Diskuse

Suzuki Swift (2013)

3.4.2013

Dobrý den, vítáme Vás u dalšího vydání společenského občasníku Moje auto a já. Dnes Vám krátce představíme aktuální generaci Suzuki Swift. Připomeňme…

 

Suzuki Swift (woody-alien)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto eliot

    eliot 03.04.2013  17:34

    Pěkné

    :yes: Gratuluji k novému přírustku ;-) .
    Fajn vozítko ,bohužel je to tak ,u nás je svým způsobem nedoceněné . Komu kufr nestačí ,atˇ si hodí na střechu "rakev" :-! >:D .
    Nevím ,ale můj názor je takový ,že pokud si někdo koupí několikáté auto do rodiny a není to vyloženě pro zábavu a volný čas ,ale právě třeba auto pro manželku ,tak se mnohdy poohlíží hlavně po něčem co nejlevnějším, ale "svištík" bývá často přehlížen ;-\
    Jinak povedená recenze. :yes: Nebyl bys to ty ,abys nepojal svou další recenzi jinak a opět zajímavě a nevšedně. (Jen bacha na rozdvojení tvé originální osobnosti >:-[] )
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 03.04.2013  21:00

      « Re: Pěkné

      Díky, eliote. Rozdvojení osobnosti se bohužel koná pokaždé, když do nějakého auta sednu. Něco je dobrý, něco by mohlo být lepší a něco chybí. Chtělo by to zcuknout do jediného ideálního kusu. Znáš to - aby to bylo velký, aby to nebylo moc velký, aby to bylo silný, aby to nebylo na mě moc silný, aby tě to bavilo v zatáčkách, aby tě to neprudilo na dálnici, aby to bylo lehký, aby to bylo masivní, aby to drželo jak přibitý, aby to nedrncalo a hlavně...aby to vůbec nežralo. >:D

      PS: Už máš vybranou konkurenci ? ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto eliot

        eliot 03.04.2013  22:40

        « Re: Re: Pěkné

        Vím,jak to myslíš:-) ..A odkud vlastně má tu přezdívku Gulliver?

        Ne zas tak dlouho mi trvalo než mi došlo , ,že ta konkurence je mnohem širší než jsem v první chvíli myslel >:D . Konkurenci mám už vyhlídnutou ,teď už zbývá nejlépe ,aby svítilo sluníčko(protože už nechci mít tmavou fotku) a vyhradit si čas a snad z toho konečně vyjde něco povedenějšího než dosud ;-) . A vzhledem k vcelku bohaté konkurenci mám v případě nouze možnost zvolit i nápadově "úspornější" řešení.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 04.04.2013  11:42

          « Re: Re: Re: Pěkné

          Ta přezdívka, která se u nás nějak chytla, vychází z toho, že autorem slavných Gulliverových cest je totiž Jonathan SWIFT. ;-) >:D A kromě toho se to pro takovýho "prcka" docela hodí.

          Na fotku se těším, jsem zvědav, co vytvoříš...
          • 00 Reagovat !

            foto eliot

            eliot 04.04.2013  15:18

            « Re: Re: Re: Re: Pěkné

            No jo! Říkal jsem si ,že to bude možná odvozeno od těch Gulliverových cest ,ale to s tim Swiftem mi už nedošlo >:D .
            A ty už máš taky vybranou nějakou konkurenci?
            EDIT: Kdo vlastně navrhnul zrovna tohle téma?
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 04.04.2013  19:59

              « Re: Pěkné

              eliot
              Téma navrhl anti99 v podobě: "Moje auto ve světle konkurence"... a já jsem následně navrhl finální podobu, aby bylo téma širší a dávalo tak více možností jak ho uchopit.
              • 00 Reagovat !

                foto eliot

                eliot 04.04.2013  21:47

                « Re: Pěkné

                Dobrá práce :yes: ,líbí se mi právě , jak široce se to dá pojmout (ta jasně daná témata mi moc nejdou) .Takže by se znova mohla sejít slušná hromada účastníků.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 04.04.2013  22:06

                  « Re: Pěkné

                  Díky, jestli se nám to téma povedlo, uvidíme až po uzávěrce přihlášených fotek. ;-)
                  Minulé téma bylo naopak poměrně úzce vymezené, proto jej hodně soutěžících (doslova) nesplnilo..., kdyby to téma bylo třeba "Auto a film(y)", splnili by téma všichni zúčastnění.
                  • 00 Reagovat !

                    foto woody-alien

                    woody-alien 04.04.2013  22:09

                    « Re: Re: Pěkné

                    No tak já na tom usilovně pracuju. Už jsem se za patřičný obnos dohodl s osádkou dálničního Apoštola, že mě nedohoněj. Teď to ještě vyfotit. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 03.04.2013  19:03

    SVižný SWišť

    No teda, ta si ale rychlík! Pěkně si ten "rozhovor s bráchou" sepsal. :yes: ;-)
    Líbí se mi i ty komenty k fotkám, např. "korejská plečka" >:-[] , nebo ten "náš" horský remorkér.
    V Galerii mě zaujalo několik věcí. Odstín červené je, zejména proti bratrovu odstínu červené, téměř dokonalý, Ferrari hadra. Velká výhoda této červené je fakt, že se v ní pěkně ztrácí poměrně přerostlé zadní lampy. Kufr je na fotce ještě (o třídu) menší, než jsem čekal, hlavně je hodně plytký, což přičítám hlavně tomu, že je vůz/karoserie připravena i pro zástavbu 4x4. Volant připomíná současné (většinu) volanty v BMW, což je samozřejmě lichotka velká minimálně jak Mnichov:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Takže, hodně šťastnýck kilometrů se SWištěm! :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 03.04.2013  21:14

      « Re: SVižný SWišť

      Díky, čekal jsem, že komentů si zrovna ty zaručeně všimneš. Ten remorkér byla náhoda, ale jak jsem ti už kdysi psal - Beskydy dělaj největší vlny. >:D Bratr je naštěstí pouhý uživatel, na auto.cz nechodí a tudíž mi zbývá ještě hezkých pár let života než se to dozví. >:-[]

      Kufr je malinkej, to jo, ale zase se mi při dnešních pojížďkách po městě otevřely netušené obzory. Parkoval jsem tam, kde bych ani nevěřil, že to jde, před nemocnicí jsem se chystal na pravidelnej rituál otáčení Mondea - třikrát dozadu, třikrát dopředu - a Svišť to vzal najednou a díky vysoké nakládací hraně a úměrně tomu zmenšeným dveřím jsem otevřel kufr i namáčknutej na auto za sebou. :yes: ;-) A nakonec aspoň ti tam ten nákup nelítá, Fabie musí používat "chytré" zábrany - já tam frknu fotobrašnu a ani se nehne. >:D

      PS: Ale přihlásit Sviště se mi stejně nepovedlo, systém se jim zase nějak zhroutil, či co.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 03.04.2013  21:56

        « Re: SVižný SWišť

        Tak přijeď k nám, u nás se nikdo nezhroutil a ještě si můžeš vybrat číslo... >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 04.04.2013  11:43

          « Re: Re: SVižný SWišť

          To víš, že jo...k vám. A na letních gumách. 8-s ;-) >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 03.04.2013  20:00

    Baťovy cvičky

    Sekáš ty recenze jako Baťa cvičky, ale pěkně, pěkně :yes: >:-[]

    Já už tvořím recenzi Laguny už dva roky a stále nejsem hotov. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 03.04.2013  20:53

      « Re: Baťovy cvičky

      Nj, ty nemáš čas, ty testuješ špičku třídy... ;-) >:D Ale pěkně, pěkně.... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 04.04.2013  10:12

    AUTOMAT

    Cudujem sa troska tej spotrebe so styrmi stupnami,to musi byt riadne kludna jazda s priemerom 5.6 l,resp.5.5l ako uvadza vyrobca...Urcite ju nedosiahnes pri castom stlacani toho "kuzelneho tlacitka" ze? ;-) Inac gratulujem ku krasnemu auticku,a prajem vela stastnych kilometrov! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 04.04.2013  11:55

      « Re: AUTOMAT

      Díky, zatím je ta spotřeba odečtená jenom z počítače, až dotankuju znovu plnou, tak se uvidí. Samotnýho mě to docela překvapuje. U verze s manuálem vím, že tenhle motor dokáže být úspornej a nemusíš se u toho ploužit. Ten automat znamená ztráty.Je fakt, že zatím motor nijak nehoním, ale zlenivět ho taky nenechám a to tlačítko občas použiju. Mám pod jinou recenzí dojmy z první delší cesty - cca 160 km po okreskách + průjezdy městem. Dokud jsem mohl jet podle sebe zhruba kolem 100 km/h, ukazovalo to asi těch 5.6-5.7, cestou zpátky jsem ale chytnul kolonu a cca 20 km jel kolem 80 km/h. A průměrná spotřeba spadla na 5.3. Včerejších 25 km po městě s několikerým úplným vypnutím motoru, křižovatky, rozjezdy atd. zvedlo celkovou průměrku na 5.5. Takže počítám, že jenom ve městě to může žrát kolem 6 litrů, možná něco přes, venku z města pak spotřeba padá dolů. Dálnice asi bude o něčem jiným, ale zase u toho automatu je čtyřka delší než pětka u manuálu, takže při 130 km/h točí kolem 3.500 otáček. To není tak špatný.

      Budu to sledovat, u tohohle prdítka je přece jen spotřeba zajímavej údaj. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto protege

    protege 04.04.2013  20:46

    recenze

    tak ta recenze je opravdu pěkně napsaná :-) hlavně souhlasím s posledním odstavcem o doporučování - tím by se měla spousta lidí řídit :-) no alespoň že se tím řídím já :-) jinak swift je velmi dobré malé auto - něco jsem najel ve staré i v nové generaci a na to, že ta stará měla 1.0 tříválec tak jela velmi svižně a přitom jsem spočítal spotřebu kolem 5.5 litru, toho jsem využíval hlavně pro postrk po městě, kde přeci jen má bývalá i aktuální mazda žraly mnohem více :-)
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 05.04.2013  19:22

    Swižný swišť

    Akosi som Tvoju recenziu na HP prehliadol, tak ešte raz gratulujem. Ako je u Teba dobrým zvykom, recenzia je originálne poňatá, nie ten tradičný štýl: ako som vyberal a prečo je moja voľba najlepšia na svete.
    Tie 4 stupne by ma asi trochu iritovali, ale tipujem, že moja manželka by sa na to pozerala s pochopením (vyznáva filozofiu, že viac prevodových stupňov je nevýhoda a na Mondeu občas zostane na 5ke) a to isté predpokladám u Tvojej.
    Farba je tiež fajn, disky výrazne autu pomohli, tak nech jazdí a snáď spestrí aj našu fotosúťaž. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 05.04.2013  21:15

      « Re: Swižný swišť

      Díky, nechci obhajovat neobhajitelné, ale vždycky je všechno nejlepší vyzkoušet. Kdyby mě ten automat iritoval, jistě bych Swifta nekoupil. Podle mého ale funguje výborně. Narozdíl od vícestupňových robotů typu Easytronic. A ani variátor v Yarisu mě nijak nenadchl. Dvojspojka by byla nejspíš lepší, pro tu jsem ale zase nenalezl vhodný obal. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 05.04.2013  21:52

        « Re: Re: Swižný swišť

        Jasne, robotizovaná prevodovka i variátor sú horšie riešenia, to samozrejme klasika, aj keď len 4-stupňová vyhráva. Ako píšeš, človek si v tejto triede moc vyberať nemôže, 8-stupňový ZF tam akosi nik nedáva (a keby i dával, stál by asi polovicu ceny auta). Tá DSG (6/7-st.) by bola ideál...v Swifte. ;-)
        Nedávno sa i u mojich rodičov uvažovalo o malom aute s automatom, otec po operácii členka vyzeral, že už spojku nezvládne, ale ako-tak sa vystrábil a zostáva pri 207 s manuálom.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 05.04.2013  22:07

