Recenze

10 Majitel

Mazda 3 Mazda 3 Top Sport

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 74× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7
Mazda 3, foto 8 Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 21 Mazda 3, foto 22 Mazda 3, foto 23 Mazda 3, foto 24 Mazda 3, foto 25 Mazda 3, foto 26 Mazda 3, foto 27 Mazda 3, foto 28 Mazda 3, foto 29 Mazda 3, foto 30 Mazda 3, foto 31 Mazda 3, foto 32 Mazda 3, foto 33 Mazda 3, foto 34 Mazda 3, foto 35 Mazda 3, foto 36 Mazda 3, foto 37 Mazda 3, foto 38 Mazda 3, foto 39 Mazda 3, foto 40 Mazda 3, foto 41 Mazda 3, foto 42 Mazda 3, foto 43 Mazda 3, foto 44 Mazda 3, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 3 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 187 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Zack".

Na počátku letošního roku jsme se doma rozhodli, že koupíme nové auto místo stávajícího Focuse. Dlouho jsme vybírali, až jsme vybrali Mazdu 3. Hned od zahájení výroby se nám líbila, Mazdy máme v oblibě, a právě proto tento "konkurz" vyhrála právě ona.

Auta jsme hledali hlavně na německých stránkách, ale nějak jsme se nemohli odhodlat a do Německa vyrazit na vlastní pěst. Nakonec jsme kontaktovali jednoho dovozce aut a asi po třech týdnech vyrazili. Zajímavé je, že jsme až do chvíle přijetí na míso přesně nevěděli, jaký vůz si koupíme. Měli jsme s sebou napsaná místa, kde bylo asi 5 kandidátů. Naštěstí se nám zalíbila hned první Mazda a tak jsme se v Drážďanech otočili a na vleku jsme táhli naší novou trojku.:)

Takže toto je nový přírůstek do rodiny. Jedná se o Mazdu 3 ve výbavě sport s motorem 2,0 litrů a výkonem 150 koní. Auto je dovezené z Německa na začátku květnatohoto roku a na tachometru mělo 54 tkm.

Minulý majitel(resp. majitelka) si na autě nechala udělat několik vylepšení a to bylo samozřejmě první, co mě zaujalo. Jedná s o jiné nárazníky, prahy, zatmavení skel, ale hlavně o jiný podvozek. Je to všechno naštěstí profesionální tuning, jinak bychom ho asi nekoupili. Já osobně nejsem zastáncem tuningu "udělej si sám", protože většinou se nejedná o vkusná vylepšení, ale naše Mazda... Ta se mi samozřejmě líbí:). Podvozek tedy ladil Eibach a snížení je asi o 3 centimetry, na papíře to tak nevypadá, ale Trojka je fakt hodně nízká. Dále tam je jiný koncový díl výfuku, který zvuk trohu přiostřil, hlavně ve vyšších otáčkách, ale ráno opravdu sousedy nevzvudíte.

Jak už jsem napsal, pod kapotou se prohání 150 koníků. Motor je schopen pracovat už od nízkých otáček, ale je rozhodně spíše otáčkomil. To znamená, že do 3000 otáček to není nic zvláštního a vám příjde, že motor prostě příjemně tichý, ale ne kdovíjak výkonný. Mezi 3000 a 4000 se začíná lehce hlásit ke slovu jeho temperamentnější půlka a za touto hranicí je velmi živý. Tah nepolevuje ani u 6500 otáček a jestli to jede dál, tak s tím nemám zkušenost. Papírově má totiž vrchol točivého momentu až ve 4500 otáčkách. Dost mě překvapila přvodovka. Ne ani tak přesností, ale spíše zpřevodováním. Pětku totiž můžete zařadit poměrně brzy, protože už v 80ti kilometrové rychlosti točí motor ca. 2300 otáček, což je podle mě docela dost. Na druhou stranu díky tomu nemusíte moc řadit, za městem tam zařadíte pětku a ona si to od nějakých 70 km/h všechno v pohodě vezme. Hodně by Mazdě pomohl 6. převodový stupeň, který se dává bohužel až od roku 2006...

