Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Škoda Octavia SLX 1.8 20V

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Milášek Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:202000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 173 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "marthy666".

TUHLE Škodovku jsme koupili v roce 2000 v jednom bazaru u známého. Měla najeto něco kolem 120 000 km a v té době to bylo autíčko se slušnou výbavou a silným motorem. Plná výbava SLX zahrnuje palubní počítač, imobilizér, centrální zamykání, všechna elektrická okénka, elektricky nastavitelná zrcátka a jejich vyhřívání, P+Z mlhovky, elektricky ovládané střešní okno a vyhřívané sedačky. Nejvíce se mi však na autu líbí modrá metalíza a motor, který se umí pěkně rozdivočit, ale také umí být krotký jak miminko.

MOTOR o výkonu 125 koní při 5900 ot/min a kroutícího momentu 173 Nm při4100 ot/min, což je ta uplně první osmnáctka co se do Oktávky dávala. Rozvod DOHC má 20 ventilů a to 3 sací s proměnným časováním a 2 výfukové ventily s pevným nastavením. Časování ventilů je podobné jako u systému který používá Porshe. Systém je na principu pohyblivého táhla, ovládané tlakem oleje motoru, umístěného mezi vačkovými koly. Táhlo se nastavuje pomocí el. mag. ventilu, který pouští olej, tím táhlo pohybuje řetězem rozvodu, který pootáčí sací vačkovou hřídelí.Od druhé poloviny roku 97 se pozměnila charakteristika tohoto audiňáckého skvostu tak, že se malinko snížil točivý moment na 170 Nm, ale za to mel dřívější nástup a přímější průběh. Tato úprava umožnila i výkon ve vyšších otáčkách, které z původních 5900 vzrostli na 6000 ot/min. Ovšem, tak i tak, když chcete od motoru aby se trochu hýbal musíte ho vytočit na 3000 ot/min tam motor dostane ohromný tah a táhne až k hranici nejvyššího výkonu. Když ale ve škodovce k tomuto motoru přidali lopatkové turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny, výkon motoru šel pořádně nahoru z původních 92kw/125hp a 170Nm na 110kw/150hp a 210Nm což je už pořádná porce. No a když tomuto motoru přidělili úpravu RS motor zesílil na 132kw/180hp a 235Nm v rozsahu 1950 až 5000 ot/min což je bomba.Dnes už má milášek najeto přes 188 tisíc kilásků a moc mu to nevadí. Autu akorát vadí studený motor, proto když jedu tak ho nejdříve řádně hezky pomaloučku zahřeji a pak můžu, když je to potřeba, na to "šlápnout". Ostatně vytáčení studeného motoru hodnotím jako největší prasárnu na světě!..Tak doufám že mi ještě pár tisíc vydrží...

---200.000 KM---
...Octavence chybí do najetí 200 000 kilásků už jen pár set kilometříků... musím zaťukat (ťuk, ťuk, ťuk) že zatím sme neměli s motůrkem žádný problém... těď malá investice padne do svíček, trošku dolít převodovku a to zas bude nadlouho (doufam) vše.... :)

- Octavka ma tedy 200.000 najetych kilasku a musim rici že je to opravdu spolehlyvý vůz a hodně vydrží. Na motoru nebyly zatím žádné větší potíže jak už sem již zmínil.
- Podvozek je zatím stále ve skvělé kondici. Měněny byly samozřejmě brzdy a obložení, kulové čepy řízení a jeden držák stabilizátoru. Tlumiče mají 55% účinosti, což je dobré.
- Karoserie je poškrábaná na pár místech a v pravých dveřích je malinkatý dolíček od dveří nejké paní na parkovišti.

KOLA mam původní tak jak je zadal výrobce tudíž: litá kola 15" x 6,5 jh2 a pneu continental 195/65 R15 85V. Ale do budoucna bych tam chtěl mít 16" kola a brzdy co se dávali na přeplňovaný model toho to motoru se 150 koňmi.

