Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia GLXi 1.6.MPI(55kW)

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 81× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37 Škoda Felicia, foto 38 Škoda Felicia, foto 39 Škoda Felicia, foto 40 Škoda Felicia, foto 41 Škoda Felicia, foto 42 Škoda Felicia, foto 43 Škoda Felicia, foto 44 Škoda Felicia, foto 45 Škoda Felicia, foto 46 Škoda Felicia, foto 47 Škoda Felicia, foto 48 Škoda Felicia, foto 49 Škoda Felicia, foto 50 Škoda Felicia, foto 51 Škoda Felicia, foto 52 Škoda Felicia, foto 54 Škoda Felicia, foto 57 Škoda Felicia, foto 58 Škoda Felicia, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Modrouš Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:55212 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "VašekMPI".

Jak jsem jel na výlet aneb jak jsem k Feldě přišel.

Dloouho jsem pokukoval po nějakém vozítku a možností bylo hned několik. Rozhodoval jsem se mezi 3-4 roky starou Fabií, dotaženou z Německa nebo Belgie. Druhou variatou byla jedničková Octávka /pro fajnšmekry interní označení A4/ - po pravdě - o Feldě jsem ani nepřemýšlel. Jsem prostě Škodovák a auta s okřídleným šípem ve znaku jsou jaksi moje srdeční záležitost. Jeden květnový víkend jsme ale jeli do HK na HelicopterSHOW a kousek před HK jsme se zastavili v jednom bazaru – z Fábií tam stály samý holobyty na plechnách, a Octávku z 96 s 250tis na tacháči jsem nechtěl - byla by to jen pěkná kasička. Pak jsme došli až k Feliciím a tam stála tuta - láska na první pohled. Ani stopy po rezi, málo najeto, dobře vybavená. Navíc 1.6 MPI. Nebylo co řešit ….. welcome to home!!!!

Historie tohoto autíčka:
- v roce 1996 sjela tato Felda z výrobní linky v závodě ve Vrchlabí
- do roku 2004 jezdila po Německu než byla téhož roku přivezena zpět do Čech, podle zachovalosti bych to viděl, že původním majitelem byl nějaký šetera - oprašovač prachu.
- v roce 2005 první registrace v čechách
- od května roku 2007 stojí u nás před baráčkem a své jedenácté narozeniny oslavila tam, kde její kola poprvé dosedla na asfalt


Kolem auta, v autě:

První, co mě na autě zaujalo byly kola. Jak se říká – good kola dělají auto. Nejsou to origoše, ale prostě mně zaujaly a já se musel jít podívat blíže. První pohledy byly spíše ze zvědavosti. Od kol jsem začal prohlížet lemy, páté dveře a aby mi nic neuteklo, tak mi prodejce otevřel kapotu abych pátrání po rezi měl kompletní. Všechno zdravé, nikde žádná rezavá kočka neleze. Můj průzkum pokračoval dále, jestli to nebylo třeba snad cvaknuté. Na karoserii žádné poškození, teda až na několik rýpanečků až na základovou. Je pravda, že tmavá barva se mi nikdy nelíbila, hlavně kvůli praktičnosti – člověk s tím projede kolem nějakého keříků a hned může brát retušovací tužku. Ale nakonec jsem i tu barvu skousl. Za povšimnutí stojí kilometry. Teda nejsem naivka – auto je 11 let staré a má najeto pouze 55tis., takže asi i nějaké stáčení proběhlo. Ale zachovalost auto kilometrům odpovídá …. řekl jsem si ale, že to nebudu piplat. Když už byly k dispozici klíčky, tak jsem si dovolil otevřít auto a celé ho prolést. Interiér byl jako by auto sjelo z linky – sedačky krásně čisté, neprosezené, na zadních snad nikdo nikdy nejezdil. Na tehdejší dobu je auto velmi dobře vybaveno: vyrobeno sice v roce 1996 ale výbava v modelovém roce 1997, takže má již nové potahy GLX, servo, 13“ litá kola(ne origoše, ale na tom se ještě zapracuje), tónovaná skla, střešní okno, centrální zamykání, palubní počítač, 2x airbag, rádio Blaunpunkt…. jediné, co mi v autě chybí, tak z bezpečnostní výbavy ABS, v komfortní výbavě elektrické stahování okének .... švihadla nic moc;-) Ale na tom se už taky pracuje .... Dodatečně pak byly na auto namontovány "ofuky" a pod palubní desku praktické přihrádky.


