Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo ST 220

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Monďák Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:281000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lukes.2002".

Po delší době a po pročtení "místních" recenzí na Mondea jsem si řekl, že rozšířím řady a pochlubím se a svěřím se vám také se svým ST220.

Napřed jak jsem se k autu dostal. Když před X lety představil Ford ST220 , tak jsem ještě jezdil na kole a fotky tohoto krasavce hltal ze stránek automobilových časopisů. Čas šel a já zůstal při zemi. Moje první auto byl slabý, ale šetrný Citroen Saxo 1.5D. Po třech letech jsem posílil a koupil Saxo VTS 1.6 8V - malé, svižné, pro mě známé a relativně nenáročné auto. Ale na podzim 2010, po dalších třech letech jsem chtěl něco jiného, pohodlnějšího, rychlejšího a hlavně většího. Moje oči se nejprve upnuly na Peugeot 406 Coupé s šestiválcem. Dlouho jsem hledal pěkný kousek, ale bez úspěchu.
A právě při jednom nočním "listování" internetem jsem narazil na ST220. Sice bylo trochu mimo moji finanční režii, ale nemohl jsem odolat. Ten kluk na kole se vrátil. Začal jsem pátrat a nakonec mi v hledáčku skončili tři sedany a hned o víkendu jsem začal cestovat po ČR a obhlížet. Volba padla rychle. Sice s velkým počtem najetých kilometrů, ale v úžasném stavu, s kompletní prokazatelnou servisní historií, od člověka pro kterého je auto hobby. Auto vypadalo jako nové a číslovce na tachometru se ani nechtělo věřit.

A teď už k samotnému autu. A začnu asi tam, kde vás to nejvíce zajímá, a to u třílitrové V6 , která se schovává pod dlouhou kapotou. Musím říct, že motor si mě získal hned. Jeho 166kW (226k) a 280Nm se v dnešním světě turbomotorů a turbodieselů s "krouťáky" malých lokomotiv může zdát jako ne příliš oslnivý, ale to pouze do doby než se svezete. Tady platí staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš". Křívka průběhu točivého momentu je téměř plochá, zatímco výkon krásně stoupá až k hranici 6100 otáček za minutu. Motor je úžasně pružný a bez přehánění tahá už od nějákých 1200 ot./min. V praxi to znamená, že s autem můžete na 5. rychlostní stupeň jet 50km/h i 240km/h. Ale vzhledem k tomu, že motoru pod kapotou pomáhá 24 ventilů, je jasné, že vyšší otáčky jsou to co vyžaduje. Motor ukazuje svoji sílu krásně a lineárně už od 2000ot./min, ale jakmile se přiblíží k hranici 4500ot./min, tak v sobě najde skrytou sílu a auto dostane nový impulz.
Samozřejmě, že při využívání potenciálu roste i spotřeba. Když jsem se rozhodl auto koupit ,počítal jsem se spotřebou okolo 12 litrů/100km. Přeci jen auto má bezmála 1,5 tuny , 4731mm na délku a 1812mm na šířku, takže to není zrovna drobek. Ale v reálu jsem se na takto vysoký (dlouhodobý) průměr nikdy nedostal. Motor vyloženě nesnáší městský provoz. Ať jedete sebeopatrněji (v tomhle autě to dá práci) budete se pohybovat okolo 11 litrů. Ale jakmile vyrazíte na okresky a začnete auto trošku tlačit zjistite s překvapením, že spotřeba klesá. Můj průměr se pohybuje kolem 10,2 l/100km. Dlouhé trasy jsou pro tento motor nejšetrnější. Při letošní cestě do alp, si při běžných rychlostech (vesměs dálnice na tempomat 140km/h) vzalo krásných 8,4 litrů na 100km. Tady je ale problém. Na tak velké auto s takovýmto motorem je nádrž na 58 litrů žalostně malá a tak maximální dojezd se reálně může pohybovat okolo 500km, s využitím potencionálu motoru i výrazně méně.
Co se zvuku týče byl jsem velmi překvapený jeho tichostí na volnoběh. Ani si nejste jistí zda motor opravdu běží. Při běžné jízdě se motor jen tak převaluje a víte o něm minimálně. Pak ale příjde chvíle, kdy zaboříte pravou nohu až do koberce, a to co se děje vám vykouzlí úsměv na tváři. Nestvůra se probudí a s nádherným zvukem se žene do otáček.

