Mitsubishi Lancer (2006)
12.3.2011////Proč EVO?//// Chtěl jsem sportovní auto, které bude co nejvíce univerzální, bez ohledu na povrch nebo roční období. A taky co nejpřizpůsobivější…
Mitsubishi Lancer Evolution IX (faltaIX)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- fotky 12.03.2011 20:59 BigBang
- Bravo bravo bravo 13.03.2011 00:23 Nerez
- och... 13.03.2011 09:38 erbe
- jo jo 13.03.2011 10:11 kexxik
- Věta:"Zvládnutí Eva trvá roky" 13.03.2011 10:52 samael
- Nádhera 13.03.2011 13:42 EskiMag
- Stylovka 13.03.2011 19:26 Ladi
- super auto 13.03.2011 21:15 beniro
- Tomu říkám auto 15.03.2011 06:49 will83
- pecka 15.03.2011 09:10 ypsilon
-
5w 40? 15.03.2011 14:54
Carlos20VT
-
Re: 5w 40? 15.03.2011 16:30
kornel
-
Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 18:03
faltaIX
-
Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 18:56
kornel
-
Re: Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 20:38
Carlos20VT
- Re: Re: Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 21:31 kornel
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 21:36 faltaIX
-
Re: Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 20:38
Carlos20VT
-
Re: Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 18:56
kornel
-
Re: Re: 5w 40? 15.03.2011 18:03
faltaIX
- Re: 5w 40? 16.03.2011 10:44
-
Re: 5w 40? 15.03.2011 16:30
kornel
- Lyže 16.03.2011 11:06
- Gumy 16.03.2011 11:25
- Tak je konečně nějaké Evo 22.03.2011 12:07 samael
- Evo Corse 23.03.2011 11:03
- SUPER! 23.03.2011 18:53 vijo
- Spokojenost s novými 18" koly? 29.04.2011 16:46
- Krása 26.05.2011 15:04 Tomstone
- Auto snů 21.08.2011 14:08 TSlaby
- Nedávno byla na Autofunu 30.08.2012 10:46 samael
- ruční brzda 06.01.2013 20:16 Sklenk@
-
BigBang 12.03.2011 20:59
fotky
fotky fotky fotky... syp to sem :-) krasavec auto a když hodíš ještě víc fotek s nějakýma detailama jako např. tu rozpěrnou tyč tak dostaneš 3x10 ;-) -
-
erbe 13.03.2011 09:38
och...
Jedno z auto ktore urcite mozem.... Taky cisty japonsky engineering :yes: Skoda ze sa nam taketo chutovky pod tlakom zelenej vlny zo sveta neuveritelne rychlo vytracaju :-( -
kexxik 13.03.2011 10:11
jo jo
pěkný příklad krásnýho designu a funkční techniky, auto, který má respekt. EVO je možná někdy pomalejší než STI,ale je jednoduše o tolik hezčí >:D -
samael 13.03.2011 10:52
Věta:"Zvládnutí Eva trvá roky"
je naprosto výstižná,mám Evo 8 už pět let a mám pocit,že jsem ho pořád ještě úplně nezkrotil. >:D-
-
"-- skrytý --" 16.03.2011 10:50
« Re: Věta:"Zvládnutí Eva trvá roky"
Taky souhlasím, osmičku krotím už druhý rok.
Propastný mi přijde hlavně rozdíl sucho-mokro. Na suchu auto vydrží neskutečné věci, zastaví na pár metrech, podrží v zatáčce, na výjezdu se hezky stáčí, jak ACD a AYC posílají krouťák na vnější zadní kolo, člověk má volant rovně ještě než dokončí zatáčku, prostě paráda...
O to větší šok je to potom na mokru, kde to s brzdama není tak slavné (přece jen je to tuna a půl kovu), v zatáčkách stabilizace nepomůže (bo tam žádná neni) a na výjezdu dokáže evo pod plynem přejít do přetáčivého smyku....