          « Re: Re: Re: Swižný swišť

          JJ, podobnej problém měl můj otec. Levá noha mu vypovídala poslušnost a jezdit se spojkou pro něj už bylo nad jeho síly. Zkoušel jsem mu půjčit Mondeo. Copak o to, dovnitř zapadl, ale ven už se škrabal velmi těžko. Takže jsme řešili nákup nějakého auta s automatem a vyšší posazem, aby se pouhým otočením o 90 stupňů na sedačce doleva dostal ven. Nj, už jsme to nestihli. ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 05.04.2013  22:31

            « Re: Re: Re: Re: Swižný swišť

            :-( :'-(
            Môj otec sa už do toho auta moc nehrnie, takže keď bol včera v servise po dvoch rokoch, auto malo tuším 8000 km. Väčšinou stojí zaplachtované v garáži, skrátka typické dôchodcovské auto, inzertný ideál jazdenky. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 05.04.2013  22:49

              « Re: Swižný swišť

              A co má tvůj otec za auto?
              Můj otec (v říjnu mu bude 74!) jezdí s 530d (E39) v Mpaketu s manualem, v G6 GTI s dsg, v Polu III (od mamky) s HDM a ve VW LT. Už nějakou dobu (zatím marně) vybíráme něco místo toho Pola. Těch různých aut, co už padlo jako návrh, od Cross UP!u přes Cross Polo, Yeti, Tiguana, Q3 až po RR Evoque. 8-s >:D
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 05.04.2013  23:08

                « Re: Swižný swišť

                Otec má P 207. A Tvoj otec s tým vozovým parkom teda prototypom dôchodcu nie je; šesťvalcový 5er, hotheč v novšej generácii ako Ty... to i povestný nemecký dôchodca bledne závisťou. >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 06.04.2013  01:01

                  « Re: Swižný swišť

                  iudex
                  To bys musel otce znát, ten je pracovně aktivnější, než většina třicátníků v produktivním stavu...a když se patřičně ohákne, tak ten věk bys mu nehádal ani náhodou, znám i o 15-20 let mladší týpky, kteří vypadají starší, než on... a mamka (69) je na tom hodně podobně... >:-[]

                  P.S. Nechceš se jet zítra, vlastně už dnes (v sobotu), podívat do Brna na autosalon na to nové ST a další auta, když už to máš snad ještě blíž, než já?
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 05.04.2013  23:20

                « Re: Re: Swižný swišť

                Tedy 530d, GTI i to Polo bych pochopil. To je pro měkoty. Ale že si tatík v tak požehnaném věku "dává" i Eltéčko, to je teda frajer.... :yes: ;-)

                Btw: Ten Evoque jsi obhlížel i reálně, nebo jen padl návrh ? Vizuálně zajímavé auto, blíž jsem se ale nestaral. Teď mám jiné priority. Mohl bych si podat inzerát - Šetřím na hot, heč. Zn: Mr.dku už mám. >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 06.04.2013  01:06

                  « Re: Swižný swišť

                  woody, zkus ženě nějak šikovně naznačit, že má pravdu s tím Mondeem (jako, že je malé) a že opravdu velké auto už stejně máte (H1), takže se to "malé" Mondeo vymění za HH a budete mít SS + HH + H1. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 05.04.2013  22:31

    skvělá volba

    Skvělá recenze i skvělá volba auta . Jako druhé auto do rodiny ideální volba šel bych do stejného ale s manuálem. Manželka se to s šaltrpákou po těch 20 letech ježdění už naučila. Ta červená mu opravdu moc sluší. Jak už tady zaznělo u nás neoprávněně nedoceněné auto. Asi máme jako národ nějaký kufrový komplex umocněný dlouhou vleklou nemocí zvanou 1,2 HTP, že se tak skvělé auto se u nás moc nechytlo. Tobě i manželce přeji mnoho šťastných km.
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 05.04.2013  23:17

      « Re: skvělá volba

      Díky, hlavně manželka to (ty šťastné kilometry) bude potřebovat... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 17.04.2013  20:09

    První výsledek reálné spotřeby

    Jó, tak to je hezké. Na to, že je to ještě úplně syrové auto, navíc v automatu. Osobně si myslím, že po zajetí a v manuálu by to bylo skoro o litr méně. Ovšem bez komfortu, který nabízí automatická převodovka. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 18.04.2013  07:18

      « Re: První výsledek reálné spotřeby

      Jj, není to špatný. A když si vezmeš, že já ho už docela proháním (jestli se to tak dá nazvat ;-) )...Na druhou stranu, na tom průměru má jistě velký podíl i čistě defenzivní jízda mé ženy - kdy jsem jí na 13 km úseku odečetl spotřebu 4.8 litru. Zase se nějak neploužila, ale jela vyrovnaně bez prudkých brzdění a akcelerací.
      • 00 Reagovat !

        foto Bud

        Bud 18.04.2013  10:08

        « Re: Re: První výsledek reálné spotřeby

        Aha, takže kdybys ho neproháněl, tak by tvá žena zajistila spotřebu do 5 litrů ;-) Ještě lepší.. Ale zase by pak mohl výfuk zarůst pavučinami >:D ...
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 18.04.2013  11:53

          « Re: Re: Re: První výsledek reálné spotřeby

          >:D Ano, a to motoru jak známo taky nesvědčí. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 28.04.2013  21:50

    Není to tak dávno,

    co jsem obdržel Tvou esemesku, informující o zakoupení tohoto kocourka.
    A hle - a už delší dobu tu máme další - a opět velmi, velmi (!) podařenou - recenzi :yes: !

    Kamaráde - vykašli se na podnikání a začni psát. Zcela jistě se uživíš víc, než dobře ;-) !

    (takže další setkání by se mohlo nést zcela v duchu Suzuki - co Ty na to ;-) ?)
    • 00 Reagovat !

      foto Bud

      Bud 29.04.2013  01:17

      « Re: Není to tak dávno,

      No jo, psát umí báječně, ale když se podíváš, co se u nás čte (a kupuje), nevím, nevím, jestli by se mu chtělo měnit druh obživy. Tak si může psát co chce a kdy chce a nemusí psát na zakázku >:D
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 29.04.2013  09:30

      « Re: Není to tak dávno,

      Díky, ale jak psal Bud, psaní na zakázku (s naplánovaným počtem kliků a reakcí >:D ) by mě asi nebavilo. Stejně se to záhy provalí a člověk je za kašpara. Podobnost se skutečnými osobami je čistě náhodná. ;-) >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 30.05.2013  08:35

    Pohledová kontrola

    V úterý mě na výjezdu z Děčína zastavila hlídka Policie ČR. Probíhala nějaká preventivní kontrola "vraků" >:D doplněná ve spolupráci s Besipem dobrovolným měřením zraku (myslím, že za lízátko nebo tak podobně). Takže plácačka, hezky ke straně, stáhnout okénko a "dobrý den, pane řidiči...připravte si doklady od vozu". Mezitím příslušník zrakem ostříže Gullivera obhlédl, obešel a když se vrátil k okénku, tak aniž by si vůbec vzal doklady do ruky, popřál mi šťastnou cestu. Jj, pomyslel jsem si, vypadá vážně dobře. >:D

    PS: O pár kilometrů dál, tam kde stojí bývalý Night Club Marylin a kde už se pár smrťáků odehrálo, se v nepřehledné zatáčce znovu předjíždělo. Ale kdo by se tím zabýval, že jo... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Bud

      Bud 30.05.2013  23:58

      « Re: Pohledová kontrola

      Tak to byla zvláštní kontrola. :-)
      Jinak, když jsem byl v roce 1998 v Teplicích v kurzu, tak si pamatuji, že ti vykutálenější kluci, jeli někde k Děčínu, nebo do Děčína obtěžovat lehčí holky na nějaké vyhlášené a velice známé místo a málem tam dostali na budku >:D . Že by to bylo někde tam? Neukazovali ten Club sem tam v TV zprávách? A jakto, že je bývalý? Nejsou klienti? >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 31.05.2013  09:41

        « Re: Re: Pohledová kontrola

        Bud: Prosím tě, co to bylo za kurz ? >:D Možný to je, tenhle "klub" se dostal do TV zpráv, když ho přepadli nějací ukrajinští pasáci a holky tenkrát skákaly z oken, aby jim prchly. Nebylo to vysoko, ale stejně...Na Severu je taková krize, že už ani bordely neprosperujou >:-[] , teď už je to normální obytnej barák, jen jako připomínku zašlý slávy vidíš na omítce otisk po sundaným srdíčku a nápisu. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Bud

          Bud 31.05.2013  13:01

          « Re: Re: Re: Pohledová kontrola

          w-a: Vypadá to divně, ale byl to kurz z práce. >:D Sjeli jsme se tam ze všech koutů České republiky zaměstnanci tehdejších drah, konkrétně opraven žel.vagónů, abychom po splnění předešlých nutných podmínek, absovovali šestitýdenní teoretický kurz, zakončený závěrečnou státní zkouškou, umožňující pracovat na dráze v pozici vozmistra :-) . A jelikož tam přijeli i nějací nevybouření a hlavně naivní jedinci od Břeclavi, nebo někde tam odtud, tak si zaměňovali kurz na vozmistra s kurzem dospělosti >:-[] . Samozřejmě, že ještě před koncem kurzu byli odesláni zpět do míst, kde se daří vinné révě, tzn. domů ;-) . Jak to tam pak vyžehlili nevím.Jestli žejdlíkem vína, nebo zaplacením daného kurzu, který byl v plné výši hrazen ČD...
          No, ale to je minulost. Teď jak píšeš, je krize a hledači rozkoší hledají asi jinde..
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 31.05.2013  21:41

      « Re: Pohledová kontrola

      w-a
      Kontrola vraků? Že by ta tvoje poslední soutěžní fotka (co jsem poslal na policii ČR v Děčíně) zabrala? :-O >:D >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 01.06.2013  10:03

        « Re: Re: Pohledová kontrola

        >:D No asi jo, ale nejspíš příslušník shledal tvé....jak to jen říct...po(u)dání jako bezpředmětné. A nezapomínej, že v našem právním řádě stále existují instituty jako je křivé svědectví, pomluva nebo šíření poplašné zprávy. Abys náhodou nenaplnil skutkovou podstatu... >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 02.06.2013  01:00

          « Re: Pohledová kontrola

          Skutkovou podstatu by mohl případně naplnit pouze autor fotografie, já k té fotce žádný komentář ani odesílatele nepřidal... >:-[] ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 01.06.2013  11:04

    Dancing in The Rain

    Dnešní časně ranní počasí přímo vybízelo k projížďce >:D 8-s a protože zároveň Gulliverova nádrž vykazovala značné známky suchoty, rozhodl jsem se tuto nabídku akceptovat. Nakonec, do aut přece neprší, tedy alespoň do některých. ;-) Cestou od pumpy jsem jen tak nazdařbůh projížděl až mě napadlo po nějakém čase zase popatřit vrcholky Krušných hor a zahnul jsem na Teplice a Dubí. Provoz byl minimální a silnice z Dubí na Cínovec celkem příhodná. Není tedy divu, že ve mně vzkypěla španělská krev >:-[] a rozhodl jsem na Swiště použít metodu "žádnej cukr, jenom bič". Pro jeho jízdní kvality jsou tam zatáčky přece jen příliš pozvolné, nicméně je to pěkné stoupání a úplná brnkačka to taky není, jak by jistě potvrdil protijedoucí řidič Dacie Sandero s německou RZ, který toho měl směrem dolů plný pazoury a už byl půlkou auta v protisměru. Prsty pravé ruky už mě svrběly ke stisknutí "turba", ale chtěl jsem dát převodovce ještě šanci. Ta se pod váhou mé nohy na plynu nenechala pobízet, zařadila dvojku a udělila Gulliverovi žďuchanec. Otáčky lehce brnkly o 6.000, když tam padla trojka a ku cti toho obstarožního automatu musím dodat, že za celou dobu výjezdu na Cínovec mi tam čtyřku ani vpašovat nezkusil. Krásně rozeřvaná trojka mezi 5.000 a 6.000 otáček mě vytáhla až nahoru, minul jsem asi pět aut a silničáře, kteří i v této slotě pod heslem ŘSD "Musíme to spravit" plácali výtluky. Tak uvidíme jak dlouho to vydrží. :-| Na Cínovci mě jako cílová zástava uvítaly vlajky zemí Unie na místním hotelu, nechal jsem Gullivera lehce vydechnout a na kruháči to vzal doleva. Počítač v tu chvíli ukazoval průměrnou spotřebu 7.1 litru. Po pár kilometrech strávených u našich sousedů jsem přejel "čáru" zpět a uhnul na Moldavu. Je tam úzká silnička s povolenou 60-kou, vetknutá v lesním porostu, a ta rychlost je zcela na místě. Silnici přebíhaj zajíci, jeden flegmatickej srnec mi ležérní chůzí dal najevo, kdo je tu pánem >:D a po pár kilometrech se vám naskytne dechberoucí pohled do hlubiny na pásmo Krušných hor, do strže nijak nechráněné od této úzké silničky. S někým se tam potkat není asi sranda ani za sucha. Pršelo stále víc a tak jsem se postupně vracel směrem dolů k Teplicím. V Srbicích jsem hodil krátký pohled na dealerství VW, jestli tam náhodou nestojí GTI (myslím tedy auto ;-) ) a pak už jen svižně ale v klidu do Ústí a podél nechutně stoupajícího Labe domů. Takže když to shrnu - pro benzín jsem si zajel 136 km >:D , počítač při návratu už ukazoval mnohem zajímavější průměr 5.4 litru, Swišť překročil hranici 2.000 km, počasí je odporný a [odkaz] . ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.06.2013  21:08

