Škoda Octavia (2003)
21.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza". Tento tuctový automobil v poněkud méně tuctovém provedení byl vysvobozen v květnu 2005 z…
Škoda Octavia Combi (Hooonza)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 10b. 21.06.2007 22:05 Sprint
-
Haldex 22.06.2007 08:46
- Tož to umožňuje. 22.06.2007 09:12
- Re: Haldex 21.12.2007 17:16
- -- 22.06.2007 09:06
- ložiska 22.06.2007 09:39
- Dal bych si říct... 22.06.2007 10:53
- 10.b 22.06.2007 12:11
- Skvost! 22.06.2007 21:32
- 4X4 23.06.2007 00:48
- Desítka jako vyšitá 23.06.2007 01:50
- hodnotenie 23.06.2007 16:04
- 9b 25.06.2007 09:12
- 9b 26.06.2007 09:56 mura11
- hodnocení 29.06.2007 13:03
- Olej 14.07.2007 09:38 Ajin(MoDo Team)
- bodování 20.07.2007 14:15 Focusman
- bodovanie 20.07.2007 15:03
- 10bodiku 24.07.2007 13:32
- Potvrzuji 24.07.2007 22:09
- Stěrače 25.07.2007 15:45 Hanss (MoDo Team)
- 10b 26.07.2007 07:25
- Spotřeba, pneu. 30.08.2007 01:03 filko
- Vládní speciál, verze "L" 01.09.2007 11:07 filko
- EU3 - EU4 01.09.2007 11:12 filko
- Pochvala 06.10.2007 14:53
- VŠCHT 13.10.2007 23:25 Paulie001
- čau 03.11.2007 20:55 PeT-a (RSKa)
- 4x4 28.11.2007 10:32 petr16
- čau 24.12.2007 12:29
- Teda 28.12.2007 11:16 Chobot
- Seriózní problém 15.01.2008 00:09 filko
- Rider 4x4 18.01.2008 17:07 topesto
- hodnotenie 20.01.2008 00:42
- dotaz ohladom tempomatu 20.01.2008 14:02 colinko
- OK 21.01.2008 14:26
- Problém 24.01.2008 15:56 Special-line
- karkulka 27.01.2008 16:46 Prase
- 10b 01.02.2008 11:09 Lubosss1
- Úpravy vnitřního softwaru 03.03.2008 01:48 filko
- Diferenciál 03.03.2008 01:54 filko
- Díky pročtení vaší drsně odborné diskuzi o žárovkách 07.03.2008 01:27 Poustnik
- Dotázek 05.04.2008 20:16 Special-line
- Pěkná recenze 12.04.2008 23:36
- omyl 13.04.2008 11:14
- Světla 13.04.2008 18:15 filko
- Recenze 15.04.2008 15:04 cb
- Pěkný auto 20.04.2008 18:05
- Foto 26.04.2008 20:00 Flammer (RSKa)
- otřesná skutečnost 27.04.2008 10:37 mate59
- Dobytčák 27.04.2008 17:37 filko
- Parada 09.05.2008 17:37 renzo
-
Co by to mohlo být? 11.05.2008 11:20
Hanss (MoDo Team)
- Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 17:29
-
Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:05
-
Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:10
-
Re: Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:13
-
Re: Re: Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:21
- Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:32 Hanss (MoDo Team)
-
Re: Re: Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:21
-
Re: Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:13
-
Re: Re: Co by to mohlo být? 11.05.2008 21:10
- Aktualizace 18.05.2008 15:35
- Stahování oken. 31.05.2008 00:17 filko
-
Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 15:56
-
Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:31
-
Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:38
-
Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:56
-
Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 19:40
-
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 21:10
-
Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 19.06.2008 11:40
filko
- Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 11.07.2008 15:49 TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 19.06.2008 11:40
filko
-
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 21:10
-
Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 19:40
-
Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:56
-
Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:38
-
Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi 10.06.2008 18:31
- Hej ty máš ale mluvu chalane:D 10.06.2008 20:28 Johny.Rico
- Dotaz 22.08.2008 13:30 jouda(AlkoholixXx)
- Hnus 21.10.2008 09:56 filko
- tak 21.10.2008 18:38 TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Dostatečný výkon? 23.10.2008 12:15
superkutil
-
Re: Dostatečný výkon? 23.10.2008 15:56
-
Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 18:59
TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:12
-
Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:28
TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:51
-
Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:54
TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 21:11
-
Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:28
TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 20:12
-
Re: Re: Dostatečný výkon? 09.11.2008 18:59
TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Dostatečný výkon? 23.10.2008 15:56
- Problém s brzdami 10.11.2008 20:24 filko
- Pylovy filtr prosba o radu 16.11.2008 07:26 Ajin(MoDo Team)
- Turbokluk superb 19.11.2008 22:11 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Zrcátka 05.12.2008 16:50 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Dotaz na Haldex 09.12.2008 12:30
- Pěkný autíčko 16.12.2008 08:08
- Golf 19.12.2008 20:24 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- palivo 30.12.2008 13:34 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- ramena 17.01.2009 04:45 macegt
- Ty naděláš! 02.03.2009 17:11 filko
- Brzdová kapalina 05.04.2009 20:57 jouda(AlkoholixXx)
- Stěrač 08.05.2009 21:31 filko
-
Octavie VS Leon 11.05.2009 19:28
jumper (Modo Team)
-
Re: Octavie VS Leon 11.05.2009 21:14
-
Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:07
jumper (Modo Team)
-
Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:16
-
Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:50
jumper (Modo Team)
-
Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 22:03
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 22:09 jumper (Modo Team)
-
Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 22:03
-
Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:50
jumper (Modo Team)
-
Re: Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:16
-
Re: Re: Octavie VS Leon 14.05.2009 21:07
jumper (Modo Team)
-
Re: Octavie VS Leon 11.05.2009 21:14
- Tažné 11.05.2009 23:24 filko
- Fento sraz 18.05.2009 20:39 filko
- Koupě v rajchu 25.06.2009 15:22 filko
- nosic 06.07.2009 14:31 macegt
- Ahoj 20.10.2009 19:45
- denni sviceni u faceliftu 11.11.2009 23:51
- foto 27.11.2009 20:55 talio2
- pozn 30.11.2009 23:03 macegt
- Dveře 10.12.2009 22:31 Ronault.
- Čauky 27.01.2010 14:45 Jack1989
- super 12.02.2010 10:13
- Výtečná recenze 21.02.2010 22:02 d.a.m.
- test 22.04.2010 15:48
- Novinky a Starinky 23.05.2010 01:13 FRPE
- konečně 03.08.2010 19:10 Hombre_71
- Výtečná recenze! 19.08.2010 11:17 superkutil
- Provoz 05.09.2010 16:36 macegt
- Krystalická voda 28.11.2010 20:30 talio2
- 8avia 05.12.2010 21:02 Ronault.
- recenze 07.01.2011 19:37 Fremen
- Dokonalost u druhé generace 01.09.2011 12:38 Herbi TSI
- Pouzdro na brýle 28.10.2012 14:52 Latalik
- MAXI-DOT 08.04.2013 16:52 Libor.89
-
-
Special-line 21.06.2007 22:09
« Re: 10b.
Přesně tak máš pravdu. Ale víš jak to je s těma řečma, nadávky na Šködovku na starou a novou Fabii. Iž je to jako národní sport a většina lidí kecá a kecá neví o tom nic, jen aby byly z davem a cejtili se jako borci že když to kolega říká v práci tak to asi bude pravda abudu tomu věřit a říkat to taky.-
"-- skrytý --" 01.07.2007 21:40
« Re: 10b.
Hluk zanika ale az tak pri 130-140, proste na dialnici. Inak aj oproti inym dieslom je strasne hlucny, proste ma clovek v meste pocit, ze je v traktore. Inak motor netaha zle, ale je proste hlucny a ma nekultivovany chod-
"-- skrytý --" 01.07.2007 22:23
« Re: Re: 10b.
Ty jsi určitě najezdil na různých dieselových motorech několik desítek tisíc kilometrů :-)
Když to změříš tím přístrojem na měření hluku, tak získáš stejné hodnoty jako u motorů common-rail.
Mám za sebou Peugeot 2.0 HDi 80 kW, 1.4 HDi 50 kW, Citroën 1.9 TD 66 kW, Fiat Uno 1.3D asi 33 kW, Mercedes E320 CDI spousta kW, Seat Vario 47 kW 1.9 SDi/VEP, Seat Vario 66 kW TDI/VEP, Octavia Combi 81 kW TDI/VEP, Seat Ibiza 74 kW TDI/PD, Octavia 4x4 74 kW TDI/PD, Leon Cupra 4x4 110 kW TDI/PD, Altea a Leon 103 kW 2.0 TDI/PD, Toledo a Altea XL 77 kW 1.9 TDI/PD. Vyvodil jsem závěr, že common-raily jsou skutečně trochu tišší než PD, ale PD v žádném případě nejsou hlučné a nekultivované.
Z výše uvedené řady byl hlučný (ba přímo hřmotný) a nekultivovaný akorát 1.3D v prastarém Fiátku. Dále mě nepříjemně překvapil 1.4 HDi 50 kW, jenž až do 1600 otáček dával vibracemi velice zřetelně najevo neochotu ke spolupráci. Naopak neočekávaně tiše a klidně běžel starý 1.9 TD v Citroënu Xantia.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 06.05.2008 09:15
« Re: Re: Re: 10b.
fiat 1,3D byl hlučný????????
Tenhle motor posunul pojem hluk do uplně nové dimenze vždyť ani zetory tak neklepaly jako tenhle žďorb. člověk když to měl startovat tak aby si nasadil tankostickou helmu ať neohluchne.
A jako je to pravda proste diesely jsou hlučné a v nízkych otazkach celkem trpi vibracema, jo takova nafta od bmw treba v 7 to už je jina jsem myslel že je tam elektromotor když jsem to slyšel.
A s comonrailem jsou opravdu tižší ale zas jsou sakra nachylne na čistotu paliva a to už si rozmyslis jestli par decibelu navic nebo oprava.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 22.06.2007 08:46
Haldex
Jo oktávka je dobré auto, ale jenom s tím haldexem, myslím že opravdu zabírá při prokluzu kol, prostě když mají hřídel ze zadu a zepředu různé otáčky. Já sem nestudoval materiály VW, ale myslim že vím jak haldex funguje a myslím že to co říkáš není pravda. S čistě technického hlediska, to jeho funkce neumožňuje.-
"-- skrytý --" 22.06.2007 09:12
« Tož to umožňuje.
V zatáčkách máš taky rozdíl otáček náprav, a pri naprosto každém zrychlení či jízdě do kopce ten rozdíl vzniká taky. Sice jenom 1-2 ot/min, ale už to stačí k sepnutí. Tak jest psáno v materiálech.-
"-- skrytý --" 24.06.2009 18:01
« Re: Tož to umožňuje.
Model na videu odpovida spojce Haldex 4. generace. Do teto Octavie se davala pouze 1. generace, co vim. Ta takto sofistikovane spinani neumoznuje, neb funguje pouze s rozdilem otacek hridelu.-
"-- skrytý --" 24.06.2009 20:38
« Re: Re: Tož to umožňuje.
Ale v dokumentaci se dočteš, že stačí rozdíl 1-2 ot. za minutu, a ten vzniká i při běžném zrychlení či jízdě do kopce.-
"-- skrytý --" 25.06.2009 11:30
« Re: Re: Re: Tož to umožňuje.
a) jak muze pri jizde do kopce, pokud nedojde k prokluzu napravy, dochazet k rozdilu otacek kol predni a zadni napravy?
b) rozdil 1-2 ot./min teda pres tu vacku/tlacitko moc tlaku nevygeneruje. to by bylo perpetum mobile. Si to predstav, ze vacka se ti otoci kolem sve osy jednou za minutu a ty chces aby ti okamzite dodala tlak do systemu.-
"-- skrytý --" 25.06.2009 12:21
« Re: Re: Re: Re: Tož to umožňuje.
a) Velmi jednoduše - nejsme v ideálním světě. Je to taky jeden z důvodů, proč se ti kola poháněné nápravy u auta s jednou poháněnou nápravou opotřebovávají rychleji.
b) To, co řikáš, platí pro hydrodynamická čerpadla (odstředivá). Ve spojce Haldex vytváří tlak pístové (hydrostatické) čerpadlo poháněné rozdílem otáček náprav. Tato čerpadla vytváří tlak nezávisle na rychlosti jejich práce.
U spojky Haldex první generace je přenos sil mezi nápravami realizován už po nějakých 6 stupních rozdílu pootočení. Při rozdílu rychlosti otáčení 1 ot/min (360 stupňů vzájemného pootočení za 60 vteřin) tak dojde k přiregulování zádě zhruba za 1 vteřinu.
Maximální přítlak je vyvinut po 45 stupních vzájemného pootočení, avšak v takovéto situaci stejně není plného přítlaku třeba. Stačí ta trošička, co se přenese, aby se otáčky náprav vyrovnaly.
-
Special-line 25.06.2009 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Tož to umožňuje.
No jo je to fakt, stačí aby se jednou stlačil píst který vytvoří tlak stlačí lamelovou spojku a pak lze nějakým ventilem tak ten tlak držet neomezně dlouho je to tak?-
"-- skrytý --" 25.06.2009 12:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tož to umožňuje.
Ano, přesně tak to je.
Ono je to lehce složitější. Celý ten systém je držen pod tlakovým předpětím 4 bar. Pod těmito 4 bar není spojka Haldex schopna vyvinout dostatečný tlak k uskutečnění přenosu. To je tam kvůli bezpečnosti a ochraně - když šlápneš na brzdu, zatáhneš za ručku či nepracuje motor, předpětí opadne a spojka během několika milisekund rozepne. To umožňuje okamžitou deaktivaci v případě zásahu ABS (aby neinterferoval předek se zadkem) a odtahování s jednou zdviženou nápravou aniž by došlo k poškození či zničení systému (což se stává u viskózních spojek).-
Special-line 25.06.2009 12:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tož to umožňuje.
Kruci něž tohle všechno poznám a pochopím tak budu dávno mrtvej >:D Mám SSP tam to všechno je ale narvat to vše do hlavy v nějaký krátký době nejde...
Snad mě ještě něco naučí ve škole, z pohledu týhle elektroniky je to tam na celkem dobrý úrovni, s přihlédnutím k tomu že to není VŠ.
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 21.12.2007 17:16
« Re: Haldex
stím haldexem je to pravda.Každá rozvodovka umožňuje rozdílnou rychlost otáčení kol na téže nápravě. A vtom videu co je připojené pod článkem je dobře vysvětlené graficky jak haldex funguje a jak tam předjíždí ten autobus je záběr na haldex jak okamžitě sepne při prudké akceleraci.