Převodovka je přesná, motor dobrý, ale spojka... Asi je to o zvyku, ale zabírá až úplně nahoře. Nevím, jestli to může znamenat nějaký problém, ale u Mazdy 323 GTX to bylo hodně podobné, a tak si myslím, že sportovnějsí Mazdy to tak prostě mají.:)

Podvozek je zkrátka PERFEKTNÍ. Ten nemá chybu, samozřejmě, že auto sedí lépe než motokára, od řízení cítí človék přesně to, co se děje pod koly, prostě paráda, ale podvozek je i komfortní. To mě překvapilo ze všeho snad nejvíce. Nerovnosti tlumí na 17ti palcových kolech lépe než Focus a snad i lépe než Octavia také na 17kách. Jediný problém je s výškou, naštěstí jsme ještě nedřeli, ale člověk se musí mít u obrubníků na pozoru.

Co se spotřeby týká, nic hrozného se neděje. Je pravda, že 8,5 litrů není úplně nejméně, ale vzhledem k tomu, že se s Mazdou jezdí většinou krátké vzdálenosti (ca. 15km), nepovažuji to za špatný výsledek.

Výbava v Mazdě zahrnuje xenonové světlomety, automatická klimatizace, el. okna, el. zrcátka, dešťový a CD přehrávač. Nic dalšího zajímavého mě nenapadá.

Technické údaje:
délka x šířka x výška(mm): 4435 x 1755 x 1465 (u nás je nižší:))
rozvor(mm): 2640
rozchod vpředu(mm): 1530
rozchod vzadu(mm): 1515
provozní hmotnost(kg): 1220

Silné stránky

+ PODVOZEK, který zajišťuje perfektní jízdní vlastnosti i s trochou komfortu

+ motor, který hezky zní, dá s s ním jet i v nízkých, ale libuje si ve vysokých otáčkách

+ Audio Bose se 7 reproduktory hraje poměrně hezky

+ výbava

+ vzhled, ale to je subjektivní

+ Ale hlavní předností je jízda. Oproti jiným autům je potřeba přiznat tvrdší podvozek, který dává vědět o nerovnostech, ale není to (z mého pohledu) tak strašné. V zimním období je to o trochu zjemněno 16ti palcovými koly. Ale když pak člověk jede a jízdu si chce fakt užít, podvozek vám to umožní. Ale možná ještě důležitější je řízení. Díky němu víte, co se děje pod předními koly a když to srovnám s Octavií, je podstatně komunikativnější. Octavia se může řídit skoro pořád jednou rukou, ale když zrychlím v Mazdě, na volant k té levé, putuje i pravá ruka, což mě daleko více vtáhne do děje. Když mluvím o zrychlení, nelze vynechat motor. To je jedna z věcí, co mě na autě fakt baví: Motor fakt velmi příjemně zní a rád se vytáčí. Teď už srovnání s Octavií vypadá zcestně, ale když řídím ji, točím motor do 3000 otáček, když je extrémně potřeba tak do 3500, ale dál už je to opravdu přemlouvání. v Mazdě panuje atmosféra: Více otáček => více chuti do života a hezčí zvuková odměna. Jasně, nedočkáte se zátahu na hranici 2000 otáček, ale zároveň vás rozhodně nečekají žádné výkonové propady. Mazda je použitelná tak od 1500 otáček, když nechcete výrazně zrychlovat, od 3000 pak začíná pod plynem poměrně hezky znít a nad 4000 se dostavuje to nejlepší, co se výkonu týká, nad touto hranicí je taky zvuk "nejzdravější". Ač se výkon někomu může zdát menší a je pravda, že do sedačky jako přeplňované hot-hatche vás nezatlačí, na druhou stranu jde jeho výkon zplna využít čas od času i na silnici, když máte chuť a místo a ne jenom na závodní trati.

Slabé stránky

- nebezpečí u obrubníků kvúli podvozku

- chtělo by to o něco delší pátý převodový stupeň nebo 6. stupeň

- není to MPS :D

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Naprosto bez problémů. Mazdu prodával autobazar v Drážďanech a personál byl velmi příjemný. Když jsme řekli, že ji povezeme do Čech, dali automaticky slevu a po dalším jednání jsme zjistili, že k ní jsou ještě 16ti palcová litá kola na zimu, tak jsme je koupili spolu s Mazdou. Jediný problém byl s nakládáním na vlek. Ale chování k zákazníkům mají Němci asi jko předmět na základní škole, protože hned přiběhli 4 chlapíci a pomohli nám auto na vlek naložit. Máme se od nich ještě co učit...:)

 

Novinky v recenzi

6.8.2010 21:35

Několik fotek a postřehy

Přidal jsem několik nových fotek a časem přidám další.

