Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renda Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "xkovm37".
pouze par stovek ks Scenicu bylo vyrobeno prave pred timto vozem. Jedna se o prvni model Scenica, ktery se zacal prodavat v letech 1996-97. Jedna se o verzi, ktera byla ochuzena o schranky pod nohama, ctyrranemy volant, potenciometru na svitivost palubovky, calouneni z mikroplyse... To vse prislo na prelomu roku 97/98. Ovsem pri koupi jsem tyto faktory vubec nevedel. Bylo mi znamo rozdilu mezi phI a phII, ale toto jsem necekal. Nicmene, bez techto "drobnosti" jsem se obesel, protoze vozidlo proti tomu disponovalo bohatou vybavou:
klimatizace
2x airbag
ABS
vyhr. predni okno
elektrika
orig. nosice na strechu a mnoho dalsiho.
Jeste bych dopnil, ze se jednalo o nejvyssi stupen vybavy RT.
Na spolehlivost musim rict, ze s timto autem za 80.000km najetych za 1,5roku nebyl problem. Pouze spatna kostra u zadniho svetla, opraveno v servisu zdarma. Jinak jezdil kazdy den poslusne a bez zavahani. Mezi vymenou oleje temer nic neubylo, a tak pro jeho poslusnost jsem mu dopral lita kola. Bohuzel jsem byl omezen rozmery pneu, ktere byly na voze pri koupi uplne nove, proto jsem je nechtel prodavat a vybiral jsem pouze 14" litaky. Nakonec to dopadlo na ty, ktere jsou na fotce. Rozmer byl zachovan, coz se mi dlouhou dobu nelibilo, ale nakonec jsem si zvykl a liaky svym designem pusobily jeste mensi nez jsou ve skutecnosti a tak to vypadalo zajimave.
Scenic byl osazen motorem 1,6e v silinejsi verzi s 66kW. Dlouhou dobu jsem tomuto motoru nemohl prijit na chut, protoze se mi zdal slaby. Ovsem po case se mi rozsvitilo, ze se ani nemusi tocit a ono to tahno odspoda. Je to vlivem 8V techniky. Nejsem pomaly ridic a rad si uzivam rychlejsi jizdu, proto to bylo znat na spotrebe, ktera byla kolem 9l/100km. Ale to vse bylo vykoupeno nadmernou spolehlivosti. Vuz byl v provozu kazdy den a dostaval zabrat,kolikrat na hranice svych schopnosti a proto na jeho kvalitu nemuzu rict jedine slovo! Nyni kdyz jedu s Fabii, se kterou je zachazeno stejne je v daleko horsim stavu a to nema ani polovicku km. Ale abych jen nechvalil, tak musim rict, ze auto utrpelo na krase velky sram. Byl videt z celniho pohledu, presneji v okoli svetla. Nehoda se stala puvodnimu majiteli (1. majitelka - vuz slouzil jako sluzebni na rozvazeni kosmetiky ve Svycarsku) a uz se nikomu asi nechtelo do opravy, proto se dotahl do CR, kde byl nasledne opraven. Zde byl take v rukou zeny, ktera s nim najezdila po Praze cca 2000km, a pak ji ho muz prodal prave mne. Pri ceste za novym autem jsem mel vytipovanych par Scenicu, ovsem vsechny byly ve velmi spatnem stavu. Jako posledni v poradi byl tento kousek. Blizil jsem se k bazaru (cca 15aut celkem starsich dat vyroby - favorit, skoda 120 apod.) a uprostred stal, no spise zaril tento scenic. Byl perfektne vylesteny, jak zvenku, tak uvnitr. Po prohlidce jsem udelal zkusebni jidu, zadne tukani ani zadne podezrele zvuky. K vozu take byla dodana dokumentace o nehode a servisni knizka, a tak nebylo co resit a ja si ho odvezl domu. Tedy bylo co resit a to s mou povahou je vzdy tak, zkousel jsem jeste usmlovat cenu a posunula se o 7tis nize:)
Nevim, zda neni zbytecne psat zde znovu o variabilite prsotoru, protoze jak jsem to tak procital, tak je to zde u jinych scenicu velmi dobre popsano, jen pripomenu, ze se jednalo o prvni model, tudiz mu nebylo do vinku dano posouvani zadnichi krajnich sedacek a zdirka elektricke spotrebice mezi sedacky zde take chybela. Vyskove nastavitelna byla pouze jedna sedacka a to pochopitelne ridicova, ale co musim ocenit jsou operky hlavy, ktere se daly ohybat. Mam zde na moje.auto auto, ktere je u nas v rodine a jedna se o Scenica 1.9dCi meho syna, a tak vim, ze u jeho modelu jiz toto chybi. Kdyz uz jsme u toho v poslednim roce slozil Scenic predevsim jemu a me zene.
Na jedne fotce je videt rez prahu - znama slabina vetsiny starych renaultu. Koroze ale byla pouze povrchova a tak si s tim zrucny lakyrnik poradil behem vikendu. Ve stejne prilezitosti trikl i zadni lemy, ktere take zacal hlodat rez.
Silné stránky
SPOLEHLIVOST + VÝBAVA
prostornost
pohodli
neznicitelny motor
vzhled
porizovaci cena
Slabé stránky
spotreba - vlivem rychlejsi jizdy
mirna koroze
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
jiz nekolik let davam opravovat auta k soukromnikovi a nestezuji si
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ochotny a dalo se s nim smlouvat
Další vozy Renault
-
Renault (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.3.2007 1629 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Renault (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.1.2010 4410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 4810 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.4.2007 4310 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2007 369 Majitel 9.72 Uživatelé