Mazda MX-5 (1999)
25.9.2007Úvod (méně zvědaví můžou přeskočit ;)) V létě 2007 jsem se rozhodl pořídit si svoje první a zatím poslední auto. V mém soukromém "výběrovém řízení"…
Mazda MX-5 (riderhenry)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- na léto 23.10.2007 01:43 Asphalte MoDo
- Cena 25.10.2007 13:56 STi (Modo Team)
- foto 27.10.2007 11:09 Focusman
- Přijedeš na sraz? 28.10.2007 00:01
- Odpověď na dotaz máš 01.11.2007 17:53 Poustnik
- jojo 23.11.2007 15:13
- kontrolka rezervy 15.01.2008 02:29
- 10 b 29.03.2008 17:09 Dave SK
- Tu jednou chci taky 21.06.2008 13:48 Garfielld
- Tak tady naháním poslední zájemce o hlasování... 16.10.2008 11:11 Poustnik
- Rada 17.11.2008 18:55 Ondřej Šámal
- brzdy 24.01.2009 15:36 OS
- 10b. 24.01.2009 15:38 OS
- fajn autíčko 24.01.2009 20:36
- velmi 16.02.2009 20:38 JirkaS
- JDM 09.03.2009 22:05 rooney
- Tak jestli je to měření přesné, ne jen orientační, 24.04.2009 00:37 Poustnik
- GRRR 24.04.2009 11:57 vondry87
- Až teď jsem si ho všiml 28.08.2009 23:02 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
-
-
STi (Modo Team) 25.10.2007 13:56
Cena
Teda za tu cenu,cos jí sehnal,je to úžasný.Já sem se o ní kdysi taky zajímal,ale spíš jen pro zajímavost a pod 300tis sem takovou nenašel (myslim druhou generaci).V tomhle autě se mi sedělo zatim vůbec nejlépe,úplně jsem s ním splynul.Tak si užívej zábavy a jsem rád,že jí nehodláš tunit :yes:-
riderhenry 25.10.2007 21:57
« Re: Cena
Ani nevíš jak mě Tvůj příspěvek potěšil... ;-) Ona ta cena byla fakt asi docela pěkná - aspoň na limitovanou edici. Ale je teda pravda, že levnější jsem nenašel (akorat několik stejně drahých). No a naštěstí jsem nejspíš koupil dobře! :-) A jak se ti to auto řídilo, jaké máš dojmy?-
STi (Modo Team) 25.10.2007 23:39
« Re: Re: Cena
Řídil jsem jí jen krátce a zdaleka jsem si to nemohl užít,spíš jen taková malá ukázka.Takže nemůžu úplně soudit,ale já mám prostě rád malá auta a tohle mě ještě tak skvěle obklopilo a ten joystick akorát do ruky - líp se mi nikde nesedělo (ikdyž třeba v BMW 130i jsem si zase užil aspoň tu jízdu).No a jestli se Ti něco nevysype,tak si určitě dobře koupil ;-)-
riderhenry 25.10.2007 23:49
« Re: Re: Re: Cena
No najel jsem zatím jenom 1500km, tak těžko říct... V BMW 1 jsem taky seděl, konkrétně v novém třídveřovém a musím říct, že je to fajn pocit! Ale neřídil jsem ho... Nicméně když jsem poprvé nastoupil do MX-5 (ne do mojí "nastávající"), tak mě nadchla. No uvídíme, do budoucna byhc rád získal nějaké zkušenosti s RX-8... :-)
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.10.2007 00:01
Přijedeš na sraz?
