Recenze
Mazda 3
Technické info
Přezdívka auta Mazda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2261 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.7
Popis vozu
Po předchozím voze Octavia I RS 132kW, jsem se rozhodl koupit něco menšího a rychlejšího ;-)
Jelikož auto používám z 90% sám, na každodenní dojíždění po dálnici do Prahy, nepotřebuji velký kufr nebo dostatek místa na zadních sedadlech. Rozhodoval jsem se mezi 3 vozy: Opel Corsa OPC - můj favorit, Seat Leon Cupra a Mazda 3 MPS (ostatní jako Ford Focus ST, Octavia RS, Renault Megane RS atd. vycházely minimálně o 100t Kč dráž). Přiznám se, že Mazda byla až na posledním místě. Opel byl ze všech 3 nejmenší a nejlehčí s nejpříznivější spotřebou a cenou, s pěknou modrou metalízou. Vhodný jak na dálnici, tak ještě lepší do města. S 1.6 se dá po městě jezdit se spotřebou jak s dieslem and na dálnici je 200 koní akorát. Seat má pěkný dravý tvary, skvělý brzdy, docela velký kufr a kvalitní VW motor s rozumnou spotřebou, ale zase úděsný interiér. Mazda má nejsilnější motor, samosvorný diferenciál a pěkný interiér a ze všech 3 nejhorší spotřebu.
V době koupě Mazdy, Opel Corsa OPC se jěšte u nás neprodával a Seat neměli nikde na skladě k odzkoušení. Po prvním svezení s Mazdou jsem vědel, že už jiné auto ani zkoušet nechci (prodejce ví proč nabízí 1h zkušební jízdu). To jak Mazda zabírá z jakékoliv rychlosti a převedového stupně je navýkové, pružné zrychlení je hodně podobné 3 l turbodieselům (od BMW, ne od Peugeotu nebo Renaultu ;-) . Díky "samosvornému" diferenciálu auto drží v zatáčkách jak přilepené, hranice nedotáčivosti přichází o dost později. Má to i svoji drobnou nevýhodu, když potřebujete zahnout na křižovatce naplno, tak je nutné volant držet oběma rukama. Ale i díky vyšší hmotnosti se Mazda cití lépe na dálnici, než na okreskách. Po 2 leté zkušenosti můžu říct, že se dá použít na každodenní ježdění (jezdím tak 120km denně - dálnice a Praha) a nevyklepe z vás duši (s RSem to bylo značně horší, hlavně po Praze). Ale jedna rada nekupujte si handsfree stejně ji v autě neuslyšíte ;-)
Další výhoda při koupi je, že auto je v podstatě v plné výbavě. Dají se už dokoupit jen polo-kožené sedačky, audio soustava BOSE a navigace. Zajímavá byla položka aero kits, která zahrnuje snížený podvozek, sportovní zrcátka a větší zadní spoiler, ale nějak mi nebyli v autosalonu schopni říct, jestli to do Česka dováží nebo ne. (Nedováží prodává se jen v Americe a Británii)
Jízdní vlastnosti:
- na dálnici nejezdí moc aut, která by zrychlovala lépe a měla lepší pružné zrychlení(zahrnujíce např. BMW 535d). Zátah je naprosto návykový a je docela problém dodržovat rychlostní limity. Bohužel podvozek je docela hlučný a to už tak od 120km/h, musel jsem si na to chvíli zvykat. Na dálnici se nedá skoro použít hands free :-(
- na okreskách je výhoda samosvor - auto se v zatáčce zakousne do silnice a drží. A také tuhost karoserie a podvozek (většina je převzata z Ford Focus ST), kdy se Mazda v zatáčkách skoro nenaklání.
Spotřeba:
- průměrnou mám teď 11.1 l/100 km (70% dálnice, 30% město)
- na dálnici při 130km/h točí 3000 ot a spotřeba je kolem 8.5-9 l.
- bohužel ve městě je to značně horší tak kolem 12-13 l.
