Recenze

7 Majitel

Ford Fiesta Fashion

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 55× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25 Ford Fiesta, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta lenoch Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17.3 maximální rychlost [km/h]: 161 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "joshuaX".

Tohle auto bylo koupeno jako treti do rodiny, jako to nejmensi, na vyjezdy za nakupy a jako tzv. "rezerva". Proc padla volba zrovna na zastaralou vybehovou Fiestu? Inu cena. Nebyla zrovna Batovska, ale za takovou vybavu dat sotva 250tisic, no neberte to, ze. O to horsi je zklamani po najetych 3000km, kdy bych nejen ja tohle auto shodil nejradsi nekde ze skaly a uz ho nikdy nevidel. Ale pekne poporade.
Zvenku je dnes Fiesta uz pomalu nic moc atraktivnim autem, ano, facelift ji pred roky hodne prospel, lec slusi jen nekterym barvam a tahle modra to neni (cervenou nemeli :( ). Nicmene je v dnesni automobilove dzungli lehce rozeznatelna.
Otevreme tedy dvere a nastoupime. Prvni, co cloveka bacne pres nos, je odporny pach, ktery misi ztyrelou starou gumu a smrad vietnamske trznice. Nechapu, kde a z ceho tohle auto montovali, ale pach noveho auta je teda sakra rozdilny. A po delsi jizde pokud clovek nevetra okny, tak ma z toho i celkem bolehlav. Nepochopitelne.. Svou polohu za volantem clovek najde celkem snadno, volant je seriditelny vyskove, sedadlo podelne, vyskove, sklapeni se kona pomoci kolecka na strane (nicmene, sedadlo je spis pro mensi zenskou postavu nez pro chlapa, bocni vedeni taky neni nijak uzasne a sedak i operadlo jsou tvrdsi nez jsem zvykly). Budiky jsou podsviceny zelene, jsou prehledne, palubni pocitac nabizi udaje o celkovych km, o "tripovych" km, o dojezdu na aktualni objem nadrze, o prumerne spotrebe za ujetou vzdalenost (aktualni neni) a v neposledni rade take udaje RDS z radia. Radio...hraje slusne, ovlada se intuitivne, ale proc v dnesni dobe cpou do aut kazetaky, to mi nejde do hlavy. Ano, par MCcek doma najdu, ale tam bude tak mozna ABBA nebo Iron Maden. Vystup AUX to sice ma, ale ne vpredu :-/.
Packy steracu a blinkru jsou lehce dosazitelne, ale doted stale nenavidim otravne troji problinknuti blinkru pri lehkem klepnuti do packy. Chci bliknout jednou a ne trikrat jak idiot. Nastesti jsem dneska prisel na to, ze se to da v nastaveni BC prepnout na jedno probliknuti :D (zkusenostma se clovek uci, ze :P ). Ovladani svetel je Fordovska klasika, mlhovky se zapinaji povytazenim ovladace (proc ale nelze v modernich autech zapnout zvlast zadni mlhovku, aniz by clovek zapinal predni, mi nejde do hlavy, ale to neni chyba jen Fiesty, je to vsude, jako mor...mlhovkovy mor, hehe). Elektricke ovladani vyhrivanych zrcatek je na dverich vedle zrcatka samotneho (ale uvnitr vozu nastesti :D ), jednoduche, bezproblemove. Jen jsem nepochopil, proc pri kazdem zamceni vozu, se zrcatka sklapeji. Ano, je to prakticke na stisnenych parkovistich, ale jednak se zrcatka nesklopi uplne k oknu (maji jeste celkem velkou rezervu) a druhak provadet to pri kazdem zamceni/odemceni, jak dlouho to vydrzi? Mno, Ford asi vi, co dela...cas ukaze. Vratme se ale do interieru. Auto ma manualni klimatizaci (ktera sakra ubira na vykonu uz tak uboheho starickeho moturku), ale v lete se to hodi. Tlacitko je umisteno zel tak blbe, ze pri obsazeni drzaku PET lahve klasickou 0.7l napr. Rajec k nemu neni idealni pristup. Apropo, drzak napoju napravo od radicky...stupidni napad, pokud ta PETka nema max. 15cm. Kolikrat se mi stalo, ze jsem misto po radicce sahl prave po PETce :-/, kterej idiot tohle navrhoval. Odkladacich prostor uvnitr neni mnoho a kdyz jsou, jsou silene neprakticke. Tak napriklad nahore na palubce, date tam mobil, nesmi to byt zadny otesanek, pri prujezdu zatackami dobry, ale pri prudsim brzdeni leti mobil automaticky po zabrzdeni vzad a vy pak musite smatrat a hledat, kde pristal. Pred spolujezdcem to same, vhodne maximalne tak na penezenku. Jedina moznost, kde bezpecne ulozit mobil, je pod radiem, jenze to je zase hluboko a mobil tam malem lovite. A kapsy ve dverich? Sotva se tam vleze hadr na sklo a pouzdro na bryle.