Po úpravách jsem tomu svému začal přátelsky říkat Bestie >:-[]
-
-
EskiMag 13.03.2011 13:42
Nádhera
Mohol by si sa trochu rozpísať o tých prevádzkových nákladoch? Že aky je tam zhruba rozdiel oproti bežnému Lanceru? Veci ako cena oleja, jeho životnosť, nutnosť prehliadok atď. Diky :-) -
Ladi 13.03.2011 19:26
Stylovka
Luxusní kára,je vidět,že máš styl :yes: a s tím upraveným softem si budeš dávat na okrsce rádoby sporťáky za xkrát větší cenu k svačině >:-[] -
beniro 13.03.2011 21:15
super auto
gratulujem, nadherne auto
rozhodoval som sa podobne, ale som viac zatazeny na Subaru a chcel som auto aj na denne jazdenie, preto som si pred tyzdnom poriesil STI 2007 :-)
Evo je trochu surovejsie, STI trochu komfortnejsie, sekundovy rozdiel na okruhu neriesim, od 2008 obe auta "zmakli" a su aj skaredsie podla mna
som zvedavy kolko rokov mi potrva kym to skrotim, aspon ako VTS-ko co po 4 rokoch stale necitim na 100%-
faltaIX 13.03.2011 21:56
« Re: super auto
Díky a blahopřeju :-)
STi je taky super auto a s laděným výfukem asi neznám hezčí zvuk... Já chtěl víkendovku a denní použitelnost nerozhodovala jak říkám, proto EVO. Jako sporťák je zkrátka lepší :-)
Jinak sem taky posledlej učením řízení, v tom EVU mám pořád pocit, že se mu nikdy nemůžu vyrovnat...
-
-
ypsilon 15.03.2011 09:10
pecka
evo IX gsr v tehle barevne kombinaci je nadherne,gratuluju :yes: ..i kdyz uz delsi dobu nehodnotim,tak tady musim..kazdopadne pridej pls jeste par fotek interieru,at tady je vsechno ;-)
takze Ti preju mnoho stastnych km bez nehod a treba nekdy nekde na nejakym srazu ci okruhu :-) -
-
kornel 15.03.2011 16:30
« Re: 5w 40?
sice sa nechcem vyjadrovat za majitela auta, ale pokial viem vyrobca viskozitne rozpatie oleja nikdy nepredpisuje..maximalne doporucuje, pretoze vhodnost pouzitia toho ktoreho viskozitneho rozpatia je zavisla na viacerych veciach. Predpisuju sa jedine vykonove normy oleja ktore musi splnat pre ten ktory motor.-
-
kornel 15.03.2011 18:56
« Re: Re: Re: 5w 40?
to je v poradku, ja som nenarazal na to, aky olej davas do auta liat..iba som reagoval na to, ze viskozitu vyrobca nikdy nepredpisuje ale maximalne doporucuje.
P.S ohladom vhodnosti pouzivania vzdy toho isteho oleja by sa dalo polemizovat, ale to nieje podstatne :-)-
Carlos20VT 15.03.2011 20:38
« Re: Re: Re: Re: 5w 40?
Ok ja vim,že doporučujou oleje dle zpusobu použivani,ale takouto břečku bych do 370ps turbo motoru nelil ani kdybych jezdil pro rohliky a zpatky,ale muj motor a moje peníze to nejsou..-
kornel 15.03.2011 21:31
« Re: Re: Re: Re: Re: 5w 40?
tak povodne som o tom nechcel, ale..ja by som taky olej do takeho auta tiez nelial..je to obycajny priemerny HC (hydrokrak) olej cize ziaden PAO -plne synteticky olej, naviac s nie uplne vhodnym viskozitnym rozpatim pre taky nadupany agregat..takyto motor si zasluzi nieco ine, hlavne ak sa zvykne obcas pretiahnut a tym tepelne zatazovat.
