Recenze

lamal (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio RS

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Klio Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:83000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 148 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 401 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Ahoj, ponukam svoj tradicne podrobnejsi pohlad na toto zaujimave vozitko.

Vyber nastupcu Nissanu Primera bol narocny.
Po zakladnych uvahach sa vyber orientoval o dve triedy nizsie, hlavne kvoli hmotnosti a narastu rozmerov medzi kompaktmi.
Kriteria nastupcu tkveli v lepsej pasivnej bezpecnosti a kvalitnej antikoroznej uprave karoserie.
Nechcel som viac riesit dilemy zhniteho auta so spatnym lakom a z toho plynucou stratou hodnoty ci demotivaciou investovat. Vychadzal som z teorie, ze vse co sa da vymenit je lepsie, nez hrdzavy mor.
Dostupnost kvalitnej klampiarenskej a lakyrnickej prace je mizerna, extremne draha. K tomu vsetkemu je to velmi jednoduche odflaknut a spravit len na oko.

Bezpecnejsie auto z mojho pohladu predstavuje modelovy rocnik min. 2004. V triede malych aut tie platformy z 90tok este nemali bezpecnost v DNA. Preto som pri vybere nepocital so starsimi autami.

Z hladiska jazdnych vlastnosti som si pochopitelne nechcel pohorsit a chcelo to pridat aj na odhlucneni, vykone a idealne nezdvihnut spotrebu. Preferoval som atmosfericke plnenie. Auto bolo planovane ako daily, dochadzanie do prace by plnilo len vynimocne, malo by zvladnut aj cestovanie medzi CZ/SK.
Budget pomerne rychlo vysachoval japonske auta. Posledny kandidat Civic TypeR 7G som hladal 6 mesiacov a u kazdeho doslo na koroziu spodku auta... podbehy, podlaha, nosniky, ramena. Podobne problemy mala aj Corolla TS s problematickym 1.8 motorom (údajne). Navyse Civic aj Corolla patrili medzi starsie auta. Nic zasadne proti VW, ale ich auta nie su mojou krvnou skupinou, chvilkami som uvazoval nad Golf GTI 5-6 gen., ktory mi je z koncernu najblizsi. Scirocco je tiez dobre, koncern som kazdopadne casom vypustil.
Fiestu som zatrhol kvoli prilis tvrdemu podvozku a motoru 1.6 EB, Focus ST 3 gen. bol moc drahy. Corsa OPC s 1.6t podobne ako Fiesta. ProCeed 1 gen. este nemal silnejsi motor. Impreza 2.5 WRX 3 gen. je pomerne narocne auto na prevadzku aj udrzbu a 2.0R nema potrebny vykon. Zhruba tolko k autam, ktore ma najviac zaujimali pri vybere.

U Frantikov to bolo jednoduche, jediny kompakt s vykonnejsou atmosferou mal Renault, PSA a Mini sa spoliehalo na 1.6 THP, ktore maju pri jazdenom aute status 1.6 EB, to znaci velmi rizikove.
Iste najde so mnoho majitelov, ktori bez problemu ziju s 1.6EB/THP, akurat vyber vozidla ktore ma motor este nenacaty je problematicky a je lepsie sa tomu vyhnut. Odborne posudenie stavu motora a jeho dostupnost pri jazdenkach je nemozna, ktory predajca to podstupi ?

Dostavam sa k vyberu, ktory v teoretickej rovine splnil vsetky moje poziadavky - Renault Clio RS 3 generacie, idealne po facelifte.
Clio bolo v case mojho vyberu na cenovom dne, aj napriek tomu som hladal auto mimo CZ/SK, kde su ceny zbytocne vyhrotene.
Svoje Clio po facelifte s najazdom hlbsie pod 100 tis km som po par mesiacoch hladania doviezol a ponoril sa do skumania a pocitov.

