Recenze

werewolfMH (muž 51 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 3

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 76× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8
Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 16 Mazda 3, foto 17 Mazda 3, foto 18 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 20 Mazda 3, foto 21 Mazda 3, foto 22 Mazda 3, foto 23 Mazda 3, foto 24 Mazda 3, foto 26 Mazda 3, foto 27 Mazda 3, foto 28 Mazda 3, foto 29 Mazda 3, foto 30 Mazda 3, foto 31 Mazda 3, foto 32 Mazda 3, foto 33 Mazda 3, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2261 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.7

Popis vozu

Po předchozím voze Octavia I RS 132kW, jsem se rozhodl koupit něco menšího a rychlejšího ;-)
Jelikož auto používám z 90% sám, na každodenní dojíždění po dálnici do Prahy, nepotřebuji velký kufr nebo dostatek místa na zadních sedadlech. Rozhodoval jsem se mezi 3 vozy: Opel Corsa OPC - můj favorit, Seat Leon Cupra a Mazda 3 MPS (ostatní jako Ford Focus ST, Octavia RS, Renault Megane RS atd. vycházely minimálně o 100t Kč dráž). Přiznám se, že Mazda byla až na posledním místě. Opel byl ze všech 3 nejmenší a nejlehčí s nejpříznivější spotřebou a cenou, s pěknou modrou metalízou. Vhodný jak na dálnici, tak ještě lepší do města. S 1.6 se dá po městě jezdit se spotřebou jak s dieslem and na dálnici je 200 koní akorát. Seat má pěkný dravý tvary, skvělý brzdy, docela velký kufr a kvalitní VW motor s rozumnou spotřebou, ale zase úděsný interiér. Mazda má nejsilnější motor, samosvorný diferenciál a pěkný interiér a ze všech 3 nejhorší spotřebu.
V době koupě Mazdy, Opel Corsa OPC se jěšte u nás neprodával a Seat neměli nikde na skladě k odzkoušení. Po prvním svezení s Mazdou jsem vědel, že už jiné auto ani zkoušet nechci (prodejce ví proč nabízí 1h zkušební jízdu). To jak Mazda zabírá z jakékoliv rychlosti a převedového stupně je navýkové, pružné zrychlení je hodně podobné 3 l turbodieselům (od BMW, ne od Peugeotu nebo Renaultu ;-) . Díky "samosvornému" diferenciálu auto drží v zatáčkách jak přilepené, hranice nedotáčivosti přichází o dost později. Má to i svoji drobnou nevýhodu, když potřebujete zahnout na křižovatce naplno, tak je nutné volant držet oběma rukama. Ale i díky vyšší hmotnosti se Mazda cití lépe na dálnici, než na okreskách. Po 2 leté zkušenosti můžu říct, že se dá použít na každodenní ježdění (jezdím tak 120km denně - dálnice a Praha) a nevyklepe z vás duši (s RSem to bylo značně horší, hlavně po Praze). Ale jedna rada nekupujte si handsfree stejně ji v autě neuslyšíte ;-)
Další výhoda při koupi je, že auto je v podstatě v plné výbavě. Dají se už dokoupit jen polo-kožené sedačky, audio soustava BOSE a navigace. Zajímavá byla položka aero kits, která zahrnuje snížený podvozek, sportovní zrcátka a větší zadní spoiler, ale nějak mi nebyli v autosalonu schopni říct, jestli to do Česka dováží nebo ne. (Nedováží prodává se jen v Americe a Británii)

Jízdní vlastnosti:
- na dálnici nejezdí moc aut, která by zrychlovala lépe a měla lepší pružné zrychlení(zahrnujíce např. BMW 535d). Zátah je naprosto návykový a je docela problém dodržovat rychlostní limity. Bohužel podvozek je docela hlučný a to už tak od 120km/h, musel jsem si na to chvíli zvykat. Na dálnici se nedá skoro použít hands free :-(
- na okreskách je výhoda samosvor - auto se v zatáčce zakousne do silnice a drží. A také tuhost karoserie a podvozek (většina je převzata z Ford Focus ST), kdy se Mazda v zatáčkách skoro nenaklání.