První jízda:

Na první jízdu s autem jsem byl hrozně zvědavý … už po předváděčce v bazaru jsem si auto oblíbil. Ale je pravda, že s prodejcem po pravé ruce se s autem moc pojezdit nedá. O motoru 1.6 ve Feldě jsem slyšel hodně, opravdu jsem se moc těšil. Oproti klasické 1.3 to je jiná káva. První kilometry byly spíše poznávací …. musel jsem si malinko zvykat na spojku, v zácpě v Hradci jsem poskakoval jako žák autoškoly při první hodině. Zpátky jsem jí už ale malinko protáhnul brka. Akcelerace a zátah je fakt obdivuhodný. Motor má sice „jen“ 55kW ale pro Feldu, malé a lehoučké auto je úplně dokonalý. Jako řidič jsem začínal na formanovi. Ten aby jel, tak se musí stále řadit – ve Feldě? Na pátý kvalt klidě a bez problémů mohu předjíždět – motor má stále tah, i od nízkých otáček. A když teda potřebuji rychlou akci, tak žáhnu po „fofrklacku“, podřadím za 3 a auto vystartuje jako střela. Už jsem najezdil s hodně auty, od jedničkové octávky, přes Fábii, Octavii RS a konče u Superba. Dneska jsou auta úplně někde jinde – ale musím se přiznat, je jízda s Feldou mně vždy baví a na jakoukoliv delší trasu se těším.


Komfort cestování sice není nic extra /ale vzhledem k tomu, že koncepčně auto vychází z Favoritka, který byl vyvinut v 80. letech tak felda je proti Fáčku luxus/, ale prostě mě tohle auto opravdu baví. Co se týká spotřeby, tak jsem maximálně spokojený …. když jedu delší trasu a kochám se krajinkou, tak jedu za krásných 5,7 litrů. Pochopitelně, když se pravý pedál tlačí k podlaze, leze nahoru i spotřeba … když jedu jako prase, tak jedu za 8,5 litrů. Ono ale popravdě, které auto v dnešní době si řekne méně. Optimální rychlost je asi tak u 120km/h, Felda z této rychlosti vždy ochotně zrychlí a předjíždění třeba na dálnici tak není extra velký problém.
Moje maximálka v Feldou je 175k/h. V této rychlosti byly otáčky již hodně vysoko a nevěřím, že by auto jelo ještě rychleji … ostatně už tato rychlost je v tomto autě adrenalinový zážitek. Co si budeme povídat, auto na tuto rychlost není stavěné. Podvozek a hlavně brzdy jsou úplně někde jinde. Kolem 150km/h si vždycky říkám jednu důležitou věc: „Auto není umění rozjet, umění je ho taky ubrzdit“.

Silné stránky

Velké plus bych dal motoru. Šestnáctistovka přeci jen frčí malinko víc než klasická třináctka, motor dobře táhne a díky většímu krouťáku nemusím tak často řadit. Auto je velmi živé, není problém s ním předjet do kopce kde jakého troubu s tahačem.

Spotřeba odpovídá zatížení plynového pedálu. Když to jen tak "šolíchám" jedu za krásných 5,8 litrů. Když ale feldu malinko držím v otáčká a jedu rychleji, tak tam zahučí i 8l. V městském provozu je to kolem 9l, ale i to se dá.

Je také fajn, že autě si spoustu věciček můžu udělat sám - konstrukčí jednoduchost je velkým plusem. Náhradní díly se dají splašit za pár korun, stejně tak věci k doladění auta.

