Recenze

9 Majitel

Renault Espace TXEi

9.18 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Espace, foto 1 Renault Espace, foto 1 Renault Espace, foto 2 Renault Espace, foto 3 Renault Espace, foto 4 Renault Espace, foto 5 Renault Espace, foto 6 Renault Espace, foto 7
Renault Espace, foto 8 Renault Espace, foto 9 Renault Espace, foto 10 Renault Espace, foto 11 Renault Espace, foto 12 Renault Espace, foto 13 Renault Espace, foto 14 Renault Espace, foto 15 Renault Espace, foto 16 Renault Espace, foto 17 Renault Espace, foto 18 Renault Espace, foto 19 Renault Espace, foto 20 Renault Espace, foto 21 Renault Espace, foto 22 Renault Espace, foto 23 Renault Espace, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Prcek Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:252000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2165 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 160 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šalik".

Myslím, že jakýkoliv popis "zakladatele" třídy MPV je zbytečný. V kostce by to mělo byt tak, že na rám z pozinkované oceli jsou přinýtovány nebo přilepeny laminátové panely karoserie. Této stavbě vděčí za relativně nízkou hmotnost a za nižší těžiště než mají "normální" auta této velikosti.
Vnitřní prostor je obrovský díky velkému rozvoru a rovné podlaze. Díky tomu je vnitřní prostor královský a díky variabilnímu uspořádání je možný ho použít jakýmkoliv způsobem. Od "stěhováka" po jakousi variaci na Town Car:)
Já sem se k tomu svojemu dostal jako slepý k houslím. Tatík se ho chtěl zbavit tak sem si ho od něj vzal. Měl jsem předtím Uno a tak sem si říkal, že si polepším. Jediný v čem byl ze začátku lepší byl ten vnitřní prostor...Jaksi sem totiž zapomněl na to, že tatík ho používal jako pracovní. Takže interiér vypadal jak po 3. světové a slovo pravidelná údržba to auto neznalo. Startovalo (jak kdy), brzdilo (naštěstí fungovaly) ale jinak to byla katastrofa. Některá improvizovaná řešení byla naprosto fascinující. Všechno to bylo jen kvůli tomu aby to auto nějak jelo a na doprovodné efekty se nehledělo.
Ze začátku to byla taková sázka do loterie jestli teda pojedu tam kam chci nebo ne. A když už se povedlo nastartovat tak tady byla otázka jestli to dojede, popř. co zas upadne a tak dál. Prostě stoprocentně splňoval to co se o francouzských autech říká.
Takže sem se měl prvního čtvrt roku čím bavit. Tohle auto pro mě byla taková vyšší dívčí co se týkalo mých automechanických dovedností. A že sem jich vzhledem k tomu, že sem chodil na gympl moc neměl:) Musela se předělat komplet elektrika, seřídit motor a tak dál. Vydalo by to na menší knížku, ale vyplatilo se to.
Ale všechna ta práce stála za to, protože se mě už pár lidí, k mému vlastnímu překvapení, ptalo na to jestli bych ho neprodal. Nenechat v něm tolik krve, potu a nadávek tak možná jo:)

Silné stránky

Mezi silné stránky patří stoprocentně prostornost. Máme v rodině ještě Picasso, Peugeota 605 a 406 Combi a Espace je úplně jiná liga. To samí platí i oproti novýmu Espacovi popř. Alhambře/Galaxy/Sharan. Jediný auto který se mi zdálo srovnatelný bylo BMW X5.
Další silnou stránkou je motor. Je to sice "dvadvojka" a 8v, ale na svůj věk a na to co sebou táhne má úžasnou spotřebu. Protože při běžným provozu (město 50 a kdekoliv jinde co to de) se nedostanu přes 8l/100km. A i na dálnici se nedostanu přes 12l...a i na těch 12 už musím jet kolem těch 150/160...
Co člověk ocení je to, že nerezaví. Jednak díky pozinku a hlavně kvůli tomu že tam v podstatě nemá co rezavět:-D Pokud teda nepočítám spodek vnitřní strany dveří cestujících...
A ještě jedna věc je na autě úžasná. Ten výhled. Zdá se mi, opět v porovnání s autama co jsou doma, že nemá mrtvé úhly. Což člověk docela ocení, hlavně ve městě.