JÍZDNÍ komfort je parádní zatím jsem spokojen a i díky vyšším pneumatikám se do vozu nepřenáší žádné větší rázy. Pohodlí také zajišťují sedadla s dostatečným bočním vedením a příjemným sedákem. Určitě moc příjemná věcička je vyhřívání předních sedadel v pěti úrovních, které se dávalo do výbavy SLX jako příplatková výbava.

BRZDY jsou spíše lehkým průměrem, je trochu poznat ze byly převzaty z modelu Audi A3, ostatně jako většina dílu podvozku...

Silné stránky

Silných stránek má auto hodně jako např. velký zavazadelník, silný motor, přesné řazení, dobrý podvozek, atd..

Slabé stránky

U slabých stránek bych zmínil akorát malý prostor pro posádku vzadu a malinko vyšší spotřebu i když dá se jezdit s průměrem pod 8,5 litrů v kombinaci město/mimo město, ale na cestě Praha - Č.Budějovice jsme měli průměrnou spotřebu 6,5 L/100... :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem jsou převážně dobré. Větší oprava byla v případě výměny přední nápravy, protože v 60tce jsme najeli na dlažební kostku která ležela na silnici a když je před vámi náklaďák a vy ji spatříte na poslední chvíli už nemůžete nic moc dělat. Tak to odneslo zavěšení kola a liťák s pneu. A druhá nepříjemnost byla když jsem byl na rychlé výměně gum u příčného stabilizátoru a ty po montáži a ujetí pár kilometrů začali vrzat, až pak jsem se dozvěděl, že nebyly použity originál gumy od Škodovky, tak sem je vyměnil za origoš a je to v poho. No a ještš výměna předního skla, totiž přímo doprostřed mi vletěl šutřík a tak muselo původní sklíčko být nahraženo novým.. Ostatně tohle podle mě čeká hodně majitelů.... Pak jednou, když jsem sjížděl z dálnice do kolony automobilů, tak se za mnou vyřítila felda. Říkám si: " to snad nemůže dobrzdit!!" a taky že ne.. Strčila do mne, sic v malé rychlosti, ale plastovej nárazníček to nevydržel a prasknul v rohu. Tak jsem sehnal od známého lehce použitý, ale v dobrým stavu a vyměnil ho.. Jinak autíčko šlape jak má žádný větší problém jsme zatím neměli... :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S koupí nebyli žádné problémy bylo to přes známého který znal původního majitele...

 

Novinky v recenzi

28.4.2008 00:00

Nové FOTO!!!! + Pár slov o najetí 200.000KM!!!

10.3.2008 00:00

Přidáno 2 archivní foto .. oběvil jsem je náhodou když sem projížděl foto v PC :-D

13.9.2007 00:00

Nové foto!!!

29.8.2007 00:00

Teď nedávno se mi zasekl zámek u zadních dveří, tak, že nešly vůbec zavřít zjistil jsem že je zaseklá západka v horní poloze. Tak sem jí dal zpět do spodní polohy pořádně zámeček promazal a teď chodí tak jak má... :-) A pro sichr jsem poradne promazal vsechny vazelínkou, ikdyž je čas občasu profouknu sprejem, asi se tam nahromadilo víc prachu ...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivost Škodovky jako takové je velice slušná toto auto netvoří vyjímku :-)

praktičnost
10

Praktičnost auta je skvělá převezete v autě skoro cokoliv..

prostornost
9

Až na zadní sedadla je to supr..

jízdní vlastnosti
9

Tak akorát..

jízdní komfort
10
provozní náklady
5
náhradní díly
10

náhradní díly jsou hodne dostupné a levné...

výkon motoru
10

Mě zcela vyhovuje...

spotřeba
7
hlučnost motoru
10

davam 10 protože se mi mooc líbí zvuk motoru jak v kabině tak vně auta

kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

moc velký prostůrek jak sem již zmínil






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…