Suzuki Grand Vitara (2007)
10.10.2009Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-)) Vůz jsem koupil…
Suzuki Grand Vitara (d.a.m.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- dobra kupa 11.10.2009 18:51 kolmar
- Dobra volba 12.10.2009 00:00 Andy
- Nejlepší recenze - uděleno 12.10.2009 13:04 Ricardo
- Nazdar. 13.10.2009 14:20 Chobot
- Pěkné počtení. 21.11.2009 08:31 Poustnik
- revanž :-) 27.11.2009 21:22 LRman1
- ...to mě těší 28.01.2010 23:50
- dobra koupě 11.02.2010 21:17
- dobra koupě 11.02.2010 21:18
- Pořádný auto 21.02.2010 18:00 Subaru4ever
-
Recenze 21.02.2010 18:04
!GAS!
-
Re: Recenze 21.02.2010 18:53
talio2
-
Re: Re: Recenze 21.02.2010 20:47
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 08:31
-
Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 11:55
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 12:42
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 13:35
d.a.m.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 13:41
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 13:44
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 14:12 d.a.m.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 13:35
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 12:42
-
Re: Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 11:55
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Recenze 22.02.2010 08:31
-
Re: Re: Recenze 21.02.2010 20:47
d.a.m.
-
Re: Recenze 21.02.2010 18:53
talio2
- Snížení Hluku 11.04.2010 13:22
- Palubný počítač 18.06.2010 08:20 Marikovec
- Skvela recenze 18.07.2010 21:58 Vjace
- Skvělá recenze 30.07.2010 08:34 vlapal
- ŠŤASTNÉ A VESELÉ! 23.12.2010 16:42 d.a.m.
- Pochvala 12.02.2011 18:25 Fugi
- dobre ze bude zase vitara. 01.10.2013 18:38 rmt
- perfektní počtení 04.01.2017 20:50 Verny_2013
-
-
d.a.m. 11.10.2009 22:30
« Re: dobra kupa
díky!s to převodovkou souhlasím,šestku by to sneslo...no co se dá dělat.Automatickou klimu tam už dávali od počátku,mám ji tam taky,ale moc ji jako automat nepoužívám a raději si teplotu volím sám.
jakmile se něco vyskytne,ať už v dobrém či zlém,dám určitě vědět! ;-) -
woody-alien 11.10.2009 22:36
« Re: dobra kupa
Čus Kolmare, Grand Vitara měla automatickou klimu už před faceliftem, jen tam dali displej ale ovládání je v podstatě stejný.
Projet se s GV rozhodně doporučuju, je trochu "neotesaná" ale to se k ní hodí. A co se týká poruch, GV s 1.9 dCi (pardon DDis ;-) ) absolvovala test na 100.000 km v Autobildu a získala velmi pochvalné hodnocení. A to s ní jezdili skutečným terénem , tahali přívěs atd.
A věř mi, že to neříkám jen proto, že jsem hrdým majitelem. :-)-
kolmar 12.10.2009 15:47
« Re: Re: dobra kupa
Ale noo...čušať nebudem! ;-) tak sorry!!! hlboko sa ospravedlnujem :-) , trochu som sa sekol...no nejde mi to do hlavy... Uz som to dopatral, neni novy len displej palubneho PC (v stredovom tubuse) ale aj displej klimi (tu som myslel, ze je nova - pardon), Dalej po f/l dostala vypinatelne ESP so sistemom na zjazd prudkych svahov a protipreklzovy!!!, co starsia nemala :-!
Tak aj ty mas Vitaru? super, tiez diesel alebo bendzin? novy V6 VVT asi nemas co? ;-) Jazdis aj v terene?-
woody-alien 12.10.2009 19:22
« Re: Re: Re: dobra kupa
Kupoval jsem novou v únoru 2008 a to byl jen 2,0 benzín nebo 1,9 diesel. Dealer sám jezdil Vitarou a nechal mě projet obě verze, i v lehčím terénu. Nafťák není žádná raketa ale je mnohem silnější když to potřebuješ, v kopcích i v terénu. Takže jsem vzal diesel. 3,2 V6 ještě nebyl, tehdy byl 2,7 V6 ale ten se u nás nenabízel. Navíc je pouze ve spojení s automatem a to nemám rád.
