Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia TDI O1 66

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Okta Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:166000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1855 výkon [kW]: 66 / 88 * kroutící moment [Nm]: 210 / 280 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 / 11 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2 / 6 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jaroslavix".

Zde nalezneté můj pohled na Všudybýlka O1


Vozidlo jsem kupoval jako ojeté, druhý majitel. Prodejce byla soukromá osoba, prakticky sousedka. Známý majitel STK mi auto důkladně a za asistence mechanika prolezl, prozkoušel a upozornil na mimořádně dobrý stav 8 let starého vozu v jehož servisní knížce razítko poslední kontroly bylo ještě mokré.

Octavia 1.9 TDI 66 KW 210 Nm ELEGANCE
*ÚPRAVA na 88 KW a 280 Nm (je to markantní rozdíl a jízda se stává radostí)


Obcházím auto kolem dokola a oceňuju na faceliftu čiré lampy v předu a vzadu. Větší se mi zdá i zadní nárazník. Kliky v barvě vozu jsou příjemným doplňkem. Mnou dodělané tónovací fólie v kontrastu s červenou barvou dodávají autu určitý šmrnc a vypichuji krapet mnou ne příliš oblíbenou červenou barvu, ale ojetinu nevybíráme podle barvy. Originální litá kola škoda jsou obehranou klasikou, ale mi se líbí právě jejich decentnost.

Blížím se k zádi a otevírám kufr. Chvíli přemýšlím k čemu mi asi takový prostor jen bude. Kdyby raději na úkor kufru zvýšili prostor na zadních sedadlech, pak ale opět chvíli přemýšlím, k čemu by mi bylo více místa vzadu, já tam nikdy sedět nebudu. Po sklopení zadních sedadel zůstane asi 4 cm práh, ale po vystlání podlahy dekami se vzadu pohodlně vyspíte s natáhnutýma nohama (měřím 186cm)

Konečně usedám za volant a rozhlížím se po interiéru. Jde o poslední typ palubovky, která se do O1 montovala a jako taková se mi opravdu líbí. Nemám rád interiéry ala kosmická loď. Jednoduchost, přehlednost a kvalita zpracování, to se O1 nedá popřít. Na 8 let starý interiér jsou pořád plasty pevné a neošoupané. Navíc jsem si dodělal stříbrné dekory ofuků a středové konzole což výrazně oživilo jinak černočerný interiér.
Jeho praktičnost? Loketní opěrka je vítaný společník, asi jako jediná by zasloužila kvalitnější plasty i zpracování jelikož po opření vrže. Její úložný prostor není velký, ale pro mě dostačující. Hrozně nepraktické mi přijde umístění zapalovače a držáku na pití, je totiž přímo pod loketní opěrkou, a pokud jedno či druhé chcete použít, musíte zvednout opěrku. Ideální je pro mě odkládací místo přímo pod rádiem, kde si pokaždé odložím peněženku a mobil. V případě, že bych měl originál navigaci, tak by se naskytnul velký problém, jelikož odkládací plochy nejsou silná stránka interiéru.
Snažím se za volantem najít si ideální pozici a jde to velice rychle, ale pořád to není pohodlná pozice a kvůli sedadlům ani nikdy nebude. Zdají se mi být malá a hlavně opěradlo má hrozný tvar, je zahnuté směrem od zad, takže asi od poloviny páteře při běžném sezení nemám kontakt se sedadlem. Zdá se být, že sedím co možná nejlépe a tak startuju.
Chvíli mě zdrží žhavení a pak se ozve naftové srdce pod kapotou. Čekal jsem Zetorovský rachot a vibrace v celém interiéru, ale nikde nic. Minimální vibrace samozřejmě vnímám, nejsou však nějak rušivé. Rozjíždím se a teprve teď mohu říct, že traktorový projev lze slyšet, ale není to tak hrozné jak jsem podle všech recenzí čekal. řazení jde pěkně ztuha ostatně jako vše ve vozidle, nechce se mi věřit, že auto má najeto 130 tisíc a 8 let. Rychlosti se řadí přesně, až na tu zpátečku, kterou musíte zamáčknout a zařadit směrem jako je jednička. Ale to je o zvyku.
Venku je zhruba 15 stupňů, já už ujel 5km a ručička motoru stále ukazuje bod mrazu. Je pravda, že to bylo 5 km v poklidném tempu, za další 2km se odlepí a začíná se zahřívat. TO je pro mě signál, že mohu začít zrychlovat. Po důkladném zahřátí motoru mohu začít objevovat jeho potenciál. Jestli nějaký najdu.