Jde o model před faceliftem, takže motor je spřažen s přesným 5-ti stupňovým manuálem. Přiznám se, že ve výsledku mi šestý ryclostní stupeň ani něják nechybí protože jednotlivé převody jsou relativně dlouhé. Pro představu - rychlost 100km/h atakuje už na "dvojku". Ale lidem, kteří jsou na 6-ti kvalt zvyklí, může poslední stupeň chybět . Řízení je příjemně tuhé a velmi komunikativní. Je to příjemný kompromis mezi určitým komfortem a sportovním naladěním celého auta. Celkem přesně víte, co přední kola dělají (potažmo nedělají) a citlivě na to přes volant můžete reagovat.

Podvozek je příjemné překvapení u tak velkého auta. Auto na silnici drží jako přibité a jede jako po kolejích, dlouho se chová neutrálně, v extrému pak nedotáčivě a při brutálním zacházení s plynem v zatáčce i přetáčivě. Tyhle situace a omyly pak s klidem jistí elektronika v podobě ESP (vypinatelného) , které je přeci jen nastaveno, stejně jako celé auto, do malinko sportovnější noty. Samozřejmě, že naladěním podvozku malinko trpí komfort, ale pokud jste stejně jako já jezdily předešlé tři roky v Saxu na sportovním podvozku, budete si připadat i v "estéčku" jako v zaoceánském parníku. Klasická konkurence v této třídě nabízí lepší komfort. Ale od takového typu auta neočekáváte uhoupanost francouzů.

Nebudu se tu rozepisovat o rozdílech mezi běžným Mondeem a ST verzí nebo snad rozebírat změny, které přišly po faceliftu, to už tu udělali jiní a tak nebudu nosit dříví do lesa a přejdu na interiér, kterému v prvé řadě vévodí užasné kožené sedačky Recaro s výrazným bočním vedením a s vyhříváním. Sedačky jsou opravdu skvělý počin, protože jak do nich sednete, už se vám jen tak ven chtít nebude. Auto je téměř v plné výbavě, takže aut. klimatizace, tempomat, rádio s navigací, zmíňováné vyhřívané sedačky , vyhřívané čelní okno atd. atd. Vlastně jediné co chybí jsou parkovací senzory. Bohužel je tu i jedno negativum, na které příjdete ve chvíli, kdy si budete chtít odložit v autě například telefon na středový panel. Zjístíte, že takové místo prakticky neexistuje. Další věc na kterou jsem si musel zvykat, bylo nezvykle nízko posazené ovládání rádia pod volantem. Ze začátku se často "potkávalo" s mým levým kolenem.
A kdybych byl opravdu hnidopich tak bych sem napsal, že mi chybí i tunel na lyže, ale takové věci já nedělám :-)

Silné stránky

Motor - kultivovanost, použitelnost , zvuk a zátah

Řízení a řazení

Podvozek

Interiér a výbava (dost prostoru pro 5 lidí, téměř max. výbava)

Vzhled (nenápadné detaily)

Spotřeba (s naftou se to srovnávat nedá, ale čekal jsem horší)

Slabé stránky

Odkládací prostor v interiéru (téměř chybí)

Malý vstupní otvor do kufru

Nezvyklý přístup pod kapotu

Malá nádrž (reálný dojezd okolo 500km)

Špatně umístěné ovládání radia

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Přiznám se, že na autě mám za těch pár měsíců najeto nějákých 8000km a žádná investice, až na novou baterku, nebyla zatím potřeba. I přes kilometry je auto jako nové.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem to od jednoho nadšence do aut , který se o auto naprosto úžasně staral a co se týče prodeje mi téměř ve všem vyšel maximálně vstříc. Byl to příjemný zážitek potkat a obchodovat s někým takovým.

 

Novinky v recenzi

20.3.2011 15:03

Přezutí

Mondeo muselo kvůli zničeným zimním pneu předčasně obout letní a tak proběhla výměna plechových 16" na hlinikové origo 18". Auto vypadá lépe , daleko více sedí ale přišlo o veškerý zbytkový komfort který mělo :-)


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bezproblému

praktičnost
8

zmíněné "nedostatky" v interieru

prostornost
9

až na kufr, paráda

jízdní vlastnosti
10

Na své proporce až překvapivé

jízdní komfort
8

uspokojující

provozní náklady
9

je to 3.0 V6 - co by jste čekali?

náhradní díly
10

nemohu soudit...jediný jsem nemusel kupovat...ťuk ťuk

výkon motoru
9

spokojen :-)

spotřeba
8

příjemná...

hlučnost motoru
10

je to oáza pro uši

kvalita sedadel
10

recara

brzdy
9

zatím jsem je neměl v pořádné zátěži

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…