Recenze

10 Majitel

Renault Clio Renault Clio III RS

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Clio RS Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "k0tleta".

V dnešní době, kde již skoro každý ze sportovnějších motorů je obohacen nějakým tím přeplňováním jsem zabrousil do staré dobré školy a obstaral si vůz s klasickým atmosferickým motorem.

MOTOR
Tento atmosferický motor s výkonem něco kolem 200 koní, což odpovídá 100k na litr obsahu. Nabízí široké spektrum otáček (7250) s kterým se dá v kombinaci s velice krátce odstupňovanou převodovkou na silnici doslova čarovat. Maximální výkon motoru je při 7250 otáčkách avšak pozor na omezovač, který spíná již v 7500 otáčkách. Často se tedy stává že při rychlejší akceleraci zabrání dalšímu nárůstu otáček omezovač, který Vám však hned řekne jak se v takovéto situaci zachovat :) Kroutící moment i u takto vysokootáčkového motoru začíná zhruba kolem 3 tisíc otáček kde se vyhoupne k hranici 200Nm a tuto hranici neopustí až do svých 7 tisíc. Clio 3 má také uprostřed otáčkoměru zelenou kontrolku s obrázkem řdící páky, která se někde zhruba kolem 6000 otáček rozsvítí a jezdci jasně dává najevo že by se měl chystat přeřadit. Tuto kontrolku však lehce v rychlosti přehlédnete, pokud zrovna nejedete za tmy, kde kontrolka mezi červeně podsvícenými budíky bije do očí.

PŘEVODOVKA
Krátká převodovka s delší řadící pákou pro řidiče znamená skvělé podmínky pro změnu rychlostních stupňů. Kvalty padají rychle a jednodušše bez jakéhokoliv odporu. Motor při rychlejší akceleraci na každý převodový stupěň doslova uhání bez sebemenšího zaváhání při přerazení. Ale zhruba od 5tého převodového stupně akcelerace polevuje a 6tý převodový stupeň je již jak se říká dopočtu. Šestý převodový stupeň konstruktéři mohli udělat delší, aby vzrostla maximální rychlost (215km/h) a klesla spotřeba na dálnici viz odstavec níže.

SPOTŘEBA
Spotřeba paliva se v městském provozu pohybuje někde na hranici 11 litrů. Když se člověk snaží jezdit ekonomicky zhruba někde kolem max 4000 spotřeba o něco málo klesne (9l), ale jakmile do tohoto ekonomického cestování po městě zařadíte nějaké to předjetí nebo dravější rozjezd na semaforech ihned se dostanete zpět na hranici 11 litrů. Mimo město, když se budete kochat krajinou a poševelíte si to 130km/h (zhruba při 4500 otáčkách) motor si veme zhruba 8 - 9 litrů na 100km. Navíc je motor při 4500 otáčkách mírně vytočen a jeho zvuk začíná pronikat do kokpitu řidiče.
Ručička palivové 55 litrové nádrže tedy ve městě s občasnou ostřejší jízdou doslova klesá před očima řidiče. Tento fakt spotřeby však může vykompenzovat pouze pocit, který zažijete při sešlápnutí plynového pedálu.

PODVOZEK
Co se týče podvozku, je perfektně nalazen na typické české silnice kde se Clio RS cítí jako kapr ve vodě. Většina sportovních aut často odskakuje při nerovnostech na silnici a řidiče zahlcují pocitem nekontrolovatelné jízdy zatímco Clio RS je nekompromisní a i na nerovné a poničené asfaltové cestě sedí a drží se zuby nehty. Tomu také napomáhá velký rozvor, který malé Clio RS dostalo (2585mm). ESP které lze u tohoto vozu manuálně vypínat zasahuje řidiči do jízdy jen zřídka a to většinou v extrémějších případech, kdy se auto stává méňě kontrolovatelné. Při dvaější jízdě či při jízdě na okruhu je lepší ESP vypnout, vůz se chová předvídatelněji a nechá se vést svým pilotem. Pokud ESP vypneme však musíme počítat s tím, že při kritické situaci budeme vyrovnávat automobil ručně. Ale i to má své klady a zápory.
Další obrovskou výhodou podvozku je, že se automobil vůbec nenaklání do zatáček a to i do těch ostřejších.
Za zmíňku stojí i zadní difuzor, který můžeme najít mezi dvojicí koncovek výfuku (z vozu BMW M6), ten vytváří ve vyších rychlostech přítlak vozu až 40kg. Což také napomáhá stabilitě vozu.

