Recenze
Mazda 6 2.0i Wagon
Technické info
Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:79000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jelikož jsem se konečně dostal k tomu, abych naše "nové" auto umyl a nafotil, mohu také k němu konečně přidat recenzi. Jak jsem psal již v novinkách recenze Fabie RS, pořídili jsme někdy v únoru tohoto roku (2009) ojeté rodinné kombi. Budu možná trochu odbočovat, ale i polemika, jak se člověk k takovému autu dostane občas stojí za to :-)
Vždy jsem byl do aut blázen a možná bohužel se mi částečně povedlo stejným směrem ovlivnit i svojí drahou polovičku. Takže i ona si chtěla splnit sen a mít své vlastní auto. Jenže to trochu koliduje s mojí představu druhého vozu v rodině - IMPREZA STI. Tu má drahá skutečně zavrhla a nepomohli ani argumenty, že Impreza je v podstatě rodinný sedan s velkým madlem na kufru. (to je fór, moc dobře ví, co je to za auto). Ono taky argumenty z její strany byly přesvědčivé a já se tak musím nadále spokojit se Subaru jako snem.
Ale při hledání rodinného kombi, které by se líbilo oboum a bylo uživitelné jsme narazili i na jiné alternativy než vyhrála 6ka. Už kdysi jsme pokukovali po BMW 330xd touring e46, ale ceny klesají velmi pomalu a celkové náklady na provoz by byly asi vyšší oproti průměru této třídy. Osobně jsem prosazoval Subaru Legacy Outback zatím stále poslední model (cca 2004-5), ale objevili jsme pouze náhodně cenově dostupné ojetiny a nakonec jsme je ani nezkoukli ve skutečnosti. Pak se žena zamilovala do Volva - nejblíže nám verze V50. Slušný výběr motorů a nakonec i kusů v bazarech vypadal nadějně, ale po prozkoumání nových i ojetých aut osobně nás trochu zklamalo. A pak jsme snad i náhodou narazili na 6ku. Když tenhle model poprvé představili, skutečně mě to auto nadchlo designem. A asi nejen mě - auto roku může vyhrát jen vzhledově povedený vůz. No když objevíte lákavou nabídku za výhodnou cenu... Během týdne po prvním kontaku bylo auto doma.
Jelikož jsem nezkoumal historii 6ky, ani dobové ceníky, nevím přesně jméno stupně výbavy (v porovnání s jinými recenzemi se stydím), ale auto má vše, co skutečně potřebujeme a dokonce i něco navíc. Ženu samozřejmě těší 8 airbagů, ale i ABS, EBA, TCS... a další zkratky. Stabilizaci tento kus nemá, tak se aspoň pozná, jak umíme řídit :-) Plně automatická klima, rádio s CD a multifunkčním volantem jsou dnes již standardní prvky výnavy této třídy aut, stejně jako tempomat, který mě osobně příjemně překvapil. Jinak chybí přední mlhovky (ve združených svítilnách je ponechán 4.tubus, ale není v něm žárovka - přidělání je však dost drahé), vyhřívané sedačky a nějaké další prvky, které když člověk moc nezná, ani mu nescházejí. Dokoupit jsme museli pouze sadu letních pneu (auto mělo na originálních litých 16" zánovní zimáky) a nakonec jsme ke gumám vybrali i litá kolá neorigo, ale Mazda. Chtěl jsem 17", ale rozpočet by se tak skoro zdvojnásobil. Takže máme stejný rozměr na léto i zimu 205/55 R16, letní nové pneu jsou značky Firestone Firehawk SZ90 - nová guma s celkem povedeným vzorkem (alespoň vzhledově). Tmavé okenní fólie již na autě byly a ikdyž nám většinou tento doplněk nesedí, v praxi se osvědčil a líbí se nám už i na autě.
