Recenze

10 Majitel

Renault

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Renda Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "xkovm37".

pouze par stovek ks Scenicu bylo vyrobeno prave pred timto vozem. Jedna se o prvni model Scenica, ktery se zacal prodavat v letech 1996-97. Jedna se o verzi, ktera byla ochuzena o schranky pod nohama, ctyrranemy volant, potenciometru na svitivost palubovky, calouneni z mikroplyse... To vse prislo na prelomu roku 97/98. Ovsem pri koupi jsem tyto faktory vubec nevedel. Bylo mi znamo rozdilu mezi phI a phII, ale toto jsem necekal. Nicmene, bez techto "drobnosti" jsem se obesel, protoze vozidlo proti tomu disponovalo bohatou vybavou:
klimatizace
2x airbag
ABS
vyhr. predni okno
elektrika
orig. nosice na strechu a mnoho dalsiho.
Jeste bych dopnil, ze se jednalo o nejvyssi stupen vybavy RT.

Na spolehlivost musim rict, ze s timto autem za 80.000km najetych za 1,5roku nebyl problem. Pouze spatna kostra u zadniho svetla, opraveno v servisu zdarma. Jinak jezdil kazdy den poslusne a bez zavahani. Mezi vymenou oleje temer nic neubylo, a tak pro jeho poslusnost jsem mu dopral lita kola. Bohuzel jsem byl omezen rozmery pneu, ktere byly na voze pri koupi uplne nove, proto jsem je nechtel prodavat a vybiral jsem pouze 14" litaky. Nakonec to dopadlo na ty, ktere jsou na fotce. Rozmer byl zachovan, coz se mi dlouhou dobu nelibilo, ale nakonec jsem si zvykl a liaky svym designem pusobily jeste mensi nez jsou ve skutecnosti a tak to vypadalo zajimave.

Scenic byl osazen motorem 1,6e v silinejsi verzi s 66kW. Dlouhou dobu jsem tomuto motoru nemohl prijit na chut, protoze se mi zdal slaby. Ovsem po case se mi rozsvitilo, ze se ani nemusi tocit a ono to tahno odspoda. Je to vlivem 8V techniky. Nejsem pomaly ridic a rad si uzivam rychlejsi jizdu, proto to bylo znat na spotrebe, ktera byla kolem 9l/100km. Ale to vse bylo vykoupeno nadmernou spolehlivosti. Vuz byl v provozu kazdy den a dostaval zabrat,kolikrat na hranice svych schopnosti a proto na jeho kvalitu nemuzu rict jedine slovo! Nyni kdyz jedu s Fabii, se kterou je zachazeno stejne je v daleko horsim stavu a to nema ani polovicku km. Ale abych jen nechvalil, tak musim rict, ze auto utrpelo na krase velky sram. Byl videt z celniho pohledu, presneji v okoli svetla. Nehoda se stala puvodnimu majiteli (1. majitelka - vuz slouzil jako sluzebni na rozvazeni kosmetiky ve Svycarsku) a uz se nikomu asi nechtelo do opravy, proto se dotahl do CR, kde byl nasledne opraven. Zde byl take v rukou zeny, ktera s nim najezdila po Praze cca 2000km, a pak ji ho muz prodal prave mne. Pri ceste za novym autem jsem mel vytipovanych par Scenicu, ovsem vsechny byly ve velmi spatnem stavu. Jako posledni v poradi byl tento kousek. Blizil jsem se k bazaru (cca 15aut celkem starsich dat vyroby - favorit, skoda 120 apod.) a uprostred stal, no spise zaril tento scenic. Byl perfektne vylesteny, jak zvenku, tak uvnitr. Po prohlidce jsem udelal zkusebni jidu, zadne tukani ani zadne podezrele zvuky. K vozu take byla dodana dokumentace o nehode a servisni knizka, a tak nebylo co resit a ja si ho odvezl domu. Tedy bylo co resit a to s mou povahou je vzdy tak, zkousel jsem jeste usmlovat cenu a posunula se o 7tis nize:)

Nevim, zda neni zbytecne psat zde znovu o variabilite prsotoru, protoze jak jsem to tak procital, tak je to zde u jinych scenicu velmi dobre popsano, jen pripomenu, ze se jednalo o prvni model, tudiz mu nebylo do vinku dano posouvani zadnichi krajnich sedacek a zdirka elektricke spotrebice mezi sedacky zde take chybela. Vyskove nastavitelna byla pouze jedna sedacka a to pochopitelne ridicova, ale co musim ocenit jsou operky hlavy, ktere se daly ohybat. Mam zde na moje.auto auto, ktere je u nas v rodine a jedna se o Scenica 1.9dCi meho syna, a tak vim, ze u jeho modelu jiz toto chybi. Kdyz uz jsme u toho v poslednim roce slozil Scenic predevsim jemu a me zene.