Startujeme, auto se mirne otrese a slysime divne bublavy zvuk starickeho OHV osmiventilu, ktery po zahrati zmirni a do cca. 2500 otacek je v norme. Od tohoto motoru necekejte zhola nic, ani jakous takous primerenou dynamiku, ani tichy chod, ani malou spotrebu. Nic z toho neumi. Jak rikam, pokud 99% jizd budete podnikat ve meste do 70km/h, je to OK. Ten motor vam neda ani zadny pocit jakehosi odpichu, aspon jemne citelneho zrychleni, nic se nekona a to ho muzete vytacet kolik chcete. Jako by mel plochou, nizko polozenou krivku vykonu. Mohu srovnavat s osmiventilovou 1.2 Fire od Fiatu a ta ma teda klidnejsi, zivejsi a uspornejsi beh nez tahle zrudicka z dilny Fordu. No a pokud do auta nalozite k sobe jeste dalsi tri osoby, tak zapomente na jakekoliv zrychleni nebo slusny rozjezd. Neumi to. Ono sam udaj o zrychleni z 0-100 mluvi za vse. Spotreba je zatim na 8.3l/100km, z toho je to 60% mesto, 40% mimo, neni to zrovna uspokojive cislo, vetsina jizd obsazeno jen ridicem.
No a kdyz uz vyjedete za mesto, tak je clovek zvykly, ze si levou nohu pekne odlozi na mistecko vedle spojky. Tady na to zapomente, nic takoveho tu neni, takze si bud nohu strcte za krk nebo pod bradu :-/. Brzdy maji stredni nastup, nejsou ostre jako u koncernu, ale ani nejak vlazne. Auto zastavi celkem schopne, poznal jsem uz i mnohem horsi (ale i lepsi :) ).
Vyhled vzad je slusny, do stran taky, ale beda ze potrebujete videt neco v uhlu, kde vam brani A sloupek. Naposledy jsem takove pocity strachu zazival ve Fabii I. generace. Tlusty A sloupek a ztizeny vyhled do tohoto bodu dokaze na nekterych krizovatkach slusne zahybat nervama ridice. Smula, no. Je treba se xkrat naklonit a xkrat se poradne rozhlednout (coz mi tak rika, ze se takto clovek muze stat automaticky brzdou provozu).
A co podvozek? Po deravych mestskych ulicich se jezdi s Fiestou vytecne, podvozek tlumi veskere razy a diry naprosto vyborne a je to na celem aute asi to nejlepsi. Do zatacek se sice naklani, ale stopu drzi skvele a chova se neutralne. Jen od rizeni by mohla jit vetsi odezva a volant by mohl byt citlivejsi na pokyny ridice. Na okresce ci dalnici pri rychlejsi jizde (rozumej nad 70km/h) se chova stabilne a i pri te stopadesatce (viz dale) nemela Fiesta tendence zachovat se nejiste.
Firma musi vydelavat, dva slusna auta odjely do jinych krajin a ja se potreboval dostat do 300km vzdaleneho mestecka. Fiesto Fiesto, never more. Tohle auto na dalnici nepatri. Nalozil jsem bagly a vyrazil. Vyjedu z mesta na okresku, prede mnou staricka Avie jedouci sotva 70km/h. Rikam si, nepojedu tak dlouho za takovym smradem, vykouknu, nic nejede, podrazuji na trojku a vyrazim vpred. Jenze ouha, to auto nechce zrychlovat (chce, ale je to takrka neznatelne), podradit na dvojku by byla blbost, tak vypinam klimu v nadeji, ze to to auto krapet popozene, ha, rucicka otackomeru se hybe smerem doprava, uz jsem na urovni ridice Avie, slava, radim se pred nej, radim ctyrku, pote petku a zapinam klimu, pac jsem cely oroseny z tohoto nebezpecneho manevru, ktery mi vzal par nervovych bunek a mesic zivota k tomu. Fuuuha, od te chvile si 10x rozmyslim, zda nekoho predjedu nebo ne. Na dalnici se vetsinou drzim zpatky a predjizdim, jen kdyz je to nevyhnutelne nutne (tzn. kamiony na dvouproudovce). Zkousim, co Fiesta dokaze, no dostat se na 150km/h ji trva takrka minutu, z kopce se rucicka splha az na 170 tacho, tot vsjo. Vic necekejte. Dojel jsem do mista urceni vkuse a zdrav a pak i nazpet, oooo, diky, ale proste, never more. Takze znovu opakuji, 99% jizd po meste ANO, jinak berte Fiestu s motorem bud vytacivou 1.25 nebo slusnou 1.4. Tahle staricka 1.3 nema v dnesnim novem aute uz co delat.
Uz pri ceste nazpatek jsem si vsiml, ze se pri akceleraci (pokud se tomu snecimu zrychlovani tak da rikat) ozyvaji z predni napravy divne zvuky (jak kdyby tam byla v necem vule). Pujde to do servisu a uvidime, kde pani od Fordu udelali chybu. Nicmene asi jeste bude doma i rodinna porada, zda to auto nevratit (coz se pri ujeti max. 6tkm a 6 mesicu pokud si dobre vzpominam muze) a nepoohlednout se nekde jinde, byt treba po hure vybavenem, ale rozhodne modernejsim kousku.
Tot zatim vse.

