Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mercedes-Benz A Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:39000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1669 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lukas.ch".
Po dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodl vyměnit velký sedan za něco menšího. Většinu najezdím ve městě a marné pokusy zaparkovat mne přiměly k zamyšlení.
Jelikož jsem vybíral auto, které bude moje jediné, muselo být schopno cestovat občas i na delší vzdálenost aniž by mi po 500km necvakaly zuby a nehučelo v hlavě. Dále muselo být dostatečně bezpečně s dostatečným výkonem. Musí se do něj také něco vejít a nesmí to být sedan. Začal jsem tedy pátrat po autě, které by bylo schopno plnit tyto na první pohled protichůdné požadavky.
Áčko mi vždy připadalo zajímavé, ale měl jsem ho za takovou nákupní tašku do města. Nic méně jsem přečetl pár testů a recenzí a docela mě to oslovilo. Začal jsem tedy pátrat dál. Když už jsem zjistil, že by to mohlo být to pravé auto, začal jsem studova nabídku motorů. A v tom bal právě problém. Chtěl jsem auto staré 1-3 roky s minimem najetých km. Toho času zde byly samé 1,5 70KW v základní výbavě, nebo 2,0 nafta 60-100KW. 1,5 mi připadala na delší cestování slabá a naftu jsem na to moje popojíždění po městě nechtěl. Volba padla na 1,7 85KW, která mi připadala jako rozumný kompromis výkonu a spotřeby. Nedalo se nic dělat, začal jsem hledat v Německu. Jak jsem tušil, nebyl problém najít. V požadovaném stáří, výbavě a najetých km byly desítky zachovalých kousků. Vylosoval jsem tedy jeden z nich, který měl najeto 39.000km a byl po prvním majiteli. Potom už to šlo rychle. Našel jsem firmu co mi auto dovezla a do týdne jsem ho měl na značkách.
Můj první Mercedes :-) Ne že bych měl nějakou zásadní slabost pro tuto značku, (vždy jsem tíhnul k japonským značkám) ale přiznám se, že po prvních projížďkách jsem mu rychle přišel na chuť.
Áčko je na první pohled dost vysoké a díky sendvičové podlaze, která plní i bezpečnostní funkci se sedí docela vysoko. První pocit z podvozku byl zvláštní. Trochu se to do zatáčky nakloní a ..... to je všechno. Auto sedí poměrně dobře a snese víc než bych na první pohled řekl. Jasně, není to sporťák ale ostudu mi nedělá. Co mě mile překvapilo je na takhle malé auto nečekané pohodlí. A hlavně to ticho. Nikde nic nevrže a neskřípe, ve 160km/h na dálnici ani nehvízdá meluzína :-)
Motor splnil moje očekávání. Je to přesně to co jsem chtěl. Dá se jezdit na pohodu za 6,5l, když poskakuju v zácpách tak za nějakých 8-9l. Z 0-100 za 10,9s. Není to žádný trhač asfaltu, ale ani brzda provozu a když na to přijde tak 180km/h jede kopec nekopec.
Ce je nad očekávání je kufr. 435l je na takhle malé auto opravdu prosotorový zázrak. Po sklopení zadních sedaček se dá v pohodě i stěhovat.
Druhá řada sedadel poskytuje při troše snahy dost prostoru pro dva dospělé.