    Povodně

    Do galerie jsem přidal pár dalších fotek z povodní u nás. Od této [odkaz] dál.
    • 00 Reagovat !

      foto Bud

      Bud 16.06.2013  21:24

      « Re: Povodně

      No je to síla. Mám pocit, že i když nejsou povodně, tak můžou mít některé domy občas ve sklepě vodu, pokud se trochu zvedne hladina. Aspoň ty, co jsou trochu níž k cestě. Nebo s tím nemá nikdo problém? U nás, když se zvedne hladina Olzy(Olše), tak ty domy, které mají sklep trochu níž a jsou blízko, už ji mají doma..
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 16.06.2013  21:42

      « Re: Povodně

      "Pěkné"... 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.07.2013  08:21

    Zničený salón Mercedesu

    Nedávné povodně přinesly kromě soukromých osob veliké škody i firmám, a mezi nimi pochopitelně i některým prodejcům aut. V Ústí nad Labem to nejhůře "odskákal" showroom Mercedesu v Přístavní ulici. Zde pár fotek v galerii. Od této [odkaz] dále.

    Na výlohách je stále krásně vidět, kam až Labe dosáhlo. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 05.07.2013  11:28

      « Re: Zničený salón Mercedesu

      Husté... :-O 8-s
      Asi by to teď chtělo předělat třeba na prodej člunů Zodiac....
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 05.07.2013  18:54

        « Re: Zničený salón Mercedesu

        Bez zajímavosti není ani fakt, že kooperace Mercedes-Renault postoupila od sdílení techniky k přímé pomoci od Renaultu. [odkaz] ;-) Tentokrát zcela zřetelně BRAVO RENAULT :yes: >:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.08.2013  08:51

    Swift ve SM

    V aktuálním čísle SM zkoušeli "modernizovaný" (denní LEDky, dvě nové metalízy, blinkry v zrcátkách a možnost 5 dveří pro SSS) Swift a nešetřili chválou. Jakkoli můžeme často závěry zmíněného periodika brát s rezervou, tentokrát se trefili.

    "Automat má sice jen čtyři stupně , funguje však měkce a změna převodů je téměř neznatelná. Ke svižným rozjezdům z místa to bohatě stačí, dokonce i na dálnici jsme s ním dokázali "pozávodit" auta mnohem větší a silnější. To vše při spotřebě do 6 litrů benzínu. Zajímavostí je, že kromě obvyklé volby D pro normální jízdu dopředu, má automat i stupeň L pro tažení přívěsů. U malých aut je to nečekané. Navíc umožňuje blokovat rychlostní stupně - na ten s označením 2 volí pouze mezi první a druhou rychlostí. Když chcete předjíždět, stačí stisknout tlačítko na boku páky a automat okamžitě podřadí z dlouhé čtyřky na trojku. Zcela bez chybičky ale samočinná převodovka není - rozjezdy jsou s ní cukavější (moje pozn.: jedině s "dřevákem" za volantem a chtěl bych takového vidět při práci se spojkou) a výrazný příplatek 50.000 Kč proti stejné verzi s manuálním ústrojím znamená u malého auta šestinu pořizovací ceny."

    K závěrečné výtce jen dodám, že zájemce o Swift v tomto povedeném automatizovaném provedení nechť nehledí na ceník a jde si cenu ověřit k prodejci. Slevy na dražší provedení jsou zajímavější.

    SSS pak sklidil slova chvály za chování podvozku, svižnost a celkovou zábavnost - ale to není nic nového. ;-) Důležité je, že na tom nic nezměnil ani nárůst hmotnosti o 15 kg související s druhým párem dveří.
    • 00 Reagovat !

      foto Leg

      Leg 15.08.2013  11:09

      « Re: Swift ve SM

      No jo, je fajn, keď človeku správnosť výberu potvrdí aj renomovaný týždenník a nemusí o svojom úsudku presviedčať sám seba. >:D Inak tie blinkre v zrkadlách mi na Swifte moc nesedia (vyzerajú na zrkadielkach ako nalepené) a ledky by som tiež oželel. A tých 15 kg v zadných dverách, to je ako nejakých 20 litrov benzínu v nádrži, takže rozdiel skoro nič.

      Inak parádna hlavná fotka, Swišťovi to na nej náramne sedí.
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 29.08.2013  14:47

    SSS aneb Solidně sestavený stroj


    Ráno se probouzím a první pohled směřuji z okna ven. Zamračeno ale silnice jsou suché. Bůh miluje petrolheady. Vyřídím pár papírů - podpis, štempl, podpis, štempl - ale v duchu už brázdím Okres(ky) na severu.

    Jak jinak přijet před salón Suzuki než stylově Swiftem. Upíchnu ho mezi obstarožního Ignise a SSS ve třídvířku, které mi bude celý den dělat společnost. Cestou dovnitř můžu oči nechat na 5-dvířku v bílé perleti. Druhý pár dveří vzhledu vůbec neublížil.V kanceláři vyřídíme převzetí, dostanu bumážku a klíčky a ještě jdeme zkontrolovat stav benzínu. A pak už konečně - jen já a stroj.

    V mém případě je zbytečné se o designu SSS nějak zvlášť šířit. Všichni víte, že se mi líbí a až na jeden prohřešek (plastisch und bombastisch žebrování u mlhovek) ho doslova "žeru". Přestože vyšší postavy, SSS i s pomocí decentních doplňků a nádherných 17" hliníků vyzařuje sportovní nádech. Uvnitř mě oproti běžným verzím zaujmou hlavně sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. Jsou pohodlné a v oblasti zadnice pro mě vyloženě akorát, záda jsou bočnicemi trochu utlačována ale na to jsem zapomněl po pár kilometrech. Sedí se výš než by bylo potřeba, přesto jsem přirozenou pozici za dvouose seřiditelným volantem našel téměř okamžitě. Interiér zdobí ještě pár drobností jako prošívání červenou nití, skvěle se držící a tak akorát velkej volant, kovový kryty pedálů, ale jinak žádný velký efekty.

    Takže nohy na spojku a brzdu a tlačítkem startuji. Prvních pár kilometrů jsem si vyhradil pro zahřátí a osvěžení dojmů z jízdy ve městě. Motor si tiše ševelí a přitvrzený podvozek na o 2" větších kolech překvapivě samozřejmě absorbuje kilometry plátovaných silnic, špatně vyrovnaných kanálů a přejezdů. A to co nezvládne a roztřese karoserii tupou ranou, tak to by nezvládlo ani komfortněji naladěné auto. Pro mě žádná novota, ale někoho by Swift S mohl překvapit stejně jako mě GTI a jeho schopnost tlumení na 18" kolech. To auto není žádný prkno, dá se naprosto v pohodě používat jako běžné přepravovadlo pro městský a příměstský provoz. Přispívá k tomu celým svých chováním včetně sladění motoru a převodovky. První tři kvalty naskládány těsněji na sebe a spíše nakrátko, od čtyřky už delší ale ne vyloženě ekologicky předlouhé. Motor je docela solidně pružnej a znatelně zabírá už od 2.000 otáček.

    Ještě než vyrazíme z města s už zahřátým autem, dáme si zkušební trasu z Krásného Března nad zoologickou zahradou směr Severní Terasa. Kdo zná Ústí, ví o čem mluvím. Stoupání do kopce, dva pruhy, levá, pravá, klopená a na závěr ostrá vracečka. Povolená 70-ka, takže je to trochu "o papíry", ale naštěstí tam příslušníci nestávaj. Zřejmě jim tam nedrží trojnožka radaru. Už dole cítím zvláštní šimrání v noze, tady se nutně musí projevit výhoda Swiftu, nízká hmotnost, absence přesahů atd. S Mondeem to taky můžu dát rychle, výkon na to má, ale v záverečné zatáčce mívám pocit, že ho určitě převrátím. Takže dvojka a noha na plyn. Trojka a plyn. Otáčky letí nad 5.000. Míjím auta v pravém pruhu, ale zdrží mě nějaký Twingo, které nechce uhnout. Znova podřadit, motor zaskučí a jedeme dál. Zatáčky se Swiftem ani nehnou a čeká nás poslední výzva. Zkouším odhadnout, kdy přibrzdit před finální vracečkou, ale pořádně to netrefuji. Už už čekám kvílení gum, ale nestane se nic. Swiftík propluje a jenom lehounkým zábavným (tak ty si chceš hrát) pohozením zádi mi dá najevo, že to zvládá líp než já. Překvapením jsem včas nepodřadil a ztratil rychlost.

    No, dobrá, tak tedy z města ven. Provoz směrem na Teplice je dost hustej a tohle není Swiftův rajón, ale tak to vyzkoušíme. Ale ano, i na normálních rovných silnicích to jde. Přednosti SSS tady neuplatníte, ale chová se prostě jako silnější verze běžného modelu. Máte dostatečnou rezervu výkonu na předjíždění a řešení situací, nemáte ho ale dost na nějaké soutěžení. Motor není ani dole chcíplotina a dokáže se rychle sebrat. Nejspíš vám bude chybět i zvuk. V nižších otáčkách je motor úplně tichej, v těch vyšších je to spíš hluk než sound a od nějakých 4500 alespoň příjemně zhrubne. Ne jako moje 1.2ka, která vytočena připomíná zvukem mixér v posledním tažení. Vracím se domů na oběd a mám v plánu vzít SSS na okresky v mém okolí.

    A lze jednoznačně říct, že to je to pravé pro SSS. Za chvíli se do toho vžijete a nenecháte být Swifta chvíli v klidu. Budete řadit jak šílení a bude vás to bavit držet ho pod krkem. Řazení v SSS je v pohodě. Jsou i lepší převodovky, ale dráhy jsou krátké a zařazení je doprovázeno docela hlasitým mechanickým cvaknutím. Žádné zadrhávání jsem nezaregistroval. Řízení je malinko přeposilované pro tenhle styl jízdy, ale Swift sám o sobě má tak jasné a předvídatelné chování, že to ani nevadí. V podstatě vám dovolí hodně, můžete dělat chyby, můžete se na něm učit, jak jezdit a on vám to dovolí a nepotrestá vás. Tu chviličku předcházející nedotáčivému smyku jasně oznámí kvíknutím pneumatik. Ale na jízdu smykem se Swift nehodí, má příliš malej moment setrvačnosti a daleko víc se s ním vyblbnete pokusama o čistou jízdu. Motor má naprosto bezprostřední reakce na plyn, do otáček jde docela snadno a vytáčet ho není vůbec problém. Nakonec nejlépe stejně funguje nad 4.500 otáček. Pravda je, že dolů jdou otáčky docela neochotně, při předchozích jízdách jsem si toho ani nevšiml ale po upozornění od wawrise jsem se na to zaměřil. Podvozek vás ovšem nadchne tak, že na podobné peripetie zapomenete. V zatáčkách sedí, nevadí mu ani zvlnění, nerovnosti. Zkoušíte ho kam až vám strach (ano strach, přiznávám, že občas už jsem měl z toho, co vyvádím obavy) dovolí a divíte se, že při té váze a rozvoru auto zůstává stoicky klidné. Znervózní až na sérii rychle po sobě jdoucích příčných hrbolů. Jakýkoliv náznak rezignace na držení stopy se dá velice snadno korigovat ubráním plynu nebo mírným natočením volantu. To auto je zkrátka skvěle ovladatelné.