Vypínatelný ESP měla GV už tehdy (po zařazení redukce se ESP vypne automaticky) ale bez asistenta sjezdu.
Teď zrovna spěchám, když tak napíšu SZ.
-
-
-
woody-alien 12.10.2009 19:07
« Re: Re: Re: dobra kupa
Tak bacha na kuny... >:D
A ať se ti poruchy vyhýbaj, já mám zatím najeto něco přes třicet tisíc a všechno v pohodě. Vitara je první auto se kterým se těším na zimu. ;-)-
-
woody-alien 13.10.2009 22:48
« Re: Re: Re: Re: Re: dobra kupa
To je dost složitý. V terénu a když se zahrabeš, tak je ti ESP jasně na obtíž. To že se automaticky vypne se zařazením redukce je myslím výmluvné.
V ostatních režimech jde ESP vypnout do zhruba 40 km/h, takže průměrnou jízdu na silnici moc nevyzkoušíš. Nicméně zkusil jsem pomoc ESP při rozjezdu na namrzlém povrchu, kde by se to mělo chovat asi jako když mi kdysi u 120ky při hrabání zadních kol pomohlo přibržďovat je ruční brzdou.
Výsledek je rozpačitej, možná trochu že to pomohlo, ale lepší je dát redukci a rozjedeš se v pohodě.
Pak jsem zkusil na parkovišt(břečka navrchu, pod ní led)ještě na letních gumách ostře a pod plynem zatáčet a zatímco bez ESP šlo auto do předem odhadnutelnýho a snadno řiditelnýho smyku, s aktivovaným ESP se snažilo furt něco dělat a cukalo se to všelijak podivně. V těchto podmínkách myslím opět je ESP k ničemu.
Takže zbývá jako pomocník při špatně najeté zatáčce a ostrém vyhýbacím manévru, ani jedno se mi zatím nestalo.
Podle mě stačej pořádný gumy na zimu (já používám Dunlop Grandtrek 16") a chovat se přiměřeně podle stavu silnice a žádný ESP nepotřebuješ.-
d.a.m. 14.10.2009 16:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobra kupa
Tak to jsi mě docela uklidnil,z chybějícího esp jsem měl trochu mindrák,dokonce jsem i přemýšlel,že ho dodatečně dokoupím,ale nevím jestli to vůbec jde a kolik by to stálo!Nevíš,teď už jen pro zajímavost,jestli to jde?docela by mě to zajímalo!
btw,nenašel jsi někde nějaká fóra o GV?já jsem se k ničemu kloudnýmu neproklikal :-(
k těm gumám-já mám na zimu goodyear ranger 16" a zjistil jsem,že mi tak o půl litru zvednou spotřebu,asi se dost "lepí"
díky moc za odpovědi!!! :yes:
-
-
-
-
-
-
-
Andy 12.10.2009 00:00
Dobra volba
Kdyz jsem se prestehoval do trochu kopcovitejsi krajiny, rikal jsem si, jestli neni cas vymenit vuz za neco s lepsi pruchodnosti terenem, jelikoz mistni cesty jsou casto nezpevnene a nekdy jen pro 4x4 se solidni svetlosti, o GV jsem premyslel, nicmene pak jsem se rozhodl sve soucasne auto "dojezdit" a pripadnou zmenu odlozit. Kazdopadne diky za info o kufru, pro mne je meritkem dostatecnosti zavazadloveho prostoru, jestli se pri slozenych sedadlech da dovnitr pohodlne dat kolo, na coz bych asi u Vitary mohl zapomenout. -
Ricardo 12.10.2009 13:04
Nejlepší recenze - uděleno
Tato recenze si právem zaslouží známku "Nejlepší recenze". Dlouho tady nebyla už od začátku tak propracovaná recenze s dobrými fotkami. A věta "Měl jsem v úmyslu pořídit si za cca 6 000 Kč parkovací asistent,ale nakonec jsem se celkem s autem naučil couvat,takže zmíněnou částku jsem mohl použít na hodnotnější věci,jako jsou třeba cigarety a alkohol" je jedno z nejzábavnějších na tomto serveru :yes: -
Chobot 13.10.2009 14:20
Nazdar.
