Recenze

Ivorry (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mini 3 door R50 1.6 85 kW

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mini 3 door, foto 1 Mini 3 door, foto 2 Mini 3 door, foto 3 Mini 3 door, foto 4 Mini 3 door, foto 5 Mini 3 door, foto 7 Mini 3 door, foto 9 Mini 3 door, foto 10
Mini 3 door, foto 11 Mini 3 door, foto 12 Mini 3 door, foto 13 Mini 3 door, foto 14 Mini 3 door, foto 15 Mini 3 door, foto 16 Mini 3 door, foto 17 Mini 3 door, foto 18 Mini 3 door, foto 19 Mini 3 door, foto 20 Mini 3 door, foto 21 Mini 3 door, foto 22 Mini 3 door, foto 23 Mini 3 door, foto 24 Mini 3 door, foto 25 Mini 3 door, foto 26 Mini 3 door, foto 27 Mini 3 door, foto 29 Mini 3 door, foto 30 Mini 3 door, foto 31 Mini 3 door, foto 32 Mini 3 door, foto 33 Mini 3 door, foto 34 Mini 3 door, foto 35 Mini 3 door, foto 36 Mini 3 door, foto 37 Mini 3 door, foto 38 Mini 3 door, foto 39 Mini 3 door, foto 40 Mini 3 door, foto 41 Mini 3 door, foto 42 Mini 3 door, foto 43 Mini 3 door, foto 44 Mini 3 door, foto 45 Mini 3 door, foto 46 Mini 3 door, foto 47 Mini 3 door, foto 49 Mini 3 door, foto 50 Mini 3 door, foto 51 Mini 3 door, foto 52 Mini 3 door, foto 53 Mini 3 door, foto 54 Mini 3 door, foto 55 Mini 3 door, foto 56 Mini 3 door, foto 57 Mini 3 door, foto 58 Mini 3 door, foto 59 Mini 3 door, foto 60 Mini 3 door, foto 61 Mini 3 door, foto 62 Mini 3 door, foto 63 Mini 3 door, foto 64 Mini 3 door, foto 65 Mini 3 door, foto 66 Mini 3 door, foto 67 Mini 3 door, foto 68 Mini 3 door, foto 69 Mini 3 door, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta MINI Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Pánové, vlastně i dámy, splnil jsem si svůj životní sen (ten dosavadní) a dá se říct, že jsem si ho splnil už podruhé (toto totiž nebude obyčejná recenze, ale dvojrecenze dvou Miňasů). Ano, MINI byl vždycky můj sen. Toužil jsem po něm už v době, kdy jsem si pořizoval New Beetla, ale tehdejší finanční situace mi nedovolovala si něco tak úžasného jako je tohle auto pořídit.

K MINI jsem od VW New Beetle přešel vlastně náhodou. Nebylo to plánované, byl to impuls a impuls, který jsem ve svém životě dlouho nezažil. Prošel jsem si asi jako každý bolestivým rozchodem a rozhodl jsem se něco změnit, něco, na čem hodně lpím, co mám hodně rád...ano, New Beetle šel z domu. Nestihnul jsem ho ani oplakávat, zažít bušící srdce, když jsem klíčky od něj posunoval dál. Proč? Protože 11. června 2008 jsem se rozhodl pro výměnu a ještě týž den večer jsem brouzdal internetem, abych zde našel svoje auto snů a další den plný očekávání vyrazil pro své nové MINI.

Zažil jsem opět ten okamžik, kdy se jako dítě těším na nového angličáka. V záloze byly dva MINI COOPERY. Jeden ve vzdálenosti 58 km od mého domova (Havířov-Nový Jičín) a další, můj favorit, který se nacházel ovšem až v Třebíči (255 km). Po příjezdu do Nového Jičína nebyl bohužel co řešit, MINI byl již prodán. Stál zde ovšem další, ale v dieselové variantě a já se rozhodnul tím autem aspoň poprvé projet, abych věděl, do čeho jdu. Po pár ujetých km bylo rozhodnuto. Neskutečně přesné řízení, podvozek, který musí být k vozovce přitlačovaný neskutečnou gravitační silou, krátké a přesné převody převodovky, zábavnost, hravost a fakt slabých 50 kw. Bylo rozhodnuto. Auto skvělé, ale v dieselu ho neberu...