Na jedne fotce je videt rez prahu - znama slabina vetsiny starych renaultu. Koroze ale byla pouze povrchova a tak si s tim zrucny lakyrnik poradil behem vikendu. Ve stejne prilezitosti trikl i zadni lemy, ktere take zacal hlodat rez.

Silné stránky

SPOLEHLIVOST + VÝBAVA
prostornost
pohodli
neznicitelny motor
vzhled
porizovaci cena

Slabé stránky

spotreba - vlivem rychlejsi jizdy
mirna koroze

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jiz nekolik let davam opravovat auta k soukromnikovi a nestezuji si

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ochotny a dalo se s nim smlouvat

 


Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

uzasna... na to zachazeni po mne nic nechtel

praktičnost
10

neni co resit:) v tom datu vyroby to nemelo konkurenci a i ted se neztrati

prostornost
10

velkolepa

jízdní vlastnosti
8

naklani se, ale v posledni fazi se ozve piskotem pneu, tak da najevo zpomal. Navic je to ridnne auto, tak proc by mel mit viceprvkovou zadni napravu a celkove tvrdy podovzek

jízdní komfort
10

ovladani radio pod volantem a vubec ergonomie bez vyhrad

provozní náklady
9

vysii spotrebou stylem jizdy... bezne tento motor jezdi do 7l

náhradní díly
10

kam se podivas:) je jich vsude hodne...

výkon motoru
8

tahne odspod a to je jeho velkym plusem... vykon moc nema, ale staci to

spotřeba
9

u mne vyssi.. jinak znam kolegy, kteri jezdi kolem 7litru/100km

hlučnost motoru
7

nic jsem neslysel ani ve vyssich otackach... kdyz bezel na volnobeh, tak jsem kolikrat myslel, ze neni ani nastartovany... Ale chybel mi tam dravy zvuk ve vyssich otackach:))

kvalita sedadel
8

mekke bez bocniho vedeni... ale ani nebyla prosedela po te porci km a vlivem jednoduche latky se tolik clovek tolik nepotil

brzdy
3

skoda ze chybi kotouce vzadu... Kolikrat jsem videl jak se z nich kourilo po ostre jizde... hold sam predek to nezvladal

zavazadlový prostor
10

super, po otevreni vika budete prekvapeni






Blesk.cz

Mokré silnice a silný vítr! Prahu zasypal sníh, vyjely sypače

Mokré silnice a silný vítr! Prahu zasypal sníh,…

Hlavní silnice v Praze jsou kvůli hustému sněžení mokré, ale všechny jsou sjízdné. Do terénu vyjelo dnes ráno…

Zkažené Vánoce kvůli Amazonu? Rozhořčeným zákazníkům nejdou koupit dárky

Zkažené Vánoce kvůli Amazonu? Rozhořčeným zákazníkům…

Vánoce klepou na dveře a lidí kupují dárky jako zběsilí. Tedy ti, kterým se to podařilo. Zákazníci obchodu…

 

iSport.cz

Brankář Kovář je fit a loví ho extraliga: O peníze nejde, musí to dávat smysl

Brankář Kovář je fit a loví ho extraliga: O peníze…

Na začátku sezony odchytal Jakub Kovář zápas za Jekatěrinburg a tím to haslo. Konec. Opustil KHL kvůli…

Nedvěd a Ručinský začínají podnikat: podívejte se do jejich restaurace

Nedvěd a Ručinský začínají podnikat: podívejte se do…

Nedají bez sebe ránu, teď je propojí i byznys. Hokejoví kamarádi Petr Nedvěd (49) a Martin Ručinský (50)…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Nervózní majitelé jediné pravdy vyzývají k cenzuře Reflexu

Marek Stoniš: Nervózní majitelé jediné pravdy…

V diskusní skupině facebookových podporovatelů iniciativy Sníh, která je věrozvěstem tvrdých restrikcí při…

Pražské jaro pohledem Němce: Böllovy deníky k morálnímu bankrotu z Moskvy řízeného socialismu

Pražské jaro pohledem Němce: Böllovy deníky k…

Ačkoli jsme si letos nepřipomínali žádné kulaté výročí srpnových událostí a pražského jara 1968, s tituly na…