-
-
kornel 15.03.2011 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 5w 40?
poviem to takto..netvrdim, ze olej ktory lejes teraz, by ti nestacil na bezne jazdenie, najma ak ho menis po tych 7000 km, ale predpokladam ze potencial takehoto motora urcite casto vyuzivas, mozno chodis aj na okruh, ci jazdy do kopca, alebo sprinty a pod..a to si uz vyzaduje trochu iny pristup k volbe oleja. Olej pri takomto sposobe prevadzky ako som spomenul je velmi vysoko tepelne zatazovany, naviac pri vysokych otackach je vhodna cim vyssia HTHS viskozita (ta zabezpecuje pevnost mazaciaho filmu aj pri vysokych otackach a zatazeni), ktora je vysoka u olejov na PAO plnesyntetickom zaklade a najma u olejov na esterovom zaklade.-
-
STi (Modo Team) 16.03.2011 00:20
« Re: Re: 5w 40?
Jako nechci tady do toho odborníkům kecat (sám toho moc nevím), ale oleje 10w60, 20w60 apod patřej hlavně do vysokootáčkových motorů se kterýma se do těch otáček taky často leze... rozhodně bych nedoporučoval 20w60, ten než se zahřeje bude doba a mezi tim nebude mazat (v zimě už vůbec ne). Jestli máš auto opravdu pouze na blbnutí (a pořád na to šlapeš), tak aspoň 10w60. Já Imprezu používám občas i na normální jízdu, takže Castrol 5w40 :-)
Jinak máš nejdokonalejší EVO a koukám, že si byl se Semerádem na AmaterCupu v Sosně :-) Snad letos taky nějakou jejich akci zvládnu.-
kornel 16.03.2011 06:10
« Re: Re: Re: 5w 40?
pokial motor casto zmyka aj na dlhsiu dobu, tak na letnu sezonu urcite 10W-60 (ale mohlo by stacit aj 10W-50) a na zimu prechod radsej na 5W-50 kvoli istote rychlejsieho premazania studeneho motora.
(ta 5W-40 Shell nieje plne synteticky PAO olej ani len nahodou..dokonca v tejto viskozitnej triede je skutocne plnesyntetickych olejov strasne malo, pretoze toto viskozitne rozpatie sa da velmi lahko vyrobit aj z mineralneho zakladoveho oleja, pouzitim modifikatorov viskozity, co je rozhodne lacnejsie ako vyrobit plnesynteticky zakladovy olej..je to len marketingovy tah vo vacsine pripadov pisat na obal full syntetic a pod.)
-
-
kornel 16.03.2011 07:35
« Re: Re: 5w 40?
este k oleju v odkaze..MOTUL su spickove oleje, sam tiez pouzivam MOTUL..ovsem tato rada 300V je urcena primarne na zavodne ucely, tzn. neobsahuje urcite aditiva a zlozky, ktore su potrebne pre ochranu motora v beznej prevadzke s castym startovanim studeneho motora, kratkych jazd po meste a pod. pretoze tento olej nieje na takuo prevadzku vozidla primarne urceny. Z tohto dovodu odporucam tento olej menit maximlane po 6 mozno 7 tis km.
P.S tento Motul je olej na esterovom zaklade, jeho jedina nevyhoda je, ze pri vysokom tepelnom zatazovani sa v oleji postupne zacinaju vytvarat peroxidy, ktore su agresivne, preto sa tento olej meni castejsie ako bezny na neesterovom zaklade.-
-
-
-
kornel 16.03.2011 11:17
« Re: Re: 5w 40?
ano da sa to tak povedat, pretoze rada MOTUL 300V su oleje vyslovene urcene na zavod a zmykanie kazdeho kilowatu..su pouzitelne aj v beznej premavke ale k tomu je ako som uz napisal potrebne prisposobit aj vymenny interval.
Na zimu by som v kazdom pripade radsej nalial 5W-50 aby ti tak netrpel motor pri studenych startoch..napr. Millers Oils XFS 5W-50.-
-
Carlos20VT 17.03.2011 17:33
« Re: 5w 40?