Při příjezdu do Třebíče jsem už začínal mít tik snad ve všech částech těla a byl napnutý, jestli pojedu zpátky 255 km MINI COOPEREM nebo vyrazím opět New Beetlem. Po příjezdu jsem zažil asi nejlepší testovací jízdu...prodejce mi vrazil klíčky od auta a ať se jdeme projet. Nejdřív jsem koukal, jestli to myslí vážně, ale myslel. Tak by měla vypadat testovací jízda! Nikdo mi do ničeho nekecal, neomlouval vady, prostě mě v klidu nechal projet a zjistit, v jakém je auto stavu. Projížděl jsem ho zhruba hodinu (taky mi prodejce volal, jestli jsem mu s autem neujel :-D ).

Stav nebyl takový, jako bylo původně telefonicky slíbeno, ale domluvila se sleva, podepsaly se papíry a vyrazilo se zpět na Moravu a já se po cestě dlouhé 250 km konečně mohl sžít s mým novým autem, které se zase pokoušelo pro změnu sžít s naší D1, kdy se úžasně sportovní a přilnavý podvozek MINI ukázal jako největší trest, jelikož když jsem se opřel hlavou o hlavovou opěrku, tak nárazy, které šly od podvozku mi říkaly, že snad dostanu otřes mozku. Ano, podvozek je tvrdý, ale tak zábavný, že mu i tuhle daň v komfortu odpustíte.

Abych stále dalekosáhle nerozepisoval, zkrátím to, s tímhle autem jsme byli kamarádi 1,5 měsíce. Za tu dobu jsem zjistil, že mám 3+1 pneumatiku (ta jedna totiž byla jiná a to mě opravdu nenapadlo kontrolovat), opravoval jsem mechanismus pravého okna ze kterého jsem opravdu nemohl, jelikož v BMW mi udělali dočasnou opravu mechanismu za 2 100 Kč, druhý den už to nefungovalo a já musel kupovat nový mechanismus za 3 200 Kč, takže to ho tam raději mohli dát hned, měnil jsem pylový filtr, plnil klimatizaci, nechával opravovat kontrolku airbagu, centrál, výfuk atd. atd. Nic z toho jsem ale nedával za vinu autu, ale předchozímu majiteli, který auto asi nešetřil, ale když už bylo auto skoro v bezchybném stavu, tak jsem to vzdal, dospěl k názoru, že stříbrnou barvu nepřekousnu (nenávidím tuhle barvu, nezlobte se na mě) a poslal MINI o ženský kousek dál (kupovala si jej ode mě sympatická slečna z Prahy. Sympatická pražačka asi proto, že pocházela z Litvy :-D

K rozhodnutí tohle MINI prodat mě dovedla i souhra náhod, jelikož jsem na internetu objevil nádherné žluté MINI přesně podle mých představ, bylo i za výhodnou cenu a podařilo se mi ji ještě telefonicky usmlouvat a zároveň se mi v danou dobu ozvala i zájemkyně o předchozího COOPERA. Prodával jsem ho dost výhodně a do chvíle, než jsem předal klíčky jsem byl závislý na telefonu a neustále se předchozího majitele žlutého krasavce vyptával, jestli ho ještě má a neprodal mi ho. Byla to sázka do loterie. Věděl jsem, že když to klapne, tak budu mít úžasné auto přesně podle svých představ, ale v případě, že to neklapne mi bylo jasné, že za cenu, za kterou jsem stříbrné MINI prodal už takové MINI nekoupím. Spěchal jsem s prodejem, aby mi ,,žluťas,, neunikl.

Pro dalšího Miňase jsem tentokráte vyrazil až do Plzně (510 km), ale tentokráte se jelo vlakem. Já neustále zjišťoval, jestli mi majitel žluťase ještě drží, abych tam nejel zbytečně, vlastně jsem byl nervózní až do chvíle, kdy jsem to auto viděl. Jednoduše paráda! Nemusel jsem auto ani pořádně prolézat a už po prvním pohledu jsem věděl, že s tímhle Minim hodlám jet domů a taky se tak stalo.

