Recenze

9 Majitel

Ford Fiesta Titanium

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 76× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6
Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8 Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25 Ford Fiesta, foto 26 Ford Fiesta, foto 27 Ford Fiesta, foto 28 Ford Fiesta, foto 29 Ford Fiesta, foto 30 Ford Fiesta, foto 31 Ford Fiesta, foto 32 Ford Fiesta, foto 33 Ford Fiesta, foto 34 Ford Fiesta, foto 35 Ford Fiesta, foto 39 Ford Fiesta, foto 40 Ford Fiesta, foto 41 Ford Fiesta, foto 42 Ford Fiesta, foto 43 Ford Fiesta, foto 44 Ford Fiesta, foto 45 Ford Fiesta, foto 46 Ford Fiesta, foto 47 Ford Fiesta, foto 47 Ford Fiesta, foto 48 Ford Fiesta, foto 49 Ford Fiesta, foto 50 Ford Fiesta, foto 51 Ford Fiesta, foto 52 Ford Fiesta, foto 53 Ford Fiesta, foto 54
 

Technické info

Přezdívka auta Fifinka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:12200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 109 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.9 maximální rychlost [km/h]: 152 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 281 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Na začátek mých (a bratrových) řidičských začátků jsme po dědečkovi zdědili stařičkou Fiestu 1.1CLXi z roku 1991. Za ty tři roky toho s náma prožila hodně, několik odvážných výletů, různý blbosti na parkovištích a podobný teenagerovský kravinky :) Nicméně z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti a provozních nákladů jsme začli přemýšlet nad nástupcem. Za cenu kolem 250 tisíc jsme chtěli vybrat hlavně spolehlivýho japonca – celá rodina jezdíme na motorkách Honda, tak jsme chtěli i Civica Sport 1.6 z roku 2005. A jednoho jsme našli, dokonce v naší čtvrti, ale prodávající rodina si to rozmyslela a aniž by nám dali jakkoli vědět z koupě sešlo a do oka nám padla zavádějící nabídka na "Brand New Ford Fiesta" – za necelých třista tisíc nejvyšší stupeň výbavy Titanium, ale bohužel s nejslabším motůrkem o obsahu 1242ccm a výkonem pouhopouhých 60 koňských sil. Tak jsme se šli na jednu podívat do Brněnského Rašina v Bohunicích, projeli se s ní kousek, byli mile překvapeni a domluvili se na detailech koupi auta. Skladem byly pouze dvě barvy a my jsme nechtěli čekat, tak jsme vzali levnější a hezčí červenou Colorado místo zelené metalízy Squeeze. Vše proběhlo jak bylo domluveno a 12. listopadu jsme si pro ni jeli, byla nám předána a hrdě jsme si ji odvezli domů.

Ale pojďme se seznámit s Fiestou sedmé generace podrobněji:

Poprvé byla studie pod názvem Verve představena na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007, kde sklidila velký úspěch a naštěstí se bez zásadních změn nový model dostal i do produkční podoby. Ta byla oficiálně odhalena 14. února 2008 a vystavena na Ženevském autosalonu v březnu. Jak určitě víte automobilka Ford vlastní i několik dalších, mezi něž patří i Mazda, proto Fiesta Mk7 sdílí platformu s úspěšným modelem Mazda2. Díky ní si mohl tento pohledný hatchback zachovat relativně nízkou váhu. Na náš trh se dostala ke konci října 2008 s benzínovými motory Duratec 1.25 (60k), 1.25 (82k) a 1.4 (96k) a diesely Duratorq 1.4 (68k) a 1.6 (90k). Kupodivu se u nás neprodává nejsilnější motorizace 1.6 Ti-VCT (Twin independent Variable Camshaft Timing) s výkonem 120k, škoda. Rozsah výbav začíná u nejchudší Ambiente, následuje Trend, Ghia a Titanium. Nicméně poslední dvě výbavy se liší jen a pouze položkou s názvem "Prémiové osvětlení interiéru Titanium", i jejich ceny jsou stejné. V tomto mě tedy logika Fordu uniká :)

Ještě pro upřesnění co všechno se ve výbavě Titanium nachází: manuální klimatizace, elektricky ovladatelná a vyhřívaná zrcátka, přední okna v elektrice, rádio + CD přehrávač se šesti reproduktory a dálkovým ovládáním na volantu a AUX vstupem, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická světla denního svícení, ABS, EBD, boční airbagy řidiče a spolujezdce (hlava + trup), kolenní airbag řidiče, palubní počítač, přední mlhová světla, tříramenný kůži obšitý volant, atd.

