Recenze

9 Majitel

Kia Sportage

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Sportage, foto 1 Kia Sportage, foto 2 Kia Sportage, foto 3 Kia Sportage, foto 4 Kia Sportage, foto 5 Kia Sportage, foto 6 Kia Sportage, foto 7 Kia Sportage, foto 8
Kia Sportage, foto 9 Kia Sportage, foto 10 Kia Sportage, foto 11 Kia Sportage, foto 12 Kia Sportage, foto 13 Kia Sportage, foto 14 Kia Sportage, foto 15 Kia Sportage, foto 16 Kia Sportage, foto 17 Kia Sportage, foto 18 Kia Sportage, foto 19 Kia Sportage, foto 20 Kia Sportage, foto 21 Kia Sportage, foto 22 Kia Sportage, foto 23 Kia Sportage, foto 24 Kia Sportage, foto 25 Kia Sportage, foto 26 Kia Sportage, foto 27 Kia Sportage, foto 28 Kia Sportage, foto 29 Kia Sportage, foto 30 Kia Sportage, foto 31 Kia Sportage, foto 32 Kia Sportage, foto 33 Kia Sportage, foto 34 Kia Sportage, foto 35 Kia Sportage, foto 36 Kia Sportage, foto 37 Kia Sportage, foto 38 Kia Sportage, foto 39 Kia Sportage, foto 40 Kia Sportage, foto 41 Kia Sportage, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Kia Sportage Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:6600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 319 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 564 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "h.a.d.".

Jezdím třicet let a z toho jsem se dvacet let živil volantem náklaďáku. Když jsem se rozhodl pro výměnu osobního auta, bylo v širším výběru hned několik adeptů. Původně jsem pokukoval po Mazdě 7, Hyundai ix 35 ale náhodou se mi dostal do ruky obrázek nové Sportage. Vzhledově to byla bomba a tak začalo shánění dalších v tu dobu ještě skoro nedostupných informací. Denně jsem projížděl Net a hledal a hledal. Pokaždé když se zadařilo a objevila se nová fotka, utvrzovala mé rozhodnutí si Kiu koupit. Začal jsem navštěvovat prodejce a domáhat se i sebemenších informací. Nakonec jsem se dočkal a hned první den, kdy dorazilo auto do salónu, povozil jsem se. První jízda cca 10km mě docela nadchla, auto jelo, bylo pohodlné a ani pár nedostatků mě od koupě neodradilo. Ten samý den se udělala objednávka a složila se záloha. Původní čekací doba dle prodejce měla být 2-4 měsíce. Nejdřív mě to nijak nevadilo, ale už po dvou týdnech jsem byl v salónu a vyzvídal, kdy už auto bude. Asi už se mě chtěli zbavit, tak snad Sportage vyrobili sami, protože do měsíce ( 23.9.2010 ) byla k převzetí. Zatím jsem během pěti týdnů najel 6500 km, přezul na zimu a čekám, jak se bude auto chovat na sněhu.
Kia Sportage 2 CRDi 4x4 v druhé nejvyšší výbavě Comfor plus má v základu vše co člověk od auta očekává. U této výbavy chybí pouze pár nedůležitých věcí jako je bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, polokožené sedačky, parkovací kamera, 18 kola a snad pouze Xenony by našli uplatnění, ale to zas není takový problém je nechat dodělat.