Tak jsem zas po dlouhé době dal plné body za vše, s tím ,že se sem časem vrátím a recenzi si přečtu. A tak se dnes i stalo. Dobré auto(i když já bych upřednostnil nějakou kratší verzi-jediná varianta asi 3dveřovku), dobrá koupě, dobrá recenze, všechny fotky.....je to dobré, nesekl jsem se.
Tak přeji ať slouží jen k radosti. :yes: -
-
"-- skrytý --" 28.01.2010 23:50
...to mě těší
Ahoj, co tu píšeš mě opravdu potěšilo a utvrdilo v tom, co jsem pročetl na netu. Snad vše okolo jsem postupem času prolítl, ale testíky a videa jsou z 99,9% v cizím jazyce (alespoň ty lepší) což mi sice vůbec neva, ale člověk si říká, chci se dočíst co se říká o tom autě u nás a toho tu je po skromnu. Mimo jiné recenze různých pořadů jsou super, ale potvrzení opravdových zkušeností ze života u normálních lidí tomu dává druhý rozměr. U tvé recenze dvojnásob, protože uvádíš a potvrzuješ naprosto vše, tak jak to tvrdí i profící v testech a to mě moc těší a utvrzuje v tom, že GV, je velmi zajímavé auto, které nabízí drobné, ale pro někoho velké specifické a super výbavové věci oproti konkurenci své třídy. A je čím dál více přesně to autíčko, do ktérého 100 % jdu tak do 5ti měsíců. Jen co došetřím korunky a stále více se na něj třesu. Mimo jiné jen drobná glosa na závěr, je škoda, že u GV chybí osobní stránky majitelů tohoto prima autíčka.-
d.a.m. 31.01.2010 14:44
« Re: ...to mě těší
Ahoj,
Vitaru bych úplně klidně doporučil i svýmu nejlepšímu kámošovi - je to fakt povedený auto.Hlavně teď v zimě člověk ocení kvality 4x4! Myslím si, že pokud Tě to nepustí a Vitaru koupíš, litovat určitě nebudeš. Já doufám, že mi ještě nejakou dobu vydrží - a to jsem auta míval tak nejdéle 2-3 roky, ale teď rozhodně prodej neplánuju - ale šel bych do ní určitě znovu.
Takže - buďto Subaru, nebo Vitaru a nic jinýho mě nenapadá!
Nějaký Haldexy proti tomu nemají nejmenší šanci! (no a Range Rover je mimo moje finanční možnosti)
K těm stránkám - je pravda, že narozdíl od např. těch Subaru Suzuki moc fan-klubů nemá... ;-\
Já chodím na suzukiclub.cz, ale taky to tam moc nežije.
Tak zdar a ať už čtu Tvojí recenzi na Vitaru!! ;-) -
woody-alien 11.02.2010 23:17
« Re: ...to mě těší
Já můžu jen potvrdit to co d.a.m. v recenzi napsal. Grand Vitaru mám právě dva roky a splnila všechno co jsem od ní chtěl. Spolehlivé a univerzální auto, dostatečně pohodlné a neocenitelně schopné na našich rozbitých silnicích a cestách, i mimo cesty.
V zimě jaká je letos se nedíváš večer z okna s obavou, kolik zase napadne sněhu, ale těšíš se až do toho ráno s Vitarou vjedeš.
;-)
-
-
"-- skrytý --" 11.02.2010 21:17
dobra koupě
Suzuki grand vitara rok 2009
. Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu. -
"-- skrytý --" 11.02.2010 21:18
dobra koupě
Suzuki grand vitara rok 2009
. Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu. :-) -
Subaru4ever 21.02.2010 18:00
Pořádný auto
Moc pěkný auto a velice hezká a rozumná recenze :yes:
Vitaru bych bral všemi deseti, je to opravdu auto, které na silnici jezdí mnohem lépe než spousta napudrovaných městských SUV a přitom v terénu podává výkony offroadu.
Verze s 3,2 benzínem se mi neskutečně zamlouvá :-)-
d.a.m. 21.02.2010 21:01
« Re: Pořádný auto
No zrovna Ty máš co říkat!!! >:D
Máš totiž úplně parádní vůz, Subárka já mám tuze rád a velmi je respektuju!
