Recenze

9 Majitel

Mazda 6 2.0i Wagon

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 9
Mazda 6, foto 10 Mazda 6, foto 11 Mazda 6, foto 12 Mazda 6, foto 13 Mazda 6, foto 14 Mazda 6, foto 15 Mazda 6, foto 16 Mazda 6, foto 17 Mazda 6, foto 18 Mazda 6, foto 19 Mazda 6, foto 20 Mazda 6, foto 21 Mazda 6, foto 22 Mazda 6, foto 23 Mazda 6, foto 24 Mazda 6, foto 25 Mazda 6, foto 26 Mazda 6, foto 27 Mazda 6, foto 28 Mazda 6, foto 29 Mazda 6, foto 30 Mazda 6, foto 31 Mazda 6, foto 32 Mazda 6, foto 33 Mazda 6, foto 34 Mazda 6, foto 35 Mazda 6, foto 36 Mazda 6, foto 37 Mazda 6, foto 38 Mazda 6, foto 39 Mazda 6, foto 40 Mazda 6, foto 41 Mazda 6, foto 42 Mazda 6, foto 43 Mazda 6, foto 44 Mazda 6, foto 45 Mazda 6, foto 46 Mazda 6, foto 47 Mazda 6, foto 48 Mazda 6, foto 49 Mazda 6, foto 50 Mazda 6, foto 51 Mazda 6, foto 52 Mazda 6, foto 53 Mazda 6, foto 54 Mazda 6, foto 55 Mazda 6, foto 56 Mazda 6, foto 57 Mazda 6, foto 58 Mazda 6, foto 59 Mazda 6, foto 60 Mazda 6, foto 61 Mazda 6, foto 62 Mazda 6, foto 63 Mazda 6, foto 64 Mazda 6, foto 65 Mazda 6, foto 66
 