Porovnání dvou mých MINI:

1. MINI COOPER (85 kW), r.v. 2002, naj. při koupi 97 000 km, při prodeji 100 500 km), barva stříbrná metalíza + černé prvky + chrom paket.
Důležitá výbava: ABS, 15 Alu kola originální MINI, 4x airbag, centrál+alarm dálkově, manuální klimatizace, kůže + vyhřívání sedadel, originální rádio na CD s ovládáním na volantu, tempomat (bez tohohle už auto nikdy nechci a může za to právě tenhle COOPER), okna + zrcátka v elektrice, palubák, ESP, 2x výškově stavitelná sedadla + bederní opěrky (skvělá věc) + stavitelný volant.

2. MINI COOPER (85 kW), r.v. 2002, naj. při koupit 106 000 km (doloženo aktuální serviskou), barva kanárkově žlutá + černá střecha a další prvky + chrom paket + S a WORKS prvky
Důležitá výbava: ABS, 17 ALU KOLA originál MINI + pneu Pirelli + mnou zakoupené 15 ALU originál MINI + pneu Pirelli, 6x airbag, ESP, digitální klimatizace, panoramatická střecha, sportovní sedačky + celý interiér v kůži + výhřev sedadel, tempomat, xenony, doplňky z COOPERA S a WORKS (podvozek, nárazník, kola, popisy, podvozek, interiér atd.), parkovací senzory (nechápal jsem, k čemu u tohohle auta jsou, ale jsou skvělou věcí atd. atd. Výčet věcí je opravdu strašně bohatý, shrnu to tak, že tohle auto má ÚPLNĚ VŠECHNO co se dalo do MINI objednat až na navigaci a automatickou převodovku.

Porovnání dvou ,,stejných,, a tak ,,různých MINI Cooperů:

Nemá smysl tady rozebírat optické vlastnosti apod. To si každý srovná v hlavě sám, já pochopitelně ,,žeru,, svého současného ,,miniho,, jelikož je vzhledově blízký mému vysněnému ,,Sku,, které na mě ale bohužel moc žere a výbavově je to doslova sen ;-)

Můžu ale říct, že současný MINI Cooper je oproti předchozímu výrazně tvrdší, což mají na svědomí částečně 17 palcová kola, ale i po přezutí na 15 palce je zvýšena tvrdost oproti předchozímu autu cítit (současný MINI má totiž sportovní podvozek z verze S). Díky tomu ale lépe drží stopu a je celkově v zatáčkách jistější. Na 15 palcových kolech je auto výrazně měkčí a komfortnější, rázy do podvozku nejsou tak výrazné, je o chlup rychlejší, ale není tak sportovní, jelikož v zatáčkách už nemá takovou jistotu jako na 17 palcích, ale i tak je stabilita Mini a jeho schopnost projet zatáčku v jasně dané stopě bez vybočení z ní nadprůměrná oproti jiným autům.

Velkým rozdílem pro mě jsou také sportovní sedačky. Klasické sedačky v COOPERU jsou příšerné. Jsou příliš mělké, bez potřebné opory, ale více již ve slabých stránkách.

Jiné rozdíly jsem zatím nezpozoroval, je to přeci jen MINI vs. MINI.

Na co dát extra pozor, když kupujete MINI (nejčastější závady:
- nefunguje správně stahování oken (velmi časté)
- korodující poslední díl výfuku (klidně i děravý)
- zkontrolovat hlučnost převodovky!
- stav a hlučnost podvozku a jeho vybití díky ČR cestám
- havárie? (rychlé a hravé auto je k tomuto přeci jen náchylnější)
- další věci budu doplňovat dle zkušeností

Silné stránky

Na auto se pokusím podívat ze dvou pohledů a to jak pohledu, pro který bylo auto zkonstruováno (pro kopec zábavy bez špetky praktičnosti) tak i z pohledu obyčejného člověka (to je ten, co má klíčky od německého kombíku, který má tunu praktičnosti, ale nulu zábavy)