    V podvečer pln zážitků Swifta s lítostí vracím a cestou domů občas omylem chmatám na volič automatu.

    Takže na závěr. Otázka zdali je možno SSS nazývat hot-hatchem i přes výkonový deficit je zodpovězena. Jednoznačně ano, za jeho volantem se dá užít spoustu radosti a je bez výhrad použitelný i pro běžný provoz. Je to ale auto dvou tváří, buď piánko pohoda jazz jízda nebo nervní erzeta. Nic mezi tím. Majitel turbo HH může jet rychle i při "klidné" jízdě. U Swifta buď tlačíte na pilu nebo rychlí nebudete. Nepochybuju o tom, že nejsem dost dobrej řidič, abych z SSS vytáhl, co v něm je a tedy že s turbem bych to zvládl lépe. Přesto je to neskutečně zábavné auto a mám rád.

    PS: Dovětek k praktičnosti. Sportovní sedačky přinášejí o něco obtížnější vystupování z auta díky bočnicím. To je ale drobnost. Horší je, že třídvířko nemá významně větší přední dveře a nastupování dozadu je disciplína pro Houdiniho. V tomhle ohledu je nynější možnost volit pět dveří k nezaplacení.

    [odkaz] a dále v galerii.

    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 29.08.2013  17:25

      « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

      Pěkně napsáno a musím (i jako známý odpůrce 5dv. hh) uznat, že ten zadní pár dveří je po designové stránce zvládnutý dokonale, to třeba zrovna u bílého G5GTI kazí zadní pár dveří pohled zboku naprosto nesrovnatelně.
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 29.08.2013  21:07

        « Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

        Díky. Taky myslím, že se u Swifta povedlo i přes ten druhý pár dveří nezměnit vnímání proporcí.

        A abych neplevelil u fotosoutěže. Myslíš, že i SSS v bílé by pomohl polep střechy lesklou černou fólií ? Je to vyšší auto a opticky snížit by mu určitě neublížilo. Jen si to nedovedu nějak představit. Viděl jsem tovární dvoubarevný lakování, ale tam je to obráceně. K černýmu nebo tmavě modrýmu laku dávaj bílou střechu a okraje až po horní hranu oken.

        A co chudák knedlíkoidní FieSTa ? Nevypadalo by to na ní ještě směšněji ?
        • 00 Reagovat !

          foto Bud

          Bud 29.08.2013  21:38

          « Re: Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

          w-a: Osobně si myslím, že Fiesta ST, by pro užívání řidičem mužem měla být dostatečně odlišena ( vizuelně) od civilní verze. Ta je totiž hodně obdivovaná a také podle mého názoru používaná právě ženskýma. U minulých verzí to tak ale nebylo. I když v tmavé barvě (jak jsem ji viděl v posledním testu Auto7, kde jí testovali v Cliem a Pažoutem) jí to slušelo. Takže jedině tak. Ve tmavší barvě. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 30.08.2013  00:30

          « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

          U bílé FieSTy bych se toho nebál určitě, tam by to určitě prospělo.
          U SSS je to složitější díky té "sendvičové" střeše. To lakování až po okraje dveří se mi moc nezdá (taková trošku "sprasená" Fabia MonteCarlo >:D ):
          [odkaz]
          Určitě bych šel spíš cestou pouze horní plochy střechy, to by mohlo být mnohem víc "sport/sexy":
          [odkaz]

          Určitě bych (tak jako u mě) nalakoval! černým leskem kryty zrcátek (tady žádná folie nemůže kvalitně nenahradit lakování), protože (zejména v té bílé) vypadají trochu jako z většího auta (i když v minulé gen. to bylo v tomto ohledu ještě mnohem horší) a prospěje jim optické zmenšení, navíc tady budou pěkně ladit i k A sloupkům.

    • 00 Reagovat !

      foto Bud

      Bud 29.08.2013  21:27

      « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

      w-a: Jsem rád, že Swift opět nezklamal. :-) Ale je to tak. To že auto nemá fukar, neznamená, že se s ním nedá jezdit, nebo že s ním nemůže být zábava. Vždyť do nedávné doby většina aut byla bez turba a ti kteří měli dvoulitrový benzín, byli "in". Po převratu měly Feldy myslím max. 1,6i? (A v naftě 1,9?) Ale většina jezdících aut měla myslím 1,3 až 1,8i. A muselo být a taky se "gatřilo". Jen na té dálnici to dnes není na soustavnou jízdu vlevo. :-) Holt je třeba někdy uhnout mladším a rychlejším. A to dnes dělám i na chodníku >:D

      wl.: Opravdu ty zadní dveře na Golfu moc nešly. Ale jestli to nebude tím tvarem a viditelnou zkošenou mezerou. Naše oči jsou možná naučené vidět zadní dveře s výkrojem nad kolem, ne tak zešikma...
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 30.08.2013  00:24

      « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

      Příjemné počtení až mě pomalu mrzí, že jsem nevolil jinak a příznám se, že se mi SSS na mysl dostával několikrát... ale po dnešním dni s Megane jsem spokojen se svou volbou nad míru, viz diskuze pod Favoritem.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 30.08.2013  09:54

        « Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

        To nepochybuju a gratuluju... :yes: A vsadím se, že se ti časem zalíbí i ta "nechtěná" barva. Souhlasím s iudexem, že se k Meganovi hodí.

        SSS si měl vyzkoušet, je to fajnový autíčko. Určitě by ti nasadilo většího brouka do hlavy. ;-) Ale neboj, nejdřív si pořídíš naftovýho kombíka a potom benzínovej HH. Ten vývoj je zřejmej a nevyhnutelnej, koukni na nás. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 30.08.2013  11:24

          « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

          w-a
          Co říkáš na ty odkazy, která varianta oslovuje tebe?
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 30.08.2013  11:47

            « Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

            Jejda, já na to chtěl reagovat a najednou místo toho dělám faktury. 8-s Jak tomu říkáte ? Mojitův syndrom ? No prostě skleróza na druhou.... :no: >:D

            Každopádně si opět projevil nikoliv cenový ale designový jemnocit... ;-) Samozřejmě ta varianta pouze s polepem střešní plochy je výrazně víc sporty/sexy. Co se týká "zpraseného Monte Carla" >:-[] , já to viděl v kombinaci modrá metla/bílá střecha a vypadalo to líp.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 30.08.2013  12:59

              « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

              Myslel jsme "s(portovně)prasené", ne klasicky "zprasené"! >:D >:-[]

              P.S. "Mojitův sydrom", to je něco jako "alchajmr" na šestou. :-O 8-s >:D
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 30.08.2013  16:16

                « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

                >:D >:D >:D Tak to jsem opravdu zprasil.... >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto smoula-nesika

              šmoula nešika 30.08.2013  15:26

              « Re: Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

              Fabie tu sendvičovou střechu od swifta zřejmě zkopčila. :no: Ale u fabie to nalakované (včetně boků) vypadá vskutku přirozeněji: [odkaz] [odkaz]
              Pro pětidveřák za mě rozhodně jen vršek.
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 30.08.2013  15:32

      « Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

      Super. Bejt to volkswagen, řekl bych, že je to od GTIho >:D Myslím, že původním posláním hot-hatchů nebylo prohánět ferrárka na německých dálnicích, ale dostupné a zábavné autíčko na okresky pro omladinu a táty odrostlých dětí. A to SSS splňuje.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 30.08.2013  16:15

        « Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

        GTI by tam měl hodně vzletných slov, já se proti němu přece jen držím při zemi. ;-) Ale kdyby vyšla spolupráce VW-Suzuki, jistě by GTI něco pěkného o SSS napsal. >:-[]

        Jinak samozřejmě souhlas.
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 30.08.2013  17:16

          « Re: Re: Re: SSS aneb Solidně sestavený stroj

          Yeti II měl být bratrem SX4, ale nakonec z toho sešlo. Asi chtěli Japonci dodávat vlastní motory a Němci nicht zhechli... >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 28.09.2013  18:55

    Na ceSTách s ošklivkou

    Po několika nezdarech získat všude vychvalovanou Fiestu ST na zkušební jízdu se na mě konečně usmálo štěstí. U jednoho dealera Fordu se objevil referentský kus s 11.000 km na tachometru. Následovala domluva s ochotným prodejcem a dnes jsem tedy měl možnost FieSTu vyzkoušet. Oproti předpokládanému místu konání v Pardubicích, kde je hlavní sídlo dealera, se Fiesta nacházela v Jablonci nad Nisou. Příjemná zpráva, když uvážíme, že ujetá vzdálenost se tak snížila na polovinu.

    Předpověď slibovala na sobotu hezké počasí a skutečně, ráno se sice kolem Labe povalovala mlha hustá tak, že by se dala krájet, ale jakmile jsem opustil Děčínskou kotlinu směrem na Liberec, udělalo se vyloženě nádherně. Na místo jsem dorazil s časovou rezervou, která se mi hodila, protože v Jablonci jsem dokonale zabloudil. A "rady" místních domorodců provázené hloubavým výrazem a protáhlým obličejem mi věru příliš nepomohly. Přesto, přijel jsem na čas.

    Uvítal mě ochotný prodejce z telefonu ve věku cca 50 let, dali jsem si kávu a já mezitím obhlížel na ploše vystavenou FieSTu v barvě Spirit Blue. Musím přiznat, že naživo mě tahle barva moc nenadchla - Fiestě celkem vzato sluší, ale příliš na ní vynikají zadní dosti neforemná světla a v reálu má trochu jiný nádech než na fotkách. Záleží samozřejmě na světelných podmínkách, ale v mých očích až neodbytně dávala vzpomenout na modrou základní z běžných verzí Fordů. Alespoň tedy v umělém světle showroomu. Po otevření dveří vás nejprve do očí udeří podsvětlený nápis na prazích a následně už je nespustíte z perfektně tvarovaných a v tomto případě i částečně kožených Recar. Nikoli v oranžovo-šedé kombinaci známé z většiny testů ve spojení se speciální barvou oranžová Molten, nýbrž v kombinaci šedo-modro-šedé. A řeknu vám, je to dobře, ten efekt kontrastu Spirit Blue a řvavé oranžové už by lidské oko nemuselo vydržet.

    Fiesta už těžko někdy v interiéru dosáhne šarmu některých francouzských aut nebo střízlivé elegance a vnímané kvality z dílny našich západních sousedů, přesto je provedení ST v rámci výbavových stupňů modelu na úplném vrcholu a dokáže majitele přinejmenším nerušit. Je to dost nebo málo ? Těžko říct. Za sebe eSTéčku vyseknu poklonu jako Brno. Neměl jsem nutkavou touhu vzít nohy na ramena, jak se mi to stalo u superplastově šedivé Fiesty ve výbavě Trend. Hodně k tomu pocitu přispívá celočerné (včetně stropu) provedení, přerušované "kovovýmu" doplňky ještě v únosné míře. Na hnidopišské zkoumání detailů nebyl čas, ale dovolím si alespoň srovnání s nedávno také "testovaným" japonským bakeliťákem - Swiftem Sport. Jasně a krátce - ve zpracování a péči o detail Ford nepokulhává ale belhá, Suzuki dokáže i při zaměření na láci přesvědčit více. To není pro evropskou automobilku zrovna dobré vysvědčení. A nejedná se jen o kličky dveří a funkční tlačítka - např. na první pohled efektní (přitom výborně se držící a přiměřeně velký) volant už druhým pohledem za tím v SSS zpracováním zaostává. Ale abych to shrnul - FieSTa má v mých očích štěstí hned ze dvou důvodů. Za prvé ve verzi ST+ je opravdu v interiéru nejlépe zvládnutou Fiestou, a za druhé v kategorii těchto "rozzuřených" prcků jsem ochoten odpouštět mnohem víc než třeba ve střední třídě.

