Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Octavia Combi Elegance 1.9 TDI

9.07 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka, Chrochta Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:4200 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "George6".

Začal bych s tím, že auto není přímo moje, je to prostě rodinné auto, které tak nějak patří všem. Zkušenost s tuzemskou automobilkou začala již v roce 2003, kdy táta v práci dostal Škodu Superb 1.8T jako služební auto. Se šubrtem jsme najeli přes 100.000km a spokojenost byla veliká. V roce 2007 táta z této práce odešel a musel tedy auto vrátit. Poté jsme používali Hyundai Getz 1.3i jako rodinné auto, což se stávalo menším a menším, takže jsme na začátku května letošního roku s tátou rozhodili sítě a začali jsme se poohlížet po novém rodinném vozítku. Dlouho jsme se koukali na Citroën Grand C4 Picasso, který se hodně líbil tátovi, ale mně moc nezaujal jeho interiér. Už jsme měli vyhlídnutý jeden ve stříbrné barvě a s motorem 1.6 HDI, ale nakonec (naštěstí) jsme si to rozmysleli. Při cestě domů z chaty jsme na dálnici předjeli novou oktávku s faceliftem. Hodně nás zaujala. Takhle to nějak začalo. Pak už jenom vybírání výbavy, procházení konfigurátoru, zjišťování ceny... Nakonec jsme našli, co jsme hledali. Oktávka v tmavě modré metalýze ve výbavě Elegance. Motor jsme od začátku chtěli diesel (po zkušenosti s benzinovým 1.8 Turbo, který na malý objem žral snad i porost kolem cesty). Dlouho jsme se rozhodovali mezi 1.9 TDI a 2.0 TDI, ale nakonec jsme zvolili 1.9 hlavně kvůli spotřebě a menší poruchovosti. Výbava byla docela obsáhlá, jako asi nejlepší věc bych hodnotil parkovací systém vpředu i vzadu, který opravdu při parkování pomáhá. Světla denního svícení bych hodnotil jako zajímavě řešená, rozsvítí se automaticky při otočení klíčkem a vypnout se nedá. Dále velice příjemným prvkem výbavy je elektrické střešní okno, které by mohlo být trochu větší, ale svoji funkci plní na jedničku :-) Hodně jsme chtěli navigaci, ale tento vůz byl skladový a kdybychom si ho objednali, tak bychom na něj čekali pár měsíců, což nepřipadalo v úvahu. Zatím jsme najeli jenom něco málo přes 3000 kilometrů, takže recenzi ještě časem rozšířím a podělím se o více zážitků a zkušeností. Zatím auto funguje skvěle.

Silné stránky

Skvělý motor 1.9 TDI!
Komfort cestování.
Příjemná spotřeba nafty.
Design.
Zavazadlový prostor.

Slabé stránky

Hlučnost motoru.
Pouze pětikvalt.
Vzadu méně místa.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Povedlo se nám pří 900 najetých kilometrech najet na hřebík a udělat pěknou díru do zadní levé pneumatiky. Naštěstí opraveno rychle a levně. Oprava stála asi jenom 200,-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno u autorizovaného dealera Auto Exner v Praze na Černém Mostě. Přístup seriózní, jednání rychlé. Potřebovali jsme rychle koupit nějaké auto, stačila jedna návštěva a domů už se jelo v novém :-)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nás nenechalo nikde ve štychu.

praktičnost
10

Velké rodinné auto.

prostornost
9

Prostoru je všude dostatek, jenom na zadních sedadlech je poněkud méně místa na kolena.

jízdní vlastnosti
9

Dobré

jízdní komfort
9

Sedačky jsou pohodlné, posilovač řízení skvělý, řazení přesné, auto se na silnici chová velice dobře. Jediný problém je trochu vyšší hladina hluku.

provozní náklady
10

Proto jsme se rozhodli pro tento motor :-)

náhradní díly
0

zatím nejsem schopen posoudit.

výkon motoru
7

Dostačující.

spotřeba
10

Zatím se pohybuje kolem šesti litrů, ale měla by si začít sedat.

hlučnost motoru
5

Prostě chrochta :-)

kvalita sedadel
10

Velice pohodlná, přední i vyhřívaná.

brzdy
9

Na toto auto naprosto dostačujíci :-)

zavazadlový prostor
10

Velice dobrý






Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i synkem (†1): Přátelé na něj vyhlásili veřejnou sbírku, lidé zuří

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i…

Čtyři životy vyhasly při tragické středeční nehodě na D1 u Brna. Na 188. kilometru došlo ke srážce až šesti aut.…

 

iSport.cz

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko! Řekla, co ji (ne)baví

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko!…

Martina Čechová nepatří mezi ženy, které by vydržely sedět se založenýma rukama. Když se před lety s Petrem…

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale... Sestavu to neovlivní

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale...…

Den před klíčovou odvetou na hřišti Midtjyllandu znělo kolem Slavie zase nahlas téma přestupu Vladimíra Coufala.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…