Recenze

7 Majitel

Peugeot 406 husky

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 1 Peugeot 406, foto 2 Peugeot 406, foto 3 Peugeot 406, foto 4 Peugeot 406, foto 5 Peugeot 406, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta L´Peugeot Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1790 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 195 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jaroslavix".

Auto se dostalo do rodiny jako služební. Jednalo se o otcovo auto, ale mi plně k dispozici a tak mohu říci, že jsem na něm odjezdil pořádnou porci kilometrů. Nebyla možnost volby značky, modelu ani motorizace a tak se novým členem rodiny stala 406tka 1.8i 16v 85kw

INFO O MODELU
Auto bylo zakoupeno v závěru jeho výroby těsně před uvedením modelu 407. Jednalo se o limitovanou sérii husky, což znamenalo jen pár interiérových dekorací a doplňků výbavy. Rozvorem náprav 2700 mm se řadilo na vrchol střední třídy a zadní jednoduchá náprava byla vyměněna za víceprvkovou.

DESING EXTERIÉR/INTERIÉR
Tohle je věc názoru a já zde napíšu ten můj. Šedá metalíza, čirá optika, dělené zadní lampy a elegantní až lehce nadčasové tvary. Podle mého názoru pohledné auto za které se nemusíte stydět.

Po usednutí (je jedno jestli vpředu, nebo vzadu) vás obejmou pohodlné sedačky z příjemného velurového materiálu. Přední uspokojí s bočním vedením. Můj pocit je, že jsou až příliš měkké. Po zkušenosti s tímhle potahem bych již nechtěl nikdy jiný.
Kaplička řidiče působi dojmem dané třídy a může se pochlubit slušnou ergonomií a kvalitou zpracování (do 60 tisíc) V interieru byly použity kvalitní měkké materiály. Součástí je vestavěné autorádio na CD. Řadička je až moc vysoká. Posed za volantem najde každá postava. měřím 188 cm a pořád mám nad hlavou dost místa, otec zase váží přes metrák a nemá problém ani podélně. Volant je zbytečně velký, ale za to věnec je ideálně tlustý. chybí mi loketní opěrka, kterou nenahradí ani dveře (hrana u okna je vysoko a hrana s ovladači oken a madlem je zase nízko)
Na zadních sedadlech se sedí královsky, nechybí ani loketní opěrka, bohužel bez schránky. Lyžaři ocení malá dvířka do kufru.
Volant i sedadla jsou nastavitelna podélně i výškově.

MOTOR

Původní motor 1.8i 16V 81kw byl v roce 2000 nahrazen ekologičtější osumnáctistovkou o výkonu 85kw. Motor s 1450 kg těžkým autem nemá problémy, ale k závodění to není. Od nízkých otáček až do 3000 se nic neděje a máte pocit, že aktuální spotřeba na palubním počítači 25 litrů by mohla s autem zahýbat i více. Dostáváme se k hranici 4000 a motor se probouzí a začíná využívat veškerého výkonu, kolem 4500 a výše konečně motor zabere naplno a musím pochválit i jeho uchu lahodící zvuk, který nejde od výfuku, ale z pod kapoty. Předjíždí se s ním rychle, ale opravdu vyžaduje jej točit alespoň k 5000. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje dle palubního počitače na 8,2 litrů což v případě, že bereme v úvahu častého využívání jeho výkonu, neustále fungujícím climatronicem a vyhříváním sedaček za velice dobrý výsledek.

JÍZDA

Díky víceprvkové zadní nápravě, solidnímu rozvoru a rozchodu jsou jízdní vlastnosti fantastické (v dané třídě a k danému typu auta)
měl jsem možnost řídit i ford mondeo 2004 a myslím, že mu šlapal peugeotek na paty. Auto v zatáčkách se téměř nenaklání a netrpí přílišnou nedotáčivostí ) to až v extrému a to vše proloženo poměrně komfortním projevem. Při svižnější jízdě se často ručička teploty chladící kapaliny přehoupne přes 90stku. Řízení je poměrně odtažité a školení o zpětné vazbě by mělo dostat od mondea. Posilovač pomáhá ideálně. řazení je opravdu gumové, zejména jednička. Dráhy jsou dlouhé, ale nestávalo se mi, že bych netrefil rychlost. Brzdy jsou silné, i zadní náprava je osazena kotouči, ale pedál musíte opravdu silně sešlápnout. mají pomalý nástup a rychle vadnou. Ale pro normální ježdění nepotřebujete nic víc. Výhled z vozu je perfektní do všech směru, z posedu řidiče jsou krásně vidět rohy kapoty a tak máte přehled při parkování.


