Recenze

10 Majitel

Mazda 6 2.0i Touring HB

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9 Mazda 6, foto 10 Mazda 6, foto 11 Mazda 6, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta mazda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 492 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jiri11".

Standardní výbava:
šestistupňová manuální převodovka, ABS, elektronické rozdělení brzdné síly EBD, protiprokluzový systém TCS, systém jízdné stability DSC, 6 x AIRBAG, elektronický brzdový asistent EBA, předpínače bezpečnostních pásů, bezpečnostní výztuhy dveří, imobilizér, 3.opěrka hlavy vzadu, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, otáčkoměr, digitální hodiny, pylový filtr, audio systém Mazda + 4 repro, modul 1xCD přehrávače, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el.ovládaná vyhřívaná vnější zpět. zrcátka, el.ovládaní oken vpředu+vzadu, plně automatická digitální klimatizace, otevírání nádrže zevnitř, sklopná/ dělená opěradla vzadu-KARAKURI, tónovaná skla, boční ochranné lišty v barvě vozu, tempomat, palubní počítač, kůží obšitý multifunkční volant+ hlavice řadící páky a ruční brzdy, látkové čalounění interiéru černé, uzamykatelná schránka před spolujezdcem, ovládání audio na volantu, variabilní cyklovač stěračů, ukazatel vnější teploty, bezpečnostní uchycení pedálů, uchycení dětské sedačky ISOFIX, automatická deaktivace airbagů, opěradla předních sedadel s aktivní bezpečností, dvojité zamykán Double lock , alu. kola 16", metalický lak.

Nadstandardní výbava:
zadní spojler, sportovní koncovky vyfuků, přední mlhovky, parkovací asistent, alarm, zamykání zpátečky, modul 6CD/mp3, vyhřívání předních sedaček, gumové koberečky, ochranné plato v kufru, zástěrky, označení skel pískováním (OCIS).

Zabezpečení vozu jsem nově doplnil o zámek pedálů Bullock.

Silné stránky

- hezký a sportovně laděný design exteriéru i interiéru
- vysoká kvalita dílenského zpracování a spolehlivost
- velmi tichý a a dostatečně pružný motor v nízkých a středních otáčkách
- šestistupňová převodovka (na dálnici si ji doslova užívám)
- stříbrná metaliza krásně ladí s předními i zadními světly (viz fotky) a navíc není na ní vidět tolik špína jako na tmavších barvách
- výborná ovladatelnost - lehké, krátké a přesné řazení, dostatečně komunikativní a přesné řízení, perfektní volant
- velmi dobré jízdní vlastnosti (i na nerovnostech v zatáčkách)
- sedadla s dobrým bočním vedením
- praktický kufr a vynikající systém sklápění sedaček

Pokud jde o mé hodnocení ovladatelnosti a jízdních vlastností M6, musím doplnit, že jsem byl v těchto ohledech zhýčkán Focusem I.

Slabé stránky

- větší hluk od kol při jízdě po hrubozrnném asfaltu (podílí se na něm zřejmě i hlučnější pneu Bridgestone Turanza)
- tvrdší podvozek a tedy menší komfort na nekvalitních silnicích, ale stále rozumný kompromis (při 16" kolech) ve prospěch jízdních vlastností
- omezený výhled C sloupky
- ve dne při rozsvícených světlech není vidět na počítadlo kilometrů
- slabší audio
- malá odolnost laku na kapotě proti odletujícím kaménkům (oděrky až na plech)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. garanční prohlídka v Auto Palace na Spořilově začátkem dubna proběhla k mé plné spokojenosti. Měsíc po prohlídce se mne telefonicky dotázali, jestli je vše s autem v pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborná cena vozu (skvělý poměr cena/užitná hodnota při slevě téměř 144 tisíce Kč - nebyla to skladovka) a perfektní přístup prodejce p. Janovského v Auto Palace na Spořilově. Dostal jsem také Zlatou zákaznickou kartu (10% sleva na práci, mytí vozu zdarma, odtah do 100 km a.j.). Bylo mi zde nabídnuto a posléze zprostředkováno připojištění MAXIGEP na kupní cenu vozu (za 15000 Kč na tři roky, pokrývá i spoluúčast).
Nadstandardní výbava byla montována rovněž na Spořílově. Měl jsem trochu obavy z "rozebírání" auta v servisu, ale zatím vše nasvědčuje tomu, že "japonská kvalita" byla při této dodatečné montáži zachována.