Zvukový projev se uklidnil již po zmíněných 5km. Nyní na neutrál mohu tvrdit, že je až podezřele tichý (samozřejmě benzín je benzín) Zkouším se zprudka rozjet, ale radost mi zkazí ASR, to lze naštěstí vypnout (Jedna zimní zkušenost – v zimě je fajn při zrychlovaní ve vyšších rychlostech, neztrácíte trakci na předních kolech, ale při pomalém zdolávání zasněženého kopce vás akorát zastaví)
Vypínám ASR a razantní rozjezd opakuju. Na jedničku je zátah slabý, čekal jsem že auto více vystřelí, dvojka dojem napravuje. Lehce písknou kola ( asi příčina meziplynu, než výkonu) Zvyklý z benzínu motor točím lehce přes 4000 ale v těchhle otáčkách se mi zdá, že spíš než aby auto zrychlovalo, tak jen řve. Zkouším to tedy ještě jednou a v 3500 řadím a to mi přijde jako ideální volba. Čekal jsem, že jako správný nafťák potáhne auto hezky od nízkých otáček, ale řekněme, že 1500 jsou asi příliš nízké otáčky okolo 1900-2000 auto lehce kopne a pak už jsem spokojený. Ono to je zajímavý efekt, ten turboefekt a rachot motoru při akceleraci má na svědomí dojem, že jedete už alespoň přes sto, ale tachometr vás vyvede z omylu, jelikož se šinete tak sedmdesátkou.
Zvolňuju tempo a vyjíždím na veřejné komunikace. Projíždím se klikatými okreskami, polním tankodromem, vezmu to i přes město a vracím se zpět domů. Trasa asi 35 km převážně okresky. Všude jsem porušoval rychlost tak o 10 km/h ve městě ne, tam jsem se plížil v kolonách a stál na křižovatkách, rozjezdy i předjíždění jsem využíval veškerého výkonu a po pravdě si ten turboefekt užíval. Brzdy jsou nastaveny docela zprudka, první brždění jsem málem proletěl sklem. JInak k výkonu plně dostačující, brzí slušně i s pětičlennou posádkou. A SPOTŘEBA???? podle palubního počítače 4,7 což nevěřícně kroutím hlavou. za rok a půl co auto vlastním jsem měl různé hodnoty na palubním počítači od té nejnižší 3,6 až po největší 6,7 (vždy na konci trasy) dlouhodobá spotřeba, kterou jednou za čas nuluju se pohybuje okolo 4,6 v zimě 4, 9 za stálého využívání klimy jak v zimě, tak v létě. A REALITA? Zkoušel jsem různé trasy, různé styly jízdy a to podle metody dotankování a vesměs se odchylka pohybuje oproti PP + 0,5-0,7 litru, což jsou podle mě pořád hezké hodnoty.

Podvozek? Komfortní není, na větším množství různorodých nerovností auto vyloženě poskakuje, běžné nerovnosti tlumí slušně, ale komfortně určitě ne, podvozek působí hrozně tvrdě, takže bude asi sportovní? Není. V zatáčkách se naklání jak nějaké MPVčko naložené lidmi až po střechu a těžký čumák táhne auto z každé zatáčky jinam než by bylo zdrávo. Tohle auto ale není sporťák a ani limuzína, takže podvozek je přesně takový jaký má být.