Hlavní prvky nového modelu měly vynikat pokrokovým "kinetickým" designem exteriéru, moderním pojetím interéru a zvýšeným pohodlím oproti minulé generaci. Odborná veřejnosti (i já :) ) se shodla že úkoly byly splněny. V recenzích je Fiesta povětšinou chválena za svůj pokrokový přístup a stále skvělé jízdní vlastnosti, jak je u Fordu zvykem.

Silné stránky

Stačí se na ni podívat. Z jakýhokoliv úhlu. To je první silná stránka, hodně silná :) Mě okouzlila. Výrazný přední světlomety a dravá maska s mohutným sáním chladiče vypadají hodně sportovně. Jako třešnička na dortu jsou chromový rámečky kolem masky chladiče a světel, i mlhových. Chromový doplňky pokračujou po spodní hraně oken a zakončený jsou lištou otevírání kufru. Může to znít jako blbůstka, ale dodává to designu pocit z vyšší třídy ála Mondeo. Na zadní části se Ford snažil zachovat tradiční umístění světel na sloupku mezi zadníma oknama, nicméně je značně upravil a vůbec celá záď vypadá hodně dynamicky. Jenom při pohledu z profilu je zadek na pohled možná až moc "těžkej". Další drobností co zlepšuje vzhled jsou určitě blinkry umístěný v zrcátkách.

Teď už ale k interiéru. Jako silná stránka zaostává za exteriérem jen minimálně. Ihned po nasednutí jste obejmuti luxusním designem, pozornost k detailům je na svoji třídu mimořádná. Hlavně tři "kontaktní místa" – volant, řadicí páka a sedadla – jsou opravdu úžasný. Volant i fofrklacek jsou obšitý kůží a drží se výborně, dokonce jsem se přistihl že volant držím oběma rukama i při normální jízdě po městě, což jsem u starý Fiesty nedělal snad nikdy :) Má totiž ideální tlouštku věnce a má ergonomický tvarování. Zbytek interiéru se taky může pyšnit kvalitním materiálem, všechny plasty jsou měkčený a příjemný na dotek a palubovka není celá fádně černá. Má stříbrný dopňky. Budíky vypadají na první pohled možná trochu furutisticky a nečitelně, ale faktem je že se čtou skvěle a v noci ještě líp. Rádio má ovládání inspirovaný klávesnicí mobilních telefonů, a funguje to! Navíc jsou tlačítka velký a víc než dostatečně podsvícený. Zmiňovaný ambientní osvětlení interiéru Titanium v červené barvě funguje a v noci vnitřek jemně osvětluje měkkým červeným světlem, který při jízdě vůbec neruší, ale když se člověk potřebuje na něco vevnitř podívat tak není problém. Displej rádia je nahoře uprostřed palubovky, zobrazuje jak RDS stanic, tak nastavení zvuku, auta, informace o skladbách na CD (čte i MP3) a další. Co se týče zvuků v interiéru, tak ten nejlepší je určitě ten co produkuje šest reproduktorů v kabině. Na soundsystemu Ford v této výbavě moc nešetřil. Nešetřil ani na zvukové izolaci motoru, není totiž skoro vůbec slyšet, až ve vyšších otáčkách. Třetí zvuk je ten nejmíň příjemnej, jsou to kamínky a různý nečistoty odlítávající od kol. Ty jsou slyšet až moc.