Zacnem s tym najzasadnejsim co vo mne rezonovalo hned po kupe:

Dlho som si zvykal na posed za volantom a sedadla. V Cliu sa sedi moc vysoko, neprirodzene a nastavenie stlpika riadenia to len marne kompenzuje.
Posed je esentialna zalezitost, este predtym nez dojde na vykony a zakruty sa chcete v aute citit prijemne. Zvykanie si na posed trvalo az 2 roky. Nasledne som to prestal vnimat rusivo a dokazal v aute cestovat bez toho aby mi to neustale prekazalo.
Celkovemu dojmu nepomohli ani kozenne nepriedusne sedadla, ktore hnusne kĺžu, v lete nechavaju spotene flaky na kratasoch a v zime su neprijemne studene. Okrem toho cez kozu slaby vyhrev sedaciek prakticky nefunguje. Na druhej strane su sedacky aspon pohodlne a pomozu vykompenzovat tuhy podvozok. Nemam v nich problem ani po 500 km.

Nepotesila tuhost CUP podvozku na nerovnostiach, bol ´´vylepseny´´ zbytocnymi Eibach-Pro Kit pruzinami. V tejto kombinacii a v nizsich rychlostiach auto padalo do kazdej hlbsej nerovnosti. V skratke Clio RS CUP je mestske auto, ktore neznasa mesto (a rozbite cesty)... trochu paradox.
Po vymene pruzin za original Sport (makksie ako CUP) sa zlepsil zdvih naprav a auto uz tak zufalo neposkakuje, prekvapivo sa jazdne vlastnosti nijak nezhorsili.
V tejto kombinacii je jazda unosnejsia, stale je vsak v nizkych rychlostiach moc tuhe a je evidentne, ze auto aj napravy schytavaju silne rany na zlom povrchu. Tuhe je aj ladenie silentblokov a tlmicov. Nedavno som zakupil k Sport pruzinam aj original Sport tlmice, mali by byt o 10-15% poddajnejsie nez CUP. Na okreskach sa auto ukludni a zvladne aj horsie vymoly a podvozok zacina skutocne dobre fungovat. Napravy potom pojmu aj vacsie prepady a diery bez toho aby sli rany do karoserie, tym sa samozrejme vyhybam, ale potesi citelna bytelnost. Predna naprava z Megane RS si Clio ustoji s rezervou, potesi.

Este pred chválospevmi nieco k teorii toho, co sa da vymontovat a vymenit je lepsie nez hrdza :-)
Moje auti malo a ma zopar nenapadnych zavad, za ktore moze z velkej casti povodny majitel a jeho šetrenie. Za niektore moze samotny vyrobca.

1. Stlpik riadenia je systemovo kolabujuca zalezitost, v najpouzivanejsej nastavenej polohe zacne pri toceni volantom cvakat zhruba v 1/3 vytocenia... ubera to na dobrom pocite z riadenia, casom si vsak clovek zvykne na vsetko. Podla infa Renaultakov tento diel nebol zrovna dimenzovany na RS vykony a po istom case sa zacne takto prejavovat (kazdy). Iny problem to nepredstavuje udajne, zaujimave je, ze pri odisteni zamku nastavenia stlpik riadenia pri toceni volantom necvaka v ziadnej polohe. Vymena noveho by sa mala pohybovat v okoli 15 tis kč (po roznych zlavach samozrejme).

2. Predne Bremba su na paradu, plati to aj pre ich servis. Momentalne su zvlnene kotuce v predu (zvlnili sa v poslednej sezone) a strukturalne hrdzave tie zadne. Kotuce a dosky na predok a zadok vydu na cca 10 + 9 tis Kč. Aj samotne predne Brembo strmene su na repas drahe. Je vhodne sa im pravidlne venovat a kontrolovat stav tesneni, ci vyberat a menit červy, ktore drzia brzdne dosky. Tie inac zatuhnu a potom sa musia vysekavat zo strmena.
Strmene som si nechal skontrolovat, červy su preventivne vymenene za nove, caka ma este vymena tesneni a kvapaliny.