No a jak jsme po cca půl roce užívání s autem spokojení? Hlavně moje žena je a to je hlavní. Měli jsme možnost na víkend jezdit i jedním z dalších aut, které se manželce kdysi líbili - Alfou 156 Sportwagon (r.v.2004) a tak nás zklamalo... tedy kromě designu. Mazda se tedy moc příjemně řídí (posilovač je trochu přehnaný a řízení tupé, ale si to myslím v porovnání s mou Fábií) díky pohodlnému posazu (s trochu kratšími sedáky a opěráky) s dostatkem prostoru jak pro přední tak zadní cestující. Vzadu je třeba oproti ideálu české rodiny Octávii II o dost více místa. Model 6ky po faceliftu (5/2005) má i na pohled kvalitnější materiály v interiéru, šedá lesklá středová konzola vypadá celkem luxusně a kupodivu se málo špiní. Ovládání rádia a tempomatu na volantu je moc příjemná věc, déle jsem si zvykal pouze na ovládací páčky pod volantem - stěrače jsou oproti Škodě obrácené (zapínání dolů a né nahoru). Příjemně hraje i rádio s CD. Ke klimatizaci mám ale jednu výtku - při zapnuté klimě a nasměrování proudu vzduchu pouze nahoru (nebo na skla) přesto fouká studený vzduch i na pravou nohu řidiče - a ta je po 20ti minutách jízdy tak zmrzlá, že semusí klimatizování občas přerušit. Časem se mi snad povede "díru" něčím zacpat. Jak lze očekávat u kombi, velmi praktický je kufr - zde s úžasně jednoduchým rozkládáním zadních sedadel. Jedním zatáhnutím se vytovří skoro dokonale rovná plocha, kde se v klidu vyspí dva dospělí. Pod podlážkou i v bocích kufru jsou ještě další úschovná místa, pořídili jsme navíc pouze síť, protože na tom "letišti" při jízdě menší nákupy létají jak prádlo v pračce. A zážitky za volantem? Kvůli menšímu očekávanému nájezdu jsme zvolili benzínový motor 2.0i (po faceliftu se 147 koníky a 6ti stupňovou manuální převodovkou). No po tom hrozném chrochtání z Fabie RS mi Mazda připadá, že je motor někde daleko přede mnou a ještě mimo auto. Ale jinak je to asi zcela standardní atmosférický dvoulitrový čtyřválec, který slušně zabírá z nižších otáček a plynule zrychluje do vysokých, kde má celkem příjemný zvuk a slušný výkon, ale s dlouhým kombi to není žádný závoďák. Převodovka je ale precizní a řadí strojově, šestý stupeň přidaný po faceliftu ale mohl být delší.
Jinak jsme do Mazdy za půl roku nemuseli sypat žádné peníze navíc (ťuk, ťuk), ale i běžný provoz něco stojí: prohlídka 80.000km za 6.500,- Kč, spotřeba osciluje kolem 9 litrů na 100km (auto jezdí kratší cesty po Praze, na 8,5 l/100km se průměrně dostat dá v pohodě), kola a pneu se snad pod 15.000,- ani levněji sehnat nedala a kompletní pojištění na Japonce, ikdyž ojetého je něco šíleného :-( S autem jsme ale spokojeni, očekávání plní beze zbytku a mě již zbývá pouze doufat, že teď už přijde na řadu to správné auto ke koupi!
PS: recenzi budu v rámci možností dále doplňovat, ikdyž už MA.CZ není co bývalo a redakce se na tuto sekci celkem slušně vykašlala...
Silné stránky
Praktičnost
Zatím spolehlivost
Vzhled
Benzínový motor (nechrochtá)
Příjemný interiér
Slabé stránky
Odřeniny od prvního majitele :-)
Spotřeba oproti dieselům
Necitlivé řízení
Zmrzlá noha řidiče od klimatizace
Pojištění kvůli zemi původu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo původně zakoupeno v Autopalace na Spořilově. Kamarád otamtud mi zjistil před koupí historii auta, pomohl opravit drobnosti, ale na servisní prohlídku v 80.000km bylo auto v Autopalace v Butovicích. Příjemný přístup, uděláno to, co se řekně... ale příště už se o auto bude starat pouze neautorizovaný známý :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar rezervoval auto pouze za zálohu, ale jinak celkem solidní přístup a u aut férové hodnoty (snad proto, že se specializují pouze na zabavený nebo ukončený operativní leasing od dvou leasingový firem). Slevu ale nedali žádnou a olej do motoru asi taky ne, protože po zběžné kontrole jsme museli 2.5 litru !!! dolýt.
