Recenze

10 Majitel

Mitsubishi Galant

9.45 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Galant, foto 1 Mitsubishi Galant, foto 2 Mitsubishi Galant, foto 2 Mitsubishi Galant, foto 3 Mitsubishi Galant, foto 4 Mitsubishi Galant, foto 5 Mitsubishi Galant, foto 6 Mitsubishi Galant, foto 7
Mitsubishi Galant, foto 8 Mitsubishi Galant, foto 10 Mitsubishi Galant, foto 11 Mitsubishi Galant, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Mitsubishi Galant Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maly Pavel".

Svou řidičskou kariéru jsem oficiálně začal s Mitsubishi Galantem šesté generace ve verzi s natáčecí zadní nápravou, stálým pohonem všech 4 kol a DOHC dvoulitrovým motorem. Zpočátku jsem si ho nemohl vynachválit, ale později začal žrát moc benzínu a motoru se nechtělo vytáčet tak jako dřív, proto jsem se začal ohlížet po nástupci. Chtěl jsem opět příjemné svezení, hodně prostoru ve všech ohledech a tři diamanty ve znaku. Do servisu k nám přijel zákazník s osmou generací Galanta a bylo rozhodnuto, desing celého auta mě dostal, stejně jako digitální klimatizace a zbytek interiéru.
S ohledem na spotřebu jsem se rozhodoval pro motor, ale na diesel jsem neslyšel žádnou chválu a ze zbylých tří benzínových motorů jsem vybral nejslabší dvoulitrový SOHC 16v čtyřválec.
V inzerátech jsem si, jakožto student, vybral toho s nejnižší cenovkou, přestože to nebyl vysněný sedan. Nebyl v nejlepším stavu, měl rezavé zadní lemy, řazení šlo ztuha, spojka těsně před smrtí a byla vymlácená dvě ramena na přední nápravě a měl několik šrámů. Na druhou stranu interiér ještě voněl novotou a kromě stropu byl zcela netknutý. Klimatizace fungovala bezchybně a měl nově dělané brzdy. Myslím, že to byl dobrý kup.

Za jízdy Galant velmi dobře tlumí nerovnosti, o těch větších dá vědět jen tlumeným zvukem. Perfektně sedí na silnici, jízdní vlastnosti jsou lepší, než bych čekal u kombíka. Motor sám o sobě dobře táhne ve všech otáčkách a výkon lineárně roste až do 6500ot/min, kde začíná červené pole. Přibližně ve 4500ot/min chytá druhý dech a auto na první 4 kvalty značně zrychluje. Na pátý převodový stupeň v omezovači (7000ot/min)zvládne 263,3 km/h - teoreticky. Prakticky jsem s ním jel nejvíc 210km/h podle tachomeru.
S autem se dá jet velmi svižně, ale charakterem se hodí spíše pro klidnou jízdu.

Výbava: ABS, 4x airbag, digitální klimatizace, el. zrcátka, el. okna, centrální zamykání + dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhová světla, metalický lak, dělená zadní sedadla, hliníková kola,

Silné stránky

- dostatek prostoru ve všech ohledech
- agresivní desing světel a čelní masky
- velmi kultivované svezení, perfektní práce víceprvkového zavěšení a dobré odhlučnění motoru
- automatická digitální klimatizace
- audio soustava hraje nad mé očekávání
- v interiéru je plno odkládacích schránek, především v kufru jsou velice pěkně vyřešené

Slabé stránky

- především rezivějící lemy zadních blatníků, což je u těchto Galantů velice častá závada
- postupně odcházející synchrony v převodovce (1. a 2. stupeň)
- malá světlá výška (nejspíš už mám unavené tlumiče a nízký profil pneu) - občas si škrtnu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za normálních okolností bych si provoz a údržbu tohoto auta nemohl dovolit, ale shodou okolností jsem zaměstnán v Mitsubishi servisu.

 

Novinky v recenzi

29.10.2007 00:00

už není

12.10.2007 00:00

6.10.2007 Dneska jsem řídil z Rakouska dalšího Galanta v turbodieselu a dojmy jsou naprosto stejné jako v minulém případě. Podstatnější novinkou jsou nová kola, která jsem si za fantastickou cenu dovezl. Jsou 17ti palcová, obouvají nové pneu Daytona o rozměrech 215/45 a auto s nimi dostalo nový rozměr. Kola dělají auto. Amen

5.10.2007 00:00

30.9.2007 Dneska jsem řídil cestou z Rakouska domů (cca 200km)naprosto stejné auto jako mám já, akorát bylo míň dobité a s turbodieselem pod kapotou. Do 2000 ot./min. se nic neděje, potom sepne turbo a motor trochu zatáhne. Pod tuto hodnotu ale zrychluje velmi neochotně, na 5. kvalt prakticky vůbec. Předjíždění se musí vždy dobře rozvrhnout a předem zvážit. Motor se vytáčí vcelku neochotně a hlučně. Cestou jsem ale usoudil, že bych si na něj nejspíš zvyknul, za cenu nižší spotřeby. Když jsem ale přijel domů a sednul do svého micáka, tak jsem byl přímo šokován tím, že motor prakticky není slyšet a že táhne ve všech otáčkách líp než zmíněný turbodiesel. Těch 46 koní výkonu navíc je opravdu znát a chybějících 22 Nm oželím.

19.9.2007 00:00

18.9.2007 mi pan Křižka konečně vrátil po půlročním utrpení řidičský průkaz a proběhla moje první jízda delší než dva kilometry. Byl jsem se kousek projet a po 150km měním celkovou spokojenost s autem z 9 bodů na deset


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nemám ho dlouho, ale žádné závady se zatím neprojevily. Přece je to japonec

praktičnost
10

Umí vše, co by kombi mělo

prostornost
9

Dostatek místa vpředu, vzadu i v kufru. Po sklopení sedaček se v kufru dá i vyspat

jízdní vlastnosti
9

Víceprvková přední i zadní náprava zaručuje dobré jízdní vlastnosti, ale s předchozím autem se rovnat nemůže.

jízdní komfort
9

Komfort je na velice dobré úrovni, zvláště na předních sedadlech je svezení příjemné a kultivované.

provozní náklady
8

Ceny náhradních dílů nejsou zrovna příznivé a spotřeba by také mohla být nižší

náhradní díly
8

Sehnat se dá vše, ovšem za jakou cenu...

výkon motoru
9

100 kW není z dvoulitru zrovna mnoho, ale autu to stačí

spotřeba
8

Klidným stylem jízdy se dá jet za 8, ale bežně se pohybuje kolem 9 a výš

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

Materiál i tvar je kvalitní, ale příští galant už je bude mít kožené, jsem rohodnut

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi penis. Teď muži hrozí vyšší trest

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi…

Děsivá událost se odehrála v obci Ševčenkove v Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ženu, která se vracela…

 

iSport.cz

RUDEJ FANDA: Kozák a široký rejstřík zklamání. Sudí namol? Nejde o chlast

RUDEJ FANDA: Kozák a široký rejstřík zklamání. Sudí…

Reprezentační pauza skončila, FORTUNA:LIGA je zpět a s ní i Rudej Fanda alias Jarmil Škvrna z Okresního přeboru.…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…