Recenze

10 Majitel

Renault

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Renda Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "xkovm37".

pouze par stovek ks Scenicu bylo vyrobeno prave pred timto vozem. Jedna se o prvni model Scenica, ktery se zacal prodavat v letech 1996-97. Jedna se o verzi, ktera byla ochuzena o schranky pod nohama, ctyrranemy volant, potenciometru na svitivost palubovky, calouneni z mikroplyse... To vse prislo na prelomu roku 97/98. Ovsem pri koupi jsem tyto faktory vubec nevedel. Bylo mi znamo rozdilu mezi phI a phII, ale toto jsem necekal. Nicmene, bez techto "drobnosti" jsem se obesel, protoze vozidlo proti tomu disponovalo bohatou vybavou:
klimatizace
2x airbag
ABS
vyhr. predni okno
elektrika
orig. nosice na strechu a mnoho dalsiho.
Jeste bych dopnil, ze se jednalo o nejvyssi stupen vybavy RT.

Na spolehlivost musim rict, ze s timto autem za 80.000km najetych za 1,5roku nebyl problem. Pouze spatna kostra u zadniho svetla, opraveno v servisu zdarma. Jinak jezdil kazdy den poslusne a bez zavahani. Mezi vymenou oleje temer nic neubylo, a tak pro jeho poslusnost jsem mu dopral lita kola. Bohuzel jsem byl omezen rozmery pneu, ktere byly na voze pri koupi uplne nove, proto jsem je nechtel prodavat a vybiral jsem pouze 14" litaky. Nakonec to dopadlo na ty, ktere jsou na fotce. Rozmer byl zachovan, coz se mi dlouhou dobu nelibilo, ale nakonec jsem si zvykl a liaky svym designem pusobily jeste mensi nez jsou ve skutecnosti a tak to vypadalo zajimave.

Scenic byl osazen motorem 1,6e v silinejsi verzi s 66kW. Dlouhou dobu jsem tomuto motoru nemohl prijit na chut, protoze se mi zdal slaby. Ovsem po case se mi rozsvitilo, ze se ani nemusi tocit a ono to tahno odspoda. Je to vlivem 8V techniky. Nejsem pomaly ridic a rad si uzivam rychlejsi jizdu, proto to bylo znat na spotrebe, ktera byla kolem 9l/100km. Ale to vse bylo vykoupeno nadmernou spolehlivosti. Vuz byl v provozu kazdy den a dostaval zabrat,kolikrat na hranice svych schopnosti a proto na jeho kvalitu nemuzu rict jedine slovo! Nyni kdyz jedu s Fabii, se kterou je zachazeno stejne je v daleko horsim stavu a to nema ani polovicku km. Ale abych jen nechvalil, tak musim rict, ze auto utrpelo na krase velky sram. Byl videt z celniho pohledu, presneji v okoli svetla. Nehoda se stala puvodnimu majiteli (1. majitelka - vuz slouzil jako sluzebni na rozvazeni kosmetiky ve Svycarsku) a uz se nikomu asi nechtelo do opravy, proto se dotahl do CR, kde byl nasledne opraven. Zde byl take v rukou zeny, ktera s nim najezdila po Praze cca 2000km, a pak ji ho muz prodal prave mne. Pri ceste za novym autem jsem mel vytipovanych par Scenicu, ovsem vsechny byly ve velmi spatnem stavu. Jako posledni v poradi byl tento kousek. Blizil jsem se k bazaru (cca 15aut celkem starsich dat vyroby - favorit, skoda 120 apod.) a uprostred stal, no spise zaril tento scenic. Byl perfektne vylesteny, jak zvenku, tak uvnitr. Po prohlidce jsem udelal zkusebni jidu, zadne tukani ani zadne podezrele zvuky. K vozu take byla dodana dokumentace o nehode a servisni knizka, a tak nebylo co resit a ja si ho odvezl domu. Tedy bylo co resit a to s mou povahou je vzdy tak, zkousel jsem jeste usmlovat cenu a posunula se o 7tis nize:)

Nevim, zda neni zbytecne psat zde znovu o variabilite prsotoru, protoze jak jsem to tak procital, tak je to zde u jinych scenicu velmi dobre popsano, jen pripomenu, ze se jednalo o prvni model, tudiz mu nebylo do vinku dano posouvani zadnichi krajnich sedacek a zdirka elektricke spotrebice mezi sedacky zde take chybela. Vyskove nastavitelna byla pouze jedna sedacka a to pochopitelne ridicova, ale co musim ocenit jsou operky hlavy, ktere se daly ohybat. Mam zde na moje.auto auto, ktere je u nas v rodine a jedna se o Scenica 1.9dCi meho syna, a tak vim, ze u jeho modelu jiz toto chybi. Kdyz uz jsme u toho v poslednim roce slozil Scenic predevsim jemu a me zene.