-
-
"-- skrytý --" 22.06.2007 12:11
10.b
Pěkný, recenze taky super..dávám 10.b. a přeji mnoho štastných km....ať auto slouží.... :yes: -
neregistrovaný: "Noddy" [88.212.22.XXX] 23.06.2007 00:48
4X4
Slintam. ;-) Len co sa tyka spotreby. Skutocne po dialnici len 5,6? A v meste je to kolko?-
"anonym" [195.70.138.XXX] 23.06.2007 08:29
« Re: 4X4
Skutečně 5.6 @ 140 kmh včetně zapnuté klimatizace. Ve městě 6-6.5 (přestože je psáno 8.3, ale záleží na stylu jízdy - např. jestli brzdíš na semaforech brzdou nebo motorem).-
"-- skrytý --" 23.06.2007 08:42
« Re: Re: 4X4 - ještě dodatek ke spotřebě
Tím rychlostním údajem myslím údaj tachometru, což reálně odpovídá cca 134 kmh.
Palubní počítač počítá spotřebu naprosto přesně. Pokud tankuji u stejné pumpy u stejného stojanu, tak se údaj liší max o 0.1 l/100 km. když ale jednou naberu naftu jinde (vždy plnou), tak se to projeví odchylkou klidně i přes půl litru / 100 km při tomto tankování (a i tom následujícím, když se vrátím k původnímu stojanu).
Zaznamenal jsem také značný rozdíl ve spotřebě mezi letními (Michelin 205/55) a zimními (Barum 195/65) gumami. Na zimákách, přestože jsou užší, to bere cca o půl litru víc, než na mišlénkách.
-
-
-
Ajin(MoDo Team) 14.07.2007 09:38
Olej
Hezký auto i recenze máš to za 10b. O oleji by se daly vést dlouhé diskuze. Longlife jsem měl u Audi, 0W30, žralo ho to tak 1litr na 10tis km, i při záhulu na okruhu což mi přišlo docela v normě. Trapnej byl proměnlivý ukazatel ser. intervalu, ten prostě odečítal po sto km těch 30tisíc, ne jako to znám z MB, kde se ekonomická jízda, nebo naopak drsná na intervalu projeví.
Pak mi začali dávat nový Longlife 5W30 o 150Kč/litr dražší, prý je lepší, ale ta cena mě štvala. Myslím,že si s tím překódováním udělal dobře, stejně prej žádnej olej neumí být 100procentní víc než 20tis -
"-- skrytý --" 24.07.2007 13:32
10bodiku
zdravim, octava moc pekna.. ve vybave rider se moc nevydi. Mel jsem moznost ji ridit, ale nebyla to ctyrkolka :( predtim jsem jezdil v OII, tak se mi starsi nafta zdala kultivovanejsi nez ta v nove octavii. jinak bodiky udeleny a preju mnoho stastnych km.-
"-- skrytý --" 24.07.2007 16:51
« Re: 10bodiku
S tou kultivovaností máš naprostou pravdu. V O1 jsou ty agregáty jaksi lépe utlumené. I moje Pumpe-Düse běhá klidněji a tišeji než ty v O2.
Řízení předokolky a čtyřkolky je stejné, pokud zrovna neřežeš zatáčky nebo nejsou zhoršené adhezní podmínky.
P. S. Rider se moc nevidí, protože jako nový byl docela drahý. Tenhle konkrétní kousek byl v základu za 720 000 + sonar + vytahovací síťka, takže nějakých 730 nebo 740 000. Do podnikové flotily na tom nesejde, ale běžný smrtelník za tyhle prachy většinou vezme jiné auto.
-
-
"anonym" [195.113.69.XXX] 24.07.2007 22:09
Potvrzuji
Mám taky 4x4 74kW. Potvrzuji skoro všechno. Časem možná přidám recenzi. Nesnáším Climatronic v Octavii 1 právě pro problém s režimem ECON. Jinak je super. V zatáčkách mi Haldex spíná nepostřehnutelně a je pouze cítit pohon 4x4 vzhledem k minimální nedotáčivosti (myslím pomalejší zatáčky - nad 100 km/h nemá 100 koní nárok). Škubnutí je znát pouze při razantním zrychlení (člověk by čekal u dvoukolky protožení kol ale tady je to jakoby kopanec zezadu a skok vpřed) při kterém mi vždy vypadne mobil ze schránky pod rádiem přímo pod spolujezdcovu sedačku (a to nevídaně pravidelně). Potvrzuji skřípající zadní stěrač. Taky jsem, podobně jako majitel dal lišty 4x4, tempomat, stěrače AeroTwin, mám stejná kola i kožený volant... :-) Dlouhodobá spotřeba se drží někde mezi 5,9 - 6,5 l, na které se ale negativně podepisují 205 kola nebo zimní pneu, klima a 24h svícení. Při 130 kmh je spotřeba tak 5,5. Se svojí jsem je max 215 kmh dle tacho při spotřebě 12,1 l. Světla jsou oproti xenonu samozřejmě horší, ale díky čiré optice jsou poměrně dobrá. PD táhne jako bejk (fakt - při max. polovičním zatížení) a oproti benzínu (1,8T / 2,0) je horší v nízkých rychlostech, ale výrazně lepší na dálnici (prostě nad 100 kmh - i díky 6 st. převodovce). Rozčiluje mne dízl-zvuk při pomalé jízdě 20 - 30 kmh se staženými okny. ... Asi tu recenzi napíšu.-
"-- skrytý --" 25.07.2007 11:22
« Re: Potvrzuji
Určitě napiš.
Když jsme řešili vadné ložisko, tak jsem nechal přejímacího technika řídit, a jeho první věta po šlápnutí na plyn zněla: "Vy to máte čipnutý?" Já že ne, že to prostě jezdí dobře samo od sebe, ale když to pořádně naložím, tak už to zas tak super není...
Na 215 tacho jsem to ještě nerozhejbal (bylo tam lehce přes 200). Ale 160 udrží v klidu, a to mi stačí.
24h svícení jsem na spotřebě nezaznamenal.-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 06.05.2008 09:26
« Re: Re: Re: Potvrzuji
Myslim že co do vykonu se celkem da muj superb srovnat s vašíma oktavkama je sice silnější ale zase težší.
A ŘEKNU VÁM ŽE 1,8t S TIM SUPERBE, NEDAM AANI KDYBYCH SE POSRAL V NIŽŠÍCH RYCHLOSTECH VUBEC A MYSLIM ŽE ANI NAD 160 BY SE SUPERB NECHYTAL.
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 06.05.2008 09:27
« Re: Re: Re: Potvrzuji
Myslim že co do vykonu se celkem da muj superb srovnat s vašíma oktavkama je sice silnější ale zase težší.
A ŘEKNU VÁM ŽE 1,8t S TIM SUPERBE, NEDAM AANI KDYBYCH SE POSRAL V NIŽŠÍCH RYCHLOSTECH VUBEC A MYSLIM ŽE ANI NAD 160 BY SE SUPERB NECHYTAL.
Jo spotřeba to je jina.
-
-
"-- skrytý --" 02.07.2009 12:06
« Re: Re: Potvrzuji
před třemi měsíci se mi poštěstilo pořídit si podobnou káru jakou máte vy a díky moc oběma za recenze. Po krátké době mám shodné zkušenosti s autem a jsem maximálně spokojený. Mám ji taky tak pěkně vybavenou včetně xenonů, čidla stěračů a pod... Do přihrádky na brýle (nevím kdo ten nesmysl vymyslel) mi moje děcko dalo kovovou desetikorunu - tu nedostanou asi ani v servisu >:D Spotřebu mám vyžší ale když jsem vždy v tom místě na té šotolině nechtíc protočil přední kola fabky tak teď ta potvora dá pecku do zád a asi skočí - já nevím - nejde nedát ten pedál na zem, prostě nádhera. Do auta zbývá doplnit nerez prahové lišty, tažné, vyměnit stěrače (ty staré mu vůbec nesluší) a těšit se na zimu, kdy domů dojedu bez nasazování řetězů a jiných komplikací... Recenzi nepíšu, díky Vám tak nějak nemám co psát, Ať Vám ty oktávečky čtyřkolečky slouží
-
-
-
Hanss (MoDo Team) 25.07.2007 15:45
Stěrače
Zdravim,
tyhle nové stěrače si mi líbí, uvažoval jsem o nich na mojí A4 (r.v.2003), půjdou mi tam? Mám oba stěrače 55 cm dlouhé, kde se to dá koupit? Nebo jen v origo servisu za velký peníze?!? A ještě popravdě - četl jsem, že mají trochu nižší účinost nežli obyč. stěrače, ale zase supr vypadaj..... Díky za info .....-
"-- skrytý --" 25.07.2007 19:41
« Re: Stěrače
Já jsem je kupoval v Globusu. Jestli máš klasický ramínka s takovym úchytem tvaru U (jako je na této Octavii), tak tam určitě půjdou, jenom zbývá nalézt sadu odpovídajících délek. Na krabičce je napsáno, jak jsou dlouhé a pro které vozy jsou určeny.
Jestli to mohu posoudit, tak stěrače Bosch Aerotwin:
Jsou tišší, než originální; navíc ještě nikdy nevrzly
Mají výrazně vyšší účinnost
Mají delší životnost
Jsou bohužel 6x tak drahé (900 kč namísto 150 kč za sadu gumiček)
Je důležité sklo a stěrače po voskování (např. v myčce nebo po mytí voskovacím šamponem) důkladně odmastit.-
Hanss (MoDo Team) 25.07.2007 19:49
« Re: Re: Stěrače
Díky moc,
no tak zkusim je v sobotu přihodit do vozejku, třeba si toho manželka nešimne :-) . Řikáš teda sada 2 ks kolem devíti stovek?!? Jinak sklo na mojí audině ochutnává iron tak 2x týdně, takže odmaštěný snad bývá........ čus-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 02.07.2009 12:30
« Re: Re: Re: Re: Stěrače
no asi mluvite o aero tam ma od valea uhlikove za 9Oo SADA A NEJSEM VUBEC SPOKOJEN V LETE KDYŽ MATE HMYZ NA SKLE SE DO NICH PRODROU DIRKY A PAK NECHAVAJ PRUHY-
"-- skrytý --" 02.07.2009 13:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače
Jedině Bosch :-)
Já už jsem vzhledem ke stáří přistoupil na výměnu, a pořídil jsem aera ze sortimentu ŠkodaAuto (páč to nedavno zavedli). Ty stály 700 kč a mají ještě ten ukazatel opotřebení, jenž je úplně k ničemu, protože zežloutne už za měsíc :-)-
"-- skrytý --" 02.07.2009 15:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače
jelikož mě ty stěrače čekají a mám ty staré gumy (hlavně ten zadní to je věc) tak se chci optat jestli to sedí na ty ramena nebo se musí nějak složitě upravovat? omlouvám se možná si to tu už někde psal. díky za radu-
"-- skrytý --" 02.07.2009 19:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stěrače
Zajdeš nejlépe do autorizovanýho servisu a řekneš, že chceš aerostěrače na octavii tour (můžeš koupit aero bosch i jinde, ale bejvá to dražší). Odnedávna Bosch a koncern VW nabízí aerostěrače i s tím klasickým U-úchytem, takže prostě jenom vyměníš starý stírátka za aerolištu. Upravovat se nemusí nic.
-
-
-
Martin911Turbo 02.07.2009 13:37
« Re: Stěrače
Tak já jsem zkoušel různé stěrače a nakonec budu po poslední zkoušce stěračů kupovat originál Bosch-
filko 02.07.2009 14:03
« Re: Re: Stěrače
Potvrzuji Hooonzu. Bosch jsou kvalitní a stojí za to. Já je měnil až když jsem o ně přišel v Dejvicích. Nicméně nad 180kmh bych k nim měl trochu výhrady, ale už si nepamatuji, jak stírají ramínkové. Ty aera na druhé generaci oktávky stírají ale lépe.
Jinak Hooonzo, myslím, že se dají gumičky vyměnit i u aero stěračů, jen to není moc snadné.
-
-
-
-
-
-
-
filko 30.08.2007 01:03
Spotřeba, pneu.
Honzo, jaké máš údaje o spotřebě ve velkém techničáku? Mám pocit, že se to možná liší... Četl jsi mé zkušenosti s 4x4? Ty letní pneu jsou ty piloty? Ne Eco? Díky.-
"-- skrytý --" 30.08.2007 08:58
« Re: Spotřeba, pneu.
V techničáku je 8.3/5.1/6.3. Zkušenosti jsem četl. Tvoje spotřeba mě trochu udivuje, ale zase nevím přesně, co s tím děláš; ovšem při tempomatových 140 kmh mám opravdu spotřebu výrazně nižší než ty - a sice 5,6 litru (včetně klimatizace i několika pasažérů a nákladu po D1 tam i zpět). Rozdíl si vysvětluji právě pneumatikami.
Kámoš s normální octavií TDI 81 kW jezdí v průměru za 4,8 a s tatíkovou Ibizou TDI 74 kW jezdíme v průměru za 4,7, z toho 80% město. Mimo město jde Ibizka sama od sebe pod 4 litry a její zátah na 5. stupeň je přímo fenomenální... S tou svojí těžkou krávou už se musím snažit, abych se dostal na 4,5 mimo město (před týdnem jsem jel dokonce za 4,2, ale to už dá práci). Styl jízdy dělá hodně a pneumatiky koneckonců taky; máš jiné, takže to nelze tak úplně srovnat. Mám skutečně Pilot HX MXM, ne Eco. Mají jedinou nevýhodu - jsou drahé jak sviň a pomalu se přestávají vyrábět :-( Klidně zašlu foto. Nebo ještě lépe udělám a dám sem (někdy během odpoledne).-
filko 30.08.2007 12:53
« Re: Re: Spotřeba, pneu.
Tak to mě fakt štve. Spotřebu mám psanou 8.2/5,0/6,2. Ne že by mě to nějak štvalo, kvůli tomu, že toho nelze dosáhnout, ale pokud používáš soukromý vůz pro služební účely, zaměstnavatel hradí průměrnou spotřebu. Tedy je tedy rozdíl 1 ml na km. To je při ceně nafty 30 Kč rozdíl 3 haléře na km. No, fakt mě to štvě!
Ohledně těch pneumatik: Ty Dunlopy jsou fakt dobré. Řekl bych, že tak velký rozdíl ve spotřebě není možný. Možná právě oproti verzi Michlein Energy bych to chápal... Spíš to bude tím, že mám najeto víc km... Nebo že bych poladil váhu vzduchu? :-)-
"-- skrytý --" 30.08.2007 13:15
« Re: Re: Re: Spotřeba, pneu.
Podle mě to je možný. Dunlopy můžou bejt z jiný směsi a mít větší valivý odpor. Když to srovnám extrém vs extrém: Přezuji na zimní Barumky, jež jsou navíc užší (195). Kompresor klimy za zimních teplot stejně nepracuje, takže nežere palivo (ikdyž pod 15°C už je jeho spotřeba stejně zanedbatelně malá), a přesto spotřeba oproti letním naroste přibližně o 10%. Jenom kvůli pneumatikám.
Než jsem sehnal zimní, tak jsem párkrát jel za teplot okolo 0°C na letních. Spotřeba jako v létě, takže teplotou to taky nebude... Nasadil jsem zimáky a začlo to žrát.
K tý spotřebě: Co mám v techničáku jsi viděl, ale v brožurce "Technická data" je uvedeno 8,2-8,3 / 5,0-5,1 / 6,2-6,3, a tedy je závislé na výbavě, co ti tam napíšou.