AKCELERACE
Akcelerace z 0 je fascinující, originální pneumatiky Continental SportContact 3 nabízejí skvělou přilnavost k vozovce naúkor měkčí směsi, která při prokluzu kola nebo ostřejším projíždění zatáček strácí o něco více vzorku. Tato fascinující akcelerace trvá všechny 1-2-3-4 převodové stupně při kterých se vyšplháme zhruba někam k hranici 160km/h kde zařadíme 5 převodový stupeň a akcelerace již nestoupá tak rychle jako při prvních čtyřech rychlostních stupních. Při řazení jednotlivých rychlostních stupních padají otáčky motoru minimálně, což zaručuje neustálý přínos výkonu a rychlou akceleraci při sešlápnutí plynu. Šestý převodový stupeň je spíše do počtu:) - je na nic. Je sice pěkné, že i při nízké rychlosti (zhruba 80km/h) auto akceleruje i na zařazený 6. stupeň, ale mnohem užitečnější by bylo kdyby poklesly otáčky při vyšších rychlostech.

Ilustrační tabulka otáček jak se zhruba změní při přeřazení rychlostních stupňů:

z 1 >> 2 (7250ot >> 4400ot)
z 2 >> 3 (7250ot >> 5500ot)
z 3 >> 4 (7250ot >> 5700ot)
z 4 >> 5 (7250ot >> 6200ot)
z 5 >> 6 (7250ot >> 6200ot)

(tabulka je samozřejmě jen teoretická, nepočítá se s prodlevou řazení a dalšími jevy, které mohou otáčky změnit).

VÝBAVA A ZPRACOVÁNÍ
Výbava je u tohoto vozu v interiéru velice strohá a jednoduše zpracována avšak má vše co by si i náročnější řidič mohl přát. Originální nepříplatkové sedadla ač to možná na fotkách nevypadá mají výborné vyšší boční vedení kde člověk zapadne a v zatáčkách se prostě nehne. Na delší cestu pomysleli návrháři také, takže se nemusíte bát že by sedadla byla tvrdá nebo nepohodlná.
Místa pro kolena řidiče i spolujezdce je spousta. Ovládání na středovém panelu je velice jednoduché ale u rádia jsem si nezvykl na velice malé knoflíky, které při rychlosti často netrefíte :)
To trochu kompenzuje ovládání radia pod volantem, ale podle mě trochu nešťastně zvoleno na pravé straně kde většinou potřebujete pravou ruku na řazení a né ovládání radia. Je to však jen můj subjektivní pocit. Tempomat u tohoto vozu je dobře řešen (funkčně), vidíte stále na displeji mezi budíky rychchlost v digitální podobě jakou máte nastavenou a tlačítky + a - tuto hodnotu upravujete podle potřeby. Na druhou stranu by řidič možná uvítal ovládání rádia na volantu namísto tempomatu a naopak. Xenonové světlomety svítí poměrně do dálky (srováno s předchozímy automobily) a svojí bílou barvou poskytují kvalitní rozhled z kokpitu. Nedávno jsem měl možnost porovnat příplatkové sedačky Recaro, které se do tohoto vozu montují. Rozdíl mezi seriovými je minimální. V podstatě jsem nepoznal žádný podstatný rozdíl.

ZÁVĚR
Toto auto není jen pouhým dopravním prostředkem, kdy chceme z bodu A dovézt náklad do bodu B. Ale chceme si při této cestě spestřit jízdu občasnou rychlejší akcelerací nebo projetí agresivněji zatáčkou. Vůz nabízí největší potěšení z jízdy na klikatých silničkách než při rychlé jízdě po dálnici.

VÝBAVA VOZU
Xenonové světlomety, vyhřívaná sedadla, automatická digitální klimatizace, elektricky ovládaná zrcátka a přední okéhka, CD přehrávač s výkonem 4x15W - 6 repro (MP3), 6xAirbag, tempomat, ovládání radia pod volantem,
senzor tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, vypínatelné ASR/ESP.

TECHNICKÉ ÚDAJE
motor
- typ: atmosferický řadový čtyřválec
- objem: 2.0 litry (1998cc)
- označení motoru: F4R*830
- 4 ventily na válec
- vstřikování: vícebodové
- výkon: 145kW (197HP) při 7250ot.
- maximální otáčky motoru: 7500ot.
- kroutící moment: 215Nm při 5550ot.