Je dobře,že si necháš poradit.Když budeš obědnávat budík na teplotu oleje tak si k tomu přidej i budík na tlak oleje.U takovýchto motoru si není dobré s olejem zahrávat. Když tak projdi něake forum zabývající se touto problematikou at vybereš ten nejvhodnější olej pro tvuj motor :yes: A 5w40 okamžitě vypustit! >:D
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.03.2011 10:39
« Re: Re: 5w 40?
Zdravím - koukám, že jsme se viděli v Sosně na rally škole (to špinavé černé Evo VIII, malé křídlo), jen jsme se nějak nedostali k pokecu.
Olej - Komárek z Komvetu ([odkaz] doporučuje plnou syntetiku Liqui Moly 10W-60. Je to trochu jiná specifikace, než doporučuje výrobce do sériovky (10W-40), ale úplně sériové motory nemáme, že...
Jako důvody uváděl právě vyšší tepelné namáhání. Běžný provoz s tímto olejem není problém, motor neklepe (jak se u některých motorů při použití závodního oleje stává - např. BMW). Osobně na amatérské závody jezdím, stejně jako občas do práce a když se dá, tak na okresky. Olej měním každých 5 tis. km, i s filtrem je to za 1,500 Kč.
Kára super, sám jsem sem chtěl dát recenzi své VIII, jen jsem se k tomu nedostal. Když Pech odjezdil v Sosně pár STI a sednul ke mně do auta za volant, prohlásil něco ve smyslu: "Konečně pořádná kára, ne jako ty Subaru sráči!"
Tak ať slouží! Jestli se chystáš na závody Amater Cupu, uvidíme se tam (7.5. chci jet do Písku).
-
faltaIX 16.03.2011 10:52
« Re: Re: Re: 5w 40?
Zdravím. U mě prohlásil: Ty vole tohle funguje neskutečně, at' jdou subaristi do * :-)
Jinak se rozhoduju mezi tím Motulem a Castrolem TWS Motorsport 10W-60. Doporučil mi je člověk, který ví co mluví a já na jeho rady vždycky dávám :-) Navíc ještě aby Komárek nedoporučoval LM, když ho sponzorujou :-) Měnit budu každých 5 tis, každopádně.
A jinak k tvýmu autu - moc pěkný, ale koukej pořídit křidlo :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.03.2011 10:44
« Re: 5w 40?
5W 30 ani 5W 40 nedoporučuju, předchozí majitel to nechal nalít do mojí VIII a při delší jízdě nad 5 tis. otáček (něm. dálnice) se rozsvěcovala kontrolka hladiny oleje.
Pro info - evo má dvě kontrolky oleje:
- oranžová (vpravo) je hladina, není třeba se moc vzrušovat, zvlášť když při snížení otáček zhasne
- červená (tuším v otáčkoměru) je tlak a pokud se za jízdy rozsvítí, je to obvykle problém...
-
-
"-- skrytý --" 16.03.2011 11:06
Lyže
Lyže se dají do auta dát, pokud člověk jede ve dvou. Chce to:
1) Vytáhnout zadní lavici - to jde snadno, zatáhne se za dvě táhla pod sedákem (dpoředu ve směru jízdy), vždy v půlce krajích míst k sezení, a lavice se vyndá směrem dopředu a nahoru (má vzadu nahoru zahnuté zobáky, které drží zadní část pod opěrákem)
2) Sundat zadní opěrák - drží ho tři šrouby, které se objeví po vytažení lavice. Opěrák se pak nadzvedne a vyhákne z horních háčků. Demontáž je v pohodě, zpětná montáž je trochu obtížnější, hlavně to nasazení na háčky nahoře.