Ještě jsem taky neviděl TDIčko, co by s přibývajícími kilometry zvyšovalo spotřebu (pokud se neposejří váha vzduchu). My jsme kdysi měli Seat Vario TDI 66 kW. Než se zajelo, tak bylo líný a žralo, ale od ca 10 000 km po 90 000 (co jsme ho prodali) se spotřeba nezměnila.-
filko 30.08.2007 15:47
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba, pneu.
Ten rozdíl mezi zimními a letními je určitě směsí, ale že by mezi letními byl tak velký rozdíl, to je divné. Chápal bych to při srovnání Michelin Energy nebo jiných "fuel saving" pneu s těmi sportovními Dunlopy, o kterých se dá předpokládat, že jsou z měkčí směsi, to by ostatně potvrzovalo i jejich rychlepší opotřebení.
Myslel jsem, že ty údaje o spotřebě by mohly být i modelovým rokem. Možná tvá oktávka spňuje i lepší Euro. Později se mrknu do dokumentace...
Také jsem ještě nikdy nezaznamenal zvyšování spotřeby u dízlů. To snad tak po 300 000, kdy jsou v motoru již jiné odpory.
-
"-- skrytý --" 30.08.2007 16:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba, pneu.
Euro3. ATD stejně nic lepšího nezvládne. Musel by to být AXR, ale ten se do 4x4 nikdy nemontoval (byl vyhrazen Golfu).-
-
"-- skrytý --" 30.08.2007 19:02
« 74 vs 96 kW
Je jich docela hodně. 74 (ATD) vs 96 kW (ASZ) - Mezichladič, chladič oleje, klikovka, ložiska klikové hřídele, ojnice, písty, kroužky, tvar spalovacího prostoru, použité materiály... Turbo je na první pohled shodné (Garrett GT1749V), ale mají rozdílná objednací čísla, takže tam určitý rozdíl je, ikdyž nevím přesně jaký (mohou to být třeba jen olejové kanály). Shodný je skutečně pouze blok a zdvihový objem.
110 kW TDI (ARL) je kapitola sama pro sebe. Jedná se o ještě robustnější motor odvozený od ASZ. Má ještě větší (přímo obrovské) turbo a mezichladič, dále byla opět zesílena spousta součástek a do tuším 2000 otáček má omezený plnicí tlak. Nad 2000 jednotka povolí nominální plnicí tlak, tedy gigantických 150 kPa (2,5 atmosféry absolutně). S tímhle monstrem na počátku byly problémy (trhliny v bloku a potížě s mazáním), poslední ročníky jsou však stejně bezproblémové jako ostatní výkonové verze.-
Ajin(MoDo Team) 31.08.2007 01:28
« Pane jo
i když nejsem příznivcem nafty tak tady jsem si teda prohloubil znalosti. Pánové jezdil jsem 4 měsíce s octavii combi tdi 96kw, když jsem ji přebíral měla 900km potom 11tisíc, spotřebu jsem měl kolem 7litrů město a rychle po dálnici, někdy i 9. Když si čtu vaši spotřebu tak jsem měl asi velmi těžkou nohu ;-\-
filko 31.08.2007 02:46
« Re: Pane jo
Také nejsem příznivcem nafty, už jen kvůli těm mastným rukou při tankování... Dlouhodobou spotřebu mám teď 6,6. Někdy byla dlouhodobá 7,5, někdy 5,9. Maximální spotřebu jsem zaznamenal 12,3, když jsem jel na plnej kotel několik desítek kilometrů přes 200. Jinak hodně málo brzdím, ale svižně akceleruji. -
"-- skrytý --" 31.08.2007 08:53
« Re: Pane jo
Jako já nemusím být na každém semaforu první ani nemíním za každou cenu předjet nějaké BMW. Na dálnici si tam cvaknu 140 a je klid. Když mě omezí nějaká značka, tak sundám nohu z plynu a po zrušení omezení nezrychluji na plný plyn... Styl jízdy dělá opravdu hodně a 130 koní musíš z něčeho krmit.
Rychle po dálnici: Jde o to, co to znamená. Při stálých 160 mi to taky bere 7, při 190 už dokonce 11,5 (a přijedu o skvostných 5 minut dříve :-) )
-
-
-
-
-
-
-
-
-
filko 01.09.2007 11:07
Vládní speciál, verze "L"
To ses nepochlubil, že jezdíš prodlouženým "zemanovským" speciálem Octavia "L". Nebo někdo udělal co se týče délky vozu v TP chybu... -
filko 01.09.2007 11:12
EU3 - EU4
Motor v mé verzi je EU3. Ale Tour 1,9TDI PD 74kW splňuje EU4 a má VTG turbo. Jeden aby se v tom vyznal... -
"-- skrytý --" 06.10.2007 14:53
Pochvala
musím také pochválit, máš dobrý vkus a i recenze byla vyčerpávající
taky přeju hodně štěstí při cestách -
Paulie001 13.10.2007 23:25
VŠCHT
Ahoj, nestáváš někdy před VŠCHT naproti ČVUTu? Mám dojem, že jsem Tě tam už viděl stát-
"-- skrytý --" 14.10.2007 22:06
« Re: VŠCHT
Když už, tak na tom velkym parkovišti před červenou menzou. Bejvá to tak 2x - 4x měsíčně (tramvaj je většinou značně výhodnější). Auto beru jenom když mám ten den ještě něco "většího" (jako třeba zejtra, kdy večer jedeme na konferenci do Srní). Není ovšem tak dávno, co jsem v tý áleji zastavil (asi na 30 vteřin, než kámoš naskočil), ovšem to bylo okolo 20:00.
Už jsem taky zažil, že mi doma před brankou stála téměř (až na plaketky nad blinkry) stejná - oranžová Rider 4x4 TDI 74 kW se zástěrkami a polepenými sloupky B a C (provedení Rider je nemělo standardně).
Před VŠCHT je téměř denně jedna tmavě modrá 4x4 1,8T (se světlým zapraseným vnitřkem) a v blízkém okolí se často vyskytuje stříbrná O2 4x4 TDI.-
-
"-- skrytý --" 14.10.2007 22:14
« Re: Re: Re: VŠCHT
Podle těch štítků to identifikuješ naprosto jednoznačně, nemyslím že by je tam měl ještě někdo jinej :-) On hlavně jeden stojí 330 kč...
Za tím focusem se taky otáčím.-
Paulie001 14.10.2007 22:20
« Re: Re: Re: Re: VŠCHT
No ještě otázka kde jsi je koupil, jestli u dealera VW, tak to veřím. To je něco podobného jako jsem si sehnal tmavé boční blinkry z Fabie RS par za 80 a u Škodovky je teď už taky prodavají, ale myslím že za 300. Tak to bude asi něco podobného. Je pravda, že v Praze je hodně moc příležitostí otočit se za krásným autem. U nás tohle neznám :-)-
"-- skrytý --" 14.10.2007 22:42
« Re: Re: Re: Re: Re: VŠCHT
Jenomže tyhle štítky seženeš jenom u dealera VW (pokud nemáš osobní kontakty). Vcelku ani není moc důvod, aby byly k mání na každém rohu.
Blinkry, světla apod. existují i jako rovnocenný produkt třetí strany. Typové a modelové štítky ne.
-
-
-
-
-
-
PeT-a (RSKa) 03.11.2007 20:55
čau
Máš pěkné auto a sem rád že jsme se poznali.Jde vidět že autům hodně rozumíš a to je dobře.(PS:Kdybys nevěděl kdo jsem tak jsme spolu zabloudili u těch koní a pak sem seděl v tvé Octavii,měli jsme tu Fabii ve stejne barvě) ;-) díky-
"-- skrytý --" 05.11.2007 12:41
« Re: čau
Čau,
na to si vzpomínám (blbosti si pamatuju :-) ). Příště zajedeme až do ohrady.-
PeT-a (RSKa) 05.11.2007 16:03
« Re: Re: čau
>:D >:D Jasne-tak ty mas 4x4 tobe by to nevadilo ;-) .....Jinak když se dost vyznáš v těch motorech(už sem to tu z pár lidma probíral)je lepší na spotřebu vyřazovat na neutrál nebo jezdit se zařazeným stupněm bez plynu??Díky-
"-- skrytý --" 06.11.2007 11:03
« Re: Re: Re: čau
Nevyřazuj - když sundáš nohu z plynu při zařazeném stupni, tak řídící jednotka odpojí přívod paliva (samozřejmě neplatí pro starší motory s karburátorem).-
"-- skrytý --" 21.12.2007 17:21
« Re: Re: Re: Re: čau
přesně tak protože motor ti pohání točící se kola.Ale zase to má negativní vlivy na motor sem někde četl.Nedokážu ale vysvětlit proč.-
"-- skrytý --" 23.12.2007 16:01
« Re: Re: Re: Re: Re: čau
Ne, nemá to negativní vlivy na motor. Je to pouze jeden z mýtů, co okolo aut kolují.-
"-- skrytý --" 23.12.2007 22:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: čau
a nemá to ani vliv na spojku?Někdo tvrdí to a někdo zase ono.Tak pak nevím čemu mám věřit.-
"-- skrytý --" 23.12.2007 22:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čau
Na spojku má vliv akorát okamžik přeřazení a rozjezd, tzn. momenty, kdy jsou otáčky výstupní hřídele motoru a vstupní hřídele převodovky rozdílné.
Nepříznivý vliv na spojku, ale i na převodovku, má také příliš vysoký točivý moment motoru a jeho nešetrné změny (např. po "načipování" řídicí jednotky motoru), protože zátěž pak často přesahuje specifikace dané konstrukcí konkrétní převodovky a spojky.
-
-
-
-
-
-
-
-
petr16 28.11.2007 10:32
4x4
nejdostupnější a myslím že většině případů zcela dostačující 4x4 na trhu,scout se ted sice líbí mnohem víc,ale v té době nebyl,10b-
"-- skrytý --" 28.11.2007 12:45
« Re: 4x4
No nejdostupnější a taky dostačující jsou podle mě Swifty 4x4, Ignisy 4x4 a Pandy 4x4. Přecijenom ta moje stála nová skoro tři čtvrtě milionu...
-
-
"-- skrytý --" 24.12.2007 12:29
čau
krasne auto. stryko si pred nedavnom kupil 96kW Octaviu Combi a tiež vo vybave Rider a v takej istej farbe. Krasne auto. Pači sa mi viac ako Octavia II -
Chobot 28.12.2007 11:16
Teda
já už jsem na octavie a fabie z českých dálnic alergický ale ta výbava v tvém voze zní dobře(až na to neposlušné radio s zvuky skartovačky >:D ). Navíc pohon 4*4 (i když co jsem slyšel tak v první generaci byl jeho nástup v krizy víc nebezpečný než k užitku). Recenze dobrá, auto, fotky též. Nu 10bodů.-
"-- skrytý --" 28.12.2007 11:43
« Re: Teda
Alergicky? To sis jeste nezvykl? Vzdyt prevaha Skodovek tady vzdy byla a bude..je to i pochopitelne a nakonec je to i dobre ;-) Haldex neni spatny, zatim jsem s tim nic extra nezkousel, on to ani moc diesel ve spojeni s ESP neumoznuje, ale v horach nebo v desti to jede bez problemu. Nastup prakticky citit neni, ale mozna je to dano ESP ktere ve voze mame my. Skubnuti, jak psal Hooonza je citit vlastne opravdu jen pri rozjezdu.-
Chobot 28.12.2007 11:57
« Re: Re: Teda
Nejde o nějakou zášť. Mě škodovky nějak nevadí(i když tedy mezi mé favority zrovna taky nepatří). Jen si nějak člověk víc všimne blbce ve škodovce než v něčem jiném(asi tim že jich je tolik-myslím tím blbců i škodovek). Samozřejmě nechci prudit fabiisty a octaviisty. To je člověk od člověka, ne že všichni v těchto vozech by byly tupci jak si pár slaboduchých myslí. Ale prostě čím větší počet aut jednoho typu tím větší procento hlupců co ho vlastní.Asi tak to vidim. I já filozof >:D >:D >:D
-
-
"-- skrytý --" 28.12.2007 20:19
« Re: Teda
Jako oktávek je opravdu hodně... Taková supermasovka, stejně jako fábie. Mě štvou spíš takoví ti jedinci, co se mi na rovince lepí na zadek, z kopce mě předjíždějí a v dalším stoupání mi blokují levý pruh, abych je náhodou nemohl předjet... To ale není závislé na typu auta, ikdyž fábie hátépé převažují.-
Chobot 28.12.2007 21:34
« Re: Teda
Jo, jo. To zcela chápu. Ještě ty co se lepí na zadek v zatáčkách a pořád vyjíždějí do protisměru, jakože je strašně zdržuješ(stejně neni vidět pět metrů dopředu). A ty co nechápou, že když jedeš za něma v levém pruhu stylem že se přiblížíš a zpomalíš na jejich rychlost dokud ti neuhnou a oni neuhnou tak je podjedeš po 5 minutovém trápení vpravo a oni se na tebe nalepí jako že jim to taky jede a že jsi asi blázen když podjíždíš z prava...................Svět je plnej blbců :'-( :-O 8-s Chladnou hlavu Chobote, chladnou hlavu >:D
-
-
-
filko 15.01.2008 00:09
Seriózní problém
Ahoj, řeším takový problém: Zadní pneu se mi sjíždějí více, než přední. Jak to pozoruješ ty?
Mimochodem, jak jsi psal, že ti technik zapoměl přeprogramovat interval na QG1, tak mně to zapomněl přeprogramovat z QG2 na QG1. A to je horší problém. I finančně. A jak to reklamovat?!-
"-- skrytý --" 15.01.2008 14:21
« Re: Seriózní problém
Mě se nepatrně více sjíždějí přední, ale ten rozdíl je zanedbatelný.
Přeprogramování u mě proběhlo obráceně - z QG1 (proměnlivé intervaly) na QG2 (fix 15 000 olej / 30 000 inspekce), jelikož už mě přestal bavit longlife olej. Reklamuješ to tak, že si přineseš účet z minulé prohlídky a ukážeš jim tam položku o kódování řídicí jednotky. K tomu dodáš, že to ukazuje jinak.
Nech zkontrolovat geometrii podvozku.-
filko 15.01.2008 23:14
« Re: Seriózní problém
Hooonzo, to je všechno krásné, ale:
Přemýšlej dál: když tam naliješ olej, se kterým můžeš najet až 50 tis., a po 15 tis ti to ukáže, že máš jít na výměnu, jak poznáš, kdy tedy máš olej vyměnit? A o jakou část hodnoty oleje a příslušných úkonů (filtry, práce, odstávka) tě tedy ta chyba připravila? Rozumíš, co tím myslím...
