Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Elegance 2.0 TDI 103 kW

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta oktávka Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:107500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Josef ze severu".

Oktávku jsem koupil v áčkách. Obavy z jejich "proslulosti" zatím naplněny nejsou, auto je perfektní. V servisu byl vůz nalezen v databázi, s celou činností kolem něj. Vše odpovídá informacím, které jsem obdržel v autobazaru.
Výbava je dostačující. Možná chybí vyhřívání sedaček, ale člověk nemůže chtít všechno :) Uvítal jsem dvouzónovou klimatizaci, "majitelé" manželek s diametrálně odlišnými pocity tepla/chladu ví, o čem mluvím. Taky mi vyhovuje tempomat a rádio s měničem na 10 cédéček, uloženým v pravé kapse kufru, zděděným po předchozím majiteli. Dobrý jsou taky parkovací čidla. No, zkrátka, takový ty fičurky, který nám usnadňujou samotný ježdění.
V podstatě jediný, co musí člověk do takovýho auta dokoupit jsou maličkosti. Třeba síť do kufru. Jinak hledáte bedničky s nákupem bůhvíkde :))



Silné stránky

Silný, ale přesto nežíznivý motor, solidní vábava, obří kufr...
A myslím, že prostornost. Je opravdu víc než dostatečná.

Slabé stránky

Malinko hlučný motor. A trošku bych se pozastavil u brzd. Chvilkama jakoby trošku vadly. Nicméně trošku silnější přišlápnutí vždycky přinese očekávanej efekt.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze výměna olejů.
Prodejce mi řekl, že rozvody byly vyměněný na 80ti tisících. V servisu, v databázi auťáku, na jeho kartě ta výměna opravdu zaznamenaná je, takže jsem ušetřil :)
Taky zadní hák na vozejk mě několikrát ušetřil nějaký tý škody. Pípání couvacích čidel slyším, blbec, a stejně jsem už spodkem háku dvakrát ťuknul. Sice jemně, o rantl zvýšenýho chodníku, ale po 30ti letech ježdění nic k chlubení :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přístup prodejce v áčkách Chomutov byl naprosto profesionální. To, že jsme se jeli kolem poledne pouze podívat na auta a v 7 hodin večer jsme už odjížděli domů "novým", svědčí o profesionalitě obchodníka nejvíc.

Zkušenosti po 10 000 km. Přesněji - najetí na hodnotu 107000 km:

Po (mojich) prvních 10 tisících auto dělá pouze radost. Nejspíš si štěstí sedlo... :)
Oktávka zatím nic nestála. Tedy mimo návštěv u benzínek. Spotřeba je velice slušná, auto je evidentně stavěný na delší jízdy, i když ani ve městě není spotřeba jako u benzínů. Lehká městská noha příjde na 7 litrů průměr, a to jsem s benzínem nikdy nedosáhnul. Delší jízdy, kdy "zapíchnu" do tempomatu stovku, se vyznačujou spotřebou pod 5 litrů. Na závodění jsem už poněkud šedivej, ale zkusil jsem dvoustovku. Mělo to ještě kousek plynu k dobru, myslím, že avizovaných 220/h. by se dalo, ale když jsem se podíval na spotřebu, což byl jeden z důvodů pokusu, tak jsem zase ubral na svojí stovečku. Momentální spotřeba oktávky na rychlosti 200 km/h. byla 12,8 litrů. Vzpomínám si ale na podobnej pokus se Sonátou Hyundaiem, dvoulitrem benzínem, kde byla momentálka při dvoustovce něco malinko pod 20 litrů.
Nejbližší plány mám ohledně instalace denních světel, dvou předních parkovacích čidel. Už slouží vana v kufru a přídavný topení. Takže po dalších deseti nashle :)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez komentáře. Osobně - za deset. (Nechci zakřiknout :)

praktičnost
10

Spoustu odkládacích kapsiček a otvorů, ve dveřích místo pro 1,5l petflašku, klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, pro ženu zrcátko ve sluneční cloně :)... prostě spokojenost.

prostornost
10

Několika slovy - místa, jak pro mateřskou školku.

jízdní vlastnosti
9

Na krátký vzdálenosti není třeba slov, ale na štreky je oktávka jako dělaná. V sedačkách nebolej záda ani po pětistech kilometrech. Jízda je kultivovaná, spolehlivá.., jen trošku toho hluku no..

jízdní komfort
9

Komfort, no komfort. Co to je? Bar se šampáněm tam nemám.

provozní náklady
9

O provozních nákladech je těžký mluvit. Ceny vidíme všichni sami, že? Pojistky jsou celkem slušný, ale jen díky bonusům, který mi je zlevnily asi o 30%.

náhradní díly
6

Díly zatím bez zkušeností. Když ale trošku kouknu na ceny doplňků, myslím, že to je docela nářez. Přídavný topení 30 tisíc, rádio 20, blbý síťky kolem ticky.. Myslím, že to je trošku darda i když mi je jasný, že za vymazlenost se holt platí.

výkon motoru
9

Znáte to, někdy musíte trošku polechtat plyn, aby se něco nepřihodilo. Taky potřebujete nějakej ten výkon k bezpečnýmu předjetí apod. Myslím, že 103 kW je dostačující i s ohledem na váhu auta. Možná by bylo dobrý ještě jedno turbo do nízkých otáček :))

spotřeba
10

Spotřeba mě překvapila. Ve stotřiceti, s tempomatem, na D1 na Brno, jsem byl mezi 4 - 6,7 litrama. To považuju za super.

hlučnost motoru
7

Před oktávkou to byl taky nafťák. Musím říct, hlučnost je u některých nafťáků opravdu znát.

kvalita sedadel
9

V zimě jsem postrádal vytápění sedaček, ale instalovaný přídavný topení je perfektně zastoupilo. Jinak sedačky dobře drží "v poloze", a to i při vyšších rychlostech. Když si uvědomíme, že nejde o sporťák, myslím, že devítka je optimální ohodnocení.

brzdy
9

Někdy trošku vadnou. Zatím ale domluva druhým sešlápnutím vždy zabrala.

zavazadlový prostor
10

Tak tady není co řešit. Co taky u jednoho z největších automobilových kufrů, že? A když ještě přidáte rakev na střechu, v pohodě zvládnete dovču i s dvouma fintivejma dcerama :)






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

ONLINE Superpohár: Bayern - Sevilla 2:1. Martinez se trefil v prodloužení

ONLINE Superpohár: Bayern - Sevilla 2:1. Martinez se…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zaútočí dnes v Superpoháru UEFA proti Seville, kde působí český brankář Tomáš Vaclík,…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…