Recenze

10 Majitel

Mazda MX-5 NB FL

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 2
Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8 Mazda MX-5, foto 8 Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda MX-5 Miata Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:31000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 107 / 150 * kroutící moment [Nm]: 168 / 230 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5 / 8.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Joe_ST".

Mazda MX5 je vybavena samonosnou karoserií typu otevřený roadster se dvěma sedadly pro posádku. Skelet karoserie se vyznačuje vysokou odolností proti zkrutu jak v podélném tak v příčném směru. Vůz byl od prvopočátku navržen jako otevřený, což se promítlo na konstrukci podlahové skupiny, která je vysoce pevná a na rozdíl od kabrioletů odvozených z klasických vozů typu hatchback jako VW Golf Cabrio nebo Peugeot 205C se ze svárů neozývá praskání a vrzání tak typické pro levnější otevřené automobily. Automobil má dnes již klasickou koncepci, motor uložený vpředu podélně a kardanovou hřídelí je točivý moment veden k poháněné zadní nápravě. Rozložení hmotnosti je blízké ideálnímu poměru 50:50 na nápravy.

Jako základní motorizace byl použit motor typu B6 o obsahu 1598ccm s rozvodem OHC a dvěma vačkovými hřídely v hlavě válců tedy DOHC. S vývojem vozu byl spjat i vývoj motorů a tak po první verzi s výkonem 114 koní se v roce 1993 objevil pod kapotou i motor BP s obsahem 1839ccm a výkonem 128 koní tento motor byl převzat z Mazdy 323GT. Motor 1.6i se vrátil v roce 1995, ale se sníženým výkonem na 90 koní, a to pouze z důvodu dosažení většího výkonového odstupu motoru 1.8i ten měl od roku 1995 výkon 133 koní. S touto motorovou konfigurací se model NA přestal vyrábět a pro nový model NB se v roce 1998 objevila dvojice
přepracovaných motoru B6 a BP, motor s objemem 1598 měl výkon 110 koní, ale oproti původním verzím měl lepší průběh točivého momentu. Osmnáctistovka měla výkon lehce přes 140 koní, tyto změny byly docíleny přepracování sacího a výfukového potrubí a lepším managementem motoru. Verze 1.8 má od roku 2001 sekvenčí časování ventilů a výkony od 139 (s automatickou převodovkou) až 146 koní ve verzi 1.8i Sport.

Převodovka je 5-ti stupňová s přímým řazením, řadící páka je přímo součástí převodové skříně a to zaručuje absolutní přesnost volení jednotlivých převodových stupňů a minimální dráhy nutné k zařazení. V roce 1999 se ve výročním modelu 10th Anniversary poprvé objevila převodovka 6-ti stupňová. Ta je od roku 2001 jako volitelná součást výbavy. Stejně tak měl model Anniversary v zadní nápravě zabudovaný diferenciál se zvýšenou svorností TORSEN. Ten se i po té stal sériovou výbavou pro modely s motorem 1.8i.

Konstrukce podvozku Mazdy MX5 je mezi běžnými vozy velmi neobvyklá, jedná se o nezávislé zavěšení všech kol na dvou lichoběžníkových ramenech. Tento způsob zaručuje velmi stabilní chování podvozku a téměř dokonalou nastavitelnost. O pérovaní se starají vinuté pružiny na každém kole, plynové tlumiče jsou standard od roku 1990 a obě nápravy jsou stabilizovány příčnými stabilizátory typu Torsion. Podvozek je skutečně největší devizou tohoto vozidla a při průjezdu každé zatáčky Vám Miata říká, že její podvozek je navržen na závodní dráhu.

O zkrocení výkonu motoru se stará brzdová soustava, která obsahuje 4 kotoučové brzdy, vpředu kotouče s vnitřním chlazením na zadních kolech jsou kotouče neventilované. Prví generace Miaty měly brzdy odlišné, pro roky vyroby 1989-1994 platí rozměry kotoučů:
přední: 236mm x 18mm ventilované
zadní: 231mm x 9mm plné
od roku 1994 jsou rozměry větší:
přední 254mm x ??mm ventilované
zadní 251mm x ??mm plné
ABS bylo možno objednat jako příplatkovou výbavu a jeho dostupnost byla odlišná podle modelu a země kde se MX5 prodávala.