    Ještě zkontroluji přístup na zadní sedadla a jdeme jezdit. Pán startuje a vyjíždí ze showroomu. Namísto pisklavého zaječení maloobjemového benziňáku se z výfuku !!! ozve hluboký, plně znějící tón. Nasedám na místo řidiče a srovnávám sedačku. Nemám pocit slepice na hřadě, ale o něco níž by se mi pravda chtělo. A co Recara ? Propánajána, jak v tomhle mám sedět ? Zadek se mi vejde akorát, ale záda se mezi bočnice ne a ne vtlačit. No to bude jízda - rovnou k chiropraktikovi. Je neuvěřitelné, že po pár kilometrech záda samovolně zapadnou a na tlačení bočnic si ani nevzpomenu. Projíždíme Jablonec a já bedlivě pozoruji vychovanost FieSTy při běžné jízdě. Příjemně akorátní naladění spojky a precizní (opravdu - precizní) řazení s krátkými dráhami městské pojíždění činí snadněji snesitelným, zrovna tak jako Ecoboost s jeho záběrem "vocpoda" a schopností jezdit klidně a tiše i v nejnižších otáčkách. Kamenem úrazu je tvrdý podvozek. Ne že by odskakoval nebo jinak jančil na hrbolech, jámách, zoufalé dlažbě a podobných libůstkách - a ani zvukové mlácení se nekoná. Jenže přenos stavu vozovky na tělo posádky je tak intentivní až vás nutí přemýšlet, jestli u Fordů nezapomněli v tom chvatu namontovat pružiny. Neříkám že je taková jízda za hranicí snesitelnosti, ovšem o nějakém komfortu nemůže být řeč.

    Konečně míjíme ceduli Obec a stoupáme do vrchu po kvalitní silnici. Začínám tlačit na plyn a poněkud křečovitý úsměv z města se mění ve spokojené mručení. Prodleva turba je téměř neznatelná a motor začíná hezky tahat už od 1500 otářček. Užívám si svižné ale plynulé jízdy, pro radost předjedu pár aut a při té příležitosti vyzvídám, jak je to v okolí s četností VW Passat o větším než malém výkonu. Tohle je tedy jedna možnost, u SSS nemyslitelná. Využíváte turba, řadíte výš už ve středních otáčkách a stále cítíte ochotu zatáhnout, i na šestku. Motor je přitom tichý a máte pocit o dost pomalejší jízdy.

    Najíždíme na dálnici směr Turnov a je čas vyzkoušet dynamiku naplno. Pravá ruka už mi tou nečinností málem zdřevěněla. Srovnávám tachometr na 140 a řadím se do levého pruhu. Jízda na dálničním limitu nepřináší nijak zvláštní zvýšení hlučnosti, v pohodě se bavíme a zvuk motoru je i nadále hodně utlumený. Koneckonců otáčky se ještě nedostaly ani ke 3.000. V zrcátkách bedlivě pozoruji všechno kolem sebe, podřadím na 4 a tlačím na plyn. Fiesta se rozlétne a interiér naplní krásný a přirozený zvuk. Jj, já vím - ten symposer. No, možná je to tím, že narozdíl od Focusu ST je zde všechno plně mechanické - laděná membrána a zvukovod - každopádně to zní velmi přirozeně a příjemně. Rychlost letí nahoru, ale o to mi přece nejde. Zpomaluji, hezky do pravého, a číháme na další "oběť" coby záminku k rozeznění toho drivers songu. A tak pořád dokola a za chvíli jsme u Sychrova. Sjíždíme z dálnice a zpátky se vracíme po okreskách.

    Tak teď se ukáže, milá slečno eFeSTé, zdali jste alespoň způlky tak zábavná, jak se o vás píše. Po očku mrkám na svého spolujezdce, ale pán se tváří statečně a pokud by teď zrovna chtěl být úplně někde jinde, tak to nedává najevo. Možná jen tím, že hovor jaksi umlkl. Trasu neznám a dávám si velký pozor, abych něco nevyvedl. V první přehledné ostřejší zatáčce ještě poněkud zadrženě, ale v každé další už odvážněji šlapu FieSTě na krk. Nastává druhý způsob jízdy. Řazení, řazení, řazení. Žádné mechanické cvakání jako u SSS se nekoná - řazení Fiesty je ale ještě lepší. Hladké, rychlé, přesné. Zkrátka radost. Ve spojení s rychlými reakcemi na plyn je to blízko řidičskému nebi. Řízení reaguje i na malé pohyby okolo středové polohy, je příjemně tužší , ale - a teď pozor ! žádné tahání za volant. Všichni víme, že torque steer je vlastně špatně, ale že svým způsobem přispívá k pocitu síly auta, no mně tedy rozhodně nechyběl. Jen přirozený stud způsobuje, že už se nesměju nahlas. Motor pod plynem nádherně tahá, řadím podle citu někde mezi 5 a 6 tisíci a ten zvuk, ten zvuk mě budit ze spaní.

    Zatáčky vyřezává FieSTa s ještě větší jistotou než SSS. Abych ale nebyl špatně pochopen, FieSTa není v tomhle ohledu lepší než SSS, alespoň pokud jsem to schopen posoudit. I s ohledem na spolujezdce jsem se vyloženě na hraně nepohyboval a žádného nedotáčivého smyku nedosáhl. FieSTa je ovšem Swiftu vyrovnaným soupeřem a ten pocit větší jistoty pramení jaksi z větší robustnosti, hmotnosti, lepšího sezení atd. A předčí ho, celkem pochopitelně, na výjezdech a v celkové dynamice. Na druhou stranu, když pominu to nepěkné městské natřásání, kde je spojení FieSTy s řidičem až nežádoucně přítomné, je SSS možná o chlup více tzv. řidičským autem. V otázce chování (nikoliv naladění) podvozku si ovšem mohou podat ruce a poblahopřát si. Oba jsou skvělé.

    Okresky končí a vracíme se po autostrádě do Jablonce. Ještě jednou pět minut natřásání, ale v tuhle chvíli už mám hlavu plnou lepších zážitků. Nemohu posoudit celou třídu malých hot-hatchů, ale začínám věřit, že FieSTa je chválena právem. Je to skutečně velmi zábavné auto a odpověď na otázku, jestli jízda s ní dokáže přebít trochu rozpačitý dojem ze vzhledu a zpracování, zní takto: Jednoznačně ANO. SSS mám hrozně rád, ale kdybych si měl do zítra vybrat jenom jednoho z těchto dvou diblíků, obávám se, že bych ráno řekl : Fiesta.

    [odkaz] další fotky v galerii
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 28.09.2013  19:38

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      Hezky napsáno. :yes:
      Škoda, že tam zrovna neměli i FocuS(T)e, to by bylo zajímavé bezprostřední srovnání. Ten odstín modré mi taky moc nesedí. I ta červenooranžová vypadá líp.

      edit - až teď jsem si všiml, žes tam nejel Swištěm, ale takticky stájovým kolegou. >:-[] ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 28.09.2013  20:44

        « Re: Na ceSTách s ošklivkou

        Díky, jo srovnání s Focusem by se hodilo, především v otázce toho denního užívání je "komfort" FieSTy opravdu na hranici. Když letíš po okreskách, tak to funguje, v tom městě už je to kostitřas. Ne že by mě to nějak vyděsilo, ale dovedu si představit, že běžnému řidiči typu "dojet do města a zpět" to bude nepříjemné. V tomhle ohledu je SSS na stejném rozměru kol 17" jednoznačným vítězem.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 28.09.2013  19:44

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      Tak konečne Ti to vyšlo!
      Ono ani som nečakal iný záver, po mojich skúsenostiach s FoFo ST a názore predajcu, že FieSTa je ešte o chlp zábavnejšia.
      Inak divím sa tej farbe, na fotkách sa mi zdá vydarená, až by som povedal, že prečo promo fotky sú s tou oranžovou, čo zvýrazňuje FieSTe zadok, modrá je na fotkách lepšia, ale verím Ti, že reál je iný (čo je časté).
      Inak ja s interiérom Fiesty nemám až taký problém, predsalen je to o triedu nižšie, než Focus a tu sa dá prepáčiť to, čo v nižšej strednej už nie, plus ST verzia pôsobí trochu hodnotnejšie, ako štandard. A ak sú sedadlá podobné, ako v ST, verím, že je to natesno, ale perfektne držiace.
      Motor si vcelku viem predstaviť, keď svojmu pridám 24 koní a šupnem ho do auta o dve triedy menšieho, to musí byť paráda. V Mondeu je zvukovo veľmi utlmený, ale verím, že vo FieSTe sa s tým pohrali rovnako, ako vo FF ST. Inak tvrdíš, že "na rozdiel od Focusu" je zvuk čisto mechanický? Aj vo Focuse je to mechanická záležitosť, žiadne zvuky cez repro á la BMW, len ten rezonátor pred kabínou, ktorým prúdi vzduch a nad tuším 3000 rpm sa otvorí vetva, cez ktorú vzduch vydáva hlbší zvuk.
      Každopádne je zrejme FieSTa podobná charakterovo Focusu ST a vlastne typický súčasný Ford: diskutabilný dizajn zvonku i zvnútra, ale to podstatné, t.j. jazdu, robí dobre a hlavne ohromne baví. Ak by si dal FieSTe prednosť pred Tvojím obľúbencom Swiftom Sport, je to asi najlepšie vyznamenanie pre FieSTu.
      Teraz by to chcelo ešte ten Focus ST a porovnať ich.
      Edit: tak najprv som tie fotky pozeral v mobile a tam sa mi zdala farba vydarená; teraz v PC vidím, že je to bledšie, než by sa mi páčilo a naozaj vyzerá blízka nejakej základnej pastelovej. A potom vyberaj si farbu auta podľa fotiek.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 28.09.2013  20:54

        « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

        Jj, mám rád, když auto odpovídá tomu, co jsme o něm četl, co si o něm myslím. A FieSTa je přesně taková. No, trochu jsem doufal, že ty zvěsti o tvrdosti naladění podvozku jsou přehnané....ale nejsou. Když pominu vzhled, jsou právě "prkennost" na špatném povrchu a nepraktičnost 3-dvířka (nástup by ušel, manipulace s dětskou sedačkou včetně zapínání pásů je pod psa) jedinými disciplínami, kde Fiesta na Swift nestačí. Záleží na tom, jakou tomu při nákupu přikládáš váhu.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 28.09.2013  20:19

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      Pěkné počtení, jen je otázkou, jestli tohle dá taky Grossglockner pod 6l/100 km :-! >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 28.09.2013  20:46

        « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

        No....hmmm....ehmm....asi ne. >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 28.09.2013  21:14

          « Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

          No, takže to shrněme, můj Megane je tedy lepší :-! >:D >:D
          V podstatě ti závidím, hned bych se svezl... musím zase někam zajít do showroomu si něco domluvit.
          Přiznám se, že koketuju poslední dobou nějak více s myšlenkou opětovného pořízení Favoritu. Byl jsem teď tady před supermarketem a stál tam krásný Silverline, tak jsem jej chvíli obhlížel až došel majitel, tak jsem mu jej pochválil a on hned, že je na prodej... vzal jsem si tel. číslo, jenže jaksi zrovna nemám peníze... 8-s Už jsem si ale v areálu obhlížel dneska asi mou budoucí garáž a přemýšlel, jestli by se tam dva auta vlezla >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Leg

            Leg 28.09.2013  22:14

            « Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

            Si sa nejako rozbehol s tými autami, nie? ;-) >:D

            Dám ti radu, nekupuj si nové disky a za ušetrené peniaze si môžeš kúpiť Favorty aj dva. >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 28.09.2013  22:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

              To bohužel ne, ten konkrétní, určitě nepůjde pod 20t Kč, spíše ke 30t Kč, což jsou v podstatě skoro 3 sady Alu kol ;-) Pěkný Favorit už dneska jde s cenou nahoru, začíná se z něj stávat veterán.