podvozek a kola
- přední náprava: Double-axis strut system
- zadní náprava: Torsion beam with programmed deflection - coil springs
- kola o rozměru: 17" J 7.5 (pneu 215/45)

převodovka
- manuální
- 6ti stupňová převodovka
- typ: BVM6

spotřeba
- palivová nádrž: 55l
- spotřeba (město): 11l
- spotřeba (mimo město): 9l

brzdy
- přední kotouče: 312mm (třmeny Brembo se 4 písty)
- zadní kotouče: 300mm

zrychlení
0-100km/h: 6,9s
0-160km/h: 18,7s

0-400m s pevným startem: 15s
0-1000m s pevným startem: 27,5s

váha [kg]
- pohotovostní: 1240-1290
- maximální: 1690

rychlost [km/h] při 1000ot. (při 7250ot.)
1. stupeň: 8,35 (60,54)
2. stupeň: 13,65 (98,96)
3. stupeň: 17,92 (147,84)
4. stupeň: 22,04 (159,79)
5. stupeň: 25,89 (187,70)
6. stupeň: 30,48 (220,98)
- maximální rychlost: 215km/h

rozměry [mm]
- délka vozu: 3991
- šířka vozu: 1707
- výška vozu: 1484
- rozvor: 2585

zavazadlový prostor [l]
- objem zavazadlového prostoru: 288
- se sklopenými sedadly naloženo po střechu: 1038

Silné stránky

rožšířený design
síla a průběh atmosferického motoru
krátké odstupňování převodovky s perfektním řazením
chování v né příliž kultivovaném terénu
brzdy

Slabé stránky

spotřeba
6tý převodový stupeň není moc použitelný
chybí rezerva
málo odkládacích ploch v interiéru

Provedené úpravy

Přidán střešní spoiler (Renault Sport)
Přidány carbon prahové lišty (Renault Sport)
Koncovky výfuků (vůz BMW M6)
Kompletní hliníkový kryt motoru

 

Novinky v recenzi

9.10.2008 00:00

Tak jsem se byl podívat v Brně na okruhu, bohužel nebylo sucho, ale i tak jsem si to užil a vyzkoušel si chování vozu za mokra.
- http://www.youtube.com/watch?v=ziF6-2xOkkM

29.8.2008 00:00

Tak jsem se byl podívat se svojí hračkou v Sosnové na mini okruhu, kde jsem patřičně provětral svoje obutí přikládám ilustrační videa.
Bohužel nejsou v moc dobré kvalitě, poněvač jsem nenašel nikoho s kamerou a tak jsme si museli vystačit s mobilem. Škoda no ...
- http://www.youtube.com/watch?v=4ODI8yjE7kE
- http://www.youtube.com/watch?v=lrnr4YQ91ic

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Clio Renault Clio III RS

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

nemám zatím moc zkušeností ... proto tato známka

praktičnost
2

je jasné za jakým účelem tento vůz byl zkonstruován ... jako druhé vozidlo do rodiny (na hraní) :)

prostornost
4
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

přitvrzené tlumiče dělají na nerovnostech své ... ale v poměru pohodlnost / jízda v extrému je podvozek perfektně nalazen

provozní náklady
3

zatím nemohu porovnat ale gumy budou asi častá záležitost obměny

výkon motoru
9

křivka kroutícího momentu by mohla být vyrovnanější

spotřeba
2

něco kolem 200 kobylek něco papat musí né ... naoplátku to vracejí na zážitku z jízdy

hlučnost motoru
9

pro sportovní jízdu krásná :) na dálnici už to zas tak moc pěkné není

brzdy
9
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Smrt v rodině těhotné Moniky Leové: Život za život!

Smrt v rodině těhotné Moniky Leové: Život za život!

Modelka a moderátorka Monika Leová (29) se doteď tetelila štěstím a s manželem se jen těšila na příchod nového…

Youtuber umučil těhotnou přítelkyni v přímém přenosu: Diváci mu platili, aby ji týral

Youtuber umučil těhotnou přítelkyni v přímém…

Valentina Grigoryevová (†28), která byla v rané fázi těhotenství, zemřela ve svém bytě ve vesnici Ivanovka…

 

iSport.cz

ONLINE biatlon: Muži jedou stíhačku, v akci tři Češi. Ženy čeká štafeta

ONLINE biatlon: Muži jedou stíhačku, v akci tři…

Hned dva závody Světového poháru v biatlonu jsou dnes na programu ve finském Kontiolahti. Muži jedou od 13:20…

Svědectví z první ligy: Není ani na hokejky, se škrtáním se zbláznili

Svědectví z první ligy: Není ani na hokejky, se…

Sorry, ale prostě nemáme peníze. Musíme vám snížit platy, není jiná cesta. Tato nepopulární slova slyšeli letos…

 

Reflex.cz

Kousek do Prahy vzniká unikátní muzeum škodovek. Nabídne i největší sbírku sportovních škodovek na světě

Kousek do Prahy vzniká unikátní muzeum škodovek.…

Připravované automuzeum Svět Škodovek bude plné unikátních prototypů závodních i užitkových vozů značky Škoda,…

Robot Lives Matter! Kterak woke neomarxistka nerozpoutala genderově-sociální revoluci robotů a odskákalo to lidstvo

Robot Lives Matter! Kterak woke neomarxistka…

Příští rok v lednu oslavíme sto let od premiéry nejslavnějšího českého dramatu R.U.R. Mezi gratulanty slovem i…