 

Novinky v recenzi

18.8.2008 00:00

Na dovolené v Tyrolích s častým překonáváním alpských průsmyků byla průměrná spotřeba 7,6l/100km. Ve velmi strmých stoupáních s vracečkama byl přeci jen trochu znát slabší krouťák. Nicméně, při průjezdech zatáček na dvojku a pak po přeřazení na trojku se dalo jet do těch krpálů celkem svižně.

6.5.2008 00:00

Asi troje vrznutí pátých dveří při zavírání v zimě při nízkých teplotách bylo jediným prohřeškem, který si má skvělá mazda za 15 tisic km dovolila. Napraveno namazaním při 1. garanční prohlídce. Já jsem dobře věděl proč chci Japonku z Japonska a ne třeba z Anglie (viz Honda Civic 8G fórum).

11.1.2008 00:00

Najeto 12150 km a zatím spokojemost. Objevila se jen jedna maličkost, občas si vrznou páté dveře při otevírání nebo zavírání (nechám je namazat až na jaře při záruční prohlídce). Doléval jsem asi 0.4 l oleje (v kufru byl od dealera 1 l oleje Castrol 0W30), protože hladina na měrce se již blížila k spodní rysce. S odečítáním hladiny oleje na měrce u 2.0i docela zápasím; měrka má zvláštní tvar. Olej jsem doléval pozdě večer asi 10 minut po příjezdu a ani po dalších 15 minutách se stav hladiny na měrce nezměnil. Teprve ráno byla hladina na měrce tam, kde jsem očekával. Musím se přiznat, že jsem z toho ten večer byl docela nervózní a nebyl jsem si najednou jist, jestli s tou měrkou vůbec umím měřit a jestli jsem to nakonec nepřelil, když GuitarsHero psal, že mu olej vůbec neubýval. Se zimními pneu PIRELLI SNOWSPORT W210 205/55 R16 na alu kolech mám hlavně dobrý pocit z toho jak auto dobře sedí. Motor už občas záměrně krátkodobě vytočím k 6500 ot/min na trojku (při nájezdu na dálnici). Mazda už také spáchala přestupek za 2 body na Jižní spojce před lanovým mostem ve směru do centra (jela na "šedesátce" 72 km/hod a radar prý toleruje rychlost do 69 km/h - ty dnešní auta jsou ale voražený!).

10.11.2007 00:00

30.10.2007 přezutí na zimní kola. Pneu: PIRELLI SNOWSPORT W210 205/55 R16 91H (akce na Spořilově), alu kola: DEZENT V 7x16 ET48 (změna proti DOTZ IMOLA 6.5x16 ET40, standardní nabídce v té akci) - viz poslední dvě fotky v galerii. Nemyslím si, že je to optimální volba, ale zkrátka se to tak vyvinulo a doufám, že při větší opatrnosti při jízdě i péči o kola to bude vyhovovat. Jinak bych volil GY UG 7+. Na předchozím focusu jsem měl naposled pneu GY UG 7. Pirelli Snowsport jsou podle testů vynikající na sněhu, mají nízký valivý odpor, ale horší v ostatních disciplínách, zvláště na mokru, a jsou hlučnější. Co se týče kol, tak ty Imoly by byly jako zimní kola asi praktičtější, ale nelíbily se mi a také se mi nepozdávalo jejich nižší ET40 (v TP je pro rozměr 7x16 udané dokonce ET55). Tak jsem raději zvolil kola s větším ET (přinejmenším by se měly méně špinit boky auta).