Ad. sjíždění: při montáži zcela nových pneu bylo auto po geometrii (tedy dle účtu ze servisu). V Bosně a Hercegovině se to doufám tolik nerozštelovalo... Zadní mám (po cca 15 000) sjeté podstatně více. O dalším zjištění budu dál informovat.-
"-- skrytý --" 16.01.2008 08:48
« Re: Re: Seriózní problém
V takovém případě to samozřejmě nepoznáš, a je bezpodmínečně nutné olej vyměnit, zkontrolovat (případně opravit) kódování, korektně vynulovat (intervaly longlife se nulují jinak, než běžné intervaly) a začít celý interval znovu. Je ale taky možné, že jsi s tím jezdil tak ostře, že počítač uznal za vhodné olej vyměnit už po 15 000 km. Longlife má u dieselu rozpětí 15 000 km / 1 rok (min) - 50 000 km / 2 roky (max). Tohle rozpětí je ovlivněno úplně vším, co se v provozu vyskytne (počet startů, délka jednotlivých tras, průměrná rychlost, spotřeba paliva, teplota okolí, teplota motoru, teplota oleje, styl obsluhy plynového pedálu)
Jestli nemáš protokol nebo účtenku z minulé prohlídky, na níž by bylo překódování zaznamenáno, tak z právního hlediska nemáš žádnou šanci reklamaci uplatnit a všechno záleží na vůli servisu.
Ke sjíždění: Neslyšíš např. při pomalém průjezdu velmi ostrou zatáčkou (např. s plným rejdem) cvakání zezadu?
Máš tam správný tlak? (16" kola 2,2 bar vpředu, 2,3 bar vzadu při prazdném / 2,8 bar vzadu při plném vozidle)
Technická poznámka: Každé vozidlo, které je z výroby QG1 (poznáš to podle štítku v kufru a na první straně servisní knížky), lze libovolně překódovávat na QG0, QG1 a QG2. Ovšem žádné vozidlo, které je z výroby QG0 nebo QG2, nesmí být překódováno na QG1. V takovém případě chybí v motoru speciální povlaky pohyblivých částí, a motor tak nesnese prodloužené intervaly výměny. Za Longlife (QG1) se tehdy připlácelo, a ne každý tuto možnost zvolil. Zkontroluj si to pro jistotu. V tvojí recenzi jsem nenašel zmínku o překödování na QG2, a během inspekce se ukazatel běžně akorát nuluje (nepřekódovává).-
filko 20.01.2008 00:49
« Re: Seriózní problém
Celý ten první odstavec samozřejmě znám, ale pokud máš na autě, které umí QG1 -> QG2 a pak si necháš vrátit zpět QG1 a technik to špatně provede, přicházíš tím o 35 000 až 0 000 km navíc včetně veškerých vícenákladů... Reklamace by byla správně: nastavení zcela nově + veškerá výměna - (mínus; možná) poměrová částka za olej + možná další materiál v nejnižší možné míře (tedy cca 30%). No, prostě je to složité. I proto nemám důvěru k servisům. Kdykoliv jsem něco dělal sám, dopadlo to lépe a hlavně jsem se sám nesnažil podvést.
Mohlo by to být tlakem, vzadu jsem měl již s prázdným vozem zřejmě přehuštěné pneu (tlak pro naložený vůz). Cvakání zezadu není slyšet, spíš mi začala vrzat sedačka.
-
-
-
-
-
topesto 18.01.2008 17:07
Rider 4x4
Měl jsem OI Rider 4 roky a teprve teď jsem se dozvěděl, že se dal pořídit i jako čtyřkolka. Kolikrát jsem si říkal, že je to s ESP už to poslední, co mu chybí k dokonalosti perfektního služebníka. Díky taky za příspěvek k pochopení Haldexu, na scoutu si na něj zatím nemůžu vůbec stěžovat.-
"-- skrytý --" 18.01.2008 21:53
« Re: Rider 4x4
Na našem trhu byl Rider k mání ve všech variantách pohonu ve výkonovém rozpětí 55 - 110 kW (tedy i s motorem 1,4 16V). V Německu byla tato verze omezena pouze na diesely.
Čtyřkolky O1 tvořily cca 4% celkového prodeje všech O1. Riderů jako takových není mnoho, a Rider čtyřkolky jsou ještě vzácnější.
-
-
"-- skrytý --" 20.01.2008 00:42
hodnotenie
nazdar. tak som doplnil fotky u mojho auta. dufam že sa budu aspoň trochu pačiť. tak ak budeš mať čas tak si ich pozri. diky. čaf
-
colinko 20.01.2008 14:02
dotaz ohladom tempomatu
Nazdar. Chcem sa ta opýtať ohľadom toho tempomatu čo si-ako uvádzaš-dal dodatočne namontovať. Je pravda, že stačí len vymeniť páčku a aktivovať ho cez konektor??? Mam tiež Octavku TDI r.v.2004 a potrebujem ten tempomat ako soľ. Dík za odpoveď-
"-- skrytý --" 20.01.2008 19:03
« Re: dotaz ohladom tempomatu
Ano, v 90% případů to stačí (vyměnit páčku a aktivovat). V těch zbylých 10% se musí natáhnout další kabel a vyměnit jeden konektor (někdy mu chybí nějaké vodivé kolíky; u mě tomu přesně tak bylo a já celé instalaci přihlížel). V žádném případě nesmíš tu páčku měnit svépomocí, protože se při tom musí sundat volant a vyndat airbag, což je záležitost jen pro školenou osobu (jedná se o pyrotechnické zařízení). -
neregistrovaný: "to nemyslis vazne? zase vymyslas" [91.127.244.XXX] 22.01.2008 14:49
« Re: dotaz ohladom tempomatu
to nemyslis vazne? zase vymyslas hluposti!
-
-
"-- skrytý --" 21.01.2008 14:26
OK
Pridavam hodnotenie - skoda, ze auto je tuctove a beha ich u nas kopa. Na druhej strane, ak by sa dalo za recenziu dat 12 bodov, mal by si ich!
Zaujimala by ma odpoved, ktoru treba zapisat do dotazniku v sekcii "Tip:". Nakolko nemam Oct, neviem vyskusat. Tipujem, ze tam kluce ostanu a auto sa zamkne, ale to by asi bola prilis jednoducha odpoved.
Mam este jednu poznamku k 4x4, ale ta sa tyka viac mojho auta (C5) ako Tvojho a tak ak chces, pozri si ju popri tom, ako tam diskutujeme o tych emisiach.-
"-- skrytý --" 21.01.2008 15:29
« Tip
Uhodls - klíče tam zůstanou a auto se zamkne. Ještě že se mi to stalo na doma na dvoře.-
"-- skrytý --" 21.01.2008 16:00
« Re: Tip
Aha, tak to poznam - mne sa to stalo na inom aute, v inej situacii a na inom kontinente.
Ine auto - Ford Taurus. Iny kontinent - USA. Ine okolnosti - auto odstavene na ulici, v zmiesanej mexicko/cierno/bielej stvrti a s beziacim (!) motorom. Cvak, hotovo... Esteze bol konektor pumpy v trochu horsom stave (mesiac predtym som menil benzinovu pumpu a na to bolo treba odmontovat nadrz) a tak som vedel kde sahnut, potiahol som za konektor, pumpa zhasla a o par sekund na to aj motor. Po hodinke spekulovania sme to nakoniec vyriesili perfektne - nahradne kluce mal kamarat v nohaviciach a akoze je nahoda blbec, nezobral si prave tie nohavice so sebou v ten den na vylet do NYC... Trochu som mu rozhadzal kufor, ale to nic...-
-
filko 29.01.2008 11:18
« Re: Tip
Jednou došlo k tomu, že pracovník převozu v Škodě-auto nechal klíče v zapalování v zamčeném autě a zvenku zavřel vnitřním elektrickým spínačem okénko. Okénko vyjelo nahoru a až poté zjistil, že se do auta nedostane. Pomohl až kus obrubníku, ale poté, co rozsekal trojúhelníkové okénko a přesto neotevřel dveře, musel rozbít ještě okénko boční. Ach jo... :no:
Pokud si otevřu pouze LZ dveře a položím si klíče na sedačku, po minutě se auto zamkne. Nefunguje mi mikrosnímač zámku. Je třeba na to dávat pozor.
Četli jste už historku s klíčemi u Formana? :-) [odkaz]
-
-
-
-
-
Special-line 24.01.2008 15:56
Problém
Ahoj chtěl bych poradit s jedním problémem u naší Octávky. Hlučnost a tvrdý chod za studena tak nějak přisuzuji normálu i když jiný Octávky jsou možná o něco tišší. Ale trápí nás to že když se zastavuje tak po vyšlápnutí spojky až spadnou otáčky, má motor o něco tvrdší chod a když auto zastaví nebo velmi těsně před tím se to zlepší a je to zase jako normálně. Myslím že se to zklidní vždy za stejnou dobu. Na ručičce otáčkoměru není žádný náznak kolísání otáček znát? Ž že by byl špatnej silentbloka tím jak se při brždění motoru posune kousek dopředu že to je slyšet? Zvýšené vibraceale znát nejsou. Nebo špatné načasování vstřikování? Tady jsou ale písty vstřikovacího čerpadla v přímém spojení s náhonem z motoru ne?
Tohle už dělá nějakých 100 000 km nezhoršuje se to spotřeba nízká, auto podle mě táhne dobře, olej se za 10 000km nedolévá.-
"-- skrytý --" 25.01.2008 09:40
« Re: Problém
No tvoje auto už má něco za sebou. Gumová ložiska motoru samozřejmě stárnou a ztrácejí svou účinnost, vstřikovací trysky taky podléhají opotřebení (zvláště jestli tankuješ u levnějších čerpacích stanic). Může to taky být dvouhmotovým setrvačníkem, ale ten je tak drahý, že bych to v tomhle případě vůbec neřešil, dokud by to nezačalo být nesnesitelné (je-li setrvačník tou příčinou).
Čerpadlo je i přes elektronické ovládání spojené s motorem přes rozvodový řemen. Vstřikování lze právě díky elektronice přes počítač nastavovat, a ke konci životnosti rozvodového řemene se stává, že motor běhá tvrdě a může mít i větší spotřebu. Nevím, jaké intervaly výměny řemene má TDI 66 kW roku 1999 či kdy jste řemen měnili, ale může to být buď 60 000 nebo 90 000 km. Zde se mechanici dělí na dva tábory: Jedni tvrdí, že vstřikování není třeba po výměně seřizovat. Ti druzí zase, že to nutné je. Pravda je taková, že spousta lidí po výměně řemene zaznamenává vysokou spotřebu (klidně i 8 litrů), hrubý chod či oboje naráz, a seřízení vstřikování to napraví.
Když zastavuješ, tak máš většinou nohu na brzdě. Brzdy jsou ovšem ovládány podtlakově čerpadlem opět poháněným motorem, takže potíž může být i tady (potřeba vyššího výkonu motoru při brždění; toto bych považoval za pravděpodobnou příčinu spolu s opotřebenými silentbloky).
Další a největší problém je pojem "tvrdý chod," protože na papír se nedá přesně napsat, o co vlastně jde. O mojem motoru se říká, že běží nesnesitelně tvrdě a hlučně, ale já na volnoběh vnímám akorát tiché chraplání prakticky bez vibrací. Pomalu si začínám myslet, že pod kapotou mám nějakou prototypovou jednotku, která se nikdy nedostala do sériové výroby...
Tak ať dál jezdí.-
Special-line 25.01.2008 12:48
« Re: Problém
No na ty trysky sem se už ptal Veselyta, má stejnej motor a říkal že ani v servisce to není ani s tím nic nedělal. Ptal sem se proto že vadný trysky prej můžou způsobit propálení pístu.
No setrvačník...za čas už budem muset vyměnit spojku tak uvidíme jestli to s tím něco neudělá.
U nás to vstřikováni co auto máme nikdo neseřizoval, spotřeba je zase nízká.
To s tím brzdovým posilovačem mě taky napadlo. U Favoritů, když je špatná ta hadice tak to dělá bordel. Ale zavrhl sem to s tím že tady se nebere podtlak ze sání ale je dělanej vývěvou a tak sem si říkal že ten motor nezatíží tak že by to mělo být takhle znát. Chtěl by to zkusit bez brzdění a možná že bez něho to dělá taky. Teď z hlavy nevím s Octávkou jezdím jen občas.
Přesně tak tyle tvrdý chody a klepání apod. se nedají popsat. musí to někdo slyšet. Možná je to podobný tomu když se na asfaltu na místě točí s volantem tak taky je to na motoru slyšet že mu posilovač řízení odebírá výkon to je zcela normální. Takže by to chtělo vyzkoušet jestli to má nějakou souvislost s těma brzdama.
Nebo že by ten řídící systém hůř zvládal přechod z brzdění motorem na volnoběh. Ale na otáčkoměru nic znát není. Když nechám rychlost a nechám otáčky spadnout tak auto se rozjede až pod 1000 otáčkami. A bez cukání atd.-
"-- skrytý --" 25.01.2008 13:25
« Trysky
Trysky v servisce nejsou, protože jejich výměna není předepsaná. Mění se až když odejdou, což může být během chvilky, nebo taky můžou fungovat po celou dobu života auta jako nové. Když je tryska hodně v *, tak může i ten píst propálit. Tohle je docela vážný problém u commonrailů. Když máš špatné palivo, tak se ti zasekne jehla ve vstřikovači. Jelikož je tlak v railu i vstřikovačích udržován konstantní, je tato závada elektronickou cestou nezjistitelná a do válce ti pak nepřetržitě proudí palivo pod extrémně vysokým tlakem (u ostatních systému jenom v pracovním taktu, což značně omezuje rozsah škod). V takovém případě velice rychle dojde k poškození až propálení pístu.
-
-
-
Prase 27.01.2008 16:46
karkulka
cau pridal jsem par fotek ted uz snad budes spokojen a ukojen zdarec zoufalec :-)-
"-- skrytý --" 27.01.2008 21:22
« Re: karkulka
No měl jsem na mylsi trošinku širší pohledy než detailní snímky přístrojové desky a kliky stahování okének... ale budiž...-
Prase 27.01.2008 22:52
« Re: karkulka
njn sorac foceno ve stisnene garazi ale je to kvalitni material kvuli temto par fotkam milacek i kapku zmoknul pac foukal vitr a nafoukal to na zadni kapotu kterou jsem samozrejme hned vylestil suchym hadrem :-) v lete ti neco nafotim :-) snad uz budes konecne ukojen >:D >:D tak zdarec :-) jinak diky za opravu hodnoceni :-) zdar zoufalec :-) ;-)-
"-- skrytý --" 28.01.2008 08:37
« Re: Re: karkulka
Já bych se s takto zachovalým veteránem vůbec bál vyjet na dnešní silnice, protože jsem byl svědkem nehody, kdy telefonující soláriová čubka v BMW 3 nabourala zezadu nádhernou modrou felicii kabriolet. Ta felicie se uprostřed normálně zlomila, zatímco bmwčku se nestalo skoro nic (jak už to u generačních střetů bývá)...-
-
Prase 28.01.2008 23:12
« Re: karkulka
hoooonza mno ja se taky bojim ale jezdit musim pac je to pozitek kdyby jen byla v garazi neni to ono a snazim se jezdit co nejmene nenajedu vic nez 500km rocne 1 plna nadrz mi rok vydrzi :-) uz ted se tesim jak vyjedu s pavem a ze letos ho konecne poradne projedu :-) mno karkulce se snad nic nestane pac kdyby jo nevim pro co bych zil :-)
poustnik neboj tak horky to nebude jediny v cem me neuvidis je slimak pac je odstavenej ale karkulka urcite vyjede vrnnn vrnnn >:D
-
-
-
-
-
-
Lubosss1 01.02.2008 11:09
10b
tato farba je jedna z najkrajsich, ake skodovka ma. recenzia je obsiahla, fotiek dostatok, octavky ja mozem, takze davam 10b ;-) -
filko 03.03.2008 01:48
Úpravy vnitřního softwaru
Ahoj Honzo,
opět jsem tu s dotazem. Máš nějaké informace, co všechn jde přeprogramovat? Ten náš hýžďo-tronic asi nepředěláme, co? Jaké lze tedy udělat změny nastavení, aby se zamykaly dveře atd. Je na to někde zdroj či literatura?-
"-- skrytý --" 04.03.2008 10:26
« Re: Úpravy vnitřního softwaru
Čau, hýžďotronic bohužel nepředěláme, ledaže bys měl chuť dekompilovat kód uložený v eprom čipu řídicí jednotky hýžďotroniku...
