SCENIK 06.08.2007 10:23
- Re: Okruh brno 03.07.2007 17:53
- Okruh brno 03.07.2007 15:26 Ajin(MoDo Team)
- 9b 27.06.2007 14:28 Roman30
- Re: Malé opravy v představení vozu 30.05.2007 18:38
- Malé opravy v představení vozu 29.05.2007 21:28
- body 27.05.2007 17:39 Focusman
- Re: Re: kola budou asi 15 19.05.2007 11:58
- diky za prispevky 15.05.2007 13:46
- hodnocení 10.05.2007 07:20
- stresni nosic 02.05.2007 21:31
- . 02.05.2007 17:32
Další vozy Renault
-
Renault (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.3.2007 1629 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Renault (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.1.2010 4410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 4810 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2007 369 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Renault (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.1.2008 710 Majitel 9.15 Uživatelé