Recenze

9 Majitel

Renault Espace 2,2i TXE

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Espace, foto 1 Renault Espace, foto 2 Renault Espace, foto 3 Renault Espace, foto 4 Renault Espace, foto 5 Renault Espace, foto 6 Renault Espace, foto 7 Renault Espace, foto 8
Renault Espace, foto 9 Renault Espace, foto 10 Renault Espace, foto 11 Renault Espace, foto 12 Renault Espace, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Autobus Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2165 výkon [kW]: 81 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tlanger".

Espace byl jedním ze tří prvních vozů kategorie MPV (spolu s Mitshubishi Space Wagon a Chrysler Voyager). Od roku 1984, kdy se začal vyrábět prošel jedním faceliftem, a to je právě model, který jsem v roce 2000 koupil. Na rozdíl od svých současníků byl Espace od začátku konstruován jako variabilní auto pro náročnou motoristickou rodinu. Důraz byl kladen na dostatek místa, výborný výhled, dostatek odkládacích prostor i exkluzívní vzhled vozu. Zatímco Voyager vznikl postupným zmenšováním amerických dodávek (VAN, odtud americký název této kategorie MINIVAN) - a taky v 1. generaci jako malá dodávka vypadal, cílem stavby Espace bylo zachovat proporce osobního auta. Ač tedy vypadá mohutně, s celkovou délkou 4,4 m nemá problém zaparkovat kdekoli ve městě či v běžné garáži.
Espace může mít až 7 sedadel, z nichž přední nelze vyjmout, ale lze je otočit vzad. Spolu s vyjímatelnými sedadly zadních dvou řad a možností sklopit některé z nich jako stoleček vznikne prostor pro rodinnou snídani na dovolené, aniž by bylo potřeba vozit s sebou stoleček a skládací židličky. Naopak, po vyjmutí všech sedadel se v něm pohodlně vyspí dva dospělí či odveze sedací souprava z obchodu s nábytkem. Pro čtyřčlennou rodinu je bezva, že může lyže či kola převážet uvnitř vozu, takže nehrozí ukradení na parkovišti, jako při přepravě na střešním nosiči.
Espace se nejčastěji prodával s nízkootáčkovým motorem 2,2i s typickým brumlavým zvukem, nádherným tahem odspodu a velmi slušnou spotřebou. To podporuje i nízká hmotnost vozu, neboť jeho karosérie je tvořena prostorovým rámem, na který jsou nalepené laminátové povrchové panely (blatníky, dveře, kapota, střecha). S celkovou hmotností pouhých 1300 kg si tedy více než dvoulitrový motor hravě poradí.
Jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré, výška vozu není ani v zatáčkách výrazně cítit (díky laminátové karosérii je těžiště vozu hodně nízko), odporužení je nefrancouzsky tvrdé (neboť nejvyšší povolená hmotnost přesahuje 2t).
Celkově řečeno, za cenu ojeté Fábie dostanete auto s několikanásobou užitnou hodnotou, které se celá rodina oblíbí.

Silné stránky

Prostornost, variabilita, neúnavnost, slušná spotřeba, dobrá cena ojetého vozu.
Spolehlivost úměrná stáří vozu, obrovskou výhodou je, že rám je pozinkovaný a plastová karosérie nerezaví.