Závěr, skvělé auto ve své jednoduchosti a praktičnosti, servis je levný a dostupný, každý Pepa vám to ve své dílničce opraví. Spotřeba vynikající a máte za to i slušný výkon. Naložíte do auta ledničku, taky prostornou babičku a její obrovský nákup, klidně se do jeho útrob vlezou jízdní kola, nebo se v něm skvěle vyspíte. bodla by spíše 81kw verze, ale mi to stačí. Asi jediný nafťák, který bych doporučil i lidem s malým nájezdem km.






Silné stránky

Spotřeba a dojezd na jedno natankování
Kufr
Praktičnost
Servis, levný-dostupný
Docela drží cenu
Životnost tohoto motoru
*Nově po úpravě i solidní akcelerace

Slabé stránky

Sedadla (nepohodlné)
Prostor na zadních sedadlech
MasovkaUcházející jízdní vlastnosti

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto se servisní knížkou, za 130 000 jen běžná údržba v 90 měněné rozvody. Teďkom 150 000 km a měněny destičky, filtry, olej.

Jediná vážnější oprava byl repas alternátoru, jehož ložiska začly hlasitě hvízdat.

166.000 km Vyměněny Přední brzdy, vzhledem k vyššímu výkonu jsem použil brzdovou sadu zimmerman, nevadnou tak rychle jak série

budu muset nechat vyčistit turbo, které někdy hodí auto do nouzáku, když hodně přikládám pod kotel

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromá osoba, známá.

Doděláno

Fólie, stříbrné dekory, mám v plánu originál řadičku se stříbrným vrškem a hydralucké vzpěrky kapoty motoru.

Zásadní úprava výměna sériových trysek ve 160 tisících, které byly totálně zas.ané a to za trysky BOSCH, jenom těmi tryskami jsem dosáhl výkonu kolem 120 koní

až budu mít vyčištěné turbo, tak doladím řídící jednotku na míru k tryskám a měl bych dosáhnout výkonu okolo 150 koní což je ještě bezpečné na sériové turbo.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
8
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8

Po úpravě, vyměněny trysky sériové za BOSCH sportovní.

spotřeba
8

je krapet vyšší, ale to díky tomu, že si plně užívám navýšení výkonu

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Tragická nehoda u Kostelce nad Černými lesy: Dvě mrtvé ženy (†51 a †18) a dva zranění po smyku na kluzké vozovce!

Tragická nehoda u Kostelce nad Černými lesy: Dvě…

Tragicky skončil střet dvou aut u Kostelce nad Černými lesy. Dvě ženy (†51 a †18) na místě zahynuly, dva lidé…

Konečně! Otevírají se památky, výstavy i zoo! Tipy, kam můžete vyrazit

Konečně! Otevírají se památky, výstavy i zoo! Tipy,…

Po takřka dvou měsících se opět otevírají památky, galerie, muzea či zoologické zahrady. I přesto ale bude…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná dvojčata, tvrdí Hřebík

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná…

Dělí je sedmadvacet let, ovšem kdyby na trávník vyběhli spolu, nikdo by je nerozeznal. „Diego Maradona a Lionel…

Dohra červené. Ardeleanu nemá koule, zaznělo z Dukly. Rozhodčí se diví

Dohra červené. Ardeleanu nemá koule, zaznělo z…

Středeční šlágr druhé ligy Dukla - Hradec Králové (1:1) má nečekanou dohru. Analytik domácího týmu Jurij…

 

Reflex.cz

Ministr, šedá eminence či šéf brněnských rudých. Koho komunisté popravili společně se Slánským?

Ministr, šedá eminence či šéf brněnských rudých.…

Hledání vnitřních nepřátel strany skončilo pro některé funkcionáře tragicky. Hlavní osobou celého procesu se…

Miloš Zeman chtěl po šéfovi BIS jména ruských agentů. Ten mu dal obálku s jeho jménem

Miloš Zeman chtěl po šéfovi BIS jména ruských…

Prezident Miloš Zeman, který se ve volném čase zabývá vzbuzením se ráno živý a neumřít minimálně do večeře,…