Koná se 3.11. poblíž Zlína - viz. banner na homepage Moje.auto - máš to blízko ;-) Je třeba se registrovat... -
Poustnik 01.11.2007 17:53
Odpověď na dotaz máš
pod Mazdou, no ty máš takový modrý bonbónek.....při koupi naší Mazdičky, když si dealeři odskakovali na bojové porady /viz recenze/ jsme si jako relax přesedávali od stolku s lejstry právě do Mazdy MX - 5. A žena mě překvapila, že se jí moc líbí. Tak si ji prý pořídíme na důchod, až děti odrostou.... >:D >:D Tady není ani moc drahá...-
riderhenry 02.11.2007 15:57
« Re: Odpověď na dotaz máš
O tom, kde kolik co stojí mi nic říkat nemusíš. Tak trochu si pohrávám s myšlenkou dotáhnout si Mazdu RX-8 z USA, po té, co sem konečně mohl přestat věřit těm hloupým povídačkám o její nespolehlivosti. Ani nežere tolik, kolik by si někteří mohli myslet... Tak děkuju za pochvalu, Tvoje Mazdička je uchvatna, takovej supersportovni autobus! ;-)
PS: recenzi mám už dávno přečtenou! :-)-
"-- skrytý --" 09.11.2007 23:01
« Re: Re: Odpověď na dotaz máš
Máš hezkou Miatu. Já takový problém s odskakováním co uvádíš nemám, ale moje verze má komfortnější naladění než série. Na RX-8 si dej pozor. Bavil jsem se v servisu mazdy a ze čtyř prodaných u dvou proběhla výměna motoru. Spotřeba při normální jízdě 13-18 litrů. Při snaze o úpornou úspornou jízdu se dá přiblížit k deseti litrům. Taky jsem o ni uvažoval, ale rychle mě to přešlo, zábovnosti MX-5 stejně nedosahuje ;-) .-
riderhenry 10.11.2007 20:58
« Re: Re: Re: Odpověď na dotaz máš
Děkuju, tvoje se mi taky moc líbí! ;-) Co se týče odskakování, da se předvídat. Spíš je ještě víc k vzteku stav silnic v ČR... Co se týče RX-8, mám dost pochybnosti. Plno lidí říká, jak s ejim mění motory častěji než gumy, ale nemá to žádné logické vysvětlení - spíš jakoby to byl pozůstatek RX-7, která tyto problémy opravdu měla. V motoru je akorát údajně maximálně potřeba vyměnit jeden díl, a to vložku otírající se o rotor. I v mazdě si pochvalovali spolehlivost auta - a to sem jim dopředu řekl, že bych si možná někdy koupil ojetý kousek... Údajně jenom občas někdo přechlastá svíčky když vytočí studený motor do omezovače - a to se nedělá!!! No a spotřeba je nejspíš jakási daň za ten úžasný motor - nicméně ani ta se zas tolik neodchyluje od svých konkurentů. Na spritmonitor.de se pohybuje v průměru mezi 13 - 14 litry. RX-8 je moje srdcovka, dle všemožných testů taky vyniká podvozkem, ale ty otáčky... A taky je to auto pro čtyři lidi, no a jako jediné je prostě celkově lepší! ;-) No ale MX-5 je MX-5, nicméně můj sen je prostě RX-8.-
"-- skrytý --" 11.11.2007 00:52
« Re: Re: Re: Re: Odpověď na dotaz máš
Jenže u RX-8 sundáš střechu jenom úhlovou bruskou ;-) . Jinak máš pravdu, RX-8 žere přibližně to samé co Nissan 350Z. V Top Gearu s ní Stig zajel stejný čas jako s BMW M3. Když už ojetou, tak se vyhni těm úplně nejlevnějším kouskům. Když někdo po dvou až třech letech prodává auto které stálo milion za 400 tisíc, tak to nebude jenom kvůli spotřebě PHM.-
riderhenry 11.11.2007 10:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď na dotaz máš
Tak nějak jsem to myslel. A ještě jedna zajímavá věc - Mazda se pravidelně umísťuje v žebříčcích spolehlivosti na prvních místech. To by nebylo možné, kdyby dělali auto, kterému odchází motory, aspoň si to myslím... A pak je docela fajn, že nedostala nikdy facelift - nejspíš není moc co zpravovat (350Z má za sebou myslím třetí facelift...). :-) Co se týče TopGearu, máš pravdu, RX-8 byla velice rychlá! A dokonce o ní prohlásil, ikdyž to na konci odvolal, že je to nejlepší auto které kdy řídil... ;-) No a ten interiér, "trojúhelníčkové" detaily... Je to moje láska! MX-5 nemám proto, že je to kabriolet, ale proto, jaký má podvozek. Doufám, že RX-8 nebude o tolik špatná, i přes to, že MX-5 je nedostižná! ;-) Uvažuju o dovozu auta z USA nebo Německa. Klidně koupím i levný kousek, když bude vpořádku (tak jako i moje Miatka! ;-) )!
