Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia 1.6 GLXi

8.96 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Otík, Octa Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.4 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tommy78".

Auto bylo koupeno jako 6-ti letá ojetina po prvním majiteli za velmi slušnou cenu a s necelými 50 tkm ... neuvěřitelné … Co k tomu napsat … ? Tohle auto je přece tak notoricky známé :-)

& Výbava
klasika od VW/Škoda, tj. kromě 4 kol a volantu: okna, zrcátka, šíbr v elektrice, 2x airbag ... a to je vše ... TÁDÝDÁDÝDÁ :-)

& Motor
Někdo tu kdysi poznamenal: motor uspokojí, ale nenadchne. Lépe to asi napsat nejde. Motor je prostě „pracant“: táhne slušně od spodu a má rozumný výkon na předjetí avšak bez „sportovních“ ambicí; celkově vhodný pro průměrně náročného uživatele. Po městě / po okrskách je OK, na dálnici po překročení 110 km/h je nepříjemně hlučný a navíc výrazně stoupá spotřeba. Já osobně jezdím na dálnici do 110 (pokud nezdržuji).

Dlouhodobá průměrná spotřeba při trase 20% okrska, 60% dálnice, 20% Pha je do 7.5 l/100 km. Po okrskách jde jezdit do 6.5, naopak ve městě není spotřeba ohraničena :-) Podotýkám, že jsem velmi letargický jezdec (nerozuměj kloboukář).

Jednoznačně největší plus motoru je spolehlivost. Prostě motor je tak jednoduchý, že na něm není moc věcí k pokažení :-). Pouze je třeba pravidelně čistit vzduchovou klapku. Spotřeba oleje je de-facto nulová :-) No, min. mezi intervaly výměny není třeba olej dolévat.

& Jízdní vlastnosti
Určitě někteří konkurenti již před deseti lety nabízeli lepší jízdní vlastnosti (např. Focus, Astra …), nicméně standardní podvozek se standardním rozměrem pneu na pohodovou jízdu stačí. Jízdní vlastnosti hodně vylepší širší nízkoprofiláče plus případně jiné nastavení podvozku, což ale není můj případ.

Brzdy brzdí, ale je třeba je o to patřičnou silou požádat :-) Trošku přeháním, ale mohly by mít rychlejší nástup. Taktéž z vyšších rychlostí mi nepřijde brzdný účinek přesvědčivý. V rámci objektivity je třeba poznamenat, že auto nemá ABS a zadní brzdy brzdí v rámci „bezpečnosti“ méně, tj. první jde do skluzu předek a potom teprve zadek. V zimě na kluzké vozovce se vzhledem k absenci ABS poněkud letargické brzdy hodí.

Na druhou stranu nějaký čas jsem jezdil s TDi 66 kW r.v. 2001 (předek kotouče, zadek bubny) a dlužno říct, že brzdy byly o něčem jiném.

& Interiér
Klasika – málo místa vzadu, nicméně autem jezdím většinou sám. Řidič si myslím nemá na co stěžovat, ergonomie na pohodu, snad jen široké sloupky někdy nebezpečně zakrývají výhled. Pominu-li otázku estetiky palubní desky, líbí se mi kvalita zpracování; interiér vypadá velmi zachovale.

& Audio
Samostatnou kapitolou je zvuk. Nemilé překvapení mne čekalo po dokoupení rádia; nejsem hifista, nicméně zvuk ze standardních předních repro je prostě HRŮZA! Není třeba připomínat, že v rámci úspor nebyly do zadu nataženy kabely :-) Každopádně pár reproduktorů RoadStar za slušných cca 500 Kč :-) namontovaných dozadu upgraduje zvuk na poslouchatelnou úroveň.

& Zavazadlový prostor
Otina je pojízdný stěhovák. Myslím, že z hlediska praktičnosti mezi sedany / hatch je super. Po sklopení sedaček jsem v tom odstěhoval se zavřeným kufrem menší psací stůl :-)

& Suma sumárum
Pro mne je důležitá praktičnost, spolehlivost, provozní náklady atd. Je to prostě pracant - dělník, který relativně spolehlivě slouží a odvede svojí práci – z mé strany tedy spokojenost :-)

Silné stránky

- Dobré dílenské zpracování
- Robustní odolná konstrukce / díly
- Slušná protikorozní ochrana
- Levný servis, levný provoz
- Rozumná spolehlivost

Slabé stránky

- Průměrné jízdní vlastnosti
- Absence ABS, klima (není chyba auta jako takového)
- Slabší brzdy
- Hlučný motor
- Málo účinné reflektory

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jako takové je jednoduché a k dispozici je dostatek dílů z druhovýroby; částečně provádím servis sám.

V Praze auto do servisů nedávám. Určitě nechci strkat všechny autorizované servisy do jednoho pytle, ale ... cena, kvalita ...

Dávám auto servisovat známému na vesnici. Kvalita práce perfektní za zlomek ceny pražských servisů. Tímto ho zdravím :-)

Co se týká závad: za 90 000 km žádné závažné závady, víceméně jen provozní servis a klasické drobnosti:

- zadírající se stěrače - jednoduchá oprava
- utržený kryt pod motorem :-))
- rozbité stahování oken
- zlobí centrál
- výměna spínací skříňky
- výměna uložení stabilizátoru na přední nápravě
- preventivní výměna nýtů za šrouby v diferáku (majitelé starších 1.6 74 kW ví)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako ojeté přes autorizovaný servis. Korektní slušné jednání, rozumná cena.

Tuning

1. OSRAM Silverstar (homologované), ale to není tuning, ale nutnost :-)

2. Poklice. Ne z Kauflandu, ale AutoKelly :-) A teď vážně: jednak se elektrony při parkování na sídláku odřou a jednak se kradou. Originál poklice jsou poměrně drahé, takže … volba je jasná.

Prostě ... tuning se nekoná :-)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
7

Řidič v pohodě, vzadu málo místa

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
7
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
9
brzdy
6
zavazadlový prostor
10

Stěhovák :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…