Recenze

8 Majitel

Suzuki Ignis

9.37 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Ignis, foto 1 Suzuki Ignis, foto 2 Suzuki Ignis, foto 3 Suzuki Ignis, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Safírka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:185000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1328 výkon [kW]: 69 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 / 10.5 * maximální rychlost [km/h]: 160 / 190 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 236 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 / 7.2 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LAP".

Silné stránky

Motor: velice hravý motor, slušná akcelerace od 3000 do 6000 otáček a perfektní převodové stupně (3,4). Poměr výkon motoru k hmotnosti vozu dělá Ignis svižným autem, které si na silnici hravě poradí i s konkurencí se silnější kubatůrou.
Světlá výška: neocenitelná hlavně při parkování u vysokých obrubníků a v kombinaci s pneumatikama GoodYear ULTRA GRIP 7 jsem neměl problém ani při slušné sněhové nadílce.
Interiér: v interieru je spousta přihrádek, kapsy ve všech dveřích, držáky na nápoje, schránka pod sedačkou spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Spousta místa se najde i u plnohodnotné rezervy, kde jsem vozil hasicí přístroj, startovací kabely, autokosmetiku (Off rain, rozmrazovač, škrabku a ubrousky).

Slabé stránky

Podvozek: tvrdý podvozek, který dá o sobě vědět jak na pražských silnicích, tak na starších dálnicích.
Hlučnost: krásný zvuk motoru se při vyšších rychlostech ztrácí v hluku pneumatik a proudění zvuku. Situaci nezachrání ani audio, které postrádá výraznější bassy.
Malá nádrž: 41 litrová nádrž a 6,5 litrová spotřeba mluví za své. Navíc hladové oko na vás začne mrkat již po 28 spotřebovaných litrech paliva.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto-moto Riegger s.r.o.
Jen málokdo z nás rád jezdí se svým vozem do servisu. Pravidelné servisní kontroly, přezouvání pneumatik, odstranění drobných a méně drobných závad. Auto není k dispozici v době, kdy ho člověk zrovna nejvíce potřebuje. Ach jo.
V Auto-moto Riegger s.r.o. jsem zažil pocit, kdy jsem se do servisu těšil. Skvělá atmosféra, příjemný pokec, ale hlavně skvěle odvedená práce. A něco navíc – pomocná ruka při realizaci mých nápadů a přání na mém autě: Loketní polohovatelná opěrka s úložním prostorem, Bixenony, LED osvětlení s denním svícením, tuning filter a svíčky, koncovka na výfuk a kola 205/55 R 16.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

GERHARD HOREJSEK s.r.o.
Když jsem vybíral na jaře 2006 své první auto, rozhodoval jsem se mezi Honda Jazz, Hyundai Getz a Suzuki Ignis. Pochopitelně rozhodovala cena, výbava a technické parametry, ale v průběhu rozhodování někdy změníte priority, sáhnete hlouběji do kapsy a nebo Vás něco osloví a volba je vyřčena.
V autosalónu u p. HOREJSKA mě „něco“ oslovilo. Kdo poznal ten zvláštní pocit, kdy učiníte volbu a najednou veškeré napětí opadne a vy víte, že jste si vybral správně, ten ví, co mám namysli.
Časem se na trhu objeví nové modely, povedené facelifty, lepší ceny. Automobilový průmysl jede naplno a váš mazlík začíná stárnout. Ale vždy, když si vzpomenu na ten den, kdy jsem poprvé zasedl za volant svého nového vozu, je mi o něco lépe jako by jsme (já a mé auto) o pár let omládli.
Děkuji p. Horejskovi

Tuning

LED osvětlení s dením svícením:
Doporučuji, levné, praktické a hezké.
Bixenony:
Za plnohodnotné bixenony jsem dal okolo 8.000 Kč a nelituji!!!
Několikrát mi zachránili od stážky s vysokou a neosvětlenýma kret... na kole.
Během doby 4 let jsem měnil jednu řídící jednotku (ještě v záruce) a obě výbojky.
Kvůli blbům, co si do aut dávají bílé oslňující žárovky nám naši zákonodárci bohužel komplikují život s použitím nové, lepší a bezpečnější technologie.
Autoalarm Magicar M 870 AS:
Nastartovat si v zimě auto na dálku, dosah ovladače až 2000 m a desítky dalších funkcí - super.