Slabé stránky

Né že bych chtěl hanit to ne-e, ale pár slabších "detailů" by se našlo:

Slabou stránkou Felicií obecně je koroze. Páté dveře, přední blatníky, lemy. Protikorozní ochrana je hodně slabá ba téměř nuluvá.

Pak rejd ... ten je taky darebnej. S Feldou se otočit
ve městě, to je um ... mám ale servo - to pomůže.

Trošku na draka jsou světlomety ... svítí málo a když nefunguje ten zázrak na jejich nastavování tak je to k vzteku...

Co se týče praktičnosti, tak asi jen to, že nemám kaslík: v autě jsou dva pytle a to bohužel na úkor kaslíku před spolujezdcem...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Musím to zaklepat ... naježděno 10tis km zatím žádná porucha. Doufám, že nebudu muset doplňovat nějaké neblahé zkušenosti. Jen bežná údržbička - olej, náplně atd.

Malinká, ale taková podstatná závada se vyskytla, nebo se spíše přihodila, při parkování v garážích. Auto má airbag řidiče a pod volantem je jakýsi kroužek. Někdo měl pravděpodobně volant neodborně demontovaný a špatně tento kroužek zpětně uchytil. To vedlo k utržení plátkového kabelu, který vede k airbagu. Takže mi teď neustále svítí na přístrojovce červeně kontrolka airbagu. Nový origo kroužek přijde na cca 1000,- .. takže vrakáč to jistí.

K další návštěvě servisu mě "donutil" fakt, že mám /měl jsem/ k autu jen jeden klíček. Jelikož jsem schopný zapomenout i na vlastní mamku musel jsem to vyřešit. Bohužel jsem při koupi nedostal štítek s kódem imobilizéru a to byl v origo servisu malinko problém ... bohužel ho neuměli objednat. Jelikož mám ale klíček ještě se "zoubky", tak jsem si ho nechal vyříznout, doma ze starých zásob jsem měl chip imobilizéru. Ted už jen podstatný detail ... sehnat někoho, kdo mi v řídící jednotce staré klíče deaktivuje a "naučí" startovat klíče nové. Naštěstí znám šikovné lidičky a i to bylo otázkou cca 5-ti minut. Takže nakonec veelká spokojenost.

Po zimě mě čeká malinká kontrola ... vím, že budu muset nechat udělat brzdy ... destičky mi už malinko promlouvají do duše. Musím to udělat co nejdříve, abych nepoladil ještě kotouče...


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v jednom bazáru u Hradce Králové. Prodejce co mi autí prodával byl tak ukecaný, že by snad prodal i auto se třemi koly a bez volantu. Ale byla s ním sranda...při zkušební jízdě byl velmi tolerantní ... i když jsem se s autem malinko bál, tak jeho věta: "Neboj se a trošku tomu šlápni na perka" mě rozesmála. Zprostředkování financování a i pojištění bylo rychlé a profesionální ... bodejť by ne, když z toho mají procenta;-)) Pokud bych šel koupit auto zase na "blint" určitě bych se tam zastavil.

Velmi mě potěšilo, že cca po týdnu co auto stálo u mě doma v garáž, tak mi ochotně poskytli kontakt na původního majitele. Měl jsem na něho pár otázeček ...

Co bych rád, co bych chtěl ..... pak taky nějaké zkušenosti.

Felinku bych ještě rád doplnil o několik praktických věciček. Takové ty datailíky, ze kterých má pak člověk radost.


Komfort cestování:
Rád bych sehnal a namontoval elektrické stahování okének /pokud by měl někdo tip za rozumné peníze, určitě uvítám/ přeci jen - švihadla jsou už pravěk;-))
Mezi přední sedadla by se hodila loketní opěrka z OI, nebo jak jsem viděl u AlešeTDI origo loketku od Milotecu. To je vata.