- podvozek (Dr.Jackil & Mr. Hyde vlastnost). Podvozek patří mezi nejsilnější a zároveň nejslabší vlastnosti MINI. Na jednu stranu je s ním auto tak sportovní, že cítíte, že unese i několikrát výkonnější motor, než je právě ten váš, dovoluje Vám neskutečně rychle projet zatáčky bez strachu z toho, že uhne ze stopy nebo se stane výrazně nedotáčivým nebo přetáčivím. Kola jsou v rozích karosérie a opravdu se dá říct, že je to motokára (tenhle názor jsem už slyšel x krát). Zatáčky s MINI projedete výrazně rychleji než třeba s Golfem (v mém případě New Beetlem). Prudší zatáčka, ve které se New Beetle sotva držel v 100 km/h se dá s MINI projet levou zadní ve 130-140 km/h a nemusíte se v autě bát, že skončí někde ve ,,škarpě.. Pozor je třeba dávat jen na nekvalitní české silnice, ptž na nich má auto tendenci odskakovat a už jsem zažil nájezd do zatáčky, ve které mě čekala velmi nepříjemná nerovnost a auto mi odskočilo do protisměru. Ovšem já jsem člověk, který více než komfort preferuje zábavu a tu mi podvozek MINI nabízí neustále. Přichytil jsem se, že překážky na vozovce (značky, díry apod.) neobjíždím zeširoka jako jsem to dělal kdysi, ale přijedu co nejblíže, trhu volantem, vyhnu se a vrátím se do původní stopy. Tohle auto to dělá s takovou radostí, že je to silně návyková věc.

- řízení a řazení. Dá se říct, že tyto dvě věci jsou s podvozkem propojeny tak citlivě, jako nervy s lidské páteři (klidně si vezměte za příklad i jiný orgán, kde je nervových zakončení až až). Řízení je neskutečně citlivé a člověk se zpočátku udivoval, jak je možné, že MINI okamžitě reaguje jen na malinký pohyb volantem. Je prostě neskutečně strmé a rychlé, komunikativní, stále víte, jakým směrem se vaše auto řítí, jakým ho pošlete, když natočíte volant do určité polohy, chce to jen trochu zvyku a sžít se s tím. Řazení má velmi krátké a přesné dráhy, stačí jen trochu ťuknout do řadící páky a už je tam rychlost, kterou právě chcete mít. Je to jednoduše dokonalý sportovní nástroj.

- motor (Dr.Jackil & Mr. Hyde vlastnost). 85 kW motor s tímto drobečkem velmi snadno pracuje a divil se i můj švagr, když jsem to jeho 2.5 TDi Audině na zelenou natřel, ale na druhou stranu je třeba říct, že u tohohle auta nemáte výkonu nikdy dost. Nejdříve mi stačil, ale když si teď užívám toho podvozku, řízení, řazení, chtěl bych tam mít motor z ,,Ska,, o 125 kW, ale nepochybuji, že by se pro mě po chvíli stal také nedostatečným a chtěl bych WORKSe atd. atd. a myslím, že bych končil tak u 280 koňového MINI ;-)

- nápadnost a imagovka. Tohle si sice velmi slušně zaplatíte, ale miluji, když se za autem lidi otáčí, holky koukají, děti si ukazují a usmívají se a zkrátka se s ním v davu neztratíte

- zábavnost a hračkovitost, která neomrzí. Každý den to auto miluji, a každý den s ním rád jedu.

- vzhled exteriéru a interiéru. MINI si pořád budete rádi prohlížet zevnitř i z venku a pořád vás to bude bavit, pořád se vám bude líbit....

- xenony. Klasické halogeny v MINI svítí také nadprůměrně, ale xenony v MINI, to je lebeda...

- rejd a poloměr otáčení. Tohle si zaslouží jedničku, ptž díky malým rozměrům a skvělému rejdu je parkování s MINI naprosto jednoduchá a dokonce bych řekl i zábavná záležitost. Když teď přijedu na parkoviště a koukám se, jak někdo zajíždí do místa na x pokusů a já zaparkuji hned vedle něj napoprvé, tak se skutečně pobavím ;-)

- rychlost, se kterou tohle auto dokáže v interiéru zatopit. Pro mnoho lidí je to možná nepodstatná záležitost, ale topení v New Beetlu bylo za trest, ptž než začalo topit, byl jsem na místě, kam jsem právě jel, ale MINI je během minuty skvěle vyhřáté, takže pro mě je to výrazné plus.