              A to víš, můj stav, kdy jsem teď bez ženy, má své výhody, nejsou otázky typu "a fakt potřebuješ ten silnější motor, nestačí ti ten slabší?", "nestačily by ti nějaké levnější gumy a plechové disky, je to opravdu tak důležité?", " k čemu ti bude proboha Favorit jako veteán?!" >:D Takže prostě je doba v mém životě, která je vyloženě dělaná ke kupování aut a musím toho rychle využit, než se to změní... CHÁPEŠ TO UŽ? >:D >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Leg

                Leg 29.09.2013  16:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                Aha, takže si užívaš znovunadobudnutú slobodu ... tak to hej, mal si ale vypočuť rady petrolheada thomasina a ísť do nejakej nepraktickej strely. Takto s novým praktickým priestranným a úsporným kombi sa obávam, že tvoja sloboda nebude mať dlhé trvanie. >:D Baby hneď uvidia, že to máš v hlave zrovnané a uvidia v tebe budúceho otca svojich detí. A to ešte ani nezistili, že pán je doktor. >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 29.09.2013  16:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                  Myslíš něco jako i30? >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 30.09.2013  09:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                  Alebo bývalá nemohla už zniesť novonadobudnuté sebavedomie, značne posilnené novým autom, čo "táhne vocpoda jaksviňa". >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto woody-alien

                    woody-alien 30.09.2013  09:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                    iudex, no víš, já začínám Ronaultovi trochu závidět. Pod vlivem jízdy s FieSTou jsem doma včera nadhodil téma "třídvířko" a málem jsem nedostal oběd. ;-\ >:D Ne, ale vážně, vyslechl jsem si tolik řečí, že to asi opravdu neprojde. No uvidíme, ještě je dost času....ale popravdě když jsem si vyzkoušel tu manipulaci s dětskou sedačkou a zapínáním pásů, příliš argumentů už v zásobě nemám.

                    edit: Právě jsem přelouskal test FieSTy na DW. Jo, tak ten sedí úplně přesně, naprosto souhlasím. No a hned mě to hodilo na test SSS. A zase jsem (téměř se slzou v oku >:D ) v duchu projížděl ty silničky u nás, drtil plyn a vytáčel dvojku, trojku, čtyřku a obdivoval to nadšení a schopnosti v zatáčkách....plus oproti Fiestě přiměřený komfort a to 5-dvířko. Sakra, myslím, že takhle rozpolcenej nebyl ani dr.Jekyll. >:D A to mě ještě čekaj větší bráškové a bratranci. ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Leg

                      Leg 30.09.2013  15:22

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                      Budeš si musieť aj s manželkou spraviť výlet do Rožnova, kde navštívite miestneho obhajcu trojdverových hatchbackov. Ak ani po tejto presviedčacej terapii podporenej dobrou kávou a zmrzlinou "nebožka" nepovolí, je asi nádej na Fiestu stratená. :-! >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 01.10.2013  14:57

                        « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        Leg
                        Jsem gentleman, proto nikdy dámě nedoporučím FieSTu, a to bez ohledu na počet dveří. ;-) >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto woody-alien

                          woody-alien 01.10.2013  15:18

                          « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          >:D ;-) Dobře no, ale tou jízdou mi FieSTa přece jen o něco zkrásněla. ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto iudex

                            iudex 01.10.2013  15:54

                            « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            Dnes som videl novú Fiestu a prvýkrát som sa pristihol pri tom, že nielenže nie som zhnusený, ale že sa mi celkom páči. Ten Aston-Martin face nevyzerá zle, bola to nejaká lepšia výbava s LED svetlami a decentnou hnedo-šedou metlou a celkový dojem bol prekvapivo pozitívny.
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 01.10.2013  17:36

                            « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            w-a
                            Chápu, ale ty snad nejsi dáma..., nebo mi u tebe utekla nějaká zásadní změna v tomto směru? >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 01.10.2013  14:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                      A ja som mal včera presne opačný rozhovor: keď som spomenul, že kamarát od fachu, mladší o pár rokov, si práve kúpil nové CLS, manželka zahlásila, že čo si nekúpim aj ja niečo lepšie/reprezentatívnejšie, ako je malý hatch od Volkswagenu. To som skoro z nôh spadol. >:D Avšak ona to vníma tak, že reprezentatívne auto má karosériu sedan a dôstojné rozmery. Tak som aj v nádeji pozrel na nejaké sedany BMW a M-B, ale rýchle som zase vychladol: ono tie cenníkové ceny sú ešte OK, ale po hlbšom štúdiu človek zistí, že to má výbavu ako Fabia a aby z toho spravil primerane (nijak luxusne!) vybavené auto, cena naskakuje po tísíckach eur hore. Tak som potom pozrel o triedu nižšie, na A Klasse a 1er, ale tam je to to isté, napr. u 1er by bol povinnosťou M-paket za cca. 3000 eur, aby to vyzeralo k svetu, naviac ten interiér nedosahuje úrovne Golfa. Takže som nakoniec dospel k záveru, že to GTI je ešte skvelá value for money. :-O >:D Ale možno si nejakú cenovú ponuku od BMW na jednotku vypýtam, len tak pre uistenie sa.
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 01.10.2013  15:03

                        « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        iudex
                        Rozhodně, co se týče value (výkon, výbava, zpracování...) for money je Golf GTI prakticky nedostižný, a to jak zespodu (mainstream), tak shora (prémie), to ti klidně podepíšu vlastní krví s dna gti. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto woody-alien

                        woody-alien 01.10.2013  15:14

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        iudex: No nevím, BMW mám rád tak nějak z podstaty od klukovských let, ale že by 1-er byla něco reprezentativního, to bych si netroufl tvrdit ani potichu. Promiň, Legacy, je to tak. ;-) Možná nějaká výbavou "ošetřená" 3-er....to už by šlo....ale 1-er vážně ne. A nemluvíme teď vůbec o tom, jaký je to auto, jak jezdí atd., mluvíme o reprezentativnosti.
                        • 00 Reagovat !

                          foto iudex

                          iudex 01.10.2013  15:36

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          No veď ono ani manželka nemyslela to isté (rozumej malý hatch) v prémiovom kabáte, ale niečo v štýle toho CLS, teda prémiový sedan. Na to samozrejme nemám a ani tak skoro mať nebudem (a otázka je, či by mi lakomosť dovolila vyhodiť také peniaze za auto), ale na tú strednú triedu by to vyšlo. Ale ako hovoríš, muselo by to byť výbavou ošetrené a to sme úplne inde, než je cenník. Teda nakoniec ak by som chcel niečo aspoň rovnako vybavené, ako moje Mondeo, som cenovo okolo 35000 eur (a to pri porovnateľnom motore, teda cca. 160 k). A som fakticky na tom istom, čo mám za 22t. Ak by to zároveň malo aspoň sčasti nahradiť hotheč (výkonovo, teda aspoň 220k), som cenovo ešte ďalej.
                          Ale aspoň je vidieť, že Topperova úvaha v štýle "mám nejaký budget, čo si za to kúpim?" nie je tak scestná a naopak puristické teórie v štýle "kupec Fordu neuvažuje o Mercedese" neplatia. ;-)
                          No nič, idem si pustil People are people ako duševnú prípravu na Golfa. :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto woody-alien

                            woody-alien 01.10.2013  16:14

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            Jasně, já spíš reagoval na to, že si "možná" nějakou cenovou nabídku na 1-er vyžádáš. ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 01.10.2013  17:47

                            « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            iudex
                            Troufám si tvrdit, že "běžný" prémiový sedan střední třídy má "tragické" value for money, a to jak ve srovnání s Golfem GTI, tak ve srovnání se středním meinstreamem typu Mondeo/Passat.
                            A osobně si dovedu představit i jako jediné auto do rodiny spíš Golf GTI/GTD (ideálně s DCC), než prémiový sedan stř. třídy.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Bud

                              Bud 01.10.2013  20:25

                              « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                              wl.: Je pravda, že Golf, nebo vůbec HB., je v některých ohledech praktičtější než sedan, ale po několika létech používání sedanu jsem zjistil, jak může být takový vůz praktický. Např. to, že nemám garáž před panelákem a proto si svou "garáž" vozím sebou v kufru. A protože je kufr u sedanu dost hluboký a většinou větší než u HB., mám své věci zasunuté právě tam vzadu a zbytek kufru o velikosti HB.( vlastně ještě větší asi 400-450l) mi zbývá na přepravu věcí. A když jsem potřeboval převést 2m dlouhý "winkel" stačilo potáhnout za čudlík a opěrka zadního sedadla se sklopila a bylo. Dokonce teď jsem převážel dva a půl metru dlouhé garnýže a taky to šlo. ;-) Takže neříkám, že je to lepší vždy, ale v některých pípadech ano.
                              • 00 Reagovat !

                                foto white-label

                                white label 01.10.2013  20:49

                                « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                                Bud
                                Ale já srovnávám "value/money" se střednětřídním prémiovým sedanem, nikoli sedanem mainstreamovým z nižší střední třídy (viz tvůj Focus I sedan). ;-)
                                Variabilitou, velikostí vstupu a hloubkou kufru se s hb typu Golf nemůžeš (se svým sedanem) rovnat, navrch máš logicky naopak celkovou plochou a délkou zavazadlového prostoru a litry, ty litry ovšem za předpokladu, že budeme u hb měřit objem jen po zadní plato, které lze snadno odstranit.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Bud

                                  Bud 01.10.2013  21:00

                                  « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                                  wl: jo, jo, jasně, vypadalo to ovšem, jako kdyby to bylo myšleno jen vzhledem k variabilitě kufru :-) Právě s tím platem to má Golf lepší, než jiné HB., protože má docela rovný zadek, ale některé jiné HB, ho mají skošený, takže komu záleží na velikosti kufru, tak má zrovna G a jemu podobné auta navrh..
                                  Teď jsem si to přečetl ještě jednou a pořádně a je to tak ( s tím srovnáním), nějak jsem na to hned zapomněl, zrovna jsem asi rozmýšlel o výhodách a nevýhodách sedanu a hb. a tak to vzešlo. :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Leg

                          Leg 01.10.2013  17:25

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          Woody, neboj, je mi jasné, že v disciplíne image for money je 130i asi najhorším autom na svete. Ale mňa to nezaujíma, ja si to môžem dovoliť. :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto woody-alien

                        woody-alien 01.10.2013  15:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        A ještě něco - karosérie sedan, důstojné rozměry. Tip bych měl.[odkaz] >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 01.10.2013  17:30

                          « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          Já si zase hned vzpomněl na Alberta... ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Leg

                        Leg 01.10.2013  17:13

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        Iudex - v podstate som bol pri diskusiách o tvojom výbere pripravený kopať za vlastnú garáž ( >:D ), ale keď som si vrámci prípravy preletel cenník 1er a zistil, že v cenovej hladine gti sa s odretými ušami dokáže držať 118i, ťazko som našiel argument, ktorý by hovoril v prospech bmw. Snáď zadný náhon, ale jeho výhoda v týchto výkonových sférach nie je až tak signifikantná, navyše je do značnej miery kompenzovaná výborným diferenciálom v gti performance. Tak snáď by to chcelo len skúsiť a možno by ťa jednotka jazdne očarila, ale moc tomu neverím. A na nejakú veľkú zlavu z cenníku by som sa nenádejal, neviem aké sú tvoje vyjednávacie možnosti, ale ja som sa pri svojich rozpravách s predajcom nejakej výraznejšej zľavy oproti napr. VW nedočkal, a to bola vtedy jednotka už pomaly výbehový model.

                        Ono všeobecne tieto malé prémiové modely (A3, A, 1) pri racionálnom uvažovaní moc zmysel nedávajú a vyžadujú určitý stupeň rozšafnosti, preto sa asi najčastejšie tieto autá kupujú ako druhé auto k väčšiemu a drahšiemu modelu tej istej značky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 01.10.2013  23:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                    No, ono by to byla zajímavá teorie, ale ta posloupnost byla trochu jinak: zasnoubený - single - zadaný s Megane ;-) Nedávno jak jsem ji vezl v Megane, tak možná naopak zaváhala, jestli zpět... >:D O to více ex"tchán", který dost nevěřícně zíral, když jsem jej utvrdil, že je to opravdu funglovka... >:D Ale to já nemohu více komentovat, on je Bud jeho spolupracovník... svět je malý... a čím dál více to zjišťuju...
                    • 00 Reagovat !

                      foto woody-alien

                      woody-alien 02.10.2013  08:19

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                      Nechci se v tom šťourat, ale "nedávno jsem ji vezl" není zrovna dobrý lék na zraněnou duši. ;-)

                      Jedna moje bývalka se taky sama (později jsem ji za to blahořečil >:D ) "vyvázala" ze svazku se mnou - lidově řečeno jsem dostal "kopačky" - a už půl roku na to mě začala znovu uhánět a trvalo to s většími či menšími přestávkami několik let. Až jsem na ni musel poštvat svojí ženu. >:-[]

                      Však jsem taky webpajovi na navrhovaný sraz odpověděl, že ano - kdykoliv, kdekoliv - s vyjímkou Brandýsa nad Labem. Tam totiž bydlí. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 02.10.2013  09:38

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        Neřeš, o tom někdy u kávy... však bude prostor, máme mít my dva společný pokoj... jestli ne dokonce postel, jak to u WL znám >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 02.10.2013  09:41

                          « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          No, hoši, připravte se raději na to nejhorší, nebo na nejlepší? :-O :*) >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 02.10.2013  21:21

                            « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            w-a
                            Zdaleka tak hodně nejde k zemi ani nárazník u GTIčka, u kterého navíc končí "lízátkem" z nelakovaného plastu.
                            Možnost nastavitelného vzduchového podvozku se asi u Swiftu hned tak nedočkáš a pravděpodobně ani u dalších generací Mondea.
                            • 00 Reagovat !

