Recenze

10 Majitel

Mini Cooper Rover Mini Cooper 1,3 SPI

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mini Cooper, foto 1 Mini Cooper, foto 2 Mini Cooper, foto 3 Mini Cooper, foto 4 Mini Cooper, foto 5 Mini Cooper, foto 6 Mini Cooper, foto 7 Mini Cooper, foto 8
Mini Cooper, foto 9 Mini Cooper, foto 10 Mini Cooper, foto 11 Mini Cooper, foto 12 Mini Cooper, foto 13 Mini Cooper, foto 13 Mini Cooper, foto 14 Mini Cooper, foto 15 Mini Cooper, foto 16 Mini Cooper, foto 18 Mini Cooper, foto 19 Mini Cooper, foto 20 Mini Cooper, foto 21 Mini Cooper, foto 22 Mini Cooper, foto 23 Mini Cooper, foto 24 Mini Cooper, foto 25 Mini Cooper, foto 26 Mini Cooper, foto 27 Mini Cooper, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Mini Cooper Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1275 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 95 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 200 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JK Mini".

Jak se zrodila malá ale významná legenda jste asi většina z vás slyšeli,nebo četli,ale pro ty kteří takový štestí neměli,tak to bylo asi tak (kopie z mini.cz):

Neuvěřitelné vozidlo se zrodilo jaksi na truc šoku po suezské krizi 1956, kdy cena ropy začala stoupat, protože víc a víc stála její doprava (to ještě nikdo netušil, že nejhorší teprve přijde).
Kdo tehdy tento vůz spatřil, pocítil spíše rozpaky než nadšení: tak maličká kola přece nemohou vydržet nejmenší díru ve vozovce, řidičský prostor je přímo směšný, plochý volant se musí držet spíše jako dort a do zavazadlového prostoru se nevejde ani kočka. A ten motor vpředu, příčně uložený, ten musí působit pořádné patálie. A jak může přenášet pohyb na kola?
Po pětadvaceti letech se už nikdo nediví, že Její Veličenstvo královna udělila tvůrci tohoto vozu, pověstného Morrise-Mini, inženýru Alexandru Arnoldovi Constantinu Issigonisovi titul baroneta. Turek řeckého původu s britským občanstvím, který třikrát propadl z matematiky, stál u kolébky vozu, ale téměř beze svědků, takže je nutno opřít se o legendy. Jedna se týká vozu samého, druhá jeho tvůrce. I kdyż nakonec všichni připustili, že Mini je přece jenom automobil, myšlenka, že Issigonis byl spíše kouzelník než inženýr, přežívá dodnes.
Pověst praví: Když si v březnu 1957 Leonard Lord, prezident skupiny britské společnosti BMC, vzal do hlavy, že vytvoří Mini, povolal si Issigonise. Co si řekli, zůstává tajemstvím. Ale když se inženýr vrátil, dal si zavolat čtyři nejrobustnější pivaře z továrny, poručil jim, ať si sednou na zem, dva vedle sebe a dva za nimi (jako v autě), vzal křídu, na podlaze načrtl obvod těchto čtyř těl a řekl: "Vůz, který zkonstruujeme, bude mít tyto rozměry." Sám Issigonis neměl docela jasnou představu, jak to bude vypadat, jak sloučit do jednoho vozidla úsporný provoz, jako měl pověstný Fiat 600, a zároveň prostor jako Rolls-Royce.
V čem byl problém? V mechanice. Když dumal, jak přenášet pohyb vznikající v motoru uloženém příčně na kola uložená podélně, vzpomněl si Issigonis na převod používaný ve věžích ponorek a vykonávající přesně tuto práci: přenáší pohyb z jednoho směru do druhého.
A musí ho přenášet v každém případě, jinak jde ponorka ke dnu. Issigonise také napadlo, že tento typ spoje musel být určitě mnohokrát vyzkoušen, než se začal používat v této důležité funkci. Celé jeho tajemství spočívalo v tom, že převodovku z ponorky patřičně "redukoval".
A třebaže zpočátku tato podivná krabice nevzbuzovala nadšení, evropské cestovní agentury zvaly turisty do Londýna s tím, že tam lze spatřit bankéře s buřinkou za volantem miniauta. Přes nízkou cenu se Mini stal náhle preferovaným vozem stále širších (a zámožných) vrstev; někteří jej dali jenom vyšperkovat a la Rolls-Royce – osm vrstev laku, palubní deska z mahagonu, čalounění ze vzácné kůže, radiotelefon, hi-fi, klimatizace, motor 1300 ccm o výkonu 110 HP.
Mladí sportovci jezdili první závody s Mini – jmenovali se James Hunt, Niki Lauda. . . Ale líbil se i ženám. V osmdesátých letech končilo téměř 70 procent vozů Mini v rukou nějaké paní nebo slečny, dnes je to již lahůdka pro sběratele a fandy. Za první čtvrt století vyjelo z výrobních závodů 5 miliónů Mini. Montáž jednoho vozu trvala necelé dvě hodiny, i když bylo třeba přišroubovat 3009 šroubů. Alec Issigonis – Sir Alec – stačil vychutnat potěšení z úspěchu a uchýlit se na venkov, kde občas vypráví, jak na polytechnice v Battersea třikrát propadl z matematiky. A směje se pokaždé, když to vypráví.