Spotřeba:
- průměrnou mám teď 11.1 l/100 km (70% dálnice, 30% město)
- na dálnici při 130km/h točí 3000 ot a spotřeba je kolem 8.5-9 l.
- bohužel ve městě je to značně horší tak kolem 12-13 l.
- při vysokých rychlostech na dálnici se mi nepodařilo překročit průměrnou spotřebu 15 l

Výbava:
- 18" kola, pneu 215/45
- sportovní sedačky
- přední xenonová světla
- zadní led-diodová světla
- audio soustava Pioneer (za priplatek je mozna i Bose)
- automatická klimatizace
- zadní parkovací asistent
- tempomat
- systém řízení jízdní stability (DSC)
- systém regulace prokluzu (TCS)
- diferenciál s omezenou svorností (LSD)
- koncovka výfuku, jak od kamen ;-)

Silné stránky

+ silný motor (300 Nm od 2000 otáček, max 380 Nm ve 3000 otáčkách)
+ diferenciál se zvýšenou svorností (elektronicky)
+ vysoká tuhost karoserie
+ kvalitní sportovní sedačky
+ originální interiér

Slabé stránky

- hlučnost podvozku při dálničních rychlostech
- zvukový projev motoru
- vyšší hmotnost 1408 kg (důvod je o 60% větší tuhost karoserie oproti standardní Mazdě 3)
- velký poloměr otáčení (nejpíš díky samosvoru)
- černá barva (vydrží čistá tak 2 dny :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při první servisní prohlídce na 5000 km mi auto v servisu nabourali, prý v myčce. Odnesl to pouze přední nárazník. Už je nový. Doufám, ze další negativní zkušenosti nebudou ;-)

Při servisní prohlídce na 30t km odstraněna drobná závada a to chrastící napínák řemenu, vyměněno v rámci záruky.
Při servisní prohlídce na 60t km v rámci záruky vyměněny vrzajicí gumy na přední i zadní nápravě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pozitivní. V podstatě jeden z důvodů koupi tohoto vozu. Velká sleva při koupi 100 000 Kč, zlatá karta do servisu, rychlé dodání vozu, osobní přístup.

Tuning

No původně jsem si myslel, že na tomhle autě v podstatě není nutné nic vylepšovat, ale po 2 letech ježdění přece jenom některé věci budou potřebovat upgrade.

INSTALOVÁNO:
- brzdy Brembo GT kit (330mm plovoucí kotouč, 4-pístky)
- KN vzduchový filtr
- tvrdší držák motoru
- ráfky 8x18 ET37 Tenzo-R Cuzco 2
- tlumice Bilstein B6
- vyfuk GReddy Ti-C Catback Exhaust
- blow Off StreetUnit Compact Dual Port

 

Novinky v recenzi

22.3.2012 17:12

Prodáno

Prodáno

8.8.2011 09:24

Na prodej

773292966

1.4.2010 12:32

Nové ráfky i gumy jsou na autě. Fotky budou co nevidět ;-)

15.3.2010 13:18

Nová kola

Jelikož jsem se chtěl zbavit podložek na přední nápravě, které jsem byl donucen použít z důvodu nového brzdového kitu, rozhodl jsem se pořídit nové ráfky na léto, Tenzo R Cuzco 2 v rozměru 8x18 ET37 a po kontrole letních pneu i nové pneu, vyhrály to Bridgestone Potenza S-02 (rozměr 225/40). Už jen čekám na lepší počasí abych je obul a přidal nové fotky ;-)

24.7.2009 12:11

Nový brzdový kit

Přidány fotky.

24.7.2009 11:54

Prodám ráfky

Pokud by jste měl někdo zájem o původní 10-ti paprskový ráfky 5x114.3 7x18 ET50 nebo o 7-mi paprskový Tenza 5x114.3 7.5x18 ET42 dejte vědět. Rozumná cena.

10.7.2009 21:31

Upgrade brzd

Sériové kotouče odešly do věčných lovišť a tím pádem nastala vhodná příležitost ospravedlnit upgrade brzd :-)
Nakonec jsem se rozhodl pro Bremba GT kit, na D2 RACING jsem nečetl moc povzbudivé recenze a další jako ATE nebo Rotora už stály tolik kolik jsem za brzdy nechtěl utratit. Původně jsem myslel, že ušetřím když je objednám z US, ale konečná cena zahrnující dopravu, clo a DPH se hodně přiblížila ceně v Česku, tak jsem to nakonec vzdal.
Samozřejmě jak už to v takových případech bývá nelze se vyhnout problémům. Co jsem věděl už předem bylo, že sériové disky, kterém používám na zimu se na nové přední kotouče nevejdou (pokud by jste měl někdo o ně zájem, dejte vědet 5x114.3 7x18), s čím jsem ale nepočítal bylo, že se tam nevejdou ani moje širší letní disky. Nový brzdový třmen je značně větší (hlavně širší) než ten předchozí sériový a drhne o paprsky disku, nakonec to vyřešily 15mm podložky. Má to svoje výhody a nevýhody, výhody: auto je širší a líp sedí, nevýhody: pocit, že ty podložky to nevydrží a kola trochu vyčnívají z blatníku. Takže co mě čeká teď bude vytahování blatníků a nejspíš podložky i dozadu, aby to vypadalo symetricky :-)

No ještě to nejdůležitejší, jak to teď brzdí :-)
No ještě si s brzdami sedáme, takže jsem to nezkoušel naplno. Než se brzdy zahřejí, tak brzdí jako nové sériové, ale jak se zahřejí tak je to peklo, hlavně ve vysokých rychlostech se brzdná dráha pocitově (neměřil jsem to) zkrátila na půlku. Takže pozor kdo pojedete za mnou :-)

Jo zítra přidám fotky.