3. Predna sedacka ma niekde ulomene patro vo vnutri a vŕzga...

4. Silentbloky motora povodny majitel vymenil za iba vložky z tuningovych polyuretanov powerflex. Akurat nevymenil ich vsetky. Menil len 2 ks na pravej strane, co sposobilo mnoho problemov. Za prve motor prenasal nechutne vibracie do celeho auta, takze rezonoval interier, klepali sa spetaky a volant, celkovo auto hucalo vo vyssich frekvenciach pri otackach. Po vymene za original ulozenia vysvitli spojitosti aj s radenim, spojkou a hlukom od vyfuku. Nesymetria tvrdych a original makksich ulozeni v istych momentoch vyosovala prevodovku a motor do strany. Prevodova paka viac drhla pri radeni a spojka pri pohnuti posobila miestami podivne. Po preradeni na vyssi stupen auto vzdy cuklo. Pri radeni bolo nutne pustit plyn neskor aby to necuklo tak, ako ked pustis plyn pri zaradenej rychlosti a az potom stlacis spojku.
Tuningovy koncovy vyfuk od nemeckych FOX Racing s hlukovou homologaciou bol neznesitelny, jednak spatne uchyteny, takze prepustalo spojenie a tiez moc hlucny otackach, ktore su najpouzivanejsie pri beznom cestovani. Koncovky rezonovali o naraznik, klasika. Kazdopadne po vymene ulozeni to cele pozoruhodne stichlo a myslim, ze po dokladnom utesneni je to na koniec celkom pouzitelny koncak. Motor sa konecne prejavuje ako benzinak a nie chrochtajuce 1.4 TDi po 450tis km.

5. Kvoli odchadzajucim ulozeniam motora kolabuje vlnovec na zvodoch, bezne sa na forach majitelia stazuju na cracked manifolds. Asi to ma spojitost s unavenymi ulozeniami kedy nastava velky pohyb motora a zvodov oproti vlnovcu. Ten moj vlnovec je nacaty samozrejme, zatial to je len velmi decentne a okrem emisii a jemne zvysenej hlucnosti to neposobi moc problemy. Na emisiach je niekedy hranicna hodnota prvej lambda sondy, kedze si system cuca kyslik cez nacaty vlnovec je to pochopitelne.
Edit 2/2023 - po zhliadnuti par foto prasknutych zvodov, doplnim ze praskaju aj zvody samotne, v mieste napojenia na prirubu hlavy valcov - po obvode trubky ... ach jo

6. Prva lambda sonda dlho nevydrzi, majitelko tam dal nahradu, ktora nefungovala. Original v Renaulte vysiel na cca 5tis Kč.

7. Prevodovka TL4 ma citlive synchrony, z casti za to moze nasadenie na okruhoch, pretekoch a mozno nie uplne idealny pristup majitelov. Moje auto malo vynimocne jemny krunč pri radeni 3ky, hlavne ked stihli otacky spadnut a bol studeny motor. Vymenil som olej za odporucany ELF polosyntetiku - ta ma chranit synchrony, moc lahkobezny olej sice znizi trenie, ale udajne to znici synchrony.
Po vymene bolo radenie tuhsie a nemal som pri studenych startoch dobry pocit. Olej som znovu vymenil za ELF, tento krat plne synteticky a myslim ze to radi pekne, synchrony sa neozyvaju. Oba oleje su vyrobcom odporucene pre TL4, ale full syn je citelne lepsi. Olej inej znacky a typu by som asi nedaval, klucova je kompatibilita.
Zivotnost je otazka, pri okruhovom nasadeni a nahananim kazdej stotiny rychlym radenim by to casom ASI synchrony polozilo, ja tak nejazdim. Nepotrebujem na okreske nahanat 0,5s rychlym a nesetrnym radenim. Prevodovka miestami rada zadrhava (vlastnost), niekedy je odpor pri preradeni vyssi, je treba mat pevnu ruku, zasadit kvalt vzdy na istotu - hlavne vo vysokych otackach.
S mojim pristupom to funguje obstojne a nekazi mi to jazdenie... ze by som si radenie uzival sa bohuzial tvrdit neda, ale aspon to neserie. Pri beznom cestovani ma prevodovka lahky a celkom presny chod, posobi to dostojne oproti inym Renaultom.