3) Sundat tapecírunk v kufru - stačí vytáhnout, ale s citem, ať ho neroztrhneš
Blbý je akorát to, že uprostřed té díry je rozpěra do "V" z profilovaného plechu a ty tam máš navíc rozpěru mezi tlumiči, takže to bude jako rvát ježka do klece a pak ven. Při troše šikovnosti by tam ale dva páry carvingových lyží (do 170 cm) mělo jít dát. Já takhle převážel nějaké tyče :-) -
"-- skrytý --" 16.03.2011 11:25
Gumy
Já jezdil vloni v létě Conti Sportcontact 235/45 R17 a naprostá spokojenost, výborné na suchu i na mokru, vydržely i několik trackdays, jen nemají moc rády driftování, to mizí doslova po kusech, zvlášť v Sosnové. -
-
"-- skrytý --" 23.03.2011 11:03
Evo Corse
Právě scháním na svoji IX taky nějaká 18" kola, abych mohl na léto nasadit větší brzdy, prozraď mi:
- kolik ty EvoCorse váží (ráfek)?
- jaké jsi použil ET(offset)?
- cena za kus (ráfek)?
Já zkoušim najít něco okolo 8kg na kolo (ráfek) a vzhledem k tomu, že se mi zatím nechce dávat přes 30.000,- za kovaný kola, tak v hledáčku mám OZ Ultraleggera nebo Ultralite F40, které obě váží cca 8kg. U těch Ultralite jsem ale omezen ET38, což se bojím, že nebude stačit na brzdiče toho většího brzdovýho setu. Další možností by asi byly Team Dynamics Pro Race 1.2, ktere jsou někde okolo 9,3kg a dají se pořídit okolo 4000,-kč/kus.-
faltaIX 23.03.2011 11:20
« Re: Evo Corse
Zdravím. Rozměr mám 8x18 ET23. A řeknu ti to jednoduše. Neni nic lepšího v poměru cena/kvalita než corsy. Ultraleggery jsem chtěl taky. Hmotnost je supr, ale jsou to spíše okruhový kola. Na okresku to moc není, pokud vletíš do díry, lehce se ohejbaj. U EVA hmotnost není rozhodující, v čr určitě ne. Jde o pevnost. Pokud tedy nejezdíš jen na perfektních okruzích, ale to bych se divil :-) Stačí se podívat, na čem jezdí rally auta u nás. Já je pořídil u Davida Komárka (komvet.cz/racing). Má ted v akci sadu za 18 tisíc, ale pospěš si, Mě přišly ve čtvrtek a to už mu zbývaly jen 2 sady, potom zase normální cena kolem 22 tis. A v reálu vypadají mnohem lépe než na fotkách.
-
-
vijo 23.03.2011 18:53
SUPER!
Toto je úplne najviac auto! :yes: Želám veľa kilometrov s úsmevom na tvári... ;-) 3x10 -
"-- skrytý --" 29.04.2011 16:46
Spokojenost s novými 18" koly?
Ahoj chtel jsem se zeptat, jak jsi spokojeny s novými koly? Ty mas et 23 a sirku 8,5 palce? Ja si poridil moc pekna kovana 18" s et30 a sirkou 9 a s pneu 245/40 je to dost bida. Nejenze mam pocit, ze se jizdni vlastnosti zhorsily (auto je takove nervoznejsi a nejiste), ale i misty ta guma i skrtne (bud pri zataceni nebo prohoupnuti). Nechapu, jak na lancerregistru muzou lidi tvrdit, ze takova kola jezdi a s pneu sire 255 k tomu, a to uplne bez problemu. Kazdopadne ted premyslim, jak se k tomu postavit. Zrejme skoncim s jinymi koly s sirkou do 8 palcu a et 35, abych mohl nazout svou oblibeny rozmer 225-
faltaIX 30.04.2011 11:51
« Re: Spokojenost s novými 18" koly?
Ahoj. Tak šířka 9 palců je zkrátka moc. Nejlepší je prostě sériových 8... Tyhle corsy jsou 18X8 a ET23. Fungujou skvěle. Další rada co ti můžu dát (předpokládám, že máš taky EVO/STi) je aby jsi se nezaměřoval až tak na váhu, ale spíše na pevnost. U těhlech aut je mnohem důležitější a ty superlehký a drahý kola jako OZ nebo Volky se většinou hrozně rychle ohnou nebo úplně zničej. Hold okruhy a česká silnice je něco jinýho :-) Stačí se podívat, na čem jezdí drtivá většina závoďáků u nás že... A vyprdni se na rady z nějakejch zahraničních fór a podobně, nevím u koho máš auto servisované, ale většinou tam poradí nejlíp, společně s jinýma ČESKÝMA majitelema.