- výbava mého auta, ptž je v ní úplně všechno, paráda....(xenony, panorama, parkovací senzory, kůže, sportovní sedačky + paket atd. atd.)

Slabé stránky

Na auto se pokusím podívat ze dvou pohledů a to jak pohledu, pro který bylo auto zkonstruováno (pro kopec zábavy bez špetky praktičnosti) tak i z pohledu obyčejného člověka (to je ten, co má klíčky od německého kombíku, který má tunu praktičnosti, ale nulu zábavy)

- spotřeba. Dá se sice jet za 5.3 l, když se hodně snažíte jet slušně a pomalu, ale to s tímhle autem opravdu nejde a já běžně atakuji spotřebu přes 8.5 litrů. Kombinačka se u mě pohybuje někde mezi 7.0 - 7.8 l/100 km. Prostě si to přeberte tak, že když si koupíte MINI na popojíždění, tak budete jezdit kolem 6,5 litru, to se opravdu v klidu dá, když ovšem budete s MINI dělat to, proč je to ono slavné MINI, tak spotřeba stoupne na 8-8,5 litru, ale MINI se vám za to odmění neskutečnými zážitky!

- kufr. Pokud máte prakticky založenou přítelkyni jako já, bude vás za to auto chtít zabít

- standardní sedadla. Pokud nemáte příplatkové sportovní (jako já teď), které jsou opravdu skvělé, leč bohužel jsou větší než standardní a ubírají tak dost místa pro cestující na zadních sedadlech (stejně si budou chtít radši sednout za volant), tak budete na delších cestách brečet. Standardní sedadla mají tvarování o ničem. Všude tlačí a nepomáhá ani nastavitelná bederní opěrka. Jsou úzké, zkrátka nepohodlné a nebyl jsem jediný, kdo tenhle názor zastával. Sportovním bych vytknul jedině, že nemají sklopitelně nastavitelné opěrky

- seřízení sedaček a volantu. U auta pro zábavu fakt nechápu, jak někdo může dát na seřizování sedačky místo ,,kolečka,, páčku, ptž díky tomu se mi nedaří si sedačku zaaretovat přesně tak, jak bych si přál. Buď je moc vepředu nebo moc vzadu, zkrátka optimální posaz nemám a napravit se to nedá ani volantem, ptž je pouze výškově nastavitelný. Tohle je snad největší mínus, které na tomhle autě pro zábavu vidím

- ovládaní digitální klimatizace, které není opravdu pravým příkladem dokonalé ergonomie, ale dá se na to zvyknout a po čase to máte v ruce ;-) Problémem je, že má MINI jen jeden kruhový ovládač (slouží k nastavení teploty v interiéru) a tak se mi často stává, že s ním kroutím a chci si přidat či ubrat vzduch v autě, ale přitom si měním teplotu. Možná má chyba, že jsem málo přizpůsobivý

- kovová hlavice řadící páky. Jakmile sednete do auta po mrazivější noci, kovová hlavice řadičky v ruce fakt není moc příjemná. Je totiž doslova ledová. Už sháním řidičské rukavice na zimu...

- nepraktické ovládání palubního počítače, jelikož tlačítko jeho ovládání je umístěno na páčce směrových světel a tak mnohdy nechtěně spustíte směrové světlo a to si chcete jen zjistit aktuální teplotu venku

- malé vnitřní zrcátko, takže výhled dozadu je omezený, ptž zrcátko je nejen malé, ale i stylové (rozumějte kulaté) a co jste se díky Mini dozvěděli? Ano, správně, stylovost není zrovna dvakrát praktická

- drahá údržba, servis, prostě všechno. Tohle auto je tak dobré, že mu odpustíte i ty neskutečné investice do něj