Pokud jde o zamykání: Funguje Auto-Lock (Zamknutí při překročení 17 kmh) a Auto-Unlock (odemknutí při vytažení klíčku ze zapalování). Dále je možné nastavit zamykání tak, aby se na první povel otevřely pouze dveře řidiče. Na otevření všech dveří musíš zmáčknout odemykací tlačítko na klíči 2x rychle za sebou.
Všechno, co lze, nalezneš na adrese [odkaz]-
filko 06.03.2008 23:46
« Re: Re: Úpravy vnitřního softwaru
Díky za ten odkaz, prostuduju to. Nemám ale Maxi-Dot. Hodně bych chtěl nastavit fci A/C na tlačítko ECON. Váže se mi na to totiž ještě nedoladěný problém s řemenem alternátoru. A/C totiž zapíná již tak od 12 stupňů, což není moc ECO... Proč to tak do......? Česano Česano...-
"-- skrytý --" 07.03.2008 09:01
« Re: Re: Re: Úpravy vnitřního softwaru
Přes Maxidot to u oktávie první generace stejně nenastavíš, takže je to jedno. To jde až u O2 (platformy Golfu 5). Požádej mechaniky v servisu, ti to napojí na počítač a nakódují ti cokoli z toho, co lze.
A/C na tlačítko Econ chtít můžeš, ale zůstane bohužel jenom u toho snu :-)
Kompresor připojuje nikoli od 12 stupňů, ale už od 5 v režimu AUTO a od 0 v režimu odmlžování čelního skla. Moc eko ti to nemusí připadat, ale to zařízení je tak ekonomické (měnitelný zdvih kompresoru), že to na spotřebě zaznamenáš až při venkovní teplotě okolo 25 stupňů...
Česana za to nemůže, řídicí jednotka i její software pochází z Německa. Climatronic druhé generace v Octaviích 2, Golfech 5 apod. už umí, po čem toužíš.
-
-
-
-
filko 03.03.2008 01:54
Diferenciál
Jak se, prosímtě, projevuje rezonace diferáku? Já to nezaznamenal. Je tedy pravda, že 110 nikdy nejezdím...-
"-- skrytý --" 04.03.2008 10:27
« Re: Diferenciál
Jak bych ti to popsal... Při cca 110 kmh je z pod zadní sedačky slyšet zvuk podobný zvuku trakčního elektromotoru tramvaje T3.-
-
"-- skrytý --" 07.03.2008 09:04
« Re: Re: Diferenciál
6XXX a 7XXX zrovna nesnáším, protože mají odporovou regulaci trakčního výkonu :-)
Nejradši mám T3R.PLF (nízkopodlažní T3), T6 a KT8.-
filko 07.03.2008 16:09
« Tohle je o tramvajích
KT8 mám nejraděj jako cestující. 7XXX mám rád protože se zbytkové teplo od motorů používá pro výhřev. :-) 6XXX nemám rád, protože jsou nudné - nemají nic zvláštního, ale naštěstí je člověk již skoro nepotká... Taky nemám rád Porsche, protože má hloupé první dveře. :no:-
"-- skrytý --" 07.03.2008 16:15
« Zbytkové teplo
Jenomže pak vždycky přijde nějakej kokůtek nabalenej do dvaceti svetrů a pěti péřových bund a otevře všechna okna, na ketrá dosáhne, protože je mu samozřejmě vedro a potí se jako prase. Takto otevřená tramvaj už se potom hnedtak nevytopí...
-
-
-
-
-
-
Poustnik 07.03.2008 01:27
Díky pročtení vaší drsně odborné diskuzi o žárovkách
jsem si přečetl i recenzi na tvoji dieslovou ojetinu, vypadá příjemně. Tak ať ti dlouho slouží a nezlobí. Hoj! :-) -
Special-line 05.04.2008 20:16
Dotázek
Mám na tebe Honzo takovej dotaz. Jak mám někomu vysvětlit, že když se auto zajede velmi opatrnou (dědkovskou) jízdou a dále se tak jezdí, že auto zleniví. U nových aut asi díky vstřikování ta stabilita výkonu bude lepší ale i tam to někdy asi může vzniknout. Co ty na to proč to tak je motor je přeci věc neživá ;-)-
"-- skrytý --" 05.04.2008 21:01
« Re: Dotázek
Tvoří se všude možně usazeniny. Takto zlenivělé auto se dá snadno rozpohybovat - stačí mu na pár desítek (nebo i stovek, podle stupně zlenivění) km pořádně naložit. Nejde ale jenom o samotného řidiče. Současné (za současné považujme i ty deset let staré) řídicí jednotky mají program takový, že auto je během zajíždění nového motoru línější nejen z mechanické podstaty (než se přizpůsobí styčné plochy), ale i kvůli řídicí jednotce, která se v zajížděcím režimu chová trošinku jinak. V naší rodině to bylo velmi dobře pozorovatelné na obou TDI, co jsme měli (Seat Vario 66 kW a Seat Ibiza 74 kW). Prvních 1000 km hrůza, pak to nějak šlo a po 7 000 km najednou bum a dynamika stíhačky. U obou aut úplně stejně.-
"-- skrytý --" 05.04.2008 21:03
« Re: Re: Dotázek
Zdravím ve spolek, copak zase nevíš Special - line? Hochu, hochu, co s tebou? Asi budeš opakovat, do 5. třídy tě s tímhle prospěchem prostě pustit nemůžu ... >:-[] :no:
Hooonzzzoooo - říkáš Seat = dynamika stíhačky jo? A co svezení v Cupře? Jak bys to nazval? >:D-
Special-line 05.04.2008 21:05
« Re: Re: Re: Dotázek
A to ještě FRPE nevíš že mám maturu z automobilní průmky >:D To sem ale zabedněnec co? >:D >:D-
-
Special-line 05.04.2008 21:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Dotázek
No já Tatry nepojedu. Výlet bych si udělal ale jelikož nejsem výdělečně činný uvodím jak zvládnu z brigády akce co už mám naplánovaný. Loni to bylo v Brně to by pro mě bylo super, ale něco jsem měl. I ten Zlín jak se loni uvažovalo bych zkousl.
-
-
-
-
Special-line 05.04.2008 21:10
« Re: Re: Dotázek
Aha tak to je mazec že se i ta ŘJ chová sama o sobě jinak. Žádný nový auto sem ještě neměl. Jojo je to fakt že když se tomu bude nakládat pak se to většinou rozjede. Známej dostal po dědovi 105tku a říkal hrůza hrozně líný. No ona 105tka je i tak ale stejně, tak ji chtěl rozhejbat ale přestalo ho to bavit tak si tam naistaloval motor z Favorita.
Jako ale stejně zajíždět se prostě musí nejlepší je to ve městě kde se mění otáčky motoru často a není potřeba tolik výkonu. Dynamika stíhačky to mi připomělo že sem někde četl zkušenosti, a mělo to víc lidí s Feldou 1,6 že přej po najetí takovejch 100-130 tisíc se auto prej brutálně rozjelo a písklo si při rozjezdu i na trojku. Co je na tom pravdy ovšem nevím.
-
"-- skrytý --" 05.04.2008 21:18
« Re: Re: Re: Dotázek
Se 105 jsem taky jednou jel. Plynový pedál měl pouze tři platné polohy - volnoběh, navýšení rychlosti (na podlaze) a kdekoli mezi tím byla poloha pro ustálenou jízdu...-
Special-line 05.04.2008 21:33
« Re: Re: Re: Re: Dotázek
>:D No jo tak to se vůbec nedivím těch 33 kW...
Aspoň má trošku kratší převodovku. Fáčko má tak dlouhou pětku že z 90 km/h (cca 2500 otáček) na plnej plyn skoro vůbec nezrychluje. A to mám ještě o něco kratší převdo než se dával do prvních Favoritů. Kdo je zvyklej z novejch aut málo podřazovat pro toho to musí bejt utrpení. Právě proto se mi hrozně líbí diesel. Tahá už od nízkých otáček. Občas si říkám jakej maj asi charakter nový benzínový motory co maj nejvyšší krouťák až při třeba 4000 otáček. U nafty je to super když už na kopec teda nestačí 5 tka dám 4 ku sem nad nejvyšší krouťákem a když začnu ještě zpomalovat tak krouťák do těch 1900 roste.-
"-- skrytý --" 05.04.2008 21:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Dotázek
U těch novejch benzínovejch mašin je to dost často tak, že maji maximum při 4000, ale ve 2000 otáčkách už máš k dispozici 90% maxima, takže nárůst je zanedbatelný.-
-
-
Special-line 07.04.2008 09:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotázek
Příznám se že německy neumím tak že sem tam poznal jen ten zašroubovanej EGR ventil a ty tlaky od turba >:D Ale co mě dorazilo ten olej. Pochopil sem to správně tak že při používání bionafty se udělá z oleje takovej humáč?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.04.2008 23:36
Pěkná recenze
Zdar Hooonzo.
Pěkná recenze,super fotky,i ta barva se mi líbí. Mám taky O1 4x4 74kw,jsem naprosto spokojenej(snad jen místo vzadu to kazí,ale to už je omletý snad tisíckrát,co?) Chtěl jsem se zeptat(už jsem psal do "filkovo" diskuze)chci měnit př.tlumiče a 1.kámoš že sežene SACHS(asi olejový)1500/ks a 2.kámoš TRW (plynokapal.)1300/ks(ty prej se cpou do O2 v prvovýrobě)Nevím. Co by si poradil? Dík za odpověď. :-)-
"-- skrytý --" 13.04.2008 16:39
« Re: Pěkná recenze
Čau,
s těma tlumičema nevim. Oboje budou určitě dobrý (skoro bych řekl, že je jedno, kerý vezmeš). Taky vůbec nejsou špatné tlumiče Monroe.
Co přesně se tam dává ve fabrice nevím, a myslím, že ti na tento dotaz odpovědné osoby ani nesmí odpovědět. Zjišťoval jsem kdysi, od jakého výrobce jsou tam brzdové díly, a dostal jsem akorát odpověď, že mi tuto informaci nesmějí podat.
Být tebou bych se pokusil sehnat ZF-Sachs Nivomat (plynokapalinový tlumič udržující stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení), ale to bude přinejmenším obtížné...
Zkus se taky podívat, jestli na nějakém tlumiči, co tam teď máš, nenalezneš např. typový štítek.-
"-- skrytý --" 13.04.2008 23:48
« Re: Re: Pěkná recenze
Díky za radu,poptám se,taky myslím,že Monroe nejsou špatný(ale hodně lidí říká,že je to jen značka,jinak nic moc,no znáš to). O těch ZF-Sachs slyším poprvně,za ně bude asi palba. No během příštího tejdne to už musím přezout na "Ridery",tak zkusim kouknout na ten typ.štítek.
-
-
-
filko 13.04.2008 18:15
Světla
Nazdar Hooonzo,
po delší době zase píšu. Koukal jsem na tvá nová světla. Chci se jen zeptat, ak jsi vymyslel, aby byly uprostřed? Já bych je dal na stranu. Jediné, co mě napadá je intercooler. Jinak gratulace k zkoušce myčkou.-
"-- skrytý --" 13.04.2008 19:25
« Re: Světla
Intercooler a po směru jízdy levá část nárazníku, kde bych musel kus vyříznout (ne že by to byl technologický problém, ale nechtělo se mi do toho). Takhle se řezalo jenom do mřížek. Uprostřed toho otvoru být nemohou, protože v po směru jízdy pravém je vlečné oko.
V krajních bodech nárazníku taky nemáš k dispozici rovný povrch na spodní straně. Světla by se musela zavěsit, což by ztěžovalo montáž a možná by se musel celý nárazník sundat. Při mém postupu to nebylo nutné.
-
-
cb 15.04.2008 15:04
Recenze
Na fotkách ti chybí motor,nějaká ta technika - brzdy,uložení náprav atd.Ať ti to jezdí,mám ji také v hatchbacku. -
"-- skrytý --" 20.04.2008 18:05
Pěkný auto
Jenom ten štítek 4Motion se mi nelíbí :-) . -
Flammer (RSKa) 26.04.2008 20:00
Foto
Uz som doplnil svoje foto ako som ti slubil sice trosku oneskorene ale zato s bonusom aj mensie video, prekrocil som dnesny limit zajtra este dodam -
-
-
"-- skrytý --" 27.04.2008 18:11
« Re: Dobytčák
Když od někoho dostanu zvíře podobných rozměrů, tak to dám do auta. Hypoteticky to nosí štěstí :-)-
filko 28.04.2008 12:29
« Re: Dobytčák
Jo tak. Já zase když od někoho dostanu auto, tak do něj přemístím losa. Toho jsi na fotkách určitě viděl. Ale taky mám tato malá zvířátka. Žlutou kačenku od bývalky (hodila by se do RS) a šedou kravičku od bývalky (hodila by se do RS).
Už jsem přezul na letní, je to znát. Tak ať to jezdí!-
"-- skrytý --" 28.04.2008 12:38
« Re: Re: Dobytčák
No jako prosim auto o odpuštění. Včera jsem jel ze svatby z Nasavrk. Velká část cesty je po silnicích II. třídy, a já tam levým předním kolem v ca 80 kmh dost citelně vzal nějakej výmol (nebyl vidět, byla to hladká asfaltová jáma). Mám ale pocit, že i přes povahu té rány se nic nestalo. Hliníkový ráfek 16" je netknutý a na řízení se snad taky nic nezměnilo. Možná bude lehounce rozhozená geometrie, ale řízení nikam netáhne.
-
-
-
-
renzo 09.05.2008 17:37
Parada
Ahoj, perfektná recenzia, naozaj je super- klobúk dole. Nič iné ako plný počet som nemohol dať. Pri tej poznámke s radlicou som sa len pousmial a zaspomínal si na zimu, aj keď je Octavka tuctové auto, myslím že s Haldexom je to autíčko na nezaplatenie a dizajn je taktiež isamostatná kapitola. Tak kolega tisíce šťastne nabehaných kilometrov :-) -
Hanss (MoDo Team) 11.05.2008 11:20
Co by to mohlo být?