Silné stránky

- cena
- klimatizace
- prostor pro cestujici vzadu
- podvozek pro derave mestske cesty

Slabé stránky

- motor
- motor
- motor
- nelogicky reseny interier
- sice na omak mekcene plasty palubky, ale na pohled jak cinsky ausus - znovu opakuji, VENUJEME SE RIZENI A NEOSAHAVAME PALUBKU (nechapu, proc tohle porad recenzentni zminuji jako plus ci minus, dulezite je, aby se to dobre cistilo a aby to dobre vypadalo, co na tom, ze je to mekke, kdyz to hnusne vypada???)
- radio s kazetakem v dnesni dobe??
- podvozek pro ostrejsi jizdu (sice drzi, ale clovek neciti jistotu, naklani se)
- rizeni je prilis "mekke"
- chybi odpocinkova ploska pro levou nohu
- gumova manzeta radicky je vtip? Doby Skody 105 jsou preci jiz davno pryc

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim v servisu nebyla, ale zacaly se ozyvat divne zvuky pri akceleraci z predni napravy :-/

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupovano v autorizovanem autosalonu, prodejce byl ochotny (asi vedel, ceho se chce zbavit) a cena byla nadmiru skvela.

Vybava dle ceniku

Hlavní prvky navíc oproti výbavě Ambiente:
Manuální klimatizace s recirkulací vzduchu
ABS a posilovač řízení
Palubní počítač
Rádio s přehrávačem a dvěma reproduktory
Airbag řidiče a spolujezdce
Přední mlhová světla
Centrální zamykání
El. ovládaná přední okna
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karoserie - pri kazdem zamknuti a odemknuti se sklopi/odklopi..jsem zvedav, jak dlouho to jeste bude fungovat
Nárazníky v barvě karoserie
Boční lišty v barvě karoserie
Vnitřní kliky dveří v barvě metalické šedi - jedina hezka vec v interieru
Nové barevné zpracování interiéru - vypada to dost funny

 

Novinky v recenzi

21.5.2008 00:00

Dalsich 400km za nami, spotreba pomalu klesa, dalnicni trasu jsem podle BC dal za 7.3l/100km. Nicmene, o slabem motoru se budu porad vyjadrovat v negativech, jeli jsme dva dospeli a kdyz se konecne Fiesta rozjela, tak se objevil kopec a Fiesta zase zpomalila a nez jsem se dostal zpatky na dalnicnich 130, tak to trvalo neskutecne dlouho, do kopce to proste nejelo, musel jsem se potupne zaradit mezi kamiony. Pak jsem se zase na rovince rozjel, jenze po chvili mi tam vjel kamion, takze zpet na 90km/h a porad to same dokola. Do mesta ano, mimo fakt ne, auto ma byt bezpecne (tzn. i bezpecne predjizdeni), coz tohle na okreskach a dalnicich moc neni...no co uz, ted ho nafasovala mama a ja mam zase zpet Focuse, huray..

