Recenze

10 Majitel

Mitsubishi 3000 VR-4 Twin-Turbo Targa California

9.34 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi 3000, foto 1 Mitsubishi 3000, foto 2 Mitsubishi 3000, foto 3 Mitsubishi 3000, foto 4 Mitsubishi 3000, foto 5 Mitsubishi 3000, foto 6 Mitsubishi 3000, foto 7 Mitsubishi 3000, foto 8
Mitsubishi 3000, foto 9 Mitsubishi 3000, foto 10 Mitsubishi 3000, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta "Mišák" Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:46000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3000 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 290 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "musta".

Projekt Mitsubishi 3000GT začal v 80 letech.Jako první byl koncept, který už od začátku předurčoval podobu 3000GT- technicky vyspělý supersport.Tato verze s čočkami se začala vyrábět od roku 1993, před ní byla s tzv. "klapačkami".Později přišla ještě jedna verze, ale ta už opustila aktivní spoiler a nahradila ho žehlícím prknem větším, než má EVO.Konkrétně k tomuto vozu-je to stupeň VR-4 Twin-Turbo, což znamená 4x4 a mamutí zátah.K tomu přidává nadstandartní výbavu a asi 20 koní navíc, kvůli přídomku California (pro klientelu co nemá hluboko do trezoru se 3000GT musela ozvláštnit proti Jap. a Evropským verzím).Zajímavým doplňkem na tomto voze je skleněná odnímatelná střecha Targa, bez ní je vůz jakési cabrio.Nadstandartní výbava zahrnuje zajímavě řešený barevný displej klimatizace a skvostné audio.
Z technologíí jmenujme:
Aktivní aerodynamiku (spoiler vpředu a vzadu)
Natáčení zadních kol při rochlostech 110Km/h a výš
Aktivní výfuky
Aktivní podvozek (samotuhnoucí a naopak, do zatáček vyvažuje náklon)
Těmto systémům se odděleně a podrobně věnuji v mém článku na mé int. stránce (www.musta.blog.auto.cz), je to článek Mitsubishi 3000GT-Tech. Drobnohled

Silné stránky

Výkon, vzhled, jízdní vlastnosti...to co se u dobrého supersportu dá říci.Pro ty, co mají rádi nové technologie je obzvláště přitažlivý, je velice vyspělý.Obzvláště vzhled se v Japonsku povedl, je velice nadčasový a krásný (proti němu vypadá BMW 850Csi trochu jako veterán).Ano, jedna z jeho nejsilnějších stránek je až mýtické zrychlení.Díky pohonu 4x4 a turbomotoru je zdrcující.Dále čísla budou znázorňovat přev. stupně.
1.Rozjíždí se.Najednou jste zamáčknuti do sedačky, motor zařve, ručička budíku otáček turba vyletí a všude slyšité pronikávý svist.Už od 2000 ot./min. jste přišpendleni a ani v 5000 to nekončí.
2.Ještě větší zátah.Bez konce.Držíte se madla a potí se vám ruce.Vaši vysokorychlostní meditaci vyruší zvuk vyklápějící ho se křídla.
3.Panebože, už bude konec?Ani zdaleka, "Mišák" se teprve dostává do tempa.
4.To už není možné.Odpočinuli jste si jenom při přeřazování.Turba sviští a motor bručí dál.
5.Už jedete dost rychle.Pravděbodobně nad všemi limity ČR.Ale sedačky 3000GT vás nehodlájí pustit.
6.I u konce masivního zátahu se pořád cítíte jako dost přišpendleni.I když jedete na 6 po dálnici máte otáčky jako výletní autobus a po sešlápnutí plynu je 3000GT schopno odpálit a zmizet.
Nutno ještě podotknouti, že 3000GT dělá během jízdy neopakovatelnou atmosféru, kombinací turba, V6 a dalších vjemů.Málo aut to umí.
Starý pán Shelby (tvůrce ultimativní Cobry a úprav Mustangů) měl jeden prodejní trik.Na sklo přilepil bankovku vyšší částky a pokud jste si ji během předváděcí jízdy (akcelerace během jízdy) byli schopni vzít, byla vaše.V Cobře to nešlo, takže Shelby nikdy o svou bankovku nepřišel a zákazníky vždy ohromil.Když jsem to v 3000GT zkoušel s 500CZK, také to nešlo.
Zajímavý je i zvuk, je to takové bručení, jaké si představíte pokud se řekne "supersport".Ani štěkání(Hondy s přídomkem Type-R), ani bublání (American Muscles, Chrysler 300C...).Audio stačí k ozvučení zahrady a i 5m od něho se na plné basy klepou skleničky (soustava Infinity).Co se týče praktičnosti, jednou jsme s předchozím kusem jeli na dovolenou a dalo se to zvládnout, věci se vešly a pohodlí taky šlo (vryla se nám do paměti hláška ohromených Poláků "čtyři rurky", vykřikujíc poskakující okolo auta.
Jedním z velkých kladů je i design.Má krásné křivky, které se prostě na supersport hodí, znakem dotaženosti je, že jakýkoli tuning vypadá úděsně.Vpředu jsou typicky japonská světla, už tehdy s čočkami.Podél auta můžeme vidět průduchy, které jsou v této verzi opravdové, na konci je průduch směřující chladný vzduch ke kotoučům brzd.Na zádi imponují vodorovná světla a čtyři krásné koncovky výfuků.Velkým kladem je i neokoukanost vzhledu, třeba na BMW 8 je stáří jasně vidět, kdežto zde nikoli.

