Recenze

7 Majitel

Peugeot 406 husky

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 1 Peugeot 406, foto 2 Peugeot 406, foto 3 Peugeot 406, foto 4 Peugeot 406, foto 5 Peugeot 406, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta L´Peugeot Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1790 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 195 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jaroslavix".

Auto se dostalo do rodiny jako služební. Jednalo se o otcovo auto, ale mi plně k dispozici a tak mohu říci, že jsem na něm odjezdil pořádnou porci kilometrů. Nebyla možnost volby značky, modelu ani motorizace a tak se novým členem rodiny stala 406tka 1.8i 16v 85kw

INFO O MODELU
Auto bylo zakoupeno v závěru jeho výroby těsně před uvedením modelu 407. Jednalo se o limitovanou sérii husky, což znamenalo jen pár interiérových dekorací a doplňků výbavy. Rozvorem náprav 2700 mm se řadilo na vrchol střední třídy a zadní jednoduchá náprava byla vyměněna za víceprvkovou.

DESING EXTERIÉR/INTERIÉR
Tohle je věc názoru a já zde napíšu ten můj. Šedá metalíza, čirá optika, dělené zadní lampy a elegantní až lehce nadčasové tvary. Podle mého názoru pohledné auto za které se nemusíte stydět.

Po usednutí (je jedno jestli vpředu, nebo vzadu) vás obejmou pohodlné sedačky z příjemného velurového materiálu. Přední uspokojí s bočním vedením. Můj pocit je, že jsou až příliš měkké. Po zkušenosti s tímhle potahem bych již nechtěl nikdy jiný.
Kaplička řidiče působi dojmem dané třídy a může se pochlubit slušnou ergonomií a kvalitou zpracování (do 60 tisíc) V interieru byly použity kvalitní měkké materiály. Součástí je vestavěné autorádio na CD. Řadička je až moc vysoká. Posed za volantem najde každá postava. měřím 188 cm a pořád mám nad hlavou dost místa, otec zase váží přes metrák a nemá problém ani podélně. Volant je zbytečně velký, ale za to věnec je ideálně tlustý. chybí mi loketní opěrka, kterou nenahradí ani dveře (hrana u okna je vysoko a hrana s ovladači oken a madlem je zase nízko)
Na zadních sedadlech se sedí královsky, nechybí ani loketní opěrka, bohužel bez schránky. Lyžaři ocení malá dvířka do kufru.
Volant i sedadla jsou nastavitelna podélně i výškově.

MOTOR

Původní motor 1.8i 16V 81kw byl v roce 2000 nahrazen ekologičtější osumnáctistovkou o výkonu 85kw. Motor s 1450 kg těžkým autem nemá problémy, ale k závodění to není. Od nízkých otáček až do 3000 se nic neděje a máte pocit, že aktuální spotřeba na palubním počítači 25 litrů by mohla s autem zahýbat i více. Dostáváme se k hranici 4000 a motor se probouzí a začíná využívat veškerého výkonu, kolem 4500 a výše konečně motor zabere naplno a musím pochválit i jeho uchu lahodící zvuk, který nejde od výfuku, ale z pod kapoty. Předjíždí se s ním rychle, ale opravdu vyžaduje jej točit alespoň k 5000. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje dle palubního počitače na 8,2 litrů což v případě, že bereme v úvahu častého využívání jeho výkonu, neustále fungujícím climatronicem a vyhříváním sedaček za velice dobrý výsledek.

JÍZDA

Díky víceprvkové zadní nápravě, solidnímu rozvoru a rozchodu jsou jízdní vlastnosti fantastické (v dané třídě a k danému typu auta)
měl jsem možnost řídit i ford mondeo 2004 a myslím, že mu šlapal peugeotek na paty. Auto v zatáčkách se téměř nenaklání a netrpí přílišnou nedotáčivostí ) to až v extrému a to vše proloženo poměrně komfortním projevem. Při svižnější jízdě se často ručička teploty chladící kapaliny přehoupne přes 90stku. Řízení je poměrně odtažité a školení o zpětné vazbě by mělo dostat od mondea. Posilovač pomáhá ideálně. řazení je opravdu gumové, zejména jednička. Dráhy jsou dlouhé, ale nestávalo se mi, že bych netrefil rychlost. Brzdy jsou silné, i zadní náprava je osazena kotouči, ale pedál musíte opravdu silně sešlápnout. mají pomalý nástup a rychle vadnou. Ale pro normální ježdění nepotřebujete nic víc. Výhled z vozu je perfektní do všech směru, z posedu řidiče jsou krásně vidět rohy kapoty a tak máte přehled při parkování.