Po zimě mě čeká prohlídečka, aby o autí bylo hezky postaráno. Když mi auto nepojede, tak si můžu elektrická okénka stahovat leda tak v garáži;-))

Chystám se malinko poladit osvětlení interiéru, mám dobré ledky, se kterými bych chtěl osvětli prostor pro nohy při nastupování a vystupování, nějaké světlo by se hodilo v přihrádkách atd. Osvětlení nastupování/vystupování bude napojeno na spínače ve dveřích, vše ostatní bude mít spešl čudlík.

Při ježdění po městě se v autě zamykám. Je to malinko nepraktické, protože se pak musím odemykat dálkou. Takže si udělám odemykání z místa řidiče;-)

Audio by sneslo také malinké vylepšeníčko ... škoda, že nejde do krátké feldy napasovat repro tak, jak to mají pošolíchané kombíky. Musím tedy najít nějaké přijatelné místo, v žádném případě se mi nechce kuchat zadní plato ... to není vylepšení ale spíše znehodnocení. NO uvidím ...

 

Novinky v recenzi

25.9.2008 00:00

Po delší době opět malinko učesávám recenzi, nové foto přidám doufám co nejdříve. Ale moc jich tedy nebude, nebyl nějak čásek přes léto něco nafotit ... jinak mám za sebou první "větší" poruchu. V pátek v noci, v praze 130km od domova mě vypekl termostat .. auto začalo vařit a nemohl jsem pokračovat. Tak po telefonické radě kamaráda jsem musel termostat vymontovat a mohl jsem pokračovat dále. Nyní mám autí už opravné, topí, nevaří ... no krasavec. Oprava stála 500,- ... toto byla první situace, kdy mě felinka nechala malinko ve štychu. Ale zvládli jsme to spolu krásně, svépomocí jsme dojeli domů a no problem. Při náběhu téměř 20tis km za rok a půl je to myslím ještě ucházející....

19.5.2008 00:00

Mám za sebou "malinkatou" opravu autí. Přes dveře spolujezdce mi do auta zatékalo a jelikož koberce byly už totálně durch a u nohou spolujezdce bylo již malé Lipno musel jsem to řešit. Čekalo mě komplet rozebrání interiéru /sedačky, středový panel, koberce - všechno venku/, vysušení koberců a vyhledání příčiny zatékání. Nakonec jsem zjistil, že do auta teklo všemi!!! dveřmi, protože jsou vymačkané pirelky. Teď už mi snad do autí nenateče ... tak jsem to malé puzzele poskládal zpátky a už zase jezdím ... fotečky dodám dnes.

8.4.2008 00:00

Tak .. malinko se spožděním ale doplnuji info ke schránce pod sedadlo řidiče. I nu .. co k této "věci" říct. Moje nadšení po koupi bylo velké ... po rozbalení krabice jsem se stále usmíval. Když jsem ale chtěl ližinky pod sedačku přimontovat .... po 10 minutách jsem nadával jako špaček, po půl hodině si sousedi museli myslet že jsem se zbláznil. Výkřiky: "Já to rozmlátim" "Ještě chvíli a budeš hořet" nebyly vyjímkou. Po HODINĚ práce jsem mohl poprvé zasunout šuplík pod sedačku řidiče. Chtěl jsem ještě stejnou machrovinku ke spolujezdci, ale po této zkušenosti jsem si řekl: "NE!!!"
Z praktického hlediska je to ale fakt dobrá kujovinka a já to stejně nevydrřim a koupím ještě jednu, k tomu spolejezdci.

26.3.2008 00:00

Na Aukru jsem vydražil odkládací schránku pod sedadlo řidiče. Už se těším až mi doma zazvoní pošťák a přinese balíček ... o víkendu se bude montit. Teda - pokud nenapadá nových 10cm bílého fujtakslu...pak napíšu postřehy z montáže...

26.3.2008 00:00

Tak v sobotu jsem se se svojí Felinkou zúčastnil 12. srazu Felicia klubu. Výborná akce, skvělá parta lidí. Okoukal jsem nějaké nové kujovinky - Aleš TDI by mohl vyprávět;-)) Bohužel jsem byl ještě na "plechnách" bo u nás v Kéérkonoších je ještě ten bílej blivajs. Fotečky doplním co nejdříve.

