Recenze
Peugeot 207
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 207 Rok výroby 2006 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mára 207".
V roce 2006 už jsem doopravdy potřeboval vyměnit tehdy můj deset let starý Ford Escort (1.9 TD, 90 koní) za něco novějšího (hlavně podstatně spolehlivějšího). Přes první typy – Seat Ibiza, Ford Focus jsem nakonec skončil u Peugotu 207 s moterem 1.6 HDI (90 koní). Jednalo s o předváděcí vozidlo s najetými 2000 km a s výraznou slevou oproti novému autu.
Design
Francouzská auta vždycky měla zajímavý a líbivý design. 207 designem navázala na 206 a ta se líbila hodně lidem. Já jsem měl 207 jako jeden z prvních v republice, lidé ještě auto moc neznali a když jsem s ní někam přijel,tak většina lidí si ji se zájmem prohlížela a říkala, že je to moc pěkné auto. Upřímně, já jsme si na design musel chvilku zvykat, než se mi auto začalo líbit.
Dojem z exteriéru hodně záleží na dobře zvolené barvě, výběru správných kol a na výbavě. V základních verzi výbavy nedostanete sportovní přední nárazník, kliky, lišty v barvě vozu, 16 nebo 17 kola, střešní spoiler…. a tyto prvky významně ovlivní výsledný dojem z vozu.
Interiér
Interiér působí hezkým dojmem. Opět výsledný dojem závisí hodně na příplatkové výbavě. Když jsme seděl v chudě vybavené 207, moc se mi nelíbil v porovnání s mým. V základu nedostanete kožený volant, sportovní sedačky, digitální dvouzonová klimatizace vypadá také lépe než tři kruhové ovladače, to samé platí o stříbrných a chromovaných rámečků v interiéru namísto černého plastu atd.
Příplatkové sportovní sedačky mají opravdu dobré boční vedení, jsou výškově stavitelné, volant se dá nastavit ve dvou osách. Přesto si nejsem schopen najít dobrou pozici za volantem. Když je sedačka v nejnižší poloze, pořád sedíte na můj vkus vysoko. Když si přitáhnete volant maximálně k sobě, není to dostatečné a jediným řešením, jak pohodlně dosáhnout na volant, je posunutí sedačky dopředu, což už znamená, že nohy už jsou dost blízko k pedálům.
Další problém je, že čalounění se špiní. Na černém čalounění najdete spoustu velkých šedivých fleků… už to budu muset vážně něčím vyčistit.
V zadu na sedačkách je relativně dost místa, vyjma nastupování (auto je třídveřové) si lidé v zadu cítí překvapivé, na malé auto, pohodlně.
Automatické stěrače, dobré ovládaní tempomatu a rádia pod volantem, auto dobře topí (i v zimě už po prvním kilometru jde s výdechů teplý vzduch) s příjemňují jízdu.
Ps standardni aparatura moc dobře nehraje. Upřímně, hraje nic moc.
Motor a převodovka
Jedná se o motor 1.6 HDI (90 koní). Po zkušenostech s auty o výkonu 60, 70 koní, která jsou líná je 90 koní minimum, které zaručí, že auto má poměrně dobrou dynamiku. Na sešlápnutí plynu reaguje auto ochotně a předjíždění není opravdu problém a kopce také ne.
Motor je dobře odhlučněný a po zahřátí moc svým dieslovým projevem neobtěžuje. Jeho zvukový projev oceníte hlavně po zkušenostech se zvukovým projevem dieslů od VW, které využívají systém čerpadlo-tryska .
Motor dobře jede už od nejnižších otáček, přísun výkonu je plynulý (motor netrpí turboefektem) a nejlépe se chová mezi 2000 až 4000 rpm. Dál vytáčet motor nemá smysl. Při 4000 rpm akcelerace opadne a jen neochotně pokračuje do cca 4500 rpm.
Převodovka je typicky francouzská. To znamená delší dráhy řazení a gumový chod. Při každém přeřazení vůbec necítíte jak soukolí v převodovce zapadá do sebe. Rychlost tam pouze takovým divným způsobem zapadne, bez žádné mechanické zpětné vazby.
Jednotlivé převodové stupně jsou relativně dlouhé, což vyžaduje jistý zvyk a hlavně motor více vytáčet, pokud nechcete aby při přeřazení otáčky spadly někam k 1300 rpm a níže. Je to pouze pětikvlat, který má relativně těžké převody (které okrádají auto o část dynamiky). I když převodové stupně jsou dlouhé, při dálničních rychlostech vám šestka prostě chybí.
Pokud můžu srovnat dynamiku mého současného auto s mým předchozí autem (Ford Escort 1.9 TD 90 koní, r.v. 1996) I když má Peugeot stejně výkonný motor, který ale jede lépe od nižších otáček, escort byl výrazně živější. Například na dvojku při 1500 rpm jste dali plný plyn ve dvou 2000 rpm naplno zabralo turbo a z kaslíku, který byl pod rádiem mi vyletěly klíče a spadly někam pod sedačku. Jakým způsobem uměl escort při 70 km/h a 2000 rpm na čtyřku akcelerovat na 120, mě pokaždé překvapilo. Peugeot prostě tohle neumí. Escort byl lehčí (1150kg vs.1272kg) a měl i lehčí převodové stupně a to se podílelo na výrazně lepší dynamice. Peugeot má vyšší topspeed. Escort 185km/h při 4500rpm a Peugeot zatím 190km/h při 4000rpm.