Slabé stránky

Skoro žádné, prostě, pokud jste čtyřčlenná rodina a vaše první auto je Octavia TDI a chcete s tímhle vozem jezdit na výlety a více méně ho často využívat i na denní zápřah, nebudete nadšeni.Hodí se spíše na třetí pozici, třeba k Mini Cooperu, Golfu, nebo BMW 1 atd..A také, pokud už se náhodou něco pokází, váš autoservis se řádně zapotí, je to trochu složitější.Nováčci mají velký prostor působnosti, protože jakmile instiktivně do zatáčky uberete plyn, okamžitě se dostaví nedotáčivost a jde se orat.Ačkoli se to zdá sebevražedné, do zatáčky vždy trochu plynu (na rychlou jízdu "plnej kotel").

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Skoro bez poruch, jenom mohu zmínit drahé díly.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toto auto má zvláštní příběh.Na začátku bylo jiné Mitsubishi 3000GT, jenomže to jednoho krásného odpoledne překonalo gravitaci a trochu si zaoralo.Jeho nástupce byl nejistý, Toyota Supra, BMW 850 anebo snad 3000GT Twin-Turbo?Při hledání jsme narazili v jakési vesnici pod stromem a 5cm vrstvou ledu krásnou rudou 3000GT Twin-Turbo Targa.Byla v neuspokojivém stavu, bez interiéru, křídla se dávno nehýbala, zapomenuta.A tak, když majitel slevil, začaly se věci hýbat.Auto bylo přitaženo k nám a začala renovace.Interíér se začal sestavovat nanovo, ten z té mrtvé 3000GT byl v plné výbavě, dal se krásně použít.Vzbudil se motor, servomotory křídel ožily a auto bylo důkledně naleštěno.Potom se asi ještě půl roku vychytávaly mouchy a potom už bylo 3000GT opět na vrcholu slávy, a tam zůstává dodnes.V současné době je jedno z těch nejkrásnějších, co jsem kdy viděl.

Drobné úpravy

Černá světla z jednoho nebohého sourozence, co se nám nedochoval,verze California cca. 20 koní navíc plus nadstandart. výbava, zahrnující automatickou klimatizaci s obřím displayem a perfektní audio.Targa v názvu označuje skleněnou sundavací střechu, která po odendání vytvoří obdélníkový otvor ve střeše.

 

Novinky v recenzi

4.9.2007 00:00

Upraven text u "Silné stránky".Do týdne nové foto.
P.S. Při psaní této úprvy textu se mi opravdu zpotily ruce, při té vzpomínce.

2.9.2007 00:00

Pokud se chcete o Mitsubishi 3000GT (jako modelu auta, ne konkrétní kus) dozvědět více, můžete se vydat také na můj blog (www.musta.blog.auto.cz).Je tam článek o technice i základní info o 3000GT a zajímavá diskuse.


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Pokud nezažil ránu a nebudete jezdit jako šílenec (sprinty přes spojku na světlech okamžitě zničí přídavnou převodovku) no problem.

praktičnost
8

Na výlet stačí, vzadu se vejdou lidé do 175 cm.

prostornost
8

Vpředu bez problému, vzadu odpovídá supersportovním standardům.

jízdní vlastnosti
10

Perfektní, skvělé zrychlení a přilnavost, jen na limitu trošičku nedotáčivě kouše.

jízdní komfort
9

Úměrný supersportům, měkkčí než 911 GT3 (má páteř má s 911 dlouhodobé zkušenosti, ale o tom možná příště).

provozní náklady
8

Těch 11 litrů si "cucne", gumy moc nežere, díky Twin-Turbu vzhledem k výkonu hospodárnější než jiní.

náhradní díly
4

Drahé a nedostupné.

výkon motoru
10

Stačí zrychlením i na Jaguara XK i BMW 6 a Aston-Martin V8 Vantage, takže co říct.

spotřeba
8

Nesežere vás, ale TDI to není.

hlučnost motoru
10

Krásný uším lahodící zvuk, v kabině dělá krásnou atmosféru (hřmění V6 a děsivý svist turb je návykový).

kvalita sedadel
9

Podrží, ale Porschecí anatomy lepší.

brzdy
7

Smutné, na výkon auta, ale kit od Bremba to vyřeší.Ale pro normál. ježdění stačí.

zavazadlový prostor
7

Na Sporťák odpovídající až nadprůměrný.Odveze i velký nákup či květiny (na krabice to dělá 10-15 PlayStationů.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…