Já vždycky říkám, že kdyby Vitara neexistovala, musel bych si jí vymyslet...a nebo koupit Subaru! :yes:
Super off i on road auta, hned jdu na Tvojí recenzi!
-
-
!GAS! 21.02.2010 18:04
Recenze
Klobouk dolů, tak podrobnou recenzi s takovou vypovídací hodnotou člověk mnohokrát nenajde ani v odborných časopisech. Je vidět, že máš k autu skvělý vztah, což je z článku příjemně cítit. :no: Jednoznačně 3x10!-
-
-
"-- skrytý --" 22.02.2010 08:31
« Re: Re: Re: Recenze
Čoveče Vitára se mi taky líbí. Už se těším, až Volkswagen schramstne i Suzuki :-)
Pokud jde o ten motor - s těmi problémy nebývají. Když nejede v Renaultu, tak je to proto, že se v tom autě celkově vysrala elektronika :-) A když už... VW = gut, Renault = merde ;-)
Pokud jde o terénní schopnosti... Co jezdím na houby, tak jsem viděl leccos. Dělníci se do míst, kde bych očekával jedině traktor či V3S, běžně dostanou i žigulem ;-)-
d.a.m. 22.02.2010 11:55
« Re: Re: Re: Re: Recenze
Díky za pochvalu!
No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(
S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
-problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
-dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
-nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
-jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.
K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[]-
"-- skrytý --" 22.02.2010 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)
Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)
Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)
Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.
No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.
Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením.-
-
"-- skrytý --" 22.02.2010 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Já řešim zplodiny z těch motorů. Tohle je spíš koníček a pokládám za vhodné vědět i něco širšího o tom kde, jak a proč ty věci vůbec vznikaji :-) Byl jsem na stáži u Mercedesu, ale přes sítě znám i lidi vod Volkswagena. Navíc naše rodina jezdí na VW už léta. Strejc by taky měl VW, ale jeho žena si vydupala Espace :-)
Pokud jde o TDI... Dřív jsem si taky myslel, že je to jeden a ten samej motor jenom nastavenej na různej výkon. Pak mi ale jedna dobrá duše strčila do ruky (pochopitelně pouze k nahlédnutí) konstrukční dokumentace :-) -
"-- skrytý --" 22.02.2010 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Pokud jde o to turbo: Musíš si zjistit, jakej je tam typ motoru (bývá to uvedeno ve velkym techničáku). K tomu se dá dohledat, co konkrétně je tam za fabrikát. Tipuju buďto Garrett (dnes Honeywell) nebo Kühnle, Kopp & Kausch (dnes BorgWarner). Japonská IHI či Mitsubishi se v evropských autech vesměs nevyskytují.-
d.a.m. 22.02.2010 14:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Ten kód motoru je F9Q, zjistíš z toho něco?
Já se k motoru fakt chovám hezky (dochlazuju, nehoním to za studena, měním včas olej i filtry-max.15tis.km, snažím se tankovat jen tam, kde to má trošičku lepší jméno,...), tak si, možná bláhově, myslím, že mě nic špatnýho nepotká ;-)
K tomu tankování:
možná to je jen placebo efekt, ale když natankuju v Německu, nebo v Rakousku, mám pocit, že je motor mnohem klidnější a líp jede (?) :-|-
"-- skrytý --" 22.02.2010 14:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Turbo máš podle všeho Garrett GT1749V.
Palivo: Ne, to neni pocit, to tak je :-)
Já akorát vypozoroval, že u nás mi to jede nejlíp s OMV. Vlastnostmi se to velice blíží německým palivům. Verva, V-Power apod. mojemu nechutnají (řve a žere).
Tatíkova Ibizka se stejným motorem se chová taky tak, a Němec s Fábií se stejným motorem mi taky povidal, že se mu zdá, že to palivo od OMV má nějak lepčí kvalitu. Spíš ale asi nejvíc odpovídá tomu, na co je nastavené řízení motoru.-
d.a.m. 22.02.2010 14:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Děkuju moc za info!