Slabé stránky

Pro zimní období je výkon topení trochu nedostatečný - cestující v prvních dvou řadách jsou v pohodě, ale na posledních dvou sedačkách je většinou zima, neboť dozadu nevedou výdechy topení.
Servis a opravy jsou ztíženy typickou přídí s krátkou kapotou a podélně uloženým motorem, takže např. k rozdělovači nebo startéru se bez dílenského zvedáku prakticky nedostanete. Podobně výměna rozvodového řemene či vodní pumpy vyžaduje vyndat chladič a vymontovat celou přední stěnu auta. Ovšem, běžného uživatele to tak netrápí, k těm 5-ti obvyklým víčkům a kontrolním ryskám se dostane snadno a s tím ostatním si mechanici v servisu poradí :-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem ke stáří vozu vydají zkušenosti na delší text. Vše jsme spravovali v neznačkovém servisu náhradními díly z druhovýroby. Za zmínku stojí fakt, že po 11. roce věku odešly během pár měsíců snad všechna gumová testnění v motoru a musela se vyměnit. Detailní historii oprav tohoto vozu najdete na http://www.renaultclub.cz/renault_espace_1987-1991.html.
Alespoň něco pro navnadění:
Jednu zimní sobotu jsme měli namířeno do hor na parádní lyžovačku. Po časném budíčku jsme do Espace naházeli lyže, boty a hůlky a vyrazili pošmourným ránem z Brna na Svitavy. Když jsem v kopci před Černou Horou přeřazoval, ozvalo se křupnutí a pedál spojky zůstal bezmocně viset dole. Duchapřítomně jsem odbočil na přilehlé parkoviště a přemýšleli jsme, co dál. Shánět pomoc teď, v neděli, v půl sedmé ráno, 60 km od domova nám nepřišlo moc účinné, tak jsem si řekl, že odvážnému štěstí přeje, zařadil jsem jedničku, počkal až z obou směrů nic nepojede, otočil klíčkem, startér nezklamal a už jsme jeli. Pravda, na jedničku to nebylo nejrychlejší a tak jsem cestou z nejbližšího kopce vyřadil, chvíli ladil plynem správné otáčky a lehkým tlakem na řadící páku tam vsunul trojku. S tou si 2,2 l motoru dobře poradilo od 20 km/h až někam ke stovce, takže až k Brnu jsme dojeli, jakoby autu ani nic nebylo. Celou cestu jsem přemýšlel, kudy Brnem projet a nepotkat mnoho semaforů :-). Naštěstí bylo brzo ráno mnoho semaforů vypnutých, takže jsme vhodným načasováním projeli všechny na zelenou. Na dálnici za Brnem jsem si troufl zařadit čtyřku, a - světe div se - šlo to snadno, takže jsme o půl deváté dorazili do naší vesnice, jakoby se nechumelilo. Nakonec se ukázalo, že za závadu mohla naše opatrnost. Pár týdnů předtím jsme nechali lanko preventivně vyměnit a mechanik ho namontoval tak, že se u pedálu třelo o ostrou hranu. V servisu to spravili tak, že namontovali zpět to originální nespolehlivé lanko a s ním jsme jezdili ještě další 2 roky (a jestli neumřelo, jezdí s ním nynější majitel dodnes).
Jinou veselou příhodou bylo postupné odumírání cívky a zapalovacích kabelů. Poprvé se to projevilo na horách, kdy nám vichřice a sněhová fréza za týden stání na parkovišti nafoukaly plno sněhu do motorového prostoru. Startér točil a točil, ale jindy vždy ochotný motor ne a ne naskočit. Pomohlo vyndání sněhu z motoru, sobotní sluníčko a postříkání kabelů WD sprejem. Podruhé opět úřadovala vlhkost za jarního deštivého víkendu, kdy Espace opět nešel nastartovat ani roztáhnout. Hodinu se nám kamarádi jachtaři snažili pomoct, až někoho napadlo vytáhnout jeden kabel od svíčky a motor se na 3 válce rozjel! Zároveň mu volný kabel uštědřil řádnou elektrickou ránu. Jakmile se podařilo kabel nasadit tak, aby napětí přenášel, bylo vyhráno. A v pondělí jsem samozřejmě zajel pro nové kabely. Do třetice, pro změnu v parném létě se motor zastavil po hodinovém popojíždění v zácpě na dálnici D1. Už jsme celou frontu prostáli a najeli do zúženého místa, když motor, přehřátý popojížděním zastavil. Dovedete si představit tu radost celé mnohakilometrové fronty, když se nejužší místo zablokovalo stojícím autem... Pár aut nás objelo, až jedno zastavilo před námi, řidič vylezl, vzal naše lano a z úzkého místa nás odtáhl. Pak kouknul pod kapotu, vytáhl ze svého auta kufr s nářadím a náhradní svíčkou a vyzkoušel jiskru. Nešla. Kouknul na cívku a řekl, že má už svoje nejlepší za sebou. Na důkaz, že má pravdu mi strčil svíčku do ruky a šel zatočit startérem - jenže svíčka jiskřila jako divá. Zřejmě už cívka zchladla a opět se umoudřila :-) A tak jsme kabel nasadili zpátky, andělovi-mechanikovi móóóc poděkovali a po výměně cívky se už závada neopakovala.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsme kupovali z barazu v Českých Budějovicích. Sice nám odmítli vzít na protiúčet naši R5-ku, ale ochotně nám zařídili leasing na zbývající částku. Díky tomu, že auto bylo inzerováno i na internetu jsme byli v kontaktu s původním majitelem, který přijel i do bazaru a předal nám hodně zkušeností i servisní historii.

 

Novinky v recenzi

7.6.2007 00:00

Přidána další historka do Zkušenosti se servisem

3.6.2007 00:00

Přidána jedna povedená historka v sekci Zkušenosti se servisem.