Technické info

Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:79000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jelikož jsem se konečně dostal k tomu, abych naše "nové" auto umyl a nafotil, mohu také k němu konečně přidat recenzi. Jak jsem psal již v novinkách recenze Fabie RS, pořídili jsme někdy v únoru tohoto roku (2009) ojeté rodinné kombi. Budu možná trochu odbočovat, ale i polemika, jak se člověk k takovému autu dostane občas stojí za to :-)
Vždy jsem byl do aut blázen a možná bohužel se mi částečně povedlo stejným směrem ovlivnit i svojí drahou polovičku. Takže i ona si chtěla splnit sen a mít své vlastní auto. Jenže to trochu koliduje s mojí představu druhého vozu v rodině - IMPREZA STI. Tu má drahá skutečně zavrhla a nepomohli ani argumenty, že Impreza je v podstatě rodinný sedan s velkým madlem na kufru. (to je fór, moc dobře ví, co je to za auto). Ono taky argumenty z její strany byly přesvědčivé a já se tak musím nadále spokojit se Subaru jako snem.
Ale při hledání rodinného kombi, které by se líbilo oboum a bylo uživitelné jsme narazili i na jiné alternativy než vyhrála 6ka. Už kdysi jsme pokukovali po BMW 330xd touring e46, ale ceny klesají velmi pomalu a celkové náklady na provoz by byly asi vyšší oproti průměru této třídy. Osobně jsem prosazoval Subaru Legacy Outback zatím stále poslední model (cca 2004-5), ale objevili jsme pouze náhodně cenově dostupné ojetiny a nakonec jsme je ani nezkoukli ve skutečnosti. Pak se žena zamilovala do Volva - nejblíže nám verze V50. Slušný výběr motorů a nakonec i kusů v bazarech vypadal nadějně, ale po prozkoumání nových i ojetých aut osobně nás trochu zklamalo. A pak jsme snad i náhodou narazili na 6ku. Když tenhle model poprvé představili, skutečně mě to auto nadchlo designem. A asi nejen mě - auto roku může vyhrát jen vzhledově povedený vůz. No když objevíte lákavou nabídku za výhodnou cenu... Během týdne po prvním kontaku bylo auto doma.
Jelikož jsem nezkoumal historii 6ky, ani dobové ceníky, nevím přesně jméno stupně výbavy (v porovnání s jinými recenzemi se stydím), ale auto má vše, co skutečně potřebujeme a dokonce i něco navíc. Ženu samozřejmě těší 8 airbagů, ale i ABS, EBA, TCS... a další zkratky. Stabilizaci tento kus nemá, tak se aspoň pozná, jak umíme řídit :-) Plně automatická klima, rádio s CD a multifunkčním volantem jsou dnes již standardní prvky výnavy této třídy aut, stejně jako tempomat, který mě osobně příjemně překvapil. Jinak chybí přední mlhovky (ve združených svítilnách je ponechán 4.tubus, ale není v něm žárovka - přidělání je však dost drahé), vyhřívané sedačky a nějaké další prvky, které když člověk moc nezná, ani mu nescházejí. Dokoupit jsme museli pouze sadu letních pneu (auto mělo na originálních litých 16" zánovní zimáky) a nakonec jsme ke gumám vybrali i litá kolá neorigo, ale Mazda. Chtěl jsem 17", ale rozpočet by se tak skoro zdvojnásobil. Takže máme stejný rozměr na léto i zimu 205/55 R16, letní nové pneu jsou značky Firestone Firehawk SZ90 - nová guma s celkem povedeným vzorkem (alespoň vzhledově). Tmavé okenní fólie již na autě byly a ikdyž nám většinou tento doplněk nesedí, v praxi se osvědčil a líbí se nám už i na autě.
No a jak jsme po cca půl roce užívání s autem spokojení? Hlavně moje žena je a to je hlavní. Měli jsme možnost na víkend jezdit i jedním z dalších aut, které se manželce kdysi líbili - Alfou 156 Sportwagon (r.v.2004) a tak nás zklamalo... tedy kromě designu. Mazda se tedy moc příjemně řídí (posilovač je trochu přehnaný a řízení tupé, ale si to myslím v porovnání s mou Fábií) díky pohodlnému posazu (s trochu kratšími sedáky a opěráky) s dostatkem prostoru jak pro přední tak zadní cestující. Vzadu je třeba oproti ideálu české rodiny Octávii II o dost více místa. Model 6ky po faceliftu (5/2005) má i na pohled kvalitnější materiály v interiéru, šedá lesklá středová konzola vypadá celkem luxusně a kupodivu se málo špiní. Ovládání rádia a tempomatu na volantu je moc příjemná věc, déle jsem si zvykal pouze na ovládací páčky pod volantem - stěrače jsou oproti Škodě obrácené (zapínání dolů a né nahoru). Příjemně hraje i rádio s CD. Ke klimatizaci mám ale jednu výtku - při zapnuté klimě a nasměrování proudu vzduchu pouze nahoru (nebo na skla) přesto fouká studený vzduch i na pravou nohu řidiče - a ta je po 20ti minutách jízdy tak zmrzlá, že semusí klimatizování občas přerušit. Časem se mi snad povede "díru" něčím zacpat. Jak lze očekávat u kombi, velmi praktický je kufr - zde s úžasně jednoduchým rozkládáním zadních sedadel. Jedním zatáhnutím se vytovří skoro dokonale rovná plocha, kde se v klidu vyspí dva dospělí. Pod podlážkou i v bocích kufru jsou ještě další úschovná místa, pořídili jsme navíc pouze síť, protože na tom "letišti" při jízdě menší nákupy létají jak prádlo v pračce. A zážitky za volantem? Kvůli menšímu očekávanému nájezdu jsme zvolili benzínový motor 2.0i (po faceliftu se 147 koníky a 6ti stupňovou manuální převodovkou). No po tom hrozném chrochtání z Fabie RS mi Mazda připadá, že je motor někde daleko přede mnou a ještě mimo auto. Ale jinak je to asi zcela standardní atmosférický dvoulitrový čtyřválec, který slušně zabírá z nižších otáček a plynule zrychluje do vysokých, kde má celkem příjemný zvuk a slušný výkon, ale s dlouhým kombi to není žádný závoďák. Převodovka je ale precizní a řadí strojově, šestý stupeň přidaný po faceliftu ale mohl být delší.
Jinak jsme do Mazdy za půl roku nemuseli sypat žádné peníze navíc (ťuk, ťuk), ale i běžný provoz něco stojí: prohlídka 80.000km za 6.500,- Kč, spotřeba osciluje kolem 9 litrů na 100km (auto jezdí kratší cesty po Praze, na 8,5 l/100km se průměrně dostat dá v pohodě), kola a pneu se snad pod 15.000,- ani levněji sehnat nedala a kompletní pojištění na Japonce, ikdyž ojetého je něco šíleného :-( S autem jsme ale spokojeni, očekávání plní beze zbytku a mě již zbývá pouze doufat, že teď už přijde na řadu to správné auto ke koupi!