Jak píšeš vejš, mělo by tohle turbo bejt v pohodě.
Co říkáš na to přilejvání M2T do nafty?
A je ještě něco, na co bych si měl dát bacha?
Teď mám najeto cca 42tis. (máme na couračky ještě staršího swifta, takže Vitaru beru jen na delší tratě a samozřejmě do terénu >:-[] ), a zatím fakt nic nenasvědčuje tomu, že by mi mělo cokoliv říct sbohem!
Jen se snažím Tě co nejvíc vytěžit, protože očividně víš, co říkáš :yes:
V čem by tedy mohl bejt ještě zakopanej pes, prosím Tě?-
d.a.m. 22.02.2010 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Jo, ještě mám doma schovaný číslo Auto Bildu, kde měli tohle auto v parádě na 100tis. km.
Dávali tomu kouř, jezdili v terénu, tahali přívěsy, zkrátka - chtěli to auto zničit >:-[]
Neposralo se na něm nic... :yes: :yes:
Vlastně jo - kuna překousala kabely >:D
Jinak jim to fungovalo výborně.
Mám ten časák uloženej jak nějakou tajnou zprávu od BISu >:-[]-
"-- skrytý --" 22.02.2010 15:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Já zas koukal, jak rozebírali VW T5 2.5 TDI s automatem. Na těch brzdách v převodovce byly ještě téměř neporušený potisky z výroby, a u motoru (válce a písty) nenaměřili žádnou odchylku od nového auta :-)-
d.a.m. 22.02.2010 15:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Jasný, abys mě nepochopil špatně - já proti koncernu nemám vůbec nic, sám jsem měl podobný auto jako Ty a vzpomínám jen v dobrým.
V práci občas řídím taky Tranďáka 2,5 a je to parádní auto, takže nemám důvod na VW pindat.
Je to dobrá značka! :yes:-
"-- skrytý --" 22.02.2010 15:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Tohle spíš svědčí o tom, jaký obrovský skok za posledních 30 let udělala tribologie (věda o mazivech). Pokud je všechno ohřáté na provozní teplotu, tak je mechanické opotřebení víceméně zanedbatelné.
Drtivá většina turb má tlaková hydrodynamická ložiska. Tam je nutné zajistit, aby se turbo netočilo příliš rychle (trhal by se olejový film) a olej nesmí zuhelnatět. Jinak ta ložiska pracují téměř bez tření.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 22.02.2010 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
M2T do nafty? Výrobce to zakazuje, ale technicky ublížit by to nemělo. Je otázka, co to dělá s katalyzátorem. Existuje taky možnost, že ty zvaginované biosložky v palivu ten 2T-olej naruší (nebo obráceně).
Když mi výrobce řekne "nic do tý nafty nelej," tak tam do toho nic přilejvat nebudu ;-)
42 000? To je nový auto. Eště aby něco nasvědčovalo, že se odporoučí :-)
Nic zvláštního. Netankuj levnou naftu, nešlap na to za studena a po zátěži ho nech chvilku vyběhnout. Pravidelně olej a filtry. Toť vše.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 11.04.2010 13:22
Snížení Hluku
Přeji pěkný den,
Mám Grand Vitaru 1.9 DDiS. V současné době najeto něco málo přes 100 tisíc kilometrů. Hlučnost se mi podařilo podstatně redukovat instalací dodatečného odhlučnění (cca na 30000 km) v oblasti středového tunelu, který je navržen tak, že vytváří opravdový zvukový tunel.