Jinak já teď sháním ještě jednu sadu. Něco levnýho na co se navlíknou čínský gumy za pár šupu, na treninky, okruhy nebo nějaký ty ptákoviny. Přeci jen pálit gumy za 15 bolí...-
"-- skrytý --" 30.04.2011 15:28
« Re: Re: Spokojenost s novými 18" koly?
Jak uz jsem psal v minulem prispevku, mam taky Evo IX. Jinak ta kola o kterych jsem psal, jsou kovana, takze pokud jde o ohnuti, tak toho bych se opravdu nebal.
Vaha hraje samozrejme vzdy roli, ale pokud clovek jezdi rally, tak je prioritou hlavne pevnost, to je pochopitelne. Ja ale rally nejezdim, spis na okruhy...
Jinak sire kol neni vse, jde o kombinaci s vhodnou siri pneu... No kazdopadne jsem si jen potvrdil, ze guma 245 na disku 9 je zu viel a budu se vracet "ke korenum". Pokud zafunguje nova kombinace disku a desticek, tak mozna zustanu i u origo kovanych bbs 17", ktere jsem koukal ostatne mas i ty...:-)-
faltaIX 01.05.2011 11:03
« Re: Re: Re: Spokojenost s novými 18" koly?
Sériový BBS jsou skvělý. Lehký a pevný. Já je mám na zimu, protože na léto lépe fungujou 18. A šířka 9 je většinou nevhodná, dělá to neplechu i s 225 gumou. Já si to nedávno taky zjišťoval, měl jsem nabídku na jetý Superleggery 18X9 ET35 a když sem se poptal zkušenejch, všichni řekli že je to nesmysl a bude to zlobit... A vůbec, série funguje nejlíp a já bych se v tom rozhodně nehrabal víc, než přidat palec průměru... A jaká kola jsi pořídil? A co EVO, jak ti funguje?
-
-
-
-
Tomstone 26.05.2011 15:04
Krása
Naprosto famózní auto a ještě lépe v rukou někoho, kdo si ho váží a chápe ho. Jsem moc rád za to, že ne každý si tam musí snížit podvozek atd. Přeju mnoho naježděných kilometrů a ať slouží :-) -
TSlaby 21.08.2011 14:08
Auto snů
Ahoj, gratuluji k moc skvělému auto, vypadá skvěle a věřím že jezdí jako bůh. Mým snem je si takové EVO také časem pořídit, ale asi to nebude moc reálné. Vím že jsi psal, že spotřebu neřešíš, jelikož je to výkendovka, ale přesto by mě to zajímalo. Mohl bys mi napsat alespoň nějaký odhad spotřeby na 100 km? Dávám 3x10, auto je prostě bomba. :-)-
faltaIX 21.08.2011 20:14
« Re: Auto snů
Ahoj, děkuju :-)
Při palbě to žere kolem těch 30 minimálně 98 oktanu. Při hodně střídmý jízdě by to mělo jezdit kolem těch 10 litrů, ale to je skutečně jen odhad, na spotřebu jsem nikdy nezkoušel jet. Jinak ale benzín je to poslední, co se provozních nákladů týče...
-
-
samael 30.08.2012 10:46
Nedávno byla na Autofunu
dsikuze o Evech a Imprezách upravených českým ladičem a nestačil jsem se divit,kolik "odborníků" se tam zase vynořilo,prý to není ono,verze FQ jsou prý určitě lepší.Jen by mě zajímalo,kolik z nich v jelo v Evu upraveném "po česku" a kolik ve Fuc/king quick verzi. >:D