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 15.01.2008 02:29
kontrolka rezervy
chcem sa spytat, ani Tebe nesvieti kontrolka rezervy? v manuali som cital, ze je iba u niektorych modelov. "diera" v pristrojovke je, ale nesvieti mi.-
riderhenry 15.01.2008 03:04
« Re: kontrolka rezervy
jj, rezerva taky bohuzel nesviti... musim to tak nejak odhadovat - je to o zvyku! ale takova drobnost zrovna zamrzi, neivm proc - stejne jako tlak oleje - planuju, ze bych sehnal funkcni, ne jenom ON/OFF...-
"-- skrytý --" 15.01.2008 11:12
« Re: Re: kontrolka rezervy
no ano ja som si na tu chybajucu kontrolku uz nejak privykol, ale i tak by potesilo keby tam bola.
inak tlak oleja - ked som to videl prvy krat, bol som nadseny, az kym som nezistil, ze naozaj ukazuje iba dve hodnoty, co je skoda. na NA tusim bol funkcny.-
riderhenry 15.01.2008 22:55
« Re: Re: Re: kontrolka rezervy
da se z USA poslat upgrade... kdybys mel zajem, najdu to a poslu odkaz! ;-)-
-
-
"-- skrytý --" 20.01.2008 20:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka rezervy
dik. tento vyzera naozaj dobre.-
"-- skrytý --" 08.02.2008 10:49
« Re: kontrolka rezervy
mam ho namontovany a funguje to dobre, jen na okraj dneska vsechny auta maji omezovac tlaku oleje, takze relane to funguje v ohratem aute, kdy ma olej uz provozni teplotu a pak je videt, ze na volnobeh je tlak nizsi nez pri otackach cca od 1200 a vys. raficka ma rozsah cca 3-5milimetru. Ale mas pravdu na NA to fungovalo u NB to zase zmenili a bylo to jen ON-OFF...ale tohle funguje :-) mam to asi rok.
-
-
-
-
-
-
-
-
Garfielld 21.06.2008 13:48
Tu jednou chci taky
někdo řiká že je to auto pro geje a metrosexuály, ale na to ji mkašlu, podle mě je to auto pro řideče a pro radost :-) co si myslí okolí by my bylo úplně fuk :-) fandim-
riderhenry 24.06.2008 11:45
« Re: Tu jednou chci taky
tohle presne se o ni rika... Ale ma svoje kouzlo - nechapu jak muze byt lepsi nez Toyota MR2, kdzy MRko je lehci, takze i rychlejsi v primce, ma motor pekne za sedackama... Ale stejne - sice bude MR rychlejsi, ale MXko ti dava neco jineho, asi ten feeeling, nebo co... >:-[] Musim doporucit - provozni naklady (kola jako na Octavii), spolehlivost... no a hlavne ZOOM-ZOOM!!! :-)
-
-
Ondřej Šámal 17.11.2008 18:55
Rada
Ahoj, taky přemýšlím, že si pořídím cabrio. Do užšího výběru se dostala právě MX-5 a Fiat Barchetta. Hodlám do koupě auta investovat max 3 500 euro, za což seženu maximálně ještě první generaci (NA), ale i tak po ní toužim, protože chci zábavné auto, kterým Mazda nepochybně je. Bál jsem se, abych se tam se svými 180 a něco centimetry vešel, ale vidím, že ty problémy nemáš. Víš o něčem, na co bych si měl dát při koupi pozor?-
riderhenry 18.11.2008 22:36
« Re: Rada
Ahoj, nejsem automechanik a MX-5 vlastnim teprve druhym rokem, a jeste jinou verzi, nicmene docela hodnotna recenze je na tipcars.cz (nejak to tam musis najit), dokonce je tam i par dotazu v poradne (jeden i muj) na zabavne auto. Jinak nic proti Fiatu, ale v nicem se MX-5 nemuze rovnat, rozhodne ne spolehlivosti a zabavnosti! ;-) Snaz se jit do motoru 1.8, 1.6 ma stejnou spotrebu, stejne povinne ruceni, akorat nizsi vykon. Uz me nenapada nic, co bych ti dal poradil, ale klidne se zeptej! ;-)-
Ondřej Šámal 18.11.2008 22:45