Mám zamykání zpátečky. Při zařazeném pátém tychlostním stupni vycházel od řadící páky nepříjemný kovový zvuk. Nedalo mi to a sundal jsem rámeček s koženkovým krytem řadící páky. Zjistil jsem, že pro namontování zámku zpátečky bylo sundáno nějaké odhlučnění (zbytky s lepidlem). Na řadící páce přidělána část zamykání-zarážka (kov). Při chvění řadící páky (pátý rychlostní stupeň) docházelo ke střetu vlastního mechanizmu zámku se zarážkou. Odtud pocházel kovový zvuk. Po oblepení filcem (tloušťka cca 5mm)obou částí mám od kovového zvuku pokoj. Dále jsem zjistil, že v koberci kolem řadící páky je díra, kde je jakási gumová prúchodka a odhlučnění žádné. Celý prostor pod tunelem v oblasti řadící páky jsem pouze s malým otvorem pro řadící páku obložil molitanem o tloušťce cca 30mm. Dále rovněž z molitanu jsem vytvořil v tunelu dvě zvukové přepážky v oblasti před a za řadící pákou. Pro objektivní posouzení snížení hluku mohu použít pouze nastavení hlasitosti rádia u jedné stanice. Před tímto zásahem pro základní poslech byla hlasitost nastavena na 10. Nyní stačí v pohodě hlasitost 8. Ještě jsem provedl další dílčí odhlučnění, ale ty již nemají takový vliv na celkovou pohodu v autě. ;-)-
-
"-- skrytý --" 11.04.2010 21:04
« Re: Re: Snížení Hluku
Obávám se, že na fotkách toho nebude moc vidět. Rámeček jde sundat celkem jednoduše. a pod ním je dostatečný prostor pro experimentování... Možná, pokud nemáte zamykání zpátečky, je vše v pořádku. Pokusím se něco poslat na email.
Jak slouží? Na 17000 km, ačkoli jsem byl v Liberci na svolávačce vyletěla hodice od turba (při předjíždění). Dál asi na 45000 odešla pravděpodobně váha vzduchu, no a od 75000 do 90000 motor v určitém režimu a při rezervě v nádrži padal do nouzového režimu = na 60000 měl být vyměněn palivový filtr, ale nestalo se tak… Do záruky jsem ještě stihnul vyměnit žhavení... A to ani nemluvím o dalších svolávačkách na které jsem ani nebyl vyzván. Naštěstí jsem vznikající závady zachytil ještě včas.
Jinak jsem doposud nepochopil systém DPF. V manuálu je napsáno, že před nastartováním se má kontrolka filtru rozsvítit. Bohužel nesvítí a nesvítí ani když je zanesený filtr. Jednou už mi jej čistili vynuceně, protože se přepálila jakási gumová pojistka od čidla…. Vám kontrolka filtru, když je potřeba svítí?
-
d.a.m. 11.04.2010 22:12
« Re: Re: Re: Snížení Hluku
No, to nejsou moc povzbudivé zprávy... :-(
Mě se tedy zatím (a doufám, že to vydrží) závady vyhýbaj.
A je pravda, že o žádných svolávačkách vůbec nic nevím, auto je ještě do prosince tohoto roku v záruce a nikdo mě neoslovil. O co konkrétně mělo jít, ať se eventuálně můžu ozvat?
Kontrolka PDF filtru mi svítí před nastartováním, pak zhasne.
(P.S. - nikoho samozřejmě nenutím, ale navrhuju tykání, je to na tomto fóru poměrně obvyklé ;-) )
(P.P.S. - odpoledne jsem posílal soukromou zprávu)
-
-
-
-
Marikovec 18.06.2010 08:20
Palubný počítač
Nazdar, ja mám druhé auto Suzuki Ignis a je tam presne ten istý "palubný počítač", ktorý opisuješ vo Vitare. Takže vidím, že rákosníci od Suzuki dávajú tú idiotinu asi do všetkých aut, to je dosť smutné. Ten ukazovateľ okamžitej spotreby - to je snáď len zlý sen. A nechápem, keď už si niekto dá tú námahu, že namontuje nejakú súčiastku, ktorá merá aktuálnu spotrebu, že už neni schopný doplniť k tomu - podľa mňa iba softvérový - doplnok, ktorý nameranú aktuálnu spotrebu prepočíta na priemernú. Fakt grc.
A inak pekná recenzia. Držím palce a prajem veľa km bez nehody.-
d.a.m. 21.06.2010 16:24
« Re: Palubný počítač
Díky!
K tomu počítači - mě to průměrnou spotřebu ukazuje, ale stejně těch údajů je tam hrozně málo.
Mě třeba hrozně chybí informace o dojezdu.
Ale je to problém všech Japonců obecně, třeba Forester má tuším jenom údaj o průměrné spotřebě...tomu se říká šetření na nesprávným místě :no: a fakt se divím, že zrovna japonský auta nedokážou tuhle fičuru vylepšit!
