Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz A 180 CDI (W169)

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz A, foto 4 Mercedes-Benz A, foto 5 Mercedes-Benz A, foto 6 Mercedes-Benz A, foto 7 Mercedes-Benz A, foto 8 Mercedes-Benz A, foto 10 Mercedes-Benz A, foto 11 Mercedes-Benz A, foto 12
Mercedes-Benz A, foto 13 Mercedes-Benz A, foto 14 Mercedes-Benz A, foto 16 Mercedes-Benz A, foto 17 Mercedes-Benz A, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Mercedes Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:26200 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1992 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Najlepsie sa mi hodi popis ako MiniMPV, aj ked tazko je ho zaradit podla typu karoserie (v technicaku uvedene ako kombi) alebo triedy. Podla mna je to vsak priamy konkurent "Golf" triede. Uvazoval som este nad Beckom, no Acko sa mi paci ovela viac (Becko takmer vobec), pricom cenovy rozdiel je okolo 160tis SKK... Auto je vo vybave Classic (aj ked najviac sa mi paci Avantgarde) - cena rozhodla.
V sucasnosti sluzi ako 2. auto v rodine a prevazne s nim jazdi manzelka. Dovodov na kupu bolo niekolko. Zacalo to zapozicanim auta od predajcu na vikend (darcek k narodeninam) a tam som sa do neho "zamiloval" - male velke auto s velkym vnutornym priestorom, pohodlne a pekne, kvalitne materialy... Potreboval som druhe auto do rodiny, pricom muselo splnat aj moznost zastupit "prve" auto v pripade potreby - a to sa mu dari stale lepsie a lepsie (za prve auto u nas doma BOLA povazovana sluzobna Octavka). Na prvy pohlad sa to nezda, no nie je problem sa zbalit pre 4clennu rodinu na tyzdnovu dovolenku bez nutnosti mat stresny nosic.
To co sa mi na aute paci asi najviac je sedenie a vyhlad: sedite vyssie ako ostatni (podobne ako u inych MPV), no volant a pristroje su dost hore pred vami - pripodobnil by som to k formule. Toto sa mi skratka velmi paci a rychlo sa na to zvyka.
Je to uz druhy Mercedes A - prve Acko 150 som po roku vymenil - skusil som automat a dostal ma. Musim povedat, ze automat som dovtedy moc nemusel, no tento Autotronic je skvely a viac ludi mi dalo za pravdu, ze je to jedna z najlepsich automatickych prevodoviek ake jazdili.
Motor je zivy a taha pekne - rozhodne ho hodnotim kladne. Jedine, co by som mu vytkol, je na Mercedes prilis hlucny - hlavne v interiery na volnobeh (na dialnici je vsak naopak pomerne tichy, hlavne vdaka udrzivanym nizkym otackam). To je vsak asi to jedine. Vibracie nie su na volnobeh citit ziadne, resp. len velmi mierne obcas preniknu do volantu. Motor taha uz od nejakych 1200 otacok, zjavne ozije pri 1600 a plynulo taha az do 4200-4400. Ziadne kopance, tah je uplne linearny... Ked sa moc netlaci na plyn, celkom svizne dokaze jazdit pod 2000 otacok - prevodovka vas dalej nepusti, ale drzi otacky co najnizsie. Samozrejme, ak sa prida, otacky idu hore, idealne taha od 2000-3500 otacok. Kickdown nema velky zmysel vyuzivat, auto len ostane dhlsie vo vyssich otackach nad 4000, pricom tah je takmer rovnaky ako ked plyn stlacite tak na 3/4 a otacky vyletia na 3000_3800. Pri akceleracii s touto prevodovkou je pomerne zaujimave, ze pokial drzite plyn stlaceny, otacky motora su stabilne (neklesaju a nerastu), po uvolneni idu dole... viackrat sa vam moze stat, ze po miernejsom uvolneni plynu otacky klesaju a auto nadalej zrychluje - je to vdaka praci prevodovky, ktora je bezstupnova a s motorom vyborne spolupracuje - zbytocne ho nevytaca a najma pri comfortnom rezime ich udrzuje co najnizsie. V sportovom rezime ich drzi asi o 300-500 vyssie. Tym, ze "nemusi preradovat stupne" su reakcie okamzite - v tomto smere ju hodnotim ako najlepsi automat, s ktorym som zatial jazdil (7Gtronic, 6st. BMW, VW DSG).
Riadenie je velmi presne a posilovac pomerne ucinny, co vyhovuje najma manzelke a jazde po meste.
Podvozok je naladeni trochu tvrdo (zrejme dan za vyssie tazisko) a je velmi nizky - na to treba neustale pamatat. V praxi sa auto skoro neda odtrhnut z cesty - v extremnych situaciach zasahuje nevypinatelne ESP...