Celkovou prostornost bych hodnotil taky kladně. Vepředu není žádnej problém. Sice díky svým průměrných 183cm bych neměl mít problém ani v menších autech, ale díky nastavitelnosti jak výšky sedadla tak volantu ve dvou osách ani osoby do výšky dvou metrů by se měly vejít. A dozadu se ti tři lidi taky vlezou. Větši lidi asi budou mít trochu problém se stropem a kolenama, ale rozhodně se nejedná o katastrofu, zvlášť když si uvědomíme o jakou třídu aut se jedná. Kufr má standartdních 281 litrů a stačí i na týdenní nákup v makru :)

Jízdní vlastnosti a řízení, jak už jsem zmínil, jsou spolu s Mazdou2 na třídní špičce. Podvozek je nastavenej sice o něco pohodlněji než v předchozí Fiestě, ale i tak je stále relativně tvrdej při průjezdech zatáček ale zároveň skvěle tlumí nerovnosti na silnici. Nicméně pro jízdu na hraně by bodlo menší snížení podvozku a lepší gumy. Ale i v současným nastavení a na zimních gumách je s ní radost jezdit a v zatáčkách se dlouho chová neutrálně, nakonec je však klasicky nedotáčivá. Posilovač řízení je poprvé ve Fiestě elektrický, nikoliv hydraulický, a po městě jde krásně zlehka a plynule. Naštěstí ale i při vyšších rychlostech posiluje tak akorátně a řízení je hodně strmé. Co můžu porovnat s Hondou Civic 2004, Škodou Fabia II, BMW 530d E39 a Fordem Fiesta ST je přesnější a citlivější. Řazení jde zlehka a přesně zapadá do správných stupňů.

Do silných stránek překvapivě napíšu i motor. Ano, je to to nejmenší a nejslabší co se do Fiest dává, ale byl jsem překvapenej jak s ním auto svižně upaluje. Na cestovní stovku se dostane bez větších potíží na čtyřku a pětka ji na rovince bez sebemenších problémů udrží. Na nějaký velký předjíždění to ale pochopitelně není. Dokonce i jeho zvukovej projev je někde jinde než už vyřazená 1.3 8V, která se po akustické stránce moc nelišila od vysavače.


Jak je vidět z videa dole, Fiesta je lepší než Corvette Z06 a dokáže se vylodit na pláž spolu s námořnictvem. No řekněte, existuje lepší auto?

Slabé stránky

Je jich málo, ale pro objektivitu je napíšu :)

- S designem související výhled ven, hlavně dozadu, je horší. Díky kinteickýmu designu se okna dozadu zužují a zadní okno taky nepatří k těm větším. Ale tento neduh vynahrazujou velký zrcátka.
- Pomalá odezva plynového pedálu, což vadí hlavně a taky jenom při rozjezdech.
- Absence ukazatele teploty chladicí kapaliy.
- V interiéru je málo odkládacích prostor, přihrádky ve dveřích jsou tragicky mělký a flaška s pitím se nedá nikam rozumně odložit. Mezi sedadlama jsou sice držáky ale ty jsou opravdu jenom "cupholdery" (šálkodržáky), půllitrová petka se v tom neudrží.
- Vibrace motoru v 2000 až 2500 otáčkách: na druhý a třetí stupeň když trochu víc šlápnu na plyn v těchto otáčkách, celý motor a pedály začnou celkem silně vibrovat. Celkem by mě zajímalo co to způsobuje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Origo servis Ford Rašino Brno na Vídeňské nic moc, jsou drazí. Za přezutí všech kol (nazout letní gumy na nový kola a nasazení na auto) si řekli extrémní částku 1600Kč, normálně to stojí tak kolem pětikila. Jinak reklamační věci udělali v pohodě, sice jim to trochu trvá, ale práci odvedli dobrou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Ford Rašino Brno Bohunice. Prodejce jednal vstřícně a vše proběhlo bez problémů. Jednali jsme s p. Račickým – nemůžu si stěžovat.

 

Novinky v recenzi

23.4.2009 14:35

Fiesta s 550hp

http://www.topgear.com/uk/car-news/rallycross-ford-fiesta-2209-04-23
trochu nesoudná bestie... 550 koní, 0-100 za 2.8 sec.