-
-
vlapal 30.07.2010 08:34
Skvělá recenze
Krásně vyjádřený ten neuchopitelný pocit nadšení a radosti z auta který nemá v tom dnešním potrhlým "eko" světě reálný podklad. Stejný pocity mám z našeho Xtraila. Jsem rád, že v tom nejsem sám. Díky. -
Fugi 12.02.2011 18:25
Pochvala
Čtivě napsaná recence a super autíčko :-) Grand Vitara vždy měla moje sympatie, kdybych býval disponoval k nákupu nového auta vyšší částkou, určitě bych jí měl taky v hledáčku. Jen tu barvu bych si vybral jinou (asi bílou), ale je mi jasné, že za podmínek, za jakých jsi kupoval si neměl možnost volby a za tu slevu ta barva asi stála ;-) -
rmt 01.10.2013 18:38
dobre ze bude zase vitara.
Pekna recenze, koukal jsem na ni uz driv. Vitaru mame taky, je to vyborny auto. Jak pises je fakt poctivy. Rám, redukce, uzávěrka, tereni vysoky pneu, proste vse co ma tereni auto mit. Oproti napr. tiguanu, yetim.... Doufam ze bude recenze i na novou. Bude to ta s poslednim faceliftem? Kdyz by jsi mel naladu muzes ohodnotit i moji.-
d.a.m. 01.10.2013 20:07
« Re: dobre ze bude zase vitara.
Ahoj,
tvou Vitaru jsem hodnotil už dávno ;-)
Ano - pokud vše půjde podle plánu, bude to GV po faceliftu...ale upřímě - pokud by se GV nabízela stále s původním xichtíkem, tak ten se mi líbil víc...
Jinak s recenzí se v případě pořízení počítá - to je jasný >:-[]
-
-
Verny_2013 04.01.2017 20:50
perfektní počtení
o opravdovém autě při kterém jsem se fakt pobavil. Jen ta poslední aktualizace je tam 2x.-
d.a.m. 04.01.2017 21:14
« Re: perfektní počtení
Díky za pochvalu ;-)
S tou aktualizací je mi to taky záhada - redakční systém MACZ je poměrně zvláštní a co mě třeba točí doběla je to, že než se na hlavní stránce proklikám ke svému autu, většinou to zabalím.
Ale možná jsem blbej já...
Každopádně - při pokusu smazat klon novinky mi to hlásí jakousi chybu 3 a nejde to.
Takže to tam asi navěky zůstane zweimal, no...-
Verny_2013 04.01.2017 22:11
« Re: Re: perfektní počtení
Jo taky s tím občas bojuju, ale v každém případě jednotlivé aktualizace jde editovat, nebo i mazat. Zkus tohle:
Po přihlášení klikneš vpravo nahoře na nastavení a zvolíš auto a následně editovat.
Úplně dole je červené tlačítko přidat novinku a pod ním černým písmem s podtržením přehled novinek. Na to klikneš. Zobrazí se ti všechny novinky podle datumů. Vybereš to co chceš editovat a klikneš. Vpravo od datumu aktualizace je tlačítko smazat. Klikneš a novinku smažeš.
Mělo by to fungovat, už jsem to taky použil.
-
-
O off road a SUV sa zaujimam vcelku dost, no GR. vitaru som este nejazdil...vsetko co som si myslel si mi viac-menej potvrdil, az na jednu vec - prevodovka. Proste dnes, pri mojich rychlostnych priemeroch uz proste auto s 5 st. prevodovkou nekupim. A inak? tohto roku bol facelift, auto dostalo poriadny palubny pc, vyfasovalo automaticku klimu a kotuce dozadu!!! cize parada! az na tu prevodovku.
Kedze ani mne neni praca v lese cudzia verim, ze auto lezie v terene poriadne, jazdne vlastnosti na ceste si mi tiez potvrdil...Co povedat? za taketo peniaze fakt dobra kupa a nech sluzi... brachovi sa to paci a kym na to nejaky rok naspori navalaj hromadu tisic km aby si vedel varovat aj pred pripadnymi poruchami...
Nech jazdi!