Další vozy Renault Espace



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

Spolehlivost je úměrná věku auta, nikdy nás nenechal viset na cestě, i když 2x k tomu nebylo daleko. Jednou odešlo těsnění čidla tlaku oleje a stříkal z něj olej do motoru (stalo se 5 m před barákem). Podruhé prasklo lanko spojky, ale dalo se s tím dojet.

praktičnost
10

Už jsem zažil hodně aut, ale žádné se Espace v praktičnosti nevyrovná.

prostornost
10

Už jsem zažil hodně osobních aut, ale žádné se Espace v prostornosti nevyrovná. Vetší už jsou jen mikrobusy a dodávky ;-)

jízdní vlastnosti
9

Samozřejmě Espace není sporťák, proti jiným vozům (osobní zkušenost s Zafirou, Sharanem, Space Wagonem) je jistější v zatáčkách, méně se naklání a díky nízké hmotnosti je i živější.

jízdní komfort
10

Přední sedačky jsou spíše křesla, vzpřímený posaz téměř vylučuje bolení zad při dlouhé jízdě, cestující vzadu mají královský prostor pro nohy. Interiér doplněný příjemným čalouněním je prosvětlený nejen obrovskou plochou oken, ale i dvěma střešními okny.

provozní náklady
7

Spotřeba benzínu okolo 9l/100 km, spotřeba oleje nemeřitelná. Vzhledem k tomu, že auto mělo reálně okolo 300 000 km, prožili jsme s ním i výměnu většiny důležitých podvozkových částí. I tak jsou celkové náklady vč. poř. ceny pod cenou nejlevnější Fabie.

náhradní díly
9

Dostupnost dílů z druhovýroby výborná, ceny rozumné.

výkon motoru
9

Pro potřeby rodinného automobilu je 2,2l více než dostatečný, navíc příjemný zvuk a tah odspodu skoro jako diesel.

spotřeba
6

Spotřeba skoro 10l/100km samozřejmě nepotěší, ale užitné vlastnosti vozu ji hravě vyváží.

hlučnost motoru
8

S přihlédnutím ke stáří vozu je hlučnost v pohodě.

kvalita sedadel
10

V lepších sedadlech jsme nikdy neseděl, ani v obýváku ;-)

brzdy
9

Kotoučové na všech čtyřech, ABS.

zavazadlový prostor
10

Délka zavazadlového prostoru až 2m, šířka 1,5m, výška 1,1m - co chtít víc. V 6 lidech vozíme lyže uvnitř auta, mezi sedačkami. Ve 4 lidech vozíme uvnitř jízdní kola (zadní 2 sedačky jsou za sebou, vedle nich stojí kola, přivázaná k uchytům sedaček.






Blesk.cz

Blíží se Mikuláš! Připravte pro děti domácí snickers, nutellu nebo želé bonbony!

Blíží se Mikuláš! Připravte pro děti domácí…

Mikulášská nadílka bývá pro děti úvodem do nejkrásnějšího období roku. Sice to vypadá, že letos bude…

„Babišův“ zahrádkářský zákon je po letech čekání tu. Premiér v demisi ho stavěl i nad covid

„Babišův“ zahrádkářský zákon je po letech čekání tu.…

Zahrádkáři se po mnoha letech dočkali svého zákona. Ode dneška vstupuje v účinnost nový zahrádkářský zákon,…

 

iSport.cz

Výhra 20:0? Škodí to ženskému fotbalu, prohlásila trenérka Anglie

Výhra 20:0? Škodí to ženskému fotbalu, prohlásila…

Trenérka anglických fotbalistech Sarina Wiegmanová po rekordní výhře 20:0 nad Lotyšskem v kvalifikaci…

Doma u biatlonové hvězdy. Co dnes dělá Moravec? Je fit a odstřihl televizi

Doma u biatlonové hvězdy. Co dnes dělá Moravec? Je…

Po konci kariéry prohlašoval: „Dám si minimálně půl roku volno. Nebudu dělat nic.“ Opravdu? Vyrazili jsme za…

 

Reflex.cz

Takový byl náš Bohuš, přibližuje skladatele Bohuslava Martinů stylizovaný dokument České televize

Takový byl náš Bohuš, přibližuje skladatele…

Hned dva vypravěče má dokument Můj život s Bohuslavem Martinů: život a dílo,  světoznámého skladatele…

Zrůdy v sukni: Osvětimská bestie milovala mučení vězňů a hudbu. Obojí spojila příšerně dohromady

Zrůdy v sukni: Osvětimská bestie milovala mučení…

Půl milionu nevinných žen a dětí má na svědomí nacistická dozorkyně Maria Mandel. Tato neuvěřitelně krutá žena…