8. Motor s oznacenim F4R832 je stary a robustny kus zeleza. Pre starsiu konstrukciu je 148kW pri 7100ot s normou EU4 oriesok a ma to mensie uskalia.
Je to citlivo vyladeny system, ktoremu vadia aj mensie odchylky. Vykonne vstrekovace sa radi upchavaju, je nutne ich cistit, je nutne davat pozor na rozne netesnosti na strane vyfuku, sania, mat cistu klapku. V pripade nedokonalosti motor pocukava, zhasina studeny na volnobeh, ma hruby chod a serviruje takzvany flat-spot, pre ktory neposkytne max krutiaci moment v nizsich otackach. Motoru sa nevyhyba ani karbon, nie je to tak dramaticke ako s priamym vstrekom samozrejme. Konstrukcia s dlhym zdvihom a celkom velkou kompresiou ma vyhodu vo vysokom krutiacom momente v nizkych otackach a nevyhodu vo vyssom treni kvoli zdvihu v tych vysokych.
Naucit tuto koncepciu na vysoke otacky Renault dokazal, ale charakterom je to iny motor nez japonske motory. Z principu je onych 215nm pekna hodnota a podstatna cast je dostupna uz od 2500ot. Aj vdaka casovaniu ventilov to krutiaci moment dotiahne na maximum az v 5100ot, co je vytecne. Od 5000ot hore ide vzdy dobre, ale to co je nizsie zalezi od onej ´´naladovosti´´. V idealnom pripade 1260kg Clio hutne zatahuje uz od 2000ot na kazdy kvalt a rozhybe sa bez protestu aj hlboko pod 2000ot.
Ani mojmu Cliu sa nevyhyba obcasna absencia hutneho zatahu v nizkych otackach. Je to zhruba v 10-15% zosliapnuti plynu, aj v popisovanom pripade auto normalne zrychluje. Radim to medzi vlastnosti daneho pohonu. Diagnostika ukaze, ze el. srktiaca klapka sa v nizkych ot. otvara podla nalady systemu a nie podla stlacenia plynu - myslim ze to moze byt jedna z pricin. Aby dohnali odozvu v nizkych otackach, pri 20% stlaceni plynu sa klapka ´´niekedy´´ otvori na 70% :D Kvoli tomuto sa je nutne naucit hrat s plynovym pedalom, je to narocnejsie.
Majitelom sa zide diagnostika ´´ELM327´´ do mobilu, pomoze to sledovat stav systemu.

9. Po vymene pruzin zacala predna naprava vykazovat vole, podla servisu je to na spodnych ramenach, ktore su hlinikove a unikatne pre Renault Sport. Budu drahe :-))

10. Plastove a karosarske diely pre RS maju zlu dostupnost, ziadne nahrady a vysoke ceny. Plati to aj pre podblatniky, ktore chrania samotne vnutro blatnika a spodnu cast nosnikov. Tie moje su vylomene v spodnej casti a su odhalene nosniky. Auto uz v zime nejazdi, planujem to fixnut a chybajuci material nahradit + kvalitne zalepit.

11. V hlinikovom veku ventilov sa lahko strhavaju zavity, jeden ktory drzi cievku pre sviecku a solenoid VVT bol strhnuty. Spozoroval som to pri vymene sviecok a vyriesil s Loctite lepidlom na tieto pripady. Pri dalsej vymene to necham odborne opravit.

12. Auto ma skvelu antikoroznu upravu aj lak na karoserii, podvzokove komponenty su na tom horsie. Pomocny ram v predu a zadna naprava su miesta, na ktorych mam povrchovu koroziu a bude vhodne to osetrit. Pruziny su nove, takze o tie obav nemam, ale radi kvoli korozii praskaju. Koroduju aj uchytenia zadnej casti vyfuku, pri ladeni koncoviek ma extremne nasrali sroby na uchytoch - hlavicka srobu bez drazky na plochy kluc je pribodnuta o plech drziaku, pri povolovani zakusnutej hrdzavej matky srob drzi sam v plechu, lenze to nevydrzi a odtrhne sa... tym padom ho nejde uchytit a maticu tak nikdy nepovolis, jedine flexou na velmi nepristupnom mieste.

13. Nefunkcny vyplaveny clen anteny som vyriesil pouzitou plutvičkou z noveho Meganu, bolo nutne prerobit zapojenie kvoli inemu systemu origo autoradia. Polsky kutilsky web ponukol schemu zapojenia :-) Renault za tuto blbost pyta uplny nezmysel.

14. Kolabujuca aretacia dveri, niekedy je umenie vyliezt z auta aby sa nerozleteli, hlavne ked fuka vietor. Panty drzia, udajne casto odchadzaju, asi ako na vacsine malych 3 dverakov. Zatial to neriesim.