S Mazdou jsme absolvovali jízdu do Chorvatska (i odtud dodám fotky) a musím říct, že to byla jízda k naprosté spokojenosti. Jízda po dálnici sice neuspokojuje ani jednoho ( mě ani Mazdičku), ale místní okresky byly parádní. Jediné, co mi vadilo, byla absence 6. převodového stupně. Na pětku sice můžeme jet od nějakých 60ti km/h bez problémů, ale ve 140ti km/h točí motor už 4000 ot./min. a to se mi zdá zbytečně moc. Šestka by určitě přinesla i poměrně značnou úsporu paliva, ačkoliv ani ta nebyla špatná, když jsme se při jízdě lehce nad limity dostali celkově pod 8 l/100 km.

Na závěr přidám malé srovnání: Na kousek po dálnici jsme si s otcem vyměnili auta, takže jsem měl možnost přímo srovnat pocit z řízení Mazdy oproti novému Superbu. Je nad slunce jasné, že v Superbu můžete běžnými dálničními rychlostmi jezdit "s prstem v nose" a je celkově pohodlnější. S dieselovým motorem také méně spotřebuje, ale jakmile vjedete do zatáčky, v Mazdě si ji můžete užít, protože volant vám předá podstatně více informací od kol, což samozřejmě na dálnicích až tak neoceníte, ale na okreskách už lidé, kteří se řízením baví, ano. Takže kdybych sháněl auto na relativně rychlé přesuny po dálnici, Superb stojí za zvážení a i já bych ho v tomto případě upřednostnil


Přidat názorDiskuse: Mazda 3 Mazda 3 Top Sport

Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím nemáme dostatek zkušností, ale je to Mazda, tak snad dobré.

praktičnost
7

Díky snížení..

prostornost
10

Prostornost je výborná, řekl bych, že srovnatelná s Octavií.

jízdní vlastnosti
10

Podvozek zkrátka nemá chybu

jízdní komfort
10

Z toho jsem měl před nákupem trochu strach, po první jízdě jsem nemohl uvěřit vlastnímu zadku.:)

provozní náklady
8
náhradní díly
0

nebyly potřebné

výkon motoru
9

Mohl by mít i víc, ale je určitě dostatečný. MPS je určitě lepší..

spotřeba
8
hlučnost motoru
10

Motor je skoro neslyšný, až ve vyšších polohách o sobě dává vědět a to příjemně.

kvalita sedadel
9

Jsou pohodlné a podrží tělo.

brzdy
10

brzdí skvělě.

zavazadlový prostor
8

Mezi auty co mají 440 cm mi přijde být 350 litrů málo, ale nevadí.






Blesk.cz

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro skládačky budoucnosti

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro…

Samsung podepsal exkluzivní dohodu se společností Dowoo Insis na dodávku ultratenkých skel (anglicky UTG, tj.…

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další Češky. Znamená bulka hned nádor?

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další…

Rakovinou prsu v Česku ročně onemocní sedm tisíc žen. Na prevenci chodí pouhých 61 procent z nich. Odborníci se…

 

iSport.cz

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči pro LM speciálně trénoval

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči…

Šestý zápas, pátá výhra. A jestliže se on v minulých duelech střelecky hledal, tohle byl jeho večer. „Jsem za to…

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u Krause. Mluvil i o facce

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u…

Herec a dobrodruh. Tak by se mohlo mluvit o Jakubu Štáfkovi (29), který má za sebou už skok padákem nebo zápasy…

 

Reflex.cz

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

Scénické čtení o těch, kteří zůstali věrní straně a lidu, i těch, kteří utekli od praporů. Odehrává se…

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů ohrožuje přírodu na dalších kontinentech

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů…

Politika Evropské unie v oblasti průmyslu dlouhodobě napomáhá ještě většímu vypouštění skleníkových plynů,…