MOTOR
Motor 2,0 CRDi výkon 100 KW, krouticí moment 319 NM, takto naladěný motor se mi zdál původně pro toto auto dostačující. Bohužel po pár kilometrech jsem zjistil, že to zas tak ideální není. Do cca 3 tisíc šel pěkně za plynem, ale okolo těchto otáček začal vadnout a byl už skoro bez výkonu. To je docela problém, když potřebujete třeba předjíždět nebo řešit krizové situace. O nárůstu spotřeby ani nemluvím, viz níže. Vzhledem k tomu, že jsem měl nějaké předešlé zkušenosti s chlipováním, začal jsem o této možnosti uvažovat. Sehnal jsem si pár informací o silnější verzi motoru v ix 35, kde je 120KW a krouťák cca 380 NM. Jedná se o totožné motory pouze s úpravou řídicí jednotky. Nakonec jsem vše riskl a cca ve 2500km nechal motoru udělat chiptuning. Nyní mám najeto cca 6500 km a motor jde jako z praku a i spotřeba je daleko na lepší úrovni než před úpravou. Výkon 125KW (170 hp) a kroutící moment 410 NM. Zátah je hned od tisíce otáček, bez turboefektu a točí bez ztráty výkonu do 4000, pak tedy začíná trochu vadnout ale i tak auto ještě zrychluje bez problémů až na hranici 4500 ot/min.dál jsem se zatím točit motor nepokoušel, taky ani není třeba.
SPOTŘEBA
Spotřeba je kapitola sama pro sebe. Neočekával jsem, že u takto velkého a těžkého auta bude spotřeba na úrovni udávané výrobcem v průměru 5,7 l/100km. Možná snad když se bude auto kus cesty tlačit. První jízda vyhnala spotřebu až k osmi litrům a to bylo docela velké zklamání. Postupně se mi dařilo s křečí v pravé noze, jak jsem jí nadlehčoval, dostat spotřebu v průměru na 7-7,3 l a to jsem se po silnici skoro plížil a využíval každé klesání a vyřazoval. V servisu mi bylo sděleno, že po ujetí cca 15 000km půjde spotřeba dolů, že tak to je i u Ceedu. Po úpravě motoru, ač se tomu nedá věřit, šla spotřeba rapidně dolů. Při dodržování rychlostních limitů se hravě pohybuji těsně pod hranicí šesti litrů, což je tedy málo kdy. Normální svižná jízda s překročením povolené rychlosti na okreskách cca o 20 km je ustálená spotřeba v rozmezí 6,3-6,6 litrů. Tak to už je velice slušný výsledek, se kterým jsem spokojen.

PŘEVODOVKA
Dříve jsem zastával názor, že automat je pro blbce. V průběhu let jsem i několik automatů vlastnil a postupně měnil názor. Původně jsem i vážně uvažoval i o automatu do tohoto vozu. Byla možnost se svést v ix35 se stejným motorem v automatu a nijak zvlášť mě to nenadchlo. Auto bylo poměrně líné a spotřeba znatelně vyšší než v manuálu. Další argument proti byla i dle mého názoru zbytečně vysoká cena a to 40000,-Kč což jsou peníze, které se dají využít daleko lépe. Nakonec to je tedy šesti rychlostní manuál. S takto pružným motorem je možné na šestku jet klidně sedmdesát, a pokud nechcete hned závodit, auto docela při citlivém přidávání pěkně zrychluje. Rychlosti jdou řadit poměrně lehko s docela krátkými drahami. Jen trochu přes neutrál je cítit malý odpor a někdy se špatně řadí za jedna. Občas se stane, pokud dostatečně nepřekonáte odpor pružiny, zařadíte za tři, ale není to zas tak často.
INTERIÉR
Interiér se docela povedl, rozhodně je na hony vzdálen od předchozí verze Sportage. Je zde pár nedostatků, ale není to nijak tragické. V první řadě je to ovládání palubního počítače dvěma tlačítky umístěnými vlevo na kapličce přístrojové desky. Pokud chcete přepnou funkce, je nutné se nejdříve podívat, kam vlastně šaháte a v noci je ještě větší problém, jelikož ovladače nejsou podsvícené. Další menší výhrada je k funkcím samotného palubního počítače. Poměrně velký displej, tomu se nedá nic vytknout, pak ale nechápu, proč se nezobrazí více funkcí společně. Od věci by nebyla stále zobrazená venkovní teplota a k ní přiřadit další funkci dle menu. Grafické zobrazení okamžité spotřeby také není nijak působivé. To je ale asi věc názoru. Sedačky jsou pohodlné a bez výhrad, snad pouze vzhledem k mé větší hmotnosti (99kg) se sedačka řidiče postupně a nepatrně propadá. Je čas od času potřeba jí vypumpovat do původní výšky. Při prvním usednutí do vozu mě docela zarazila malá okna, jak boční, tak i zadní na pátých dveřích. Připadalo mi, že sedím v tanku a nikam nevidím. Během několika kilometrů jsem si na to zvykl a dnes mě výhled z vozu nijak neomezuje. I při parkování, kdy je výhled vzad trochu omezen není problém, pomůže parkovací asistent. Kufr je tedy v základu docela malý, ale pokud se využije i místo u plnohodnotné rezervy je vcelku dostačující. Pouze otvírání pátých dveří je umístěné hodně nízko a v případě, že prší skoro vždy, máte prsty hned špinavé. Interiér je velice prostorný a ani cestující na zadních sedadlech nejsou nijak omezováni. Odkládací klimatizovaná schránka před spolujezdcem by mohla být trochu větší, ale teď už si vymýšlím.