15. Ruka kutila majitela sa vrtala kade tade po interieri, pripadne rezonancie plastikov budu mat povod aj u neho. Moc toho nastastie nedrnci, je to len niekedy, par miest clovek casom vychyta.
Co ma nenapadlo sem casom este doplnim :-)

Ziadna zo zavad auto neodstavila a nikde ma Clio nenechalo. Verim, ze zopar majitelov by s tym jazdilo v stave hned po kupe a hned by tam dali rozsirujuce podlozky, alebo 18ky :-D.
Na Clio je spolah a stoji za dalsie investicie.
Po kupe auti dostalo kvalitne Renaultom odporucene oleje, sviece, filtre, stierace, naplnenu klimu a podobne blbosti. Tankujem Shell V-Power 95, vyrobca predpisuje min 95 oktanov velmi potesi, ze nevyzaduje 98+. Rozdiel oproti 100oktanu nespoznam, kvalitny benzin s aditivami ale poznat je. Clio dostalo preventivnu prehliadku pre zhodnotenie stavu a buducich investicii. Kazdy rok dostane financnu injekciu, aby sa veci pomaly zlepsovali.

Konecne veci prijemne zacnem s pouzivanim a konecne i jazdou samotnou.

Z pohladu daily uzivania je auto normalne odhlucnene, dobre spracovane, s dobrym vyhladom, pohodlnymi sedackami i pohodlnym nastupovanim.
Pri troche snahy sa odvezu 4ria dospeli, dobry je aj kufor, po sklopeni sedadiel je to maly stahovacik a vojde sa horsky bike s 29 kolesami.
Podvozok a vyfuk som uz spominal, v idealnom pripade - pruzenie Sport a seriovy vyfuk to je myslim celkom pohodlne auto.
Je nutne to brat s rezervou, pretoze tuhost silentblokov aj ostatnych dielov sposobi, ze v meste a na ostrych vymoloch, dierach v asfalte to bude vzdy nepohodlne.
Na okreskach a vo vyssich rychlostiach su uz aj tie horsie povrchy slusne odfiltrovane a auto sa chova prekvapivo stabilne, nenecha sa rozhodit.
V podstate je na majitelovi na kolko mu chovanie auta na nerovnostiach vyhovuje a moze s nim jazdit napr. aj po Prahe a nesetrit ho, ale nebude to zadarmo. Predna hlinikova naprava s oddelenou tehlicou je draha.
V tejto kategorii aut je vhodne starostlivo zvazit aka kvalita povrchu bude prevladat.

V jednom youtube video teste sa spomina, ze zadna vlecna naprava (v RS je aj zadna naprava ina, myslim ze z Meganu) dokaze odskocit takym stylom, ze to vodica vyhodi do škarpy. Pri kupe som z toho mal obavy, vtedy ten test este neexistoval. Doposial som neprisiel do situacie kedy som od zadnej napravy citil neistotu, uskakovanie, alebo razy viac nez z prednej napravy. Zadok si pocina suverenne, uverim tomu, ze pokial s tym niekto jazdi rally - v tiahlom smyku pri 160kmh v zakrute narazi na obrovsku nerovnost tak zadok odskoci a skonci to spatne. Realne ktory hotchatch v tejto triede nema v zadu vlecku ? Fiesta, Fabia RS, I20N, Polo GTi, Astra/Corsa OPC, 207GTi, Swift Sport, Colt CZC ? Alebo vyssie Megane RS, Civic typeR 8-9G ?
V popisovanej situacii by asi multilink odskocil menej, nedal by som ruku do ohna za to, ze to cele dopadne o moc lepsie.
Clio nie je rally auto, na to ze je postavene na kvalitne cesty si pocina dobre aj na nasich tankodromoch, potrebuje k tomu len trochu vyssie rychlosti ako v meste.