« Re: Re: Rada
Díky moc. Ono je už víceméně rozhodnuto, že bude MX-5, Fiat byl jen jako vzhledově podobná alternativa. Teďka každý den sjíždím německý servery, pár pěkných kousků tam je, dokonce mají některé i hardtop, což by bylo velké plus. Tu jednašestku ani nezvažuju, radši půjdu do staršího kousku, ale jen s 1,8. A jak hodnotíš posaz? Mám 180 cm, což není moc, ale taky ne málo, bojim se, abych nějak "nepřečuhoval".-
riderhenry 19.11.2008 01:10
« Re: Re: Re: Rada
Tak to je jednoduche - najdi nekoho, kdo prodava MX-5 u nas a proste ji vyzkousej... Predstirej zajem... Ja takhle sedel poprve v MX-5 v EuroCaru. Uplne zubozeny kousek za skoro dvojnasobek, nez se prodavaly v Nemecku, ale interier mel rozmery stejny! ;-) Jako alternativu k MX-5 bych videl Toyotu MR2 a jeste MGcko, ale to spis jenom pro fanousky... ;-)
-
-
-
-
OS 24.01.2009 15:36
brzdy
Ahoj chci se zeptat jestli byl upgrade brzd poznat. Take premyslim ze casem koupim lepsi desticky, kotouce a pancer.hadice.-
riderhenry 24.01.2009 17:59
« Re: brzdy
Je tezky posuzovat, jeslti jsem to poznal. Pred montazi brzd bylo auto asi dva tydny na laku a dalsich vecech, takze jsem jezdi v Toyote Aygo, ktera ma sice naprosto jinou charakteristiku brzd oproti MX-5 (Aygo - kousave brzdy, obtizne davkovatelne, ON/OFF. MX-5 ma dlouhy chod pedalu, vyzaduje vic sily, velice slabi posilovac brzd). Prijde mi vsak, ze auto brzdi znatelne lip, stejne tak je to potvrzeno od mnoha majitelu stejneho kitu v CR - odhaduje se, ze az o 30%, coz se mi zda ale dost... ;-) Nejlepsi vzdycky je a bude koupit vetsi kotouce a trmeny, ale to je dost drahe a casto se do puvodnich kol vetsi brzdovy system nemusi vejit. Nicmene tim, ze jen sportovni brzdove desticky a kotouce, taky zlepsis ucinnost brzd, ale nebude to zadarmo - brzdy casto potrebuji zahrat (to neni muj pripad - jen nekdy v zime je znat pri prvnim brzdeni jiste zpozdeni), ale zase funguji pri vyssich teplotach stabilneji, takze se neprehreji a nevadnou tak rychle, jsou hlucnejsi, desticky piskaji (muj pripad - pro 99% ridicu by to bylo nesnesitelne, ja to rad prejdu... ;-) ), desticky se rychleji opotrebovavaji nebo vic "zerou" kotoruce atd. atd. Da se to, myslim si, docela uspesne takhle obecne shrnout. Pak je treba, napr. na ruznych forech, zjistit, jak ktere desticky a jejich kombinace s kotouci na dane auto funguji. Rozhodne neudelas spatne, kdyz nakoupis brzdy od renomovaneho vyrobce (EBC, HAWK, Brembo apod.), ale ani overeny kit za mensi penize, zalezi na kzdem... ;-) Nicmene bych necekal od vymeny desticek, kotoucu nebo hadic zadne zazraky, ale casto to byva i levnejsi, nez koupit originalni dily, takze nevidim duvod to nezkusit, cekal bych spis mirne zlepseni, nez naopak, v obecne rovine... :-)-
-
-
OS 24.01.2009 18:08
« Re: Re: Re: Re: brzdy
nechci ze 120d delat nejakej zavodak ale jen lehce vylepsit co se da. za rozumne penize a aby to melo smysl. prece jen je to auto na kazdej den. auto ciste pro zabavu si postavim az vydelam prvni mega:D planuju neco jako Clio CUP a brutalne odlehcit a vyladit.-
riderhenry 26.01.2009 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: brzdy
No ja zase uvazuju o vysnene Honde S2000, protoze se chysta vetsi investive na MX-5, tak si to rozmyslim, jakou cestou jit.