                              foto woody-alien

                              woody-alien 03.10.2013  18:37

                              « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                              wl: Tady je taky ještě pod tím lízátko z plastu na stranách a pod celým prostředkem se táhne jakási zástěna cca 5 cm vysoká z gumy. Kontroloval jsem to a ta zástěna je momentálně na jedné straně (tam kde došlo i k tomu škrábnutí) vytržená z úchytu v nárazníku. Budu si tam muset vlízt a usadit ji zpátky. Nj, zkrátka Swift je sportovní (alespoň co se týká světlé výšky) i v těch obyčejných verzích. >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 02.10.2013  09:38

                        « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        w-a
                        Jj, mám dost podobnou zkušenost, i když ta moje bejvalka (nemám na mysli svou první ženu, ale první "velkou lásku" vůbec) nebyla naštěstí až tak "agresivní". >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Bud

                      Bud 02.10.2013  21:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                      • 00 Reagovat !

                        foto woody-alien

                        woody-alien 03.10.2013  11:40

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                        Bud, wl - líbí se mi, jak dokážete stručně, vyloženě úsporně obohatit diskusi svými příspěvky. >:D Anebo máte "mojitův syndrom" a po otevření příspěvku už si nevzpomenete, co jste vlastně chtěli napsat ? >:-[]

                        PS: To je jen takové rýpnutí, já tuším, o co jde. ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 03.10.2013  13:13

                          « Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          Netuším, co můžeš tušit..., navíc, já nic, já muzikant (viz příspěvek včera 21:21)... ;-) >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto Bud

                          Bud 03.10.2013  14:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                          w-a:Tušíš, že máme Alzheimera? >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto woody-alien

                            woody-alien 03.10.2013  18:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                            Bud: Přesně tak, a zdá se že moje tušení hraničí s jistotou. >:-[] ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Bud

                              Bud 03.10.2013  19:47

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

                              w-a: Někdy je lepší zapomenout, někdy žádoucí. Takže není třeba nad sebou bědovat >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Leg

      Leg 28.09.2013  22:11

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      Super pokec, podobne by som aj ja charakterizoval podvozok 130i, v meste ti porozpráva o každej nerovnosti (v poslednom čase som sa naučil dokonale čítať povrch vozovky a voliť optimálnu stopu - nikdy sa za volantom nenudím :-) ), ale akonáhle zatlačíš na pílu, všetko toto ide do ústrania a nastupuje symfónia tlmičov a pružín. Ja viem, že nejakých 95 percent najazdených km dám v prvom spomínanom režime (na rozdiel od fanúšikov bmw, ktorý polovicu času pozerajú vpred cez bočné okienko), ale ten diskomfort rád znášam ako súčasť charakteru auta.

      K farbe - ako som čítal text, automaticky som predpokladal, že bolo zamračené. Vtedy väčšina modrých metalíz pôsobí celkom mdlo až základovo. Ožijú až s nerušenými slnečnými lúčami. Po prezretí fotografií ale zisťujem, že svietilo slnko, takže asi na tej farbe bude niečo zle... Inak ale do velkej miery nezdieľam tvoju skepsu voči dizajnu exteriéru Fiesty, vo verzii ST spolu s veľkými kolesami, 3dv karosériou a obrím zadným krídlom mi dáva dizajn Fiesty konečne po mnohých rokoch zmysel. Musím povedať, že fakt sa mi páči, hlavne stúpajúca spodná hrana bočných okien už konečne nepôsobí zbytočne agresívne. :yes:

      Ak rád umývaš svoje autá, navrhoval by som čiernu, opticky to auto ešte viac "skompaktní", zamaskuje dizajnové extravagancie, čo sa ti nepáčia a získaš malého nasr...ho diabla na okresky - to by malo fungovať.
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 29.09.2013  18:37

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Provocateur

      Provocateur 07.10.2013  11:08

      « Re: Na ceSTách s ošklivkou

      Vidíš, já ti říkal, že jednou u té Fiesty stejně skončíš a tys mi pořád nevěřil :-)

      Jinak pěkný čtení, já se na Fiestu teprve chystám a tak nějak se bojím, abych nezatratil Imprezu >:D

      A abys uspokojil manželku, tak budeš muset Fiestu objednat v USA, tam dostaneš 5 dvěří + nějaké koníky navíc [odkaz] ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 07.10.2013  14:13

        « Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou

        Díky, ;-)

        škoda, že jsem nemohl jet sám, ale byl jsem rád i za to, protože FieSTa mi dlouho unikala.

        Souhlasím se známým webpajovým "rčením", že nejlepším testerem jseš ty sám. Kolikrát zjistíš, že v testech vychvalované auto zdaleka není takový terno a nebo naopak. U FieSTy se testy prakticky shodujou a po vlastní zkušenosti musím říct, že oprávněně. Jezdí opravdu výborně. Zatím nemohu posoudit, jestli je FieSTa skutečně lepší/zábavnější než Focus ST (jak se proslýchá), ale laťka je zdvižena velmi vysoko. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.10.2013  11:33

    Áda má vždycky pravdu

    .... >:D Tak se mi v pondělí podařilo škrábnout přední nárazník. Swišť musel projet asi 200 m úsekem šíleného tankodromu na nábřeží a přestože jsem se snažil a kličkoval jak Alberto Tomba, na pravé části předního nárazníku zůstala asi 10 cm jizva skrz lak až na plast. Tady je dobře vidět, jak přední nárazník jde hodně k zemi. [odkaz]
    Při běžném pohledu to poškození vůbec nejde vidět, musíte se hodně sehnout....nicméně už jsem se domluvil se známým lakýrníkem, že to opraví. Jo, jo - Áda má pravdu, koupit si v našich podmínkách auto, které má menší světlou výšku než 20 cm, je blbost. >:-[] Hodila by se mi ta "pumpička" na podvozek, co má wl v Audině.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto foxypetoo

    foxypetoo 26.02.2014  16:42

    stierače

    Ahoj, chcel by som sa ťa woody opýtať, či máš nejaké výhrady k stieraniu vodičovej strany okna. Ja som kúpil 2 stierače značky Valeo a nie som spokojný vôbec. Krátky stiera v poriadku, ale ten dlhší ako keby mal slabší prítlak. A to som už vymenil druhý krát za posledné 4 mesiace. Môže to byť aj preto, že nemá ten spojlerík ako originál? Ďakujem predom za odpoveď
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 26.02.2014  20:28

      « Re: stierače

      Ahoj,

      já mám Swiště ještě ani ne rok, takže stěrače jsem zatím neměnil. Se samotným stíráním jsem spokojenej, u obou stěračů. Takže nevím, jestli by špatný přítlak mohl být způsoben absencí toho spojleru. U mě se vyskytl v poslední době jinej problém. Po určité době od spuštění stěračů začnou docela nepříjemně skřípat. I když silně prší. Tak nevím, jestli to značí čas na výměnu. Ale za dva týdny mám roční prohlídku, tak ať si to vyřešej v servisu.
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 23.03.2014  21:12

    Clio v garáži

    ...to jsou věci. ;-) Žlutá Sirius, podvozek Sport, 18" Radicaly. :yes: [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 23.03.2014  21:15

      « Re: Clio v garáži

      >:D >:D ;-) A přivezl mi ho přímo ten nejpovolanější - Ronault. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Bud

        Bud 23.03.2014  23:35

        « Re: Clio v garáži

        A nedělá Ronault navíc i nějakou reklamu pro Renault? Že by jako sháněl další zákazníky? >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 23.03.2014  23:48

          « Re: Re: Clio v garáži

          Nene, tohle auto jsem mu koupil, světe div se, v Mladé Boleslavi, hned vedle hlavní brány a muzea Škodovky :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bud

            Bud 23.03.2014  23:52

            « Re: Clio v garáži

            Že by škodovka uvažovala - třeba o koupi celé automobilky? >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 24.03.2014  10:16

              « Re: Re: Clio v garáži

              Hned vedle muzea je nákupní centrum a před ním velká betonová plocha. Uprostřed ní stálo bílé Clio na velkých kolech s červenými doplňky a jasně dávalo M. Boleslavi najevo, jak pěkná auta by se tam mohla vyrábět, kdybychom neprodali továrnu VW >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 23.03.2014  21:26

      « Re: Clio v garáži

      Teda. Lekl jsem se a pěkně mi zatrnulo... >:D ;-) Ale je hezké - bez značek. :-) A hezky vyfocené.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 23.03.2014  23:52

        « Re: Re: Clio v garáži

        Proč ses lekl?
        • 00 Reagovat !

          foto Bud

          Bud 24.03.2014  00:00

          « Re: Clio v garáži

          možná, že jen lekl překvapením...že už woody dokonal zamýšlené dílo. Bez upozornění! :-)
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 24.03.2014  09:02

            « Re: Re: Clio v garáži

            Anebo dá Šmoula (jako pravý Čech) spíš na ověřeného Jungmanna [odkaz] >:D než na cizáka Harrise. ;-) "I don´t buy into the consensus that the Fiesta kills the Clio. They´re quite different in character actually. But for me, right now, it´s currently a dead heat."

            PS: Vlastní zkušenost je ovšem samozřejmě nejlepší.
            • 00 Reagovat !

              foto smoula-nesika

              šmoula nešika 24.03.2014  18:44

              « Re: Re: Re: Clio v garáži

              :-) Sranda musí bejt. A je třeba si to užít, dokud je čas. To víš, za dvacet let, a že je to za chvíli, půjde elita MACZ (snad) do důchodu, no a ty si budeš muset dávat pozor, abys humorem sobě vlastním nechtěně nerozdmýchal v nějakém kolegovi zákeřné civilizační choroby. >:D
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 24.03.2014  19:02

                « Re: Re: Re: Re: Clio v garáži

                Z té fotky by měl hlavně radost Kia-world alias topper. To rozmazané v pozadí je H1 a je tedy nad slunce jasné, že stačí odbrzdit ruční brzdu a korejská konkurence zválcuje Renault stejně jako v topperových vlhkých (i když tohle je vzhledem k jeho indispozici poněkud diskutabilní >:D ) snech. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 24.03.2014  18:39

          « Re: Re: Re: Clio v garáži

          Chtěl jsem tě trochu poškádlit; vlastně nejen tebe, páč to není řečeno doslova... Ale hlavně jsem se lekl, že si šel woody bez konzultace barev vyšívání na volantu s WL koupit CRS (a že by to vzhledem k nově otevřenému autosalonu VW v Děčíně své opodstatnění mělo >:-[] ).
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 23.03.2014  23:52

      « Re: Clio v garáži

      Dohoda je jasná, já si koupil Clio a podaroval ti jej, ty si koupíš Clio a podaruješ mi ho >:-[] >:D
      Jinak vložím časem fotky s našeho setkání u břehu Labe :-) Woody provezl mou společnost, zamachroval i v prudkém stoupání na hill holderu manželčiného Suzuki...