Brzdy
Brzdy mě překvapily svoji silou, zastavit auto není opravdu problém. Párkrát už jsem zkoušel nouzové brzdění (když za mnou nikdo nejel samozřejmě ) a s účinkem jsem byl opravdu překvapen. Ve 140 prudce šlápněte na brzdu okamžitě sepne ABS a musíte se zapřít o volant, abyste si nedali hlavou o přední sklo. Při prudkém brzdění ABS zasahuje relativně často. Buď jsou brzdy opravdu silné nebo ABS zasahuje zbytečně brzo. Spíš se přikláním ke druhé variantě.
Pedál má zpočátku mrtvý chod a potom brzdný účinek nastupuje relativně rychle. Bohužel brzdy jsou hodně přeposilované, chce to citlivou nohu. Já osobně jsem si na tuto charakteristiku poměrně rychle zvykl a není to až tak velký problém.
Podvozek
Nemají francouzská auto měkké a houpavé podvozky? Já myslel, že mají. O 207 to určitě neplatí. To bylo pro mě příjemné zjištění. Podvozek nemá problémy udržet pohyby karoserie pod kontrolou a aby neobtěžovaly. Při rychlé jízdě dojde k malému náklonu karoserie v zatáčce, který se dál nezvětšuje dochází pouze k drobným pohybům karoserie. Auto má slušnou přilnavost. Na zimních pneumatikách (185/65 15)moc toho v zatáčkách nevydrží, ale na letních (195/55 16) je přilnavost hodně slušná. Auto v zatáčkách zvládne překvapivě slušnou rychlost, pohyby karoserie moc neobtěžují, to zní jako popis sportovních jízdních vlastností. Nenechte se mýlit, auto sice toho hodně vydrží, ale zábavné to moc není. Auto s vámi moc nekomunikuje (jestli už jste na limitu se špatně odhaduje) a na typických českých (rozbitých) okreskách se ozývají od podvozku neustále rány, které se občas přenášejí i do řízení. Kola ale neodskakují. Na mokru už jsem párkrát dostal přední kola do smyku, ale na suchu ještě ne. Podvozek na dieslevého Peugota vydrží opravdu hodně a mně vždycky dojde odvaha, hledat limity.
207 by měla být nedotáčivá. Zatím jsem se setkal spíše s opakem, s přetáčivostí. Já vím, že prudce brzdit a přitom pomalu zatáčet do zatáčky musí vyvolat přetáčivost, ale u 207 (na rozdíl od jiných aut) mi zadek přišel hodně nervozní. Zadek auto sice nikdy neustřelil, ale máte pocit, že mu k tomu moc nechybí. Prostě citíte nervozní zadek a čekáte na povel, kdy musíte dát lehké kontra a on nepřichází.
Při normální jízdě by podvozek mohl být komfortnější. V různých testech o 207 psali, že slušně umí vyžehlit spoustu nerovností, já si to teda nemyslím. Cítíte každou nerovnost.
PS
Prodejce říkal, že by auto mělo mít sportovní podvozek. Co jsme zjišťoval, Peugeot v Čr nic takového nenabízí za příplatek. Jak je to ve Francii, nevím (auto je dovezené s Francie). Já osobně si myslím, že příplatkový sportovni podvozek prostě Peugeot nenabízí.
Spotřeba
V mém případě nízká. Když jsem se jednou hodně snažil, to bylo na cestě po strakonický do prahy, tak po 35 km spotřeba byla 2.9. Byl to očistec. Normálně se spotřeba pohybuje mezi 4 až 5 litry nafty na 100km. Spíše se to blíží k 5 litrům. Je pravda, že většinu času jezdím hodně na pohodu. To znamená na tempomat a do 110 km/h.
Když jsem jel do Polska a zpět, tak po 1300km a většině času jízdy na tempomat nastavený na 130km/h, průměrná spotřeba byla 4.6 litrů na 100km. To mě tenkrát hodně překvapilo.
Závěr
Peugeot je hezké auto a pokud zvolíte hezkou barvu a kola, spoustu lidí určitě zaujmete. Podvozek je kompromis mezi komfortních a sportovním nastavením. Ale pokud hledáte něco se sportovním nádechem, je určitě lepši volbou auto od Fordu. 207 je hlavně o designu a líbivosti ne o sportovních jízdních vlastnostech. V nabídce jsou kvalitní motory (vyvíjené spolu s BMW),což je další plus tohoto auta. Při výběru nového auta, 207 rozhodně stojí za zvážení.
Výbava
Sportovní přední nárazník, lišty, kliky v barvě vozu, 16-tky elektrony, 6 airbagů, sportovní sedačky, kožený volant, digitální dvouzonová klimatizace, tempomat, regulátor rychlosti, ovládaní rádia pod volantem, dešťový senzor.
Silné stránky
-hezký design exteriéru a interiéru
-motory HDI jsou dobře odhlučněné
-spotřeba u motorů HDI
-silné brzdy
-podvozek je schopný udržet pohyby karoserie pod kontrolou
-dobrá přilnavost
-dobré ovládání tempomatu pod volantem
-příplatkové sportovní sedačky s dobrým bočním vedením
Slabé stránky
-gumový chod převodovky, chybí šestka
-brzdy jsou přeposilované
-čalounění se špiní
-základní aparatura nehraje moc dobře
Další vozy Peugeot 207
-
Peugeot 207 (2009) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.2.2012 21310 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Peugeot 207 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.8.2008 838 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Peugeot 207 (2011) Majitel: ericn
Přidáno: 27.2.2016 68 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Peugeot 207 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.10.2009 3310 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 207 (2010) Majitel: Joschi
Přidáno: 7.10.2010 1910 Majitel 9.86 Uživatelé