Raději bez úprav
Úpravy rodinného vozu nepovažuji za důležité, auto má sloužit hlavně k převozu lidí a nákladu za co nejlevnější provoz. Vzhledově je auto pěkné, škoda snad jen těch "menších" kol. Takže jediné o čem bychom uvažovali jsou výraznější koncovky výfuků (ten má stejně trochu podezřelý zvuk, až bude potřeba opravy, snad přibude i úprava)
Novinky v recenzi
Mazda funguje, Clio bomba a MoDo M-B
Doplnil jsem tolik chtěnou fotografii motoru, takže teď už jedině 10B za fotky! :-) Také pár fotek s trochu zlobící Fabií.
No a taky jsem si chvíli zajezdil s novým Renaultem Clio RS - oproti Fábii RS je to už skutečně hot-hatch, točivý dvoulitr s bezvadně znějícím výfukem, ostrými brzdami a tvrdým, ale fungujícím podvozkem mě přesvědčili, že by to chtělo něco nového - ale v tomhle mě přeci jen chybělo turbíko...
No a pak ještě jeden víkend v designově úžasném M-B 350 CDI E-Coupé - luxusní ježdění s luxusní výbavou a 231PS silným V6.To auto nás vůbec nenutilo jezdit rychle, ikdyž to motor uměl.Jako druhé auto bych si tenhle Mercedes už opravdu dovedl představit :D
První srazík pro Mazdičku - RaceFans červenec 2009
Dovolil jsem si s naším kombíčkem dorazit na sraz bývalého MoDo teamu... pod záštitou Asphalta dorazilo spoustu účastníků, někteří ještě později, než je vidět na fotkách. Jako třeba Z350 na poslední foto a RS4 mtm, kterou vám radši ani neukážu.
Sraz se tedy povedl a naší Mazdu všichni raceři uznali jako kvalitní a praktické rodinné auto - no tak ještě přidat nějaké to nepraktické :-)))
Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2.0i Wagon
- Re: Re: Jak jezdí Mazda po dlouhé době 19.02.2011 07:27
- Re: Jak jezdí Mazda po dlouhé době 09.02.2011 23:03 STi (Modo Team)
- Jak jezdí Mazda po dlouhé době 02.02.2011 10:29
- Re: Re: Krásné E-Coupé 17.08.2009 16:10
- Re: Pár postřehů 17.08.2009 16:07
- Re: Krásné E-Coupé 17.08.2009 16:03 STi (Modo Team)
- Re: Pár postřehů 17.08.2009 16:00 STi (Modo Team)
- Re: Krásné E-Coupé 17.08.2009 11:08 Armin Tamzarian
- Krásné E-Coupé 17.08.2009 10:48
- Pár postřehů 17.08.2009 06:30 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: STi nemysli si... 07.08.2009 20:13 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: STi nemysli si... 07.08.2009 17:10
- Re: Re: Re: STi nemysli si... 07.08.2009 17:05 Asphalte MoDo
- Re: Re: STi nemysli si... 07.08.2009 15:27
- Re: Re: STi is the best 07.08.2009 15:25
- Re: STi nemysli si... 07.08.2009 15:07 Poustnik
- STi nemysli si... 07.08.2009 13:21
- Re: STi is the best 07.08.2009 09:43 STi (Modo Team)
- STi is the best 06.08.2009 23:21
- Re: Já vám všem děkuji 06.08.2009 23:05 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Já vám všem děkuji 06.08.2009 22:22 Vette
- Re: Já vám všem děkuji 06.08.2009 22:16 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Já vám všem děkuji 06.08.2009 22:06 s-mike (RSKa)
- Já vám všem děkuji 06.08.2009 22:04 STi (Modo Team)
- Re: Re: Re: Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 21:03
- Re: Re: Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 20:55 s-mike (RSKa)
- Re: Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 20:47
- Re: Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 20:43
- Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 20:41 s-mike (RSKa)
- Re: Re: Gratulace Švihákovi, MoDo Teamu a Mazdičce 06.08.2009 20:38
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2007) Majitel: koka
Přidáno: 11.9.2009 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 6 (2006) Majitel: GuitarsHero
Přidáno: 29.4.2007 21510 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mazda 6 (2005) Majitel: twik
Přidáno: 24.4.2008 299 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mazda 6 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2010 119 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Mazda 6 (2004) Majitel: roox
Přidáno: 17.2.2014 299 Majitel 9.83 Uživatelé