Ahoj Honzo,
jdu pro radu, jestli takhle odhadneš, co by to mohlo znamenat??:
Mám audi 1,9 TDi PD(74kW)s nějakou úpravou a v posl. dnech se mi pravidelně stává, že když dojedu domu z práce - cca 20 km a jedu večer a velmi klidnou jízdou, zastavim, vypnu motor, tak ještě dobře 10 min. běží jeden ventilátor za chladičem - ten menší, vlevo jako ke straně spolujezdce! Další co jsem si všiml v pátek jsem jel po dálnici cca 3-5 km úplnej doraz (225 km/h - 4.500ot.) a při sjezdu se mi rozsvítila na palubce ikona chlazení s nápisem /coolant/ nebo tak nějak - nechal jsem to pár minut běžet a zhaslo to - naskočil normálně dojezd, radio atd. , tak jsem vypnul motor a pak už dobrý, ale ten ventilátor stále jak jsem popisoval........ ?!?
Děkuju předm za nějaký info - dneska už jsem jel rači na motorce >:D >:D !! Tak Zdravim-
"-- skrytý --" 11.05.2008 17:29
« Re: Co by to mohlo být?
Čau,
může to být vadné čidlo teploty chlazení (docela častá závada). Další (ale ne nezbytné projevy) jsou např. nesnadné starty teplého motoru, horší (nebo i lepší) dynamika či vyšší spotřeba paliva. Podívej se v servisu do chybové paměti, co je tam uloženo. Jestli nic, tak bude třeba online za jízdy číst data řízení a vyhodnotit je.
Čip: Je to opravdu čip, nebo powerbox? S opravdovým čipem by neměla být ovlivněna diagnostika. Ovšem powerbox upravuje provozní údaje a řídicí jednotka pak reguluje podle nesprávných (rozuměj upravených; nejčastěji manipulovaná data jsou plnicí tlak, teplota paliva a teplota chladicí kapaliny) vstupních údajů, takže chybové hlášky nemusí s realitou mít nic společného.
Ty 3-5 km nadoraz: Motor jsi díky čipu vyhnal docela dost nad specifikace, takže chladicí soustava pravděpodobně nestačila odvádět vyvinuté teplo (je navržená na menší tepelné toky), a venku už není příliš chladno ;-) Tohle je problém i když si necháš přivézt auto určené pro americký trh a vezmeš ho na evropskou dálnici.-
Hanss (MoDo Team) 11.05.2008 17:57
« Re: Co by to mohlo být?
Děkuju moc za info, vypadá to teda, že auto ještě nebude na vyhození do koše !! :-) :-)
Hned zejtra jedu do servisu - do takového menšího - ale má tam ten přístroj na VW auta, tak snad si s tim poradí.......
S tim čipem jsem to již koupil - (prolítni lehce mojí recenzi)- ale měl by to být čip o přídavný "krabičce" nic nevim...... Ještě jednou děkuju :yes:-
"-- skrytý --" 11.05.2008 20:48
« Re: Re: Co by to mohlo být?
Extra krabičky v motoru bys si pravděpodobně všiml, takže to bude nejspíš ten čípek.
K&N vymývatelný filtr:
1) U přeplňovaných motorů nepřinese žádné zlepšení, všechny odpory na straně sání jsou překonávány dmychadlem za pomoci energie výfukových plynů.
2) Kapalina, jíž se filtr opečovává, zanáší váhu vzduchu (neb ta je řazena až za filtr).
Ty kumho nejsou hlučné? Měli jsme je na předváděcím toledu, a linul se od nich tak velký hluk, že v autě skoro nebylo možné se normálně bavit.-
Hanss (MoDo Team) 11.05.2008 20:59
« Re: Co by to mohlo být?
Už jsem doma.
Čoveče s tim filtrem jsem to měl vědět, než jsem ho koupil, ale stál 1.780,- tak to neni tak hrozný!
Kumho jsem tam měl při tom pátečnim kvapíku a ani jsem si nevšiml většího hluku než někdy předtím........ ;-) Se přiznám, že hodně mi při koupi ovlivnila cena! Značkovky v tomhle rozměru byla nej. nabídka za nějakých 2.660,- a více - já dal necelých 1.400,- za kus!! A pro mě lepší Kumho než nějaká vyloženě noname čína...... :-)-
"-- skrytý --" 11.05.2008 21:09
« Re: Re: Co by to mohlo být?
Já příště určitě vezmu (jestli to ještě půjde) zase Michelin Pilot HX MXM, přestože jedna stojí 4400 kč. Jsem s nimi neuvěřitelně spokojený (a na dálnici s nimi dosahuji nižších spotřeb než konkurenti se stejným autem z MACZ).
Ona audina asi bude lépe odhlučněná než toledo, takže to nemusí být tak cítit.-
-
-
Hanss (MoDo Team) 19.05.2008 10:24
« Re: Co by to mohlo být?
Ahoj Honzo,
už jsem tu zas, s pokračováním příběhu :-) :-)
- dneska cestou do práce mi nějak byla zima, tak že si jako přitopim, dal jsem to až na 25 a nic - super, takže kára netopí.
Když jsem dojel sem před Modo (cca 20 km), tak koukám ručička teploty daleko za 90-kou....... SUPPER, a motor se furt chladí těch 10 min. po dojetí - to asi nebude jen čidlo, co myslíš ?!?
Tak kolik pak mi to asi bude stát?!? Předem díky za profi odpověď
:yes: :yes:
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 11.05.2008 21:05
« Re: Co by to mohlo být?
nam sa nieco podobne (ako tebe na dialnici) stalo v octavke (1,9 tdi) na dialnici v taliansku a bola to vadna vodna pumpa - v servise povedali, ze je to typicka chyba tychto motorov, co sa nam neskor potvrdilo - menime ju kazdy 80 000km-
"-- skrytý --" 11.05.2008 21:10
« Re: Re: Co by to mohlo být?
No tak vodní pumpa rozhodně není typickou závadou motorů TDI, pokud ji měníš jak doporučuje výrobce spolu s rozvody.-
"-- skrytý --" 11.05.2008 21:13
« Re: Re: Re: Co by to mohlo být?
nebudem sa hadat, hovorim len co nam povedali v servise...stalo sa to ked sme mali cca 80 000km a v tom case sme menili vsetko presne podla servisnej knizky-
"-- skrytý --" 11.05.2008 21:21
« Re: Re: Re: Re: Co by to mohlo být?
Taky netvrdím, že se to nemůže stát, ale není to typická závada.
U Hansse zatím všechno mluví pro čidlo teploty, vodní pumpu samozřejmě úplně vyloučit nelze. Přecijenom jmenovité otáčky tédéíček jsou 4000 / min, a on ho hnal skoro v omezovači.-
Hanss (MoDo Team) 11.05.2008 21:32
« Re: Co by to mohlo být?
No ale začalo to už den dva před tím !!!!!!!!!
Kolik to tak může být - to čidlo - vyjádřeno v penězích a řekněme v korunách........ >:D >:D >:D-
-
Hanss (MoDo Team) 12.05.2008 12:22
« Re: Co by to mohlo být?
Tak jsem byl v servisu napíchnul to na tu modrou krabičku, která mu samozřejmě nic neřekla, tak to natočil taky nic! Mluvil o tom čidlu...... Nevim no, příští tejden mu to tam dám na výměnu oleje, jestli něco vymyslí, uvidíme, ale jsem z toho lehce nervozní, rači jezdim pianko - žádnej omezovač >:D >:D Řekl mi, že můžu normálně dál jezdit a kdyby něco mám mu zavolat...... ?!? :-| Jestli je to čidlo do litru tak ho nechám vyměnit - Tvůj názor - díky moc !! :yes: :yes:-
"-- skrytý --" 12.05.2008 13:26
« Re: Re: Co by to mohlo být?
Tohle naštěstí není drahá záležitost, takže výměna naprázdno až tolik nebolí.
Taky může být vadný ten termostat, co spíná větráky. Každopádně oba ventilátory běží kdykoli máš zapnutou klimu, ale nedobíhají 10 minut po vypnutí.
Rozsvícení kontrolky chlazení je evidentně spojeno s nadměrně rychlou jízdou, kdy se muselo odvést teplo nahromaděné jízdou s výkonem mimo specifikace. Čipnuté motory z několika důvodů nejsou trvale zatížitelné na maximum (chladicí soustava je jeden z těchto důvodů). Sériový kousek můžeš hnát do 40C teploty okolí pořád na plný výkon při jmenovitých otáčkách, aniž by hrozilo přehřátí či mechanické poškození apod.
Zkus taky při zapnutém motoru přepnout palubní počítač do servisního režimu, kde lze vyčíst stav vozidla (cca 5 vteřin podržíš "nahoru" nebo "dolů", a ukáže se servisní menu). Tam se dočasně ukládají zobrazovaná hlášení.-
Hanss (MoDo Team) 12.05.2008 13:54
« Re: Re: Re: Co by to mohlo být?
>:D >:D >:D
Božužel - NEMÁM PALUBNÍ PC -
Nechám to na tom servisákovi, každopádně děkuju moc za odborné konzultace!! :yes:-
"-- skrytý --" 12.05.2008 13:56
« Re: Re: Re: Re: Co by to mohlo být?
Jak nemám? Dyť to vidim na fotce.-
Hanss (MoDo Team) 13.05.2008 10:20
« Re: Co by to mohlo být?
Co?!?
Tak teď budu asi za úplnýho blba, ale mám za to, že palubní PC je ta záležitost, která se ovládá posuvnym spínačem na konci páčky stěračů a ukazuje na budikách spotřebu, průměr, dojezd atd. - TAK TO NEMAM ?? Nebo co jsi myslel ?!? Díkec H.,-
-
Hanss (MoDo Team) 13.05.2008 11:12
« Re: Co by to mohlo být?
Ano, ale PC to není, toto je tam vždy a stále, nic jiného se ničím přepínat nedá!! Jen když dochází nafta, tak přes celý svítí oranž. symbol stojanu. Ukazuje to tedy pouze dojezd v km (ubývající po desítkách km /ne po 1 km/) Bohužel taky bych si chtěl "hrát" s PC....... :-) :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 31.05.2008 11:42
« Re: Stahování oken.
Buď zdráv a pochválen,
u Audi A3 žádný problém (má totiž od ostatních aut na platformě PQ34 odlišnou elektroniku). U octavie / leonu / golfu to V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH lze udělat I BEZ INSTALACE DODATEČNÝCH MODULŮ, stačí jen aktivovat (NEOFICIÁLNÍ A NEPODPOROVANÁ FUNKCE, v autorizovaném servisu tě pošlou mezi půlky) a koupit zaklapávací klíček. Podmínka: musíš mít v autě řídící jednotku komfortního systému ze série 1J0 xxx xxx X nebo 1C0 xxx xxx X.
Alternativou je samozřejmě onen přídavný modul. Další možnosti neexistují.
Úplný návod nalezneš tady: [odkaz]
Funkčnost NENÍ zaručena ani při správném postupu podle návodu.-
-
"-- skrytý --" 02.06.2008 09:14
« Re: Zamykání dveří.
Poznatky s tím mám veskrze pozitivní (proto jsem to nechal nakódovat). Na křižovatce se může dost dobře stát, že se nějaký nenechavec pokusí podivat k tobě do kufru. Tohle mu v tom zabrání.
Když vytáhneš klíček ze zapalování, tak se ti auto odemkne, tedy vystupuješ jako z nezamčeného auta. Při vystřelení airbagů se auto taky odemkne, takže vedlejší účinky to tím pádem nemá...-
-
"-- skrytý --" 02.06.2008 10:42
« Re: Re: Zamykání dveří.
Zamčení při rozjezdu se nazývá auto-lock, odemčení při vytažení klíčku pak auto-unlock. Tuším, že se oboje kóduje zvlášť, takže můžeš mít jedno bez druhého. Ale obojí naráz je samozřejmě nejlepčí :-)
Centrál jsem pak ještě nechal nakódovat tak, jak je v recenzi (na první povel dálk. ovládání jen dveře řidiče, zbytek na "dvojklik").
Po vytažení klíčku se ti odemkne vždy celé auto, ovšem na otevření kufru máš pouze 30 vteřin (po jejich uplynutí se automaticky zamkne).
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 10.06.2008 15:56
Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
Ne že by ta tvoje Oktávka nebyla hezká ale tahle je snad nejlepší a nejhezčí jakou jsem kdy viděl... :yes: ani ten diesel mi nevadí... :yes: [odkaz] :yes: :yes:-
"-- skrytý --" 10.06.2008 18:31
« Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
- Jenom předoškrabka
- Čip, takže ne, díky
- Fólie na předních oknech bych hned sundal atest neatest - na křižovatce není vidět na řidiče, kam se kouká
- denní svícení je nejspíš realizováno tím debilním škodováckým relé, co rozsvítí úplně všechno, takže by taky hned letělo ven :-)-
"-- skrytý --" 10.06.2008 18:38
« Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
- Kožený čalounění
- 96 kilowattový Tdičko
- 6ti kvalt
- Sporotvní volant
- Hezčí barva
:-P-
"-- skrytý --" 10.06.2008 18:56
« Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
- 6kvalt mám taky
- to TDIčko je čipnutý, takže bylo velmi pravděpodobně honěno a přetěžováno
- sportovní volant funguje úplně stejně jako nesportovní, dokonce se i stejně drží (akorát má 3 místo 4 ramen)
- barvu nelze hodnotit, to je subjektivní věc
- na kožených sedačkách se v létě více potí hýždě a stehna (vlastní zkušenost)
:-P-
"-- skrytý --" 10.06.2008 19:40
« Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
- Sportovní volant je hezčí než ten sériovej
- Kožený sedačky líp vypadaj a tyhle jsou navíc vyhřívaný
- Tahle Oktávka má navíc oproti tvojí tohle: Xenony s ostřikovačema,tažný,dekor s imitací hliníku a to hlavní: Gumový koberečky ! I když to máš taky...
:-P-
"-- skrytý --" 10.06.2008 21:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
- 4 ramena jsou víc než 3 :-)
- bez vyhřívaných sedaček se obejdu, cítím se v nich jako inkontinentní stařec :-)
- Tažné zařízení mám taky, akorát není vidět, dokud ho nenasadím
- Gumové koberečky používám jen v zimě. V létě s tkané s logem Octavia.
- Interiér v provedení Trinidad výbavy Rider je výborně barevně sladěn
- Xenony jsou sice pěkné, ale Philips NightGuide nezůstává příliš pozadu co se dosvitu týče
- Díky zvýšenému podvozku hned tak někde nezachytím
- narozdíl od předoškrabných octavií mají 4WD víceprvkové nezávislé zavěšení zadních kol
:-P-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 11.07.2008 15:49
« Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
Tak o te barvě si myslim ze honza ma nejhezčí barvu ktera se davala na oktavky.
A s te vaší diskuze si myslim že jedine deležite je že 4*4 ma lepsi zadni napravu jinak jsou to vse věci ktere se daji dokoupit a dodelat.
Ale celkově nevidim velky rozdil mezi 4*4 předkem stejne s tim do terenu nemužes je to fakt pouze na to aby jsi v zimne dojel k vleku tim tereni ambice hasnou :-)-
"-- skrytý --" 11.07.2008 17:36
« Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
Ono už stačí, aby bylo mokro, a ten rozdíl je cejtit...-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 12.07.2008 12:29
« Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
A k tomu modulu staleho svitěni, ja bych radsi zakazal ty sady pro denni sviceni pac to * sviti a jeste je to umisteno hluboko dole v narazniku takže to takřka nema smysl.