PS: recenzi budu v rámci možností dále doplňovat, ikdyž už MA.CZ není co bývalo a redakce se na tuto sekci celkem slušně vykašlala...

Silné stránky

Praktičnost
Zatím spolehlivost
Vzhled
Benzínový motor (nechrochtá)
Příjemný interiér

Slabé stránky

Odřeniny od prvního majitele :-)
Spotřeba oproti dieselům
Necitlivé řízení
Zmrzlá noha řidiče od klimatizace
Pojištění kvůli zemi původu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo původně zakoupeno v Autopalace na Spořilově. Kamarád otamtud mi zjistil před koupí historii auta, pomohl opravit drobnosti, ale na servisní prohlídku v 80.000km bylo auto v Autopalace v Butovicích. Příjemný přístup, uděláno to, co se řekně... ale příště už se o auto bude starat pouze neautorizovaný známý :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar rezervoval auto pouze za zálohu, ale jinak celkem solidní přístup a u aut férové hodnoty (snad proto, že se specializují pouze na zabavený nebo ukončený operativní leasing od dvou leasingový firem). Slevu ale nedali žádnou a olej do motoru asi taky ne, protože po zběžné kontrole jsme museli 2.5 litru !!! dolýt.

Raději bez úprav

Úpravy rodinného vozu nepovažuji za důležité, auto má sloužit hlavně k převozu lidí a nákladu za co nejlevnější provoz. Vzhledově je auto pěkné, škoda snad jen těch "menších" kol. Takže jediné o čem bychom uvažovali jsou výraznější koncovky výfuků (ten má stejně trochu podezřelý zvuk, až bude potřeba opravy, snad přibude i úprava)

 

Novinky v recenzi

17.8.2009 02:16

Mazda funguje, Clio bomba a MoDo M-B

Doplnil jsem tolik chtěnou fotografii motoru, takže teď už jedině 10B za fotky! :-) Také pár fotek s trochu zlobící Fabií.
No a taky jsem si chvíli zajezdil s novým Renaultem Clio RS - oproti Fábii RS je to už skutečně hot-hatch, točivý dvoulitr s bezvadně znějícím výfukem, ostrými brzdami a tvrdým, ale fungujícím podvozkem mě přesvědčili, že by to chtělo něco nového - ale v tomhle mě přeci jen chybělo turbíko...
No a pak ještě jeden víkend v designově úžasném M-B 350 CDI E-Coupé - luxusní ježdění s luxusní výbavou a 231PS silným V6.To auto nás vůbec nenutilo jezdit rychle, ikdyž to motor uměl.Jako druhé auto bych si tenhle Mercedes už opravdu dovedl představit :D

30.7.2009 14:25

První srazík pro Mazdičku - RaceFans červenec 2009

Dovolil jsem si s naším kombíčkem dorazit na sraz bývalého MoDo teamu... pod záštitou Asphalta dorazilo spoustu účastníků, někteří ještě později, než je vidět na fotkách. Jako třeba Z350 na poslední foto a RS4 mtm, kterou vám radši ani neukážu.
Sraz se tedy povedl a naší Mazdu všichni raceři uznali jako kvalitní a praktické rodinné auto - no tak ještě přidat nějaké to nepraktické :-)))


Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2.0i Wagon

Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…