- trávím s MINi první zimní sezónu a začínám se přímo neskutečně bát pojezdů okem (okno po zmáčknutí kliky dveří mírně sjede dolů). Už mám v povinné výbavě pochopitelně rozmrazovací sprej, který před ranním otevřením dveří používám, ale začínám se bát poškození oken.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruch byla celá řada v případě prvního (stříbrného) MINI:
1. koroze (ano, koroze na pozinkovaném autě!). Rezly spodky dveří, okolí světlometu a výfuk. Spodky dveří a okolí světla se vyřešilo zbroušením, nanesením speciálního antikorozního přípravku a opětovným zalakováním. Výfuk jsem zatmelil speciální pastou, jelikož jsem se v BMW servise dozvěděl, že sportovní výfuky už se nedělají (chtěl jsem nový, ale sportovní, ptž má úžasný zvuk) a já o sportovní výfuk nechtěl ani za nic přijít, tak jsem dělal co se dalo pro jeho záchranu
2. nefunkčnost mechanismu otevírání okna (jedná se o častý problém u MINI, který je způsoben tím, že ,,frajírci,, zavírají dveře auta za bezrámová okna a tím dochází k napínání drátů, které jsou v mechanismu okna a ty pak prasknou a okno přestane jezdit. Já to nedělám a případnému problému předcházím tím, že jsem si preventivně raději koupil nové mechanismy do zásoby)
3. Rozsvícení kontrolky airbagu, které zapříčinil falešný poplach, když se pohnul káblík v sedačce při vysávání auta a panečku, stálo mě to 900 Kč, takže paráda
3. Výměna pylového filtru + naplnění klimatizace (komentář pak níže)
4. Zlobil dálkový centrál, kdy někdy nechtěl auto zamykat, ale v BMW mi řekli, že může u mě doma něco rušit signál (je pravda, že to zlobilo zejména u nás), takže mám jen zkusit zamknout auto z jiného úhlu. U současného MINI tenhle problém vůbec nepozoruji.
5. Oprava shnilého výfuku pomocí speciální tmelící pasty.

Všechny tyhle vady se projevily na prvním MINI COOPERU, ten druhý zatím drží, klepu na dřevěný stůl. S prvním COOPEREM jsem také jezdil do autorizovaného BMW servisu v Ostravě, což je věc, která už mě taky přešla. Neskutečné pálky za opravy. Provedení dočasné opravy okna za 2 100 Kč, které fungovalo jeden den a pak se musel mechanismus stejně vyměnit a nejvíce mě na tom naštvalo, že samotný mechanismus stál něco přes 3 000 Kč, tak to se tam mohl dát raději rovnou nový, ptž takhle jsem to zaplatil skoro dvakrát. Při výměně pylového filtru mi vypustili klimatizaci, takže její plnění mě stálo dalších 1 500 Kč atd. atd. Už jsem zase vyléčený z autorizovaných servisů. S New Beetlem jsem tam byl dvakrát a pak jsem řekl, že už nikdy, s Mini jsem tam byl taky, opět jsem se poučil a už nikdy více!