No ten rozdil v mokru newim nereknu kdyby to byla permanentni ctyřkolka ale vždyt se to zapina jen pri prokluzu???-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 14.07.2008 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
A to video je jako o haldexu prvni generace v oktaviicz???-
-
"-- skrytý --" 14.07.2008 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
Ne, ale... Odlišnosti jsou následující (dočteš se ve studijních programech 206 a 333):
- Haldex 2.0 je snáze a levněji opravitelný
- Haldex 2.0 má díky většímu množství hydraulického oleje dvojnásobně dlouhé servisní intervaly
- Haldex 2.0 funguje plynuleji za velmi nízkých teplot oleje
- Minimální přenos momentu dozadu je 10% u Haldexu 2.0, 1.0 je nastaven na minimum 0%. Je to ale jenom softwarová záležitost.
- Funkce obou verzí spojek je totožná - 1.0 dokáže i to, co vidíš na animaci s předjížděním autobusu.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.07.2008 17:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Octavia Combi 1.9 Tdi
Ono to sice má příkon jenom 2x 16 wattů, ale reflektor je narozdíl od potkávacích světlometů optimalizován pro signální charakter (vrhá světlo protijedoucím do očí, ne na vozovku). Z dálky je to auto vidět opravdu výrazněji, než s potkávacími světly.
O současných xenonech nemluvě - ty díky stejné barevné teplotě jako denní světlo za slunečného dne nejsou vidět vůbec.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Johny.Rico 10.06.2008 20:28
Hej ty máš ale mluvu chalane:D
Fakt sranda počítati Jane. Nuže, máš to za deset českých na klávesnici :yes:-
"-- skrytý --" 10.06.2008 21:02
« Re: Hej ty máš ale mluvu chalane:D
To sem ho prosím naučil já, českej a poctivej a doblej Flpíček ze z Plzně ... >:D >:D
Jináč pan ing Choooonza je chemyk a to tak že asi doblej ... :yes:
-
-
jouda(AlkoholixXx) 22.08.2008 13:30
Dotaz
Čau
měl bych na tebe jako znalce jeden dotaz: Nevíš jakej bezramínkovej stěrač je dobrej dozadu ? Vepředu mam bosche aerotwin ale dozadu prej takovejhle malej nedělaj nebo ho aspoň neměli tak jestli nevíš nějakou dobrou možnou alternativu?Díky -
filko 21.10.2008 09:56
Hnus
Honzo, po čase jsem přišel zkontrolovat, co je nového s tvojí oktávkou, mém oblíbeném autě na tomto serveru. Ale ty si snad libuješ v rozplizlých věcech na svém autě, ne? ta poslední ilustrace 160kmh v Německu: FUJ! 8-s -
TurboKluk(smazat hodnoceni) 21.10.2008 18:38
tak
Tak koukam že jsi mi ještě nehodnotil supa, newim jestli mi nechces zkazit hodnoceni nebo sis nevšiml-
"-- skrytý --" 21.10.2008 20:19
« Re: tak
Jsem přesvědčen o tom, že už jsem ho kdysi hodnotil... Ale možná to byl superb někoho jiného.
Tvoje fotky mají na můj vkus příliš umělecký charakter :-)
-
-
superkutil 23.10.2008 12:15
Dostatečný výkon?
Neuvažoval jsi o čipu? Kamarád má Oktávku 4x4 1.9TDI 66kW a bylo to hodně líné. Po čipu od Cimbu to jezdí jak raketa. Teď má Scout 2.0TDI a taky to čipnul a je to obrovský rozdíl. V obou případech šla spotřeba dolů. Tahá za Oktávkou vozík s lodí a bez čipu se s tím nedalo předjíždět a v kopcích to byla brzda. Jinak co Haldex a vynášení ze zatáčky? Prý když Haldex sepne v zatáčce, tak jde auto tečně ven. :-)
Jinak super auto, také jsem o něm uvažoval, ale volím Subaru Forester, cena podobná a kvalita poněkud jinde. A hlavně plnohodnotné 4x4.-
"-- skrytý --" 23.10.2008 15:56
« Re: Dostatečný výkon?
O čipu jsem neuvažoval, protože to a) jezdí velmi dobře už teď (ikdyž to zdaleka není taková stíhačka jako tatíkova Ibiza TDI 74 kW), b) zas tolik to nežere a c) měl jsem v ruce volkswagení technické podklady k 74 kW TDI i 96 kW TDI. Ty motory jsou konstrukčně značně odlišné (použité slitiny, rozměry součástek, větší průměry čepů a ojnic, silnější ložiska, chladič oleje, apod.). Ještě k tomu je nutno brát v úvahu, že s řízením motoru v té podobě, jak auto koupíš, jsou sladěny i asistenční systémy typu ASR (stejně nemám) & ESP (taky nemám) a řízení Haldexky (sleduje polohu plynového pedálu, ale po čipu máš zamýšlený výkon už při menším stisknutí plynu, takže její reakce pak není zcela odpovídající situaci).
Já za 8avií vozím max 500 kg těžký vozík (nebrzděný), a to i na 6ku těch vozíkově-konstrukčních 100 kmh jede kopec nekopec.
S vynášením ze zatáčky problémy nemám. Akorát do ní nesmíš najet příliš rychle (pak auto jede samozřejmě spíš rovně), ale to platí úplně obecně pro jakékoli auto (mám to vyzkoušené). Na suché silnici se cestující v prudkých zatáčkách musí docela dost držet (a někdy při tom vydávají zvuky jako když máš zácpu). V sérii šplhacích serpentin je tato těžká kráva neuvěřitelně obratná (bys valil bulvy).
Působivá (a účelná) je zejména neotřesitelná stabilita, když startuješ pod plným plynem pravoúhlým obratem např. od značky STOP do šňůry aut na silnici kolmo k tobě :-)-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 18:59
« Re: Re: Dostatečný výkon?
Tak s tim vycestovánim po tečně to asi bude pravda za předpokaldu že přejiždíž z lepších adhezních podmínek do horších.-
"-- skrytý --" 09.11.2008 20:12
« Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Když v zatáčce přejedeš do horších adhezních podmínek, tak se může stát, že pro ty nové podmínky jedeš příliš rychle. Pak se stane to, že pojedeš spíš rovně (tedy opustíš trajektorii po tečně), ale to udělá úplně každé auto nezávisle na druhu náhonu (klidně si to zkus; nejlépe je to patrné, když najedeš v zatáčce na ledovou plotnu). Proč? Protože trakci v takovém případě ztratíš napřed vepředu, kde jsou řízená kola, a když nemůžou směrové síly přenášet řízená kola, tak prostě jedeš po tečně ke stávající dráze... V takovém případě musíš volant na chvilinku narovnat a pak pomalu otáčet do směru, aby se předek zase chytnul (opět platí naprosto obecně).
Nová Laguna s řízením všech kol se v zatáčkách zcela jistě bude chovat lépe než kdejaké Subaru či Audi Quattro.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 20:28
« Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
To sice uděla ale je rozdil jestli v teto situaci spomaluješ tedy předokolka nebo zrychluješ tedy zadek či haldex-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 20:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
To sice uděla- tedy auto opusti zatačku po tečně.... Ale je rozdil jestli v teto situaci spomaluješ tedy předokolka nebo zrychluješ tedy zadek či haldex
ok???-
"-- skrytý --" 09.11.2008 21:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
A to jako nelze v zatáčce se zadním náhonem zpomalovat? Nějak jsem si toho u služebního E500 nevšiml...
Když v zatáčce zrychluješ, tak se ti těžiště přesune dozadu. Když se přesune dozadu, odlehčí se předek. Tolik na úvod. Když s předním náhonem najedeš na ledovou plotnu, tak předek ztratí grip a nemůžeš ani zatáčet, ani zrychlovat. Když se ti to stane s nějakým autem, které v této situaci neztratí schopnost zrychlovat (tedy zadní náhon nebo jedno jaký 4x4), tak tě v jízdě po tečně ten zadek bude ještě chvíli podporovat, než se na tu plotnu dostane i on. Ve výsledku jedeš ve všech třech případech po tečně ven...
Při zpomalování není žádný rozdíl mezi FWD, RWD a AWD (pokud není uzamčen přenos mezi nápravami). Všecha auta mají brzdy na všech kolech.
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 21:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
snad je logicke že když předek začne hrabat tak nemužu zrychlovat ani točit.
Ale když najedeš ty ne plotnu přes dvě přední kola nemužeš točit a v te chvíli kdy ti předek začne klouzat tě zadedek začne tkačit ven než začne klouzat taky---mi neříkej že v téhle situaci nevidíš rozdíl.
A pokud si vybrat mezi haldex quatro natačení kol nebo pevnou 4*4 tak určo tu pevnou-
"-- skrytý --" 09.11.2008 21:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Kdybys si to přečetl pořádně, tak z toho vyčteš, že ikdyž tě u předokolky ten zadek netlačí, tak i přesto pojedeš ven. Nebo jestli tě to zajímá z trochu jiné stránky... Konkrétně u Oktávie trvá při rychlosti 36 kmh nějakých 250 ms, než po uklouznutí předku uklouzne i zadek (to je doba, která uplyne mezi najetím přední a zadní nápravy na uvažovanou ledovou plotnu). Jako sorry, ale opravdu nevidím rozdíl v tom, jestli začneš situaci řešit hned nebo až za 0,25 vteřiny (při rychlosti 72 kmh by to bylo dokonce jen 0,12 vteřiny). Za tuhle chvilinku si ani nestihneš uvědomit, co se vůbec děje. Jedinej, kdo za tuhle chvililinku rozpozná a začne naprosto cíleně a bez tápání řešit, je systém ESP, a proto se koneckonců do aut dává.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 21:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Ale pořád tě po tuhle dobu tlačí zadní nahon dopčedu-
"-- skrytý --" 09.11.2008 22:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Ano, ale mluvíme tady o zlomku vteřiny. A zatáčka, kde by zmíněná čtvrtina vteřiny vadila (kvůli kontaktu se svodidly apod.), je tak ostrá, že by tě ani nenapadlo jí tou 40kou projet, pokud nejsi * se sebevražednými úmylsy.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 22:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
nemusi tam byt svodidla mužu jet po vnitřním a v protisměru byt tatra-
"-- skrytý --" 09.11.2008 22:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Nebo tam může být sněhulák, jak se mi jednou stalo ve stoupání ke Kavčím horám v Praze. Ulice je tam široká na jedno auto, a on číhal za zatáčkou. Bylo to docela natěsno.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 09.11.2008 22:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Tak teď jsim ě dostal.-
"-- skrytý --" 09.11.2008 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečný výkon?
Za současné situace bych ho se zařazenou jedničkou nemilosrdně převálcoval.
Tehdy jsem v tom ovšem viděl problém, páč jsem se vozil Peugeotem 205 (mezi námi geniální autíčko), a ten by to trakčně nejspíše nezvládl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
filko 10.11.2008 20:24
Problém s brzdami
Nemohu poradit. Myslím, že kotouče vpředu mám lehce zvlněné, ale protože už jsou dost slabé, budu je, až dojedu desky, měnit.
Mám ale vážný problém s poloosami: V servisu jsem nechal vyměnit přední křoupající poloosy a nyní při alceleraci v zatáčce virbují. Vibrace se přenášejí do volantu a do podlahy auta a jsou velmi nepříjemné. Projevují se nejvíce při nejsilnější akceleraci při rychlosti cca 80-100kmh. Tedy nejvíce se vibrace ukazují při 80kmh do prudší zatáčky do kopce. Nechápu to. Po další reklamaci v servisu napíšu, co a jak. :no: -
Ajin(MoDo Team) 16.11.2008 07:26
Pylovy filtr prosba o radu
Vcera jsem se pustil do jeho vymeny, i kdyz to podle Skoda navodu vypada easy, skoro jsem se k nemu u sve Octavie 2.0i nedostal. Filtr je aftermarketovy a prijde mi o par milimetru vyssi a nechce mi zacvaknout ramecek co ho drzi. Nevis jak se k nemu lepe dostat?
Diky ;-)-
-
"-- skrytý --" 22.11.2008 14:40
« Re: Re: Pylovy filtr prosba o radu
Zdar, sorry že odpovídám tak pozdě, byl jsem v jů es.
Do pylovýho filtru mě eště nenapadlo vlézt, nechávám to dělat v servisu :-)
U aftermarketového výrobku máš vždycky nějaké riziko, že něco nebude v pořádku... Nebo ho tam prostě nedokážeš korektně vsadit, těžko říct. Fakt nevím :-(
-
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 19.11.2008 22:11
Turbokluk superb
Čau hooonzo ty jsi odpovědná osoba, jaky mi doporučíš olej do mojeho mílaška psal jsi že long life neni nejlepší,tak se ptám.
A ješte pls když nemam tempomat, musím koupit multifinkci volant alevou pačku a bude mi pasovat airbag z meho volantu nebo si musim koupit nový-
"-- skrytý --" 22.11.2008 14:37
« Re: Turbokluk superb
Zdar, sorry že odpovídám tak pozdě, byl jsem v jů es.
Tempomat máš dvě možnosti: buď MF volant, nebo levou páčku. MF volant má v sobě ovládání tempomatu. Airbag by snad měl pasovat obecně, možná tu bude rozdíl mezi 3ramennými a 4ramennými volanty, ale to je pouze nepotvrzená domněnka.
Olej? Já tvrdil, že LL2 (VW 506.01) není nejlepší, ale testy ukazují, že LL2 poskytuje lepší ochranu proti opotřebení než LL3 (VW 507.00). Nevýhodou LL2 je tedy pouze jeho vysoká spotřeba.
V současné době jezdím s OMV Bixxol Special C3 (VW 505.01) a nemám na co si stěžovat...
V oktávce máš 20V Turbo... Do toho se dávají jiné oleje než do dieselů s výjimkou LL3 (ten podporuje jak dieselovou 507.00, tak benzínovou 504.00), takže ti s výběrem neporadím.
P. S. Jestli 0W-30, 5W-30, 5W-40 či 10W-40 je v našich končinách úplně jedno. Musí sedět norma VW.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 22.11.2008 14:42
« Re: Re: Turbokluk superb
Takže když si koupim čtyřrameny multi. volant do superba si jine nedávaji tak airbag by měl pasovat a tu levou pačku už kupovat nemusím, na ni je totiž spinač off on-
"-- skrytý --" 22.11.2008 14:48
« Re: Re: Re: Turbokluk superb
Za airbag se ti nezaručím, ale mám pocit, že to bude pasovat. Pokud vím tu páčku kupovat nemusíš. Když jsem kupoval svojí oktávii, tak vedle stála ještě šedivá 4x4 TDI Elegance. Ta měla navíc ESP, multifunkční volant a tempomat - ale pozor, teď to přijde - bez blinkrové tempomatí páčky. Mám pocit, že někde na boku toho volantu je ještě jedno tlačítko.