TECHNIKA

Audiovýbava hraje velice slušně až by bylo zbytečné si pořizovat nějakou značkovou. O počasí ve voze se stará automatická klimatizace a vyhřívání sedadel, světla nejsou xenonové, ale mají úžasnou svítivost, taky mají výsuvné ostřikovače. Palubní počítač vás informuje o servisních prohlídkách, spottřebě, rádiu apd. klimatizace má svůj displej. Zrcátka a přední okna jsou v elektrice. Nemůžu opomenout ani hydraulické vzpěry kapoty motoru.
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání

ZÁVĚR po 95 tisících

Ze začátku se zdál interiér kvalitně zpracovaným, ale teď se neustále ozývají skřípavé zvuky a to i ze sedačky řidiče.
Auto je to dostatečně výkonné, prostorné, elegantní a spolehlivé. Mnoho lidí označuje za poslední dobrý peugeot 405tku, ale já říkám, že 406tka není špatné auto a padne do ruky během prvních pár kilometrů. DO kufru naložíte velký nákup, lyže a na zadních sedačkách se pohodlně usadí 3 dospělí lidé. Auto již nemáme, nahradila ho 407čka, opět služební.

Kdybych si měl koupit toto auto za své, tak bych tak učinil jen v motorizaci 2,2 HDI


Před rokem jsem si koupil své auto a tak zde přidám i druhou recenzi. Fotky přidám co nejdřív





Silné stránky

Desing ex i int
Prostor na předních sedačkách i zadních
Výbava
Jízdní vlastnosti
Vzhledem k zatížení příjemná spotřeba
Světlomety

Slabé stránky

Snadno vadnoucí brzdy
Dražší servis (autorizovaný)
Vrzající zvuky interiéru
Nekomunikativní řízení
Řazení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zhruba ve 30.000 problémy s tlakem oleje, opraveno v záruce
Jinak pravidelný autorizovaný servis

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Firemní

 


Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Světe div se za 95 tis. jen pravidelný servis

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
výkon motoru
7

Do 3000 je to mrtvé

spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
6
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Posilte svoji imunitu! Pomůže rakytník, česnek i zázvor!

Posilte svoji imunitu! Pomůže rakytník, česnek i zázvor!

Podzimní plískanice doprovázená rýmou a nachlazením se hlásí o slovo. Imunitu ale můžete nastartovat i s pomocí…

Vystoupejte na Babku či Špulku! Výlet po nejkrásnějších rozhlednách středních Čech

Vystoupejte na Babku či Špulku! Výlet po…

Mnohé je teď zakázané a zavřené, vycházky do přírody jsou ale povolené. Tak co toho využít a vyrazit na…

 

iSport.cz

Třesk v Barceloně. Prezident Bartomeu rezignoval, potvrdil klub

Třesk v Barceloně. Prezident Bartomeu rezignoval,…

Bouře v katalánském velkoklubu. Prezident Barcelony Josep Maria Bartomeu rezignoval. Spolu s ním také celá…

Šmicer dostal otázku: Vedl bys český fotbal? Odpověď nebyla vyhýbavá

Šmicer dostal otázku: Vedl bys český fotbal? Odpověď…

Mezi možnými kandidáty na nového šéfa českého fotbalu ho zatím vidí bookmakeři jako outsidera s kurzem 100:1.…

 

Reflex.cz

Z nočních ulic zmizí statisíce lidí, kteří se navzájem olizovali nebo na sebe zpívali. Vláda zakázala noční vycházení

Z nočních ulic zmizí statisíce lidí, kteří se…

Vzhledem k tomu, že se situace s šířením koronaviru nijak zázračně nelepší, sáhla vláda po dalších restrikcích.…

Máte z minulého týdne pocit beznaděje? Přečtěte si 10 pozitivních událostí 

Máte z minulého týdne pocit beznaděje? Přečtěte si…

Máte pocit, že minulý týden byl téměř apokalyptický a obyčejné pozitivní události aby člověk vydlabával z bahna…