11.12.2007 00:00

Tak jsem přidal pár nových foteček, malinko jsem učesal recenzi ....

3.12.2007 00:00

Je neděle, špatnej den ... v Praze mi nějaká čórka vybrala auto. Naštěstí se mu nic nestalo. Hodně zamrzí autorádio a foťák no. Policajti ani nevědí, jak to otevřeli ... prý asi nějací odborníci. To jo. Kdyby jste měl někdo nějaký typ na zabezpečení tak dejte vědět ...

11.7.2007 00:00

Došroubováno několik vylepšeníček. Na autí jsem koupil bílé boční blikače, na výfuk přimontil originální koncovičku. Není to nic světoborného, ale stejně to je krááááása ...


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nikde nenechala - je na ní spoleh.

praktičnost
10

Kdybych mě vyprávět co už všechno odvezla .... normálně náklaďák!! Ale jako spolujezdec dávám mínus odkládacím plochám .. není kam odložit plešku s píívem.

prostornost
9

Jako řidič nemám problém .... ostatní neřeším, přeci ve svým autě nebudu sedět v zadu na trestný:-)

jízdní vlastnosti
9

Snese hodně .... ale vadí mi poskoky na příčných nerovnostech...

jízdní komfort
9

1000km v ní zvládnu stejně jako v Octávce ... jen to nemá klííma ...

provozní náklady
10

Nenáročný autí

náhradní díly
10

Dá se sehnat kde co ... za rozumný Kč.

výkon motoru
10

Když jedu sám, tak potahám za nohu i kdejaký novější auta .... spokojenost!

spotřeba
9

Krasavec .. za 5,8. Po městě je to ale za 8l ... Ale kdyby to jezdilo na vodu, tak bych byl nejšťastnější driver pod sluncem;-))

hlučnost motoru
9

Motor má být slyšet .... a votoom too jee!!

kvalita sedadel
10

Jako v peřince.....mohlo by to mít ale bederní štelování a svislé nastavování opěrek. To jsem ale rozmazlenej z OII..

brzdy
9

Auto není umění rozjet, ale ubrzdit a jak se říká: "Co neubrzdíš, to neukecáš."

zavazadlový prostor
10

Mrtvoly nevozím, takže plně vyhovující .....






Blesk.cz

Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají změny: Ruská miliardářka rozjela monstrózní projekt

Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají…

Ostrov Skorpios, který se nachází v Jónském moři u západního pobřeží Řecka, byl kdysi domovem lodního magnáta…

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

 

iSport.cz

Bořil: Jdeme si za snem! Snad jsem si schoval postupový gól

Bořil: Jdeme si za snem! Snad jsem si schoval postupový gól

Jako kapitán může Slavii po pětadvaceti letech dovést do semifinále evropské soutěže. Obránce Jan Bořil netají…

SESTŘIH: Jablonec – Sparta 1:0. Druhá Vrbova prohra, rozhodl Schranz

SESTŘIH: Jablonec – Sparta 1:0. Druhá Vrbova prohra,…

Fotbalisté Sparty prohráli v dohrávce 22. kola první ligy v Jablonci 0:1 a po druhé porážce v nejvyšší soutěži…

 

Reflex.cz

Sex ve třech je povolen pouze s desetimetrovými rozestupy, připomněl ministr zdravotnictví Arenberger

Sex ve třech je povolen pouze s desetimetrovými…

Pondělní konec nouzového stavu, který trval rekordních 189 dnů, neznamená, že veškerá protiepidemická opatření…

Art rock v dárkovém balení: Roman Dragoun s B-Side Bandem prohnal svůj repertoár velkými aranžmá

Art rock v dárkovém balení: Roman Dragoun s B-Side…

Zpěvák a pianista Roman Dragoun před časem oslavil čtvrtstoletí od založení skupiny Futurum sérií koncertů…