Slabé stránky

Slabé stránky v podstatě nemá. Psát tuhle recenzi před rokem tak je to největší část recenze , ale teď už si fakt nemůžu stěhovat. Měním tam jen věci "denní potřeby"...
No jedna slabá stránka se najde. Chování na sněhu a ledu...to se pak i závodní boby můžou učit. Ono přece jen když je všechno vpředu...
A další se mi projevila až teď. Ono v podstatě nejde o slabou stránku, ale o nevýhodu. Jsem teď totiž na škole v Brně a občas je docela peklo někde chytnout fleka. Přece jen je to docela velký a někteří lidi neumí parkovat. Takže už mě ani nepřekvapují přibývající oděrky. Stejně sem mu chtěl dát novej lak:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis si na autě dělám sám u známýho v dílně a to co nevím já, ví on takže pohodička.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Už nikdy si nevemu nic od nikoho z rodiny:)

Další úpravy.

Teď už mám v plánu jen pár věcí. Jak něco našetřím tak musím udělat rozvody, koupit lepší brzdy, novej výfuk a chtěl bych na něj dát nějaký liťáky a z rozbitýho "bratříčka" do něj chci narvat klimu. Takže uvidíme jak to půjde.

 

Novinky v recenzi

25.12.2007 00:00

Konečně mám peníze na rozvody takže jakmile přijdou bude o zábavu postaráno. Jenže nastala klasická situace s tím, že sotva člověk něco vyřeší, hned se objeví další problémy. Odcházejí totiž ložiska. V levým předním kole a spojkový. Ale tak co už. Můžu šetřit zase od začátku:)

24.11.2007 00:00

Tak konečně se Espacu dostala nějaká další péče a pořešila se na něm elektrika a centrál. Takže konečně nemám ovládání centrálu jen jako přívěšek na klíčách:)

22.8.2007 00:00

Další fotky přidám postupem času protože sem teď doma s nohou v sádře a nechce se mi "berlit" do garáže přes půl města.


Další vozy Renault Espace



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Teď už šlape jak hodinky. Zatím:)

praktičnost
10

100% Odveze všechno co člověk potřebuje. Občas je to sice jak tetris, ale vleze se tam všechno.

prostornost
10

Platí to co u praktičnosti...

jízdní vlastnosti
7

Je to trochu kachna, 20ti letá kachna:-D

jízdní komfort
8

Na hrbolech trochu hopsá kvůli tomu jak je lehkej, ale jinak je to klasickej francouz...

provozní náklady
8

Jen benzín, olej a destičky.

náhradní díly
8

Něco na vrakáči a když ne tam tak objednat. A že to je občas docela mastný:(

výkon motoru
8

Kdyby tam bylo turbo jak v Peugeotovi tak je to 10, ale i tohle stačí:)

spotřeba
10

Na tu velikost je výborná.

hlučnost motoru
8

S prasklým výfukem je to trochu horší , ale jinak pohoda vánek:)

kvalita sedadel
10

Je to Francouz.

brzdy
8

Půjdou tam nový vrtaný kotouče takže to už snad bude lepší...

zavazadlový prostor
10

E-space...






Blesk.cz

Smrt kameramanky (†42) rukou Baldwina: Policie udeřila na tuto zbrojířku!

Smrt kameramanky (†42) rukou Baldwina: Policie…

Nejsou to ani dva dny, co herec Alec Baldwin (63) při natáčení westernového snímku Rust nešťastnou náhodou…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

Stránského show ve Švýcarsku, Bernu nasázel pět gólů! Zářil i Frolík

Stránského show ve Švýcarsku, Bernu nasázel pět…

Pěti góly zazářil dnes v zápase švýcarské hokejové ligy český útočník Matěj Stránský. Bývalý třinecký kanonýr a…

 

Reflex.cz

Astronom Tycho Brahe: Záhadná smrt v ukrutných bolestech

Astronom Tycho Brahe: Záhadná smrt v ukrutných bolestech

Přesně před 420 lety zemřel jeden z nejvýznamnějších astronomů své doby. Tycho Brahe za sebou nezanechal pouze…

Mikýř oslavuje konec útlaku: Po volbách nás ale čeká dlouhej úklid s okurkou v zadku

Mikýř oslavuje konec útlaku: Po volbách nás ale čeká…

Dokázali jsme to! Ve volbách jsme řekli ne oligarchům a populistům a zároveň se loučíme i s takovejma držákama…