Jeep Grand Cherokee (1998)
1.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Harley5,9". Po čtyřletém jezdění s Jeep Cherokee 4,0L I-6 jsem přešel ke Grand Cherokee.Jedinej a hlavní…
Jeep Grand Cherokee (Harley5,9)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
neregistrovaný: "bubák2" [193.165.4.XXX] 14.03.08 16:24
« Re: Re: 95 OKTANŮ
no, určitě teda zkusím natankovat 98 a uvidím jestli poznám zlepšení. Mě právě to že můžu jezdit i na 95 říkal člověk, který má servis na ameriky a dělal mě motor do mýho chevroletu. Dával se tam lepší karburátor, vačka a hlavy s větší kompresí, takže sem se ho ptal, na co s tím vlastně mám jezdit a on říkal, že mě pořát stačí klidně i 91. Ale ruku do ohně bych za to nedal, radši to zkusím na tu 98. Dík za vysvětlení... -
"-- skrytý --" 06.03.08 13:58
« Re: 95 OKTANŮ
Bubáku,asi takhle. V USA mají jinou normu na určování oktanů v benzínu.Zhruba to vychází tak,že jsou o pět až šest čísel níž v evropě. Takže jejich 87čka (regular) je o něco víc než naše 91čka. pak mají 92okt(premium) a ten odpovídá zhruba naší 98čce. Takže 5,9tka je v USA na "premium" 92okt podle normy R+M/2 a v evropě je na 98okt dle normy RON. )¨
Já mám ZG vyráběný v Rakousku a tak nápisy na palivoměru a dvě samolepky na dvířkách nádrže a pod jejím hrdlem jsou psaný v evropský normě a tam je strikně nařízeno jezdit 98 a víc okt. benzín.
Krom toho všeho,když jezdím na míň jak 98 okt. Tak motor při prudký akceleraci a nebo naopak při velmi mírný jízdě,kdy automat řadí dřív v nižších otáčkách a když zařadí čtyřku(rychloběh) a hned po tom uzamkne měnič,tak slyším detonace. -
"-- skrytý --" 06.03.08 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: quadradrive
Nějak dlouho jsem tu nebyl,věnoval jsem se jinejm fórům.Nevím jestli je ještě aktuální odpovídat ale když už tu jsem tak to udělám.
Ano stálej převod v rozvodovce zůstal tovární-3,73:1. Já jsem na výkon citlivej a pro mě to poznat bylo. Někomu by to možná nepřišlo mě jo! Byl to jeden s důvodů proč jsem šel zpět na menší,ikdyž větší než série,kola.
-
neregistrovaný: "Bubák2" [193.165.4.XXX] 14.01.08 16:08
« 95 OKTANŮ
Parádní auto, mám jen jednu připomínku k tomu že by měla 5,9 jezdit na 98 oktanů.
Já mám taky 5,9 a v pohodě jezdím na 95. V manuálu je sice psanej benzín SUPER, jenže americkej SUPER má 91 oktanů, jinak se v americe jezdí na 87 oktanů. Pokud by někomu 5,9 klepala na 95tku, tak jedině pokud by měl upravenej motor a hooodně zvíšenou komresi. -
neregistrovaný: "jeepplzen" [89.102.231.XXX] 22.08.07 21:39
« Re: Re: Re: Re: quadradrive
ještě mě tak napadá, když koukám na ty fotky a ty jednatřicítky - mimochododem vypadají větší - diferáky si nechal původní? a není to poznat na výkonu? trochu jsem se odmlčel nějak mi jako workoholikovi nezbyly síly na sezení u počítače - ted jsem po dovolený a budu mit zase spoustu blbých otázek. jeep se mi -jak se dalo čekat za moji péči patřičně cestou do itálie odměnil. 50.000mk na svíčky je asi moc -zkrátka kovářova kobyla. Svoje auto zde zatím prezentovat nebudu -mám nejošklivějšího granda v Plzni - na podzim plánuju ,že z něj udělám nejhezčího ,když už se tím živím...pak se pochlubím...Na něco jsem zapoměl - když nekritizuju ,tak se to má brát jako pochvala -ale tvoje auto má opravdu plný počet bodů -nevím kde se to mačká -ale je to "zatím" nejhezčí GRAND co jsem viděl .A těch 0.7litru navíc Ti dost závidím -výkonu není nikdy dost -
"-- skrytý --" 12.06.07 11:06
« Re: Re: Re: quadradrive
Aby už to ale nebylo u tebe ve fázi,že vizko už nedokáže sevřít a nemáš svornost mezidifu. Ale nemám se starším modelem zkušenosti.