- při vysokých rychlostech na dálnici se mi nepodařilo překročit průměrnou spotřebu 15 l
Výbava:
- 18" kola, pneu 215/45
- sportovní sedačky
- přední xenonová světla
- zadní led-diodová světla
- audio soustava Pioneer (za priplatek je mozna i Bose)
- automatická klimatizace
- zadní parkovací asistent
- tempomat
- systém řízení jízdní stability (DSC)
- systém regulace prokluzu (TCS)
- diferenciál s omezenou svorností (LSD)
- koncovka výfuku, jak od kamen ;-)
Silné stránky
+ silný motor (300 Nm od 2000 otáček, max 380 Nm ve 3000 otáčkách)
+ diferenciál se zvýšenou svorností (elektronicky)
+ vysoká tuhost karoserie
+ kvalitní sportovní sedačky
+ originální interiér
Slabé stránky
- hlučnost podvozku při dálničních rychlostech
- zvukový projev motoru
- vyšší hmotnost 1408 kg (důvod je o 60% větší tuhost karoserie oproti standardní Mazdě 3)
- velký poloměr otáčení (nejpíš díky samosvoru)
- černá barva (vydrží čistá tak 2 dny :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při první servisní prohlídce na 5000 km mi auto v servisu nabourali, prý v myčce. Odnesl to pouze přední nárazník. Už je nový. Doufám, ze další negativní zkušenosti nebudou ;-)
Při servisní prohlídce na 30t km odstraněna drobná závada a to chrastící napínák řemenu, vyměněno v rámci záruky.
Při servisní prohlídce na 60t km v rámci záruky vyměněny vrzajicí gumy na přední i zadní nápravě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pozitivní. V podstatě jeden z důvodů koupi tohoto vozu. Velká sleva při koupi 100 000 Kč, zlatá karta do servisu, rychlé dodání vozu, osobní přístup.
Tuning
No původně jsem si myslel, že na tomhle autě v podstatě není nutné nic vylepšovat, ale po 2 letech ježdění přece jenom některé věci budou potřebovat upgrade.
INSTALOVÁNO:
- brzdy Brembo GT kit (330mm plovoucí kotouč, 4-pístky)
- KN vzduchový filtr
- tvrdší držák motoru
- ráfky 8x18 ET37 Tenzo-R Cuzco 2
- tlumice Bilstein B6
- vyfuk GReddy Ti-C Catback Exhaust
- blow Off StreetUnit Compact Dual Port
Novinky v recenzi
Prodáno
Prodáno
Na prodej
773292966
Nové ráfky i gumy jsou na autě. Fotky budou co nevidět ;-)
Nová kola
Jelikož jsem se chtěl zbavit podložek na přední nápravě, které jsem byl donucen použít z důvodu nového brzdového kitu, rozhodl jsem se pořídit nové ráfky na léto, Tenzo R Cuzco 2 v rozměru 8x18 ET37 a po kontrole letních pneu i nové pneu, vyhrály to Bridgestone Potenza S-02 (rozměr 225/40). Už jen čekám na lepší počasí abych je obul a přidal nové fotky ;-)
Nový brzdový kit
Přidány fotky.
Prodám ráfky
Pokud by jste měl někdo zájem o původní 10-ti paprskový ráfky 5x114.3 7x18 ET50 nebo o 7-mi paprskový Tenza 5x114.3 7.5x18 ET42 dejte vědět. Rozumná cena.
Upgrade brzd
Sériové kotouče odešly do věčných lovišť a tím pádem nastala vhodná příležitost ospravedlnit upgrade brzd :-)
Nakonec jsem se rozhodl pro Bremba GT kit, na D2 RACING jsem nečetl moc povzbudivé recenze a další jako ATE nebo Rotora už stály tolik kolik jsem za brzdy nechtěl utratit. Původně jsem myslel, že ušetřím když je objednám z US, ale konečná cena zahrnující dopravu, clo a DPH se hodně přiblížila ceně v Česku, tak jsem to nakonec vzdal.
Samozřejmě jak už to v takových případech bývá nelze se vyhnout problémům. Co jsem věděl už předem bylo, že sériové disky, kterém používám na zimu se na nové přední kotouče nevejdou (pokud by jste měl někdo o ně zájem, dejte vědet 5x114.3 7x18), s čím jsem ale nepočítal bylo, že se tam nevejdou ani moje širší letní disky. Nový brzdový třmen je značně větší (hlavně širší) než ten předchozí sériový a drhne o paprsky disku, nakonec to vyřešily 15mm podložky. Má to svoje výhody a nevýhody, výhody: auto je širší a líp sedí, nevýhody: pocit, že ty podložky to nevydrží a kola trochu vyčnívají z blatníku. Takže co mě čeká teď bude vytahování blatníků a nejspíš podložky i dozadu, aby to vypadalo symetricky :-)
No ještě to nejdůležitejší, jak to teď brzdí :-)
No ještě si s brzdami sedáme, takže jsem to nezkoušel naplno. Než se brzdy zahřejí, tak brzdí jako nové sériové, ale jak se zahřejí tak je to peklo, hlavně ve vysokých rychlostech se brzdná dráha pocitově (neměřil jsem to) zkrátila na půlku. Takže pozor kdo pojedete za mnou :-)
Jo zítra přidám fotky.