Skutocny pozitok su zakruty, technicke pasaze a neustale dolovanie vykonu z tociveho motora. Podvozok a cele auto v rezime zabavy znesie superlativy. Je nezaludne, poslusne, extremne doveryhodne, zabavne a rychle. Prilnavost je brilantna, ovladatelnost a chovanie auta je vyborcne vyladene. Riadenie je skvele vyvazene co do odporu i rychlosti a netrpi na tahanie za volant pod plynom ani na rozbitom povrchu. Riadenie neprenesie vela informacii o povrchu cesty, ale to je snad jedina vycitka. Riadenim sa necha delikatne a citlivo vodit a odmeni kazdy vyuzity apex ci spravne rozlozene pretazenie. Cez sedacku je pekne citit zadnu napravu.
Brzdy tomu zdatne sekunduju a je na ne spolah, pedal je tuhy a dobre sa davkuju. Zadok neustreluje a neuteka agresivne von, je ochotny pomoct stacat auto do obluku, ale pride mi ladeny na efektivitu, cistu stopu a vysoke rychlosti. Necha sa vyprovokovat do pretacaveho smyku, ale chce to odvahu, skusenosti a bezpecie, lebo na suchu sa to odohrava v sialenom tempe, ktore neodporucam skusat na okreskach.
K tomu vsetkemu sa necha skvelo riadit plynom a prenosmi hmotnosti.
Dobra je aj stabilizacia, na suchej ceste o nej prakticky neviem, na mokrej podrzi ked ide do tuheho, ale drvivu vacsinu casu to nechava na vodicovi. Po pol roku som ju prestal vypinat, na okreskach pri cistej stope moze byt zapnuta a som rad, ze bdie nadomnou ked by sa stalo daco necakane. Odporucam zajst na kurz bezpecnej jazdy a odtestovat si co na limite stabilizacia a ABS robi, je idealne s tymi systemami vediet spolupracovat.

Motor dokaze byt pruzny, kultivovany a nevyzaduje neustale tocenie k 5000ot ako byva zvykom u podobnych atmosfer.
Ak je chut necha sa ochotne vytacat a od 5000ot ma skvele reakcie, zatah a dramaticky mechanicky zvuk. Otackami sa da urcovat hustenie muziky aj spotreby, Clio je v nizkych rychlostiach vodicsky dostatocne uspokojive a motor po chvilke jazdenia rychlo reaguje aj v nizkych otackach. Prijemne je vdaka tomu svizne tempo rozumnymi rychlostami, aj pri nich sa da s autom vytecne pracovat a uzivat si ho. V tomto sviznom tempe vas vsak bude tlacit kde aky otravny tuzer na svojej 1.4TSi, 1.6TDI aby vam to ukazal...
Kazde otackove pasmo nieco prinesie, uplny max je medzi 5000-7500ot, kedy je Clio celkom rychle auto aj pri vyssich rychlostiach. Vyrazna gradacia vykonu je navykova, tento pocit a zvuk je pre mna opojnejsi nez masivny plochy zatah v kazdych otackach. Nebavi ma len slapat na plyn a zakazdym mat vsetko hned. Chcem sa pohravat s vykonom a urcovat kedy si doprajem menej a kedy sa budem opijat velkolepym koncertom pod kapotou.
Na vyuzivani pruznosti motora ma velky vplyv vodicov um motoru ulahodit plynom. Dupat na podlahu v nizkych otackach je zbytocne, treba mat v nohe pre kazde otacky ten spravny progress plynoveho pedalu.
Pri ocakavani potreby max potencialu je vhodne podradit a drzat ho nad 4000ot, vyckavanie s vyssim kvaltom a nasledne podradovanie na poslednu chvilu neprinesie moc dobre vysledky.
Riadiaca jednotka nechava motor trochu odpocivat pokial sa len bezne jazdi, vyznamne auto a reakcie na plyn oziju ked na aspon 10km useku dostava pravidelne prudku akceleraciu kludne aj z nizsich otaciek. System potrebuje pochopit, ze vodic potrebuje max potencial (zlate emisie).
Vo vysledku dokaze Clio uspokojivo pelesit medzi 2000-4000ot, tych 190 nm v nizsom spektre spolahlivo vytlaci lahke Clio aj v kopcovitejsom terene a da sa povozit zabavne, setrne k autu i s dobrou spotrebou.
Verzia po facelifte RS200 zlepsila kritizovany priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach.
Pri vyjazde z obce staci mat 3ku, z 50kmh motor citelne zaberie, na beznych atmosferach podobneho objemu byvala nutna 2ka.
Dvojku z obce davam len ked sa SUV od Skodovky lepi na naraznik a treba to dat na istotu :D
Male ClioRS ma na zadnom narazniku magnet, intenzivne pritahuje ludi, ktori vam potrebuju nieco dokazat casto nebezpecnym a neodbytnym sposobom.