TECHNIKA

Audiovýbava hraje velice slušně až by bylo zbytečné si pořizovat nějakou značkovou. O počasí ve voze se stará automatická klimatizace a vyhřívání sedadel, světla nejsou xenonové, ale mají úžasnou svítivost, taky mají výsuvné ostřikovače. Palubní počítač vás informuje o servisních prohlídkách, spottřebě, rádiu apd. klimatizace má svůj displej. Zrcátka a přední okna jsou v elektrice. Nemůžu opomenout ani hydraulické vzpěry kapoty motoru.
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání

ZÁVĚR po 95 tisících

Ze začátku se zdál interiér kvalitně zpracovaným, ale teď se neustále ozývají skřípavé zvuky a to i ze sedačky řidiče.
Auto je to dostatečně výkonné, prostorné, elegantní a spolehlivé. Mnoho lidí označuje za poslední dobrý peugeot 405tku, ale já říkám, že 406tka není špatné auto a padne do ruky během prvních pár kilometrů. DO kufru naložíte velký nákup, lyže a na zadních sedačkách se pohodlně usadí 3 dospělí lidé. Auto již nemáme, nahradila ho 407čka, opět služební.

Kdybych si měl koupit toto auto za své, tak bych tak učinil jen v motorizaci 2,2 HDI


Před rokem jsem si koupil své auto a tak zde přidám i druhou recenzi. Fotky přidám co nejdřív





Silné stránky

Desing ex i int
Prostor na předních sedačkách i zadních
Výbava
Jízdní vlastnosti
Vzhledem k zatížení příjemná spotřeba
Světlomety

Slabé stránky

Snadno vadnoucí brzdy
Dražší servis (autorizovaný)
Vrzající zvuky interiéru
Nekomunikativní řízení
Řazení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zhruba ve 30.000 problémy s tlakem oleje, opraveno v záruce
Jinak pravidelný autorizovaný servis

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Firemní

 


Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Světe div se za 95 tis. jen pravidelný servis

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
výkon motoru
7

Do 3000 je to mrtvé

spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
6
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Aktivisté na zeď ruského velvyslanectví vylili kečup: Symbolizuje prolitou krev ve Vrběticích

Aktivisté na zeď ruského velvyslanectví vylili…

Policie v noci na dnešek odvezla na služebnu sedm lidí, kteří potřísnili kečupem zeď ruského velvyslanectví v…

Jen jedno palačinkové těsto a tohle s ním vykouzlíte! Jak správně smažit?

Jen jedno palačinkové těsto a tohle s ním…

Říká se, že lidská kreativita nezná mezí. To platí i u té kuchařské. A když jde navíc o všemi milované…

 

iSport.cz

Birner pokutu přijal: Spadl jsem, aby si sudí všimli. Pešán je tu malá legenda

Birner pokutu přijal: Spadl jsem, aby si sudí…

V parádní sérii se Spartou přišel o dva zuby i desítky tisíc korun. V prvním případě nedobrovolně, při druhém mu…

Radovy vášně. Lítaj mi zuby, ty s**či! řval v Plzni. Čílit se bude vždycky

Radovy vášně. Lítaj mi zuby, ty s**či! řval v Plzni.…

Během zápasu si nebere servítky. Petr Rada se rozjel na konci prvního poločasu sobotního duelu v Plzni (1:1).…

 

Reflex.cz

Kam se poděli Anonymous?

Kam se poděli Anonymous?

Koncem nultých let 21. století bylo jasné, že internet už navždy zůstane nedílnou součástí života téměř všech…

Mít (za)stání aneb jak život ve veřejném prostoru zabíjejí parkoviště

Mít (za)stání aneb jak život ve veřejném prostoru…

Češi jsou častokrát osočovaní, že na rozdíl od jiných národů neumí užívat veřejné prostory a že místa, která…