PODVOZEK

Pohon 4x4 jsem vždycky chtěl ani ne proto, abych mohl jezdit někde v terénu ale vzhledem k tomu, že najedu ročně cca 50 000km a v zimně na sněhu v horských oblastech byl s dvojkolkou kolikrát problém. Sportage má standardně poháněnou přední nápravu s automatickým přiřazováním zadku až v poměru 50:50 s možností uzamčení. Zatím nebyla možnost toto v praxi moc vyzkoušet ale i tak je znát práce systému Dynamax , když se projíždí ostřeji zatáčky. Podvozek je naladěn vcelku dobře, v zatáčkách se nijak nenaklání a běžné nerovnosti filtruje skvěle (tedy teď už je vše dobré). Abych to vysvětlil. Při převzetí vozu jsem byl už nadržený, abych mohl jet a těšil se na první jízdu. Po opuštění města Most (kde jsem auto kupoval) a kde jsem jel po docela slušné cestě bez děr, jsem najel na okresky, kde se hned začalo ozývat nepříjemné klepání jdoucí od pravého zadního kola. První co mě napadlo, že je tlumič v pr… , hned jsem to ale zavrhl s tím, že je to malá pravděpodobnost. Druhý den jsem zajel do servisu, kde se pokoušeli závadu najít, ale bezúspěšně. Na jejich obranu musím ale říci, že jsem jim nedal moc času, pouze cca 20 minut. Honil mě čas, tak se nedalo nic dělat. Do servisu jsem se nedostal skoro měsíc a celý ten čas jsem byl po přejetí první díry nasra… a začínal litovat mého výběru. Pokud byla chvilka, ležel jsem pod autem a hledal. Došlo to tak daleko, že jsem zrušil nějaké jednání a opět vyrazil do servisu, měli na to dvě hodiny a závadu odhalili. Byl to pravý zadní tlumič vadný již z výroby. Autu jsem se v duchu omluvil a teď si již užívám komfortní jízdy bez nepříjemného klepání.


Pokračování postupně dle časových možnosti.

Silné stránky

Celkový zvhled
Prostorný interiér
Denní svícení LED
Komfortní výbava
Rozumná cena proti konkurenci
Pohon 4x4

Slabé stránky

Malý zavazadlový prostor
Otvírání pátých dveří
Pomalé ohřívání motoru na provozní teplotu a s tím související pomalé nabíhání topení
Ovládání palubního počítače
Chybí automatické otvírání a zavíraní oken (je pouze u řidiče)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím ze dvou návštěv mohu jen chválit-ochota a vstřícnost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velice ochotní snažili se sehnat veškeré dostupné informace ještě před oficiálním zahájiní prodeje.

Chiptuning motoru

Musím pouze upozornit, že chiping je efektní pouze u přeplňovaných motorů. Atmosferické motory (bez turba) mají nárůst výkonu pouze do 8-10% a spotřeba se většinou nijak nesníží. V žádném případě ale nedopuručuji tzv.Power či Reasingboxi, ty pouze klamou řidící jednotku a časem zcela jistě budete mít problém.

 


Přidat názorDiskuse: Kia Sportage

Další vozy Kia Sportage



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě! Recenze Marvel’s Iron Man VR

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě!…

Tony Stark alias Iron Man se vrátil do světa videoher v novém titulu určeném výhradně pro virtuální realitu…

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli sousedovi včelaři nemohou na zahradu

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli…

Obracím se na vás jako maminka a babička, která je již bezradná. V životě by mě nenapadlo, že kvůli sousedovi se…

 

iSport.cz

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu. Chemo nepomáhá

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu.…

Prošel všemi mládežnickými reprezentacemi, zahrál si na šampionátu do 18 let. Před Ondřejem Buchtelou (20) se…

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP. Naznačil plány Slavie

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP.…

Pod jeho dohledem sbírá Slavia trofej za trofejí. Od příchodu Jaroslava Tvrdíka jich „sešívaní“ mají na kontě už…

 

Reflex.cz

Naplňují se slova Nikity Chruščova? Demonstranti na akci Black Lives Matter křičí, že chtějí komunismus

Naplňují se slova Nikity Chruščova? Demonstranti na…

„Do prdele s vaším nezávislým státem (USA), my jsme udělali revoluci, abychom svrhli systém a vytvořili úplně…

Špion, který odmítl kapsli s jedem. Před 60 lety Sověti sestřelili a zatkli pilota Francise Powerse

Špion, který odmítl kapsli s jedem. Před 60 lety…

V období soupeření dvou supervelmocí byla nejdůležitější technologie, ve které jasně dominovaly Spojené státy,…