A k mýmu příběhu:
Začalo to,asi jako u spousty jinejch fandů miníka,se seriálem mr. Beana když jsem seděl jako malej u televize a sledoval ty kousky,co tam vytvářel s "knedlíkem".Od tý doby mi tak nějak zůstal v hlavě,ale netušil jsem,že se k němu někdy dostanu.
Jenou jsem se bavil se sousedem vedle v ulici a nějak náhodou se zmínil,že táta má zrovna dva v garáži,tak jsem se prostě musel jít podívat :-)No a když otevřel garáž,tak jsem jenom valil bulvy na dva malý plechový krasavce v top stavu,čekající se provětrat (to se bohužel neuskutěčnilo,jelikož ani jeden jsme neměli řidičák a sousedovo táta by nás za projížku stejně asi nepochválil :-))Tak jsem si sedl do zelenýho draka a jen dělal hén,hén a kroutil volantem a vočima:-)
A pak už to se mnou šlo z kopce.Věděl jsem,že jednou si tohle musim zkusit v reálu a ve svym.
Padla 18-ka a stal se ze mě konečně motorista.No a co teď budu řídit.Tak se rodiče po dohodě s dobrejma známejma rozhodli,že ze mě bude škodovkář.Koupili sme škodku 125 LPG od Chobota a já dva roky jezdil levně (ekologicky :-) )a dravě.Když jsem už cejtil,že chci změnu a nějaký peníze už byly,tak jsem začal koukat po inzerátech a tak různě.
Jednoho krásnýho dne jsem se zatoulal na fórum mini a zjistil,že si svýho vlastního miníka můzu klidně nechat dotáhnout za rozumný peníze a neni problém na něj sehnat skoro všechno.Tak jsem čekal na vhodnej inzerát a nakonec se dočkal.
Byl v bazaru muj vysněnej zelenej drak a za rozumný peníze.Tak hurá sednu do škodky s bratránkem a letíme 90km za bazaristou.
Když jsme dorazili,tak už malej čekal za plotem a smál se na mě (i když měl pár rezavejch vrásek) a já se tlemil od ucha k uchu a věděl,že se klidně upíšu,jen aby jsme byli kamarádi.
Prodejce vypadal celkem rozumně a rovnou mě seznámil s mouchama co bude třeba doladit(těch bylo nakonec víc,ale nevadí) a že mi dá nějakou slevu.
První projížďka byl neskutečnej zážitek,brzdy byli sice celkem v háji a ve vejfuku byla díra,venku - 10 a nefunkční topení,ale já tam seděl a klepal se radostí a asi trochu tou zimou.Nechal jsem u zálohu a jel domů,to oznámit rodičům a že si chci půjčitvelkou část peněz,kterou jsem už naštěstí splatil :-)
Táta na mě koukal jak na blázna,co že to chci a za kolik,ale já ho nějak zázrakem ukecal.Tak jsme za dva tejdny jeli i s tátou do bazaru a on stále nechápal proč zrovna chci miníka a nekoupim si radši třeba felici v kombíku,nebo něco podobnýho.To se ale změnilo hned po příjezdu.Jak ho viděl,tak už neřekl nic proti,jen se smál.Zaplatili jsme a teď jak přeprava.Papíry byli německý,takže bez značek a doprava by stála taky dost.Tak po vlasní ose s trochou adrenalinu.
Jel jsem těsně za tátou a snažil se vypadat nenápadně v tomhle autíčku :-)To se mi samozřejmě nedařilo a u Rokycan když jsme míjeli hlídku policajtů jsem i přes -5°C byl politej potem,ale strážníci tam měli naštestí nějakou jinou nebohou oběť na koberečku,tak si ani nevšimli absence RZ-tek.Dojel jsem,hurá.
Tak auto bylo doma a teď ho pstavit na český papíry.To se miu chlubil soused koho že nezná a že mi to zařídí.Tak jsem mu vysvačil papíry a ať se postará.Nepostaral!
Tak jsem papíry dal jinýmu známýmu a ejhle,najednou to bylo hned.
Tak jsem přes zimu naladil brzdy,vejfuk,trochu korozi a další drobnosti.
Mezitím jsem prodal škodovku.Teď když na ní vzpomenu,je mi líto komu.Já jí hejčkal a skončila v rukou hroznýho duba,kterej jí oddělal a nakonec jí sešrotoval :-(
No a řišlo pěkný počasí a hurá na cesty.
Jízda s miníkem je zážitek.Motor pěkně vrčí a táhne na takovýho prcka parádně a podvozek je sice tvrďas,ale zatáčky se pred nim narovnávaj strachy ;-)Sice to není cesťák,ale po republice bych se s trochou nářadí nebál jet nikam,hlavně už pro ten pocit radosti.
Kdy se člověku stane,že odchází po dlohej projížce od auta a ještě se za ním dvakrát otočí a usměje se,to umí jen auta snů :-)