Poruchy na ,,žlutém mini,,:
1. přestal svítit xenon na pravé straně auta. Nejdříve jsem provedl výměnu xenonové výbojky abych poté zjistil, že to bylo zbytečné, že problém je v kontaktu, jelikož světlo se rozsvítilo obvykle poté, co dostalo ,,menší,, ránu pěstí. Objednal jsem auto na servis, aby kontakt opravili, ale už nebylo zapotřebí tam s autem jet, světlo se samo umoudřilo a svítí teď úplně bezproblémově a nezhasíná jako předtím.
2. Z ničeho nic mi začala blikat kontrolka elektroniky a auto okamžitě ztratilo otáčky, odmítalo zrychlovat a už jsem to viděl na pořádně drahou opravu, která se nakonec nekonala. Jednalo se o nahodilou poruchu, po pár hodinách se auto samo umoudřilo. Zatím je samoopravovací, musím zaklepat na dřevený stůl, tak doufám, že to tak s ním půjde dál :-)
3. Dělala se oprava přední nápravy, která bohužel díky našim ,,kvalitním,, silnicím dost trpý. Je to daň za špičkové jízdní vlastnosti (proběhlo při 112 400 km)
4. Po koupi Mini jsem zjistil, že častým neduhem po ujetí 100 000 km jsou problémy s převodovkou a já můžu říct, že už jsem doma. U mého Miniho v ní odešlo ložisko + proběhla výměna převodového oleje (vše při 112 400 km)
5. Zítra (3. prosince 2008) se auto chystá na další servis. Bude vyměněn motorový olej + filtry + čep řízení na pravém kole + ložisko pravého kola, ptž začalo neskutečně hučet. (stav 114 000 km)
6. 27. února 2009 (119 000 km) Mini vyzvednuto ze servisu. Auto mi podjelo na sněhu při parkování a výsledkem byl prasklý zadní nárazník + podřené pravé dveře až na základovku, takže se měnilo a lakovalo, vše skvěle opraveno, přidám pak fotky po opravě.
7. 9. března 2009 (119 300 km) vyměněny všechny svíčky.
8. květen 2009 (124 000 km) - promazána dlouhodobá paměť Mini, byla tam zapsána nahodilá chyba, která jej přepínala do nouzového režimu
9. červenec 2009 (127 000 km) - vyměněné destičky + kotouče na přední nápravě, naplněna klimatizace, vyměněn vstřikovací ventil (a to jezdím na 100 oktanový benzín, české čerpačky by se měly asi stydět)
10. srpen 2009 Nějakým milým člověkem ťuknut přední nárazník u Hypermarketu, půjde na opravu z havarijního pojištění.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

První auto kupované v autobazaru v Třebíči. Přístup prodejce skvělý v tom, že umožnil hodinovou testovací jízdu bez jeho účasti (prostě dal klíčky a jeďte si kam chcete), ale o to horší byl jeho přístup v ohledu, že vylíčil jak auto úžasně vypadá a v jakém je skvělém stavu a po přijetí na místo se ukázalo, že to není tak pravda a tenhle přístup nemám rád, raději hraji férově. Vše ale vyřešila výrazná sleva z ceny auta.

Druhé auto jsem kupoval od ,,MINI FANDY,, u Plzně. Bylo vidět, že Miňasům opravdu rozumí, měl už snad všechny varianty od Coopera, přes ,,Sko,, až po Cabrio, takže jsem si s ním o tomhle autě dobře pokecal a taky mi nabídnul, že mi klidně sežene díly z Německa, že jsou tam mnohem levnější a nebude za to nic chtít. Navíc skláním poklonu a velký dík, že mi auto podržel i přesto, že měl na něj lepší nabídky (sám jsem je viděl na papíře), takže opravdu férový člověk a auto vypadalo přesně tak, jak řekl, i každý škrábanec byl tam, kde slíbil...naprostá spokojenost

TUNING

V plánu nemám zatím žádný tuning exteriéru a interiéru a prznění tohodle krásného auta. Jediné o čem uvažuji je dolepení pruhů na přední kapotu, aby auto vypadalo agresivněji.

Změna! Měním názor a malý optický tuning MINImu přeci jen udělám ;-) Domluvil jsem dodatečnou montáž přídavných světel na přední masku, ale v mém případě nebudou sloužit jako dálková světla (tak jsou nastavená standardně), ale předělají se na světla pro denní svícení, aby se přes den nevysvěcovaly zbytečně drahé xenonové výbojky.

 

Novinky v recenzi

21.6.2009 20:58

Nové fotografie + servisní informace

Dnes jsem do své recenze Mini Coopera přidal nové fotografie + servisní informace a provedl jsem drobné změny v recenzi, jestli se najde čas, provedu mnohem větší úpravy... Ivoš

2.12.2008 00:00

Dnes jsem doplnil nějaké fotografie ze zimního provozu a také nějaké nové uživatelské postřehy.