Letní upgrade - pokračování
zkušenosti (výhody vs nevýhody):
- širší pneu: výhody jsem už popsal, lepší zrychlení díky absenci prokluzu, lepší stabilita. nevýhody jsou: trošku větší spotřeba a zadní gumy lehce škrtají od vnitřní plast blatníku, ale jen při opravdu znatelném propérování (tedy výjmečně)
-KN filtr: lepší odezva na plyn, pružnější chování motoru ve vyšších otáčkách, lepší zvuk. žádné nevýhody.
-nový držák motoru: největší překvapení, jako kdybych seděl úplně v jiném autě, jelikož nový držák je znatelně tvrdší než sériový, tak auto znatelně přitvrdilo, žádný úbytek krouťáku na nerovnostech, znatelně přesnější řazení. nevýhody malé vibrace do pedálů.
-nový brzdový kit se právě montuje
Letní upgrade
Trochu jsem nakupoval, tady je seznam:
- nové letní pneu 225/40 18'', svezení je o hodně lepší než s původními 215/45 a zmizely prokluzy na suchu
- nový vzduchový filtr od KN
- nový držák motoru, který má zlepšit řazení a trakci, uvidíme
- kompletní Brembo 330mm brzdový kit
Servisní prohlídka na 45000km
navíc oproti standardní výměně oleje, filtrů a seřízení geometrie
- výměna stěračů
- výměna brzdové kapaliny
- výměna gumového dorazu předního tlumiče
- doporučení výměny předních kotoučů (technik se ještě divil, že mi vydržely tak dlouho ;-). Přemýšlím o 8-pístkách D2 Racing.
Trochu se zpožděním, nové ráfky = nové fotky
Přidány nové fotky.
Nové fotky budou co nevidět :-)
Přidat názorDiskuse: Mazda 3
- Rafky 18" 03.01.2010 22:21
- Re: 10-ti paprskový ráfky 21.12.2009 22:37 werewolfMH
- 10-ti paprskový ráfky 16.12.2009 23:24
- Re: Re: Brzdy 25.07.2009 11:07 werewolfMH
- Re: cena 25.07.2009 11:01 werewolfMH
- cena 24.07.2009 19:17 OS
- Re: Brzdy 24.07.2009 12:30 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy 12.07.2009 18:18 pretekar
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy 12.07.2009 09:51
- Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy 12.07.2009 09:48 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Brzdy 11.07.2009 16:04
- Re: Re: Re: Brzdy 11.07.2009 15:57 werewolfMH
- Re: Re: Brzdy 11.07.2009 14:16
- Re: Brzdy 11.07.2009 13:53 werewolfMH
- Brzdy 11.07.2009 11:47 pretekar
- tuning 09.07.2009 18:22 OS
- Re: foto 16.06.2009 23:59 werewolfMH
- foto 14.06.2009 19:15 OS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 18.03.2009 11:12 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 16.03.2009 16:40 - Radek -
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 15.03.2009 22:49 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 15.03.2009 22:47 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 14.03.2009 09:29 - Radek -
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 14.03.2009 09:27 - Radek -
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 07.03.2009 18:52 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 02.03.2009 18:12 m.z.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 02.03.2009 17:13 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 02.03.2009 17:10 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 02.03.2009 17:08 werewolfMH
- Re: Re: Re: Re: ¨Po roce 01.03.2009 14:33 - Radek -
Další vozy Mazda 3
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda 3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 3810 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mazda 3 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.5.2009 39 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Mazda 3 (2005) Majitel: dakilla
Přidáno: 10.12.2010 510 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Mazda 3 (2007) Majitel: filďas
Přidáno: 23.12.2009 109 Majitel 9.58 Uživatelé