Těď jsme s miníkem v rekonstrukci,tak až to dopadne,dám sem určitě finální podobu.

Silné stránky

-Motor je i na sérii docela pěknej pruďas větších kubatur a dává to vědět:-)
-Podvozek drží a drží i na 145" a to budou nově zkoušeny 175" :-)
-Samozřejmě vzhled a "duše" vozu
-I přes minimalistiký rozměry dostatek prostoru

Slabé stránky

-Koroze,ta se ráda podepisuje na všem,co je na autě plechovýho
-Celková potřeba sledovat vozidlo a jeho části,nejde lejt benzín a olej a jezdit,ale stojí to za to,sakra!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-Všechen servis zatím pouze stávajícím majitelem,takže v rámci možností spokojen,jen kdyby měl víc času :-)
-Předchozí majitelka to měla asi do servisu daleko,nebo se jí tam nelíbilo,protože tam asi mockrát nebyla

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-Celkově spokojen

Plánované ůpravy

Tak zatím rekonstrukci,ale chystá se:
-Komplet vyvaření karoserie
-Úprava nadkolí na kola 13x7" ET2
-stavitelný podvozek
-Výfuk komplet nový i se svodama
-Filtr za lepší,ještě nevim jaký
-přední sedačky swift GTI
-Volant,pedály atd.
-Zrychlené řazení quickshift
-přetěsnit motor,snížit hlavu
-vyleštit kanály
-Barva šedá metal s černejma doplňkama a kolama
a spousta dalších drobností,motor se doladí až dýl,teď hlavně aby pěkně aral :-)

 


Další vozy Mini Cooper



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
5
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a mimořádné prohlídky paláců v Praze

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

 

iSport.cz

Pudilová zná další soupeřku v UFC. Vyzve o šest let starší Američanku

Pudilová zná další soupeřku v UFC. Vyzve o šest let…

Sedmou soupeřkou české bojovnice MMA Lucie Pudilové v prestižní organizaci UFC bude 26. ledna Justine Kishová.…

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost! Komunisté mi nedali na výběr

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost!…

Big Nedo. Muž, který bude jako druhý Čech v historii po Dominiku Haškovi uvedený do Hokejové síně slávy…

 

Reflex.cz

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…

Vytetovat si Masaryka na nohu i šňupat drogy z dovozu. 30 věci, co bychom nemohli dělat za komunismu

Vytetovat si Masaryka na nohu i šňupat drogy z…

Minutový film režiséra Štěpána FOKa Vodrážky je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize.…