Recenze

9 Majitel

Peugeot 406 V6

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 406 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2946 výkon [kW]: 152 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Miro__".

Ked som bol v r.2004 v Irsku, hladal som nejaky hltac dialnicnych kilometrov za rozumne peniaze. A mal to byt ropak, aby vela nezral :) Lenze ked som narazil na tuto raritu, mal som jasno. Prve zvezenie to len potvrdilo a ja som znovu zostal pri benzine. Predtym som mal staru AUDI 100 r.v.1985, 2.2L benzinovy 5-valec, 101kw/138k na 1250kg a Pazout bol co do jazdnych vykonov o svetelny rok dalej.
Stale je to v podstate a na prvy pohlad obycajny Peugeot 406, takze design, interier a priestornost neurazia ani dnes. Pravda je, ze ten motor v tak obycajne vyzerajucom sedane je fakt zabava.

Akceleracia je (na 406tku) brutalna :) a prekvapi vacsinu dialnicnej konfekcie. Auto citelne zrychluje do cca 200km/h, potom to vlazne dotiahne do 240 km/h na rovine a ked mate k dispozicii trochu kopcek, uvidite na tachometri aj 250 (video). Maximum vykonu je v 5500 otackach, cervene pole zacina na 6500 otackach a navstevy v tejto oblasti nemaju velky zmysel pokial zrovna nepouzivate prve dva rychlostne stupne na drag zavodoch :)
Znamena to teda, ze motor taha linearne od 1100 otacok, pri 3200 (max kroutak) je citit dalsie nakopnutie, ale vykonova spicka neexistuje a preto vytacat 3. alebo 4. stupen za 5500 otacok uz fakt nema zmysel a treba preradit.

Ma to vsak svoje vyhody. V meste sa da bez problemu jazdit pri zaradenom 5. prevodovom stupni od rychlosti jemne pod tachometrovymi 50km/h (1100 ot/min). Po 160000 km, ktore som na aute najazdil ja, dokazem spotrebu v meste udrzat na urovni 9l na 100 bez spomalovania premavky uplne bez problemu. Pri trosku snazivej jazde (okresky tak do 110km/h, mesto ako som uz popisal a dialnica do 130km/h, tempomat, kde to ide) sa da robit priemerna spotreba v rozmedzi 8,3 - 8,6l/100km. Ked mam slinu, viem spalit aj 16l na 100km, ale to musi byt mesto, plny kotol od semaforu k semaforu, alebo prelet Europou "na cas" :) .

Motor teda fajn, skoda, ze mu nie celkom dobre sekunduju brzdy. Su to brzdy, ktore maju aj dvojlitre, pri beznej jazde v pohode, ale ked sa mi v Nemecku o 3:30 rano vrhol do cesty autobusar, na ktoreho som blikal uz kilometer daleko, lebo som tusil, ze bude hnup a pojde predbiehat kamion pred sebou, nebolo mi vsetko jedno a ked som zacal tlacit pedal do podlahy z 230km/h, tak asi pri 150tke klesol az na dno a bolo po brzdeni. Ked som zrovnal rychlost s autobusom, bol som 20cm za jeho vyfukom a medzi polky by sa mi nezmestil ani struhany vlas.

Pazout ma este niektore dalsie tieniste stranky. Jednou z nich su tiahla od rychlostky k prevodovke. Ked som mu prvy krat nalozil pri dragu, tiahlo spadlo, zostala tam dvojka, ktoru som tak akurat vyradil do neutralu pod kapotou a domov som isiel na lane (za Seatom Altea 2.0TDI chipnutym na 125kw - Krtko, dik za fasa zazitky na spagate za tvojim zadkom pri 120km/h :) Prvykrat, okej, ked sa to potom stalo druhykrat - bola to druha jazda, kedy si chcelo porazene BMW325ci napravit reputaciu, dal som tiahla privarit. Vybavene, odvtedy bez problemu.

No a na spravanie sa v zakrutach existuje len jeden recept - citlive ruky na volante - nedotacavost pri tazkej V6tke na prednej naprave je brutalna a nohu z plynu treba dole v momente, kedy z volantu ucitite jej prvy naznak, inak idete z cesty po dotycnici ako laserom navadzana bomba. Da sa na to ale zvyknut a pri troche citu je to prekvapivo agilne auto.


Silné stránky

Motor, priestor.