Mnoho majitelov spomina ze pod 10-11l sa neda dostat a vodici povazuju motor za uzranejsi. Je otazka kolko z nich sa na Cliu aj kludnejsie povozi. Na okreskach to svizne ide medzi 8-10l, zalezi od tempa.
Na dlhe trasy a dialnice (pri GPS 118km/h cca 3600ot na 6tke) dokaze cestovat za 6,8 - 7,3l/100km. Tempo 140kmh diesloveho kombiku bude za 9,5 ale staci sa trochu uskromnit a porozumiet sprevodovaniu. Podla mna nema zmysel s tymto autom cestovat 140 po dialnici, neprospeje to ani technike.
Po meste na kratke trasy chce v lete 9,8 a v zime 10,5 - 11l/100 km.
Pokojny crusing po okreskach sa da za 6,5-8l, podla situacie. Zatial sa mi nepodarilo prist so spotrebou nad 10,8l z okresiek, pri troche rozumu mu nejde neustale stat na krku. Spotreby 15l/100 chceju asi okruh.
V podstate F4R splnil to co som ocakaval, ma citelne vyssi vykon, este o nieco nizsiu spotrebu v niektorych rezimoch a vyborny charakter.
Spotrebu oleja ma nulovu, nedymi, neklepe, nevibruje. Dostava nadstandardny pristup v podobe dlheho zahrievania so sledovanim teploty oleja, nepodtacam ho, setrne a s medziplynmi radim. Olej sa meni kazdych 6-10tis km. Snad mu to vydrzi :D

Po zakupeni mestskeho vozitka Clio definitivne konci s kratkymi trasami, mestom i zimou.

V podstate je to jeden z odkazov tejto recenzie, mat hot hatch tohto razenia ako daily je na nasich cestach na zamyslenie.
Z mojich skusenosti to neodporucam. Situacia sa moze lisit pre niekoho kto ma byvanie v mensom meste, alebo na dedine a na okreskach je okamzite :-) Zavidim :D

Snad tento skromny a neucesany textík niekomu pomoze v nazoroch a vo vybere :-)

Silné stránky

- podvozok, prilnavost, chovanie v zakrutach
- nezaludnost, zadok zbytocne netancuje, poslusnost
- riadenie, motor, brzdy
- dovera v ovladani a chovani vozidla
- muskulaturny pocit z auta a robustnost
- interier a materialy (makcena palubka a horne obklady dveri)
- pouzitelne odhlucnenie
- dobre seriove audio, ovladanie pod volantom nema chybu :-)
- pekne budiky s oranzovym podsvietenim
- RS monitor s teplotou oleja
- vzhlad (nie uplne z kazdeho uhla), je sirsie nez 3kova Octavia
- antikorozna ochrana a kvalita lakovania
- kvalitne tonovanie skiel
- keyless a dostacujuca vybava
- 8x airbag

Slabé stránky

- vysoke sedenie a celkova ergonomia sedenia
- kozenkove sedadla a ich jalovy vyhrev
- stlpik riadenia a jeho trablíky
- prevodovka a jej trablíky, radenie si neuzijes
- CUP je velmi tuhy na mesto a rozbite okresky
- v zime su silenbloky na podvozku este tuhsie
- kratka 6ka na dialnici (o 500ot nizsie by bol ideal)
- halogenove projektory su slabe, prisvetlovanie do zakrut a dialkove su fajn
- ergonomia ovladania klimy s tlacitkami vzdy vyzaduje detajlny pohlad kam kliknut...
- slaby vykon klimatizacie, Clio sa s nou zapotí
- praca so sklapanim prednych sedadiel nie je uplna balada

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Renault servis, s programom Advance (vozy 5+ rokov) ma zaujimave ceny s original dielmi, zalezi... treba najst ten spravny.

 


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je spolahlive, dobre postavene, zivot tychto aut je tazky, je potrebne s tym pocitat.

praktičnost
9

Je prakticke

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
10

Vzhladom na atmosfericke plnenie je to fakt dobré

spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…