7.11.2008 00:00

Po dlouhé době se aktualizuje. Doplnil jsem nějaké postřehy do recenze a důvod, proč aktualizace nebyla možná, auto stálo v servise (viz. foto). Taky jsem si pořídil už 3. sadu pneu+disků,takže přidám nové fotografie, tentokrát na zimních 16 alu

3.10.2008 00:00

Doplněny nějaké postřehy k tuningu Miniho a poruchy u současného ,,kamárka,,

30.9.2008 00:00

Před chvíli jsem dorazil domů z práce. Dnes mám zpoždění, zapomněl jsem si klíče od firmy a musel jsem se pro ně vracet, tak jsme se dneska s ,,Kamárkem,, aspoň o hodinu déle kamarádili a rozhodně to stálo za to. Vybral jsem si divokou zatáčkovitou trasu k cestě domů, ať si užiji za volantem trochu zábavy a dotáhla se na mě Honda Accord, tipuji tak na 2.0 a očividně se jí moc nelíbilo, že jsem před ní. Na rovince jsem to s ní sice neměl lehké, ale pro projetí pár vlásenek byla desítky metrů za mnou. Hold silný motor je taky někdy k ničemu... přidal jsem teď další postřehy o autě, doplnil jsem sekci TUNING a pokud mi to dnes vyjde časově, tak auto přezuji zpět na 17 palce a udělám nové fotky...
Zatím díky za reakce, potěšilo mě, že se auto i recenze líbí ;-)

29.9.2008 00:00

Dnes jsem přidal mého krasavce na internet. Omluvte případné gramatické chyby, už jsem neměl sílu znovu texty číst...přidám v nejbližší době také lepší fotografie a to zejména interiéru


Přidat názorDiskuse: Mini 3 door R50 1.6 85 kW

Další vozy Mini 3 door



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Jak píši v recenzi, MINI je auto náročné na údržbu a spolehlivost není zrovna taková, jak bych si na britské auto představoval.

praktičnost
5

Vepředu jsou dvě sedačky. Dva lidi jsou v interiéru, jeden za volantem je šťastný. Co víc chtít? Je to praktické? Částečně ano, jen ten kufr by nemusel mít jen objem golfového vaku ve velikosti 150 litrů :-(

prostornost
7

Vepředu si nemáte na co stěžovat, vše ok. Vzadu, pokud nemá MINI sportovní sedačky je dosti místa pro nohy i hlavu (se sportovními sedačkami je to horší s nohami), ale kufr má jen 150 litrů....

jízdní vlastnosti
10

Napadnul mě dlouhý komentář, ale zkrátím ho :-DDDDDDDDDDDDDD

jízdní komfort
6

O komfortu se zde nedá příliš mluvit, ale auto za to nemůže, za to můžou české silnice. Mlátí to, tříská to, ale vy si jedete a užíváte si to jako první sex ;-)

provozní náklady
8

Vysoké. Originální servis BMW je drahý, díly nejsou levné, autu je třeba dopřávat kvalitní olej a benzín. Vše se dá ale řešit levnějším a i lepším neautorizovaným servisem a dovozem z dílů z Německa, ptž tam stojí zhruba polovinu

náhradní díly
6

Samotné náhradní díly jsou finančně hodně náročné (v mém případě třeba mechanismu okna), ale zase drobnosti překvapí nízkou cenou (různé plasty apod.)

výkon motoru
9

Na tohle auto velmi dobrý a dostačující, ale já bych chtěl vííííííc

spotřeba
8

Jedete slušně, je dobrá (dá se v pohodě jezdit i za 6 litrů), ale tohle auto nutí na to šlapat a pak je z toho rázem 8,5 litrů v pidi autě....

hlučnost motoru
9

Je dokonale odhlučněný, dokud si ho trochu nevytočíte, abyste si vyslechli úžasný zvuk sportovního výfuku :-P

kvalita sedadel
9

V případě sportovních sedaček je skoro bezchybná, když zapomenu na mechanismus jejich ovládání a to, že opěrky nejdou sklonově nastavovat

brzdy
9

Dost čtu o tom, že jsou vadnoucí při častém použití, ale mě připadá, že je to psychologický efekt, ptž naposledy dnes jsem na ně musel pořádně dupnout a auto stále na místě téměř okamžitě.

zavazadlový prostor
3

Kupte si raději přívěsný vozík, uděláte lépe ;-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…