21.4.2009 11:03

Nový kola sou doma

Dneska jsem si byl vyzvednout nový kola přímo od Fordu, koukněte v galerii. V pondělí 27.4 je jedu přezout.
A taky už je vyřešena závada se zatýkáním do kufru, bylo špatně přidělaný těsnění. Takže by nemělo jít o závadu u všech Fiest, tady zaváhala konečná výroba.

1.4.2009 18:27

Voda v kufru

Nějakým záhadným způsobem se du kufru auta dostala voda, hodně vody. V místě pro rezervu bylo asi 1cm kaluž. Kryt rezervy (dno kufru) komplet nasáklej. Zajímalo by mě odkud se tam dostala, jestli od podběhů kol/a, těsněním dveří kufru nebo nějak jinak. Každopádně reklamace.

16.3.2009 18:42

Než bude nový STéčko....

...nás Mountune obdaroval ostřejší verzí 1.6 Fiesty Zetec S – 140bhp, 7,9s.
http://www.topgear.com/uk/car-news/ford-fiesta-mountune

13.3.2009 17:51

Porovnání s STéčkem

Dneska se mě poštěstilo, měl jsem možnost si vyzkoušet Fiestu ST na vlastní kůži (díky Ondro!). Samozřejmě motor má krutej zátah a točí až do 7000 za doprovodu skvělýho zvuku. V zatáčkách i na zimních gumách držela a Snowsporty pískaly jako o život. Nicméně vývoj je znát, a podle mě má nová Fiesta přesnější a komunikativnější řízení a možná o trochu přesnější řazení. Jinak je STéčko dokonalý! Jednou si ho taky budu muset pořídit :)

28.2.2009 17:39

Cesta do Alp

Dneska sme se vrátili z Alp, kde Fiestička byla s náma :) cesta byla 900km, většina po dálnici (občas i 150km/h) a Fiesta to zvládla bez problémů. A spotřeba po cestě zpět byla 5.9l/100km (prvních 50km dokonce 4.9!!) což je paráda!

3.12.2008 00:00

Dnes kompletně přepsána recenze. Brzo, vím. Ale s tou předchozí jsem nebyl moc spokojenej.

29.11.2008 00:00

Konečně přezuto na zimní pneumatiky Nokian WR G2 195/50 R15. Lepší pozdě, než vůbec.


Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta Titanium

Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Podle menších závad za pět měsíců používání asi nebude nijak závratná

praktičnost
9

Je to malej hatchback, na naše využití ideální auto.

prostornost
8

Akorátní. Na sedačkách vepředu je místa dostatek. Vzadu už takovej luxus nepanuje, ale tři lidi se tam po městě dají převézt, na delší trasy už to je trochu utrpení :)

jízdní vlastnosti
10

Skvělé jízdní vlastnosti! Dokonalej kompromis mezi pohodlím a sportovností.

jízdní komfort
10

I přes relativně sportovní naladění podvozku je na nerovnostech pohodlný, nikde nic nedrnčí. Ale kamínky odlétávající od kol jsou nadprůměrně slyšet.

provozní náklady
9

Malé povinné ručení, spotřeba trochu vyšší než jsem čekal.

výkon motoru
7

Na svůj objem je určitě překvapující. Do stovky zrychluje celkem svižně, pak už to jde stěží.

spotřeba
9

Udávaná kombinovaná 5,4. Zatím naměřeno víc (kolem 6,6). Naštěstí už trochu klesla díky zajetí motoru.

hlučnost motoru
9

Až moc dobře odhlučněn. Když jedu svižnou jízdu, ztlumím si rádio abych slyšel ten slušnej projev šestnáctiventilu :) a nemusel se dívat na otáčkoměr

kvalita sedadel
9

Při normální jízdě jsou pohodlný a boční vedení stačí. Když se ale do zatáček pustím ostřeji tak by bodlo o něco větší. Na delší jízdu se taky dá, nebyl jsem z nich nijak rozlámanej.

brzdy
9

Když jedu sám nebo ve dvou jsou OK. Ale s přibývajícím nákladem se jejich účinek celkem silně zmenšuje.

zavazadlový prostor
8

Na svoji třídu adekvátní.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…