Silné stránky

1. Prevodovka - Autotronic (CVT prevodovka pre A a B triedu) je skvely automat a najvacsou vyhodou je jeho rychlost a okamzita reakcia hlavne na prudke stlacenia plynu, moznost radit 7 stupnov manualne
2. Vnutorny priestor - na tak male auto je interier aj batozinovy prekvapivo velky
3. Sluzby: 4-rocna zaruka a 6-rocny bezplatny servis, 30-rocna zaruka na karoseriu
4. Pohodlie - hlavne sedadla a kvalita pouzitych materialov
5. Kvalita spracovania
6. Velmi prakticke a vyuzitelne auto
7. Bezpecnost - vid crashtesty EuroNCAP

Slabé stránky

1. Hlucnost - auto nie je vyslovene hlucne ale motor a podvozok by som asi ocakaval od Mercedesu este tichsi
2. Tvrdo naladeny a prilis nizky podvozok - toto sa da vyriesit doplatenim za zvyseny podvozok (ma ho otec vo svojom acku a citelne lepsie tlmi nerovnosti)
3. Cena za niektore "samozrejmosti" - pozdlzne nastavitelny volant ako priplatok
4. "Mercedes packa" pod volantom - da sa na to zvyknut, no hlavny problem je, ze je prilis nizko

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatial mala oprava (vymena zadneho naraznika po "pobozkani" velkeho kamena) - spokojnost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

velmi dobre - zatial najlepsi pristup s akym som sa stretol

 

Novinky v recenzi

13.7.2008 00:00

Dlhsie som nic nedoplnil - po pravde, ani nebolo co. S autom jazdi manzelka (moje byvaju vikendy), ziadne problemy doteraz, bezi ako hodinky. Spotreba mierne stupla, za co moze hlavne jazda po meste na kratke vzdialenosti alebo dialnica.

24.11.2007 00:00

Servis po 1 roku pri 18700km bez problemov a bezplatne... krasna skusenost :)


Další vozy Mercedes-Benz A



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatial bez problemov (ak neratam zamrznutu naftu po prvom tankovani, co samozrejme nebola chyba auta :) )

praktičnost
10

to je jedno z velkych +

prostornost
9

opat v kontexte maleho auta az prekvapujuce velke. jeden bod dole za priestor pre nohy u spolujazdca, ten sice mojej manzelke vyhovuje, ale viac ludom trochu vadil

jízdní vlastnosti
9

auto sa mierne naklana + nevypinatelne ESP, co moze byt napr. v zime problem

jízdní komfort
9

trosku lepsie by mohol tlmit nerovnosti + hlucnost

provozní náklady
10

6-rocny servis v cene, prekvapivo nizke poistky (priamo cez MB predajcu)

náhradní díly
10

autorizovany predajca a servis

výkon motoru
9

vykonu nikdy nie je dost a 109k od dvojlitroveho turbodieselu nie je az tak vela. nastastie to nie je citit a motor pekne taha. velkym + je rozsah vyuzitelnych otacok

spotřeba
9

spotreba 6,9l/100km: 90% mesto a dialnica (140-160). asi dan za vyssiu karoseriu + automat + auto si vychutnavam. pod 5l som sa dostal velmi tazko, zato jazdit za 5,6l nie je problem (napr. cesta z BA do Tatier okolo 6l pri priemernej rychlosti 93

hlučnost motoru
8

u mercedesu by som asi ocakaval trochu lepsie odhlucnenie

kvalita sedadel
10

doobjednany tiez paket pre komfortne sedenie

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

prekvapivo velky a prakticky






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…