Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo FORD B5YCGBA

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:130500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "auti".

Vozidlo jsem zakoupil ojeté, avšak ve velmi zachovalém stavu, s najetými 120 tisíci kilometry a servisní knížkou. Vozidlo jsem nekupoval z bazaru, ale přímo od majitele.

Jedná se o Ford Mondeo, v mém případě hatchback v tmavě modré barvě, s motorovou verzí 1.8l benzín, v základní výbavě doplněné příplatkovým rádiem Ford a 16" elektrony ENZO.

Co se týče interiéru vozu, tam je opravdu všechno ve velmi zachovalém stavu, téměř ve stavu nového vozidla. Interiér Mondea je z velmi kvalitního plastu s povrchovou úpravou, která je velmi příjemná na omak. Nikde nic neskřípe ani nevrže, všechno do sebe perfektně zapadá.

Sedačky jsou na velmi vysoké úrovni, mají boční vedení. Právě díky těmto sedačkám je cestování v Mondeu skutečnou pohodou. Ani po dvousetkilometrové cestě vás nebolí záda, když vystoupíte. Toto vozidlo je úžasné právě na dálkové cestování, i když lítačka po městě mu také nevadí.

Motor má výkon 81 kw, jedná se zážehový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Kroutící moment u této jednotky je 165 Nm, což je podle mého názoru dostačující. 81 kw se zdá být na první dojem málo, nicméně auto není vůbec líné a především do 70 - 90 km/h akceleruje výborně. Nad 100 km/h, když chcete rychle předjet a nemáte dost času, je třeba podřadit na čtyřku, stále je však akcelerace slabší. Ideální by bylo Mondeo 2.0l, kde se i spotřeba liší jen málo.

Jinak motory u těchto vozů jsou citlivé na olej, je tedy nutné používat osvědčenou značku a muset připlatit nějakou tu stokorunu. Momentálně tam mám Aral 5W40, teď však budu měnit na olej Ford Formula 5W30, který je doporučován přímo výrobcem. Při delším cestování (např. na dovolenou) je nutností mít s sebou alespoň litr oleje na případné dolití. Rovněž doporučuji každých 3 - 5 tisíc kontrolovat hladinu.

Rozvody jsou hnané řetězem, což je obrovská výhoda.

Brzdy zabírají okamžitě a mají plynulý a rychlý nástup, od jedné třetiny sešlápnutí brzdového pedálu již jsou jedovatější, což mi vyhovuje. V krizové situaci se ABS velmi osvědčilo, navíc auto stálo téměř okamžitě, auto za mnou muselo udělat úhybný manévr a skončilo na mé úrovni (Passat), já jsem za předjedoucím autem pohodlně zastavil (jednalo se o situaci kdy těžkopádný kamion nedal přednost a celou svou šířkou doslova zablokoval oba pruhy silnice, když se vytáčel), brzdilo se tedy z nějakých 100 km/h na několika desítkách metrů (šlo o jízdu v koloně).
Jinak samozřejmě přední kotouče odcházejí rychleji než zadní, to je však u všech aut podobně. Destičky i kotouče mají standardní životnost.

Co se týče dalších součástí vozu, je všeobecně známo že Mondea MK III mají výborné podvozky, jsou ale opět velmi citlivá na přední nápravy. Rychleji se opotřebovávají ložiska, čepy a stabilizátory. Je to však dáno českými silnicemi. Po zkušenosti známého stejná auta v Německu těmito neduhy netrpí. Je tedy důležité jezdit opatrně a opravdu se snažit se nerovnostem v rozumné míře vyhýbat.

Jinak je auto nadprůměrným vozem střední třídy, který je dle mého názoru podstatně dále než Octavia (nejen spoustou místa i na zadních sedačkách a příjemnou tvrdostí podvozku). Myslím, že technicky dále je z "běžných" vozů např. Mazda 6, která ale také o něco více stojí. Zatím jsem s ním však velmi spokojen a snad budu tuto recenzi aktualizovat o vyskytlé závady co nejméně.

Silné stránky

Vzhled, výborný podvozek, jízdní vlastnosti, spotřeba, nadčasový interiér

Slabé stránky

Absence 6. rychlostního stupně, koroze na pátých dveřích, výskyt koroze na spodní části dveří, citlivější přední nápravy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem nebyl nucen vyhledat servis kvůli významnější závadě

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo koupeno přímo od majitele, nikoliv prostřednictvím bazaru. S prodejcem jsem velmi spokojen, jednal seriózně a nic nezatajoval

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

Magda (†44) zemřela při nehodě s kolegou z práce: Manžel Erik je v šoku

Magda (†44) zemřela při nehodě s kolegou z práce:…

Při nehodě SUV zemřela na Slovensku Magdaléna (†44) a řidič Kristián (†46). Oba vyletěli z auta střechou, neměli…

 

iSport.cz

VIDEO: Třinec porazil Boleslav 3:0, Oceláři mají blíž do finále

VIDEO: Třinec porazil Boleslav 3:0, Oceláři mají…

Třinečtí hokejisté porazili v pátém semifinále play off extraligy Mladou Boleslav 3:0 a v sérii vedou 3:2 na…

Rousek ožil: Řepík a Horák radí, ale nesvazují. Řeší Spartu i Finsko

Rousek ožil: Řepík a Horák radí, ale nesvazují. Řeší…

Nedařilo se mu. Proti Olomouci se Lukáš Rousek gólově neprosadil, dobře nehrál ani v úvodních dvou utkáních…

 

Reflex.cz

Vláda nechce vzdělané a kriticky myslící lidi, ale nevolníky do montoven, říká hospodářská historička

Vláda nechce vzdělané a kriticky myslící lidi, ale…

Přebujelý stát nezvládá své úkoly, vládnou nám nemehla. Covidový rok pohnul světem radikálním způsobem a pokud…

Karel Steigerwald: Vláda vydrží nebo ne. Už je to jedno

Karel Steigerwald: Vláda vydrží nebo ne. Už je to jedno

Co bude, občané? Vláda to doklepe do voleb. Nebo se udusí dřív? Ani úspěch v potlačování pandemie by ji…