Na jedne fotce je videt rez prahu - znama slabina vetsiny starych renaultu. Koroze ale byla pouze povrchova a tak si s tim zrucny lakyrnik poradil behem vikendu. Ve stejne prilezitosti trikl i zadni lemy, ktere take zacal hlodat rez.

Silné stránky

SPOLEHLIVOST + VÝBAVA
prostornost
pohodli
neznicitelny motor
vzhled
porizovaci cena

Slabé stránky

spotreba - vlivem rychlejsi jizdy
mirna koroze

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jiz nekolik let davam opravovat auta k soukromnikovi a nestezuji si

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ochotny a dalo se s nim smlouvat

 


Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

uzasna... na to zachazeni po mne nic nechtel

praktičnost
10

neni co resit:) v tom datu vyroby to nemelo konkurenci a i ted se neztrati

prostornost
10

velkolepa

jízdní vlastnosti
8

naklani se, ale v posledni fazi se ozve piskotem pneu, tak da najevo zpomal. Navic je to ridnne auto, tak proc by mel mit viceprvkovou zadni napravu a celkove tvrdy podovzek

jízdní komfort
10

ovladani radio pod volantem a vubec ergonomie bez vyhrad

provozní náklady
9

vysii spotrebou stylem jizdy... bezne tento motor jezdi do 7l

náhradní díly
10

kam se podivas:) je jich vsude hodne...

výkon motoru
8

tahne odspod a to je jeho velkym plusem... vykon moc nema, ale staci to

spotřeba
9

u mne vyssi.. jinak znam kolegy, kteri jezdi kolem 7litru/100km

hlučnost motoru
7

nic jsem neslysel ani ve vyssich otackach... kdyz bezel na volnobeh, tak jsem kolikrat myslel, ze neni ani nastartovany... Ale chybel mi tam dravy zvuk ve vyssich otackach:))

kvalita sedadel
8

mekke bez bocniho vedeni... ale ani nebyla prosedela po te porci km a vlivem jednoduche latky se tolik clovek tolik nepotil

brzdy
3

skoda ze chybi kotouce vzadu... Kolikrat jsem videl jak se z nich kourilo po ostre jizde... hold sam predek to nezvladal

zavazadlový prostor
10

super, po otevreni vika budete prekvapeni






Blesk.cz

Královna českého komiksu se vdala: Provokativní svatba umělkyně Toy Box!

Královna českého komiksu se vdala: Provokativní…

Své soukromí si střeží jako málokdo. Přesto se o tuto radostnou novinu neváhala podělit s mnohými. Uznávaná…

Rakovina střev z „babek“? Toxikolog vysvětlil, co se může stát!

Rakovina střev z „babek“? Toxikolog vysvětlil, co se…

Hřiby žlutomasé neboli babky patří mezi naše nejhojnější hřibovité houby. Objevují se ale názory, že je…

 

iSport.cz

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna, herec hledal Emila v sobě

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna,…

Půjde o jeden z nejočekávanějších filmů roku. Zátopek vběhne do kin 26. srpna. Film Davida Ondříčka ukazuje…

Špotáková nekončí: Takhle s hlavou dole ne. Olympiáda jako hybrid

Špotáková nekončí: Takhle s hlavou dole ne.…

Zažila to při své první účasti na olympiádě v Aténách 2004, kdy oštěpařka Barbora Špotáková nepostoupila mezi…

 

Reflex.cz

Na obzoru jsou akumulátory s dvojnásobnou kapacitou. Hluboký mráz našel příčinu požárů a explozí

Na obzoru jsou akumulátory s dvojnásobnou kapacitou.…

Současná mobilní technika – od smartphonů až po elektromobily – je zcela závislá na lithium-iontových…

Afrodiziaka napříč kontinenty aneb Jak se připravit už u jídelního stolu

Afrodiziaka napříč kontinenty aneb Jak se připravit…

Láska prochází žaludkem. Které potraviny nabudí naše smysly touhou kdekoli na světě? Seznamte se s pokrmy, se…