Slabé stránky

Indukcne cievky, tiahla od rychlostky k prevodovke, brzdy, tuhost karoserie.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vacsinu oprav riesim cez znameho, ziadny problem.
Nefunkcna indukcna cievka mi nepriamo zrusila predkatalyzatory. Po 10 rokoch uz bolo treba vymenit aj chladic, rozvody sa chystam menit uz druhy raz. Silentblok motora na pravej strane je uz tiez novy.
No a nedavno ma TAXIk neprijemne prekvapil, ked som ho prvy krat po 10tich rokoch nechal stat v garazi :) - klakol, doslova. Odisiel som na 4 dni na sluzobku, auto zostalo u sefa v garazi a ked som sa vratil, zistil som, ze sa zlomila pruzina tlmenia na pravej prednej strane - paradoxne pocas statia. Znicila tlmic a narazila sa na tlakove hadice k strmenu brzdy. Uplna katastrofa. Tak som dal skontrolovat cely podvozok, vymenit tlmice a pruziny a cokolvek dalsie, co je opotrebovane (uvidim za par dni).
Tiahla k prevodovke som uz spominal vyssie a v blizkej dobe budem uz musiet poopravovat poskodenia laku po kamienkoch, niektore supy, ktore schytala kapota alebo alebo lem strechy nad celnym sklom (aj sklo samotne :) boli fakt drsne a mam obavu, ze na niektorych miestach vznikne (vznika) hrdza.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hladko a rychlo - ked sa chce niekto zbavit benzinovej V6tky :)

 

Novinky v recenzi

1.3.2010 23:12

Fotky

Stale nejdu nahrat, tak zasa nic.

1.3.2010 22:44

Znovu na ceste

Tak, na predu mame nove pruziny, tlmice, tycky stabilizatorov a pneu. Pazout nabral druhy dych, zrazu vie zatacat, zmena je az neuveritelna :) Pridali sme platinove sviecky a nove indukcne cievky.

25.2.2010 00:11

Nejake videjka :)

http://www.youtube.com/watch?v=YwZCH_GWkvc
http://www.youtube.com/watch?v=l3QnIpfXgd8
http://www.youtube.com/watch?v=4V6Ie2BApjM
http://www.youtube.com/watch?v=DZbHyq3HhE8

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Dal by som 10, ale tie indukcne cievky a nedavno zlomena pruzina ... :)

praktičnost
10

Je to sedan, ale kocik, spunta a manzelku do neho naskladam bez problemu.

prostornost
10

Razvor 2,7m, pohoda.

jízdní vlastnosti
8

Tazky na predok, ale po 160tis. km za jeho volantom uz presne viem co a ako :) no a po vymene pruzin a tlmicov vpredu je to teraz uplne ina kava.

jízdní komfort
10

Tichy, rychly, co viac dodat.

provozní náklady
8

Vymena rozvodov cca 1000Eur, novy orig.vyfuk cca 2000Eur, tak som dal vyrobit na mieru z nerezu za 800. Benzin zavisi od vahy pravej nohy.

náhradní díly
8

Niektore originalne diely su zbytocne drahe - napr. sucasti vyfukoveho systemu.

výkon motoru
10

207 seriovych konikov v Peugeote 406 je fakt sranda.

spotřeba
9

Rekord je 6,7 na 100 pri defenzivnej jazde do Polska, da sa ist aj za 16 (12h z Rotterdamu az domov aj s prestavkami), dlhodoby priemer je pod 9l/100km.

hlučnost motoru
10

V6

kvalita sedadel
10

Francuz.

brzdy
6

Ajajajaaaaaj, ale bude vymena.

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A tipy na nejlepší ranní jídla!

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A…

Snídaně je základ, tedy grunt, říkávaly už naše babičky. Je startem do nového dne a podle toho, jak posnídáme,…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a vyhrajte předplatné

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a…

Nový sportovní kvíz pro všechny čtenáře iSport.cz pokračuje! Postupně vám odkrýváme další fotografii, na které…

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě. Měl zasáhnout VAR?

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě.…

Takže zářez, nebo ne? Zlín o tom po vyhrocené koncovce na Spartě pochopitelně nepochybuje. Pojďme si klíčové…

 

Reflex.cz

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik, filmový průmysl se změní. Oscaři nechtějí být jen pro bílé muže

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik,…

Musíme se naučit fungovat v nové realitě, říká filmový distributor a publicista Vít Schmarc. Epidemie koronaviru…

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho skutečně upřímný projev

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho…

Dnešní Události Luďka Staňka se musí věnovat zásadní události dnešního dne. A myslíme jen tu první, která se…