      Samozřejmě je to mazaný Forďák, neskočil na můj záludný fígl. Když jsme stáli na vyhlídce nad Děčínem a otázal jsem se jej, kde že vedou tyto koleje, tak se vykroucel, že neví a nezná, přitom dobře věděl kde vedou, jako správný Forďák s "re(j)žijkou" v kapse a druhou "rejží" v garáži, kterou raději dojel >:D
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 24.03.2014  07:33

        « Re: Re: Clio v garáži

        No, ano, trochu jsem si zamachroval a tvé sličné společnosti se Suzuki klidně stojící v prudkém kopci bez šlapání na pedály a zatažené ruční brzdy myslím líbilo. ;-) Ovšem přiznejme si, že hlavním důvodem mého zastavení byla snaha neztratit tě z dohledu ve zpětném zrcátku, když se 1.6 dCI pro samou turbodíru nebyla schopna pořádně rozjet, ať si kvrdlal jak si kvrdlal. >:D

        No a na těch kruháčích jsem tě taky dost šetřil.... ;-)

        PS: Díky za návštěvu. :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 24.03.2014  10:14

          « Re: Re: Re: Clio v garáži

          A pak jsi ještě machroval s automatem, že zablokuješ čverku a pak jedeš jak raketa >:D

          Já se rozjížděl pomalu, protože ohromných 320 Nm na dlažbě ukočírovat, to chce hodně jemnou práci ze spojkou :-!

          Já děkuji za provedení a čas... třeba na podzim zase znovu, ubytování zdarma v K. mám zatím pořád umožněno a ještě bych rád do Drážďan a zbytek Č. Švýcarska.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 24.03.2014  11:15

            « Re: Re: Re: Re: Clio v garáži

            Jo, ještě je tady toho a kousek za čárou dost. Jenom těch trpaslíků co můžeš ještě objevit.... >:D

            A snad vás budu moct pozvat i k nám domů, tentokrát jsem to raději neudělal. Nechtěl jsem, abys viděl Mondeo smutně stojící na špalkách a čerstvé jízdní řády ČD všude po ruce. >:-[] ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 07.04.2014  08:52

    Freude am Fahren

    Na silnice jsem v sobotu po ránu vyrazil nazdařbůh a teprve za volantem se rozhodoval, kudy to vezmu. Volba nakonec padla na trasu sice delší, ale s jednou výraznou chuťovkou v podobě známé "silnice smrti" - Jestřebí-Liběchov.

    S Mondeem (nebo dříve s Vitarou) se tam objevuju poměrně často, ale popravdě řečeno za plného provozu není o co stát. 30 kilometrový úsek s mnoha ostrými zatáčkami, plnými čárami a několika roztahanými obcemi vám dokáže pár náklaďáků nebo svátečních jezdců řádně znechutit. Pro Swiště to ovšem měla být premiéra. Sám jsem byl zvědav, jestli mi těch 60 kilometrů zajížďky bude stát za to. Obzvlášť když po úvodní pasáži z Děčína do České Lípy, kde potkat auto bylo unikát, provoz na výjezdu z Lípy na Mladou Boleslav pořádně zhoustl. Naštěstí v Jestřebí jsem směrem na Dubou uhýbal jen já a jeden Ronaultův "Favourite car". A ten odolával ataku vytočené japonské dvanáctistovky pouze pár desítek metrů.

    Nějakých 10 kilometrů do Dubé jsem žádné jiné auto před sebou už nepotkal a tenhle úsek se zatáčkami spíše táhlými mi dobře posloužil jako zahřívací kolo. Ještě ostřejší esíčko těsně před Dubou a tep začíná stoupat. Legální průjezd a oči vyhlížejí ceduli konec obce. Noha na plyn, na voliči vystavit distanc čtyřce a jdeme na to. Plné soustředění, ruce se mazlí s volantem, žádná křeč, a oči skenují okolí. Každý sebemenší detail ukládají pro další zpracování. Celý svět se v tu chvíli jaksi zpomalil. Kdesi v dáli přede mnou je Fabia, ale její záď se velmi rychle blíží, a v každé zatáčce s doporučenou 40-kou se její náskok dramaticky zmenšuje. Jeden z nejlepších podvozků mezi běžnými přepravovadly suverénně krouhá poloměry a dává zapomenout na řízení poplatné (tedy přeposilované) trendům doby. Motor v rámci možností svého objemu dvou piv a jedné limonády řve smíchy, když ho lechtám víc než 5000 otáčkami. Chybí mu krouťák, chybí mu výkon....a přesto právě tady a právě teď jede jak ďas. Hlavně nebrzdit, protože na výjezdech pak rychlost mizí jak pára nad hrncem. Zkouším co nejpřesněji trefovat nájezdové rychlosti. Někdy se to daří víc, hlavně v přehledných úsecích, kde vidíte dvě tři po sobě jdoucí zatáčky jak na dlani....no a jindy zase míň. Zatáčky se mi stávají slalomovými brankami, na každou z nich útočím jak Alberto Tomba. V sedačce běžného spotřebního modelu lítám ze strany na stranu, pravým kolenem se vzpírám o středový tunel, vlevo se otloukám o dveře a přitom se stále pohybuji daleko za jeho schopnostmi. Tohle auto je lehké, slabé a vzhledem k vyvážení a kolům až na konci kastle má malý moment setrvačnosti, čili žádné ujíždění zadku nelze očekávat. Svoje limity ohlásí naprosto transparentně hvízdnutím pneumatik, pak máte už jen chviličku na korekci než dojde na nedotáčivý smyk. Nic z toho ještě nenastalo, ačkoliv zatáčky beru čím dál odvážněji. Víceméně vše se odehrává v legálních rychlostech (aspoň myslím, zas tak moc jsem to nesledoval), zákon překračuji snad pouze na "cílových rovinkách" před vjezdem do obcí. Vydýchat a s cedulí konec obce znovu na start. Ztratil jsem přehled o místě i o čase. Vnímám jen trať a případné překážky (kromě té Fabie už jen jedno Mondeo a nějaká Honda) a snažím se Swiště udržet v rytmu. Už už to vypadá, že tohle bude "dobré kolo", když vletím do levotočivé zatáčky, která se po mírném nájezdu neočekávaně utáhne. Srdce mi poskočí a ruce stáčejí volant, moc prudce, Contíky hvízdnou....a sakra, tohle mi nevyjde, noha z plynu, povolit volant...a jsme zpátky. Krátké ale ostré brzdy, přitáhnout volant a noha na plyn, dvojka zavyje jak kdyby ji dostala do ruky španělská inkvizice a Swišť vyjíždí ze zatáčky. V hlavě mi buší, a ačkoliv ve tváři mám křeč a horní část chrupu drtí tu spodní (nebo naopak, vyberte si), duše může radostí puknout. Příjíždím do Liběchova a uhýbám na Štětí. O kousek dál v polích stavím, nechávám motůrek vydýchat. To nejlepší mám sice už za sebou (mluvím o jízdě, jinak jsem stále junák >:D) ale cestou domů mě ještě čeká pár pěkných úseků od Štětí do Litoměřic než se napojím na státovku do Ústí a následně do Děčína. No tak super. Jde se na to. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto nxue

    nxue 08.04.2014  18:40

    Suzuki

    Nádherné autíčko s perfektním počtením !! :yes: :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 08.04.2014  20:59

      « Re: Suzuki

      Díky. ;-) Zítra čeká Swiště první roční servis a trochu to zhodnotím, ale zatím panuje absolutní spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto nxue

    nxue 24.07.2014  10:07

    Suzuki Swift

    Toto je nádhera včetně recenze ! :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto foxypetoo

    foxypetoo 12.08.2014  14:39

    Spokojnosť

    Zdieľam tvoj názor s týmto autom.
    Ja som sa tento týžden prehúpol cez 46tisíc, s tým že mojích je 25 za necelý rok. (koncom septembra to bude presne rok). Zatiaľ až na tú prevodovku a jej rezonovanie sa nič nevyskytlo KLOP KLOP. Dolievam len benzín a po vypočítavaní na základe najazdu a načerpaného paliva mi to výjde stále 5litrov. Palubný počítač je v tomto stále o 0,2l optimistickejší, takže vätšinou mi tam svieti 4,8 >:D V poslednom čase som s n´mi častejšie absolvoval trasu Prešov-Bratislava a tam mi vychádza spotreba 5,5litra (5,3palubny) čo je podľa mňa skvelá hodnota, ale nastavujem si tempomat na 120km/h na diaľnici. Auto sa mi osvedčilo aj pri rýchlosti 190km/h ako stabilne a to aj na diaľničných úsekoch kde bolo viac zákrut. K tej rýchlosti je to zaujímave, kedže v techničáku uvádzajú k maximálke 160km/h....??? :-) Veľmi vydarené auto a v budúcnosti o pár rokov ak budem riešiť výmenu, tak bude určite horúcim kandidátom :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 02.01.2015  22:51

    Presvedcili ste ma

    Ked tu tak krasne chvalite Swifta s automatom, tak sme sa doma rozhodli, ze kupime pre neznejsiu polovicu, (aj ked obcas nie je neznejsia), k nasmu japonskemu dieselu mestsky japonsko-madarsky benzinak s automatom.
    Kupu planujeme na 3-4 mesiac 2015.
    K vyberu som sa dopracoval po 6 mesacnom odskusavani vselijakych dostupnych aj este nedostupnych mestskych modelov aut na SK-u.
    Zaverecny "podpis" pod vyhlasenie vysledku mojho vyberu dal tento prispevok a komentare k nemu.
    Ostava mi len dufat, ze so Swiftom bude spokojna moja manzelka a ked je spokojna ona, som spokojny aj ja :-)

    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 03.01.2015  16:28

      « Presvedcili ste ma

      Za 3 měsíce tomu budou dva roky od koupě a za sebe mohu říct, že mě zatím ani jednou nenapadlo Swifta vyměnit. No, možná tak leda za Swift Sport. >:-[] Každopádně to je z mé strany pro Swiště výborné vysvědčení. A opravdu za tu dobu nebyl jediný problém a to Swiště moc nešetříme. Jezdí většinou v městském a příměstském provozu, ale zvládne i meziměsto a dálnice. Nejdelší jízdu jsem s ním jel 980 km během jediného dne a přežil jsem. >:D Momentálně máme najeto lehce přes 20.000 km a vše funguje jak má. Celková průměrná spotřeba je při daném používání a s HDM automatem podle mě taky příznivá [odkaz] (poslední tankování jsem ještě nedoplnil, ale není tam žádná odchylka od průměru), takže Swifta jako druhé auto do rodiny, ať už s automatem nebo bez, mohu jedině doporučit. Ostatně nejsem jistě sám, kdo si Swifta jako druhé auto "vydržuje". ;-) [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Lackey

        Lackey 03.01.2015  22:28

        « Re: Presvedcili ste ma

        Wau, :-O to su naozaj krasne vysledky na Sprit...
        Swift patril od zaciatku do mojho vyberu, len som mal velke pochybnosti o dynamike kombinacie motora 1.2 + HDM, lebo skusobna jazda v meste nema takmer ziadnu vypovedaciu schopnost.
        Ale na vsetky moje otazky som prave tu dostal odpovede v duchu mojich narokov a poziadaviek na druhe auto.
        V sucasnosti ulohu druheho auta u nas plni Mazda2, 1.5, 5MT, 2010, ktora na moje pocudovanie zvladla uz aj rychlost 200 km/hod a ma takisto skvele jazdne vlastnosti.
        Dufam, ze Swift bude jej dostojny nastupca.
        Vdaka za prispevky a nazory.

  • 00 Reagovat !

    foto rubus32

    rubus32 07.06.2017  16:28

    Nový Swift?

    Zdravím, zajímal by mě názor spokojeného uživatele na nového sviště, zejména co se dynamiky motoru Dualjet týká a porovnání jízdních vlastností (nový by měl být lehčí, tudíž by s Dualjetem měl být mrštnější?) a také stran spotřeby. Děkuju a zdravím a hodně dalších kilometrů!
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 08.06.2017  08:39

      « Re: Nový Swift?

      V tomhle ohledu zatím nemohu sloužit. Nového Swifta jsem ještě nejel. Když jsem jel minulý týden kolem dealerství Suzuki u nás, jeden modrý tam v záplavě Vitar a Ignisů už stál. Ale neměl jsem čas se na něj ani jít podívat. Až to napravím, určitě tady svoje dojmy hodím do placu. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…