Jasne, vetsi brzdy byvaji tezsi, ale ne vzdy a ne o moc, znam pripad, kdy byly vetsi kotouce o 2kg na kole lehci, nez ty mensi, ale pak to zase dohnaly trmeny, ale stejne... Urcite by to za to stalo. Stejne malokdo kupuje kola podle vahy (ja jsem na to treba uchyl... ;-) ). Jinymi destickami a koutouci v pripade BMW na 100% i usetris, hadicky zase sami o sobe nebudou asi moc drahe... :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
Poustnik 24.04.2009 00:37
Tak jestli je to měření přesné, ne jen orientační,
tak tam máš 101 a půl kW, což je trošku méně. Každé auto časem ztrácí výkon, tak myslíš, že proto je to dobré? Já mám na brzdě změřený výkon 117kW, oficiální údaj je 114. Myslíš, že se za deset let dostanu na těch 114???? :-)-
riderhenry 24.04.2009 11:41
« Re: Tak jestli je to měření přesné, ne jen orientační,
Kdyby vyrobce udaval vykon na kolech a nechal jsi ho zmerit na te stejne brzde, kde to budes merit za 15 let, tak neco muzes soudit, jinak je tezke cokoliv soudit... :-) bylo to mereno ciste z informativnich duvodu pro budouci srovnani, ale kdyz technik, ktery to dela X let a uci to na skole, rekne, ze to je hodne dobry vysledek, tak jsem mel radost... :-) Samozrejme ti tech 117kW preju, japonske auta maji obcas vyssi vykon nez je psane v TP (napriklad u NSX, GT-R atd. to muze byt treba i 100 koni), protoze to tam maji dost prisne, tak treba je to i tvuj pripad. ;-) Ztrata 2.5 kW po 10 letech a 150 000km je opravdu dobry vysledek, kdyby tomu tak opravdu bylo. Nicmene vec, kterou mi asi nikdo nevyvrati, je posun maxima vykonu a kroutaku alespon o trosicku nahoru... >:D Je ale dost mozne, ze kdybych jel zitra na jinou brzdu, tak mi nameri 90 nebo 110kW, alespon se to tak rika...