 

Novinky v recenzi

2.9.2010 14:43

Rozloučení

Sbohem S A F Í R K O!
Byla jsi moje první (vlastní) auto. Vybral jsem si Tě mezi X dalšími možnostmi - a nikdy jsem nelitoval. Najezdili jsme spolu přes 185.000 kilometrů za necelých 5 let.
Trpělivě jsi snášela mé nároky a ochotně jsi ze sebe dávala maximum až na hranu svých technických možností.
Přesto, že jsi zhotovena lidskou rukou, nikdy jsem Tě nepovažoval za věc, ale za čtyřkolého přítele.
Děkuji, že jsi mi vždy dovezla tam, kam jsem potřeboval. Omlouvám se za jeden dluh vůči Tobě, který již nebudu moci nikdy splatit – foto, pouhých pár fotek za celou dobu naší společné cesty, P R O M I Ň.
V srpnu roku 2010 jsem se rozloučil s tímto skvělým vozem. Přeji „Safírce“ spoustu najetých kilometrů bez nehod, dlouhý aktivní provoz a důstojné stáří.


Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

185.000 najetých kilometrů si postupně vybíralo svou daň: výměna ložiska v levém předním kole. Výměna ložisek v převodovce, výměna obou poloos, výměna ložiska v pravém zadním kole, prasklé lanko u spojky a prasklý kabel u baterie.

praktičnost
9

Vzhledem k menším rozměrům vozu a vyšší světlé výšce se toto auto hodí jak do městské džungle, tak do lehčího terénu.

prostornost
8

Prostornost bych ocenil hlavně v kokpitu u řidiče. Od schránky na sluneční brýle, přihrádky na CD nebo dobrou svačinku, stojan na nápoje i úložní prostor ve dveřích a pod sedadlem řidiče.

jízdní vlastnosti
8

Slušná dynamika. Super převody. Tvrdý podvozek. Slabší stabilita v zatáčkách. Dobrá průjezdnost terénem i pro 4x2.

jízdní komfort
7

Tvrdý podvozek a hlučnost budou na dlouhých trasách vaši neodlučitelní spolucestující. Dobré osvětlení a výhled z vozu dávají řidiči za volantem dobrý pocit z jízdy.

provozní náklady
6

Během 4 let jdem najel přes 180.000 km. Pokud vezmu v úvahu, že interval servisních kontrol je po 15.000, tak jsem tam byl až 4x do roka a to už něco stojí.

náhradní díly
8
výkon motoru
10

Na svou dobu (2006) nejlepší 1.3 VVT na světě.

spotřeba
7

Doporučuji řidičům s menším temperamentem. Pohodovou jízdou se dá docílit spotřebu okolo 6 litrů. Kdo si chce zazávodit musí počítat se spotřebou okolo 8 litrů.

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
7
brzdy
9

Vynikající brzdné vlastnosti po celou dobu životnosti předních kotoučů - o čemž světší i třikrát otestovaná pevnost zadního nárazníku od pražských řidičů!!!

zavazadlový prostor
7

Vzhledem k tomu, že jsem do auta dostal 2 kola, 2 batohy a 2 lidi + řidič, tak si nestěžují.






Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a utratila za to první vydělané marky!

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a…

Sen se může stát realitou! Zpěvačka Dara Rolins (47) stále nemůže pochopit, že se dostala na titulku módního…

 

iSport.cz

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní! Proč nehrává Chalupa?

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní!…

Wow, tohle byl válec. Aby si někdo na ledě nepříjemné Olomouce dělal, co chtěl, a byl celý duel totálně…

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec zničil Olomouc 6:1

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec…

Ani čerstvá posila z NHL nepomohla k vítězství. Hokejisté Sparty posilněni útočníkem Filipem Chlapíkem nestačili…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…