Samosvor Trac lock je soustava lamel na každý straně koše na poloose.Je tam základní předpětí,který dělá první lamela,která je jako talířová pružina a samotná tlouška lamel.Ty jsou železný a vyžadujou speciální přísadu do diferenciálů se samosvorem.Jen olej nestačí. Lamely se taky stlačují přirozeným odtlačováním ozubených kol diferenciálu,satelity -boční kola. Takže čím větší záběr,tím větší přítlačná síla. Ale jsou-li lamely už sjetý,tak je přítlak malej.Když zvedneš kola jedný nápravy a vyřadíš,tak se obě kola musí točit stejným směrem.Jestli diferujou,tak je samosvor za zenitem. Je dost nebezpečný jezdit se sjetým samosvorem,hrozí jeho vysypání do diferenciálu a auto i při rozjezdech škube .Prostě jak se kola netočí při zvednutí spolu,tak je čas na výměnu.Teda pokud je v nápravě samosvor,není to pravidlo,byla to příplatková věc.
Výměna je jednoduchá a lamely stojí asi 3tis.Kč. -
neregistrovaný: "jeepplzen" [89.102.231.XXX] 11.06.07 20:18
« Re: Re: quadradrive
Díky za odpověd a hlavně za radu. Mam 93 najeto cca250 a podle všeho to tedy vypadá ,že to zatím funguje.. i podle spotřeby. 13l lpg je samozřejmě extrém ,průměr je asi 18l - spokojenost. Ještě by ses mohl rozepsat o tom ,jak funguje TRACK-LOOCK ...zdá se mi ,že se to musí pořádně nakrmit ,aby se to jako zavřelo. V Plzni neznám nikoho ,s kým by se tyhle věci daly na úrovni řešit. Ještě jednou díky -
"-- skrytý --" 11.06.07 10:43
« Re: quadradrive
Záleží,co máš za rok.Do 96 byl mezinápravovej diferák mechanickej,planetovej a byla tam vizkospojka,která ho při prokluzu zamykala.
Od 96 je taky Quadra Trac ale s označením "OD"-on demand, a tam už je místo mezidifu jen vizkospojka a ta umožňuje jízdu jen na zadek a v případě prokluzu předek připojuje plynule až do 100%.Na rozdíl od předchozí verze se dá předek připojit na tvrdo,manuálně při zařazení redukce. Je-li vše funkční,tak připojení/odpojení nepoznáš je velice plynulý.Problém u obou verzí je ta vizkospojka,která kolem 100-150tis.Km odchází a to tím stylem,že stále více svírá a chová se jako auto se špérou.Né naopak,že by nepřipojovala.Takovýhle auto pak v plným rejdu škube a poskakuje,krom jinejch neduhů,který přímo nejsou vidět.
Na fotkách je auto zvedlý delšíma pružinama a tlumičema.Jiný panhardky a táhla stabilizátorů. -
neregistrovaný: "jeepplzen" [89.102.231.XXX] 10.06.07 23:33
« quadradrive
samozřejmě 100bodů.To máš zvedlý podložkama , nebo delšíma pružinama ? Nasadili jste mi brouka do hlavy s tou převodovkou. Mám 5.2 takže asi quadradrive a nevšiml jem si ,že by se předek přiřazoval ,myslým ,že je připojen pořád. Spotřeba 13-25l LPG podle počtu startů. Jinak maximální spokojenost-auto do práce, na dovolenou ,pro zábavu -
"-- skrytý --" 02.06.07 08:48
« Re: juuuuj
To je trochu problém. S Cherokeem jsem ještě celkem jezdil do terénu. S Grandem jsem byl jednou,s průchodností jsem byl velice spokojenej,ale! Já mám rád auta/motorky čistý,auto minimálně jednou tejdně meju a tak je pro mě těžký ho zablátit a pak tejden strávit čistěním.Nemám na to čas a tak si kolikrát možnost za offroadit nechám ujít,když si představím,kolik energie mě pak stojí jeden den zábavy.
Nejsem "offroaďák" ale teréní auta se mi líbí.Baví mě jejich tunig jak výkonovej,tak dizajnovej tak i technickej.Jeep mi tohle "vybití" umožňuje a ještě to můžu denně používat a ikdyž jedu v koloně po Praze,tak si jízdu a řízení auta vychutnávám.
Děkuji všem za ohodnocení
:-)