Velmi důležitou součástí výsledného chování Miaty na silnici jsou kola, vzhledem k velmi citlivému podvozku je výběr kol velmi delikátní záležitostí. Výběrem nevhodných kol se může chování vozu velmi pokazit.
Sériové rozměry jsou zde:
od roku 1989 do roku 1994 : 14" 185/60R14 na ráfku 5,5JJ nebo 6JJ 14
po roce 1995 se vozy osazovaly koly: 15" 195/50R15 na ráfku 6JJ 15 to v případě motoru 1.8 pro 1.6 zůstávala kola 14"
Od roku 2001 pro generaci NB-Fl a motor 1.8i je běžný rozměr 205/45R16 na ráfku 6,5JJ 16
Originální hliníková kola dodávana automobilkou jsou pověstná svou nízkou váhou, ta má vliv na snížení hmotnosti neodpružené hmoty.

Silné stránky

ovladatelnost, bajecna trakce, sviznost...bezporuchovost a ZOOM ZOOM :-)))))

Slabé stránky

podvozek odskakuje na nerovnem povrchu v zatackach. Otazka, zda-je je to chyba auta nebo spatne silnice :-))))

nekteri majitele s postavou vetsi nez 190cm si stezuji na stisneny prostor, ano kokpit je opravdu tesny a idealni je velikost do 180cm a pokud mozno stihle postavy :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

velmi dobry, poruchy - 0, opravy - 0, jen bezny servis.
servisovano Mazda TABOR Wagnerova. Dalsi dve tri mazdy mam od Wagneru Tabor a je to servis a prodej na jednicku ;-)))

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno v Nemecku. Ojete a odrene.

JR upravy

na voze je nekolik zasadnich uprav, podvozek je vybaven regulovatelnym podvozkem TEIN s regulaci tuhosti a svetle vysky automobilu, stabilizatory Jackson Racing. Brzdy MOSS Motors STR, vrtane a slotovane kotouce + tvrde zavodni desky, pancerovane hadice. Kola 16" s pneu 205/45R16 (model MazdaSpeed MIATA, bohuzel ne original). V motoru nainstalovan mechanicky kompresor Jackson Racing s plnicim tlakem 6PSI a elektronikou PowerCard, doplneny o mezichladic stlaceneho vzduchu. Spojka ACT Organic clutch STAGE 1. Senzor tlaku oleje byl zmenen z DUMMY ON-OFF na opravdu fungujici ukazatel tlaku oleje.


nevim proc nefunguje ten odkaz na to VIDEO.. prosim juknete na www.miata.cz a tam to normalne bezi....

 

Novinky v recenzi

6.2.2008 00:00

Auticko momentalne zimuje, pres zimu ho nepouzivam, jen v teplejsich dnech ho nstartuju a ujedu par km pro zaolejovani motoru a roztoceni lozisek v prevodovce, diferencialu a napravach. Tesim se na teploty nad 15C :-))
jinak z USA jsou objednany dalsi prvky pro doladeni, hlavni prinos bude AIR-to-AIR chladic za kompresor pro snizeni teploty vzduchu pred nasatim do motoru. Pak par drobnosti, budu informovat jak dopadne montaz + nejake foto.

5.2.2008 00:00

trochu z historie:

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10

oni nejsou treba ;-)

výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Mrtvoly v Želivce, poslední případ legendárního Mareše: Šéf mordparty odchází do civilu

Mrtvoly v Želivce, poslední případ legendárního…

Ohlásil úspěch svého týmu a pak se naposledy rozloučil. Šéf pražského oddělení vražd, legendární Josef Mareš, po…

Václav Noid Bárta se stal podruhé otcem! Dcera dostala jméno filmové hvězdy

Václav Noid Bárta se stal podruhé otcem! Dcera…

Muzikant Václav Noid Bárta (39) je dvojnásobným tátou! Přítelkyně Eliška Grabcová (29) porodila zdravou…

 

iSport.cz

Češi ukázali, v čem pojedou do Tokia. Vítězný symbol i japonština

Češi ukázali, v čem pojedou do Tokia. Vítězný symbol…

Grafický prvek v podobě gymnastické figury značící vítězný postoj a nápis Czech Republic na hrudi, pod kterým je…

Trenér se zamyslel nad Pastrňákovou povahou. Subban pod těžkou palbou

Trenér se zamyslel nad Pastrňákovou povahou. Subban…

"Brácha na bráchu..." Však to znáte. Davidové Krejčí a Pastrňák si v nočním duelu štrejchli spolu v lajně, z…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: V Česku se fakticky zrodilo nové hnutí, říkejme mu Tříprocentní

Bohumil Pečinka: V Česku se fakticky zrodilo nové…

Letná byla jednou z největších protivládních demonstrací v Evropě v posledních letech. Tradiční média i sociální…

Skočit si s padákem ve 102 letech. Podívejte se na neuvěřitelný čin odbojáře a skauta Eduarda Marka

Skočit si s padákem ve 102 letech. Podívejte se na…

Minutový film dokumentaristky Theodory Remundové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize.…