20.9.2007 00:00

Po 8000 km zvyšuji celkovou spokojenost z 9 na 10 bodů. Mazda6 je zkrátka skvělé auto. Jízda s ní je pro mně potěšení.

3.9.2007 00:00

Najeto cca 7500 km, průměrná spotřeba 8.3 l/100 km (s trvale zapnutou klimatizaci v režimu AUTO), souhlasí s údajem počítače. O dovolené auto jezdilo v rakouských tyrolských Alpách a italských Dolomitech a jízda přes průsmyky byla stejně zábavná jako dřive s focusem. Alpskou letní dovolenou jsem absolvoval již po osmé v řadě, takže už mám nějakou praxi v jízdě po klikatých úzkých silničkách přes alpské průsmyky, tudíž když jsou volné, jezdím po nich docela svižně. Mazda i přes svou velikost nebyla těžkopádná.
Kufr se osvědčil, nezaregistroval jsem žádný rozdíl proti focusu kombi I (až na lepší systém skládáni sedaček u mazdy).
S kvalitou laku to asi nebude tak zlé, protože mi už žádná další oděrka od kamínku nepřibyla. Střbrná metalíza je skvělá, auto vypadá čistě (i když není).
Motor se za těch sedm tisíc km uvolnil a je živější. Začal jsem využívat i tempomat, jen nevím kam s pravou nohou.
Zatím bezporuchový provoz a spokojenost s autem. Na hrbolatější silnici je sice komfort trochu snížen tvrdším podvozkem, ale na druhé straně perfektně zvládá i hrbolaté zatáčky, což je důležitější.


Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2.0i Touring HB

Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

10 bodů zatím vyjadřuje mé očekávání, po 38 000 km bez závady.

praktičnost
10

Karoserie typu liftback je velmi praktická, zvláště v kombinaci s důmyslným sklápěním zadních sedadel (stačí jen zatáhnout za páčku).

prostornost
9

Velkorysá; méně prostoru nad hlavou vzadu v rodině nikoho neomezuje, protože nejsme vysocí.

jízdní vlastnosti
10

Výborné, subjektivně ještě lepší pocit v zatáčkách než jsem měl v prázdném Focusu 1.8i kombi. Zatáčky s nerovným povrchem zvládá skvěle. Poněkud tupější řízení v porovnání s absolutně přesným řízením Focusu I.

jízdní komfort
9

Slušný a akceptovatelný zvláště při vědomí, že byl trochu snížen ve prospěch jízdních vlastností.

provozní náklady
9

Úsporný motor, bezporuchový provoz.

náhradní díly
0

S vyjímkou korekční lakové tužky žádné zatím nebyly potřeba.

výkon motoru
8

Nejvíce zatím oceňuji jeho pružnost a kultivovanost při nízkých a středních otáčkách. Výkonová rezerva pro svižné předjíždění je dostatečná, musí se samozřejmě podřadit.

spotřeba
9

Průměrná spotřeba po 30000 km dle počítače 8,2 l/100 km (s trvale zapnutou klimatizací v režimu AUTO). V současné době jezdím za cca 8 l/100 km.

hlučnost motoru
9

Do 3500 rpm není motor vůbec slyšet, ve 4000 rpm už trochu slyšet je a při vytočení k 6000 rpm (aby nezlevnivěl) nastupuje sytý sportovní zvuk. Dávám ale většinou přednost tomu tichu při pohodové jízdě.

kvalita sedadel
9

Výborná, dobré boční vedení a hlavovou opěrku mám na rozdíl od jinak skvělého testu p. Ondrašíka v Autorevue blízko za hlavou.

brzdy
9

Zatím jsem je naštěstí nemusel otestovat v kritické situaci. V normálním provozu mi vyhovují.

zavazadlový prostor
10

Hatchback (liftback) se nám na dovolené plně osvědčil a vyhověl nám stejně jako dříve focus kombi I.






Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…