Rozhodně nic nezkazíš, když se zeptáš v servisu.
-
-
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 05.12.2008 16:50
Zrcátka
Ahoj honzo, víš ty jsi takový muj důl informací, prosím tě dnes jsem se za jizdy tukl s oktávku a odneslo to zrcátko myslíš že by pasovalo to z superb facelift kde jsou blinkry -
"-- skrytý --" 09.12.2008 12:30
Dotaz na Haldex
Zdravím kolegu :yes: prosimtě kde přesně si měl ten flek od hydr. oleje, jak píšeš v recenzi.? mám golfa IV 4 motion, mrkni na něj. Ptám se kvůli tomu, že u golfa jsem už párkrát zaznamenal podobnou věc, ale nikdy jsem nepřišel na to, co to je...-
"-- skrytý --" 09.12.2008 15:37
« Re: Dotaz na Haldex
Zdar, mám to na fotce. Bylo to (ve směru jízdy) vlevo pod zadní nápravou.
Jestli ti to kape z prostoru těsně za motorem, tak se neděs - je to kondenzát z klimatizace (normální jev).
Nic by nemělo kapat zezadu uprostřed :-)
Zcela určitě vám doporučuji koupit [odkaz]
Narozdíl ode mne nebudete muset bastlit, je to pasované přímo Golf 4 se všim všudy.
Pokud jde o variantu... Tyhle kombinace (okolo 100 koní a 4Motion) si kupovali lidi, kerý z nějakýho důvodu využívají 4Motion a je jim jedno, že to netrhá asfalt.-
"-- skrytý --" 09.12.2008 16:50
« Re: Re: Dotaz na Haldex
Dík, zapřemejšlim nad tim, šikovná věcička :yes: Vystihs to přesně, kape to kousek za motorem, tak už můžu bejt klidnej. Taky jsme si s tím co to je za variantu chvilku vrtali hlavu, ale na nic jsme nepřišli.. přece jenom my přijde, když někdo kupuje IV 4 motion a dá ještě něco navíc za výbavu, proč ne peníze za lepší motor ??? :-! Jinak auto máš parádní, dávám 10
-
-
"-- skrytý --" 27.10.2009 22:26
« Re: Dotaz na Haldex
Ahoj všichni. V neděli jsem koupil z dovozu Škoda Oktávia 4x4, 74 kw, barva Cayenne Red, najeto jistých 80 000 km. Vím, že budu muset měnit ty brzdové koutouče, to mi v servisu, který mi auto přivezl, řekli dopředu. Jenže cestou domů mi začal divný zvuk při sešlápnutí spojky.
Při rozjezdu při 1, 2, a 3 je to slyšitelnější. Zjevně při vyšších otáčkách. Když ji sešlápnu, tak se na cca. 2 vteřiny ozve takové tr tr tr tr tr tr, které za ty dvě vteřiny zmizí, resp.odezní pozvolna. Je to tlumený zvuk který jde zepředu, žádné řazení přes převody. Přesto mě to vylekalo, pač se to stalo takřka ihned poté, co jsem to koupil. Nemáte někdo zkušenost či radu? Díky moc. Mikša.
-
-
"-- skrytý --" 16.12.2008 08:08
Pěkný autíčko
Lucka: Jinak fotky moc super ;-) Hlavně se mi líbí ten mega kurf, o tom se mi může v Golfu jenom zdát. Jezdí tam sice jen pes, ale stejně bych ocenila pro našeho mazlíčka více místa.-
"-- skrytý --" 16.12.2008 09:17
« Re: Pěkný autíčko
Pro příště: Řešením je Golf/Bora Variant :-) A obvykle nestojí o moc víc (+ ca 20 000).-
-
"-- skrytý --" 17.12.2008 20:32
« Re: Re: Pěkný autíčko
Lucka: No, Golf variant je levnější než normální Golf, ale mě se nelíbil. Když combi od VW, tak Passata. Ale teď už nee, chci SUV, tam je vždy hodně místa :-)
-
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 19.12.2008 20:24
Golf
No ja osobně golfy moc nemusím mam s jejich majiteli mam většinou negativní zkušenost.
Ale jinak se mi golf moc libi a chtěl ych se svest s nějákem tom nizkoobjemovem turbu, sice v ten motor moc nevěřím ale mohl bych se mylit.
-
talio2 19.12.2008 20:51
« Re: Golf
no 1,4TSI 118kw v Golfu dokáže hodně potrápit 1,8TSI 118kw v Audi A3. Navíc je ten Golf i podle mě lepší volba.Mě se ty maloobjemová turba moc líbí a když je k tomu ještě turbo mechanické.Co se týče životnosti motoru tak bych se toho nebál.Jen je s tím potřeba jezdit jako s TDI.. dochlazovat atd..
Kdo v tom autě sedí je úplně jedno, paka jsou všude..-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 19.12.2008 21:03
« Re: Re: Golf
Tak to mas pravdu, Ale ja stejne tem nizkoobjemovým potvurkám nevěřím musí se to strašně točit aby to jelo a pak o zas hodně žere,alr to je zkušenost s atmosferou s tsi jsem tu čest zatím neměl-
"-- skrytý --" 19.12.2008 21:21
« Re: Re: Re: Golf
Nemusíš je točit. Klidně je nech převalovat při 1500/min, ten motor je na to stavěnej a síly má dost (90 kW 1,4 TSI - plateau 200Nm @ 1500-4000 / min). Točit musíš malej atmosférickej motor (viz motory Toyota a Honda).-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 19.12.2008 21:43
« Re: Re: Re: Re: Golf
Tak japonci jsou klasicky vysokootačkovi, jak říkam v tsi jsem nejel tak nemužu soudit ale asi bych si ho nekoupil, možná ale že se s tim svezu a pak změním názor.
Ale zatím v to fakt nevěřím.
A po dosavadních zkušenostech radši silnějější auto pač pak to stejně honim a žere to jap c.i.p
-
-
-
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 30.12.2008 13:34
palivo
Tak uvidíme vyzkouším, porovnám paliva omv diesel- nějka jejich nejlepší a shell v-poer diesel a napíšu, jinak nevim jak u vás ale v našem kraji byla celkem afera že na omv jsou špatné pistole a přidávají litry :no: -
macegt 17.01.2009 04:45
ramena
tak tvoje faro melo bolavy ramena. No je bezva ze se to tim vsechno tak pekne vyresilo, a ze tam tech faktoru nebylo vic. To uz ted nebudes muset menit furt dokola brzdovy desticky, to te musi mrzet! Jinak sem rad ze te aparatura v Twingu a asi jeste novy Ibize primela k doporizeni poradny audiosoustavy :-) Pasazeri vzadu si to urcite uzijou. Ale aby si to poradne vychutnali, nezapomen jim tam pustit v kristalove ciste kvalite hudebni hybrid jazzu a drum-and-beatu!-
"-- skrytý --" 17.01.2009 17:11
« Re: ramena
Rádio Symphony v křišťálově čisté kvalitě nepřehrává :-)
-
-
filko 02.03.2009 17:11
Ty naděláš!
To je teda něco, jedna celá nádrž. Za dobu, co tvý auto jezdí už spálilo pět kostek metr na metr lehkého topného oleje! >:-[]-
-
-
"-- skrytý --" 03.03.2009 00:29
« Re: Re: Ty naděláš!
Já tu trasu zbožňuju. Nejradši mám tu úplně starou (přes Louny, Teplice, Cínovec a Dippoldiswalde), protože vede hezkou krajinou, zejména na německé straně. Ale v poslední době preferuji spíš Louny-Teplice-Petrovice, poněvadž je o hodinu rychlejší...
ICE kostet halt extra ;-)
-
-
-
-
jouda(AlkoholixXx) 05.04.2009 20:57
Brzdová kapalina
Ahoj, měl bych na tebe jako na znalce dotaz: Jak často bych měl měnit brzdovou kapalinu? Dík moc- -
filko 08.05.2009 21:31
Stěrač
Ad.: 13" stěrač vzadu nahrazen 14palcovým. Uvidíme, jak si povede...
Mně to nevyhovovalo. Ještě že mi ho dole v Dejvicích ukradli (vzali i přední, *).
Teď mám vzadu klasiku - co vrže -- jak píšeš - a ta mi vyhovuje nejlíp. Jinak fabrika už dodává aero jako orig. příslušenství i místo klasických ramínek.-
"-- skrytý --" 09.05.2009 19:01
« Re: Stěrač
Jojo, origo aera jsem si nedavno pořídil, pač tamty už byly přecijen trošinku staré. A jsou dokonce levnější než bosch aera z globusu :-) -
filko 09.05.2009 22:48
« Re: Stěrač
Cože, tady je cenzura sprostých slov? A to jsem ho ještě použil špatném tvaru plurálu. No to je děs. Kam to spěje? Poprvé napíšu kvazisprosté slovo, a to ani ne moc, jen *, a už je pryč. Google sleduje, kdo co na webu dělá, moje.auto maže nevhodná slova. Já zblázním. Je to vůbec?
-
-
jumper (Modo Team) 11.05.2009 19:28
Octavie VS Leon
Zdravím Honzo,
chci se zeptat zvýší se maximálka auta pokud snížím podvozek nebo upravím 6. stupeň.
U mého Leonu FR je papírová maximálka 214, ale u Octavie RS s úplně stejným motorem je papírová maximálka 225. Je to tím že je o cca 1cm nižší nebo jiným převodem nebo úplně něčím jiným?-
"-- skrytý --" 11.05.2009 21:14
« Re: Octavie VS Leon
Ahoj,
je to pravděpodobně delšími převody u Octavie (když bys znal třípísmenné kódy použitých převodovek, tak ti to možná řeknu přesně). 1 cm na podvozku se takhle drasticky neprojeví a koncern VW má mraky různých variant převodovek. Drobet kratší převody u Seatu se projeví dravějším zrychlením.-
jumper (Modo Team) 14.05.2009 21:07
« Re: Re: Octavie VS Leon
To ani nevím kde můžu zjistit kod převodovky. Dá se na té převodovce upravit 6. stupeň abych mohl zvýšit maximálku (když motor na to sílu má) nebo se musí komplet celá vyměnit? Tím by se teoreticky i mohla snížit spotřeba při vyšších rychlostech, protože by motor točil méně otáček. Nebo jde nějak jinak zvýšit maximálku?-
"-- skrytý --" 14.05.2009 21:16
« Re: Re: Re: Octavie VS Leon
V kufru vlevo pod kobercem je nálepka, stejně jako v servisní knížce. Je to třípísmenný kód, bývá na nálepce umístěn vpravo uprostřed. V současné době jsou počáteční písmena A, B a C vyhrazena motorům, takže kód převodovky bude začínat nejméně písmenem D.
Ano, ten převod se dá upravit. Není třeba měnit celou převodovku. Jde jen o to najít někoho, kdo to udělá...
Další možnost je upravit stálý převod. Tím de fakto prodloužíš všechny převody.-
jumper (Modo Team) 14.05.2009 21:50
« Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon
to snad udělají v každém servisu, ale nevím jak to bude se zárukou..... každopádně bych šel jedině do značkového.
ostatní převody mi vyhovují takže bych pravil je 6.stupen.
A co myslíš dá se to zvednout na 230 či 240?
Zítra mrknu do knížky a zjistím kod, ale to snad nebudu nějaké omezení případné upravy převodovky ať už tam bude jakákoliv?
-
"-- skrytý --" 14.05.2009 22:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon
230 by možná jít mohlo, ale spíš bych na 170 koní tipl tak 225. 240 už se mi zdá docela hodně.
Kód převodovky je podstatnej akorát pro to, že bych ti možná byl schopnej říct převodový poměry. Jinak to vcelku nepotřebuješ.
O záruku od výrobce samozřejmě přijdeš. Jediné, co pak bude platit, je záruka na provedenou práci.-
jumper (Modo Team) 14.05.2009 22:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon
230 by stačilo. ted jsem koukal na mercedes třída E a tam je maximálka 231 se 170k.
Převodovej poměr nejspíše bude 0,757 ale nevím v čem mi to pomůže :-|
U octavie se mi to nedaří najít-
-
jumper (Modo Team) 14.05.2009 22:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavie VS Leon
jojo našel:
Stálý převod A: 63:15 čili 4,200. Na něm jsou navěšeny:
1. stupeň: 42:11 čili 3,818
2. stupeň: 40:19 čili 2,105
3. stupeň: 38:29 čili 1,310
4. stupeň: 34:37 čili 0,919
Stálý převod B: 63:19 čili 3,316. Na něm jsou navěšeny:
5. stupeň: 31:34 čili 0,912.
6. stupeň: 28:37 čili 0,757.
Zpětný chod: 23:14 * 31:11 čili 4,630.
Pokud provedeme přepočet stálého převodu B na stálý převod A, tj. vynásobíme všechny hodnoty rychlostí spjatých s převodem B koeficientem 3,316/4,200, dostaneme
5. stupeň: 0,720
6. stupeň: 0,598
Zpětný chod: 3,655.
jen nevím přesně o které octavii jste se bavili, ale nejspíše převody budou jiné na octavii rs tdi 170k.-
-
talio2 15.05.2009 00:16
« převodový poměr u O2 RS TDi
tady jsem něco našel:
Převody:
40: 2 - 2250; 3 - 1500; 4 - 1100;
60: 2 - 3750; 3 - 2750; 4 - 1700; 5 - 1300;
80: 3 - 3250; 4 - 2250; 5 - 1750; 6 - 1500
100: 3 - 4000; 4 - 3750; 5 - 2000; 6 - 1750
120: 3 - 4700; 4 - 3250; 5 - 2500; 6 - 2200
140: 4 - 3900; 5 - 3000; 6 - 2500
160 4 - 4500; 5 - 3500; 6 - 2900
-
"-- skrytý --" 15.05.2009 09:46
« Re: převodový poměr u O2 RS TDi
Je to sice jen orientační (všimni si, že dvojnásobná rychlost na stejný stupeň neodpovídá dvojnásobným otáčkám, což by bezpodmínečně měla), ale pro představu to úplně stačí.
Všechny šestikvalty pro příčnou zástavbu od koncernu VW jsou tříhřídelové se dvěma stálými převody.-
-
"-- skrytý --" 15.05.2009 10:11
« Re: Re: Re: převodový poměr u O2 RS TDi
To je dáno tim, že 99% lidí bere jako měřítko rychlosti tachometr, kerej ovšem jak známo lže i přesto, že netiskne.-
talio2 15.05.2009 12:39
« Re: Re: Re: Re: převodový poměr u O2 RS TDi
no jo,ale pokud já pojedu 100km/h tachometrových a když všem ten tacháč hází tak jávlastně jedu 100km/h i když podle navigace to může být 96km/h..Byl by to jen problém kdybys měl něco naplánovanýho přesně tak, že pojedeš celou cestu 100km/h a reálně bys jel těch 96km/h takže bys přijel pozdě páč bys jel pomalejc jestli se nemýlím..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Co dodat? Jedině ať slouží...................
PS: Taky nevím co někteří mají za narážky na TDI. Při jízdě se oproti volnoběhu téměř úplně ztiší a zvuk zaniká v hluku aerodynamiky.