Výbava:
- okna v elektrice
- elektricky ovládaná a automaticky sklápěná zrcátka
- automatická klima
- vyhřívané sedačky
- malý kožený paket
- originální rádio s handsfree a ovládáním na volantu
- ABS, ESP, 4X airbag
- tmavě modrá metalíza
----------------------------------------
13/12/2009
Tak mám za sebou první servis v pražském M3000. Po krátkém předchozím srovnání s ostatními vycházel jako nejlevnější autorizovaný servis. Předchozí servis proběhl ještě u předchozího majitele v Německu při 20.000Km v servisu MB
Takzvaná "C"čková prohlídka obnášela výměnu všech filtrů (olejový, vzduchový a dva kabinové), nový olej, novou brzdovou kapalinu a pár drobností (například reset snímačů tlaku v pneu - hlásilo mi to nějakou chybu). To vše za cca 8.900Kč. Pokud by se neměnila brzdová kapalina tak je to za nějakých cca 6.500Kč. Přístup byl fajn, auto hotové asi za 3-4 hodiny. A v ceně jsem měl dokonce i dobré espresso :-)
----------------------------------------
27/1/2010
Tak už mám auto cca dva měsíce. Počáteční nadšení mne pořád neopustilo. Nechal jsem do auta namontovat GPS lokalizaci, která se mi vrátí na slevách na pojistce. Jednou z výhod tohoto motoru je fakt, že i v těchto mrazech topí relativně rychle (dnes ráno -16°C). Vyhřívané sedačky blahořečím každé ráno. Parkovací žárovky v hlavních světlech nahradily bílé LEDky. Uvažoval jsem o xenonech, ale 45.000Kč za světla od Helly mi připadá skoro dost (přestavbu pouze výbojek nechci). Spotřeba je přímo úměrná dopravní situaci. Zácpa = 9-10L/100km, jinak v pohodě kolem 7-8L/100km. Co mne překvapilo je zvýšení spotřeby se střešním nosičem lyží na dálnici. To že to bude víc jsem čeka, ale že to bude 1,5L/100km mě překvapilo. Holt aerodynamika udělá svoje ...
-----------------------------------------
4/2/2010
Auto jsme koupil bez roletky zavazadlového prostoru, což mi vadilo od začátku. Člověk nemůže nic nechat v kufru aniž by to neuniklo zraku kolemjdoucích nenachavců :-( Na vrakáčích to nikde neměli, takže nakonec jsem koupil novu. Z německa tu byla do 24 hodin a chtěli za ni 4.000Kč. Ještě jsem řešil propojení bezdrátového HF - rádio má ovládání telefonu a stejně tak je to i s volantem. Bohužel neoriginální varianta není kompatibilní s rádiem Audio 20 a originální stojí cca 12.500Kč, takže se asi obejdu bez HF :-( Stejný pokus probíhal s připojením Audiolinku, který na výstupu na changer umí přehrávta MP3 z USB a paměťových karet. Opět smůla. Proč ta originální rádia nic neumí :-(
------------------------------------------
23/2/2010
Tak mám za sebou první zkušenost s Ačkem na německé dálnici. Mile překvapilo stabilitou i při rychlostech kolem 180km/h. Ve vyšší rychlosti je trochu háklivější na boční vítr a jinak nad očekávání. Spotřeba při 160-180km/h = cca 9L. Rekord padnul při klidné jízdě 80-100km/h, kdy při plně naloženém autě byla spotřeba cca 6L. Jako naschvál jsem potkal na dálnici kaminek, který odlétl od náklaďáku. Výsledkem byl "tukanec" který jsme raději nechal opravit v ATU.
Silné stránky
- pohodlí a ticho
- skvělé manévrování ve městě
- prostor na danou třídu a variabilita
- výborně utlumený motor
Slabé stránky
- pouze 5 rychlostních stupňů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
servis v M3000 proběhl v pořádku, další za 20.000Km nebo po roce
Cena za takzvaný "C"čkový servis 8.900Kč - všechny filtry, olej a brzdová kapalina. Pokud by to bylo bez té brzdové kapaliny, tak je to za nějakých 6.500Kč
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Německý bazar. Korektní přístup. Mohl jsem si auto pořádně projet. Dostal jsem k němu sadu zimních pneu.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz A W169
- Re: Re: Re: Re: dobrá voľba 13.12.2009 01:00 jpor (RSKa)
- Re: Re: Re: dobrá voľba 12.12.2009 12:47 Johny.Rico
- Re: Re: dobrá voľba 11.12.2009 23:52 jpor (RSKa)
- Mercedes A na parkování? 11.12.2009 23:17 FRPE
- Re: dobrá voľba 11.12.2009 08:23
- Re: Chybu jsi neudělal, věř! 11.12.2009 08:19
- dobrá voľba 10.12.2009 23:03 jpor (RSKa)
- Chybu jsi neudělal, věř! 10.12.2009 19:49 Johny.Rico
Další vozy Mercedes-Benz A
-
Mercedes-Benz A (2006) Majitel: PH
Přidáno: 31.7.2007 219 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.1.2008 89 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2009) Majitel: oskar78
Přidáno: 14.8.2014 08 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2019) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 7.5.2020 139 Majitel 9.85 Uživatelé