19.5.2008 00:00

Tak mame s lenochem za sebou dalsich bezmala 500km a musim rict, ze si me pomalu, ale opravdu velice pomalu ziskava na svou stranu. Motor je krapet zivejsi, uz je patrna i nejaka akcelerace (porad ale hovorme o akceleraci v objemech kolem 1.3l bez turba, je jasny, ze nejaky osmivalec od Ferrari bude Akcelerovat s velkym A :)), a spotreba klesla na 7.6l (pritom ta jizda nebyla zas tak odlisna). Nicmene jeste minimalne dalsich 400km nas spolu v tomto tydnu ceka, uvidime. Smrad v interieru pretrvava a siroky A sloupek stale vadi :-/


Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta Fashion

Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Tezko hodnotit po 3tkm, ale jak jsem psal v recenzi, zacaly se ozyvat divne zvuky z predni napravy pri akceleraci.

praktičnost
10

Na nakupy prakticka velmi.

prostornost
9

Vpredu se citim tak akorat, zadny nadbytek ani stisneni nepocituji, vzadu si nestezoval ani kamarad, co meri 190cm.

jízdní vlastnosti
7

Tlumi perfektne nerovnosti, prejezdy zpomalovacich prahu atp., v zatackach se ale prilis naklani a volant predava celkem necitlive informace od kol.

jízdní komfort
8

Ten je vyborny, viz vyse. Jen sedadla by nemusela byt tak tvrda a spis pro malou zenskou postavu.

náhradní díly
0

Nebyly zatim potreba

výkon motoru
3

Slabota, slabota, slabota. Stare OHV zazraky delat neumi, do mestskych 70/km/h celkem OK, jakmile clovek vyjeda na okresku nebo nalozi dalsi tri lidi, je to des a predjizdeni je treba si 10x rozmyslet...

spotřeba
7

Spotreba je zatim celkem velka, BC ukazuje 8.3l a to s tim nejezdime jako prasata :-/

hlučnost motoru
4

Hlucny, urvany, spatne odtlumeny (nebo mozna dobre a vic uz to neslo)

kvalita sedadel
6

Pro malou lehkou zenskou postavu skvele, pro robustnejsiho chlapika nic moc :-/

brzdy
8

Kriticka situace zatim nenastala, ale co jsem testoval na nasi vesnicke silnici, tak brzdily velice slusne.

zavazadlový prostor
8

Na velky tydenni nakup pro peticlennou rodinu staci (pokud date baliky vod na zadni sedadla :D :D :D )






Blesk.cz

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a tenhle je zásadní, varuje právník

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a…

Stačí střípek ledu nebo poprašek sněhu a z chodníku se může stát nebezpečná past. Stěžovat si po pádu na smůlu…

Smutek Standy Hložka před Vánocemi: Zemřela mu nejdůležitější žena v životě!

Smutek Standy Hložka před Vánocemi: Zemřela mu…

Standa Hložek (65) prožívá velmi smutné chvíle. Přišel totiž o milovanou maminku Radomilu (†96), která na tom…

 

iSport.cz

České plány před EURO: Itálie i generálka v Praze, řeší se daleká cesta

České plány před EURO: Itálie i generálka v Praze,…

Evropský šampionát je ještě poměrně daleko, přesto už nyní česká fotbalová reprezentace zveřejnila svůj program…

Stramaccioni končí v Íránu! Vedl ligu, ale vypověděl smlouvu. Fans se bouří

Stramaccioni končí v Íránu! Vedl ligu, ale vypověděl…

Exotické angažmá Andrey Stramaccioniho v íránském Esteghlalu skončilo. Bývalý kouč Sparty sice vytáhl klub na…

 

Reflex.cz

Do Prahy míří největší výstava kosmonautiky na světě. Ukáže součástky Apolla 11 i vesmírnou stanici

Do Prahy míří největší výstava kosmonautiky na…

V prostorách vybraných pavilonů Výstaviště Praha v Holešovicích bude od 27. prosince možné navštívit největší…

Rusko se nesmí čtyři roky účastnit vrcholných sportovních akcí včetně olympiád a MS ve fotbale

Rusko se nesmí čtyři roky účastnit vrcholných…

Rusko nesmí příští čtyři roky vystupovat na vrcholných sportovních akcích pod svou vlajkou a se svou hymnou.…