9.7.2009 11:18

Letní upgrade - pokračování

zkušenosti (výhody vs nevýhody):
- širší pneu: výhody jsem už popsal, lepší zrychlení díky absenci prokluzu, lepší stabilita. nevýhody jsou: trošku větší spotřeba a zadní gumy lehce škrtají od vnitřní plast blatníku, ale jen při opravdu znatelném propérování (tedy výjmečně)
-KN filtr: lepší odezva na plyn, pružnější chování motoru ve vyšších otáčkách, lepší zvuk. žádné nevýhody.
-nový držák motoru: největší překvapení, jako kdybych seděl úplně v jiném autě, jelikož nový držák je znatelně tvrdší než sériový, tak auto znatelně přitvrdilo, žádný úbytek krouťáku na nerovnostech, znatelně přesnější řazení. nevýhody malé vibrace do pedálů.
-nový brzdový kit se právě montuje

14.6.2009 17:28

Letní upgrade

Trochu jsem nakupoval, tady je seznam:
- nové letní pneu 225/40 18'', svezení je o hodně lepší než s původními 215/45 a zmizely prokluzy na suchu
- nový vzduchový filtr od KN
- nový držák motoru, který má zlepšit řazení a trakci, uvidíme
- kompletní Brembo 330mm brzdový kit

27.2.2009 16:57

Servisní prohlídka na 45000km

navíc oproti standardní výměně oleje, filtrů a seřízení geometrie
- výměna stěračů
- výměna brzdové kapaliny
- výměna gumového dorazu předního tlumiče
- doporučení výměny předních kotoučů (technik se ještě divil, že mi vydržely tak dlouho ;-). Přemýšlím o 8-pístkách D2 Racing.

2.11.2008 00:00

Trochu se zpožděním, nové ráfky = nové fotky

21.9.2007 00:00

Přidány nové fotky.

20.9.2007 00:00

Nové fotky budou co nevidět :-)


Přidat názorDiskuse: Mazda 3

Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Dle dostupných hodnocení je Mazda spolu s Toyotou na předních místech žebříčku spolehlivosti. Osobně zatím žádné problémy.

praktičnost
8

Hmm, musím přiznat, že kvůli praktičnosti jsem si MPS nekupoval :-) ale je to standardní hatchback snad jen trochu s malým kufrem

prostornost
7

Vpředu místa akorát, meřím (193cm), za mnou už moc ne :-)

jízdní vlastnosti
9

Podvozek vychází z Fordu Focus ST, samosvor k tomu a není co dodat.

jízdní komfort
8

I přes nízkoprofilové gumy mi nepřijde tak tvrdá jako Octavia I RS. Co mi vadí je hluk od podvozku při dálničních rychlostech.

provozní náklady
7

Servisní interval je každých 15000km, první je v 5000km. Průměrná spotřeba 11.5 l/100km, jezdím jak na 95, tak na 98. Pneu a přední kotouče měněny na 47000km.

náhradní díly
7

Jelikož těchto aut se v Česku moc neprodalo tak se všechny díly musí dovážet z Německa a to chvíli trvá. Cenově to bude podobné jako ostatní japonská auta.

výkon motoru
10

191kW je na předokolku tak akorát, na zadokolku nebo 4x4 není výkonu nikdy dost :-)

spotřeba
8

Úměrná výkonu, dálnice 9-10 l/100km, město 11-13 l/100km.

hlučnost motoru
8

Nejvíce je slyšet turbo a podvozek, zvukový projev motoru nic moc.

kvalita sedadel
9

Výborné boční vedení, kvalitní zpracování na druhou stranu krátké sedáky. Jen díky své normalní ne-japonské postavě (193cm) bych je samozřejmě uvítal větší :-) Ale to platí u mě pro každé auto.

brzdy
7

Na 47000km odešly přední koutouče, upgradoval jsem na Bremba, uvidíme jestli to bude lepší. Sériové kotouče jsou sice větší než na ostatních 3-kách, ale nevzdrží moc dálniční brždění.

zavazadlový prostor
7

290 l, mě stačí, ale uznávám že pro rodinu to moc není.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…