-
-
vondry87 24.04.2009 11:57
GRRR
Krásný auto.. ale rozčílila mě ta fotka, jak ho někdo vzal klíčem :no: Tyhle lidi mě fakt se*ou.. já si jednou za uherskej rok půjčil auto od našich, nechal ho hodinu někde stát a taky čára přes celý bok, já ty parchanty dostat do rukou.. a to to byla obyč Astra z 98. roku, takže o závist asi nešlo.. z tohodle důvodu bych v ČR žádný hezký auto snad ani nechtěl, každý tu jen závidí :-( I když já taky trochu závidim, je mi stejně jako tobě a v tomhle věku mít MX5 musí být paráda :-)-
riderhenry 24.04.2009 16:55
« Re: GRRR
no kdyby to byl posledni skrabaneec - tyden po tomhle jsem mel druhy pres kufr... Nastesti od noveho laku se nikdo "necinil", az na parkovaci sramy - dva jsou ode me (to si nikdy neprestanu vycitat) a pak nespocetne mnozstvi od ostatnich + dost promackle dvere od dveri nekoho jineho... ;-\ Nastesti si rikam, ze to nemam jako lestenku, ale auto na zabavu, tak nejaky ten sram prejdu, obzvlast kdyz jde videt jen z metru... ;-) Co tak vim, tak MX-5 se da koupit za hodne slusne penize, schvalne trochu zapatrej, mozna budes prekvapeny (predevsim verze NA - 1989-1997)! ;-)
PS: a diky za pochvalu! :*)-
vondry87 25.04.2009 13:12
« Re: Re: GRRR
Jo v tom máš naprostou pravdu, hlavní je si to auto užít. "Lituju" ty topmanažery, co jezdí ve ferrari.. to aby se to člověk bál někde nechat půl hodiny stát. A z každého škrábance bych asi půl roku nespal :-) Jinak sem koukal na www.mobile.de a je fakt, že v Deutchlandu se nechá dost parádních aut sehnat za super ceny.. každopádně pro člověka v tomhle věku s normální finační situací je MX-5 jasná volba, uvidíme po prázdninách :-) Tak ať to jezdí a ať nepřibydou další otisky klíčů :-) ;-) :-)-
riderhenry 25.04.2009 13:57
« Re: Re: Re: GRRR
Díky moc! ;-) Já si na auto musel půjčit (ikdyž bezúročně od otce), ale i za 30 000 se dají sehnat dobrá auta (a motorky, to bych neopomínal! >:-[] ), když člověk ví co a kde hledat! ;-) Já ty manažery nelituju, spíš lituju ta jejich auta, protože (alespoň podle mého názoru) většina těchto lidí ta auta koupí kvůli image, ne pro požitek z jízdy. Ale to by bylo na dlouhou diskuzi...
-
-
-
-
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 28.08.2009 23:02
Až teď jsem si ho všiml
Pán se v autech vyzná,gratuluji k perfektní a neokoukané káře,která patří k těm ve kterých bych se tůze rád svezl a rozhodně MX 5 řadím do své garáže snů :yes: .Přeji hóóódně zábavných kilometrů,což u takového auta je vcelku běžné...aspoň jsem o tom často bohužel jen slyšel ;-\ >:-[]-
riderhenry 30.08.2009 01:16
« Re: Až teď jsem si ho všiml
Mockrat dekuju! ;-) Paklize je tvym snem MX-5, urcite nevahej a kup NA verzi (1989 - 1998), je nejvic "hardcore", nejlehci a timpadem i nejzabavnejsi (rika se to), stoji pakatel a dostanes v podstate stejnou techniku, jakou bys dostal u MX-5 z roku 2005 - zaklad je porad stejny... Jako vikendovka urcite super! Paklize te opravdu MX-5 zajima, tak staci rict, bydlime ve stejnem meste... >:-[] Na Šíro bych byl taky zvedavej - urcite zajimava volba! Jo a recenze taky super, hlavne teda fotky, ty jsou mazane! ;-)-
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 30.08.2009 20:47
« Re: Až teď jsem si ho všiml
riderhenry - neděkuj,zkrátka víš jak má vypadat auto pro řidiče ;-)
Ono to není tak jednoduchý,máme víc aut (4) a jelikož jsem fanatik na pečování o auto tak to přestávám zvládat (bere to nemálo času) a nemám to zatím kam dávat a bohužel nejsem milionář ;-\..stačilo by mi ještě GT-R (to hlavně) a pak MX 5 popř.S 2000 a můžu umřít :-).
Srazík by špatnej nebyl,napiš mi do SZ,kdy ti to vyhovuje ;-) .
-
-